Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Blogi arrow O kontenerach kultury i nie tylko

Adam Kośmider

O kontenerach kultury i nie tylko

21.02.2018. Radio Elka

Wciąż zasypywany sporą ilością pytań i wątpliwości, nie sądziłem, że tuż przed rozpoczęciem praktycznego etapu przedsięwzięcia, będę kolejny raz wracał do źródeł powstawania koncepcji dotyczącej „Kontenerów Kultury”...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W żadnym wypadku nie skarżę się, a wręcz przeciwnie, uważam że zwłaszcza pomysłodawca od początku powstawania koncepcji aż po kolejne etapy jej ewaluacji, winien w miarę zdrowego rozsądku i sił w niej uczestniczyć.

W związku z tym chciałbym przypomnieć, że pomysł budowy „Kontenerów Kultury” nie powstał
z samej fascynacji nowatorskimi formami zagospodarowania przestrzeni architektonicznej naszego Miasta, lecz przede wszystkim zrodził się z zapotrzebowania sygnalizowanego przez młodych mieszkańców Leszna.

Nie powinno to nikogo dziwić, że i młodzi, zwłaszcza ci do 18 roku życia, potrzebują w swoim mieście własnej, niezależnej przestrzeni życiowej, tym bardziej gdy jej paradoksalnie dla nich brakuje.
Ilość placów zabaw dla dzieci zaczyna być dumą Leszna, podobnie dzieje się w przestrzeni rozrywki dla starszej młodzieży. A co z tymi, których naście lat niezbyt koresponduje do karuzeli ani do klubu dla dorosłych?

Kontenery Kultury nie tylko będą spełniać rolę miejsca, w którym w nieskrępowany sposób młodzi ludzie będą mogli się spotkać i zwyczajnie, na luzie z sobą porozmawiać poza siecią, ale przede wszystkim będą korzystać z szansy bezpośredniego transferu własnych talentów fascynacji i kompetencji.
To tam wielu z nich, być może po raz pierwszy ośmieli się na czymś zagrać czy zaśpiewać, a może i zatańczyć.
To tam może po raz pierwszy ujrzą światło dzienne ich prace i projekty dotąd skrywane przed światem.
To tam być może otrzymają pierwsze oklaski za coś, czego w innych warunkach nie ośmieliliby się zrobić.
To tam nauczą się czegoś od innych i sami podzielą się tym co potrafią robić najlepiej.
Wreszcie może tam uwierzą we własne możliwości i za kilka lat swój talent przekują w aktywność zawodową, ku własnej satysfakcji i przyszłości Miasta.

Adam Kośmider, ekonomista, radny miasta Leszna

 
Komentarze (71)
1. Dodane przez wielkie Leszno, w dniu - 21-02-2018 13:59
zamiast rozwijać szkoły zawodowe, po których młody leszczyniak ma jedyną szansę na karierę, czyli jako pracownik fizyczny w Anglii, to będą kontenery szkolące artystów, ci artyści też pojadą pracować fizycznie w Anglii, ale jako robotnicy niewykwalifikowani, już na starcie przegrani, bo im w przeciwieństwie do islamistów, zasiłków tam nie dadzą, a te oklaski będą sobie mogli wsadzić wiadomo gdzie, TAKA PRAWDA i takie jest realne życie
2. Dodane przez Adaś, w dniu - 21-02-2018 14:14
Paulo Coelho 
(Aż prosi się dopisać pod tym tekstem.)
3. Dodane przez Liszczek, w dniu - 21-02-2018 14:14
Wszyscy młodzi wiedza, że talent najlepiej ujawnia się przy piwku. Każdy młody zna to powiedzenie przed ujawnieniem talentu: "Co ja nie potrafię... potrzymaj mi piwo..." 
Chcesz pośpiewać masz karaoke, chcesz potańczyć masz dom kultury, chcesz się spotkać masz puby, dyskoteki. Chcesz uprawiać sport masz sale i boiska. Kontenery to poroniony pomysł, obiekt chorej ambicji radnego. Jednoznacznie konter kojarzy się z placem budowy. Jak powstanie w Lesznie pewnie będzie miał dodatkową funcie, obiekt do dewastacji. 
Odpuść pan panie radny po się kompromitujesz.
4. Dodane przez po co, w dniu - 21-02-2018 14:28
jaki był cel napisaniA tego artykułu ?
5. Dodane przez Leszcz, w dniu - 21-02-2018 14:36
Celem napisania tego artykułu było przedwyborcze zdjęcie pana radnego.
6. Dodane przez do 4, w dniu - 21-02-2018 15:00
właśnie celem tego artykułu było chyba to,żeby uzmysłowić większości, że o kulturze nie trzeba wyłacznie przy piwie.
7. Dodane przez Panie Kuśmider, w dniu - 21-02-2018 15:23
Już pomachał Pan szabelką przed Nosem Gudzowatych i już Pana wyśmiali? Pana i tę pańską śmieszną komisję? Czy dopiero to zrobią?
8. Dodane przez Matka 14 latka, w dniu - 21-02-2018 15:24
choć nie należę do fan klubu Pana Kośmidra, to obiektywnie muszę przyznać, że to co pisze ma dużo sensu. 
Faktycznie poza pubami i dyskotekami Demonem I Heaven, trudno coś znaleźć dla młodszej części leszczyniaków. 
W domach kultury też są milej widziani bardziej utalentowani, a tu autor tekstu wcale nie mówi , że każdy musi być od razu artystą , ale raczej , że każdy potrzebuje akceptacji i braw przynajmniej od czasu do czasu, albo porozmawiania z rówieśnikiem bez pośrednictwa sieci komputerowej- i to się chwali. 
Tym zdobył Pan u mnie punkt.
reklama
9. Dodane przez Miro, w dniu - 21-02-2018 15:25
Wreszcie ktoś rozjaśnił mi , o co w tych kontenerach biega- jestem za.
10. Dodane przez Anka z Zatorza, w dniu - 21-02-2018 15:30
"Wszyscy młodzi wiedzą, że talent najlepiej ujawnia się przy piwku" - chyba mnie radny Kośmider przekonał, że warto uruchomić te kontenery ,choćby po to, by powyższy cytat dostał kontrę.
11. Dodane przez do 10, w dniu - 21-02-2018 15:36
Panie Kośmider, nie wiedziałem, ze pisowcy potrafią jeszcze normalnie mówić ludzkim głosem, jestem wręcz pozytywnie zaskoczony, choć na mój głos jeszcze a jeszcze się Pan trochę postaraj. 
Pozdrawiam Andrzejek.
12. Dodane przez o!, w dniu - 21-02-2018 15:37
Totalna kompromitacja ! Od tych spraw mamy już przybytki lecz działające od niechcenia i pozerające naszą miejską kasę. A młodzież mająca konkretne zainteresowania szkoli sie w Poznaniu i Wrocławiu i raczej nic sie nie zmieni bo nawet fachowców brak.
13. Dodane przez Baśka i Julka, w dniu - 21-02-2018 15:41
Fajna sprawa, wreszcie ktoś i o nas myśli, CZEKAMY!!!!!!! 
Koleżanka ze szkoły mi mówiła że mają być wokół tych kontenerków tory do rolek- czy to prawda?
14. Dodane przez Eda, w dniu - 21-02-2018 15:42
Popieram- fajny pomysł
15. Dodane przez do 12, w dniu - 21-02-2018 15:48
Chyba coś ci się pokręciło, jaka młodzież do 18 roku życia jeździ na zajęcia do Poznania, no i za co? 
A może własnie ta nowa placówka zmniejszy odpływ młodzieży, o tym nie pomyślałeś. 
Bo gdzie młodzi mogą ze sobą pobyć i pogadać - na ławeczce na rynku, albo w domu kultury?
16. Dodane przez do 12, w dniu - 21-02-2018 15:49
Ale gościa nie lubisz, jesteś nawet na nie wtedy gdy sensownie gada.
17. Dodane przez Fanka z poranka, w dniu - 21-02-2018 15:51
Panie Adamie - jestem zaszokowana, a nie sądziłam.
18. Dodane przez Al + C + S, w dniu - 21-02-2018 15:53
wporzo budujcie to.
19. Dodane przez Archanioł, w dniu - 21-02-2018 15:57
To tam być może otrzymają pierwsze oklaski za coś, czego w innych warunkach nie ośmieliliby się zrobić - i tego właśnie obawiam się najbardziej. 
No, ale jeżeli to nieszczęście już musi nas spotkać, to może młodzieży użyczyć komnaty urzędu, a elYty z sesjami przepędzić do blaszaków?
20. Dodane przez NAUCZYCIELKA, w dniu - 21-02-2018 16:00
Zainteresowałam się Pańską wypowiedzią, a to z tego względu, iż jestem podobnego zdania jak Pan. 
Wszystkim nam powinno zależeć na tym, by za wszelką cenę ujawniać talenty i predyspozycje naszych dzieci. 
Nie tylko chodzi o to , by wyławiać tych super utalentowanych, lecz przede wszystkim o to, by uaktywnić większość rozleniwionej i skoncentrowanej wyłącznie na grach komputerowych młodzieży. 
Jestem przekonana , iż dla wielu spotkania z tą ciekawą instytucją będą pomocne do odnalezienia własnej drogi życiowej. 
Pozwólmy działać młodym według ich uznania z mała pomocą starszych- to się Lesznu opłaci.
21. Dodane przez Monia, w dniu - 21-02-2018 16:08
fajny tekst - gratuluję.
22. Dodane przez Franek, w dniu - 21-02-2018 16:22
ciekawe ujęcie problemu - za starzy na piaskownicę za młodzi na piwko- fajne podoba mi się.
23. Dodane przez DO 19, w dniu - 21-02-2018 16:24
JA TEŻ MAM PODOBNE OBAWY, ze bez odpowiedniego nadzoru młodzi mogą tego nie docenić.
24. Dodane przez father, w dniu - 21-02-2018 16:26
Moim zdaniem Kontenery mają sens jedynie wtedy, gdy będą rozwijać wrażliwość młodzieży i nie koniecznie przy piwku.
25. Dodane przez drogi Panie Adamie, w dniu - 21-02-2018 16:56
Jesteś Pan jeszcze młody i życia do końca nie poznałeś. 
Po mojemu te kontynery są tyle ciekawe jak i niebezpieczne. 
Powiem , ze są lepem dla dilerów i innej maści szumowiny , która będzie chciała zrobić z tego swój ryneczek zbytu na róznego typu substancje. 
Jeśli chcecie je zrobić , to z dużym dozorem i monitoringiem, bo inaczej zamiast kontenerów , będziecie mieć mały bronks leszczyński.
26. Dodane przez NAUCZYCIEL, w dniu - 21-02-2018 16:58
POMYSŁ ŚWIETNY, ALE NIE DO ZREALIZOWANIA W LESZNIE- tu mamy zbyt zdemoralizowaną młodzież.
27. Dodane przez Bodzio, w dniu - 21-02-2018 17:01
Ja zadam wszystkim pytanie- czy młodzież coś dziś potrafi poza grom na kompie piciu i ćpaniu ?- moim zdaniem jedynie to.
28. Dodane przez DO 1, w dniu - 21-02-2018 17:09
UDAJESZ, CZY COS Z TOBĄ NIE TAK? a jak ktoś ma zawodowe wykształcenie to szlaban na obcowanie z kulturą, czy o to ci biega?
29. Dodane przez Maria, w dniu - 21-02-2018 17:15
Wreszcie może tam uwierzą we własne możliwości i za kilka lat swój talent przekują w aktywność zawodową, ku własnej satysfakcji i przyszłości Miasta. - podoba mi się zwłaszcza to zdanie i nie ma więcej pytań.
30. Dodane przez Żałosne !!!, w dniu - 21-02-2018 18:10
Obiektywnie patrząc, kilka POCHWALNYCH komentarzy jest pisane na jednej klawiaturze.
31. Dodane przez ola, w dniu - 21-02-2018 18:53
MAMY KILKA PLACÓWEK KULTURY ! A DOM KULTURY KOLEJARZA OD LAT - PUSTY. WYSTARCZY ZADBAĆ O NIE ! PO CO BUDOWAĆ NOWE ?
reklama
32. Dodane przez Racjonalista, w dniu - 21-02-2018 19:22
Kiedy w końcu skończymy z tymi bredniami. Skończcie w końcu rozdawać moje pieniądze bez mojej zgody
33. Dodane przez Pytania mieszkańca, w dniu - 21-02-2018 21:09
Panie Adamie. Kieruję do Pana kilka pytań. 
 
1. Pisze Pan, że pomysł przede wszystkim zrodził się z zapotrzebowania sygnalizowanego przez młodych mieszkańców Leszna. Jeżeli kogoś młodego zapytano się, czy chce, aby miasto przygotowało im miejsce do spotkań, to zapewne wielu młodych ludzi odpowiedziało, że chce takie miejsce. Ale czy Pan jako ekonomista i radny pamięta też o tym, że m.in. Pana zadaniem jest dbanie o budżet Leszna? Pytam więc jak wykaże Pan zapotrzebowanie, o którym Pan wspomina i uzasadni to finansowo? Jakie alternatywy dla młodzieży były rozpatrywane? Interesowały Pana realne koszty powstania i utrzymania tej placówki, czy to nie miało dużego znaczenia? 
 
2. Załóżmy, że ktoś ogłosiłby konkurs na kreatywność, oferując dla zwycięzcy dużą nagrodę, np. 5 mln zł. Zadaniem w tym konkursie byłoby znalezienie na terenie miasta istniejących miejsc, w których młodzież może takie mniej lub bardziej kulturalne zadania realizować. Wziąłby Pan udział w tym konkursie przypominając sobie o potencjale w takich miejsc jak MOK, Teatr Miejski, lokale biblioteczne (np. Lochy i Klubokawiarnia w Ratuszu), osiedlowe kluby i domy kultury, otoczenie stadionu, wyższe uczelnie, etc. etc.? Dałby radę Pan coś wymyślić, aby w pełni zagospodarować już istniejący potencjał?  
 
3. Pamięta Pan, co powiedział Pan Szczot? 
"Najważniejsze są oszczędności - mówił przewodniczący Rady Sławomir Szczot".  
http://elka.pl/content/view/73779/80/
34. Dodane przez Yarp, w dniu - 21-02-2018 21:25
Politycy to wrzód na ....wiecie gdzie. Sami ignoranci, mionionki i byłoby to nawet śmieszne gdyby nie marnotrawili naszych pieniędzy. Aż ciarki przechodzą jak się takie pierdoly czyta
35. Dodane przez Archanioł, w dniu - 21-02-2018 22:31
Kosmider ,kto Tobie to napisał ,To przecie nie Twój tekst szanowny Panie !Chodzimy po dziurawych chodnikach, jeździmy dziurawymi ulicami a Wam sie zachciewa blaszaków z recyklingu ,za jakie3 pieniądze.Rozdawnictwo,które nic nie wnosi dla Leszna. A Inwestycji brak, podwyżek dla ludzi nie ma ,co macie do zaoferowania?
36. Dodane przez do33, w dniu - 21-02-2018 22:44
czy ty gościu słyszysz siebie?
37. Dodane przez do wszystkich, w dniu - 21-02-2018 22:47
nawet w czasie okupacji ludzie rozmawiali o kulturze, a dziś jedynie drogi i tłuste fury się liczą.
38. Dodane przez do33, w dniu - 21-02-2018 22:48
a tak na serio, to o co ci chodzi?
39. Dodane przez Ziom, w dniu - 21-02-2018 23:08
Nowy szpeczjalista od kurtury
40. Dodane przez ala, w dniu - 21-02-2018 23:21
niestety dla większości Polaków najważniejsze są dziury w ulicach dobrze płatna robota.
41. Dodane przez Archanioł, w dniu - 22-02-2018 06:13
do 35 i innych zainteresowanych.  
Tekst z komentarza 35. nie jest mojego autorstwa, nie jest napisany w moim stylu, ani nie trzyma się zasad, którymi kieruję się przy pisaniu w tym zasady savoir vivre'u ani zasad poprawnej pisowni. Wygląda mi to raczej na tekst konkurenta politycznego Pana Kośmidra, który nie był w szkole na wszystkich lekcjach, gdzie poznawano literki i uczono zasad pisowni, a teraz się wścieka, że więcej napisać nie może, a redakcja nie jest zainteresowana lub na wypociny jakiegoś niedouczonego urzędnika piątej kategorii o wyjątkowo rozpełzłym ego, o którym zapomina się już najwyraźniej z obowiązku lub/i zasady przy okazji awansów i podwyżek, a jego przełożony otrzymuje dodatek szkodliwy za tolerowanie wyjątku w swoim zespole. Ale mylić się jest rzeczą ludzką, więc może się mylę i może to całkiem zwyczajny wybryk natury.  
Pozdrawiam - Archanioł (ten prawdziwy)
42. Dodane przez do kom.36 i 38, w dniu - 22-02-2018 07:33
A czy Ty gościu czytasz siebie i tak na serio wiesz o co Ci chodzi?
43. Dodane przez do kom. 36 i 38, w dniu - 22-02-2018 09:16
Tak - słyszę dźwięk stukanych klawiszy podczas pisania i niepokój swych myśli o przyszłość miasta. Naprawdę nie wiecie o co mi chodzi? Jestem przekonany, że pomysł Kontenerów Kultury w Lesznie nie jest motywowany przede wszystkim dobrem młodzieży, ani dobrem miasta. W moim odczuciu ważniejsze jest wydanie pieniędzy na coś, czym będzie się można pochwalić w kampanii wyborczej. Ktoś komu przede wszystkim zależałoby na kulturze, na młodzieży i na budżecie miasta, w pierwszej kolejności przeanalizowałby i przedstawiłby stan istniejącego potencjału w miejscach, które są do stworzone do realizacji zadań kulturalnych lub mogą temu służyć. Ale tutaj dostrzegam głównie promowanie własnego pomysłu. Pomysłu, który jest zaczerpnięty z innych miast, o którym była mowa w kom. 31 tego newsa http://elka.pl/content/view/83729/80/  
Tyle, że nawet tak duże miasta jak Poznań, nie zdecydowały się na realizację KK w okresie całorocznym. I miały konkretną wizję działania oraz spore budżety. A w Lesznie najważniejsze wydaje się być utworzenia KK, bez refleksji o koszty i bez precyzyjnych planów na rozwój tej placówki.
44. Dodane przez Do NAUCZYCIEL, w dniu - 22-02-2018 10:37
Dlaczego Pan obraża młodzież ???
45. Dodane przez do 43, w dniu - 22-02-2018 11:11
Proszę Pana, nie wiem ile Pan liczy sobie wiosen, ale ja jestem już starszym człowiekiem i zapewne nie piszę tak szybko na klawiaturze i w odróżnieniu od pańskiej, mej klawiatury prawie nie słyszę, za to palce powykrzywiane reumatyzmem utrudniają zadanie. 
Przez większą część mojego życia hołdowałem poglądom, że jedynie warto skupiać się na praktycznych wysiłkach i w koło łatać nowe dziury. 
Nawet młodzi nie wiecie jak ten nasz świat sprzed 50 lat był do waszego podobny ( najbardziej się zmieniły samochody). Nam też nie raz wydawało się, że co tam kultura , byle budować i budować i wciąż budować- a teraz widzę, że ile byśmy wtedy pobudowali to i tak dziś wygląda , ze za mało. 
Z perspektywy stojącego nad grobem, widzę straszną chorobę która wcale nie ogarnęła mnie,( no bo ile można żyć) lecz młodych namiętnie gapiących się w elektroniczne pudełka z większą jeszcze zaciekłością niż moja stara na sąsiadkę , której nie lubi. 
Z tą chorobą trzeba walczyć i jestem przekonany , ze każda forma aktywności wyrywająca młodzież ze zdradzieckich ramion wirtualnej sieci będzie rzeczą dobrą. 
A większość z was drodzy internauci dalej po swojemu, budować i szkoda pieniędzy- jak i ja niegdyś. 
A spytam się inaczej , dla kogo wy to wszystko chcecie budować i po co? 
Dla nowego chorego społeczeństwa , zaćpanego na śmierć ostatkiem sił wpatrzonego w elektroniczna skrzyneczkę z wirtualną zafałszowaną rzeczywistością ? 
Niestety instytucje kulturalne działające w Lesznie wyraźnie omijają grupę docelową , o której wspomina autor artykułu.  
Są wśród nich wspaniałe sekcje dla dzieci i dla dorosłych, ale czy też dla młodzieży w wieku 16 lat? 
Tu trzeba się zastanowić nad tym , ze ten który nie chce być mażoretką, czy grać na tubie, czy należeć do innej sformalizowanej grupy, może też odczuwać potrzebę uczestnictwa poza siecią, a wtedy co? 
Wtedy pozostaje ławka w parku i nękanie przez policjantów chcących poprawić statystyki własnej aktywności. 
Ja już dziś wiem , że są na tym świecie rzeczy równie ważne , których nie da się przeliczyć na pieniądze i uważam , ze powyższa inicjatywa do takich należy. 
Pomimo to, że się osobiście nie znamy, chciałbym serdecznie pozdrowić Pana Adama- Leśny Władek.
46. Dodane przez DO 43, w dniu - 22-02-2018 11:13
Z TYM Z TOBĄ MOGĘ SIĘ ZGODZIĆ,Że leszczyński PIS jeszcze nigdy nic nie wymyślił od siebie.
47. Dodane przez do kom. 44, w dniu - 22-02-2018 13:05
Trudno mi się z tą wypowiedzią zgodzić. Po pierwsze dlatego, że najpierw Pan pisze, iż nie wie ile liczę sobie wiosen, a później zwraca się do mnie jak do młodej osoby. Nie jestem już kalendarzowo młody i nie jest mi obca zarówno kultura, sztuka jak i urządzenia elektroniczne. Pamiętam czasy PRL'u i takie utwory jak Kultura zespołu Zielone Żabki, dlatego wiem, że wtedy młodzież miała znacznie mniej możliwości niż obecnie; niezależna kultura była systemowo tłamszona, a mimo tego ci, którzy naprawdę jej chcieli, potrafili zarówno tworzyć (choćby w garażach i na festiwalach) jak i docierać do Sztuki (choćby w drugim obiegu). Jeżeli obecnie, w czasach rzekomo wolnych, nie umożliwia się młodzieży rozwijania wolnej sztuki w ośrodkach do tego utworzonych, to nie znaczy to, że trzeba wydawać kolejne pieniądze na kolejne placówki, tylko trzeba zaprosić na poważną rozmowę dyrektora takiej placówki lub go zmienić w ostateczności. Wydanie kolejnych pieniędzy nie gwarantuje rozwoju sztuki.
48. Dodane przez rodzic, w dniu - 22-02-2018 13:44
Miły Panie, uważam że należy rozpocząc pracę od podstaw czyli od przedszkoli wstawiając pianina lub fortepiany lub inne instrumenty orAZ zakazać paniom przedszkolankom kserowania tzw. kolorowanek gdyż należy dzieci uczyć rysować i malować. To przede wszystkim !!!  
W związku z tym wymienić kadrę przedszkolanek (są nie przygotowane pod względem muzyki i plastyki) a mówiąc ich żargonem idą na łatwiznę ! 
A przy okazji proszę sprawdzić kto uczy w szkołach podstawowych tych dwóch przedmiotów. Wielokrotnie to ludzie nie mający otym pojęcia. A następnie możemy zająć sie młodzieżą lecz w naszym grajdziole brak profesjonalistów i ludzi z pasją pozostali tylko piastujący jakieś stanowiska ja ich nazywam dozorcami o słabej motywacji i kreatywności. Spodziewam sie że będzie to następne miejsce z tzw. dozorcą opłacanym a kasy miejskiej. 
Dlatego młodzież jest jaka jest opisano wyżej.
49. Dodane przez DO 47, w dniu - 22-02-2018 14:42
Cieszę się drogi Panie, ze wreszcie doszliśmy do porozumienia w kwestii, ze należy zmienić formułę działalności Leszczyńskich placówek kulturalnych w obszarze percepcji na potrzeby danej grupy młodzieży. 
Chciałbym dodać jednak, ze w większości przypadków bardziej sprawdza się powiedzenie- "lepiej i taniej zbudować od początku, niż remontować stare" 
W tym wszystkim jednak jest istotny element, którego w żaden sposób nie można pominąć. 
Bowiem dzisiejsza młodzież podlega zupełnie innym uwarunkowaniom i wszystko wokół nich stwarza dużo większe niebezpieczeństwo , wprost proporcjonalne do ilości wyborów wszech otaczających ich słabą psychikę. 
Nigdy w naszej historii młodzież nie potrzebowała az tak dużego wsparcia jak dziś i nigdy nie podlegała tak dużym zagrożeniom i nigdy nie była tak podatna na multizagrożenia. 
Dlatego operowanie , być może niezrozumiałymi do końca argumentami jeszcze nie wszystkich przekonuje w sposób wystarczający, budząc dyskusję nad zasadnością takich czy innych rozwiązań
50. Dodane przez do 45 i 47, w dniu - 22-02-2018 14:44
To se dziadki pogadały na temat problemów młodzieży.
51. Dodane przez do 47, w dniu - 22-02-2018 14:51
Pan zupełnie nie rozumie idei powstania Kontenerów Kultury, odnosząc się do powyższej koncepcji, przede wszystkim sugerując się samą nazwą. 
W tym zadaniu kultura nie jest głównym wyznacznikiem aktywności owego miejsca- proszę przeczytać artykuł ze zrozumieniem- Agata Boznańska( junior)
52. Dodane przez suweren przytomny, w dniu - 22-02-2018 15:41
Te kontenery to mowa trawa Pana radnego Kośmidra! Ważniejsze dla niego są zbliżające się wybory samorządowe. Trzeba zaistnieć, przypomnieć siebie! Zaczyna się wabienie i łowienie elektoratu! Więc idzie Adaś na kultury zew (i jak w Ludowym Wojsku Polskim) Kośmider naprzód Kośmider śpiew!
53. Dodane przez do 52, w dniu - 22-02-2018 16:16
Niestety- twój tekst nie świadczy o tobie dobrze, autor tekstu przynajmniej ma konkretne propozycje i kandyduje, a ty trawę masz ale w głowie i ciągle siedzisz na tyłku.
54. Dodane przez do suwerena przytomnego, w dniu - 22-02-2018 16:26
Moim zdaniem bardzo nieprzytomnego, życzę ci żebyś kiedyś zastanowił się nad sensem własnych słów- jak na razie tragedia i dobry przykład kiepskiej jakości elektoratu. 
Zdaję sobie sprawę, że dyskusja na argumenty wyraźnie przerasta Twoje kompetencje. 
Mimo wszystko pozdrawiam Dorota J.
55. Dodane przez do 48, w dniu - 22-02-2018 16:30
już jedno pianino stało na rynku i co - kupa śmiechu, następny świetnie zorientowany. 
Ludzie Kośmidrowi wcale nie chodzi o kulturę samą w sobie, jemu chodzi by generalnie młodzież coś ze sobą zrobiła, bo inaczej się zagra i zaćpa na śmierć.
56. Dodane przez podatnik, w dniu - 22-02-2018 16:41
A moze pogonic tego pana kosmidra razem z tymi jego katenerami . PYTAM SIE po CO TO I KOMU ?????
57. Dodane przez do 56, w dniu - 22-02-2018 17:08
No i po co się mścisz na innych - tylko za to że samego ciebie kobieta pogoniła?
58. Dodane przez do 56, w dniu - 22-02-2018 17:10
Jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem , to byś tak idiotycznych pytań nie zadawał
59. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 22-02-2018 17:40
Rozumiem czy nie, to okaże się w praktyce. Póki co widzę raczej teorię życzeniową opartą na "być może". I wygląda mi to bardziej na dorabianiu teorii do przyjętego celu. Praktyka może bowiem przynieść inny obraz, np. siedzącą grupę ludzi, wpatrującą się w swoje smartfony i FB. Czas pokaże. Rozumiem jednak tzw. parcie partyjnego radnego na realizację swojego pomysłu w roku wyborczym. Pozwolę sobie też nadmienić, że pojęcie "niezależna przestrzeń życiowa" i PiS nie do końca mi się komponują. Próbuję to w sobie pogodzić, ale włącza mi się wtedy rozsądek i powątpiewanie. Może za dużo Wiadomości w TVP się naoglądałem ;) 
Tak czy inaczej i tak należy stwierdzić, że sama dyskusja pod tym artykułem jest ciekawsza niż w wielu innych przypadkach. I takich bardziej merytorycznych wymian myśli życzę wszystkim więcej.
60. Dodane przez niepis, w dniu - 22-02-2018 18:12
Kolejny PISowski Blog?! Czy Elka juz oficjalnie staje się tubą propagandową dobrej zmiany??
61. Dodane przez do 59, w dniu - 22-02-2018 18:48
i tu się z Tobą zgadzam i pozdrawiam.
62. Dodane przez Argument na tak, w dniu - 22-02-2018 19:32
Jedno wydaje mi się pewne. Młodzież, która będzie chciała znaleźć wymówkę, aby wyrwać się z domu, zyska świetny argument. Bo przecież obcowania z kulturą i aktywności twórczej (nawet tej rzekomej) rodzice dziecku chyba nie odmówią. Przynajmniej dopóki porządnie nie nabroi. A i ew. wypite piwko będzie można zawsze zrzucić na zrzucanie swych ograniczeń i szukanie weny twórczej :)
63. Dodane przez Przemysław, w dniu - 22-02-2018 22:57
CO ZA LESCZYNIANIE TYLKO NARZEKAJĄ MIASTO SMUTNE LUDZIE SMUTNI NARKOTYCZNA MLODZIEZ I EMERYCI O CO TU CHODZI??? 
Leszno powinno inwestować w zdrową młodzież chcącą coś w życiu ugrać, nie robiąc nic nic się nie zmieni. KŁÓĆCIE SIE DALEJ !
64. Dodane przez Przepraszam, w dniu - 23-02-2018 07:39
Kontenery to pomysl juz realizowany w innych miastach. Zatem Pan nie wymyślił kontenerow tylko wpadl na pomysl dadptacji idei która sprawdzila sie za miedzą w Poznaniu. Z drugiej strony po co wyważać otwarte drzwi?
65. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 23-02-2018 08:43
Proszę nie obrażać leszczyńskiej młodzieży. To, że jeden czy drugi chłystek zdecydował się spróbować jakiegoś świństwa, nie oznacza, że można uogólniać i pisać o wszystkich, iż cała młodzież jest narkotyczna. Wielu z młodych ludzi bez pomocy polityków, albo nawet na przekór im, rozwija swój intelekt a także tężyznę fizyczną. A to czy KK będą inwestycją w młodzież czy w polityka, dopiero się okaże.
66. Dodane przez do kom. 53 ktoś z boku, w dniu - 23-02-2018 12:36
A na czym Ty siadasz? Na głowie? Może ten suweren ma w głowie trawę najlepszego gatunku w przeciwieństwie do Twojej zwykłej pospolitej samosiejki.
67. Dodane przez do kom.54, w dniu - 23-02-2018 12:52
Szanowna Pani Dorotko! Domniemam że reprezentuje Pani ten dobry "kryształowej" jakości elektorat. Przykro mi że nie spełniam Pani oczekiwań i jestem tym kiepskiej jakości nie dorastającym intelektualnie do Pani poziomu. Jednakże nauczony życiowym doświadczeniem wyznaję zasadę " poczekamy zobaczymy". Muszę się Pani przyznać że mam bardzo "brzydką" wadę. Bardzo nie cierpię populistów ! Uwielbiam sprawdzać ich obietnice! Łączę wyrazy szacunku! Niepokorny suweren przytomny!
68. Dodane przez Sisi, w dniu - 23-02-2018 16:12
A nie lepiej wspierać coś, co już działa? Ogniska, świetlice środowiskowe? Nie. Bo to nie "żre" przed wyborami, prawda?
69. Dodane przez do68, w dniu - 23-02-2018 22:23
kolego wytrzeźwiej-po co samochody, czy nie lepiej odrestaurować dorożki?
70. Dodane przez do kom.69, w dniu - 24-02-2018 07:49
Czy każdy kto cokolwiek z powodzeniem restauruje jest "nietrzeżwy"? To po co te kontenery?
reklama
71. Dodane przez do 70, w dniu - 24-02-2018 09:25
młodzież mało ma wspólnego z koneserami antyków
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Kupię dom wolnostoją... Leszno 600000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj