Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Samorządowcy Leszna, Wschowy i Głogowa spotkali się dziś w Urzędzie Miasta Leszna, by rozmawiać o przywrócenia połączenia pasażerskiego na linii kolejowej Leszno-Głogów. -Deklarujemy pomoc, nawet finansową, ale decydujący głos mają tu samorządy województw – mówił w Kwadransie Samorządowym prezydent Łukasz Borowiak.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pociągi pasażerskie na linii Leszno-Głogów nie jeżdżą już od ponad pięciu lat. PKP zlikwidowały połączenie jako nierentowne, pozostawiając kwestię przewozów samorządom województw. Problem w tym, że linia przebiega przez teren aż trzech województw: wielkopolskiego,
lubuskiego i dolnośląskiego, z czego najdłuższy, 18-kilometrowy odcinek należy do lubuskiego.
W ubiegłym roku spółka PKP PLK zmodernizowała jeden tor na odcinku 30 kilometrów, przez co możliwe stało się zwiększenie prędkości pociągów z 40-50 km/h do 80 km/h. Wciąż jednak nie ma porozumienia województw co do przewozów. W działania na rzecz przywrócenia połączenia włączyły się jednak samorządy największych miast leżących na linii: Leszna, Wschowy i Głogowa. -Rozmawiamy już od kilku miesięcy, dziś spotykamy się w Lesznie - mówi Łukasz Borowiak - wypracowaliśmy sobie nawet „mapę drogową” działań, którem muszą być podjęte.
Należą do nich określenie warunków technicznych i znalezienie przewoźnika, który dysponowałby odpowiednim taborem. Najważniejsze w całej sprawie są oczywiście pieniądze na utrzymanie połączenia. -Jako samorządowcy wyrażamy wolę współpracy, możemy nawet poszukać pieniędzy w budżetach - mówi prezydent Leszna - jednak kluczowe będzie tu stanowisko sejmików województw.
1. Dodane przez Iga, w dniu - 06-04-2017 16:24 Brak polaczenie = sie brak fws - ów w Lesznie, niech tak zostanie
2. Dodane przez jan, w dniu - 06-04-2017 16:37 kto będzie to finansował który sejmik wielkopolski lubuski dolnośląski
3. Dodane przez Bury, w dniu - 06-04-2017 16:49 Zgadzam sie z kom. 1
4. Dodane przez Mariusz, w dniu - 06-04-2017 18:27 To duża sprawa dla mieszkańców Przybyszewa i Lasocic już nie możemy się doczekać. Nie wszyscy mamy samochody,a jak nawet to są jeszcze dzieciaki co do szkoły jeżdżą do Leszna
5. Dodane przez do kom 1 i 3., w dniu - 06-04-2017 18:30 Skąd macie tyle jadu? Wiekszość leszczyniaków to ludzie zza Buga.Najlepiej będzie jak wykopiemy głęboką fosę.
6. Dodane przez z, w dniu - 06-04-2017 18:45 Po co przywracać połączenie ,które jest nierentowne. Przecież jest PKS i busiki we Wschowie, które i tak jeżdżą puste
7. Dodane przez igor, w dniu - 06-04-2017 18:56 a w jakich godzinach bedą kursowały pociągi. Dla dzieci do szkoły i do pracy
reklama
8. Dodane przez Do 5, w dniu - 06-04-2017 19:24 Bo wiekszosc wschowy to dzikusy myslacy inaczej
9. Dodane przez llllllll, w dniu - 06-04-2017 19:42 nigdy nie rozumiałem walki między powiatami. komentujący, którzy krytykują fws bardziej pokazują swoje buractwo niż samo fws. btw nie pochodzę z fws
10. Dodane przez do kom 1 i 3, w dniu - 06-04-2017 20:12 Odezwali się krzyżaki którzy to są idealni.. żenada
11. Dodane przez ccc, w dniu - 06-04-2017 20:40 już 15 lat temu wagony na tej trasie woziły powietrze, z punktu widzenia Leszna, Wschowa to 3 świat, tak samo jak Góra czy inne Gostynie. Nie ma tam po co jeździć, bo to miasteczka zapaści gospodarczej, dobrze żyje tam tylko lokalna władza, lekarze i kilku biznesmenów. Reszta biduje. A i oni do Leszna nie przyjadą na zakupy, bo za co. Tak w sumie jest w całej Polsce, wkrótce będziemy mieć mniej dworców niż lotnisk. Zostaną tylko rentowne połączenia pendolino Wrocław-Warszawa, Poznań-Warszawa, nawet paradoksalnie linia Poznań-Wrocław cinko przędzie, w godzinach nocnych można iść tylko na piechotę.
12. Dodane przez buczka, w dniu - 06-04-2017 20:46 i co komu przeszkadzaly polaczenia Leszna z powiatami? Chcieliscie do cywilizacji zachodnio-europejskiej to teraz macie,kiepskie drogi ,korki ,placicie za auta i rozwalacie je na dziurach .Ktos reguluje wszym czasem,bo przemieszczacie sie na tyle szybko na ile drogi i ruch na nich pozwala wam. Mogly byc polaczenia,dobre tory,prosta i bezkolizyjna jazda pociagiem.Ze nieretowne?a Wasze auta sa rentowne i jeszcze na najdrozszych na swiecie autostradach dwupasmowych w jednym kierunku? Mlodziez mogla dojezdzac do szkol,miala dobre polaczenie,mniejsze korki na drogach i co to sie nie oplacalo??? To macie auta,smrod,korki,stres,wydajecie na mechanikow ,ktorzy Was oszukuja albo na raty do banku za nowe auto.Zyjecie jak na zachodzie.
13. Dodane przez PKPSIT, w dniu - 06-04-2017 21:08 Pociągnąć to do Warszawy przez Ostrów i z Głogowa do granicy. i tak towarowe DB jeżdżą, państwo polskie (Polacy) infrastrukturę utrzymują a nie korzystają -czas to zmienić.
Słowacja: darmowe pociągi również dla Polaków - Biznes biznes.onet.pl : Wiadomości : Transport 13 lut 2016 - Przepisy zakładają bowiem, że prawo do darmowego przejazdu dotyczy wszystkich obywateli Unii Europejskiej. I choć przez lata Słowacja ...
co zatkało?
Przepisy zakładają bowiem, że prawo do darmowego przejazdu dotyczy wszystkich obywateli Unii Europejskiej. I choć przez lata Słowacja była jednym z krajów najchętniej odwiedzanych przez Polaków, to obecnie z darmowych przejazdów najczęściej korzystają Czesi, Niemcy i Węgrzy.
W czasie wizyty na Słowacji wystarczy udać się do kasy biletowej - najlepiej w jednym z większych miast - tam sprawę można załatwić od ręki. W okienku wystarczy przedłożyć dowód osobisty. W przypadku studentów będzie to legitymacja studencka, a rencistów - potwierdzenie przyznania świadczenia. Po otrzymaniu zaświadczenia należy jedynie pamiętać o tym, aby przed każdą podróżą pobrać w kasie darmowy bilet na przejazd konkretnym pociągiem.
Bezpłatnie słowackimi pociągami mogą jeździć dzieci do 15-go roku życia, studenci studiów dziennych, emeryci powyżej 62. roku życia, renciści oraz sieroty pobierające rentę rodzinną.
Po co kruszyć kopie o coś co po drugiej stronie Tatr jest oczywiste?
14. Dodane przez do kom 6, w dniu - 06-04-2017 21:11 Jak połączenie jest nierentowne to chyba dobrze? Nie wymaga rehabilitacji itp.
15. Dodane przez Gienek, w dniu - 06-04-2017 21:12 Do kom 9 sto procent masz racji. Te wzajemne przepychanki są poprostu żałosne i małomiasteczkowe.
16. Dodane przez hehe, w dniu - 06-04-2017 21:32 Odezwali się "inteligentni inaczej" z Leszna....
17. Dodane przez do nr 8 czyli do 5, w dniu - 06-04-2017 21:43 Największym dzikusem to jesteś ty . Jestem ze Wschowy , mieszkam w Lesznie i nie widzę żadnych różnic . Skoro jesteś taki "mądry inaczej " to udaj się na leczenie.
18. Dodane przez team, w dniu - 06-04-2017 23:56 Chyba jednak taniej wyjdzie podstawić taksówki.Dzisiaj inne czasy a osiemnastolatek w samochodzie to niestety powoli standard.
19. Dodane przez Jk, w dniu - 07-04-2017 04:08 Po co połączenia? Jest masa busów i są puste. Pociągi tak samo będą wyglądać.
20. Dodane przez Archanioł, w dniu - 07-04-2017 05:37 Najpierw się coś rozwala i trąbi sukces, potem to samo stara się przywracać i trąbić skces... Ekonomia i tak zdecyduje na końcu, ale te wszystkie działania pokazują tylko w jakim szambie pływamy z przekonaniem, że to gorące południowe morza.
21. Dodane przez naczelniku!!!!, w dniu - 07-04-2017 06:23 Kto to przewraca rozkład pracy? i rozkłada swoją rubrykę według własnego uznania. Ktoś może wszystko? KLASYCZNE UNIKI.
22. Dodane przez Piotr, w dniu - 07-04-2017 06:31 Dobry rozkład jazdy, dla dzieci do szkoły, pracy itd. a pociągi będą odpowiednio zapełnione. i dajmy sobie spokój kto skąd jest, ludzie miejcie poważniejsze sprawy na głowie. a do Władz WSCHOWY jeżeli chcecie dobrej reklamy i potencjalnych pasażerów przyciągnąć na dworzec to ze współpracą z PKP trzeba pod remontować teren i budynek
23. Dodane przez NVM, w dniu - 07-04-2017 07:56 Jest masa busów, które jeżdżą o beznadziejnych godzinach to są i puste.
24. Dodane przez max, w dniu - 07-04-2017 08:13 Pciągi osobowe z Leszna do Głogowa i z powrotem sa potrzebne i jest to oczywiste - popieram Borowiaka. Z pewnością przyniesie to wymierne korzyści ekonomiczne wszystkim miastom na szlaku kolejowym. Dziwią mnie tylko te pomyje międzymiasteczkowe. Bo jeśli chodzi o intelekt a także zasobność portfela - to ,,pigmeje w gumowcach'' żyją tysiącami w Lesznie, Wschowie i w Warszawie i na całym świecie i jest im dobrze, tam gdzie są - po co się na siłę integrować
25. Dodane przez Pawel, w dniu - 07-04-2017 09:52 Przywrocic pociagi i ozywic w koncu ten szlak kolejowy!!!
26. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 07-04-2017 11:37 Leszno jak najbardziej powinno się starać o to połączenie. Kiedyś na tej trasie śmigały nocne pośpiechy Żagań - Warszawa Wschodnia sam czasami korzystałem z tej linii. Są przecież plany elektryfikacji tej linii na trasie Krotoszyn Leszno Głogów są dwa tory. Może to być z powodzeniem trasa alternatywna Warszawa, Łódź, Kalisz,Ostrów Wlkp., Krotoszyn ,Leszno, Głogów do Niemiec. Przecież nasze państwo ma się rozwijać,a nie zwijać.
27. Dodane przez Ksar1900, w dniu - 07-04-2017 11:40 Akurat Leszczyniacy są ostatnimi, którzy powinni czuć się lepsi od Wschowian. Pochodzę z okolic Wschowy, pracowałem tam. Później wiele lat spędziłem w Poznaniu ucząc się i pracując. Teraz niestety od roku pracuję w Lesznie i to co tu się odstawia to istny cyrk. Małomiasteczkowość, ból (...) o wszystko i zerowe horyzonty. Ludzie jeszcze dobrze szkoły nie skończą już ślub i dzieciaki bo TAK TRZEBA. I mieszkanie kątem u rodziców - to jakaś plaga. Wstyd patrzeć na takich nieogarniętych młodych ludzi. A niby Wielkopolanie tacy zaradni. Ja szukam już innej pracy i na pewno do Leszna więcej nie zawitam. Bo i po co? Do Waszej imitacji galerii> Ludzie ze Wschowy już dawno na zakupy jeżdżą chociażby do Poznania czy Wrocławia.
28. Dodane przez mama, w dniu - 07-04-2017 11:57 Zgadzam sie z kom 22 kiedy ja jezdzilam do szkoly a trasie LEszno Gostyn pociagi byly pelne nieraz nieszlo wejsc wystarczy zrobic rozklady jazdy z glowa
29. Dodane przez kolejarz, w dniu - 07-04-2017 12:02 1. Obecnie wszystkie połączenia (poza ekspresami) są nierentowne, dopłacają do nich samorządy. 2. Połączenie kolejowe będzie atrakcyjne, Markobus godzinę, a pociąg pojedzie w 45-50 minut. 3. W Krajowym Programie Kolejowym na liście rezerwowej jest elektryfikacja i modernizacja linii od Głogowa do Krotoszyna, umożliwi to trasowanie dość szybkich pociągów z Legnicy, Głogowa, Zielonej Góry przez Leszno do centrum kraju bez zmiany lokomotywy. W Lesznie mamy silny klub PiS, ze Wschowy mamy posła Asta, powinni oni jednym głosem lobbować o jak najszybszą realizację inwestycji.
30. Dodane przez do 7, w dniu - 07-04-2017 12:03 co 15 minut
31. Dodane przez wschowianin, w dniu - 07-04-2017 20:02 Kolejarzu, a toś walnął z tym posłem Astem. Jeszcze nic swemu miastu nie załatwił. Nawet go nie prosimy, bo szkoda czasu.
32. Dodane przez OK, w dniu - 07-04-2017 20:21 Nie rozumiem obiekcji mieszkańców Leszna. Połączenie jest potrzebne, dużo mieszkańców Głogowa-Wschowy dojeżdża nie tylko do Waszego Wspaniałego Leszna, a raczej dalej jak do Poznania (nie wspomnę, że mam masę znajomych z Leszna pracujących w pobliskich miejscowościach). Na temat busów widzę, że wypowiadają się wyłącznie osoby, które nigdy nimi nie podróżowały lub raz na rok. W godzinach szczytu wypełnione są po brzegi. Nie wspomnę o weekendach, gdzie często trudno się załapać "na miejsce" w busie. Naprawdę zdaję sobie sprawę, że komentujący mieszkańcy Leszna nie odwiedzają nigdy prowincji, ba nie wiedzą nawet gdzie jest Wschowa, ale szczerze nikt wam nie każe korzystać z owego połączenia! Pozwólcie innym, bo powyższe obiekcje, co do mieszkańców pobliskich miejscowości są zwyczajnie chamskie i niestosowne. Tak jakby to Leszno było wielce metropolią..
33. Dodane przez zenobiusz, w dniu - 07-04-2017 23:54 Zazwyczaj to pisze jedna osoba .Raz z telefonu raz z kompa pod innym nickiem.Ktora pół zycia przed kompem siedzi.Leszczyniacy nie mają nic do wschowy.Mieszkam w lesznie pracuje i nikt mnie sie nie czepia ze jestem ze wschowy.
34. Dodane przez ANTONI, w dniu - 08-04-2017 09:36 Dawno,dawno temu kolej była na plusie rentowności aż do czasu kiedy kilku cwaniaków podzieliło PKP na transport osobowy i na towarowy.Porobili się dyrektorami przewozów towarowych bo tam jest wielka kasa a osobowy pomału umiera-kończy się stary tabor a na nowy nie ma forsy.Moim skromnym zdaniem naprawa koleji powinna się zacząc od połączenia całych przewozów jak było dawniej!
35. Dodane przez Victor Vance, w dniu - 10-04-2017 12:56 Co do połączenia z Głogowem, to poszedłbym dalej i puścił tamtą linią 3 pary pociągów do Zielonej Góry oraz przywrócił pośpieszny Zielona Góra - Warszawa Wschodnia, który przez Głogów-Leszno-Ostrów jeździł. Tylko prędkość maksymalna na całym odcinku musi wynosić min. 100 km/h, by konkurować z samochodem. 45 km w 45 minut byłby dobrym czasem. Zresztą w dawnych czasach, gdy lawa jeszcze nie zastygła a PKP było jedną firmą, istniały plany elektryfikacji odcinków Leszno-Krotoszyn i Leszno-Głogów. Do Krotoszyna miał być pociągnięty drut w 1991, a do Głogowa w 1992 roku. Na początek warto by zelektryfikować tory nad peronami 3, 4 i 5, by chociaż pociągi osobowe z Poznania mogły tam kończyć bieg. Wówczas można by dodatkowo rozpocząć remont peronów 1 i 2 oraz wiat peronowych. Potem kto wie... może bezpośrednie połączenia Poznań-Głogów? Może w przyszłości powrócą także połączenia Leszno-Gostyń-Jarocin?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.