Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Blogi arrow Pozycja siły

Grzegorz Rusiecki

Pozycja siły

19.12.2016. Radio Elka

Chciałbym podzielić się z Państwem refleksją nad trzema wydarzeniami teoretycznie ze sobą nie powiązanymi, jednak po głębszym zastanowieniu coś je łączy – używanie pozycji siły...

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zacznijmy od lokalnego podwórka.
Miesiąc temu Prezydent Leszna przedstawił budżet miasta, w którym zaplanował deficyt na poziomie grubo ponad 50 mln zł. Zanim to zrobił spotkał się i wysłuchał części radnych, samemu o swojej wizji budżetu nie mówiąc nikomu. Uznał zapewne, że skoro ma większość w Radzie Miasta, (przypomnę w październiku „miał” jeszcze 12 radnych) nie musi specjalnie uzgadniać projektu z opozycją.
Scena polityczna, nie jest martwym polem, tu każdego dnia coś się zmienia, traf chciał, że po 2 miesiącach Prezydent nie posiada już większości w Radzie, a większość na tak duże zadłużenie się nie zgadza.
Mądra polityka finansowa czasem zakłada zadłużenie. Większość z nas zaciąga kredyty by móc w coś zainwestować lub się rozwijać. W głowie jednak ciągle kołaczą mi słowa Prezydenta o skandalicznej sytuacji finansów miasta jakie zastał i konieczności natychmiastowego zmniejszania zadłużenia. W latach 2007-2016 łączne zadłużenie miasta to
140 mln zł, czyli średnio rocznie ok. 17,5 mln. Prezydent proponuje by w jednym roku zwiększyć je o kolejne 50 mln.

Na to nie ma mojej zgody.

Rozumiem i w pełni się zgadzam z tym, że należy realizować projekty z dofinansowaniami unijnymi i w tym zakresie, by pokryć wkład własny deficyt jest konieczny. Jednak wszystkie inne inwestycje, choć bardzo potrzebne mojemu miastu muszą poczekać. Tego wymaga odpowiedzialność, racjonalne zarządzanie budżetem długoterminowo z myślą o latach po 2020 roku, gdy dotacji już nie będzie, a potrzeby miasta będą musiały być realizowane ze środków własnych.
Wykorzystywanie pozycji siły przez Prezydenta, bo tylko on ma inicjatywę przedstawienia projektu budżetu, nie podnosi poziomu współpracy ani wzajemnych relacji. Od używania pozycji siły skuteczniejszy jest dialog i realna współpraca. I tego jako radny klubu opozycyjnego oczekuję.

W znaczeniu regionalnym.
Dobiegła nas wiadomość, że Leszno stanie się miejscem centralnych, wojewódzkich obchodów 98. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego. I byłby to niewątpliwie ogromny zaszczyt i wyróżnienie Leszna, gdyby nie fakt, że propozycja ta padła po tym jak władze Poznania i pewnie kolejnych innych miast w Wielkopolsce rezygnowały z organizacji tego wydarzenia w geście sprzeciwu przeciw konieczności wygłoszenia apelu Smoleńskiego w trakcie tej uroczystości, narzuconym przez Ministra Obrony Narodowej.
Mądre kształtowanie tożsamości narodowej i regionalnej nakazuje wzajemny szacunek. Narzucanie z pozycji siły konieczności wspominania Ofiar katastrofy smoleńskiej w apelach poległych za walkę bezpośrednio z okupantem, czy zaborcą , o wolność i polskość naszego kraju nie służy ani dobrej pamięci tych osób ani celebrowanym uroczystościom. Katastrofa, w której zginęło tak wielu Polaków była i jest dramatem, ale niedopuszczalnym jest aby ofiary katastrofy były wymieniane jako polegli w trakcie jednej uroczystości z ofiarami walki. Co innego tragedia wypadku, co innego oddanie życia za ojczyznę. Tych dwóch kwestii nie wolno łączyć. Katastrofa w Smoleńsku to tragedia dla narodu Polskiego, ale każde przeżywanie ma swoją formę. Uszanujmy także to, że pamięć o Powstańcach i Powstaniu chcemy jako Wielkopolanie przeżywać po swojemu. Od używania pozycji siły lepsze jest wzajemny szacunek i zrozumienie, bez szkody dla nikogo.

