Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Miasto kupi zbiornik na Zaborowie

Za 2 miliony na raty

Miasto kupi zbiornik na Zaborowie

25.05.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Zakończyły się negocjacje w sprawie przejęcia przez miasto 17 hektarów terenu na Zaborowie, obejmującego między innymi zbiornik wodny. -Udało się nam wynegocjować cenę niespełna 2 milionów złotych netto – poinformował prezydent Łukasz Borowiak. Umowa ma być zawarta w ciągu dwóch miesięcy.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Właścicielem terenu żwirowni na Zaborowie jest spółka Kruszgeo. Miasto już od kilku lat czyniło starania o jego przejęcie. W ubiegłym roku spółka przedstawiła wstępną ofertę: za 17 hektarów gruntów, obejmujących także
zbiornik, zażyczyła sobie prawie 4 milionów złotych. - Nie przyjęliśmy tej propozycji, negocjacje trwały dalej - mówi Łukasz Borowiak - ostatecznie doszliśmy do kwoty 1,8 miliona złotych netto, czyli 2,2 miliona brutto. Kwota ta byłaby spłacana przez trzy lata, w nieoprocentowanych ratach.

Żeby dopełnić transakcji Rada Miejska musi zgodzić się na ten wydatek, poprzez wpisanie go do Wieloletniej Prognozy Finansowej. Wniosek w tej sprawie ma być rozpatrywany podczas sesji 31 maja. - Do podpisania umowy notarialnej powinno dojść w ciągu dwóch miesięcy - mówi prezydent.

Koncepcja zagospodarowania terenu ma być dopiero przygotowana. Plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje tam funkcje rekreacyjne i usługowe, obok zaś jest 14 hektarów gruntów przewidzianych pod budownictwo mieszkaniowe.
 
Komentarze (78)
1. Dodane przez lol, w dniu - 25-05-2017 14:23
2 miliony netto czyli ile BRUTTO? Leszczyńska propaganda.
2. Dodane przez zx, w dniu - 25-05-2017 14:24
I nazwiemy je Jezioro Goplana 2
3. Dodane przez adam, w dniu - 25-05-2017 14:37
Pytanie. Po co nam to? Nie może zostać jak jest? Wędkarze umoczą tam kija, obok jest tor motocrossowy. 
Czy miasto ma naprawdę tyle pieniędzy, że wydaje 2 000 000 PLN na "kałużę" ? :)
4. Dodane przez Jura, w dniu - 25-05-2017 14:43
Mamy w mieście sporo ulic nieutwardzonych a tu na byle sadzawkę takie pieniądze? Nie ma zgody! Utwardzić ulice a potem można pomyśleć o zagospodarowywaniu łąk i ugorów.
5. Dodane przez mir, w dniu - 25-05-2017 14:43
I wspaniale! Wiele miast w Polsce i Europie marzy o takim akwenie. Ważne aby go nie "rozczłonkować" pomiędzy drobnych właścicieli a znalezć inwestora z wizją i środkami dla jego zagospodarowania. I nie oburzajmy się jeśli inwestor będzie zagraniczny. |W Polsce nie ma raczej przedsiębiorców którzy jednocześnie mając środki potrafią jednocześnie zadbać o miejscowy klimat i rzeczywiste potrzeby naszego środowiska w sensie mentalnym i rzeczywistych potrzeb.
6. Dodane przez Sam jestes propaganda, w dniu - 25-05-2017 14:51
lol a potrafisz czytac? Co za niedouki.
7. Dodane przez do kom 1, w dniu - 25-05-2017 14:52
Przecież jest napisane ile brutto tylko trzeba czytać
8. Dodane przez MAREK, w dniu - 25-05-2017 14:59
A CO Z WĘDKARZMI TO JEDYNE ŁOWISKO BLISKO LESZNA DLA WIELU WEDKARZY JEDYNE NA KTÓRYM ŁOWIĄ MASAKRA CZY MIASTO NIEMA NA CO PIENIĘDZY WYDAWAĆ.
9. Dodane przez do 2, w dniu - 25-05-2017 15:07
Chciałes zabłysnąć a wyszedłeś na przygłupa,ten teren może być ciekawie zagospodarowany,jest zbiornik jest duży i czysty
10. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 25-05-2017 15:11

wow , wow , wow - już sobie wyobrażam jak leżę tam na plaży :) jeszcze tylko przedłużenie linii autobusowej nr "4" do jeziora i jestem codziennie na  
"LETNISKU". Kocham naszego PREZYDENTA :) :) :) :) :) 
.
11. Dodane przez Beniu, w dniu - 25-05-2017 15:16
Po co nam to??? Chyba tylko po to zeby wartość działek wzrosła w okolicy po zainwestowaniu pieniedzy przez miasto w teren.kapac tam nigdy nie bedzie mozna bo to woda stojąca plus niebezpieczne dno i obsunięcia żwiru .wyrzucony pieniądz
reklama
12. Dodane przez Antylot, w dniu - 25-05-2017 15:20
Te lot wróć do szkoły i czytaj ze zrozumieniem tani propagandzisto. Cytuję: ostatecznie doszliśmy do kwoty 1,8 miliona złotych netto, czyli 2,2 miliona brutto.
13. Dodane przez ANTYK, w dniu - 25-05-2017 15:28
do kom.2 ..albo zawistna czerwona komuna?jeszcze czerwone swinki kwiczą ,po odsunięciu od koryta...
14. Dodane przez Paweł, w dniu - 25-05-2017 15:40
Warto dodać, że ten zbiornik nie jest typowym akwenem na którym można by było np. popływać. To jest (oczywiście) była żwirownia, a więc obszar na którym przed zalaniem wodą były spore wykopaliska, a dno sięga tam od kilku do nawet 30 metrów. Ile milionów naszych pieniędzy będzie kosztowało przerobienie tego zalanego wykopaliska na zbiornik rekreacyjny?
15. Dodane przez A, w dniu - 25-05-2017 15:43
Pieniądz wyrzucony w błoto, no ale Pan Prezydent razem z radnymi wydadzą kasę lekką ręką, bo przecież to nie ich, ale głupich leszczynioków.
16. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 25-05-2017 15:59

10 LAT CZEKAŁAM NA DECYZJĘ PREZYDENTA :)  
Tak to widzę : czysty białe plaże , piaszczyste ścieżki , zjeżdżalnia dla milusińskich, drewniane pomosty, lody włosie i małe łódeczki :) 


17. Dodane przez kana, w dniu - 25-05-2017 16:13
no i brawa ;) w końcu ktoś tam zrobi porządek a i mieszkańcy będą mieli gdzie przebywać w ciepłe dni , Tu chce się żyć ! ;)
18. Dodane przez bolo, w dniu - 25-05-2017 16:20
Bardzo dobry zakup będzie można fajnie tam wypocząć
19. Dodane przez edi, w dniu - 25-05-2017 16:23
Ta dziura nie nadaje się na letnisko bo to niebezpieczny odpad pokopalniany, plażować i łowić teraz też można, interes zrobił tylko właściciel pozbywając się za ciężką kasę niesprzedawalnego na wolnym rynku nieużytku.
20. Dodane przez Kustosz pamieci, w dniu - 25-05-2017 16:23
A tak w latach 1950-tych chodzilem tam na basen z ratownikiem Ciesielskim...
21. Dodane przez PL, w dniu - 25-05-2017 16:54
Podoba mi sie pomysł. Dobrze zagospodarować i będziemy tam wypoczywać.
22. Dodane przez sceptyk, w dniu - 25-05-2017 16:59
Ciekawe za ile ten zbiornik zostanie sprzedany i przerobiony na drugie Boszkowo, gdzie za plażowanie trzeba będzie płacić
23. Dodane przez ., w dniu - 25-05-2017 17:43
Koniecznie odrolnić całe "międzytorze"! Wybudować ogromne osiedle domków jednorodzinnych, z terenów wokół żwirowni stworzyć wielkie miejsce do rekreacji i wypoczynku. Nie ma w Lesznie miejsca, które równałyby się potencjałem z "międzytorzem". Wielka liczna działek oznaczałaby sensowne ceny działek co z kolei stworzyłoby szanse na osiedlenie się tutaj ludzi z okolicznych miejscowości oraz zatrzymanie emigracji miejscowych (dużo niższe ceny działek w okolicznych wsiach). Przy dobrym marketingu, biorąc pod uwagę powstającą drogę S5, byłaby szansa na osiedlenie się osób nawet z Poznania czy Wrocławia. Mając na uwadze obecne trendy (zdrowy tryb życia) bezwzględnie należy wykorzystać olbrzymi potencjał całego "międzytorza".
24. Dodane przez Archanioł, w dniu - 25-05-2017 18:12
Najdroższy stawek w kraju. Obecny właściciel zrobił dobry interes. 
Nie trzeba nawet się wysilać, gołym okiem widać, że pieniądze topi się dosłownie. Dlaczego miasto aż do tego stopnia nie trafia z wydatkami?
25. Dodane przez HISTORIA AKWENU., w dniu - 25-05-2017 18:22
Otóż od dawna w Zaborowie k/Leszna była żwirownia. Po przyłączeniu w r. 1973 tej wsi do m. Leszna zainteresowało się nią nowo-powstałe w Poznaniu KRUSZGEO (była to firma która w Wielkopolsce nakazem sekretarza instytucji politycznej - zgrupowała wszystkie większe zwirownie w Wielkopolsce. W r. 1991 zwirownię skomercjalizowano a następnie sprywatyzowano i dziś jak podaje w Artykule powyższym prezydent miasta - odkupiono coś za 2,2 mln zł. co juz niegdyś było w Lesznie. -czyli kupiliśmy coś co już posiadaliśmy.!!!!-ponownie tereny Żwirowni Zaborowo .Oczywiście po wydobyciu żwiru mamy akwent -który od roku 1973 juz mieliśmy. Może należało dobrze poprowadzić proces reprywatyzacji (odzyskiwania swoje4j własności) !?. Łącze pozdrowienia -Zbigniew emerytowany pracownik owej Zwirowni.
26. Dodane przez BRAWOOOOO, w dniu - 25-05-2017 18:25
Świetnie - wreszcie jest szansa na to, że powstanie jakieś fajne miejsce w Lesznie. Tę decyzję docenimy za 10-20 lat. Brawo
27. Dodane przez matematyk, w dniu - 25-05-2017 18:32
miasto kupiło 17 hektarów wraz z zbiornikiem, 
14 hektarów przeznaczy na budownictwo mieszkaniowe zostaną tylko 3 hektary obejścia czyli 300x300 metrów minus średnica akwenu czyli tyle co nic... 
 
ale za to na 14 hektarach miasto wybuduje mieszkania może bloki? może sprzeda grunt pod budowę domów, nie ważne ale te wydane 2 melony to nic do kwoty za sprzedaż gruntów które wpłynie do miasta a do tego co roku z podatków wpłyną kolejne talary więc to biznes a żwirownia jako teren rekreacyjny to tylko przykrywka;) i wyborcza kiszka...
28. Dodane przez dudus, w dniu - 25-05-2017 18:45
Do kom 20 Kustosza- mój tata tez pływał w klubie jak go nazywał badenmeistra Ciesielskiego- ale czy to odbywało sie na owej żwirowni czy na basenie za wodociągami ? Pozdrawiam
29. Dodane przez pkp, w dniu - 25-05-2017 18:46
Taa i każdy wjazd i wyjazd do Zaborowa to 20 minut postoju na przejeździe kolejowym, nim ruszycie z wizjami nowego miasta, to zacznijcie od tunelu pod torami, bo dziś to żenada :(
30. Dodane przez zolo, w dniu - 25-05-2017 18:48
A moze to obejmuje perspektywiczny rozwój lotniska leszczynskiego? Rozszerzy ono swoją działalnosc i zacznie przyjmowac hydroplany.Wyobraźnia naszego min wojny jest szeroka dość.
31. Dodane przez Ludzie naiwni jesteście..., w dniu - 25-05-2017 19:00
Czym się jaracie? Przecież tam nigdy nie będzie można się legalnie kąpać! Oczywiście teraz nikt tego oficjalnie nie powie. Tak samo było ze zbiornikiem retencyjnym w Dąbczu. Rozgarnięci ludzie wiedzieli, że bezpiecznych kąpieli tam nigdy nie będzie bo to w końcu zbiornik do którego wpływają wszystkie smrody z rowów i pól. Natomiast w Zaborowie teren po żwirowni więc jeszcze gorzej. Nikt nigdy nie wyda zgody na zrobienie tam kąpieliska! A co to za przyjemność iść nad wodę i nie móc się wykąpać? To tak jakby iść ma zakrapianą imprezę będąc zaszytym...
32. Dodane przez XXL, w dniu - 25-05-2017 19:03
(...) Kupić takie bagno! Ciekawe kiedy w Lesznie zawali się któraś z kamienic w Centrum! Na głupie pomysły kasa jest na remonty kamienic w zasobach miasta Leszna nie ma!!! Mam nadzieję,że Borowiak i rada popłyną razem ze żwirownią w następnych wyborach samorządowych.
33. Dodane przez 123, w dniu - 25-05-2017 19:31
Super decyzja. Wreszcie będzie legalnie i pod nadzorem.Tylko żeby plan zagospodarowania tego terenu był adekwatny to tak przyjaznego naturze miejsca.Super
reklama
34. Dodane przez c, w dniu - 25-05-2017 19:32
Byłam, jestem i będę przeciw tej transakcji.
35. Dodane przez ANNA, w dniu - 25-05-2017 19:39
Żwirowni nie sprywatyzowano za darmo, ale kupiono ją (za prywatne pieniądze). Piszesz, że powinno się przeprowadzić proces reprywatyzacji, czyli co, urzędnicy powinni UKRAŚĆ coś co jest czyjąś własnością?
36. Dodane przez do 35, w dniu - 25-05-2017 19:57
Niedawno dużą leszczyńską fabrykę sprzedano za dziesiątki milionów, i niby co ? Wczesniej jeden z pracowników na etacie za tyle ją kupił? :) te prywatyzacje były za promil wartości, a teraz sobie życzą fortuny
37. Dodane przez Unia, w dniu - 25-05-2017 20:03
Najdroższy stawek Goplany.
38. Dodane przez Ryba, w dniu - 25-05-2017 20:37
Bardzo się cieszę ja i moja rodzina. Będzie gdzie spędzać letni czas.
39. Dodane przez do 28 Cito1, w dniu - 25-05-2017 20:50
Ciesielski byl ratownikiem aa basenie,a syn gral w Unii Leszno z Stepczakami,Świtalami...Pozdrawiam dudusia Czuwaj!
40. Dodane przez Hubert, w dniu - 25-05-2017 20:55
Bzdura i wyrzucanie w błoto pieniędzy. Niestety to była kopalnia żwiru, to się nie nadaje na zbiornik rekreacyjny.
41. Dodane przez Mag, w dniu - 25-05-2017 20:56
Panie Borowiak, za swoje Pan kupuj, nie za nasze!
42. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-05-2017 21:23
Teren ten niewątpliwie ma spory potencjał. Nie martwi mnie jego zakup, ani wydanie na tych dwóch milionów. Bardziej mnie zastanawia jaką koncepcję na zagospodarowanie tego terenu mają obecne władze, a tym bardziej ile wprowadzenie tej koncepcji w życie, będzie kosztowało? Leszno ma już wielkie zadłużenie, a przed nami mnóstwo wydatków, liczonych w milionach. 
Planując coś takiego, koniecznie proszę uwzględnić potrzebę rentowności tego przedsięwzięcia. Nie można przygotowywać kolejnych pomysłów, które będą generowały tylko koszty.
43. Dodane przez olo, w dniu - 25-05-2017 21:25
Czytajcie dokładnie...cyt.: "...obok zaś jest 14 hektarów gruntów przewidzianych pod budownictwo mieszkaniowe..." chodzi o grunty i budownictwo, a nie o kałuże i wypoczynek.
44. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 25-05-2017 21:55

do kom. 41 Jeszcze nie raz wpadniesz na LETNISKO z kumplami na kufelek piwa. Nie zapomnij o okularach przeciwsłonecznych. 
.
45. Dodane przez Rybok, w dniu - 25-05-2017 22:18
Do kom 27 kolego 300x300 to nie trzy hektary tylko 9
46. Dodane przez do kom. 43, w dniu - 25-05-2017 22:50
Aby czytać zrozumiale, treść należy jednoznacznie zaprezentować. Te 14 hektarów - w moim odczuciu - to inne okoliczne tereny, leżące w sąsiedztwie Żwirowni, a nie te zakupione. Zbiornik wodny w Zaborowie ma ok. 8,5 ha, a więc jeśli nabyto łącznie 17 ha, to połowa z tego przypada na samą powierzchnię wody. O ile się nie mylę linia zabudowy nie może przebiegać bliżej niż 100 metrów od linii brzegowej zbiornika. Biorąc to pod uwagę należy założyć, że nabyty teren nie będzie miał innego przeznaczenia niż rekreacyjny. Ale jeśli zostanie ciekawie zagospodarowany, to działki w sąsiedztwie mogą nabrać wartości.
47. Dodane przez marian, w dniu - 25-05-2017 22:53
Inzynierska brac coz wymysli
48. Dodane przez do kom.15, w dniu - 25-05-2017 23:35
Dlaczego uważasz, ze pieniądze wyrzucone w błoto? wręcz przeciwnie - policz sobie- 14 ha gruntów, które będzie przeznaczone pod budownictwo to 140.000 metrów kwadratowych ziemi. W jakiej cenie miasto sprzedaje grunty? Cena za 1 m kwadratowy to min. 150zł, czyli daje to kwotę 21 000 000 zł. Czyli jest zarobek czy go nie ma?
49. Dodane przez ida, w dniu - 26-05-2017 01:53
pływać można na kajakach rowerach wodnych łódkach.nie mogę sie doczekac,odpoczynek nad wodą to nie tylko moczenie d ..y
50. Dodane przez Nie, w dniu - 26-05-2017 05:35
Do diabła a nas mieszkańców Zaborowa nikt o zdanie nie pytał.
51. Dodane przez A propos 46, w dniu - 26-05-2017 06:14
Dodam jeszcze, że działki w tym rejonie mogą, ale nie muszą zwiększyć wartości. Problemem może okazać się tor motocrossowy. Osobiście wybierając nowa lokalizację dla swego zamieszkania, nie chciałbym, aby dźwięki z takiego toru zagłuszały mój spokój po przyjściu z pracy.
52. Dodane przez Wodnik, w dniu - 26-05-2017 07:53
Żwirownia jest akwenem bardzo niebezpiecznym ! Strome brzegi, głębokość około 30 m dno jest zawalone odpadami budowlanymi, wiry wodne uniemożliwiające pływanie w wodzie. Liczba utonięć w tym nieszczęsnym miejscu jest bardzo duza. Mój kolega rownież tam sie utopił. Moim zdanie inwestycja jest nietrafiona.
53. Dodane przez Ciotka klotka, w dniu - 26-05-2017 08:49
Kto jest właścicielem okolicznych terenów pod działki? Moze miasto zrobiło mu bardzo duza przysługę tym zakupem zupełnie nieświadomie ? Pieniądze wyrzucone w błoto jak to ktos napisał to faktycznie kapac sie nie bedzie mozna NIGDY wiec bez sensu.zauwazylem trend ze w lesznie pieniądze wydaje sie ostatnio na prawo i lewo bez opamiętania ! Gdzie to zaciskanie pasa i oszczędności nagłaśniane w wyborach.mam nadzieje ze ten koszmar sie skończy za dwa lata maxiumum
54. Dodane przez obywatel, w dniu - 26-05-2017 08:50
Pieniądze wyrzucone w błoto, a może w dziurę z wodą.  
Prezydent od dwóch lat nie może dokończyć chodnika w parku Jonstona, a wam się centrum rekreacji marzy, z plażą, łódeczkami ????????????
55. Dodane przez frania, w dniu - 26-05-2017 09:31
blisko tej kałuży są tam prywatne działki 8 tyś m kw i teraz by te działki się sprzedały trzeba zachęcić kupca wiec wpadli na pomysł kupić to bajoro i kosztem mieszkańców zagospodarować myślę że jest to wspólne i w porozumieniu dogadanie się tej żwirowni nikt mądry by w życiu nie kupił i tych prywatnych dzialek też nie Leszno jest małe trzeba się rozejrzeć kogo z kim coś łączy i będzie odpowiedź na pytanie po co komu ta stojąca bez odpływu woda ?
56. Dodane przez Tomek, w dniu - 26-05-2017 09:46
Zrobić kąpielisko na zamkniętym akwenie? Już dziś woda w żwirowni zakwita(piękny brunatny kolor, przypominający rozlaną farbę olejną). Co będzie gdy setki kąpiących zacznie zamiast do toy toya robić do wody. 
Po dwóch sezonach woda zacznie przypominać ściek. Już w tej chwili dno przypomina wysypisko śmieci.
57. Dodane przez łe tam, w dniu - 26-05-2017 10:12
Na Piknik Szybowcowy to nie ma pieniędzy?? A na zakup jakiegos bajora to są ???!!! Druga Wenecja bedzie z Leszna?? Jeszcze połączenie kanałem do Goplany i dalej do Placu Kościuszki i okaże się, że Leszno na wyspach leży ... :-)
58. Dodane przez bron, w dniu - 26-05-2017 10:37
Nareszcie zostanie zlikwidowane smietnisko w centrum miasta
59. Dodane przez colo1, w dniu - 26-05-2017 10:44
do kom. 50 
co..nie będzie gdzie śmieci wyrzucać??
60. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 26-05-2017 12:22

Każdy akwen wodny można pogłębić, oczyścić , wyrównać w nim dno. To jest żwirownia a nie bagno więc łatwiej uzyskać czystą wodę. Będziemy musieli zainstalować niewielką oczyszczalnię albo jesli to możliwe przyłaczyć jezioro do oczyszczalni w Henrykowie. Wszędzie na świecie wody stojące i płynące są oczyszczane. 
Bardzo możliwe, że gdzieś w okolicy podłączeni do tego akwenu są rolnicy albo gospodarstwa domowe, które nie przypięły się jeszcze do kanalizacji sanitarnej i deszczowej naszego miasta. 
Przypomnę, że Zaborowo przed przyłączeniem do Leszna było wsią. 
Jeśli dobrze to zagospodarujemy i oczyścimy będziemy mieli świetne miejsce do wypoczywania. Wypad do Boszkowa generuje spore koszty: 70 km drogi tam i z powrotem, gdy się wybierzemy to na cały dzień więc dochodzą koszty zakupu jedzenia. Do Zaborowa będziemy mogli skoczyć na 3 godziny, bo do przejechania mamy w zależności od tego gdzie mieszkamy od 2 do 8 km w dwie strony. Więc zamiast jeździć tylko raz w tygodniu do Boszkowa, w tej samej cenie można codziennie po pracy "wyskoczyć " z rodziną lub znajomymi na LETNISKO w Zaborowie.  
Ja proponuję aby Pan Prezydent założył specjalne konto na które będziemy wpłacać datki na LETNISKO.  
Wystarczą niewielkie kwoty 5, 10 lub dla bogatszych 100 zł aby powstał specjalny fundusz. Jedni dają na ofiarę :) a miłośnicy plaży będą "wrzucać" na utrzymanie LETNISKA. Datki będą dobrowolne, więc proszę pyskaczy aby powstrzymali się z komentarzami. W Polsce nie ma chyba miasta tej wielkości , które miałoby akwen wodny na terenie miasta bo miasta na Mazurach są mniejsze.  
Poza tym jesteśmy jedynym miastem w kraju a może nawet na świecie, które ma własny akwen wodny, którym może zarzadzać niezależnie od władz centralnych, bo wszystkie jeziora w naszym kraju są własnością Państwa i są OGÓLNODOSTĘPNE. 
My będziemy jedynymi WŁAŚCICIELAMI naszego LETNISKA i możemy je ogrodzić z zastrzeżeniem, że korzystać mogą z niego tylko mieszkańcy lub pensjonariusze ośrodków wczasowych, bo pewnie takie się tak za chwilę pojawią. 
To ogromny przywilej dla naszego miasta, mieć taki akwen, tylko nasz. 
Jezioro można powiększyć aby można było pływać kajakami i na rowerach wodnych.  
.
61. Dodane przez Jon, w dniu - 26-05-2017 13:15
Nasz prezydent jest the best on najlepszy w świecie jest ,najmądrzejszy, najpiękniejszy i wogole na naj naj!!! Liczę na wykupienie osiecznej i połączenia wszystkiego siecią kanałów a pozniej golanice boszkowo wojnowice itd brawo !!
62. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 26-05-2017 13:28
Tylko misie o bardzo małym rozumku mogą sądzić, że miasto zrobi na tym bajorku dobry interes. Obecny właściciel godzi się na wszystko, nawet na nieoprocentowane raty, byleby tylko pozbyć się tego badziewia. Gdyby mógł na nim zarobić, to by to dawno zrobił, a nie oddawał za pół - darmo. Borowiakowe lizusy, myślenie nie boli.
63. Dodane przez do kom. 27 i 48, w dniu - 26-05-2017 13:42
Przeczytajcie i przeliczcie to jeszcze raz przy większym skupieniu. "17 hektarów gruntów, OBEJMUJĄCYCH także ZBIORNIK"... "OBOK zaś jest 14 hektarów gruntów przewidzianych pod budownictwo mieszkaniowe." 
 
Jeśli zbiornik ma ok. 8,5 ha, to w ramach pozostałych 8,5 ha może już nie być żadnego terenu pod budownictwo mieszkaniowe. Tereny mieszkaniowe są OBOK, a nie w ramach tych 17 ha.
64. Dodane przez jestem przeciw, w dniu - 26-05-2017 13:49
Kto dał prezydentowi pełnomocnictwo do tej transakcji???
65. Dodane przez jadzia, w dniu - 26-05-2017 17:31
bardzo blisko tej zwirowni są działki niedawne odzyskane przez 6-7 osób spokrewnionych ze sobą i wierzcie mi nie ma chętnych a to dlatego ,że dziali duze i drogie wiec ugadali się dobrze zagrali miasto za pieniądze podatnika kupi żwirkę obiecuje cuda wianki co by działki sie sprzedały bo wartość będzie inna czy nie można powstrzymać prezydenta od tej decyzji? radni co robicie gdzie jesteście? wam też poszło zamiast w głowę to w nogi?
66. Dodane przez zaborowianka, w dniu - 26-05-2017 19:11
do komentarza 25 https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaborowo_(Leszno) 
Zaborowo miasto.
67. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 26-05-2017 19:28
Bardzo się cieszę, że Włodarze Miasta mają otwarte umysły i potrafią docenić potencjał tego miejsca. Patrząc na to co się teraz dzieje widać, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Ten zbiornik można zagospodarować na bardzo wiele sposobów. Proszę Was mieszkańcy Leszna nie krytykujmy tak szybko pomysłów. Proponuję aby wszyscy zainteresowani przekazali swoje pomysły Włodarzom aby można było zrobić odpowiednią koncepcje tego miejsca . Uważam , że nasi wędkarze pierwsi powinni zgłosić swoje uwagi gdyż zbiornik można w ten sposób zaprojektować aby każda grupa hobbystów mogła czerpać przyjemność z tego miejsca. Nie kłóćmy się o inwestycję. Popatrzcie ile ona może wnieść przyjemności w nasze życie. Mamy taki potencjał - to go wykorzystajmy. Nie każde miasto w Polsce ma takie możliwości jak MY. Spójrzcie w przyszłość . Co po sobie zostawimy ?!!!
68. Dodane przez do kom. 67, w dniu - 26-05-2017 20:35
Długi zostawimy na pewno... 
Wiem, że przy Twojej wypowiedzi, to brzmi mało optymistycznie, ale warto położyć nacisk nie tylko na przyjemności, ale też na zdrowy, ekonomiczny rozsądek. Także przy zagospodarowywaniu tego miejsca. Nie sztukę jest wydać kolejne pieniądze i zadłużyć pół pokolenia więcej. Trzeba pieniądze mądrze inwestować.
69. Dodane przez Zab, w dniu - 26-05-2017 22:39
Na plac zabaw w Zaborowie nie ma kasy a zwirownie kupują.... Brawo prezydent.
70. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-05-2017 11:15

do kom.69 W budżecie naszego miasta są wolne środki dlaczego radny z Państwa dzielnicy nie wystąpił z wnioskiem o przyznanie np. ok. 50 tysięcy na budowę czy modernizację placu zabaw.  
Kto w radzie naszego miasta reprezentuje ZABOROWO ? Proszę o podanie nazwisk radnych z Zaborowa to bardzo ważne. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam :)
71. Dodane przez do 54, w dniu - 27-05-2017 19:49
tak marzy się,ilu ludzi korzysta ze ścieżek w parku Jonstona?Na pewno mniej niż tych którzy chcieliby zażyć odpoczynku nad wodą nawet na takiej żwirowni.Znam wiele osób które jeżdżą tam z rodzinami aby poleżeć i pogapić się na wodę co bardzo dobrze robi po całym tygodniu pracy.
72. Dodane przez ale jak to tak, w dniu - 27-05-2017 21:08
Uważam, że to zły pomysł, pomijając oczywiście sama kwotę. Tak ktoś wyżej wspomniał, jest to najbliższe dla wędkarzy miejsce (którzy opłacają bardzo wysokie składki roczne!), wielu z nich to starsi ludzie, niemający możliwości jechać i łowić nad inną wodą, dalej od Leszna. Już teraz uciążliwością jest tor motocrossowy w tak bliskiej odległości. Kolejna sprawa- jest to piękny teren, wspaniałe miejsce na spacery, a także dla zwierzaków, żeby mogły się ochłodzić w wodzie w gorące dni a nie mogą tego zrobić na "normalnych" plażach, bo zakaz. Jak zrobią miejsce rekreacyjne, znów paniusie będą się burzyć, że pies nie może popływać, bo Brajankowi czy Dżesice to przeszkadza.Teraz pójdzie jeszcze mnóstwo kasy na projekty, decyzje, zagospodarowanie a efekt może być różny.  
Po co komercjalizować piękne, dziewicze miejsce, jedno z niewielu, jakie w Lesznie zostały?
73. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-05-2017 23:10

do kom.72 Pies wchodzi do wody, bo chce się ochłodzić. Mój wyleguje się latem w łazience, bo tam na płytkach jest chłodniej. Nie wychodzę z psem na słońce, gdy jest bardzo ciepło. Pies lubi wodę ale w czasie upałów nad jeziorem może przeżyć szok termiczny zakończony udarem, podobnie jak człowiek. Nie można psów zostawiać w samochodzie latem oraz wychodzić na spacer dłuższy niż 5 minut gdy jest cieplej niż 30 C !  
Psa nad jezioro najlepiej zabrać wieczorem, wtedy  
dzieci już śpią :) 
Psa w czasie upałów można włożyć do wanny i polewać go letnią wodą ( radzę najpierw ustawić odpowiednią temperaturę wodę a dopiero potem włożyć psa do wanny lub brodzika). Psa po wyjęciu z wanny nie wycieramy do sucha lecz zbieramy ręcznikiem nadmiar wody aby nie zachlapał mieszkania.  
Mój pies gdy temperatura w mieszkaniu podnosi się do 24 C i więcej stopni, gdy tylko go zawołam i powiem "chłodzimy się" już czeka przy wannie. Potem pies schnie 2-3 godziny , jest zadowolony bo jego ciało jest chłodne. Pies podobnie jak człowiek nie lubi być ani przegrzany ani wyziębiony, 
Dodam jeszcze, że zwierzęta, które mieszkają w mieszkaniach wyłożonych płytkami często chorują na zapalenie nerek i pęcherza, ponieważ marzną "od podłogi, od płytek". Dlatego pies zawsze ale to zawsze w ulubionym przez siebie miejscu MUSI mieć ciepły kocyk lub posłanie. Nie można psa zamykać ani w łazience ani w jakimkolwiek pomieszczeniu, ponieważ będzie bardzo cierpiał, będzie nieszczęśliwy. Pies zawsze kocha swojego pana lub rodzinę i zwyczajnie brakuje mu towarzystwa. 
 
Kupcie basen dla psa, może to też być większa miska jeśli pies jest nieduży - wystarczy , że zamoczy łapy do połowy i będzie mógł się położyć w 15 cm wody. 
A na zakończenie mój pies w czasie upałów w latach 90-tych, w moim basenie który dostałam od cioci z Francji :) , bo w Polsce takich bajerów wtedy nie było :).  


74. Dodane przez ..a potem, w dniu - 27-05-2017 23:25
Zonk to będzie jak ktoś korek wyciągnie i woda odpłynie do Henri kowa.Apo ile jest teraz m 3 wody wiemy...
75. Dodane przez bibi, w dniu - 29-05-2017 11:23
Malkontentom nigdy nie dogodzisz. A to bajoro wuęc niech zostanie bajorem, kałuża była całe lata niech tak zostanie,żwirownia głęboka więc nic się nie da z tym zrobić - musi tak zostać. Wędkarze nie będą mieli gdzie łowić ryb a przecież jeszcze nawet niema projektu i nikt nie wie czy i oni w nim nie będą uwzględnieni. To, że poprawi się bezpieczeńswo kąpiących się tam tera pomimo zakazu to już szczegół nie warty wspomnienia. To,że napewno w okresie letnim nie jedna osoba znajdzie tam zatrudnienie to pikuś. Lepiej niech zostanie po staremu. Niech ludzie toną bo nikt ich nie ratuje, niech będzie dziko, brzydko i byla jak. Pozdrawiam wszystkich malkontentów a ludziom z otwartymi głowami życzę powodzenia w realizacji tego projektu.
76. Dodane przez Hania, w dniu - 11-06-2017 07:22
Wspaniale:) W końcu z wielkiego wysypiska śmieci!!! bo tak trzeba to nazwać stanie się to teren rekreacyjny i przyjazny dla mieszkańców nie tylko młodszego, ale i starszego pokolenia gdzie będzie można całymi rodzinami spędzać tam czas. Brawo:)
77. Dodane przez Ala, w dniu - 11-06-2017 07:27
Trzymam kciuki za realizację projektu:) POPIERAM:)
reklama
78. Dodane przez JA, w dniu - 16-06-2017 10:46
gratulacje dla tych wszystkich pesymoli dla których wszystko jest zawsze czarne  
bo naprawdę znacznie lepiej było do tej pory  
zapuszczony i zaśmiecony teren gdzie dzieciaki pływają bez żadnej kontroli i opieki  
do tych którzy krytykują Prezydenta ja jestem całkowicie apolityczny ale tyle co się dzieje obecnie w Lesznie to sam jestem w szoku idąc tropem teorii spiskowej co niektórych ktoś musi niezły biznes mieć w tym żeby to miasto ładnie wyglądało
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj