Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
8
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Marek, Michał,
Piotr, Stanisław,

MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ ZWYCIĘSTWA
Do końca roku 237 dni.
Start arrow Leszno arrow Rajewski: winne błędy w projekcie, a nie my

Przedsiębiorstwo Dróg i Ulic odpiera zarzuty miasta

Rajewski: winne błędy w projekcie, a nie my

25.11.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

To błędy w przedstawionym przez miasto projekcie, a nie wykonawstwo są winne przedłużaniu prac na Dekana i Kiepury – mówi Wojciech Rajewski, prezes realizującego inwestycję Przedsiębiorstwa Dróg i Ulic. Zapewnia on, że właśnie z tego powodu listopadowy termin zakończenia przebudowy jest nierealny.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Po wydaniu przez Urząd Miasta oświadczenia w sprawie przedłużającej się przebudowy ulic Dekana i Kiepury, obciążającego winą wykonawcę poprosiliśmy Przedsiębiorstwo Dróg i Ulic o komentarz. Prezes spółki Wojciech Rajewski zapewnia, że wina leży po stronie miasta. -Dokumentacja
przekazana nam przez zamawiającego, czyli Urząd Miasta zawiera niezliczoną ilość błędów
- mówi - dotyczy to zwłaszcza instalacji podziemnych, które w rzeczywistości wyglądają zupełnie inaczej niż wyrysowano w projekcie. Spółka musi zamawiać dodatkowe materiały, których nie było w projekcie, co zabiera dodatkowy czas. -Co chwilę pojawiają się nowe kolizje, ostatnie znaleźliśmy we wtorek - mówi Rajewski - dlatego wnioskowaliśmy o przedłużenie terminu.

Prezes spółki podkreśla, że listopadowy termin zakończenia robót jest nierealny. -Wskazaliśmy dzień 10 grudnia, jednak wcale to nie znaczy, że coś jeszcze nas nie zaskoczy - mówi. Wojciech Rajewski dodaje też, że umowa była skonstruowana tak, że wykonywano prace na zlecenie dwóch podmiotów: najpierw przebudowę sieci wodnej i kanalizacyjnej zleconą przez MPWiK, a następnie przebudowę dróg dla Urzędu Miasta. -Terminy podano tak, że mieliśmy 30 dni na prace drogowe po zakończeniu sieci podziemnych, tymczasem z powodu kolizji przebudowę sieci przedłużono do 25 listopada - mówi - dlatego jeśli dodamy tu 30 dni, moglibyśmy domagać się terminu 26 grudnia.
 
Komentarze (67)
1. Dodane przez Drogi Panie, w dniu - 25-11-2016 11:49
Niech się Pan już nie kompromituje! 
Nie pamięta Pan już jak w czerwcu zapewniał Pan mieszkańców na spotkaniu że termin do końca października będzie dotrzymany?
2. Dodane przez Stanley, w dniu - 25-11-2016 11:53
Baju Baju !! Wymień Pan chociaż jedną robotę która została wykonana w pierwotnym terminie i bez zwyżki kosztów.
3. Dodane przez sebaPL, w dniu - 25-11-2016 11:56
Ponoc wina lezy po stronie miasta ? Czy w takim razie ktos zostanie ukarany za te zaniedbani ??? Czy wszystko bedzie znowu ( lodowisko :-( )Zamiecione pod dywan ???
4. Dodane przez wujek, w dniu - 25-11-2016 12:27
Taki wspaniały Wykonawca a nawet ilości błędów nie potrafi policzyć ????
5. Dodane przez Wojtek., w dniu - 25-11-2016 12:28
Ten Pan Prezes już tyle razy dał plamę w naszym mieście,nie mówiąc już nic na temat jakości wykonywanych przez jego firmę prac że aż trudno uwierzyć w jakiekolwiek tłumaczenia z jego strony.Miasto powinno już dać sobie spokój z takimi firmami.
6. Dodane przez Boni, w dniu - 25-11-2016 12:28
Cz nie jest tak,że przed przystąpieniem do przetargu potencjalny wykonawca zapoznaje się z dokumentacją???Wtedy to zgłasza się też uwagi.Skoro tego nie było znaczy,że przystępujący do przetargu zgadza się z zakresem robót i terminem realizacji zadania.Wszystki8e ewentualne kolizje należy w trakcie zgłaszać Inwestorowi-na bieżąco umie3szczać uwagi w dziennku budowy.tyle na temat. 
Jest powiedzenia:"widziały gały co brały"
7. Dodane przez xx, w dniu - 25-11-2016 12:38
Trzeba było pracować latem dłużej, to teraz nie byłoby problemu. Poza tym zapraszam teraz na naprawę Ogińskiego, bo dzięki wam ulica jest totalnie zniszczona, nie mówiąc o tym, że osoby, które nie mieszkają w pobliżu powinni jeździć ulicą Szpitalną. Niestety nie dość,że pomimo ograniczenia do 30 km/godz. jeżdżą dużo więcej, to jeszcze robią sobie slalom pomiędzy zaparkowanymi samochodami mieszkańców tej ulicy...
8. Dodane przez Maniu, w dniu - 25-11-2016 12:40
Mam nadzieje ze miasto w końcu wyciągnie surowe wnioski wobec tej firmy
9. Dodane przez Adam, w dniu - 25-11-2016 12:50
W pełni zgadzam się z Panem Rajewski. Wielokrotnie pracowałem przy modernizacji ulic / chodników w Lesznie. 
 
To co jest na mapach geogezji ni jak ma się do stanu faktycznym !!! 
 
Najgorzej jest właśnie w dzielnicach budowanych za komuny! 
 
Nie wiem czy w tamtych czasach geodezja miała coś wspólnego z tym zawodem czy polegała tylko na nanoszeniu linii na mapy siedzą za biurkiem bez wychodzenia w teren!! Co wyście tam robili się pytam ? 
 
Ludzie nie zdajecie sobie sprawę jaki problemem jest np. przyłącze wodne nie zaznaczone na mapie. Trzeba wołać geodetów wyjaśniać sytuacje nanosić poprawki na mapę itp. a to wszystko zabiera czas w czasie którego roboty stoją.
reklama
10. Dodane przez Mieszkaniec Zamenhofa, w dniu - 25-11-2016 13:05
Winne to są godziny pracy Pana pracowników! Nie dość, że jest ich śmieszna ilość, to jeszcze o 15:40 sprzęt jest chowany! Latem też tak było! A można było wtedy bardzo dużo prac nadrobić! O 16 to już w ogóle nikogo nie ma! W soboty do 12 to jest maks! Jak się jedna zmiana nie wyrabia, to trzeba pracować na dwie zmiany! Mam nadzieję na wysokie kary umowne, bo to jest kpina!
11. Dodane przez telewidz, w dniu - 25-11-2016 13:05
Panie R. widziałeś Pan w TV jak w Japonii remontowali drogę ? Już czas wejść w 21 wiek.
12. Dodane przez podatnik, w dniu - 25-11-2016 13:27
a jak przygotowała sie Wasza firma do tego przetargu? jak oglądaliście projekty? czy osoba za to odpowiedzialna poniesie konsekwencje? trzeba było złożyc oferte z dłuższym terminem a nie teraz nagle zaskoczeni! popieram 1 pokaz panie Rajewski jakies roboty które zrobiliście w terminie i to wcale nie atak na Wasza firme tylko pytanie od podatnika
13. Dodane przez Do 6-tki., w dniu - 25-11-2016 13:32
Człowieku albo nie jesteś człowiekiem techniki ani zapewne nauk ścisłych - co Ty mówisz )piszesz= ....zapewne przekładasz gdzieś kartki na biurku i tam Ci wszystko pasuje. Czy Ty czytasz uważnie co mówi wykonawca _ otoz...widac jest to co na papierze a nie pod asfaltem i zbudowane za czasów PZPR-gdzie to Sekretarz miał w ręku wszystkie zawody . Dowiedz sie jak to było z magistrala C.O.czy asfaltowaniem wiaduktu !!!! Janusz P. )inspektor nadzoru=
14. Dodane przez xyz, w dniu - 25-11-2016 13:32
No właśnie nie mogły widzieć gał8y co brały.Ale nic nie rozumiesz.
15. Dodane przez krek, w dniu - 25-11-2016 13:40
Do kom. 7. Czy ulica Ogińskiego jest ulicą prywatną? Czy auta zaparkowane są na tej ulicy prawidłowo? 2 x NIE.Dlatego proszę nie pisać bzdur. A jeździć to ja mogę sobie którędy chcę, byle zgodnie z przepisami.
16. Dodane przez henio6, w dniu - 25-11-2016 13:59
Grudniowy termin zakończenia robót jest też nierealny. To było widać po trzech tygodniach w czerwcu po rozpoczęciu prac. A kierowców,okolicznych mieszkańców ma się w .... 
Wstyd i żenada.
17. Dodane przez Edit, w dniu - 25-11-2016 14:16
Uważam,że Pan Rzajewski ma rację,lecz jest w tym wypadku dużo większy problem wynikający z konfliktu interesów 
Bo czy to normalne by jak radny bronić interesów miasta i jednocześnie jako prezes bronić interesów firmy wykonującej zamówienie?
18. Dodane przez xyz, w dniu - 25-11-2016 14:22
tanio i szybko to główne kryterium takich prac. potem efekty wiadome. Inna sprawa, że tego typu roboty są bardzo uciążliwe dla mieszkańców. Dlaczego nie ma dojazdu do szpitala od Estkowskiego??
19. Dodane przez inka, w dniu - 25-11-2016 14:26
wiadomo będzie milionowy aneks do umowy te triki znamy pracownicy sie nie przemeczaja to tez widac wszyscy auta na olej napedowy i sprzet dróg ulic tez na oleju jezdzi ludzie widza obserwuja jak ulice i drogi w (...) lecą
20. Dodane przez do kom6, w dniu - 25-11-2016 14:36
A co ma zrobić wykonawca jak na mapach projektowych jest jedno w ziemi co innego? Kolizja za kolizją powstaje. I tak jest w Lesznie na mapach jedno a na projekcie co innego. I wtedy zaczyna się proces nanoszenia poprawek na mapy, projekty itp. A każda zmiana wymaga x podpisów. 
 