A co z pozycją siły w znaczeniu krajowym?

Od kilku dni z Warszawy napływa coraz więcej informacji, które budzą mój sprzeciw: wykluczenie posła z obrad, wprowadzenie ograniczeń w przekazie medialnym z parlamentu, blokowanie mównicy sejmowej, uchwalenie budżetu państwa i ustaw w niejasnych okolicznościach, protesty na ulicach stolicy...

Za dużo, każda akcja budzi reakcję.
To dzięki tej zasadzie dziś żyjemy w państwie wolnym o ustroju demokratycznym. Dlaczego tak się dzieje? Partia rządząca ma absolutną większość i w zasadzie z pozycji siły może wszystko. I tego jesteśmy świadkami. Przewaga parlamentarna jaką posiada PiS daje możliwość nie liczenia się w żaden sposób z głosem opozycji. I jesteśmy świadkami takiej sytuacji.

Opierając się na prawie i zasadach demokracji powiem to wprost. Władza musi szanować swoje ograniczenia, to że jest nad nią jeszcze prawo i zwykła ludzka przyzwoitość. Wolne i niezależne od władzy media, tak w znaczeniu krajowym jak i lokalnym, są gwarancją obiektywizmu i społecznej kontroli. Polska jest dobrem wspólnym, dobrem nas wszystkich. Mamy prawo powiedzieć “nie”, mamy prawo się z czymś nie zgodzić. W imię tych wartości będę protestował jutro o godz. 18. Do zobaczenia!

Całkowite lekceważenie stanowiska opozycji i społeczeństwa, czy to na poziomie lokalnym, regionalnym czy państwowym, jest w moim odczuciu objawem zatracenia racjonalności w postępowaniu. Demokracja nie polega na tym by rządzić tak jak się chce, demokracja to umiejętność rządzenia w taki sposób, by nie zrażać do siebie ludzi.




Grzegorz Rusiecki jest radnym miasta Leszna (Klub Radnych Lewicy) i asystentem europosłanki Krystyny Łybackiej
 
Komentarze (52)
1. Dodane przez xyz, w dniu - 19-12-2016 12:36
Panie Rusiecki wie Pan dobrze, że to co dzieje się obecnie w rządzie to podcinanie sobie skrzydeł... i dobrze.. jeszcze chwila i ludzi wyjdzie więcej na ulice a wtedy będziemy mieli... drugi majdan... i dobrze bo niech rządzi ktokolwiek tylko nie kaczory... ich się słuchać nie da i te chore ustawy niszczące polskich przedsiębiorców.... no tak ale za 500 + kupili sobie władze.
2. Dodane przez radni miasta Leszna, w dniu - 19-12-2016 12:49
kolego Grzegorzu nie uprawiaj taniego populizmu i hipokryzji, przecież to Twoje ugrupowanie doprowadziło do zadłużenia miasta nie w wysokości 140 mln ale ponad 200 mln zł z odsetkami !!!, o których nie wspominasz, przecież to Twoje ugrupowanie z prezydentem Malepszym zawsze twierdziło, że realizować nowe inwestucje "dzisiaj" to budować taniej!!! przecież to Twoje ugrupowanie polityczne nie liczyło się nigdy z propozycjami opozycji, aby nie zadłużać dalej naszego miasta!!!, nie pamiętasz??? to dzisiaj Tobie przypominamy !!!
3. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 19-12-2016 12:57
WYWAŻONE.
4. Dodane przez xxx, w dniu - 19-12-2016 13:12
temu Panu już dziękujemy
reklama
5. Dodane przez K, w dniu - 19-12-2016 13:18
Panie Rusiecki jakby Pan byl Marszalkiem Sejmu i ktos by tak wystepowal na mownicy jak posel Szczerba ktory zachowal sie nie przyzwoicie odzywajac sie do Marszalka [kochany]jakby Marszalek byl jego kolega albo partnerem bo tek wyglada jego zachowanie jakby szukal partnera tez bym nie wytrzymal protestowac pan moze bo to juz ostatnie tchnienie nastepnego razu nie bedzie a o emeryturach SB nic pan nie wspomnial
6. Dodane przez Ben, w dniu - 19-12-2016 13:20
Grzegorz nie rób sobie tego i stawaj w jednym rzędzie z kodowcami nowoczesnymi i platformiarzami. Jesteś od nich na dużo wyższym poziomie więc nie zniżaj się do ich poziomu bagna który jest na tym samym co pisu. Pozdrawiam ;)
7. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 19-12-2016 13:27
Panie Radny: 
1) wolne i niezależne media..., kto je ogranicza? Czy ktoś nałożył cenzurę na to co piszą? No tak, straciły urzędowych prenumeratorów i reklamy spółek Skarbu Państwa. Okazało, że muszą umieć znaleźć się na rynku, aby utrzymać się. W jakim innym kraju tzw. oświeconej Europy ma Pan taką sytuacje, że większość mediów jest w rękach obcego kapitału?  
2) Nie protestował Pan, gdy ekipa ABW wkroczyła do redakcji tygodnika "Wprost"...wtedy to był zamach na "wolne media". 
3) Nie protestuje przeciwko ustawce telewizyjnej z tzw. poszkodowanym, który kładzie się po przejściu policji i po nakręceniu filmu wstaje i rozmawia przez komórkę.  
4) Jakoś nie protestował Pan, gdy w latach poprzednich marszałkowie wykluczali posłów opozycyjnych. Zdarzało się, że w poprzednich kadencjach takiego posła wyprowadzała straż marszałkowska...  
W każdym razie ja nie pamiętam Pańskiego protestu. 
5) Nie protestuje Pan przeciwko zachowaniu posła PO, który ośmiesza powagę Sejmu RP i nie reaguje na uwagi Marszałka. Szanowny Panie, jest Pan radnym Miasta Leszna w Klubie Radnych Lewicy i asystentem europosłanki pani Krystyny Łybackiej. Zatem standardy zachowań powinny być Panu znane... Nie przypominam sobie, by jakikolwiek poseł Lewicy zachowywał się w Sejmie RP, tak jak ów poseł PO.  
6) A propos obchodów rocznicy wybuchu Powstania wielkopolskiego... Wydaje mi się, że nie rozróżnia Pan apelu pamięci od apelu poległych. Odsyłam do DECYZJI Nr 392/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 30 września 2014 r. w sprawie wprowadzenia do użytku służbowego Ceremoniału Wojskowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej". Wymienieni w apelu pamięci Roman Dmowski, Marszałek Józef Piłsudski, Wojciech Korfanty czy Ignacy Jan Paderewski... nie polegli. 
Ten apel pamięci, gdzie w drugiej części wymieniane są ofiary katastrofy smoleńskiej już był kilkakrotnie w Lesznie odczytywany i wtedy pan nie protestował. A kto jest wymieniany w apelu imiennie: śp. Prezydent Lech Kaczyński, a Art. 134. 1. Konstytucji stanowi: "Prezydent Rzeczypospolitej jest najwyższym zwierzchnikiem Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej", Prezydent RP na Uchodźstwie - s.p. Ryszard Kaczorowski, biskupi polowi Wojska Polskiego rzymsko- katolicki i prawosławny, dowódcy Rodzajów Sił Zbrojnych... czyli najwyżsi ranga zwierzchnicy sił zbrojnych. Mam dziwne przeczucie, że gdyby tam nie było nazwiska ś.p. Prezydenta Kaczyńskiego, ta treść apelu by Panu nie przeszkadzała. 
7)Cóż wyobraża Pan sobie obchody świat narodowych, czy rocznic ważnych dla historii Polski bez udziału wojska? 
8) Ładnie Pan to ujął odnośnie większości w radzie... i zadłużania miasta rzucając dwie cyfry, a nie uzasadniając merytorycznie swego stanowiska... patrzcie jaki prezydent tak krzyczał, a teraz sam zadłuża... Czysty chwyt pod publiczkę... Pozdrawiam
8. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 19-12-2016 13:35
Bardzo Pana proszę, aby kandydował Pan na Prezydenta Miasta Leszna! :)
9. Dodane przez Witold Spisz, w dniu - 19-12-2016 13:41
Brawo Grzegorz.
10. Dodane przez aj, w dniu - 19-12-2016 13:44
Taki zdolny chłopiec niestety podpiął się pod przegranych komuchów i babunię Łybacką, nic z tego nie będzie :)
11. Dodane przez loł, w dniu - 19-12-2016 13:53
Kolega Rusiecki to ten fachura od lodowiska :D. Co za koleś przez 16 lat zadłużał miasto , a teraz ma czelność mówić o deficycie :D. Grzesiu przestań fantazjować
12. Dodane przez anty, w dniu - 19-12-2016 14:06
Grzegorz zorganizuje nam pochody pierwszomajowe wraz z całą swoją ekipą
13. Dodane przez abcd, w dniu - 19-12-2016 14:11
nie popieram idei apelu smolenskiego, ale wladze Poznania same wchodza w walke polityczna, upierajac sie przy tym odstapieniu od apelu, kosztem obchodow powstatnia.  
obchody to cos wiecej nie apel smolenski... 
dlatego za to duzy plus dla Leszna.
14. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 19-12-2016 14:14
mądre słowa Grzegorzu, całkowicie się z Tobą zgadzam. Masz rację w znaczeniu naszego podwórka, w znaczeniu regionalnym skandal ze zgodą na odczytywanie apelu smoleńskiego...a już w krajowym to strach się bać co władza jeszcze zmieni mając większość... Co będzie jutro o 18.00?
15. Dodane przez do radni miasta, w dniu - 19-12-2016 14:15
chyba uważni czytelnicy i Ci prawi doskonale zdają sobie sprawę o czym pisze pan Rusiecki.Lepiej niech przestanie bronić leszcyńskiej Lewicy-szkoda zdrowia.Ona juz nigdy w Lesznie do dojdzie do władzy.Co może w tej chwili-zakłócać ład i porządek,przeszkadzać Prezydentowi w realizacji odważnego budżetu-nawet ślepy dostrzega kolosalne zmiany w Lesznie co nie można powiedzieć o poprzednikach.Panie Rusiecki-Polska liczy prawie 40mln ludności-z tego protestuje zaledwie garstka-wczoraj w Warszawie ok.500 osób-stacje telewizyjne pokazują tak,że wygląda jakoby protestowały tysiące.A jak lużno maszerowali-bo przecież się liczy tak:długość marszu x szerokość ulici x średnio osób na metr kwadratowy.No i wychodzi---bubel.Doskonale pan zdaje sobie sprawę z tego co się dzieje-jesteście w beznadziei-dziwię się,że tak wykształcony człowiek prezentuje sobą tak niski poziom.I jeszcze jedno-czym przekupiliście p.Więckowiaka??? Może jakimś stanowiskiem "w przyszłości?".Nigdy go nie otrzyma bo nigdy w Lesznie władzy nie będziecie sprawować.Przestańcie przeszkadzać bo tu ni8e chodzi o "widi mi się" tylko o dobro Naszego Leszna i w końcu wbijcie to sobie w głowę.
16. Dodane przez key, w dniu - 19-12-2016 14:21
Brawo internauci-Ci prawi-tak trzymać i ośmieszyć p.radnego za brak pamięci.Ciekawe,czy p.radny będzie obchodził Święta-to przecież święta pojednania.Powtarzam-pojednania a nie różnienia.
17. Dodane przez Sisi, w dniu - 19-12-2016 14:34
Czekam na Pana - na stanowisku Prezydenta Leszna!
18. Dodane przez S.K., w dniu - 19-12-2016 14:35
Do kom. 10. To prawda. Sam tego chciałeś Grzegorzu (...)
19. Dodane przez wnuk powstańca, w dniu - 19-12-2016 14:53
do anty. Wy organizujecie pochody co miesiąc.Zyjecie na trupach. A wiecie jak się takie stworzenia nazywają? Trupy całej pisowskiej organizacji się już kończą, więc trzeba podżegać do nienawiści i wojny aby nowe ofiary były. Wy pisowcy wyzywacie od komuchów wszystkich, ktorzy myślą inaczej. To wy zachowujecie się jak typowi bolszewicy, bezmyślnie. Zatłukli byście nawet w kościele, bo tacy już w imię wiary ślepo mordowali i tacy wy jesteście. Rządzenie - to umiejętność a takiej brakuje nie tylko tym w Warszawie a nawet tym w Lesznie. Jestem pewien, że Borowiak się zgadza na uroczystości związane z Powstaniem WLKP.Żałuję mojego głosu, którego oddałem na niego.
20. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 19-12-2016 14:57
Do kom.7 M
21. Dodane przez marekoj, w dniu - 19-12-2016 15:08
Oj panie Rusiecki nie da się czytsc tego co pań pisze niech pań zobaczy co PO robiło jak było u władzy okradli mnie z offe i to było legalne itd itp
22. Dodane przez Głosuję na Grzesia, w dniu - 19-12-2016 15:13
Grzechu będziesz kolejny prezydentem Leszna
23. Dodane przez Głosujący - myślący, w dniu - 19-12-2016 15:25
Grzegorz, damy rade !  
Nie zamierzam przyglądać się biernie, jak odrywają nas niczym plaster od zachodniej Europy !  
Przez ostatnie 12 lat byłem dumny z tego, że Polska jest w UE jestem dumny, że nasz rodak jest przewodniczącym rady europejskiej.  
 
Jestem z wami, i będę z wami.
24. Dodane przez Goja, w dniu - 19-12-2016 15:31
Grzesiu jutro o 18 jestem z Tobą
25. Dodane przez do xyz kom. 1, w dniu - 19-12-2016 15:37
jeśli ty koleś chcesz kolejny majdan to chyba nie wiesz o czym mówisz a jeśli wiesz to mam nadzieję, że ciebie pierwszego odstrzelą bo aktualnie to ty życzysz temu reszcie społeczeństwa. ogarnij się koleś
26. Dodane przez Kazimierz, w dniu - 19-12-2016 16:26
Do 11,16,25.Znowu ten wulgarny język inwektywy, ubliżanie wyzwiska od kolesi.Przy tym jeszcze nawoływanie do zgody bo idą święta.W pisie ci wasi idole to dopiero język zgody.Wyzwiska kacz...brudzi...terlec...To wy sie opamiętajcie i przestańcie ubliżać większości mieszkańców naszego miasta.
27. Dodane przez Binia, w dniu - 19-12-2016 16:35
Nie mieszaj sie w te marsze kody itp a zostaniesz prezydentem Leszna bo ten co jest raczej juz nie bedzie drugi raz!!
28. Dodane przez stop czerwonym, w dniu - 19-12-2016 16:57
GRZEŚ ty lepiej się weż za pochód 1-majowy , 
skrzyknij starych komuszków i SBeków
29. Dodane przez Galen Erso, w dniu - 19-12-2016 17:33
Możecie go wyzywać od komunistów i sbeków, ale to nie prawda. Nigdy nie była i nigdy nie będzie. To są argumenty ignorantów i anonimowych podżegaczy. To właśnie na takich ludziach stworzony był poprzedni system.  
Grzegorz to otwarty, miły, tolerancyjny, wykształcony człowiek o wielkiej kulturze osobistej i ambicjach, które spowodują, że zostanie prezydentem Leszna. Wierzę w niego. Tacy ludzie powinni decydować o naszych losach. Damy radę Grzegorz ! Wierzymy w Ciebie !
30. Dodane przez Rusiecki głos na TAK, w dniu - 19-12-2016 17:57
Przyglądam się Panu Rusieckiemu i widzę w nim bardzo duży potencjał polityczny cieszę się z jednej strony ze nie startował w poprzednich wyborach bo gdyby wygrał dostałby bagaż w postaci pana Bukowskiego i jemu podobnych. Startując w następnych wyborach będzie mógł sam dobrać współpracowników. Z drugiej strony zle się stało ze do władzy o cenie doszedł pan któremu jest bardzo blisko do PiSu mimo tego ze zaraz po wygranych wyborach dementował te pogłoski.
31. Dodane przez iga, w dniu - 19-12-2016 18:15
już na wejściu powiem ,że nie ma po co startować w wyborach na prezydenta odkrył swoją twarz Borowiak też jest przegrany nie ma chętnych na prezydenta
32. Dodane przez wYBORCA, w dniu - 19-12-2016 18:45
Na Prezydenta Miasta Leszna nie ma lepszego od RUSIECKIEGO !!!
33. Dodane przez Michał Skrzypczak, w dniu - 19-12-2016 19:52
Przyznam szczerze że pan Grzegorz zaskoczył mnie trafnościa wypowiedzi. Nie dla tego, że wystąpił jako przedstawiciel lewicy, ale jako właśnie Grzegorz. Miałem okazję wielokrotnie rozmawiać z radnym Rusieckim na temat naszych lokalnych spraw, zawsze była to rozważna i merytoryczna dyskusja. Bardzo ciekawy głos w dyskusji.
34. Dodane przez xv, w dniu - 19-12-2016 20:01
Panie Grzegorzu skoro jest Pan potencjalnym przyszłym kandydatem na prezydenta Leszna, to naprawdę lepiej się w takie rzeczy nie mieszać i nie występować po żadnej ze stron.Każda w tym przypadku ma coś na sumieniu i walczy tylko i wyłącznie o swoje interesy. Aczkolwiek takie zachowanie jakie przedstawiła opozycja w sejmie po prostu nie przystoi posłom -ludziom "niby" inteligentnym i wykształconym... po prostu zwykły cyrk. STOP PARTIOKRACJI
35. Dodane przez do komentarza nr 6, też mieszkaniec, w dniu - 19-12-2016 20:09
i po coś się kolego tak silił, tego bełkotu nie da się czytać - boli, że się już kończycie, co? :) Zresztą pewnie macie gotowe szablony (...)do wklejania. 
Pan Grzegorz to bardzo merytoryczna osobowość i jeśli czegoś nie zmaluje to mam nadzieję, że w następnych wyborach zostanie prezydentem
36. Dodane przez precz z czerwonymi, w dniu - 19-12-2016 20:53
Dobra bliscy Grzesia nie macie co tu wypisywać hymnów pochwalnych . Bo i tak nie ma tyle miejsc by załatwił wam stanowiska . 
A komuniste juz w Lesznie przerabialiśmy i nic dobrego z tego nie wyszło. 
A może to sam Grześ z rodziną siedzi i pisze hahah
reklama
37. Dodane przez Prawda, w dniu - 19-12-2016 21:06
Czy wy nie rozumiecie że Szczerba to tylko pretekst? Ta mównica by tak była zablokowana bo brak budżetu = rozwiązanie parlamentu. O to tutaj chodzi, blokując ustawę opozycja chciała niedemokratycznie obalić demokratycznie wybrany rząd, bo nie podobały im się ich ustawy. Opozycja nie przewidziała tylko że PIS się przeniesie do sali obok. Moim zdaniem w tej sytuacji nikt nie jest bez winy, ani PIS, ani PO, ani Nowoczesna. Każdy dokłada do tego pieca. Szkoda tylko tych wszystkich ludzi co demonstrują po obu stronach, bo Ci politycy mają ich głęboko w poważaniu a wykorzystują tych ludzi do obrony swoich interesów.
38. Dodane przez Ala, w dniu - 19-12-2016 21:46
Niezwykle trafione spostrzeżenia. Na każdym poziomie władzy "Folwark zwierzęcy" Georgea Orwella
39. Dodane przez Wladek, w dniu - 19-12-2016 21:48
Już dawno przekonałem się, ze mimo zapisu w Konstytucji to jestem obywatelem drugiej kategorii i wcale moja Ojczyzna nie jest demokratycznym państwem prawnym.Tak było też za "panowania pana tow. Malepszego'
40. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 19-12-2016 22:28
Brawo Panie Grzegorzu! jestem z Panem bo tez popieram uczciwość i przyzwoitość.
41. Dodane przez Janek z Zaborowa, w dniu - 19-12-2016 22:42
Piękne słowa Panie Prezydencie Rusiecki. W końcu ruszyłeś do boju! Byłeś, jesteś i będziesz nadzieją dla Leszna. A ten hejt tylko pokazuje jak się Ciebie boją. Obywatelskie Leszno z Tobą! Jutro melduje się na Placu Kościuszki! Wolność, równość, demokracja. 
 
Czekamy na kolejne felietony! Ten jest mega i daje Leszno nadzieję na lepsze jutro.
42. Dodane przez No właśnie, w dniu - 20-12-2016 01:30
Ktoś kto kreuje się na inteligenta będąc politykiem powinien potrafić ustalić czy pewnie czy na pewno. 
 
 
"pewnie kolejnych innych miast w Wielkopolsce rezygnowały z organizacji tego wydarzenia " 
 
Gdybać to pijaczyny przy katach mogą a nie polityk któremu zaufała niezwykle atrakcyjna Pani Łybacka. 
 
 
Uszanujmy także pamięć o Powstańcach i Powstaniu 
 
Ale co ja mam z tego pańskiego mącenia we łbach zrozumieć? 
 
Bo mój Pradziadek nie zginął w Powstaniu Wielkopolskim a jeszcze lał komóchów ramię w ramię z drugim dziadkiem w wojnie Polsko-Radzieckiej . 
 
Uważa pan , że moi dziadkowie są gorsi od tych których kula dosięgła i osobne uroczystości dla tych którzy przeżyli powstanie i nie zginęli w katastrofie powinno być? 
 
Nie utrudnia panu oceny sytuacji moskiewska pożyczka ?  
 
O proszę albo to , pański cytat : 
 
"chcemy jako Wielkopolanie przeżywać po swojemu.  
 
Czyli po jakiemu ? 
Komunistycznemu?! 
 
Kto ci dał prawo zabraniać Warszawiakowi czy Lwowiakowi przeżywać Powstanie Wielkopolekie? 
Kto?  
 
Nie ma my Wielkopolanie. 
Są My Polacy. 
 
Jednego dziadka miałem z zaboru Austriackiego drugiego z Pruskiego już Polacy przeciwko sobie nie muszą walczyć. 
Obudź się i zdecyduj bo raz piszesz katastrofa a raz wypadek w Smoleńsku. 
 
Człowieku nie pisz po alkocholu: 
Piszesz: 
 
żyjemy w państwie wolnym o ustroju demokratycznym 
Przewaga parlamentarna jaką posiada PiS daje możliwość nie liczenia się w żaden sposób z głosem opozycji 
 
To właśnie jest Demokracja!!!!! 
Piszesz o tym i nie rozumiesz? 
 
Naród miał dosyć dziadostwa , był tak zdeterminowany że nawet na PIS zagłosował aby was nie oglądać w telewizji. 
Czy wy tego nie rozumiecie ?! 
 
Jak dziewczyna mówi niet to nie. 
A nie że może nie wie , że chciała. 
Bo wtedy jest zwykły chamski gwałt. 
 
A kawałek dalej piszesz : 
 
Polska jest dobrem wspólnym, dobrem nas wszystkich. 
A kilka linii wcześniej napisałeś: 
chcemy jako Wielkopolanie przeżywać po swojemu.  
 
Jesteś jakiś rozdarty wewnętrznie czy coś może psychoanalityk by pomógł. 
Nie jestem specjalistom ale się martwię bo piszesz coś na wzór orędzia a nie jesteś nawet prezydentem wsi! 
Mam jeszcze w oczach obraz Brewika, nie to nie z kolekcji Gęsiarki . 
 
No bo co to ma być? 
W imię tych wartości będę protestował jutro o godz. 18. Do zobaczenia! 
 
Miejsce Akcji dobre . 
Przy areszcie śledczym . 
Może nie będziemy razem na pasterce siedzieć. 
 
P.S. Gdyby niedobry PIS was wolno puścił to się kopsnijcie po akcji na Starozamkową i zabierzcie do Brukseli ten pusty pomnik poradziecki bo turystów straszy .  
 
Tak z szacunku do moich dziadków w tym jednego powstańca . 
( bym był zapomniał Radio Maryja ma koncesję stereo a nadal mi szumi Jak będziecie walczyć o te media to zgłoście problem)
43. Dodane przez Do 42, w dniu - 20-12-2016 09:32
ALKOCHOL czy alkohol ? Nie kompromituj się !!!!
44. Dodane przez No właśnie do kom 43, w dniu - 20-12-2016 11:12
ALKOCHOL chyba nie sugerujesz ,że tak zacnego i bogobojnego polityka o nadużywanie alkoholu oskarżam? 
Rozumiem ,że w tej sytuacji odezwa do niekompromitowania się przestaje być zasadna a reszta tekstu jest zrozumiala. 
 
Hej.
45. Dodane przez kris, w dniu - 20-12-2016 11:58
Proszę mieć na uwadze Panie Radny Rusiecki że ofiary katastrofy Smoleńskiej nie podążały na jakąś tam uroczystość, tylko na obchody zbrodni na zacnych Polakach. Nie byłoby tej katastrofy gdyby nie było ludobójstwa, i tak zło wyrządzone przez Rosjan ciągnie się przez dziesiątki lat . Tak więc pamięć o ofiarach katastrofy lotniczej przy Apelu jest jak najbardziej uzasadniona. Oni reprezentowali nasz naród Polaków
46. Dodane przez pytanie, w dniu - 20-12-2016 12:42
do kom 7 
Znasz Ty przyjacielu historię prawdziwą? 
Powiedz mi, czy wiesz jak marszałek Piłsudski odniósł się do Powstania Wielkopolskiego?
47. Dodane przez aaa, w dniu - 20-12-2016 15:20
Liczyłam na kandydaturę p. Rusieckiego w wyborach prezydenckich, liczyłam, że pożegnam obecnego pana na tym stanowisku. Powyższym tekstem strzelił sobie jednak w kolano i tym samym stracił pewnie wielu sympatyków. Gdy się zdecyduje kandydować mojego głosu nie dostanie..
48. Dodane przez Pytanko na śniadanko, w dniu - 20-12-2016 15:31
Co tam Piłsudski ! 
Wiadomo. 
Ale co ze Starozamkową ? 
Idziecie towarzysze rozbierać relikt komunizmu po manifestacji 
czy nadal wierzycie , że Leonid wruci i was namaści?
49. Dodane przez do aaa z 47, w dniu - 20-12-2016 15:59
albo kłamiesz albo jesteś bezideową koniunkturalistką, twój głos jest mu więc zbędny.
50. Dodane przez do 46, w dniu - 20-12-2016 16:51
Przed kilku laty prof. Zbigniew Dworecki napisał i wydał w Wydawnictwie Poznańskim książkę "Piłsudski a Powstanie". Polecam... Tam znajdziesz odpowiedź na nurtujące Ciebie pytania.... Na wikipedii sprawdzisz, kto to jest profesor Zbigniew Dworecki.
reklama
51. Dodane przez do 50, w dniu - 24-12-2016 13:30
Władysław Pobóg-Malinowski, apologeta i historyk Piłsudskiego w swojej Historii Polski poświęca Powstaniu Wielkopolskiemu JEDNĄ stronę. Takie było zainteresowanie Marszałka. człowieku znalazłeś jednej książkę i wklejasz na wszystkich tematach
52. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 25-12-2016 19:30
Szkoda, że nie znasz... A W. Pobóg-Malinowski nie odzwierciedla rzeczywistego stosunku Marszała do Powstania. Pochyl się nad opracowaniem prof. Dworeckiego i zrozumiesz. A to pewnie znasz....
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj