Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Samorządy znajdą 5 milionów?

Rozmowy o połączeniu Leszno-Głogów

Samorządy znajdą 5 milionów?

25.01.2018. Radio Elka, Jarek Adamek

Wstępny koszt remontu linii kolejowej z Leszna do Głogowa szacowany jest na 11,5 miliona złotych – poinformował wiceprezydent Adam Mytych. PKP PLK proponuje, żeby połowę tej kwoty wyłożyły samorządy zainteresowane przywróceniem ruchu pociągów, czyli Leszno, Wschowa i Głogów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wiceprezydent Mytych uczestniczył w środę w spotkaniu na temat przywrócenia ruchu pociągów na linii z Leszna do Głogowa. -Przedstawiciele PKP PLK przestawili założenia pierwszego etapu remontu
torów, umożliwiającego poruszanie się pociągów
- powiedział w Kwadransie Samorządowym - wstępny koszt prac to 11,5 miliona złotych.

Kolejowa spółka proponuje, żeby koszty te poniosły po połowie PKP PLK i samorządy zainteresowane wznowieniem połączenia. -Dla Leszna byłaby to kwota 1-2 milionów złotych - mówi Mytych. Wiceprezydent przyznaje, że w tegoroczny budżecie miasta trudno znaleźć takie pieniądze, można natomiast myśleć o roku przyszłym. -Problemem pozostaje jeszcze kwestia prawna, jak samorządy mogą dofinansować takie przedsięwzięcie, PKP PLK zapowiedziała znalezienie rozwiązania - mówi Mytych.

Do rozwiązania pozostaje jeszcze także kwestia taboru - jego zapewnieniem musiałyby się zająć samorządy województw wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego.

 
Komentarze (18)
1. Dodane przez iga, w dniu - 25-01-2018 10:21
niemądre posuniecie beda tylko puste przebiegi za które zapłacimy !!
2. Dodane przez zolo, w dniu - 25-01-2018 11:05
Wy nam zbudujcie, a pozniej dofinansujcie a my sobie pozniej będziemy jezdzic i trzynastki wypłacać i rodzinke zatrudniac. A jakby strata sie w spólce pojawiła, to tez pokryjcie.
3. Dodane przez Wychyl, w dniu - 25-01-2018 11:40
kompletnie niepotrzebna linia!!! przed likwidacją jeździłem nią pół roku i w pewnym momencie zacząłem liczyć ludzi jadących ze mną - 6 to ze mną było MAX!!! a zdarzało się jechać samemu!!! do tego jak często jeździły by te pociągi?? 3-4 razy dziennie??? kto będzie czekał 4 godziny na następny pociąg?? po likwidacji przerzuciłem się na prywatną linię busów na tej samej trasie, przez Wschowę... od 5 rano do 22 na zmianę co kilkadziesiąt minut jeżdżą, czas przejazdu przyzwoity, ładne busiki, chyba nawet z klimą... pkp nie wygra z tymi busami, więc inwestowanie kilku milionów, dla 20 osób dziennie mija się z celem!!! szczególnie, że jest lepsza alternatywa
4. Dodane przez Jerzy, w dniu - 25-01-2018 11:44
Chyba wybory nadchodzą szybkim krokiem . Kiełbasa wyborcza już położona na stół .Czekam jeszcze na wyciągnięcie królika z kapelusza .
5. Dodane przez WW, w dniu - 25-01-2018 11:51
Dziwny jest ten świat. 
 
Chyba jeszcze rok temu widziałem czekając na przejeździe koło nieszczęsnego akwawitu jak nad ranem wyłania się z mroku całkiem zgrabny skład . 
Na każdym wagonie DB i na lokomotywie też DB a wszystko pod kolor więc mniemam , że to niemiecki przewoźnik po polskich torach śmiga. 
Więc dlaczego do remontu torów województwo , powiat , miasto, wieś ma dopłacać? 
Może stawki za udostępnienie infrastruktóry obcym przewoźnikom są za niskie(Niemcom, 
www.ctl.pl/pl/109,transport-kolejowy.html 
Transport kolejowy krajowy. Przewozy realizowane przez CTL Logistics Sp. z o.o. na terenie Polski oraz CTL Logistics GmbH na terenie Niemiec. Głównymi klientami spółki są koncerny wydobywcze węgla, kruszyw, koncerny paliwowe, zakłady chemiczne, producenci AGD, logistyka FMCG, koncerny energetyczne, ... 
 
captrain.pl/index.php?site=about 
Captrain Polska powstał w grudniu 2006 roku jako spółka-córka niemieckiego przewoźnika kolejowego ITL International GmbH. Do października 2014 roku Spółka działała na rynku jako ITL Polska Sp. z o.o. Początkowo działalność firmy polegała na organizowaniu transportów składów zainicjowanych w Niemczech, ... 
 
https://www.utk.gov.pl/pl/.../przewoznicy/prz(...)r-bderbahn-gmbh 
Usedomer Baderbahn GmbH (Uznamska Kolej Nadmorska) to niemiecki przewoźnik kolejowy będący częścią koncernu Deutsche Bahn Federalnych Kolei Niemieckich (DB Deutsche Bahn). UBB jest właścicielem polskiego zarządcy infrastruktury UBB Polska. Realizuje przewozy nadmorskie na trasach: Świnoujście ... 
 
A to to nawet mnie zaskoczyło!!!!! 
 
Opublikowano 14 października 2014 
 
Deutshe Bahn zapowiada, że z Gdańska do Warszawy przewiezie Polaków w mniej niż trzy godziny. I to bez Pendolino. Jeszcze w tym roku niemiecki przewoźnik zacznie zarabiać na polskich pasażerach. 
 
 
 
Z Warszawy Wschodniej do Gdańska Głównego da się dojechać w 2 godz. 50 min. Z kolei z Warszawy Centralnej do Katowic w 2 godz. 28 min. i to klasycznymi pociągami, a nie dzięki Pendolino! Oferta na przejazd polskimi torami niemieckich pociągów już gotowa. Lada chwilę zacznie się promocja w mediach. 
 
Chodzi o superszybkie połączenia zestawiane przez Deutshe Bahn z Berlona przez Poznań do Warszawy i Gdańska. W ofercie już są takie przejazdy. Ale są inne: pojawiło się np. bezpośrednie połączenie z Gdańska i Gdyni przez Warszawę i Katowice do Wiednia i to z bardzo dobrymi czasami przejazdu: z Gdańska Głównego do Warszawy Wschodniej pojedziemy w 2 godz. 50 min (z Gdyni Głównej w 3 godz. 15 min); z Warszawy Centralnej do Katowic pojedziemy w 2 godz. 28 min, z kolei z Gdańska Głównego do Katowic pojedziemy w 5 godz. 51 min (z Gdyni Głównej w 6 godz. 16 min). 
 
 
Warto zauważyć, że są dokładnie te same (lub nawet krótsze) czasy przejazdu oferowane przez polskie Intercity przy pomocy słynnego pociągu Pendolino. Oznacza to zatem, że Pendolino i specjalnie dla niego przygotowana oferta EIC Premium nie będzie żadną rewolucyjną ofertą. Po prostu, po zakończeniu remontów wszystkimi pociągami będzie się jeździło szybciej&) 
 