Sam miałem przypadek że robiąc wjazd na swoją działkę koparka przerwała linię telekomunikacyjną która nie była na żadnej mapie. I oczywiście z własnej kieszeni musisz zapłacić za szkodę bo geodezja nic o tym nie wie i to nie ich wina że nie ma na mapie.
21. Dodane przez Prawnik, w dniu - 25-11-2016 14:48
Pan Rajewski winien sprawę skierować do prokuratury. Miasto wprowadziło Wykonawcę w błąd przekazując nieprawidłową dokumentacje a tym samym naraziło firmę na duże straty. 
Z tego co czytam problem jest poważny a miasto stoi na straconej pozycji, gdyż nie dochowało należytej stranności by Wykonawca mógł te prace wykonać. Uwaga. Jestem osoba bezstronną.
22. Dodane przez tadek, w dniu - 25-11-2016 15:22
Panie Rajewski, pisze pan głupoty Trzeba przewidzieć przeszkody i utrudnienia na tak dużej roboty, pracuje ta bardzo mało pracowników.2014 roku Pażdzienik był robiony hdnik na ul. Dekana, przed wyborami , roboty trwały dwa tygodnie, a dzisiaj pana firma go drugi raz robiła, gzie oszczędność.
23. Dodane przez Stanley, w dniu - 25-11-2016 15:49
do 21 - Prawnik 
Jesteś d..pa nie prawnik
24. Dodane przez mieszkaniec ul.Sygietyńskiego, w dniu - 25-11-2016 15:55
Nie bronie teraz p. Rojewskiego i jego firmy bo każdy wie jak pracują ale jeśli chodzi o dokumentacje techniczną i to co jest obecnie pod ziemia to dwa różne pojęcia. Gdy kładli pierwszy asfalt w latach 70 ( a pod nim infrastrukturę ) to nikt się nie przejmował papierami. Położyli kable ,rury i zasypali . Dwa lata temu wodociągi wymieniali mi przyłącze wody i wiecie co . Nie znależli przyłącza bo go nie było na planie . A gdy już coś znależli to się okazało że ja i inni sąsiedzi jesteśmy podpięci pod to samo przyłącze . Tu jest żeżnia a to jeszcze nie koniec bo ul. Przybyszewskiego to jest dopiero zagadka . Tak więc trochę wyrozumiałości ludziska
25. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 25-11-2016 16:34
To nie tylko konflikt interesów. Czuję, że to także wieloletnie przyzwyczajenia. Ten pan był przez wiele lat na mocno uprzywilejowanej pozycji. W zasadzie jako szef klubu partyjnego i kolega poprzedniego prezydenta, był nie do ruszenia. Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek ktoś wcześniej wspomniał w Lesznie o jakiś karach dla DiU. Był luz, możliwość szukania oszczędności i spokojnego przedłużenia prac. Jeśli się mylę, proszę wskazać gdzie i kiedy? 
 
Teoretycznie powinniśmy się cieszyć, że firma leszczyńska wygrywa przetargi w Lesznie, ale tak nie jest. Tym bardziej, że do jakości też się pojawiały uwagi w przeszłości. Należy się tylko cieszyć, że nie wykonują S5.
26. Dodane przez XYZ, w dniu - 25-11-2016 17:02
Dlatego firma powinna się nazywać "Dziuryi ulice"
27. Dodane przez lanka, w dniu - 25-11-2016 17:22
radny robi ulice i drogi dla miasta prezydent nie widzi konfliktu interesów natomiast radnemu zarzucał ,że chce ubezpieczać miasto i wtedy ten konflikt dostrzegł pewnie miał okulary D3 i wszystko widzi tak jak on chce
28. Dodane przez BONIT, w dniu - 25-11-2016 17:27
Zbyt dobremu samopoczuciu Wykonawcy można przypisać to ,że całą winę za opóźnienie prac remontowych zrzuca na miasto. Ten remont to kawał nieprofesjonalnej roboty. W mediach ogłaszane jest otwarcie ul. Dekana- następnego dnia nadal jest zamknięta. Kolejnego dnia rano część jadących do pracy odbija się od zakazu wjazdu, część go ignoruje przejezdzając przez teren budowy. Ulica Dekana w późniejszych godzinach tego dnia zostaje otwarta, ale tylko jezdnia. Chodniki nie są skończone do dnia dzisiejszego. Piesi sa zmuszeni chodzić na zakręcie z Sygietyńskiego po jezdni co przy obecnych warunkach pogodowych jest niebezpieczne. Życzyłabym Wykonawcy więcej pokory i szacunku dla ludzi.
29. Dodane przez Jeszcze trochę i będzie po ........., w dniu - 25-11-2016 18:04
Skoro wini się wykonawcę inwestycji, którego nie bronię to dlaczego wykonawca projektu nie poniesie konsekwencji? Przecież każdy dzień zwłoki dotyczy utrudnień dla wszystkich korzystających z dojazdu do Szpitala i pobliskich domów. Każdemu Inwestorowi zależy na wykonaniu inwestycji w terminie. Mleko się wylało i pozostaje tylko nam czekać cierpliwie. Należy wyciągnąć wnioski - czy musiało do tego dojść?
30. Dodane przez Paweł, w dniu - 25-11-2016 18:11
Dlaczego za błędne podkłady geodezyjne ma odpowiadać projektant, skoro są błędy w inwentaryzacji to odpowiada geodeta. Dziwną manią wykonawców jest szukanie alibi dla własnej nieudolności poprzez zrzucanie winy na projekt.
31. Dodane przez do drogowych "geniuszy" z portalu, w dniu - 25-11-2016 18:50
Mądrale.Byłem świadkiem budowy ulicy Kiepury i widziałem jak zakładano kanalizację, wodę, gaz i inne niezbędne media. Plany były , ale każdy wykonawca kładł rury gdzie było mu wygodniej. Stąd rozbieżności. Jeszcze do ubiegłego roku WPGKiM i PGNiG nie wiedziało gdzie są położone ich rury.Na miejscu wykonawcy zaskarżyłbym inwestora o przedstawienie błędnych planów.
32. Dodane przez dewil, w dniu - 25-11-2016 18:56
Jeszcze jakiś garniec talarów koparka poderwie z ziemi i pól roku kustosz by miotełką ogarniał prehistorię ......nie ma czegoś w projekcie to odcinamy i po problemie zrobić studzienki a nie jakieś kolesiostwo .... solidarność
33. Dodane przez STARY KOMUCH, w dniu - 25-11-2016 19:35
Panie, widziały gały co brały. Teraz pieprzycie o błędach w projektach, to co przed podjęciem prac nie analizowaliście dokumentacji. Jeśli nie, to znaczy, że jesteście nieprofesjonalni. Liczę, że znajdziecie jeszcze jakąś starą kość po zakopanym psie lub kocie i wtedy grupa archeologów będzie badać czy przypadkiem nie jest to nasz przodek z X wieku tak jak było z rondem na Kąkolewskiej. Panie Rajewski, pan po prostu robi sobie z ludzi jaja. Może do Wielkanocy zdąży pan zrobić. A może tymi przetargami powinno zająć się CBA
34. Dodane przez PODKOŚCIELNY, w dniu - 25-11-2016 19:41
Mam tylko jedno pytanie do Pana Prezydenta. Czy będzie zrobiony wjazd do garaży przy ulicy Dekana bo panowie drogowcy skutecznie ten wjazd zepsuli i tak zostawili. A może pan dyr. Szafirek ruszy tyłek i coś zrobi w tym temacie.
reklama
35. Dodane przez Obi, w dniu - 25-11-2016 20:20
Czas najwy7ższy,by Miasto egzekwowało należne kary za każdy dzień zwłoki w oddaniu obiektu.To jest 21 wiek i nie wrócą czasy poprzedniej władzy i poprzedniego Prezydenta.Podpisana umowa-wiadomy czas realizacji i koniec tematu.Firma Drogi i ulice powinna zwinąć swój interes-tak się pracowało w czasach "komuny'-dzisiaj realizujemy tematy szybko i sprawnie.Wiadomo jaki jest p[rzetarg i zakres robót-nie ma wytłumaczenia.Miasto winno egzekwować kary-to zapewnia umowa.tyle na temat.nie zorientowani niech nie zabierają głosu!!!!!Nareszcie padnie "firma"-jako taka,która utrzymywała się z byle jakiej ro0boty i z układów,
36. Dodane przez xxx, w dniu - 25-11-2016 20:29
a w Poniecu ul. Janiszewska to też wina miasta? Dwa miesiące temu miały być ukończone prace, a tu co? KOSZMAR
37. Dodane przez Kazimierz, w dniu - 25-11-2016 20:56
P.Rajewski.Pytam czy widział Pan dwa wjazdy 1.w krótką ul.Dekana ,dojazd do posesji. Od tygodnia zakończono prace.Brak wylania masy bitumicznej i ludzie mogli by ta ulicą wjechać i nic. Tam też jest kolizja i błąd w dokumentacji czy brak organizacji.2. Identyczna sytuacja to wjazd w ul. Solskiego.Brak wylewki bitumicznej 5m: Wjazd tylko stroną lewą.O zderzenie nie trudno.Też błąd w dokumentacji czy zwykłe partactwo.
38. Dodane przez Balcerowski Kazimierz, w dniu - 25-11-2016 21:29
Wszyscy znawcy mogli spokojnie wystartować w przetargu i wziąć się do pracy. Najłatwiej oceniać patrząc z okna i popijając kawkę. Od rozstrzygnięcia tego problemu są strony umowy a w ostateczności sądy. Pan Borowiak widząc coś nie halo wyskoczył przed szereg żeby się zabezpieczyć bo to wybory za dwa lata. A Goplana jak czeka tak czeka i nawet kar umownych nie można naliczyć. A taka była troska w oczach pana prezydenta stojacego przy płocie Goplany. Łatwo kogoś obrzucać błotem. Więc najlepiej zamiast bedziemy trąbić w prasie wyjaśnijmy wszystko między zainteresowanymi stronami.
39. Dodane przez hhh, w dniu - 25-11-2016 21:34
do 15. No właśnie zgodnie z przepisami. Na znakach domyślam, że się znasz. Jak poszusowac bryką to na specjalny tor albo na choć dwupasmówke. Kolejki u lekarzy długie tak samo jak i u blacharzy. Szkoda czasu. Pozdrawiam.
40. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 25-11-2016 21:34
p.Rajewski,Leszno juz nie chce pana ani panskiej firmy.niech pan juz nie startuje do zadnego przetargu w Lesznie.pana czas w Lesznie minal.moze w innych miastach sie pan odrodzi.mamy pana dosc.
41. Dodane przez koko, w dniu - 25-11-2016 22:04
dla tych co przegapili: 
 
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Lesznie zawiadamia, że w dniu 28.11.2016 r. w godzinach od 08.00 do 15.00 nastąpi wyłączenie dopływu wody do nieruchomości położonych w Lesznie przy ul; ul.Sygietyńskiego,Park 17go Pułku Ułanów,Przybyszewskiego,Czajkowskiego,Cybulskiego,Osterwy,Ordonówny,Ogińskiego,Szpitalnej,NaSkarpie i Kiepury 
 
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Lesznie zawiadamia, że w dniu 29.11.2016 r. w godz. od 08.00 do 15.00 nastąpi wyłączenie dopływu wody do nieruchomości położonych w Lesznie przy ul. Zamenhofa od nr.92 do nr.104
42. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 25-11-2016 22:13
Prawdopodobnie obecnemu projektantowi trudno będzie zarzucić złą wolę lub błąd w sztuce, bo pewnie projektował na podstawie dostępnej w urzędach dokumentacji. A jeśli ta dokumentacja była nieprawidłowa, to winy raczej należy szukać w XX wieku. Oczywiście bez konsekwencji, bo te zaniechania już są zapewne objęte przedawnieniem. Proszę nie zapominać, że gdy te instalacje powstawały, to wszystko oddawało się na 1 Maja lub na 22 Lipca. Niejednokrotnie co innego robiono, a co innego było w projekcie. Najważniejsze było zdążyć na uroczyste otwarcie. Spisywało się protokołów odbioru a papiery szły beztrosko do szuflady.
43. Dodane przez do 7, w dniu - 25-11-2016 22:16
Jakbyś (...).na parkował(a) auto przed domem a nie na ulicy, to nie musielibyśmy jeździć slalomem. To nie jest Twoja prywatna ulica więc to którędy będziemy jeździć, to nasza sprawa.
44. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 25-11-2016 22:18
Napisał Pan o Dekana "Chodniki nie są skończone do dnia dzisiejszego". A czy ostatnia warstwa ścieralna jest na tej ulicy położona, czy jest to tylko warstwa wiążąca? 
Nie przyglądałem się tej ulicy dokładnie gdy tam jechałem, ale gdy ukradkiem oka spojrzałem, to wydawało mi się, że tam brakuje końcowej warstwy asfaltu. Ale może to przez brak pasów takie wrażenie odniosłem.
45. Dodane przez Benon, w dniu - 25-11-2016 22:28
Wydaje mi sie ze powinno byc tak:zasady proste firma wywiązuje sie ze swojej pracy; miasto płaci za wykonana usługę. Fria nie wywiązuje sie ma opóźnienia miasto nie płaci albo nalicza ustawowe kary które sa zapisane w kontrakcie. Proste.
46. Dodane przez do kom.. 38, w dniu - 25-11-2016 22:33
Proszę nie być takim dowcipnisiem. Przez wiele lat poprzedniej władzy, w zasadzie nikt bez odpowiedniego błogosławieństwa nie miał szans budować i remontować ulic w Lesznie. Bo nawet jeśli nie wygrywała DiU, to wygrywał ktoś, kto z tą firmą ściśle współpracował. Jeżeli coś przegapiłem, to proszę o przykłady.  
Więc kto inny miał teraz z Leszna startować? 
Nie było zdrowej konkurencji, a to dziedzina, w którą trzeba zainwestować sporo środków, kupić maszyny, mieć bazę i stałe zlecenia żeby utrzymać płynność finansową. Przy okazji - czy ktoś wie skąd pan Rajewski wziął kapitał początkowy?
47. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-11-2016 22:44
Czegoś tutaj nie rozumiem. Załóżmy, że faktycznie pojawiają się pod ziemią spore niespodzianki i trzeba wstrzymać prace. W takiej sytuacji co robi firma ze swoimi pracownikami? Przypuszczałbym, że przerzuca ich natychmiast na ich front zadań. A w komentarzach czytam, że na innych budowach tego wykonawcy prace toczą się wolno, małą ilością osób. Proszę podać ilu pracowników jest łącznie zaangażowanych na wszystkich budowach DiU?
48. Dodane przez ..., w dniu - 25-11-2016 22:51
We wrześniu i październiku niejednokrotnie byłem na Dekana zobaczyć jak wyglądają prace. O godzinie 14:30 na budowie było już pusto praktycznie za każdym razem. Do tej pory są miejsca w których można już było skończyć prace. Choć już DiU jest po terminie to nie widzę tam tempa prac na odpowiednim poziomie. Za chwile pewnie ktoś napisze że się nie znam ale niestety wiem o czym pisze... 
 
Jeżeli chodzi o dokumentację projektową to ją oglądałem może i nie jest najlepsza ale startując do przetargu w swoim mieście i mając dokumentacje do wglądu wykonawca dokładnie wie że mogą wystąpić takie problemy. Na każdej budowie występują niezgodności w inwentaryzacji geodezyjnej.  
 
Krótko mówiąc wiedziały gały co brały!!!
49. Dodane przez Wojtek, w dniu - 25-11-2016 23:15
taka mała uliczka Dekana a taka afera :) należy się cieszyć, że wreszcie będzie to upragnione rondo, a nie czepiać się, miesiąc w tę czy we w tę, są miny, niewypały, tajemnicze rury i tunele budowane jeszcze chyba za czasów Tutanchamona, ja tam widzę na budowie ronda tyle sprzętu i hałd piachu jakby autostradę budowali, jeśli już gdzieś jest porażka to wyjazd z Dekana w Estkowskiego = korki i bardzo niebezpiecznie :(
50. Dodane przez 1234, w dniu - 26-11-2016 08:12
W okresie powojennym,gdy budowano nowa infrastrukure mielismy przeciez geodetow amatorow nieraz po czterech klasach szkoly powszechnej,a wiec wiadomojak moze wygladac naniesione na mapach stan rzeczywisty tych podziemnych urzadzen,zreszta juz w stanie fatalnym a wiec do wymiany.
51. Dodane przez Robson 1980, w dniu - 26-11-2016 09:40
Jak można wykonać plan jak firma pracuje od 7 rana do 16 myślę że jeśli trzeba coś wykonać w terminie to należało by pracować w systemie dwu zmianowy
52. Dodane przez do 49, w dniu - 26-11-2016 10:25
Jak chodzi o wyjazd z Dekana w Estkowskiego to trzeba by na ciągłej linii postawić słupki metalowe i odgrodzić tych jadących od strony Holenderskiej od tych wyjeżdżających z Dekana tak aby jeździli zgodnie z obecnym oznakowaniem i wtedy nie będzie korków.
53. Dodane przez O firmie, w dniu - 26-11-2016 11:12
W projekcie może i były nieścisłości, ale czy dla tej firmy była to aż duża niespodzianka? Cytuję informacje, które można znaleźć na stronie spółki Drogi i Ulice, w zakładce "O firmie": 
 
"Przedsiębiorstwo Dróg i Ulic Leszno Sp. z o.o. jest kontynuatorem dorobku i tradycji Miejskiej Służby Drogowej istniejącej w Lesznie od lat 50-tych ubiegłego stulecia. Spółka rozpoczęła swą działalność w dniu 1 grudnia 1999 roku, w wyniku prywatyzacji bezpośredniej przedsiębiorstwa państwowego pod nazwą Wojewódzka Dyrekcja Dróg Miejskich. Ponad pół wieku działalności sprawiło, że właściwie nie ma w mieście ulicy, na której nie pracowałyby ekipy firmy."
54. Dodane przez 1234, w dniu - 26-11-2016 15:07
Do 53.Ci,co pracowali w Miejskiej Sluzbie Drogowej raczej juz patrza na kwiatki od strony korzeni a z drugiej strony kto w czasie glebokiej komuny przejmowal sie aby cokolwiek inwentaryzowac.
55. Dodane przez DO stary komuch, w dniu - 26-11-2016 15:50
Faktycznie jesteś stary, a może nawet bardzo stary i nic nie kumasz.
56. Dodane przez sotb, w dniu - 26-11-2016 16:11
oczywiście, niektórych komentarzy się nie dodaje, bo jakżeby!!
57. Dodane przez tomi, w dniu - 26-11-2016 16:57
Moim zdaniem przetargi to zło. 
wygrywa tzw. najtańsza oferta, wtedy firma nie ma za co sie rozwijać bo prace odbywają się "po kosztach" 
nie ma wtedy kasy na rozwój firmy, inwestycje w maszyny, wynagrodzenie pracowników. 
Widząc koparki z wyciekami i w marnym stanie do tego ursus c-360 i wiadomo która firma prowadzi prace.
58. Dodane przez kkkk, w dniu - 26-11-2016 18:53
Moim skromnym zdaniem Pan Rajewski robi na złość kaczyńskiemu,na pewno chce rozwalić naszą gospodarkę i puścić NACZELNIKA w skarpetkach
59. Dodane przez 1234, w dniu - 26-11-2016 19:26
Do 57.Zupelnhie sie zgadzam.Pieniadze z prac wystarczaja tylko na zuzyty maerial,zaplate dla pracownikow i utrzymanie sprzetu i pojazdow i to nie zawsze.O zyskach na rozwoj firmy nie ma mowy.Chce jednak dodac,ze tani w eksploatacji ciagnik Ursus C-360 jest bardzo przydatny przy transporcie na odleglosci wewnatrz budowy.
60. Dodane przez Szanowny Panie Prezesie, w dniu - 26-11-2016 20:59
Mieszkam na ul. Jana Kiepury i od 3 października nie mam dojazdu do posesji. To już prawie dwa miesiące a nie widać żeby przed planowanym przez Pana terminem zakończenia tj. 10 grudnia coś miało się zmienić. 
Proszę nie mówić o dobrej woli bo jakoś ani ja ani moi sąsiedzi tej Pańskiej "dobrej woli" nie dostrzegamy. 
Jest Pan również radnym miejskim a to chyba powinno zobowiązywać jak w ślubowaniu: "Wierny Konstytucji i prawu Rzeczpospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie, uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców"
61. Dodane przez do kom. 57 i 59, w dniu - 26-11-2016 22:38
Czy trochę nie przesadzacie? Nie zaglądam tej firmie na konta, ale sami piszą na swej stronie o zakupie nowego sprzętu z dofinansowaniem unijnym.(...) 
Całkowita wartość projektu wyniosła 373 991,27 zł 
W ramach projektu zakupiono: 
maszyna KNIKMOPS 25K92099 
układarka do poboczy STRASSMAYR BF 290 
posypywarka STRATOS BASIC 60DSXN 
pług odśnieźny TM2 
 
Gepardy biznesu też podają więcej szczegółów na swych stronach. Na szybko trafiłem na trochę starsze dane. 
Np. Średnia zysku netto do przychodów operacyjnych za lata 2005, 2006, 2007 w procentach wyniosła 4,5%. 
A tak rosła wartość rynkowa tej spółki: 
Rok 2006: 12 670 100 zł 
Rok 2008: 37 054 200 zł
62. Dodane przez Jaro, w dniu - 27-11-2016 15:34
A "dziura" w miejscu chodnika u zbiegu Sygietyńskiego/Dekana straszy już dwa miesiące. To cud że do tej pory na tym skrzyżowaniu nie było wypadku.
63. Dodane przez do kom. 62, w dniu - 27-11-2016 19:05
Nawet na nowej Dekana już zauwważyłem pierwszą kilkunastocentymetrową dziurę w nawierzchni.
64. Dodane przez koniu, w dniu - 27-11-2016 19:18
Ale o co kłótnia, że się nie zgadza na mapach. Przecież jak to budowali to najpierw szła flacha albo dwie a później mierzyli co i jak bez zbędnych szczegółów :D coś wiem o tym. A termin przedłużony w tym wypadku jak najbardziej uzasadniony.
65. Dodane przez do 60, w dniu - 27-11-2016 21:24
Jeśli jesteś "starym" mieszkańcem to wiesz jak budowano w owym czasie. Plany swoje, ale majster zawsze wiedział lepiej. Jeśli natomiast nie znasz tych czasów, to nie obrażaj ludzi, a zapytaj tych co mieszkaj od samego początku
66. Dodane przez Magdalena Gurke, w dniu - 28-11-2016 13:13
Czy ten pan Rajewski jest spokrewniony z panem doktorem Rajewskim -leszczynskim urologiem co ma domek na mojej ulicy w Olejnicy?
reklama
67. Dodane przez do 66., w dniu - 28-11-2016 21:38
Co prawda tutaj nie pudelek.pl ;-), ale raczej nie.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj