Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Władze gminy Wschowa rezygnują ze swojego pomysłu stworzenia filii klas 0-3 w szkołach wiejskich i utworzenia nowej Szkoły Podstawowej nr 6 w mieście. - Jest to efekt braku jednomyślności w radzie – przekonuje burmistrz Danuta Patalas.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że propozycja władz gminy zakładała utworzenie nowej Szkoły Podstawowej nr 6 w mieście, w budynku gdzie obecnie znajduje się Gimnazjum nr 2 oraz stworzenie filii klas 0-3 we wszystkich szkołach wiejskich. Na ostatniej
komisji oświaty nie wszyscy radni podzielali to stanowisko. Część rajców wnioskowała o stworzenie ośmiu klas w Osowej Sieni oraz w Lginiu. Po spotkaniu władz z lubuską kurator oświaty Ewą Rawą, ustalono jednak, że wszystkie szkoły wiejskie zostaną przekształcone w 8-latki. Burmistrz Danuta Patalas przyznała, że czuje jednak pewien niedosyt.
- Uważam, że z punktu widzenia dobra dziecka, kosztów i całej reformy, filie byłyby dobrym rozwiązaniem. Po konsultacjach z radnymi okazuje się, że nie wszyscy są zgodni co do stworzenia filii w każdej szkole wiejskiej. Podchodząc do tego w sposób racjonalny uznałam, że nie będę przedkładała uchwały dotyczącej stworzenia filii, gdyż nie ma w radzie jednomyślności - mówi Patalas, która dodała, że w ten sposób realizować będzie założenia rządowego programu.
Takie rozwiązanie oznacza, że prawdopodobnie już za dwa lata nowoczesny budynek Gimnazjum nr 2 będzie świecił pustkami.
1. Dodane przez Tomek, w dniu - 19-01-2017 14:16 Doktor ekonomi społecznej wiceburmistrz Czopek znajdzie rozwiązanie, i zaproponuje szkołę podstawową nr7 w byłym budynku gimnazjum nr.1.Tam już kadry instruktorów - Giezek, Kuchcicki czekają by dzieci nauczać .Budynek gimnazjum nr 2 zburzyć i postawić pomnik Patalas.
2. Dodane przez tomek, w dniu - 19-01-2017 14:30 pis niech zrobi buro poselskie z budynku gimnazjum
3. Dodane przez no, w dniu - 19-01-2017 14:40 No i gitara!!!
4. Dodane przez Ja, w dniu - 19-01-2017 14:47 Prawda jest taka, że Pani burmistrz spotkała się z Panią kurator i Ta bardzo szybko wyperswadowała Burmistrz ten pomysł. Brawo!!!!!
5. Dodane przez Zofia, w dniu - 19-01-2017 15:02 Pani burmistrz martwi się o budynek a nie o dzieci!jedno gimnazjum sprzedała to i drugie może sprzedać np na mieszkania lub na galerie czy na dyskotekę
6. Dodane przez ekonomista, w dniu - 19-01-2017 15:26 Wschowianie zawsze mieli problem z ekonomią...to takie pisowskie...no ale wybory juz za niecałe dwa lata...rodzice to wyborcy...kolejny burmistrz dopiero bedzie miał problem
7. Dodane przez ja, w dniu - 19-01-2017 15:33 ZA DWA LATA TO JUŻ PANI BURMISTRZ NIEBĘDZIE NA TYM STANOWISKU NA 100 PROCENT WIĘC JEJ TO WISI CO BĘDZIE Z TYM BUDYNKIEM!!
8. Dodane przez Wschowianin, w dniu - 19-01-2017 15:33 Jaka władza takie pomysły i rządy
9. Dodane przez Xyz, w dniu - 19-01-2017 15:38 Ojj, biedna pani P. I p.Cz.znowu ktoś im pokrzyżował plany. Obiecanej Ikei nie ściągnęła, oszczędności nie wykaże na koniec kadencji bo pomysłu na zarabianie brak, tylko niszczenie, skłócanie środowiska, oszustwa, sprawy w sadach i można jeszcze długo pisać. Tak się pchaliscie do władzy to teraz wymyślcie co ciekawego i dobrego dla gminy zrobić w budynku po gimnazjum, przecież bierzecie za to pieniądze, za myślenie.A może czas wyciągnąć wnioski i się przyznać ze to sadzenie Wam nie wychodzi i to pewnie wina głupich ludzi bo Władza przecież chce tak dobrze dla gminy.Zrozumcie ze w ludziach siła.
10. Dodane przez max, w dniu - 19-01-2017 15:50 I znowu pieniądze w błoto.Pozamykać szkoły na wioskach.
11. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 19-01-2017 15:59 w gimnazjum przyjmiemy uchodzców
12. Dodane przez Do max, w dniu - 19-01-2017 16:07 Do max, Zamknij to się sam
13. Dodane przez xxxxxx, w dniu - 19-01-2017 16:52 Pieniędzy to oni mają dosyć i na wszystko mają pokrycie finansowe a te bajeczki jakie są braki to brednie i kłamstwo!!!!
14. Dodane przez Jan, w dniu - 19-01-2017 17:34 Gratuluję! Likwidujemy szkołę z całym zapleczem, aby dzieciaki uczyć w szkołach bez sal gimnastycznych, bez zaplecza klas, ale z możliwością uczenia przedmiotów w klasach łączonych(pod ścianą rząd klasy 4A, a pod oknem rząd klasy 5A). Rodzice ! Co wy robicie własnym dzieciakom ! Ograniczacie im możliwość rozwoju.Popatrzcie na przyszłość tych dzieciaków.
15. Dodane przez patka, w dniu - 19-01-2017 17:55 Nikt nie myśli o dzieciach. Dzieci wiejskie będą uczyły się w klasach łączonych, będą odizolowane od innych, zamknięte na swoją dziesięcioosobową grupę. Nie rozumiem jak można nie wykorzystać możlwości budynku obecnego gim. 2? dusić się w małych salach. Nie rozumiem jak dzieci po ośmiu latach w przeciętnej szkole podstawowej,mając połączone lekcje biologii, matematyki z innym rocznikiem mają sobie poradzić w porządnym liceum? Uważam, że jest to odebranie szansy na poszerzenie wiedzy, na poszerzanie horyzontów, utrudnienie drogi do spełniania marzeń tych dzieci - na przykład do studiów. jest czas kiedy duże znaczenie ma poznawanie nowych rzeczy, nowych ludzi. Obawiam się, że w 40-osobowej społeczności jest to trudne a nawet niemożliwe.
16. Dodane przez Do jan, w dniu - 19-01-2017 18:07 Oczywiście jest lepiej jak dzieciaki na lekcjach w gimnazjum mdleją od dopalaczy albo narkotyków.Taka sytuacja właśnie miała miejsce ostatnio, ale chyba nawet nie tylko ostatnio.
17. Dodane przez hugo, w dniu - 19-01-2017 18:23 niech zrobią jakies studia , studium , szkołę wyzsza i po problemie, albo jakies dokształcenia
18. Dodane przez kiki, w dniu - 19-01-2017 18:52 To najlepsze co zrobiła Burmistrz Wschowy. Nie pozwolimy zabić wiejskich szkół
19. Dodane przez do Do Jan, w dniu - 19-01-2017 18:53 Przepraszam bardzo, a czytanie ze zrozumieniem u Ciebie leży. Proponuję przeczytać wpis jeszcze raz i dorzucić do tego wpis "patka", ponieważ to co on pisze jest prawdą. Po drugie, to nie szkoła jest od wychowywania tylko rodzice. Szkoła ma za zadanie wspomagać. Ale tak nasze Państwo co niektórych rodziców nauczyło. 500+ wezmą,a za problemy wychowawcze szkołę obarczą. Zrobił sobie jeden z drugim dzieciaka, to niech na ich utrzymanie zarobią i ich wychowują, a jak nie potrafią do niech się zabezpieczą - są sposoby, ale o tym należało posłuchać w szkole lub porozmawiać z rodzicami.
20. Dodane przez xxx, w dniu - 19-01-2017 19:18 A ja uważam, ze dobrze sie stało... skoro rodzice dzieci ze wsi tak chcieli to niech sie one kształcą w tych wioskach hihihihihi a prawda jest tak naprawde taka, ze tego nie chcieli dzicie tylko nauczycile, pracownicy i kilka osób korzystających z tych dóbr... bo rodzice chyba jednak woleliby zeby ich dzieci kontynuowali drugi etap edukacyny na zupełnie innym poziomie ... tylko ich nikt o to nie pyta!!!!
21. Dodane przez Tytka, w dniu - 19-01-2017 19:38 Te Wasze "miejskie" szkoły to faktycznie reprezentują powalający poziom. Błagam. Zapchane klasy, nauczyciele nieznający połowy uczniow itp itd. A wyniki na tyle dzieci mizerne. Chodziłam do wiejskiej szkoły. Zarówno ja jak i moi koledzy i koleżanki chodziliśmy do dobrych liceów/technikow,pokonczylismy studia i super sobie radzimy. Brak sali jak widać nie przeszkodził wyjść na ludzi.
22. Dodane przez Do xxx, w dniu - 19-01-2017 19:49 Kontynuować na zupełnie innym poziomie. (...) Jak ktoś nie ma nic mądrego do powodzenia to lepiej niech się nie wypowiada. Chcielibyście mieć w miastach taki poziom jak na wsiach.
23. Dodane przez Reforma Tak, w dniu - 19-01-2017 20:22 Byłem zawsze za likwidacją gimnazjum. Ale jestem za TAK aby szkoła w Lginiu istaniała. Dlaczego? Po pierwsze, ma infraksturę najlepszą ze wszystkich szkół z po za Wschowy (tj.ma salę gimnastyczną, potencjał pomieszczeń - w szkole tej w najlepszych latach szkoły podstawowej uczyło się ponad 160 uczniów , np. lata 1970). Nadmienić należy nowe piękne boisko sportowe. A jeziora ? Jak inna miejscowość w powiecie mają takie walory? Dojazd do Lginia? To pikolo? Władze gminy, powinny w sposób godny sprawieliwego ocenić, która miejscowość ma lepszy potencjał i infrakstuturę niż Lgiń. Życzę władzy mądrości Cezara, że ich decyzja będzie zgodna z życzeniem dzieciaków. Pamiętajcie ..... dzieciaki kiedyś będą decydować o Waszych losach i Wam (emerytom) tego nie zapomną.
24. Dodane przez max, w dniu - 19-01-2017 21:00 Do 12 chyba jesteś wsiórem z lginia
25. Dodane przez Lola, w dniu - 19-01-2017 22:28 Do kom.15.A kto powiedział,że na wsiach będą klasy łączone?! Jak mądrze władza podzieli pieniądze i zabierze miejskim szkołom( tak jak na wsiach)kasę na remonty, malowanie, itp. to nie będzie trzeba łączyć.Masz rację, jak nie wykorzystać możliwości budynku po gimnazjum?! Część dzieci z 1, część z 2 i już zapełnione, a tamte szkołymniej liczne no i lepszy komfort nauki.
26. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 20-01-2017 00:26 Najpierw nieudacznicy z AWS - UW pod wodzą J. Buzka utworzyli te paskudne gimnazja i wpompowano olbrzymie pieniądze. Teraz, jak to wszystko zaczyna w miarę funkcjonować, to następuje niby reforma, aby dzieci zrobić jeszcze większymi tępakami, jak są obecnie.
27. Dodane przez jaaa, w dniu - 20-01-2017 07:56 Ciekawe jak upchną osiem roczników w szkole w Konradowie jak tam do dyspozycji 4 klasy są.
28. Dodane przez max, w dniu - 20-01-2017 08:21 przecież rodzice nie są głupi aby posyłać swoje dzieci do szkoły np. w Siedlnicy czy Łysin i skazywać je na ,,tamtejszą edukację'' przez 8 lat, jak do Wschowy mają rzut beretem i raczej tam podwiozą dziecko do szkoły, aby potem - po podstawówce- miało jakiekolwiek szanse znaleźć się pośród rówiesnikami, (...)....
29. Dodane przez do kom.25, w dniu - 20-01-2017 08:21 będą łączone, i mam nadzieję, ze gmina nie podejmie innej decyzji - to w miejskich szkołach nauczyciel za te same pieniądze będzie uczył w klasie 25 osobowej, a na w wsi 3, 4, 5 osobowej??? Chyba w głowie się komuś przewraca... i żeby nie było na wsi nauczyciel więcej kosztuje, bo ma dodatki za prace na wsi... więc proszę w przyszłości nie mieć pretensji do włądzy, że na coś nie będzie pieniędzy... tak naprawde władza powinna teraz zlikwidować fundusze sołeckie i niech rady sołeckie z radami rodziców zarabiaja na zabawach karnawałowych pieniądze (bo ktoś w jakimś komentarzu stwierdził, że mądry dyrektor z madrą rada rodziców potrafi wszystko)... sorki, ale jakaś rekompensata dla gminy powinna być! i jeszcze przetrzepać zatrudnienie pracowników w poszczególnych szkołach
30. Dodane przez Do 29, w dniu - 20-01-2017 08:53 Do 29 . Dlaczego mieszkańcy wschowy uważają się za ludzi lepszej kategorii? Dlaczego na wsiach wszystko zabierać po to żeby dawać do miasta. Szkoły w mieście tez maja rady rodziców i nauczycieli i dyrektorów i tez mogłyby mądrze zdobywać pieniądze,ale po co jak wszystkim we wschowie zawsze wszystko jest podane na tacy bo niby co? Wam się wszystko należy. Gdyb nie to ze macie takie podjęcie rozczeniowe to wszystko by inaczej wyglądało.Na wsi rodzic może codziennie rozmawiać z nauczycielem na temat swojego dziecka a we wschowie co usłyszy od nauczyciela? Proszę przyjść na konsultacje to porozmawiamy. Gwiazdy
31. Dodane przez Zet, w dniu - 20-01-2017 09:44 Nie wiem skąd przekonanie, że nauczyciel pracujący w mieście jest na starcie lepszy od tego pracującego na wsi bo przecież "jest nauczycielem z miasta". Nieważne, że po jakiś psedostudiach w Lesznie, ale z miasta. Nieważne czego i jak nauczy dzieci ale z miasta. Ludzie ogarnijcie się, w dzisiejszych czasach? Mieszkam na wsi (z wyboru), studia skończyłem w Poznaniu, dzieci chodzą do szkoły wiejskiej. Ludzi oceniam po zachowaniu, podejściu do innych, empatii i wynikach pracy, a nie po tym gdzie mieszkają i pracują. Odizolowanie dzieci ze wsi? Jakie? Powtórzę, w dzisiejszych czasach? Zdziwilibyście się gdzie te dzieci jeżdżą (ze szkołą, a przede wszystkim z rodzicami), jakie mają zainteresowania, pasje, zajęcia. Skąd ludzie z miasta mają przekonanie o swojej wyjątkowości tylko dlatego, że mieszkają w mieście? A może to wychodzą wasze kompleksy?
32. Dodane przez Ghj, w dniu - 20-01-2017 10:10 W zupełności się zgadzam i dodam tylko tyle, ze tak naprawdę Czy Wschowę można nazwać miastem? Raczej miasteczko albo duża wioska patrząc co tam się dzieje i co jest dostępne dla mieszkańców. Nie wiem skąd przekonanie ze we wschowie to jest dopiero miejskie życie,
33. Dodane przez Ania, w dniu - 22-01-2017 19:58 Szkoda tylko dzieci, które będą się cisnąc/poza Lginiem/ w małych budynkach bez sal gimnastycznych, bez pracowni tematycznych,ale ważne, że u siebie na wsi.Wolałabym, by moje dziecko ucz!yło się w pięknej, nowoczesnej, przestronnej szkole.
34. Dodane przez MG, w dniu - 23-01-2017 17:52 Popieram rozsądny kom.33!
35. Dodane przez Regina, w dniu - 23-01-2017 18:31 do kom.33 pani Aniu to proszę posłać swoje dziecko do pięknej, nowoczesnej i przestronnej szkoły we Wschowie nikt nie broni i drzwi nie zamyka, a ja wolę, żeby moje dzieci uczyły się w miejscowości, w której mieszkają i mam takie prawo
36. Dodane przez zuza, w dniu - 24-01-2017 12:29 A nikt nie napisał że taka zmiana szkół wiejskich spowoduje zwolnienie ponad 70osób bo gimnazjum nr 2 zniknie. Nikogo to już nie interesuje. Reforma zaproponowana 0-3 była przy udziale części opozycji i gminy. Ale niektórym się w tyłkach poprzewracało i zaczeli wymyślać. A ta reforma 0-3 wiejskie i utworzenie SP6 była jak najmniejszym złem dla rodziców i ich dzieci oraz dla kadry nauczycielskiej i obsługi szkół. Ale nie ważne lepiej żeby klasy liczyły po max 7uczniów w klasie a reszta szkoły świeciła pustkami bo w sumie do szkoły i wszystkich klas chodzi może 30uczniów,a zajęcia lekcyjne będą trwały do 18.00. Haha i macie skutki majstrowania przy oświacie.
37. Dodane przez Wschowianin, w dniu - 24-01-2017 14:32 PIS realizuje swoją politykę.Niech się dzieci uczą w szkołach bez sali,gabinetów,pomocy.Głupim społeczeństwem łatwiej się steruje.Mierny,bierny,ale wierny!
reklama
38. Dodane przez Magda, w dniu - 24-01-2017 15:25 Co powiecie na to opozycja w gminie proponuje sama zmianę i rozwiązanie 0-3 szkoły filialne wiejskie i utworzenie SP6 a jedzie po cichaczu do kurator i kontaktuje się z minister Zalewską i całkiem co innego przedstawia. Powracają na komisję oświaty i znów rodzi się im inny pomysł w głowie i odwracają kota ogonem. A Pani kurator aby mieć spokój idzie po najniższej linii oporu i niech gmina się z tym upora my i tak pieniędzy na to nie damy a jak już się dokładają 12milonów do oświaty to i tak będą musieli znaleźć kolejne miliony sami na dostosowanie placówek szkolnych do systemu 1-8. I w ten oto sposób kolejne miliony szkoły wypompują z miasta. Szkoły zostaną zakładów brak, a w mieście zamykają się kolejne punkty lokali handlowych. I jak wzrok sięga zostaną nam szkoły i markety i nic dodać nic ująć.
39. Dodane przez Regina, w dniu - 24-01-2017 15:32 do kom 36 bardzo dziękuję za ten komentarz pani Zuzo,bo wynika z niego jasno i wyraźnie o co chodzi, nie o dobro dzieci tylko nauczycieli zwalnianych. I to jest bardzo przykre.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.