http://prawy.pl/7209-niemiecka-kolej-na-polsk(...)-niz-pendolino/ 
 
 
Trasa Warszawa-Ostrów- Leszno -Głogów- Tuplice- Chociebuż-Budziszyn- Drezno i dalej do Francji jak najbardziej ale za te ogromne unijne dotacje.
6. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-01-2018 11:54
Nie dawać im żadnych pieniędzy! Za dwa miliony złotych miasto może kupić SWOJE autobusy, wynająć kierowców i zorganizować konkurencyjny dla Markobusów przewóz osób do Głogowa. Na tej trasie jeździ za mało osób, żeby opłacało się inwestować w kolej.
7. Dodane przez Ekologia czy nie, w dniu - 25-01-2018 12:34
Wolsztyn-Do końca l. 70 przez stacje przejeżdżało dziennie do 15 par pociągów tranzytowych Ostrów Wielkopolski - Gubin, z których wiele stanowiły radzieckie transporty wojskowe 
 
linii kolejowej 371 Wolsztyn - Żagań była ujęta w umowie europejskiej o ważnych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących (European Agreement on Important International Combined Transport Lines, w skrócie AGTC) jako odcinek CE 59/1. Był to powód dla którego nadano jej znaczenie państwowe. Mimo wysokiej rangi, została ona kompletnie zaniedbana przez narodowego zarządcę infrastruktury kolejowej - PKP Polskie Linie Kolejowe. Doprowadziło to do trwającej już od wielu lat nieprzejezdności linii 371. 
 
Na przełomie listopada i grudnia 2015 roku, na posiedzeniu grupy roboczej ds. transportu intermodalnego w ramach Komitetu Transportu Lądowego Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, przedstawiono wniosek o zmianę przebiegu fragmentu linii CE 59/1 z odcinka Nowa Sól - Żagań - Jankowa Żagańska na odcinek Zielona Góra - Żary - Jankowa Żagańska, ze względu na brak przejezdności odcinka Nowa Sól - Żagań, co powoduje brak ciągłości korytarza. Wniosek został przyjęty, zaś projekt nowego wykazu linii znaczenia państwowego trafił 1 kwietnia ub.r. do Rządowego Centrum Legislacji. 
W projekcie możemy odnotować następujące trzy zmiany dotyczące regionu: 
 
wykreślenie z wykazu odcinka Nowa Sól - Żagań o długości ok. 41 km, na linii kolejowej 371 
włączenie do wykazu w całości linii kolejowej nr 370 Zielona Góra - Żary, o długości ok. 54 km 
włączenie do wykazu odcinka Jankowa Żagańska - Żary o długości ok. 9 km. na linii kolejowej 282. 
Po wejściu w życie nowego rozporządzenia, już cały odcinek Zielona Góra - Węgliniec będzie posiadał znaczenie państwowe. Jak argumentują autorzy projektu: proponowana nowelizacja pozwoli na zachowanie spójności zabezpieczenia logistycznego linii kolejowych na potrzeby Sił Zbrojnych RP. 
 
Może MON coś dorzuci? 
Albo NATO. 
 
To jednak linia dwutorowa. 
 
 
I nie zapominajmy o linii Leszno-Wolsztyn- Zbąszynek. 
Linia Wolsztyn-Poznań już od dawna Na sprężynkach po remoncie. 
A Wolsztyn -Leszno to chyba pasjonaci w tajemnicy przed dyrekcją naprawiają wymieniając zgniłe podkłady na mniej zgniłe. 
Już od dawna apetyty aby ją zamknąć.
8. Dodane przez kolej, w dniu - 25-01-2018 12:37
Kolej to kolej i nic jej nie zastąpi. Jestem za transportem kolejowym - osobowym i towarowym. Mieszkańcy czekają na kolejowe połączenie Leszno - Głogów i należy do tego doprowadzić.
9. Dodane przez Archanioł, w dniu - 25-01-2018 14:30
Czasy wybitnie dla myśliwych!!! Tak i nawet kolej trafiła w końcu na kogoś, kogo doić można bez względu na czas, miejsce i pomysł. Sami wiedzą jak kiepsko zarządzają, wiedzą o braku rentowności na tym odcinku to i znaleźli podatne, na bezmyślne wydawanie pieniążków, źródełko finansowania. 
Pierwsza zasada handlu: znajdź łosia - a wszystko kupi.
10. Dodane przez Coooo, w dniu - 25-01-2018 14:41
Mówiliście że już podpisali umowę i będzie od grudnia 2018 pociąg!!!
11. Dodane przez Lukas, w dniu - 25-01-2018 15:20
Kompletnie Niepotrzebna Linia !!! 
Puste Przebiegi  
Znowu dopłaty do nierentownych połączeń 
i miliony na renowacje
12. Dodane przez ., w dniu - 25-01-2018 16:28
linia kolejowa to nie tylko przewozy osobowe
13. Dodane przez Wychyl, w dniu - 25-01-2018 17:46
do kom 8... mieszkańcy czego? sanatorium w Kościanie? jasne, że kolej jest dobra, szczególnie do transportu towarowego, ale tam gdzie się to opłaca... skoro 10 lat temu jeździło tą trasą kilka osób to i teraz nagle pociągi się nie zapełnią
reklama
14. Dodane przez max, w dniu - 25-01-2018 17:49
bardzo dobra propozycja wspołfinansowania modernizacji linii kolejowej z Leszna do Głogowa (tu są pieniądze) - tylko głupi i zawistny głupek-popapraniec będzie szczekał że nie jest potrzebny rozwój potencjału Leszna w stronę miast KGHM (gdzie są duże pieniądze i inwestycje i będą nadal...) tym bardziej, że tamta strona będzie też przy okazji wykładał część swoje kasy na modernizację linii kolejowej (a to przyszłościowy rozwój transportowo-komunikacyjny) - wystarczy spojrzeć na rozwój miast zagłębia miedziowego w ostatnich latach i zamożności tamtejszych ludzi, aby nie szukać przyszłościowo jakiś wspólnych interesów z nimi.... bo niby to dlaczego to Spinko Lesznie nie buduje nowej zakładu za wiele dziesiątek milionów w naszym mieście tylko w Zielonej Górze? - dlatego, że tam - bliżej granicy z Niemcami - w zachodnim kierunku jest przyszłość rozwoju Leszna.....
15. Dodane przez Tomek, w dniu - 25-01-2018 18:22
Szanowni, pociąg Leszno-Głogów jeździł ponad godzinę jakieś 40 km, to dziwicie się że ludzie wybrali busy? 
Po to zaplanowany jest remont aby skrócić czas przejazdu a wtedy szynobusy staną się bardziej atrakcyjne.
16. Dodane przez nsena, w dniu - 25-01-2018 18:24
No tak, lepiej żeby mieszkańcy Wschowy jeździli samochodami. Tak na prawdę kursujemy między Głogowem a Lesznem i nie mamy żadnych połączeń...
17. Dodane przez Zainteresowana, w dniu - 25-01-2018 21:48
Szanowni Państwo.  
Co tydzień lub dwa jestem na dworcu w Lesznie i widzę ilu rodziców z Głogowa, Góry, Wschowy i okolic dowozi młodzież na pociąg do Poznania - uxzniów i studentów. W piątki wszyscy odbierają dzieci, a w niedzielę dowożą na dworzec do Leszna. Niewiarygodne ile połćxzeń kolejowych ma Leszno!!! W każdą część Polski można wyjechać!!! A tu takie narzekania!!! Kolej dla uczniów i studentów nadal najtańszym środkiem transportu!!! A nie wspomnę już o korkach na głogowskim moście...
reklama
18. Dodane przez wschowianka, w dniu - 28-01-2018 09:50
Od kilku lat czekam na to połączenie ! I doczekac się nie mogę .... ! Przywróćcie jak najszybciej się da. Busy drożeją z roku na rok. Markobus Wschowa-Leszno już 7zł gdzie za pociag zapłaciłabym około 3zł. Przywróćcie jak najszybciej, wiele osób czeka ! ;)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj