Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Borowiak: nie ma porozumienia w sprawie pływalni

Co dalej z Akwawitem?

Borowiak: nie ma porozumienia w sprawie pływalni

28.12.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie przyszłości pływalni Akwawit. Prezydent Łukasz Borowiak poinformował, że miasto może w różnych formach pomóc na kwotę 400 tysięcy złotych rocznie, jednak oczekiwania spółki są dwa razy większe.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Podczas sesji Rady Miejskiej prezydent Łukasz Borowiak omówił stan negocjacji z CKiR Akwawit w sprawie przyszłości pływalni. Trwają one od wiosny, szczególnie intensywne stały się we wrześniu, kiedy spółka CKiR Akwawit zapowiedziała zamknięcie obiektu. Działalność udało się przedłużyć do końca roku, w tym czasie trwały kolejne spotkania.

Prezydent
zreferował postępy w negocjacjach. Jak powiedział początkowe oczekiwania CKiR opiewały na 1,2 miliona złotych rocznie od samorządu oraz sfinansowanie remontu, szacowanego na 3 miliony złotych. -Zaproponowaliśmy przejęcie części basenowej, co dałoby nam możliwość ubiegania się o dofinansowanie z Ministerstwa Sportu - mówił prezydent - jednak w odpowiedzi usłyszeliśmy, że nie ma takiej możliwości. Kolejną formą pomocy miało być zwolnienie pływalni z podatku od nieruchomości. -Byłoby to 106 tysięcy złotych rocznie - mówił Borowiak - spółka zaproponowała zwolnienie całego kompleksu, czyli i pływalni, i hotelu na łączną kwotę 260 tysięcy złotych.

Miasto zaproponowało także wykupienie różnych usług basenowych na 200 tysięcy złotych, jednak w odpowiedzi usłyszało o 600 tysiącach. -Ostatecznie nasze propozycje opiewały łącznie na 400 tysięcy złotych, jednak Akwawit zszedł do 840 tysięcy - powiedział Łukasz Borowiak - naszym zdaniem to kończy negocjacje. Prezydent dodał, że z ankiety przeprowadzonej wśród rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia pływackie wynika, że są oni zadowoleni z miejskiej pływalni przy SP7 i nie oczekują powrotu na Akwawit.

Łukasz Borowiak przyznał, że najwyższy czas zastanowić się nad budową nowej miejskiej pływalni. -To wyzwanie na przyszłą kadencję - powiedział. Jego zdaniem należy wybudować go w ramach jednego kompleksu łącznie halą widowiskowo-sportową.


 
Komentarze (92)
1. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 28-12-2017 11:13
Niech zamykaja ta plywalnie bo to sa po prostu jakies jaja ...
2. Dodane przez Ania, w dniu - 28-12-2017 11:13
Akwait to tonący statek. Dziwię sie ze jeszcze stawiają swoje warunki... powinni sie cieszyc ze Pan Prezydent wyciaga do nich ręke.ZDECYDOWANIE JESTEM ZA NOWYM,NOWOCZESNIEJSZYM KOMPLEKSEM
3. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-12-2017 12:00
pewnie bo akwawit jeszcze na tej pomocy chciałby jeszcze zarobić bez jaj...
4. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 28-12-2017 12:04
Ani złotówki darmozjady....na podwyżki nie ma juz od kilku lat!!!! Akwawit to prywatna firma tak jak unia leszno!!!!
reklama
5. Dodane przez pływak, w dniu - 28-12-2017 12:14
chodzę na basen (akwawit) tylko dlatego że mam blisko ;-). (...) Cała niecka basenowa nadaje sie do rozbiórki. Na fugi staram się wogóle nie patrzeć... brrrrr..... Jedyny plus to to że mozna w spokoju popływać i nikt nie skacze na plecy człowiekowi...
6. Dodane przez jasia, w dniu - 28-12-2017 12:16
Miejsce bardzo atrakcyjne na nowe centrum handlowe , 
nazwa pewnie zostanie.
7. Dodane przez Janowski, w dniu - 28-12-2017 12:17
I słuszna decyzja pana Prezydenta i samorządu.Nie ma co inwestować w stary obiekt-lepiej postawić na nowum bez kłopotów na wiele lat.
8. Dodane przez Miki, w dniu - 28-12-2017 12:47
Nie gadać z dziadami zanim sprzedano akwawit ta firma sponsorowala wiele dziedzin w Lesznie
9. Dodane przez ff, w dniu - 28-12-2017 12:48
Nie ma potrzeby wydawania pieniędzy podatników na takie coś.
10. Dodane przez Granda!, w dniu - 28-12-2017 12:50
Ja mam interes tez do miasta, sie mi zakład sypie, oczekuje remontu za niewiele, bo tylko za jakieś 350 tyś oraz roczne wsparcie wystarczy mi 100 tyś. I co? Pochyli się prezydent nad moja petycją? NIGDY! Jakim prawem miałby prezydent szastać pieniędzmi naszymi, bo on ma do dyspozycji TYLKO I WYŁACZNIE środki publiczne - na potrzeby bardzo bogatych prywatnych firm? Jaki prawem w ogóle rozmawia o tym???? W takich sprawach tnawet referendum powinno być, bo przecież decyduje o dużej kwocie z naszej kasy miejskiej! A prezydencie, dlaczego do tej pory w szkołach nie ma remontów? sa już wszystkie tak na 100% na cacy, że szukasz wydawania kasy na obce firmy? Zastanów się człowieku i twoja świta też, czy wy macie po kolei w głowie? Nie wiem kto was wspiera, ale nie ma wśród moich znajomyc ani jednej osoby, która choćby mininalmie była "za" finansowaniem Akwawitu. A mam baaaaardzo wielu znajomych! Zdaje pan sobie sprawe, że wsparcie Akwawitu to będzia dla pana gwóżdź do trumny przy wyborach?
11. Dodane przez ixi, w dniu - 28-12-2017 13:02
brawo Borowiak
12. Dodane przez Archanioł, w dniu - 28-12-2017 13:02
Nie przepadam za politykami, ale jeśli to prawda co deklaruje wódz miasta to go muszę poprzeć, zaś druga strona... no cóż, czasem w podobnych sytuacjach po prostu mówi się, że ktoś zwyczajnie nie dorósł do tematu, w którym przyszło mu brać udział zwłaszcza, gdy bredzi o tym co sam chce, a odrzuca spore pieniądze dawane tak naprawdę za nic.  
Ale całkiem też możliwe, że to zwykła ściema po obu stronach i tylko kolejny element mizernej gierki, jaką toczą.
13. Dodane przez Ala, w dniu - 28-12-2017 13:18
Akwawit powstał w 1992 i przez pierwszych kilka lat był największym i najnowocześniejszym w Polsce,zjeżdzały tu nawet znane osoby z całej polski,jednak popieram pana prezydenta,nie dość,że się wyciąga rekę to oni jeszcze takie warunki stawiają WSTYDU NIE MAJĄ!
14. Dodane przez Elooo, w dniu - 28-12-2017 13:20
Ochłońcie nie dawajcie żadnych pieniedzy zaaa pływalnie.... Zniszczyli zaniedbali too niech się wtydzą.. ( tylko że tacy ludzie komunistyczni wstydu nie mają) stefan zrobił Grys wybudował a cwaniaczki psełdo miliarderzy niech gniją ze wstydu.. Miasto powino po likwidacji pływali zrobic tylkoo szyld marnotrastwo sprzedawczyki Guzowatych i ani złotowki od miasta niech ludzie podziwiają transformację i grabarstwoo kraju
15. Dodane przez fx, w dniu - 28-12-2017 13:27
Jaki interes ma w tym miasto? Może interes ma prezydent? Jeśli komuś pada interes to go zamyka i na tym koniec. Jakim prawem państwowe czy też społeczne pieniądze mają zasilać komuś padający interes? Tu coś jest nie tak. W normalnym kraju to pan p. prezydencie powinien się już podać do dymisji. Leszno to nie pana prywatny folwark. Wybory pokażą jak pana i pańską świtę mieszkańcy ocenią.
16. Dodane przez kk, w dniu - 28-12-2017 13:28
Poczekać, sprzedadzą za grosze i jeszcze będą się prosić
17. Dodane przez Jakub, w dniu - 28-12-2017 13:29
Do Pana Prezydenta Borowiaka, 
 
Szanowny Panie prezydencie, mam znakomity pomysł na biznes :) Mam zamiar wybudować i prowadzić w Lesznie basen. Wejście będzie kosztować około 10 zł netto od osoby, każdego leszczyniaka uczciwie płacącego podatki będzie na to stać :) Proszę o wspracie mnie kwotą 300 tys. zł rocznie :) Jest to kwota mniejsza o 100 tys. niż ta, którą zaproponował Pan Akwawitowi, a mój basen będzie nowocześniejszy. Jest Pan słowny i konsekwentny, więc nie mam złudzeń, że dostanę "od Pana" te pieniążki. Jako inwestor domagam się również działki po okazyjnej cenie, może być ze śmieciami - usuniemy je na koszt MZO :) parę biur w inkubatorze tez by się przydało - jestem inwestorem - dzięki mnie Leszno odżyje. 
 
Już nie mogę się doczekać aż mój biznes ruszy. Nowy domek i wakacje w Egipcie witajcie. 
Panie Prezydencie, moje dane do wiadomości redakcji. Numer konta do przelewu podeślę później, pozdrawiam.
18. Dodane przez on, w dniu - 28-12-2017 13:43
leszno upada ciekawe z kad wezma kase jak sa najbardziej zadurzeni w polsce
19. Dodane przez Brak słów, w dniu - 28-12-2017 14:03
O ratowaniu basenu pomyślano za późno.Żużel przysłonił oczy a problem istniał całą kadencję. Brawo. I za co tu chwalić ? Za decyzyjność ??
20. Dodane przez Tomek72, w dniu - 28-12-2017 14:05
My nawet nie wiemy w jakim stanie RZECZYWIŚCIE jest basen i jakich nakładów wymaga.  
 
I bez RZETELNEJ INWENTARYZACJI nikt tego nie wie ... 
 
Jeśli basen wybudowany przez miasto będzie zastępował Akwawit, czyli duży basen do pływania, średni rekreacyjny, brodzik dla dzieci, jacuzzi, sauny i REHABILITACHA ... przy koszcie PORÓWNYWALNYM dl oferty AKWAWITU ... jestem za budową nowego MIEJSKIEGO BASENU. 
 
Ale też wiem, że to WYZWANIE DUŻO WIĘKSZE, niż się wielu wydaje ... kiedyś także zaczną się remonty co zwiększy roczne koszty utrzymania ... 
 
Dla mnie wyznacznikiem ekonomicznym jest nie tyle koszt samej inwestycji co TCO Total Cost of Ownership - jest to całkowity koszt pozyskania, instalowania, użytkowania, utrzymywania i w końcu POZBYCIA się aktywów w firmie na przestrzeni określonego czasu...Model uwzględnia koszty bezpośrednie ujawnione w budżetach i listach płac, oraz koszty pośrednie (ukryte) wyznaczone jako koszty związane z działaniami użytkowników oraz z przestojami...
21. Dodane przez kornik, w dniu - 28-12-2017 14:15
Brawo Prezydencie. W pełni Pana popieram.
22. Dodane przez BELFER, w dniu - 28-12-2017 14:23
Panie Prezydencie, zachował sie Pan jak przystało na dobrego gospodarza. Jak się klanowi Guzowatych nie podoba to niech zamykają obiekt i niech go sobie zabiorą do siebie. Pycha i zadufanie tych ludzi nie zna granic a niektórzy np. pan Rusiecki chciał aby wyłożyć kasę i to ma być kandydat na dobrego gospodarza Leszna. Kpina. Myślę że obecny Prezydent wygra w pierwszej turze
23. Dodane przez Stanik, w dniu - 28-12-2017 14:24
Na druga kadencje???? Jaki pewni są niektórzy zwycięstwa . Z akwawiten popieram dać sobie spokój niech sobie budują gudzowaci galerie.
24. Dodane przez WENEK, w dniu - 28-12-2017 14:32
Akwawit wybudowany za pieniądze pracowników i miasta.Chluba Leszna. Za bezcen sprzedany. Brak prowadzenia remontów, tylko czerpane zyski. Teraz kiedy wszystko się sypie wymaga nakładów na modernizację,mają tupet żądać od miasta wspomożenia, to trzeba mieć tupet. TO SĄ EFEKTY UMOWY PRZY OKRĄGŁYM STOLE I GRUBEJ KRESKI.
25. Dodane przez yhy, w dniu - 28-12-2017 14:32
I prawidłowo Panie Borowiak, popieram, cwaniaków zignorować. Wybudować nowoczesną, nie przewymiarowaną pływalnię dla leszczyniaków w innej lokalizacji, a oni niech sobie sami radzą skoro tacy pazerni. Nie robią nikomu łaski.
26. Dodane przez yyy, w dniu - 28-12-2017 14:40
zamknac ta bude niech sobie z tym radzi wlasciciel,jesli go stac na palac ,wakacje i super auta to i na remont tak samo, a nie za nasze pieniadze chce sie dorobic remontu. Niech sprzeda jedno czy drugie auto i beda pieniadze na modernizacje
27. Dodane przez Kustosz pamieci, w dniu - 28-12-2017 14:46
Ta najlepszą firme w Polsce do upadku doprowadzili minister z SLD Kaczmarek i prezudent SLD Malepszy Czuwaj!I tak zmarnmowali dzielo zycia prezesa Grysa obok ks.T.Korcza najwybitniejszego leszczyniaka po 1945r Czuwaj!
28. Dodane przez do 23, w dniu - 28-12-2017 14:56
"To wyzwanie na przyszłą kadencję", a nie na drugą. -.- Proszę nauczyć się czytać.
29. Dodane przez olsś, w dniu - 28-12-2017 15:05
i teraz ............... pozbawić następna PRYWACIZNĘ - klub sportowy unia Leszno sekcja żużel
30. Dodane przez do 18, w dniu - 28-12-2017 15:38
Predzej sam upadniesz ! tak jak Leszno jest zadluzonych ponad polowa polskich miast,a najbardziej Torun ponad 95% rocznego budzetu,Leszno 50 %,Leszno na tle innych miast wielkosci 60.000- 80.000 i tak wypada najlepiej,po Poznaniu jest tu najlepiej w wielkopolsce,to miasto zawsze sobie da rade ! Popatrz w histori !
31. Dodane przez Lemi, w dniu - 28-12-2017 15:45
Nie wiem jak wy ale ja jadę 2-3 razy w miesiącu na basen popływać i odpocząć. Interesuje mnie czysty, ciepły basen i dodatki takie jak sauny itp. Dziś mamy już S5 do Wrocławia (no prawie mamy). Więc wole się "męczyć" 2 x 45 min w samochodzie ( w sumie na Akwawit też 25 min w aucie marnowałem). I wiem za co płacę!!!
32. Dodane przez do 18, w dniu - 28-12-2017 15:45
Wsrod najbardziej zadluzonych polskich miast w pierwszej 50 tce,nie ma Leszna,wiec nie pier.....,ze jest najbardziej zadluzone,sa inne regiony,miasta duzo bardziej zadluzone,a takze takie regiony gdzie bezrobocie jest 2 a nawet 3 razy wieksze,w Lesznie jak na miasto 65.000 i tak jest bardzo dobrze
33. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 28-12-2017 16:18
Jeśli nie pozwolą korzystać z odzysku u nich zbędnego ciepła to ich olać.
34. Dodane przez Ala, w dniu - 28-12-2017 16:21
Najbardziej zadluzone polskie miasta 1. TORUN,2. Bydgoszcz 3. Lodz 4.Wroclaw 5.Lublin 6.Poznan 7. Kielce 8. Rzeszow 9. Szczecin 10.Krakow 11. Warszawa 12. Zielona Gora 13.Gdansk 14.Katowice 15. Bialystok 16.Opole 17. Gorzow Wlkp 18. Olsztyn 19. Slupsk 20. Walbrzych,,,,,, Leszna nawet nie ma w pierwszej 50 tce najbardziej zadluzonych !
35. Dodane przez iga, w dniu - 28-12-2017 16:22
Kaczmarek sprywatyzował na odchodne Akwawit i słuch o nim zaginął sprawe nalezy od nowa rozpatrzeć być może okaże się ,że nie prawnie to zrobiono i odzyskamy Akwawit wraz z pływalnią Gudzowatym wytoczy się proces o zniszczenia i to będzie dopiero dobra robota prezydenta waero się nad tym zastanowić
reklama
36. Dodane przez JAN, w dniu - 28-12-2017 16:22
Akwawit nie jest Gudzowatych i nie ma nic wspólnego z firma Akwawit S.A.Firma która posiada basen jest zarejestrowana na Cyprze i nie interesuje się basenem od lat.Szkoda wizytówki miasta ale niestety nie za te pieniądze!!!!
37. Dodane przez marek, w dniu - 28-12-2017 16:47
oni chyba zwariowali!!! 
niech to zamykają a urzędników zapraszam do Sulechowa jaki tam jest ładny basen
38. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 28-12-2017 16:50
popieram krytyczne komentarze w stosunku do pływalni Sam prowadzę firmę i kto mi pomoże jak będę plajtował - wiadomo ,że nikt . Jeżeli społeczeństwo miasta Leszna i okolic nie jest zainteresowane chodzeniem do pływalni to taka firma musi plajtować . Najlepiej byłoby ją rozebrać , gdyż myślę ,że koszty adaptacji na cokolwiek byłyby ogromne i trzeba uważać , aby ją na przykład nie przerobić na meczet - kasa od razu jest z Arabii Saudyjskiej , a nazywa się to Centrum Kultury Muzułmańskiej jak to cudo w Poznaniu .No i wtedy mamy zapewnioną rozrywkę , aż do bólu
39. Dodane przez Pisowiec, w dniu - 28-12-2017 17:12
Dzielo pana Grysa az zal patrzec co wy czyli obecni wlasciciele zrobiliscie za to jestescie niechlujami w jego butach
40. Dodane przez xyz, w dniu - 28-12-2017 17:21
do kom 19- co ty bredzisz czlowieku? to prywatny obiekt, prywatna firma, wiec jak to sobie wyobrazasz, ze miato co mialo tam wlezc wczesniej i remonta robic?, ty chyba nie bardzo rozumiesz o czym piszesz.
41. Dodane przez Ania, w dniu - 28-12-2017 17:51
Pierwszy raz chyba popieram Prezydenta Borowiaka.
42. Dodane przez Michal, w dniu - 28-12-2017 18:05
W d..ie mam czy jest to dzieło Pana Grysa czy Prymasa Wyszyńskiego. Należy do prywatnej firmie. Nie życzę sobie żeby miasto sponsorowało prywatne przedsięwzięcia. Jeśli tak, to proszę wesprzeć moje gospodarstwo domowe kwotą 400 tys. Zaprosze czasami na wódeczkę
43. Dodane przez Rush, w dniu - 28-12-2017 19:07
Wasze głosy o wspieraniu prywatnej firmy nie mają uzasadnienia. Tutaj nie chodzi o dotowanie działalności dla zysku właściciela. Stawką jest czynny obiekt użyteczności publicznej dla mieszkańców. Bez porozumienia zostaniemy pozbawieni na długi czas obiektu który jest bardzo potrzebny. Rozumiem że rozmowy są trudne i żądania wygórowane. Nie należy ich spełniać bezkrytycznie i tutaj się zgadzam. Nie można jednak dopuścić do zamknięcia obiektu i pozbawienia mieszkańców tak bardzo potrzebnego basenu. Pływalnia środowiskowa nie jest przygotowana na przyjęcie wszystkich chętnych. Tego typu obiekty są zawsze nierentowne i nie ma znaczenia czy miasto będzie dopłacać do swojego obiektu, czy do prywatnego. RATUJMY PŁYWALNIĘ!!!
44. Dodane przez Jacek, w dniu - 28-12-2017 19:30
Ten basen to utopia bardzo dobra decyzja.
45. Dodane przez mac, w dniu - 28-12-2017 19:43
prywatny interes,ryzyko rowniez.To bylby ewenement na skale galakltyki gdby miasto doplacalo do czesci prywatnego biznesu.Goscie z akwawitu maja tupet proponujac dokladanie do czesci nierentownej Hotelik i spa zostawiaja da siebie.Zapomnieli w jaki sposob i za ile kupili calosc? Zapomnieli inwestowac przez ostatnie lata traktujac akwawit jak dojna krowe.Na szczescie ktos przejrzal na oczy w miescie .Cwaniak z tego prezesa.Tez tak bym chcial zeby miasto dokladalo do nierentownej czesci mego biznesu. P..Prezes nie udawaj ,ze spa i hotel sa cos warte bez basenu, Nie oplaca sie- sprzedac!!!!
46. Dodane przez do36 jan, w dniu - 28-12-2017 19:49
no to nam wyjaśniłeś wszystko wiemy - na Polskę jedynie drobnica pracuje a nie grube ryby
47. Dodane przez macdur, w dniu - 28-12-2017 19:56
do 43, prosze z szacunku dla czytajacych nie nazwywac tego czegos miejscem uzytku publilcznego.30lat temu nie bylo basenu,wiec 2-3 lata da sie wyltrzymac.Ludzie zaoszczedza na dermatologu
48. Dodane przez maa, w dniu - 28-12-2017 20:00
do 19, o jakim ratowaniu mowa? bo Gudzowaci nie potrafia sie dogadac w sprawie ogrzewania to miasto ma doplacac?
49. Dodane przez basen, w dniu - 28-12-2017 20:33
Popieram komentarz 43. Trafiony w sedno sprawy. Czy mieszkańcy Leszna i nasze dzieci mają jeździć do Kościana czy Gostynia ?? Budowa nowego basenu zajmie ładnych pare lat a tymczasem na pływalni w SZP Nr 7 będzie walką o wolną przestrzeń. Patrząc w przyszłość wesoło to nie wygląda.
50. Dodane przez Radek, w dniu - 28-12-2017 20:34
Przecież na siódemce zdarza się, że z kwitkiem trzeba sprzed drzwi wracać, bo pływalnia przepełniona, a po zamknięciu Akwawitu będzie horror, nie mówiąc o możliwości zabawy dzieci w wodzie. Ratujmy nasz akwapark. Dlaczego prawie nikt nie widzi, co tracimy. Ciekawe jak to przed wyborami wytłumaczą.
51. Dodane przez 43, w dniu - 28-12-2017 20:48
Najrozsądniejszy wpis, popieram
52. Dodane przez dan, w dniu - 28-12-2017 20:49
Jeżeli będzie zapotrzebowanie na basen to mechanizm wolno rynkowy sprawi, że znajdzie się inwestor, który tą lukę zapełni. Bardzo roztropnie postąpił p. Borowiak nie przesadzając z zaangażowaniem miasta. Być może nawet 400k rocznie to było za dużo. Ale dobrze się stało, że do porozumienia nie doszło. 
Jak ktoś będzie chciał to póki co zagłosuje nogami (kołami) i przejedzie się S5 na basen... lepszy, dobrze utrzymany, etc.
53. Dodane przez golec, w dniu - 28-12-2017 20:58
Nie chca pomocy to nie ...rozumiem ze własciciele spadkobiercy nie moga sie dogadac ,wiec niech popada w ruine a wtedy go zburza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
54. Dodane przez podatnik, w dniu - 28-12-2017 21:16
To jest prywatny obiekt !!! Wiec wara od kasy miejskiej !!!Jestem za budowa nowego miejskiego basenu a to niech zamkna.
55. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-12-2017 21:17
na sp 7 bedzie tłok...do tego mnostwo instrukotrow i max 60 osob...juz to widze...wywalic tych instruktorkow i basen po 18 tylko ludzi plywajacych...a dla dzieci specjalne godziny kursów...a nie jedna prywacizna ..Panie Prezydencie niech to Pan weznie pod lupę
56. Dodane przez Pacjent, w dniu - 28-12-2017 21:36
Chciałbym aby w końcu w Lesznie powstał lokal na poziomie. Może właśnie w tym miejscu. Lokal w stylu amerykańskim. Dużo tv z relacjami sportowymi, stoły bilardowe, rzutki, mały tor do bowlingu, dobra muzyka (rock, blues, country itp) dobre (także zagraniczne) piwo, jakieś steki lub coś w tym stylu do zjedzenia, mały parkiet do potańczenia a wszystko okraszone pięknymi kelnerkami i tancerkami tańczącymi na podestach lub rurach którym można podarowywać banknoty. 
Czyż nie byłoby to fajne miejsce dla facetów. 
Rozpisałbym się więcej ale siostra oddziałowa znowu mnie straszy pokojem bez klamek i lewatywą. 
Nara.
57. Dodane przez do 55, w dniu - 28-12-2017 21:39
Racja zrobić najpierw porządek z indywidualnymi lekcjami po 18 na sp7. To jest nie do pomyślenia żeby obok pływających skakały dzieci uczące się pływać tylko tu ratownicy na to pozwalają !!!
58. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-12-2017 21:39
Zapraszamy do Kosciana na basen,czysto i cieplo .
59. Dodane przez Ula, w dniu - 28-12-2017 21:40
Akwawit został sprzedany za ministra skarbu z SLD Kaczmarka, który po przegranych wyborach był w radzie nadzorczej Akwawitu. Dziwne to no nie.
60. Dodane przez Masakra, w dniu - 28-12-2017 21:48
O czym Wy tu piszecie??? Biznes to biznes. Właściciele chcą zamknąć nierentowną dziedzinę prowadzonej działaności i to logiczne. Niestety zrobią to, bo miasto nie ma logicznej propozycji przejęcia pływalni. Słuchałam wcześniejszych wypowiedzi w Telewizji Leszno i padały tam kwoty jakie obejmują koszt utrzymania basenu, a władze Leszna dla zmydlenia nam oczu proponują jakieś pieniądze, które z pewnością nie stanowią kosztów utrzymania pływalni.... , Kto ma zatem to robić? Właściciel patrząc biznesowo z pewnością tego nie będzie robił. Szkoda, że miasto mydli nam oczy budową nowego obiektu, bo taka inwestycja jest możliwa za kilka lat! A co teraz?????? Siódemka nie ma szans by zaspokoić potrzeby mieszkańców miasta!!!!
61. Dodane przez Gosia, w dniu - 28-12-2017 22:07
do kom. 55 - do 18 pływalnia przy sp7 jest zajęta przez szkoły, szkółkę pływacką i pływaków z astromalu. Ciekawe gdzie chciałbyś wcisnąć jeszcze instruktorów i indywidualną naukę pływania? Jak zamkną akwawit to do sp7 chyba tylko na zapisy się człowiek dostanie... 
21 wiek a nasze dzieciaki nie będą miały gdzie się uczyć pływać!!!! Wstyd dla tak dużego miasta, żeby miało tylko jedną małą pływalnię...
62. Dodane przez pracodawca, w dniu - 28-12-2017 23:20
Ja jako pracodawca tez chce kase od miasta na moja firme . Daje prace 23 pracownikom . Chce kupic nawy sprzet i zatrudnic kolejnych.Do kogo mam w tej sprawie sie udac ?
63. Dodane przez wyborca, w dniu - 28-12-2017 23:25
Ratuje nas tylko budowa nowego obiektu i kropka
reklama
64. Dodane przez marian, w dniu - 28-12-2017 23:27
Jeśli jednak chcący normalnie popływać ,muszą odmaiac zdrowaski,aby basen istniał.Czy nie było zbiorek,wiele lat temu,na budowę basenu?Tak,na marginesie
65. Dodane przez Olo, w dniu - 29-12-2017 08:08
Jeżeli firma jest zarejestrowana na Cyprze to niech ciepłą wodę wożą z Cypru
66. Dodane przez mmm, w dniu - 29-12-2017 08:34
nowy basen będzie kosztował dużo więcej niż remont akwawitu! tu jest już cała infrastruktura, zaplecze, technologia, lokalizacja też jest dogodna. Na sp7 jest ograniczona ilość miejsca, a akwawit pomieści o wiele więcej pływających!
67. Dodane przez Stanius, w dniu - 29-12-2017 08:59
Żaden nowy basen nie powstanie w najbliższym czasie. Leszno jest zadłużone i cały czas mowa o kolejnych długach to jeszcze na basen? To jest kiełbasa wyborcza bo co maja mówić??
68. Dodane przez XXX, w dniu - 29-12-2017 10:00
O co tu chodzi? Otwieram elke: basenu nie będzie przez kolejne pare lat (mam nadzieję, że zatwierdzony nowy budżet przewiduje już znaczną kwotę na budowę nowego, bo jak nie to kolejny rok do tyłu ), sygnalizacja przy wiadukcie znowu nie działa. Otwieram panoramę : lodowisko nieczynne - brak zadaszenia. Czy idziemy w dobrym kierunku ? Kiepskie zakończenie roku, oby przyszły był lepszy i tego wszystkim życzę.
69. Dodane przez do 67, w dniu - 29-12-2017 10:49
Inne miasta sa podobnie zadluzone,bezrobocie jest wieksze nawet trzy razy,nic tam nie powstaje,nic sie niedzieje,fakt Leszno jest zadluzone,ale nie zalicza sie do najbardziej zadluzonych w polsce,ba nawet nie ma w pierwszej 50 tce najbardziej zadluzonych wiec nie pisz bzdur
70. Dodane przez Adam, w dniu - 29-12-2017 10:51
Do kom. 68 dodam jeszcze że jak odchody po pieskach na chodnikach były i są nadal, Słowiańska, Narutowicza centrum Leszna.Co na to Straż Miejska, by zatrudnili nowych spacerowiczów. Ile Straż Miejska za 2017 r. wystawiła mandatów właścicielom piesków za pozostawione odchody.
71. Dodane przez gosc, w dniu - 29-12-2017 11:00
Tak nie moze byc aby prywatny obiekt byl utrzymywany z kasy miejskiej . Ten obiekt ma bogatych wlascicieli.
72. Dodane przez Wacek, w dniu - 29-12-2017 11:08
Temat Akwawitu: tu najlepiej widać efekt wysprzedaży za bezcen dorobku Polaków przez okres 1945 r. do 1989 r. Po 1989 roku została sprzedana Polska, wydojona do cna a teraz kiedy trzeba coś zainwestować to spółka zarejestrowana na Cyprze wyciąga rękę żeby naród poratował cwaniaków. 
KONIECZNIE ROZLICZYĆ ZA OKRES 1989 - 2015.
73. Dodane przez edek, w dniu - 29-12-2017 12:31
Tak jak bylo mowione z poczatku, albo miasto przejmuje caly obiekt, albo ZERO kasy na to jajo bez dna.
74. Dodane przez do kom 72, w dniu - 29-12-2017 12:38
Akwawit to byla dzika prywatyzacja ( kolesie sobie rozdawali majatek ponstwowy pod stolem) A teraz jeszcze chca kase od podatnikow na utrzymanie tych obiektow . Prokuratura powinna cofnac sie do czasow przejecia Akwawitu przez ta rodzinke !!! PODATNIK I MIESZKANIEC LESZNA tego chce.
75. Dodane przez on, w dniu - 29-12-2017 14:32
Nie bardzi rozumiem z kim prowadzone są rozmowy.  
 
Z firmą z Cypru?
76. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 29-12-2017 16:51

Pan Prezydent Łukasz BOROWIAK upokarzał się dla miasta, dla amatorów pływania i młodzieży szkolnej i spotykał się z Prezesem Pływalni Przemysławem Biechowiakiem wedle woli Pana Biechowiaka i tylko na Biechowiaka warunkach a nawet pojechał do właścicieli "Akwawitu" do Warszawy, abyście mogli nadal moczyć się w nieckach starej pływalni i brać udział w zawodach.  
Ja tego nie rozumiem ale ja nie jestem prezydentem.  
Putin za taką postawę wobec Kremla jaką reprezentuje właścicielka Pływalni i prezes Biechowiak kazałby odpalić armaty i zburzyć tę kupę złomu i brudnej wody. (...) 
.
77. Dodane przez AA, w dniu - 30-12-2017 06:34
do 76. Kogo niby do Putina porównałaś? Masz autorytety... a to uleczalne. A prezydent powiatowego miasteczka jest od tego żeby rozmawiać i jak trzeba, żeby się upokarzać. To służba dla wyborców, a nie król jarmarku w Indonezji. Został wybrany do roboty, a nie do nabawienia się odcisków (...) od nicnierobienia. O efektach niejednego przecież wyjazdu w tej sprawie nie informowano nawet ogólnie na bieżąco.
78. Dodane przez Pan, w dniu - 30-12-2017 09:06
Ostatni czas obnaża wszystko w tej władzy do cna. To już nie wystarcza na pudrowanie pryszcza i pęknę słówka. Wszystko się sypie i wali ludziom doniczki i zielona imitacja trawy na deptaku już nie wystarcza . Za poprzednich władz tego nie było trzymali wszystko w ryzach. Z ta prywatyzacja powinien się za to wsiąść prezes i wyjaśnić jak to było i czy Ziobro ma się tez za to wsiąść i zrobić porządek. To jedyna szansa polski na dobrobyt i poważanie polski na arenie miedz. Teraz to jest targowica
79. Dodane przez jo, w dniu - 30-12-2017 13:29
takie miasto i bez basenu a kiedys byl to jedyny obiekt w polsce
80. Dodane przez Fan plywania, w dniu - 30-12-2017 14:03
Będzie dym na basenie przy 7...oj wycieczki do prezydenta z braku wolnego miejsca...sam się wybiorę i jak nie wejdę o 18 z dziećmi to będą skargi i to nie tylko z mojej strony
81. Dodane przez Rozumiem że Pan Borowiak, w dniu - 30-12-2017 16:38
pytał dzieci które się załapały na zajęcia na pływalnię przy SP7? inne dzieci, które chcą się uczyć pływać się nie załapały. Wiele ich jest. kto wie, może się znajdzie jakaś godzina dla tych słabszych dzieci którym nie zależy na wynikach sportowych, ale na nauce pływania - tak koło 3 nad ranem? Pływalnia przy SP7 nie jest gumowa. Dobrze że S5 do Wrocka jest już w całośći, można po niecałej godzince skorzystać z oferty porządnego obiektu.
82. Dodane przez sanepid, w dniu - 30-12-2017 17:32
No i dobrze ze zamkneli ta wylegarnie bakteri.
83. Dodane przez kosa, w dniu - 30-12-2017 18:13
Czas pomyslec o budowie nowego obiektu. Plac po Goplanie to dobre miejsce.
84. Dodane przez Ja, w dniu - 30-12-2017 20:02
Do kom 79 . A basen przy szkole 7 ??? Czy tam nie ma basenu ,ze takie glupoty wypisujesz ???
85. Dodane przez Lemi, w dniu - 30-12-2017 22:57
Pogięło co niektórych? Dotować prywatną firmę? JA lubię kupować warzywa u Pana Janka - to jak sklepik Janka padnie to miasto też ma go dotować bo ja chce z niego korzystać? Chcecie ratunku akwawitu to zróbcie sobie na niego zbiórkę. Ale wara od podatków!!! W sumie Unii Leszno też to się powinno dotyczyć - dość finansowania prywatnych firm z podatków!!!
86. Dodane przez łysy, w dniu - 31-12-2017 09:55
ZAMKNIĘCIE BASENU TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEZ ZŁE ZARZADZANIE PANA PPREZESA AKWAWITU WLASCICIELKA POWINNA SIE ZABRAC W PIERWSZEJ KOLEJNOSCI ZA NIEGO.
87. Dodane przez w odpowiedzi usłyszeliśmy, że nie ma takiej możliwości, w dniu - 31-12-2017 13:50
Wpuścić karpia . 
A jak to nie pomoże boczniaki uprawiać . 
Albo grzybki halucynogenne aby łatwiej wspominać czasy nomenklaturowej prosperity. 
 
Koszty energii za wysokie na takie bajery jak baseny. 
Sory dekarbonizacja. 
 
Trzeba było wiercić za gorącymi źródłami w czasach prosperity jak ludzie w kolejce na schodach czekali żeby się wypluskać . 
Trzeba mieć wizje jak ojciec z Torunia.
88. Dodane przez obserwator, w dniu - 31-12-2017 14:11
Aby ten obiekt ( basen) doprowadzic do standarow europejskich to kilka baniek trzeba w to cos wsadzic,bo na dzien dzisiejszy to jest ruina .
89. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 31-12-2017 14:48
Zapraszamy do Kosciana na basen, jest czysto,cieplo ( nie to co na Akwawicie ) no i fajnie :-)
90. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 01-01-2018 01:41
Panie kochany.Z kulturą osobistą jest pan na bakier . Dotyczy komentarza nr 42. Pan Grys , TO dla Leszna zrobił bardzo dużo. Należy się Panu Grysowi szacunek. Za sprzedaż Akwawitu i demolke Akwawitu to Kaczmarek i Miler. Można by przyjrzeć się tej sprzedaży.
91. Dodane przez k, w dniu - 02-01-2018 11:43
Prawidłowa decyzja władz miasta. Prywatna działalność nie może być utrzymywana przez Miasto. Dlaczego nie przeprowadzano remontów gdy były zyski tylko doprowadzono do stanu takiego że jest coraz mniej chętnych na korzystanie, a co za tym idzie nie ma dochodów? Wystarczy mieć choć odrobinę rozsądku by wiedzieć że w biznes (jakikolwiek by nie był) trzeba ciągle inwestować i iść z duchem czasu. Jak to się mówi kto stoi w miejscu ten się cofa. Niestety wygląda to tak że dopóki były zyski było ok. A jak zaczęło się źle dziać to trzeba było szukać kogoś komu można podrzucić problem jeszcze stawiając warunki.
92. Dodane przez Do kom 90, w dniu - 02-01-2018 14:31
Nawet dał się złapać policji
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj