Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Wschowa arrow Piętnaście lat powiatu wschowskiego

Odsłonięto tablicę upamiętniającą pierwszego starostę

Piętnaście lat powiatu wschowskiego

02.02.2017. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

W tym roku powiat wschowski obchodzi 15-lecie istnienia. W 2002 roku został on utworzony z części powiatu nowosolskiego. Zdaniem starosty Marka Boryczki, była to zmiana zdecydowanie na lepsze. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Były to lata bardzo udane dla powiatu wschowskiego. Wbrew temu co się mówi, że jesteśmy małym i niezamożnym powiatem, to w różnych wskaźnikach plasujemy się w środkowej części wszystkich powiatów w naszym kraju. Uważam,
że gdyby 15 lat temu nie powstał powiat wschowski, to na pewno nie udałoby się nam się zrealizować wielu inwestycji, szczególnie na terenie gminy Wschowa
- mówi Marek Boryczka.

Jak poinformował starosta, w ciągu 15 lat funkcjonowania powiatu na inwestycje w środki trwałe wydano niespełna 60 milionów złotych. Dużą część stanowiły w tym pieniądze pozyskane ze środków zewnętrznych.

W zeszłym tygodniu w sali obrad Starostwa Powiatowego odsłonięto tablicę upamiętniającą pierwszego starostę, świętej pamięci Marka Kozaczka, który miał wielki wkład w utworzenie wschowskiego powiatu.

- Był to wielki samorządowiec, człowiek o ogromnym sercu, który nauczył mnie pracy w samorządzie. Dał mi znakomity przykład do tego jak należy działać, żeby następował równomierny oraz sprawiedliwy rozwój lokalnego społeczeństwa - dodał Boryczka.
 
Komentarze (31)
1. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 02-02-2017 08:37
Na portalu powiatu oraz innych lokalnych mediów, można obejrzeć dosyć bogatą dokumentację zdjęciową z obchodów jubileuszu. Na niej sami ważni i bardzo ważni goście, tzw. vip-y. Mam oczywiście pełną świadomość tego, że bez nich ani rusz! Zabrakło mi jednak przedstawicieli tych, którzy chodzili po przejściach z plakatami, banerami, by w ten sposób wesprzeć gabinetowe rozmowy czyli zwykłych mieszkańców. Dzisiaj organizatorzy o nich zapomnieli, dzisiaj nie byli oni gośćmi tych pięknych obchodów. Może należało jednak przyjąć inną formułę obchodów?
2. Dodane przez marek, w dniu - 02-02-2017 09:05
1. po co Wschowie jest potrzebne to nieszczęsne lubuskie najsłabsze województwo w RP, w którym rozwija się tylko zielona góra kosztem innych miejscowości w tym wschowy; ile województwo lubuskie wydało na inwestycje we wschowie a ile w zielonej górze 
2. niech boryczka poda ile powiat wydał na inwestycje we wschowie a ile w sławie;
3. Dodane przez max, w dniu - 02-02-2017 09:28
Wschowa dzięki przynależności do woj. lubuskiego odzyskała tożsamość i możliwość rozwoju - przykładowo czy było by możliwe zbudowanie obwodnicy Wschowy czy nowej strefy gospodarczej przy ul. Nowopolnej z pieniędzy byłego woj. leszczyńskiego?????? bardzo wątpię.....
4. Dodane przez do kom 1, w dniu - 02-02-2017 09:31
pani Ulu w imieniu wtedy protestujących, powiem tylko, bardzo pani dziękuję.
5. Dodane przez do 3, w dniu - 02-02-2017 10:11
Ma swoją tożsamość wraz z biedą, stagnacją i emigracją za chlebem. 
Po tylu latach mam duże wątpliwości czy to była dobra decyzja. 
Kto więc na tym skorzystał, czasem nie ci, którzy zawsze korzystają na takich zmianach- nieśmiertelni lokalni politycy, dla których i tym razem był bankiet. 
Jestem zainteresowany co odpowiedzieliby Wschowianie , gdyby ktoś dziś zapyta ich , po co był powiat?
6. Dodane przez MCH, w dniu - 02-02-2017 10:22
powołanie powiatu wschowskiego nie miało żadnego sensownego uzasadnienia, zarówno administracyjnego jak i ekonomicznego czy społecznego. Było też ewidentnym gwałtem na wielosetletniej historycznej tradycji tej ziemi. Gdyby promotorzy tej nieprzemyślanej i szkodliwej dla lokalnej społeczności inicjatywy kierowali się racjonalnymi, prospołecznymi argumentami a nie fałszywymi ambicjami, nakierowanymi na uzyskanie osobistych profitów - sytuacja naszej gminy wyglądała by dziś zupełnie inaczej. Byli byśmy mocną gminą w mocnym powiecie i mocnym województwie. A tak jesteśmy słabiutkim, peryferyjnym powiatem, w beznadziejnym województwie rządzonym przez schizofreniczną, stolicę , którą tworzą dwa skłócone ze sobą miasta. Historycznie Ziemia Wschowska, to przede wszystkim Wschowa i Leszno, bliźniacze miasta leżące zawsze w Wielkopolsce ( wyjątek wczesne średniowiecze i III Rzesza). I tylko ktoś pozbawiony kompletnie wyobraźni historycznej i poczucia realizmu mógł doprowadzić do rozerwania tych tradycyjnych silnych związków mających również swój istotny wymiar praktyczny. Jak na tym wyszli zwykli mieszkańcy, poza wąską urzędniczą kliką? Pytanie raczej retoryczne.
7. Dodane przez Obserwator, w dniu - 02-02-2017 10:34
niestety p.Boryczka okazałeś sie kiepskim uczniem.
8. Dodane przez do 3, w dniu - 02-02-2017 10:49
Jakiej obwodnicy i jakiej strefy ? ( w mikro wydaniu) popatrz na realia, gdzie jest dziś Wschowa a gdzie Leszno. 
Moim zdaniem ucieczka z Wielkopolski była największym błędem strategicznym w całej historii Wschowy. 
Prze z to do dziś Leszno nie lubi Wschowy a Wschowa nie lubi Leszna, nie ma żadnej oficjalnej współpracy , a tyle można by było razem zrobić. 
Tak to jest jak osobiste interesy, zaszczyty i animozje górują nad zdrowym rozsądkiem.
9. Dodane przez do 5, w dniu - 02-02-2017 10:53
To fakt- najpewniejszym elementem tej układanki był Marek Kozaczek, poza nim już nic.
10. Dodane przez cała prawda, w dniu - 02-02-2017 11:02
kiedyś kilku butnych lokalnych pseudopolityków pragnęło za wszelka cenę wywindować się politycznie na plecach podpuszczonych i nieświadomych obywateli, którzy do dziś spłacają długi prowadząc pieski żywot w biednym powiecie o dumnej nazwie.
reklama
11. Dodane przez uzupełnię kom 4, w dniu - 02-02-2017 11:24
Pani Chudak pewnych ciągot lokalnych polityków, pani nie zmieni, choćby nie wiem co, a wielka szkoda. Mam tu na myśli nie tylko ten jubileusz, ale np gościnę dla wybrańców z okazji powiatowych dożynek. Co tam suweren, niech patrzy i się oblizuje.
12. Dodane przez MCH, w dniu - 02-02-2017 11:49
Jeszcze jedna uwaga - trochę do śmiechu, trochę do płaczu- dotycząca kwestii tożsamości. 
Ten nieszczęsny, poroniony twór administracyjny, jakim jest województwo lubuskie ma jedną stolicę  
ze śląskim rodowodem (Zielona Góra) a drugą po części z Wielkopolską (Gorzów Wielkopolski).  
Podobnie jest w naszym powiecie Wschowa - jak ją Kazimierz wielki przyłączył do Polski - przez wieki była miastem wielkopolskim, Sława Śląska zaś była zawsze miastem śląskim. Gdyby "tfurcy " województw kierowali się racjami historyczno kulturowymi, Gorzów Wielkopolski byłby dzisiaj w Wielkopolsce a Zielona G. w Dolnośląskim. Podobnie było by ze Wschowa i Sławą Śląską. Dzięki popapranym politykom mamy dziś do czynienia z tożsamościową schizofrenią która zdrowym na umyśle mieszkańcom skutecznie zaburza poczucie historyczno-kulturowej tożsamości Niemniej urzędnicy się cieszą, jest więcej stołków.
13. Dodane przez do nr 1, w dniu - 02-02-2017 11:50
A co, panią też nie zaprosili na darmowe ? ale pani wie jak to jest za nie swoje, .... kongres kobiet ?
14. Dodane przez darek, w dniu - 02-02-2017 12:21
proszę dokładnie się wczytać w opracowania historyczne. Wschowa to historyczny DOLNY ŚLĄSK. Wschowa totalnie do wielkopolski nie pasuje, a do Leszna zwłaszcza. Leszczyniacy nigdy by Wschowian nie zaakceptowali, pamiętam, że za czasów woj. leszczyńskiego wschowianie byli pogardzani. Inwestycyjnie woj. wlkp nie stoi wysoko, drogi powiatowe w pow. leszczynskim sa w nawet w gorszym stanie niż we wschowskim... Myślę, że lubuskie to idealnie rozwiązanie dla wschowy, bo wszystkie inwestycje które już we wschowie się odbyły za czasów śpiącego burmistrza były możliwe dzięki pani marszałek. Na upartego jeszcze przynależność do dolnośląskiego i powiatu głogowskiego miał by jakiś sens. Pomimo tego wszystkiego jestem przeciwnikiem powiatu wschowskiego, bo jest on totalnie niepotrzebny, a przecież Nowa Sól na końcu świata nie jest, dlatego Wschowo wróć do Nowej Soli!
15. Dodane przez z boku, w dniu - 02-02-2017 12:35
"Zdaniem starosty Marka Boryczki, była to zmiana zdecydowanie na lepsze"-zdecydowanie dla niego i jego popleczników z najbliższego grona, dlatego oni bankietują. Ciekawe jak następcy ocenią ich pracę, po przejęciu po nich władzy, chyba że w następnej kadencji bankietować będą ci sami.
16. Dodane przez kongresmenka, w dniu - 02-02-2017 13:52
Na kongresach kobiet jeszcze nigdy nie widziałam podziału. Razem słuchamy, bawimy się, degustujemy. A ten z 13 nie umie czytać ze zrozumieniem? bardzo prościutko by nie powiedzieć prostacko rzecz ujmuje. Uważamy że Chudakowa ma absolutną rację.
17. Dodane przez marek do 14, w dniu - 02-02-2017 15:13
czy te książki pochodzą z okresu, kiedy twierdzono, że szczecin to stare piastowskie miasto; pora sięgnąć po najnowsze publikacje a nie wyciągać stare z naftaliny
18. Dodane przez wróćmy do historii, w dniu - 02-02-2017 15:21
Przed I wojną zarówno Wschowa jak i Leszno zamieszkiwana była w większości przez obywateli narodowości Niemieckiej, po II wojnie, Wschowę zaludniono w przewadze kresowianami, którzy w znaczny sposób różnili się kulturowo od ludności z terenów dawnej Wielkopolski. 
Znane przypadki grabieży mienia pozostałego po Niemcach, dokonywane również przez mieszkańców Leszna, były kością niezgody , a odmienny sposób stawiania akcentów w zdaniu, oraz różnice w obrzędach i samym spojrzeniu na życie nie sprzyjał obustronnej asymilacji. 
Poza tym dość niezdrowa rywalizacja i poczucie niesprawiedliwości i zawiści po namaszczeniu Leszna na stolicę województwa, przelało czarę goryczy. 
Na domiar tęsknota za tym, co było kiedyś, zawierającym się w symbolu dawnej tablicy rejestracyjnej ZW , spowodowało że stało się tak jak się stało. Tym bardziej, że Ci, którzy widzieli w tym swój interes , potrafili skutecznie pogrywać na uczuciach nie do końca świadomych Wschowian. 
Leszczynianie nigdy szczególnie nie traktowali Wschowy i Wschowian, zresztą podobnie jak Górę, bo dla nich byli to zwyczajni Kargule. 
Duma miasta królewskiego w znaczny sposób odbiegała od utartej rzeczywistości i wspomniana rywalizacja wschowian była skoncentrowana zwłaszcza na Lesznie. 
Ktokolwiek ma coś do powiedzenia w dziedzinie administracji czy ekonomii, nigdy nie zaprzeczy o słuszności związków Wschowy z Lesznem, ale również i na odwrót. 
Te dwa miasta są wręcz dla siebie stworzone, a ludność jednego i drugiego miasta wbrew oziębłym na współprace włodarzy, utrzymuje dość poprawne wzajemne relacje. 
Szkoda bo może gdyby doszło do bardziej owocnej współpracy, to wiele w krajobrazach tych miast mogło by się zmienić, oj wiele. 
Pozdrawiam Oba miasta po równo.
19. Dodane przez do 16, w dniu - 02-02-2017 15:24
Ponieważ emancypacja kobiet jest ponad wszystkim, wspólny wróg łączy jak super glu. 
Samiec nasz wróg, essa essa.
20. Dodane przez Wschowianin, w dniu - 02-02-2017 17:38
Powstanie powiatu to najgorsze co nas spotkało! O jakich korzyściach pan mówi, panie Boryczka? Korzyści to ma SŁAWA i pan, bo tylko dzięki sławskim inwestycjom zyskał pan kolejną kadencję - Wschowianie nigdy by pana nie wybrali!!!  
Jakby pan nie zauważył to we Wschowie jest bieda, kolesiostwo i brak zakładów pracy, co powoduje że ludzie masowo wyjeżdżają. Dobrze płatna praca jest tylko dla wybranych, dla których tworzy się sztuczne stanowiska - jak dla eksperta od recyklingu i wodociągów - byłej prezes Spółki Komunalnej i jej sekretarki, przypadkiem żony komendanta. Ponadto regularnie zadłuża pan miasto, na te rzekome inwestycje! 
A co do tej tablicy, to w dawnych czasach pan ten byłby pochowany przy płocie cmentarza, a teraz peamy ku jego czci! 
Drogi MAX-ie obwodnica, o której piszesz to powstała ale do firmy pana Bazylewicza, ponieważ dalej nie pojedziesz! A co do strefy inwestycyjnej - to nic nigdy tam nie powstanie, ponieważ większość ziemi należy do prywatnych właścicieli i nikt nie odda ziemi, aby pod jego domem powstał ryczący zakład produkcyjny!
21. Dodane przez Do 18, w dniu - 02-02-2017 18:07
Strzał w sam środek tarczy,może doradzimy jak uruchomić do współpracy naszych włodarzy?
22. Dodane przez MCH, w dniu - 02-02-2017 18:16
Wschowa to historyczny DOLNY ŚLĄSK. Wschowa totalnie do wielkopolski nie pasuje, a do Leszna zwłaszcza .... 
Kilka uwag polemicznych. Bywała, że Wschowa należała do Śląska, ale od momentu przyłączenia w 1343 do Polski była miastem wielkopolskim. Symbolicznie świadczą o tym barwy Wschowy - niebiesko białe - podobnie jak stolicy Wielkopolski. Rzecz jasna, jako miasto pogranicza miała Wschowa silne związki ekonomiczne i kulturowe ze Śląskiem.  
Twierdzenie, że Wschowa nie pasuje do Leszna jest nonsensem. Leszno przez stulecia było miastem Ziemi Wschowskiej ważnej prowincji Wielkopolski . 
Fakt, że przed wojną zarówno Wschowa jak i Leszno zamieszkiwane było w większości przez obywateli pochodzenia niemieckiego, nie jest powodem dla którego obecni, polscy mieszkańcy nie mieli by się identyfikować z dziejami swoich miast. Historyczna Polska była państwem wielonarodowościowym. Nacjonalizm to fatalny wymysł 19 wieku.  
Przy okazji - W odróżnieniu od wsi powiatu, samo miasto Wschowa po 2 wojnie św. wcale nie było zdominowane liczebnie przez przesiedleńców ze wschodu. Większość stanowili Wielkopolanie i przybysze z centralnej Polski. Pierwszym starostą i burmistrzem Wschowy byli leszczyniacy.
23. Dodane przez Też walczyłem o powiat, w dniu - 02-02-2017 19:38
Na przejściach niestety pana Kozaczka nie było to nie jego wkład że powstal powiat Wschowa(oni wystraszyli się policji z leszna)
24. Dodane przez Aneta, w dniu - 03-02-2017 22:05
Jasne, jakby Wschowa była w Wielkopolsce to już widzę jak Poznań nas wspiera i inwestuje, buduje nam fabryki i buduje drogi. Nie ma co macie poczucie humoru...
25. Dodane przez Obserwato, w dniu - 04-02-2017 09:02
Jak zwykle, w sprawie powiatu wschowskiego najwięcej do powiedzenia mieli ci którzy w tej sprawie nie tylko nie zrobili nic, ale często wręcz szkodzili.
26. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-02-2017 09:26
mieszkańcy na was liczą :D i proszą o waszą pomoc...
27. Dodane przez marek, w dniu - 04-02-2017 09:54
ani zielona góra, ani też poznań nic nam nie wybyduje bo każde z tych miast ma swoich prezydentów, mamy w polsce samorząd i to jak będzie wyglądała wschowa zależy od nas mieszkańców tego miasta i jakie władze wybierzemy, w małych miastach dominuje mentalność rodem z PRL - bo nam się należy, to nie te czasy i młode pokolenie już to rozumie, najlepiej widać to jak sami odnawiają stare domy, które otrzymali w spadku po swoich dziadkach, a stare pokolenie to potrafi tylko lamentować
28. Dodane przez Klara, w dniu - 04-02-2017 11:36
Oj Boryczka ,Boryczka .Co ty klepiesz ?
29. Dodane przez nicość, w dniu - 04-02-2017 12:38
nie wiadomo co i komu chcą udowodnić.Nigdy przy mieszkańcu nie mówimy o mieszkańcu ani też źle o pracy innych pracowników nawet gdyby taka była.
30. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 04-02-2017 19:26
No ja też nie chce ale nie potrafię się tak łodegnać
reklama
31. Dodane przez obserwator2, w dniu - 05-02-2017 12:35
Panie Boryczka fajne są rocznice ale idea powiatu była całkiem inna,którą preferował poprzedni starosta.Pan zrobił z tego starostwo ale Sławy.Gdzie reprezentanci wszystkich gmin w prezydium Rady? A co do samej uroczystości to nie widzę byłych ludzi którzy w tamtych latach czynnie działali w radach ,wszystkich gmin.Ale liczy się tu i teraz.Poprzednik miał inną wizję i pamiętał nie tylko co i teraz ale także o byłych działaczach.Ci co nic nie robili w tej chwili mają najwięcej do powiedzenia.Idea słuszna ale nie w ej formie Panie Starosto.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj