POLITYKA PRYWATNOŚCI ELKA.PL
X
W ramach naszych serwisów internetowych stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach reklamowych i statystycznych. Cookies mogą być również stosowane przez współpracujących z nami reklamodawców oraz przez firmy badawcze. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje dotyczące stosowania cookies, w tym możliwości dokonania zmiany ustawień w zakresie cookies znajdą Państwo w naszej "Polityce Prywatności" ZAMKNIJ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Maja 2017
Piątek
Imieniny obchodzą:
Filip, Marianna,
Paulina
DZIEŃ
MATKI
Do końca roku 219 dni.
kwadrans-button.png
dzielnicowy2017-110px.png
Start arrow Leszno arrow Walczą o przywrócenie połączenia
Spotkanie samorządowców Leszna, Wschowy i Głogowa
Walczą o przywrócenie połączenia
06.04.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Samorządowcy Leszna, Wschowy i Głogowa spotkali się dziś w Urzędzie Miasta Leszna, by rozmawiać o przywrócenia połączenia pasażerskiego na linii kolejowej Leszno-Głogów. -Deklarujemy pomoc, nawet finansową, ale decydujący głos mają tu samorządy województw – mówił w Kwadransie Samorządowym prezydent Łukasz Borowiak.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pociągi pasażerskie na linii Leszno-Głogów nie jeżdżą już od ponad pięciu lat. PKP zlikwidowały połączenie jako nierentowne, pozostawiając kwestię przewozów samorządom województw. Problem w tym, że linia przebiega przez teren aż trzech województw: wielkopolskiego,
lubuskiego i dolnośląskiego, z czego najdłuższy, 18-kilometrowy odcinek należy do lubuskiego.

W ubiegłym roku spółka PKP PLK zmodernizowała jeden tor na odcinku 30 kilometrów, przez co możliwe stało się zwiększenie prędkości pociągów z 40-50 km/h do 80 km/h. Wciąż jednak nie ma porozumienia województw co do przewozów. W działania na rzecz przywrócenia połączenia włączyły się jednak samorządy największych miast leżących na linii: Leszna, Wschowy i Głogowa. -Rozmawiamy już od kilku miesięcy, dziś spotykamy się w Lesznie - mówi Łukasz Borowiak - wypracowaliśmy sobie nawet „mapę drogową” działań, którem muszą być podjęte.

Należą do nich określenie warunków technicznych i znalezienie przewoźnika, który dysponowałby odpowiednim taborem. Najważniejsze w całej sprawie są oczywiście pieniądze na utrzymanie połączenia. -Jako samorządowcy wyrażamy wolę współpracy, możemy nawet poszukać pieniędzy w budżetach - mówi prezydent Leszna - jednak kluczowe będzie tu stanowisko sejmików województw.
 
Komentarze (35)
1. Dodane przez Iga, w dniu - 06-04-2017 16:24
Brak polaczenie = sie brak fws - ów w Lesznie, niech tak zostanie
2. Dodane przez jan, w dniu - 06-04-2017 16:37
kto będzie to finansował który sejmik wielkopolski lubuski dolnośląski
3. Dodane przez Bury, w dniu - 06-04-2017 16:49
Zgadzam sie z kom. 1
4. Dodane przez Mariusz, w dniu - 06-04-2017 18:27
To duża sprawa dla mieszkańców Przybyszewa i Lasocic już nie możemy się doczekać. 
Nie wszyscy mamy samochody,a jak nawet to są jeszcze dzieciaki co do szkoły jeżdżą do Leszna
5. Dodane przez do kom 1 i 3., w dniu - 06-04-2017 18:30
Skąd macie tyle jadu? Wiekszość leszczyniaków to ludzie zza Buga.Najlepiej będzie jak wykopiemy głęboką fosę.
6. Dodane przez z, w dniu - 06-04-2017 18:45
Po co przywracać połączenie ,które jest nierentowne. Przecież jest PKS i busiki we Wschowie, które i tak jeżdżą puste
7. Dodane przez igor, w dniu - 06-04-2017 18:56
a w jakich godzinach bedą kursowały pociągi. Dla dzieci do szkoły i do pracy
8. Dodane przez Do 5, w dniu - 06-04-2017 19:24
Bo wiekszosc wschowy to dzikusy myslacy inaczej
9. Dodane przez llllllll, w dniu - 06-04-2017 19:42
nigdy nie rozumiałem walki między powiatami.  
komentujący, którzy krytykują fws bardziej pokazują swoje buractwo niż samo fws.  
btw nie pochodzę z fws
10. Dodane przez do kom 1 i 3, w dniu - 06-04-2017 20:12
Odezwali się krzyżaki którzy to są idealni.. żenada
11. Dodane przez ccc, w dniu - 06-04-2017 20:40
już 15 lat temu wagony na tej trasie woziły powietrze, z punktu widzenia Leszna, Wschowa to 3 świat, tak samo jak Góra czy inne Gostynie. Nie ma tam po co jeździć, bo to miasteczka zapaści gospodarczej, dobrze żyje tam tylko lokalna władza, lekarze i kilku biznesmenów. Reszta biduje. A i oni do Leszna nie przyjadą na zakupy, bo za co. Tak w sumie jest w całej Polsce, wkrótce będziemy mieć mniej dworców niż lotnisk. Zostaną tylko rentowne połączenia pendolino Wrocław-Warszawa, Poznań-Warszawa, nawet paradoksalnie linia Poznań-Wrocław cinko przędzie, w godzinach nocnych można iść tylko na piechotę.
12. Dodane przez buczka, w dniu - 06-04-2017 20:46
i co komu przeszkadzaly polaczenia Leszna z powiatami? Chcieliscie do cywilizacji zachodnio-europejskiej to teraz macie,kiepskie drogi ,korki ,placicie za auta i rozwalacie je na dziurach .Ktos reguluje wszym czasem,bo przemieszczacie sie na tyle szybko na ile drogi i ruch na nich pozwala wam. Mogly byc polaczenia,dobre tory,prosta i bezkolizyjna jazda pociagiem.Ze nieretowne?a Wasze auta sa rentowne i jeszcze na najdrozszych na swiecie autostradach dwupasmowych w jednym kierunku? Mlodziez mogla dojezdzac do szkol,miala dobre polaczenie,mniejsze korki na drogach i co to sie nie oplacalo??? To macie auta,smrod,korki,stres,wydajecie na mechanikow ,ktorzy Was oszukuja albo na raty do banku za nowe auto.Zyjecie jak na zachodzie.
13. Dodane przez PKPSIT, w dniu - 06-04-2017 21:08
Pociągnąć to do Warszawy przez Ostrów i z Głogowa do granicy. 
i tak towarowe DB jeżdżą, państwo polskie (Polacy) infrastrukturę utrzymują a nie korzystają -czas to zmienić. 
 
 
Słowacja: darmowe pociągi również dla Polaków - Biznes 
biznes.onet.pl : Wiadomości : Transport 
13 lut 2016 - Przepisy zakładają bowiem, że prawo do darmowego przejazdu dotyczy wszystkich obywateli Unii Europejskiej. I choć przez lata Słowacja ... 
 
 
co zatkało? 
 
Przepisy zakładają bowiem, że prawo do darmowego przejazdu dotyczy wszystkich obywateli Unii Europejskiej. I choć przez lata Słowacja była jednym z krajów najchętniej odwiedzanych przez Polaków, to obecnie z darmowych przejazdów najczęściej korzystają Czesi, Niemcy i Węgrzy. 
 
W czasie wizyty na Słowacji wystarczy udać się do kasy biletowej - najlepiej w jednym z większych miast - tam sprawę można załatwić od ręki. W okienku wystarczy przedłożyć dowód osobisty. W przypadku studentów będzie to legitymacja studencka, a rencistów - potwierdzenie przyznania świadczenia. Po otrzymaniu zaświadczenia należy jedynie pamiętać o tym, aby przed każdą podróżą pobrać w kasie darmowy bilet na przejazd konkretnym pociągiem. 
 
Bezpłatnie słowackimi pociągami mogą jeździć dzieci do 15-go roku życia, studenci studiów dziennych, emeryci powyżej 62. roku życia, renciści oraz sieroty pobierające rentę rodzinną. 
 
 
Po co kruszyć kopie o coś co po drugiej stronie Tatr jest oczywiste?
14. Dodane przez do kom 6, w dniu - 06-04-2017 21:11
Jak połączenie jest nierentowne to chyba dobrze? 
Nie wymaga rehabilitacji itp.
15. Dodane przez Gienek, w dniu - 06-04-2017 21:12
Do kom 9 sto procent masz racji. Te wzajemne przepychanki są poprostu żałosne i małomiasteczkowe.
16. Dodane przez hehe, w dniu - 06-04-2017 21:32
Odezwali się "inteligentni inaczej" z Leszna....
17. Dodane przez do nr 8 czyli do 5, w dniu - 06-04-2017 21:43
Największym dzikusem to jesteś ty . Jestem ze Wschowy , mieszkam w Lesznie i nie widzę żadnych różnic . Skoro jesteś taki "mądry inaczej " to udaj się na leczenie.
18. Dodane przez team, w dniu - 06-04-2017 23:56
Chyba jednak taniej wyjdzie podstawić taksówki.Dzisiaj inne czasy a osiemnastolatek w samochodzie to niestety powoli standard.
19. Dodane przez Jk, w dniu - 07-04-2017 04:08
Po co połączenia? Jest masa busów i są puste. Pociągi tak samo będą wyglądać.
20. Dodane przez Archanioł, w dniu - 07-04-2017 05:37
Najpierw się coś rozwala i trąbi sukces, potem to samo stara się przywracać i trąbić skces... Ekonomia i tak zdecyduje na końcu, ale te wszystkie działania pokazują tylko w jakim szambie pływamy z przekonaniem, że to gorące południowe morza.
21. Dodane przez naczelniku!!!!, w dniu - 07-04-2017 06:23
Kto to przewraca rozkład pracy? i rozkłada swoją rubrykę według własnego uznania. Ktoś może wszystko? KLASYCZNE UNIKI.
22. Dodane przez Piotr, w dniu - 07-04-2017 06:31
Dobry rozkład jazdy, dla dzieci do szkoły, pracy itd. a pociągi będą odpowiednio zapełnione. i dajmy sobie spokój kto skąd jest, ludzie miejcie poważniejsze sprawy na głowie. a do Władz WSCHOWY jeżeli chcecie dobrej reklamy i potencjalnych pasażerów przyciągnąć na dworzec to ze współpracą z PKP trzeba pod remontować teren i budynek
23. Dodane przez NVM, w dniu - 07-04-2017 07:56
Jest masa busów, które jeżdżą o beznadziejnych godzinach to są i puste.
24. Dodane przez max, w dniu - 07-04-2017 08:13
Pciągi osobowe z Leszna do Głogowa i z powrotem sa potrzebne i jest to oczywiste - popieram Borowiaka. Z pewnością przyniesie to wymierne korzyści ekonomiczne wszystkim miastom na szlaku kolejowym. Dziwią mnie tylko te pomyje międzymiasteczkowe. Bo jeśli chodzi o intelekt a także zasobność portfela - to ,,pigmeje w gumowcach'' żyją tysiącami w Lesznie, Wschowie i w Warszawie i na całym świecie i jest im dobrze, tam gdzie są - po co się na siłę integrować
25. Dodane przez Pawel, w dniu - 07-04-2017 09:52
Przywrocic pociagi i ozywic w koncu ten szlak kolejowy!!!
26. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 07-04-2017 11:37
Leszno jak najbardziej powinno się starać o to połączenie. Kiedyś na tej trasie śmigały nocne pośpiechy Żagań - Warszawa Wschodnia sam czasami korzystałem z tej linii. Są przecież plany elektryfikacji tej linii na trasie Krotoszyn Leszno Głogów są dwa tory. Może to być z powodzeniem trasa alternatywna Warszawa, Łódź, Kalisz,Ostrów Wlkp., Krotoszyn ,Leszno, Głogów do Niemiec. Przecież nasze państwo ma się rozwijać,a nie zwijać.
27. Dodane przez Ksar1900, w dniu - 07-04-2017 11:40
Akurat Leszczyniacy są ostatnimi, którzy powinni czuć się lepsi od Wschowian. Pochodzę z okolic Wschowy, pracowałem tam. Później wiele lat spędziłem w Poznaniu ucząc się i pracując. Teraz niestety od roku pracuję w Lesznie i to co tu się odstawia to istny cyrk. Małomiasteczkowość, ból (...) o wszystko i zerowe horyzonty. Ludzie jeszcze dobrze szkoły nie skończą już ślub i dzieciaki bo TAK TRZEBA. I mieszkanie kątem u rodziców - to jakaś plaga. Wstyd patrzeć na takich nieogarniętych młodych ludzi. A niby Wielkopolanie tacy zaradni. Ja szukam już innej pracy i na pewno do Leszna więcej nie zawitam. Bo i po co? Do Waszej imitacji galerii> Ludzie ze Wschowy już dawno na zakupy jeżdżą chociażby do Poznania czy Wrocławia.
28. Dodane przez mama, w dniu - 07-04-2017 11:57
Zgadzam sie z kom 22 kiedy ja jezdzilam do szkoly a trasie LEszno Gostyn pociagi byly pelne nieraz nieszlo wejsc wystarczy zrobic rozklady jazdy z glowa
29. Dodane przez kolejarz, w dniu - 07-04-2017 12:02
1. Obecnie wszystkie połączenia (poza ekspresami) są nierentowne, dopłacają do nich samorządy. 
2. Połączenie kolejowe będzie atrakcyjne, Markobus godzinę, a pociąg pojedzie w 45-50 minut.  
3. W Krajowym Programie Kolejowym na liście rezerwowej jest elektryfikacja i modernizacja linii od Głogowa do Krotoszyna, umożliwi to trasowanie dość szybkich pociągów z Legnicy, Głogowa, Zielonej Góry przez Leszno do centrum kraju bez zmiany lokomotywy. W Lesznie mamy silny klub PiS, ze Wschowy mamy posła Asta, powinni oni jednym głosem lobbować o jak najszybszą realizację inwestycji.
30. Dodane przez do 7, w dniu - 07-04-2017 12:03
co 15 minut
31. Dodane przez wschowianin, w dniu - 07-04-2017 20:02
Kolejarzu, a toś walnął z tym posłem Astem. Jeszcze nic swemu miastu nie załatwił. Nawet go nie prosimy, bo szkoda czasu.
32. Dodane przez OK, w dniu - 07-04-2017 20:21
Nie rozumiem obiekcji mieszkańców Leszna. Połączenie jest potrzebne, dużo mieszkańców Głogowa-Wschowy dojeżdża nie tylko do Waszego Wspaniałego Leszna, a raczej dalej jak do Poznania (nie wspomnę, że mam masę znajomych z Leszna pracujących w pobliskich miejscowościach). Na temat busów widzę, że wypowiadają się wyłącznie osoby, które nigdy nimi nie podróżowały lub raz na rok. W godzinach szczytu wypełnione są po brzegi. Nie wspomnę o weekendach, gdzie często trudno się załapać "na miejsce" w busie. Naprawdę zdaję sobie sprawę, że komentujący mieszkańcy Leszna nie odwiedzają nigdy prowincji, ba nie wiedzą nawet gdzie jest Wschowa, ale szczerze nikt wam nie każe korzystać z owego połączenia! Pozwólcie innym, bo powyższe obiekcje, co do mieszkańców pobliskich miejscowości są zwyczajnie chamskie i niestosowne. Tak jakby to Leszno było wielce metropolią..
33. Dodane przez zenobiusz, w dniu - 07-04-2017 23:54
Zazwyczaj to pisze jedna osoba .Raz z telefonu raz z kompa pod innym nickiem.Ktora pół zycia przed kompem siedzi.Leszczyniacy nie mają nic do wschowy.Mieszkam w lesznie pracuje i nikt mnie sie nie czepia ze jestem ze wschowy.
34. Dodane przez ANTONI, w dniu - 08-04-2017 09:36
Dawno,dawno temu kolej była na plusie rentowności aż do czasu kiedy kilku cwaniaków podzieliło PKP na transport osobowy i na towarowy.Porobili się dyrektorami przewozów towarowych bo tam jest wielka kasa a osobowy pomału umiera-kończy się stary tabor a na nowy nie ma forsy.Moim skromnym zdaniem naprawa koleji powinna się zacząc od połączenia całych przewozów jak było dawniej!
35. Dodane przez Victor Vance, w dniu - 10-04-2017 12:56
Co do połączenia z Głogowem, to poszedłbym dalej i puścił tamtą linią 3 pary pociągów do Zielonej Góry oraz przywrócił pośpieszny Zielona Góra - Warszawa Wschodnia, który przez Głogów-Leszno-Ostrów jeździł. Tylko prędkość maksymalna na całym odcinku musi wynosić min. 100 km/h, by konkurować z samochodem. 45 km w 45 minut byłby dobrym czasem. Zresztą w dawnych czasach, gdy lawa jeszcze nie zastygła a PKP było jedną firmą, istniały plany elektryfikacji odcinków Leszno-Krotoszyn i Leszno-Głogów. Do Krotoszyna miał być pociągnięty drut w 1991, a do Głogowa w 1992 roku. Na początek warto by zelektryfikować tory nad peronami 3, 4 i 5, by chociaż pociągi osobowe z Poznania mogły tam kończyć bieg. Wówczas można by dodatkowo rozpocząć remont peronów 1 i 2 oraz wiat peronowych. Potem kto wie... może bezpośrednie połączenia Poznań-Głogów? Może w przyszłości powrócą także połączenia Leszno-Gostyń-Jarocin?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
Imię:
Komentarz: 
Kod antyspamowy:* Code

reklama
Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 
    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
328zmieniamy-klimat-elka-z-czstotliwociami.jpg
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka budowlana o ... Wilkowice 67915
Zadbana działka ogro... Leszno 18000
Oś.wieniawaLeszno 315000
Mieszkanie do wynaję... Leszno 1000
Promocja!!! 329 tys.... Leszno 329000
Najnowsze ogłoszenia MOTO.ELKA.PL
Opel corsa c 2006r.,... Wilkowice 8900
Honda civic 1.3 hybr... nie podano 27000
SprzedamPawłowice 5300
Mercedes ml 4x4 nie... Leszno 12900
Skup aut za gotowke,... Leszno do neg zł
kawaczyherbata.png
reklama
reklama