Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Kwadrans samorządowy arrow Mytych: hybrydy dla MZK

Będzie nowy przetarg

Mytych: hybrydy dla MZK

22.02.2018. Radio Elka, Jarek Adamek

Leszno zrezygnowało z zakupu autobusów elektrycznych dla MZK, zamiast nich stawiając na pojazdy hybrydowe – powiedział w Kwadransie Samorządowym wiceprezydent Adam Mytych. Ma to obniżyć koszty zakupu o kilka milionów złotych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
Przypomnijmy, że samorząd Leszna zamierzał zakupić 8 autobusów elektrycznych wraz z urządzeniami do ich ładowania. Szacowano, że będzie to kosztować 17 milionów złotych, z czego 85 procent pochodzić miało z unijnego programu operacyjnego. Jednak przetarg boleśnie zweryfikował te szacunki - złożono w nim tylko jedną ofertę, opiewającą na 24 miliony złotych, czyli o 7 milionów więcej niż zakładał samorząd.

Przetarg unieważniono, a wiceprezydent Adam Mytych w dzisiejszym Kwadransie Samorządowym poinformował, że zmieniono całą koncepcję zakupu. -Przekazaliśmy do Urzędu Marszałkowskiego wariant zakupu autobusów hybrydowych - powiedział. Zdaniem samorządu Leszna zastosowanie silników hybrydowych również pozwoli na osiągnięcie efektu ekologicznego, dzięki czemu możliwe będzie uzyskanie dofinansowania. Natomiast z pewnością będzie to tańsze niż w przypadku pojazdów elektrycznych. -Myślę, że koszt będzie o kilka milionów niższy - mówił Adam Mytych - jednak w dalszym ciągu chcemy kupić osiem autobusów.

 
Komentarze (49)
1. Dodane przez Kamila Schaschner, w dniu - 22-02-2018 11:08
Panie Mytych, dlaczego hybrydowe, a nie na gaz ziemny?
2. Dodane przez jan, w dniu - 22-02-2018 11:25
Przykro mi, szkoda, że Leszno nie dołączy do elity. Mam jednak nadzieję, że hybrydy będą ładowane z sieci, a nie od silnika.
3. Dodane przez Obywatel poirytowany, w dniu - 22-02-2018 11:29
Uważam , ze polityka Miasta w ramach komunikacji miejskiej jest irracjonalna i pozbawiona jakiejkolwiek logiki. 
Wsłuchajcie się Państwo w głos mieszkańców i nie bójcie się go opublikować.
4. Dodane przez Ikony Ekonomii, w dniu - 22-02-2018 11:56
Kolejny kamień w ogródku... panowie już nam wystarczy waszego gospodarowania
5. Dodane przez No nie wiem, w dniu - 22-02-2018 12:40
Hybryda- ni pies ni wydra. 
Może faktycznie już gaz ziemny byłby praktyczniejszy. 
 
Czy przeanalizowano pod kątem kosztów serwisowania koncepcje napędowe-akumulatorowe, hybrydowe, gaz ziemny , wodór? 
 
Żeby się nie okazało , że to co najtańsze przy zakupie po roku jest najdroższe( przeglądy w serwisie, awaryjność, przestoje, brak części zmiana produkcji modelu). 
 
No i ta pseudo ekologia. 
Po Lesznie z baterii a na przedmieściu ful spalin ładowanie na maksa? 
Napędy hybrydowe 
Wadą jest natomiast większa masa i cena pojazdu oraz większe rozmiary i komplikacja układów głównie z powodu zastosowania akumulatorów.
6. Dodane przez Archanioł, w dniu - 22-02-2018 13:46
Hybryda to jak ten cały urząd. Ani to, ani owo tylko po to, żeby było.
7. Dodane przez Po co, w dniu - 22-02-2018 15:23
Po co autobusy skoro i tak będą jeździły puste?
8. Dodane przez abc, w dniu - 22-02-2018 16:41
Od dzisiaj nie bedzie teatr- bedzie balet-powiedzial Aniol w Alternatywach :)
9. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 22-02-2018 17:13
Do kom. 7 Pusty to ty jesteś......
10. Dodane przez maluch, w dniu - 22-02-2018 17:52
Panie Preyzdencie. Koncycie te czary. Tym wyborow nie wygracie. Niech Pan wini komuchow moze lud glupi to kupi.
11. Dodane przez Tomasz, w dniu - 22-02-2018 18:03
Trochę to jest bez sensu takie rozwiązanie, to tak jak z piknikiem szybowcowym najpierw zrezygnować bo wstyd zrobić gorszy ale w kolejnym roku da do organizacji aeroklubowi i zrobią malutki pokaż metoda typu \" byle by było\". To tutaj działanie jest podobne lecz tutaj to w najbliższych latach będzie nie opłacalne gdyż unia wprowadza co raz wyższe restrykcje dot. Spalin i emisji to tu w przypadku MZK i nie do końca dobrze rozumiejących radnych było by działaniem bez sensu. Lepiej wydać kilka milionów więcej a mieć spokój i się szczycić tym że miasto ma komunikację w której prawie wszystkie autobusy miały by zerowa emisje, a tak to za jakiś czas i te hybrydy będzie trzeba wymienić a tak elektryczne by dłużej były.
12. Dodane przez Maniek, w dniu - 22-02-2018 20:07
Polecam zakup autobusów cng a nie LPG naqjtansze w utrzymani technologia sprawdzona w norwegi angli a koszt autobusu prawie taki sam jak diesla.
13. Dodane przez Sławek, w dniu - 22-02-2018 21:16
Moim zdaniem Pan Mytych jest dużym obciążeniem dla Miasta
reklama
14. Dodane przez Mzk autobus, w dniu - 22-02-2018 21:17
Kierowcy MZK Leszno zarabiają na rękę 2000 zł. Bez podwyżki od 9 lat. Czy to się kiedyś zmieni?
15. Dodane przez Do kom. 12, w dniu - 22-02-2018 23:28
W Lesznie nie ma stacji ładowania CNG.
16. Dodane przez Leszczyńska, w dniu - 23-02-2018 11:23
Do kom. 14 soboty i niedziele za darmo pracują lub wciska się im wolne! A 9 lat nie widzieli żadnej podwyżki!
17. Dodane przez do kom 16, w dniu - 23-02-2018 12:37
Jak w niedzielę za darmo pracują to przynajmniej grzech mniejszy. 
Nadgodziny to nieuczciwa konkurencja. 
Niby nie obowiązkowe ale jak nie to ocena pracownika nie dobra. 
Komisja Europejska powinna zakazać nadgodzin płatnych tylko wolne 1:1
18. Dodane przez wreszcie kontrola w MZK, w dniu - 23-02-2018 13:53
Tyle się mówi o wynagrodzeniach kierowców MZK. Żadnego radnego to nie interesuje?
19. Dodane przez Do kom.17, w dniu - 23-02-2018 14:29
Zapewne te głupoty wypisuje osoba która nie pracuje w soboty i niedziele tylko siedzi w domu i nie wie co to praca za darmo za wolne! Lepiej się nie wypowiadaj!
20. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 23-02-2018 14:39
Od marca wchodzi zakaz handlu w niedzielę a co z kierowcami MZK? Sprzedaż biletów to też handel? A tu widzę że pracują za wolne czyli za DARMOCHE!!!!
21. Dodane przez xyz, w dniu - 23-02-2018 16:12
Panie Mytych, rację ma piszący komentarz nr 11.W oparciu o co została podjęta taka decyzja - chodzi mi o ekologię przez duże E i niskie koszty eksploatacji w porównaniu z autobusami z silnikiem diesla. Jest to prawdopodobnie decyzja wymuszona sytuacją typu zza biurka,bo skoro z wiadomych względów nie wyszło z elektrykami, to trzeba coś kupić. Pytanie zasadnicze- kiedy autobus hybrydowy był na testach w Lesznie i jakie są tego wyniki? Prezes MZA Warszawa p. Kuźmiński oświadczył, że Warszawa będzie kupować autobusy elektryczne i na gaz, bo z napędem hybrydowym przynoszą efekty (szczególnie ekonomiczne, ale także ekologiczne ) przy prędkości technicznej 13km /h i niższej ( przy wyższych prędkościach koszty eksploatacji mogą przekroczyć koszty eksploatacji tradycyjnego diesla ), a w MZK w Lesznie prędkość techniczna autobusów wynosi około 30 km/h. Ponadto hybryda to autobus o skomplikowanej budowie, drogim serwisie i wysokich kosztach napraw. Panie Mytych - społeczeństwo Leszna,( a może takze radni ) oczekuje na rachunek ekonomiczny - szczególnie ten w sferze eksploatacji hybryd- bo on będzie w przyszłości finansowany środkami mieszkańców Leszna.A tak nawiasem wyjątkowa sytuacja na tle innych miast.
22. Dodane przez aaa, w dniu - 23-02-2018 16:25
Panie Mytych,  
Zakup bez wątpienia tańszy niż autobusów elektrycznych; bardzo odkrywcze - cena hybrydy to około 1,6 mln. zł. Ale dlaczego Pan nic nie mówi społeczeństwu, o ile będą wyższe w warunkach leszczyńskich koszty eksploatacji autobusów hybrydowych od autobusów z napędem elektrycznym i czy przypadkiem z uwagi na skomplikowaną budowę hybryd, drogi serwis i wysokie koszty napraw nie będą one wyższe od kosztów eksploatacji posiadanych przez MZK Solarisów z silnikami diesla.Zapewne dysponuje Pan takimi danymi w warunkach MZK Leszno, stąd nie ma chyba problemu, aby je upublicznić.A jeśli ich nie ma to tylko dziwić się, że tak "lekką rączką" wydane zostaną kolejne społeczne środki.
23. Dodane przez adam, w dniu - 23-02-2018 19:53
Panie Mytych!
Będą tańsze o parę milionów- to akurat jest prawdą, bo autobus hybrydowy kosztuje około 1,6-1,7 mln. zł, ale o ile będą droższe w eksploatacji od elektrycznych? - tego Pan nie mówi, bo to już niezbyt popularne szczególnie w roku wyborczym.Mam Pan takie dane, analizy, porównania ? W oparciu o co podejmuje się w tym samorządzie decyzje dot. wydatkowania tak dużych pieniędzy- bez znaczenia, że większość to unijne. Hybryda to autobus bardzo niskich prędkości idealny w korkach i przy prędkości jak to zbadano w MZA Warszawa 13km/h i niższych. W Lesznie prędkość techniczna jest znacznie wyższa i wynosi około 30 km/h. Czyli w Lesznie autobus hybrydowy będzie korzystał z silnika elektrycznego dojeżdżając do przystanków, ruszając z przystanków, na skrzyżowania i w godz. szczytu dojeżdżając do wiaduktu i zjeżdżając z wiaduktu i to chyba wszystko.Może się okazać, że w Lesznie ogólny koszt eksploatacji autobusów hybrydowych z uwagi na powyższe jak i drogi serwis i drogie naprawy wynikające ze skomplikowanej konstrukcji tego autobusu jest wyższy niż koszt eksploatacji 8-letnich Solarisów z silnikiem diesla. To byłby strzał w 10-tkę zważywszy , że autobusy w Lesznie eksploatuje się przez 12-13 lat.
24. Dodane przez Prośba mieszkańca, w dniu - 23-02-2018 20:40
Drodzy Przedsiębiorcy! 
Nie róbcie proszę tego co robicie z ofertami naszej leszczyńskiej władzy. Oni prawdopodobnie chcieli przed kolejnymi wyborami wykazać wyższość obecnej kadencji nad poprzednią w sposób, który nie budzi wątpliwości. Prawdopodobnie nie spodziewali się tylu kłód rzucanych pod nogi przy przetargach i przy ich realizacji, co w praktyce przekłada się na wątpliwej jakości inwestycje, duże koszty i utratę wizerunku. A w dodatku na konieczność podejmowania trudnych, a być może i nietrafionych decyzji. Bądźcie bardziej ludzcy i pomocni.
25. Dodane przez AM, w dniu - 23-02-2018 21:00
Panie Mytych! jaki typ hybrydowy i dlaczego właśnie ten-argumenty?
26. Dodane przez do komentarza nr 5, w dniu - 23-02-2018 22:13
Słuszna uwaga- co tańsze w zakupie zapewne okaże się drogie w eksploatacji.A gdzie unifikacja w tak małej komunikacji.
27. Dodane przez MAX, w dniu - 24-02-2018 09:22
WSZYSCY GWIAZDORZA 'A POMYSLAL KTOS O OSOBACH STARSZYCH NIEPELNOSPRAWNYCH TEZ CHCA JAKOS DOJECHAC NP.DO LEKARZA , KOSCIOLA ,SKLEPU ?AUTOBUSY ERO6 NISKOPODLOGOWE .PO 10 LATACH TAK TRZEBA MYSLEC O ODNOWIE TABORU.
28. Dodane przez BOLEK, w dniu - 24-02-2018 09:43
AUTOBUSY NISKOPODLOGOWE ERO 6 KONIEC TEMATU.
29. Dodane przez cdn, w dniu - 24-02-2018 10:15
Panie Mytych:kontakt do Prezesa Koźmińskiego z MZA Warszawa tel.225687550
30. Dodane przez cdn, w dniu - 24-02-2018 16:43
Panie Mytych, 
na portalu dnia 25.01.2017r. news" Mytych - mamy problem z tym przetargiem". Pana rolą i zadaniem jest rozwiązywanie problemów.Prawdopodobnie zlekceważono słuszne komentarze do tego newsa uzasadniające w tej sytuacji powstałej zapewne nie samoistnie zakup 15-16 niskoemisyjnych autobusów z silnikiem diesla spełniającym wymogi normy emisji spalin Euro 6, podobnie jak w hybrydach ) podobnie jak np. Luboń, Konin, Gniezno. Cena takiego autobusu to około 950. tys. zł.Limit dofinansowania środkami unijnymi zakupu autobusów elektrycznych zapewnił by właśnie zakup ww. 15-16 szt autobusów.Tylko takie rozwiązanie w warunkach Leszna jest racjonalnym, ekonomicznie i ekologicznie uzasadnionym.Hybrydy tego zapewne nie zapewnią i jest to rozwiązanie być może po najmniejszej linii oporu.Szkoda i to jeszcze na parę miesięcy przed końcem kadencji.
31. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 24-02-2018 16:58
Szanując nasze pieniądze tylko autobusy z silnikiem spalinowym spełniające Euro 6
32. Dodane przez yyy, w dniu - 24-02-2018 19:51
Dnia 10 lipca 2017r. z Urzędem Marszałkowskim w Poznaniu umowę o dofinansowanie środkami unijnymi zakupu autobusów m.in. podpisał Prezydent Miasta Leszna p. Borowiak i samorząd Konina. 
Dnia 15 grudnia 2017r. MZK Konin odebrał i włączył do eksploatacji 8 szt. nowych autobusów finansowanych środkami unijnymi. 
Dnia 25 stycznia , ale 2018r. na tym portalu p. Mytych powiedział " mamy problem z tym przetargiem "- z przetargiem na autobusy. 
Dnia 1 lutego 2018r. na tym portalu p. Mytych oznajmił wszem i wobec, że przetarg na autobusy unieważniamy. 
Czy na pewno mamy problem z przetargiem, a może z kimś. 
Jakże wymowne i zapewne nie wymagające komentarza jest to porównanie. 
A tak przy okazji, czy tym istotnym dla mieszkańców Leszna problemem interesuje się przewodniczący Komisji Rozwoju i Infrastruktury Miejskiej Rady Miejskiej Leszna p. Jęcz i członkowie tej Komisji?
33. Dodane przez do komentarza 31, w dniu - 24-02-2018 20:00
Jak m.in. w Luboniu, Gnieźnie i Koninie, które są w posiadaniu MZK Konin już od 15 grudnia 2017r. ( do tego dnia Leszno chyba jeszcze nie otwarło ofert przetargowych, a było ich mnogo, bo aż jedna ), a umowę na dofinansowanie środkami unijnymi Konin podpisywał tego samego dnia tj. 10 lipca 2017r. z Urzędem Marszałkowskim w Poznaniu.Wygląda to żenująco i to w roku wyborczym.
34. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 24-02-2018 20:49
Pan Mytych powiedział cyt." że zmieniono całą koncepcję zakupu.(...)Zdaniem samorządu Leszna ( dop. czyli kogo ) zastosowanie silników hybrydowych również pozwoli na osiągnięcie efektu ekologicznego,dzięki czemu możliwe będzie uzyskanie dofinansowania". 
Po pierwsze nie ma silników hybrydowych, są napędy hybrydowe np.w autobusach tzn. przemiennie silnik elektryczny, silnik spalinowy, po wtóre celem nadrzędnym wg. p. Mytycha jest uzyskanie dofinansowania zakupu bez względu np. na koszty eksploatacji, serwisu i napraw, po trzecie ten efekt ekologiczny w około 90% będzie porównywalny z efektem uzyskanym przez autobusy niskoemisyjne z silnikiem spełniającym wymogi normy emisji spalin Euro 6 tańszych od autobusów z napędem hybrydowym o około 650-700 tys. zł i zdecydowanie nieporównywalnie niższych kosztach eksploatacji autobusu, które w MZK Leszno są ponoszone przez 12-14 lat i winny być także istotnym kryterium wyboru rodzaju napędu autobusu.Ale w tej sytuacji , czy to ważne.
35. Dodane przez resume, w dniu - 25-02-2018 10:27
Panie Mytych, 
Czy nie uważa Pan, że społeczeństwu w szczegółach, a nie frazesem " mamy problem z przetargiem" trzeba wyjaśnić, dlaczego być może zaprzepaszczono szansę zakupu autobusów zeroemisyjnych (w 100% ekologicznych ) z napędem elektrycznym, dlaczego tak późno ogłoszono przetarg w stosunku np.do Konina, dlaczego otwarcie jedynej oferty następowało w czasie, gdy MZK Konin odbierał od producenta nowe autobusy dofinansowane środkami unijnymi w ramach umowy podpisanej z Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego dnia 10 lipca 2017r. - tego samego dnia umowę podpisywał p. Borowiak i w oparciu o jakie dane i kryteria, obiektywne dane w warunkach Leszna dot. m.in. ekonomiki kosztów 12-14 lat eksploatacji, osiąganych efektów ekologicznych w porównaniu z autobusami elektrycznymi i z autobusami niskoemisyjnymi z silnikami spełniającymi wymogi normy emisji spalin Euro 6 istotna zmiana decyzji samorządu leszczyńskiego - czyli kogo osobiście- i \" próba \" zakupu jakże innych autobusów tym razem z napędem hybrydowym, skomplikowanych konstrukcyjnie, też posiadających silnik spalinowy spełniający wymogi normy emisji spalin Euro 6, który w Lesznie będzie wykorzystywany w około 90% przebiegu autobusu, autobusów o drogim serwisie i wysokich kosztach napraw. Czy tylko dlatego, że Lesznu Marszałek może dofinansować ewentualnie ten typ autobusów?To chyba za mało argumentów, aby wydatkować tak duże społeczne pieniądze. 
W mieście żyje 64.000 mieszkańców, a nie tylko samorząd, stąd takie wyjaśnienie w mediach i miejscowej prasie w szczegółach i merytoryczne temu społeczeństwu się należy, co winno być oczywistoscią.
36. Dodane przez D, w dniu - 25-02-2018 13:30
Żenujące i zapewne kompromitujące, a za parę miesięcy wybory.
37. Dodane przez M, w dniu - 25-02-2018 13:42
Jeśli zadania przekraczają możliwości ludzie honoru wiedzą jak postąpić.
38. Dodane przez Z, w dniu - 25-02-2018 13:55
Super informacja- przez całą kadencję m.in. p.Mytycha ani jednego nowego autobusu dla MZK.
39. Dodane przez u, w dniu - 25-02-2018 18:36
Ważne, aby sztuki się zgadzały, a czy to autobus z napędem elektrycznym, czy hybrydowym co to za różnica wydaje się być może niektórym.Ktoś powiedział " ciemny lud to kupi"- czy aby na pewno ciemny i czy na pewno to kupi?
40. Dodane przez a co na to pan prezydent ?, w dniu - 25-02-2018 22:08
Panie prezydencie, jakieś wyjaśnienia? Bo to wszystko trochę nieciekawie wygląda..
reklama
41. Dodane przez G, w dniu - 26-02-2018 08:35
No właśnie.Leszno nie jest własnością "władzy samorządowej"- mieszkańcy czekają na wyjaśnienia.
42. Dodane przez Obserwator, w dniu - 26-02-2018 09:00
Dziwię się pracownikom leszczynskiego MZK szczególnie kierowcom że pracują za tak licha pensję....a odpowiedzialność jest zbyt duża!!!!
43. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 26-02-2018 14:56
Panie Mytych,kiedy mieszkańcy Leszna zobaczą na testach autobus z napędem hybrydowym?
44. Dodane przez do komentarza nr 43, w dniu - 26-02-2018 15:13
Za prezydentury p.Malepszego takie testy były standardem.Teraz zmiana-ale czy lepsza.
45. Dodane przez do komentarza nr 44, w dniu - 26-02-2018 16:18
Testy,wyniki testów, ich analiza i decyzja.Teraz tylko pozostała decyzja typu jak nie to, to tamto.
46. Dodane przez zzz, w dniu - 26-02-2018 17:52
Dnia 15 grudnia 2017r. Krotoszyn odebrał 7 szt. autobusów niskoemisyjnych z silnikami spalinowymi spełniającymi wymogi normy emisji spalin Euro 6. Zakup dofinansowany środkami unijnymi.Kolejny przykład po Luboniu, Koninie, Gnieźnie, że można.Oczywiście jak nie autobusy z napędem elektrycznym ( zeroemisyjne i najtańsze w eksploatacji,posiadające stosunkowo prostą konstrukcję ) to niskoemisyjne, sprawdzone w warunkach leszczyńskich z silnikiem spalinowym spełniające wymogi normy Euro 6 i to w ilości 15 - 16 szt. ( zabezpieczona kwota na zakup 8 szt. autobusów elektrycznych wystarczy na zakup 15-16 szt. niskoemisyjnych z silnikiem spalinowym spełniającym wymogi normy emisji spalin Euro 6.
47. Dodane przez yyyyyyyyyy, w dniu - 26-02-2018 18:16
Hybrydy, bo są tańsze w zakupie od autobusów napędzanych silnikiem elektrycznym i to wszystkie argumenty za. Wolne żarty i pełen profesjonalizm.
reklama
48. Dodane przez Xxx, w dniu - 27-02-2018 08:21
Proszę podać samorządy, które nie wykorzystały dofinansowania na zakup autobusów?
49. Dodane przez dddd, w dniu - 27-02-2018 20:20
Władzo samorządowa, 
Nadal czekamy na wyjaśnienia i merytoryczne argumenty tak znacznie zmienionej decyzji dot. rodzaju zakupu autobusów.Władza publiczna musi działać transparentnie tzn. w sposób jawny, jasny i zrozumiały dla społeczeństwa.Jedno jest pewne tzw. efekt ekologiczny osiagą się także eksploatując zarówno autobusy z napędem hybrydowym jak i napędem spalinowym niskoemisyjnym spełniające wymogi normy emisji spalin Euro 6. Kupując niesprawdzone w warunkach leszczyńskich uwzględniając uwagi zawarte w powyższych komentarzach autobusy hybrydowe jest to obarczone dużym ryzykiem wysokich kosztów ich eksploatacji w porównaniu do niskoemisyjnych spalinowych. Ponadto kupując 8 szt. autobusów hybrydowych za około 1,6 mln zł każdy miasto Leszno, czyli my mieszkańcy w ramach tych 15% musimy dołożyć kwotę około 1,8- 1,9 mln. zł. Kupując autobusy niskoemisyjne za kwotę ok. 950 tys. zł/szt w ramach dofinansowania miasta 
można by kupić 14, 15 autobusów ( zależy od ceny zakupu autobusów ). Rachunek ekonomiczny prosty i oczywisty oraz zagwarantowany efekt ekologiczny.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie na wynaję... Rawicz 1350
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj