Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
17
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Robert, Rudolf,
Stefan, Klara
Do końca roku 258 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Koniec aresztu. Dobrze, ale zaraz burzyć?

Koniec aresztu. Dobrze, ale zaraz burzyć?

13.03.2018. Radio Elka

To był krótki, trzydniowy urlop, ale z dala od lokalnych spraw. Wracam, zaglądam na elka.pl i proszę – areszt śledczy przy Placu Kościuszki zostanie rozebrany. W pierwszej chwili pomyślałem, że to bardzo dobry pomysł. Co jak co, ale więzienie w centrum miasta, w dodatku w tak uroczym miejscu, obok Pałacu Sułkowskich i na obrzeżach parku jakoś nie pasuje. Zdarzyło mi się kilka razy oprowadzać gości z daleka po Lesznie i za każdym razem widziałem ich zdziwienie, gdy temat aresztu się pojawiał. Zresztą Leszno jak Leszno, co dopiero mają powiedzieć mieszkańcy Rawicza czy Wronek…

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Za chwilę jednak przypomniało mi się, że kiedyś słyszałem, że budynek aresztu to zabytek, więc coś z tym rozbieraniem nie pasuje. Pan poseł Jan Mosiński, który rozbiórce informował, pewnie wie, co mówi. Zresztą jak dodał, jest na to wstępna zgoda konserwatora zabytków, więc już w ogóle najbardziej kompetentnej osoby.

A jednak coś w tyle głowy
mi nie pasowało. Wreszcie znalazłem - o zabytkowości wspomniał kiedyś w interpelacji inny poseł PiS pan Jan Dziedziczak. Troszkę pogooglałem i jest - na oficjalnej stronie Aresztu Śledczego w Lesznie: „leszczyńskie więzienie powstało w 1790 roku i stanowi zabytek XVIII-wiecznej architektury barokowej”. Tylko że coś innego wyczytałem w najlepszej, moim zdaniem, książce o historii Leszna: „Modernizacja infrastruktury miejskiej Leszna w latach 1832-1914” prof. Mirona Urbaniaka. Ten pisze, że więzienie obok Pałacu Sułkowskich zbudowano wtedy, kiedy w pałacu umieszczono sąd - czyli dopiero pod koniec XIX wieku.

Natomiast jest w Lesznie ulica Więzienna, jak pisze prof. Urbaniak, wzmiankowana w połowie XVIII wieku. Bo istniało wtedy więzienie, tylko że w innym miejscu: przy ówczesnej ulicy Pańskiej. Ponieważ Pańskiej już nie ma, profesor wyjaśnia, znajdowało się na dużej parceli u zbiegu dzisiejszych ulic Grodzkiej i Wałowej i działało do I wojny światowej. Kto ma więc rację - niepodpisany autor notatki na stronie aresztu czy Miron Urbaniak?

Ale jeżeli jest tak, jak pisze profesor, to nasz Miejski Konserwator Zabytków faktycznie może nie mieć nic przeciwko rozbiórce aresztu (oczywiście z wyłączeniem fragmentu muru, pod którym Niemcy zamordowali obywateli miasta w 1939 roku). Podobno jest koncepcja, żeby w tym miejscu urządzić parking. Zgoda, miejsc parkingowych nigdy nie za wiele, zwłaszcza na Starówce. Ale czy słyszeli Państwo o Het Arresthuis ? To hotel w Roermond w zachodniej Holandii. Dawne więzienie zbudowane w połowie XIX wieku przerobiono tak, że 105 więziennych cel zamieniono w 40 przestronnych pokoi. Do dyspozycji jest sauna, centrum fitness, centralne patio z drzewami oliwnymi i ogród ziołowy, natomiast dziedziniec, gdzie kiedyś był spacerniak więźniów, dziś jest ogrodem z kawiarnią. Najlepsze, że w oknach są kraty, a w drzwiach judasze. I chętnych nie brakuje, a ludzie płacą nawet 300 euro za noc. Podobnie przerobiono więzienia w brytyjskim Oksfordzie czy w szwajcarskiej Lucernie.

Rzadko coś naszym władzom miejskim proponuję, bo z natury mało pomysłowy jestem. Ale tym razem nieśmiało pozwolę sobie takie coś zasugerować Panu Prezydentowi i Państwu Radnym. Zwłaszcza że właśnie rewitalizują Park Kościuszki. I gawronów nie będzie… Idealne miejsce żeby zaprowadzić gości, zwłaszcza z daleka, i ich trochę zadziwić. Hotelem w dawnym kobiecym więzieniu. Jak się Państwu wydaje?



 
Komentarze (39)
1. Dodane przez adamex, w dniu - 13-03-2018 21:52
Bardzo trafna propozycja ,super pomysł. 
Bylem kiedys gdzie w Anglii ale nie pamietam gdzie w takim wiezieniu przerobionym na muzeum,to tez super atrakcja turystyczna. 
Po co burzyc skoro moze przyciagac potencjalnych turystow a co za tym idzie pieniadze.
2. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 13-03-2018 21:53
Ja bym nie burzył. Gdzieś tych pisiorów trzeba będzie trzymać pod kluczem.
3. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 13-03-2018 22:11
W 2003 r bylem czlonkiem 10 osobowej Komisji Wyborczej w obwodzie zamknietym aresztu w Lesznie w sprawie referendum przystapienia do Uni Europejskiej.Na 40 osadzonych już o 9 godz.20 aresztantek zaglosowało.Na drugi dzien radiowezeł oglosil,ze głosujace dostaną amnestie.Doszly jeszcz głosy 5 aresztantek Czuwaj!
4. Dodane przez Cito!do 2, w dniu - 13-03-2018 22:17
Puste koszry wojskowe należy wykorzystać na Bereże bis dla targowiczan nie tylko z Leszna i zarobimy na plus 500 dla emerytow Czuwaj!
5. Dodane przez Jaro buc, w dniu - 13-03-2018 22:21
Na wszystkich nie wystarczy,trzeba jeszcze dobudowac.
reklama
6. Dodane przez J., w dniu - 13-03-2018 22:23
Panie Jarku. My tu sobie możemy gdybać, ale prawda jest taka, że w Lesznie turystyka istnieje już tylko teoretycznie. I nie zrzucam wcale winy tylko na obecną władzę, ale odnoszę wrażenie, że w ogóle mało kogo interesowało rozwijanie turystyki i tworzenie w Lesznie naprawdę przyciągających atrakcji turystycznych i pozyskiwanie pieniędzy z tego tytułu. Efekt jest taki, że mieliśmy w Lesznie w 2016 roku 5 obiektów noclegów, 290 miejsc noclegowych, a wykorzystanie ich tylko na poziomie 33%.  
Nie wiem na jakie wydatki turystyczne przeznaczono w 2016 roku ok. 1,4 mln zł, ale kategoria statystyczna określana jako "korzystający z noclegów" pokazuje, że w 2016 roku było tylko 17,6 tys. turystów. W tym zapewne przedstawicieli handlowych, gości weselnych, kochanków, sportowców, itp. Dla porównania napiszę, że w 2007 roku było ich prawie dwa razy więcej.  
 
Pytanie więc brzmi: kto zainwestuje (zapewne niemało) w kolejne miejsca noclegowe, skoro obecne świecą pustkami? 
 
Szczegóły są dostępne w załącznikach i na stronie UM Leszna https://www.leszno.pl/Dane__o_miescie.html
7. Dodane przez Sxoti, w dniu - 13-03-2018 22:27
Szkoda areszt śledczy dla kobiet byl najwieksza wizytówka Leszna ,bez zuzla bym przezyl ale leszno bez aresztu to nie te leszno.
8. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 13-03-2018 22:32
Nie mylmy prowincjalnego aresztu śledczego ze znanym (jak przypuszczam) brytyjskim więzieniem, które obrosło w legendy. Możliwe, że było Malmaison w Oxford. Jeżeli tak, to od razu napiszmy, że Oxford odwiedza ok. 9 mln turystów rocznie. Jest więc naprawdę duże zapotrzebowanie na usługi hotelarskie. Leszno odwiedza rocznie kilkanaście tysięcy osób, które korzystają z noclegów. Możemy oczywiście iść krok dalej i próbować porównać się do kalifornijskiego Alcatraz, gdzie codziennie przypływa 5 tys. osób. Ale nijak to się ma do naszej rzeczywistości.
9. Dodane przez Orzeł czy reszka, w dniu - 13-03-2018 22:43
Widzę , że trzy dni urlopu to za mało. 
 
Może dewiantów z Norwegi na wakacje przyjmować? 
Anders Breivik od pięciu lat skarży się na warunki w więzieniu. 
 
Zburzyć razem z tymi budami za pałacem. 
Urzędy z nich przenieść do młynów zamiast niedzielny przystacyjny maarket robić za pieniądze miastalepszych. 
 
(Rafał Malepszy nie chciał zdradzać kosztu całej inwestycji, jednak według projektu programu rewitalizacji Leszna jest ona szacowana na 120 milionów złotych. -Powodzenie przedsięwzięcia zależy od znalezienia dofinansowania - zastrzega inwestor Młynów- jak na razie mamy skomercjalizowane 60 procent powierzchni, liczymy też na dotacje ze źródeł zewnętrznych, na przykład unijnego programu Jessica. 
Dawne młyny przy ul. Przemysłowej zostaną przebudowane w obiekt handlowo-hotelowo-biurowy  
 
Trwają też starania o zezwolenie na budowę. Rafał Malepszy ma nadzieję zdobyć je pod koniec roku, inwestycja ruszy wiosną przyszłego roku, a czas wykonania to 30 miesięcy,  
13.05.2017. Radio Elka) 
 
Od ulicy Mickiewicza poprowadzić deptaczek dyskretnie oświetlony do dzrzwi pałacowych , wyciąć część drzew na Alei Słowackiego tak aby pałac był widoczny już z ul. Mickiewicza a elewację podświetlić. 
Nasiać trawy ewentualnie jakieś miejsca parkingowe.  
 
Scianę straceń przesunąć w stronę chodnika tak aby napisy na tablicy były czytelne w Google map bo teraz nawet nie widzę czy Orzeł ma koronę czy nie. 
 
Panie Jarku. 
Miasto ma wykładać na budowę galerii a na rozbiórkę aresztu nie stać? 
Bądźmy poważni! 
 
Proponuję wspomnieć osadzonym w innym więzieniu , że można rozebrać więzienie w Lesznie. 
Myślę , że chętnie pomogą a i frajdę będą mieli. 
A konserwator zbytków typu balkony na pewno chętnie zabezpieczy niczym prokurator cegłę z rozbiórki na odbudowę kościoła Św. Szczepana.
10. Dodane przez errata kom. 8, w dniu - 13-03-2018 22:48
Oczywiście wpis nr 8 to odpowiedź na kom. nr 1, a nie 2.
11. Dodane przez Archanioł, w dniu - 14-03-2018 05:57
do 6. CO ZA PRZESADNY MINIMALIZM - W LESZNIE MAMY O WIELE,WIELE WIĘCEJ OBSZARÓW ISTNIEJĄCYCH TYLKO TEORETYCZNIE - NIE TYLKO TURYSTYKA. 
 
ZAŚ W KWESTII ARESZTU I ROZBIÓRKI: JEŻELI TEN IDIOTYCZNY POMYSŁ Z ROZBIÓRKĄ SIĘ PRZEPROWADZI, TO OBECNEJ WŁADZY POZOSTANIE JUŻ TYLKO ROZBIÓRKA PAŁACU SUŁKOWSKICH W KTÓRYM MIEŚCI SIĘ URZĄD I PRZED WYBORAMI BĘDZIE MOGŁA ONA OGŁOSIĆ, ŻE INNOWACYJNIE WYGOSPODAROWAŁA NIEDOSTRZEGANĄ PRZEZ POPRZEDNIĄ WŁADZĘ PRZESTRZEŃ W CENTRUM MIASTA, KTÓRĄ JAK WSZYSTKO, PRZEZNACZYĆ PRAGNIE POD ROZWÓJ. 
 
Co by tu jeszcze rozwalić, Panowie, co by tu jeszcze?
12. Dodane przez Jan Mosiński, w dniu - 14-03-2018 08:17
Szanowny Panie Redaktorze, 
pomysł ciekawy wymagający znalezienia inwestora. W wielu miejscach na świecie przerobiono więzienia na luksusowe hotele. Powracając na nasz rodzimy grunt można by rzec klucze od celi nr 33 proszę. 
Serdecznie pozdrawiam Pana, Internautów i słuchaczy radia 
13. Dodane przez Marwk, w dniu - 14-03-2018 08:35
Po odsunieciu obecnej tzw "wladzy" wiezienia beda potrzebne. Gdzies tych wszystkich pisiewiczow vedzie trzeba pomiescic. Koryto szerokie to i rozliczac bedzie z czego... Lokalne podworko tez pelne...
14. Dodane przez Masło, w dniu - 14-03-2018 08:55
3 - lecz się bo bzdury piszesz. Amnestia ogłoszona przez radiowezel? Litości. Słyszałeś to własne uszy? A to że tak szybko przyszło tak wiele to żadna sensacja. Areszt to zaklad zamknięty. Ruch odbywa się w grupach pod nadzorem. Zapewne przy okazji spaceru aresztowane zahaczyly o lokal komisji.
15. Dodane przez do kom. 12, w dniu - 14-03-2018 09:35
Gdyby pomysłami można karmić ludzi, to wszyscy chodziliby na świecie syci. Inwestor z pieniędzmi w Lesznie się znajdzie bez problemu tylko, że potrzebny jest jeszcze popyt na takie usługi. A nawet jeśli wszyscy odwiedzający Leszno rzuciliby się do cel i tam chcieli spać, to prawdopodobnie sytuacja tych, którzy wcześniej zainwestowali w miejsca noclegowe, będzie jeszcze gorsza. Czy miasto powinno w to ingerować pogarszając ich i tak niewielkie przychody z hotelarstwa? 60 dodatkowych miejsc noclegowych, to wzrost aż o 20% w stosunku do całości. To pokazuje gdzie tak naprawdę jest leszczyńska turystyka (a właściwie, że jej nie ma). Taki pomysł mógłby się sprawdzić np. w Warszawie. gdzie tylko w najbliższych trzech latach ma przybyć ok. 5 tys. nowych miejsc noclegowych. Tylko, że tam korzystających z noclegów nie jest kilkanaście tysięcy rocznie a ponad 5,2 mln. I trend ten rośnie, a nie maleje.
16. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 14-03-2018 10:10
Uważam pomysł z rozebraniem aresztu i robieniem tych cholernych parkingów gdzie się da za głupotę. Można się chwilę wstrzymać obejrzeć obiekt zbadać stan techniczny a potem zadecydować , a nie jeszcze tam nikt dobrze nie był bo siedzą więźniowie , a już decyzje o rozbiórce
17. Dodane przez do kom. 11, w dniu - 14-03-2018 10:10
Może i przesadny minimalizm, ale jak widać niektórzy potrafią skupić się na temacie wiodącym, a nie wykorzystywać każdą okazję do pokazania im wszelakich niedoskonałości ;)
18. Dodane przez mała korekta kom. 6, w dniu - 14-03-2018 10:13
Zamiast "w 2016 roku było tylko 17,6 tys. turystów" lepiej byłoby napisać "w 2016 roku było tylko 17,6 tys. odwiedzających". Może to i drobiazg, ale nie każdy, kto korzystał z noclegu mógłby być zakwalifikowany jako turysta. Dlatego określenie odwiedzający będzie bardziej precyzyjne.
19. Dodane przez Messi baroku, w dniu - 14-03-2018 10:43
Jak to nie ma turystów? Przecież prezydent mówił, że dzięki Unii Leszno, na którą daje miliony, do miasta zjeżdżają dziesiątki tysięcy kibiców z czterech stron wszechświata. A przecież wszyscy wiemy, że prezydent nie kłamie.
20. Dodane przez loga, w dniu - 14-03-2018 11:44
Redaktor nic nie napisał o sobotnim najeździe naszych i okolicznych Cebulaków na dyskonty przed niedzielnym zakazem handlu. Lubią szukać miejsca parkingowego, lubią tłok i rozpychanie się łokciami za promocją CZEGOŚ TAM, stać w długich kolejkach do kasy i płakać na wszystko. Najważniejsze, że spotkali sobie podobnych. 
No cóż redaktor był na urlopie
21. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 14-03-2018 12:08
I wcale nie musi kłamać jeśli mówił coś podobnego. Po prostu wystarczy zrozumieć jaka jest różnica definicji pomiędzy odwiedzającym, turystą, a korzystającym z noclegu. 
 
Odwiedzający to osoba, która podróżuje do innej miejscowości poza swoim stałym miejscem pobytu, dla której celem podróży nie jest podjęcie stałej pracy w odwiedzanej miejscowości oraz niekorzystającą z noclegu. 
 
Turysta to osoba, która podróżuje do innej miejscowości poza swoim stałym miejscem pobytu na okres nieprzekraczający 12 miesięcy, dla której celem podróży nie jest podjęcie stałej pracy w odwiedzanej miejscowości i która korzysta z noclegu przynajmniej przez jedną noc. 
 
Korzystający z noclegów to wg terminologii GUS liczba osób (turystów), które rozpoczęły pobyt, tj. zostały zameldowane w obiekcie, w danym miesiącu. Przy czym osoby przebywające na przełomie miesięcy są liczone tylko jeden raz. 
 
Kibice zjeżdżają do Leszna, ale rzadko kiedy korzystają z noclegów, bo po meczu najczęściej wracają do domu lub jadą gdzieś dalej.
22. Dodane przez Archanioł, w dniu - 14-03-2018 12:41
do 17. Wiodącym, a w Lesznie może nawet przytłaczającym tematem, są właśnie niedoskonałości ;).
23. Dodane przez do kom 21, w dniu - 14-03-2018 13:10
No tak, międzynarodowi turyści nie korzystają z noclegów, tylko śpią pod wiaduktem. To ma sens.
24. Dodane przez Gdzie te turystyczne atrakcje, w dniu - 14-03-2018 14:52
Do tych wszystkich, którzy mają wielkie wyobrażeni i atrakcyjności turystycznej miasta ( podkreślam miasta ) Leszna proszę przyjmijcie do wiadomości, że w Lesznie nie ma, albo jest znikoma ilość zabytków godnych zwiedzania. Poza dwoma kościołami (św Mikołaja i św Jana ), praktycznie nic. Walące się kamienice, zapleśniały ratusz z obleśnym rynkiem , ostatnio dwie odnowione ulice (żadna atrakcja turystyczna) , stadion stary jak świat (nic ciekawego) itd itp. A jak chodzi o miejsca noclegowe to turyści wolą jechać do Rydzyny, gdzie i płac super (można zwiedzać w środku) i park zadbany, oraz można dowiedzieć się o wspaniałej historii nie tylko rodu Sułkowskich, ale Leszna też. A budynek aresztu pasuje tak do pałacu Sułkowskich jak pięść do nosa. Obleśny klocek i nic więcej.
25. Dodane przez do 24, w dniu - 14-03-2018 16:03
Leszno posiada wiele zabytkowych kosciolow,jezeli rynek i ratusz zostanie odnowiony,a sa starania to Leszczynska starowka bedzie nalezec do najpiekniejszych w polsce,do Leszna duzo ludzi przyjezdza na zuzel,na lotnisko na skatplaze,tunel aerodynamiczny,na najwieksze wystawy psow itd,ale zazwyczaj turysci przyjezdzaja tu na jeden dzien,Warszawe mozna zwiedzic w dwa dni,wiec na Leszno wystarczy dzien bez noclegu,nie zapominajmy ze wokol Leszna mamy lasy i jeziora,a takze zamki,palace,itd piekna jest ziemia Leszczynska a wiele ludzi w polsce zachwycona jest wiatrakami w Osiecznej w innych regionach tego nie ma
26. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 14-03-2018 18:16
W komentarzu 25 już trochę wyjaśnień jest, ale napiszę dla pewności, że ci, którym wydaje się, że atrakcje turystyczne ograniczają się głównie do zabytków, powinni przyjąć do wiadomości, że zabytki są często fajnym dodatkiem dla osób decydujących pojechać w jakieś miejsce, lecz nie mają monopolu na przyciąganie turystów. Atrakcje turystyczne mogą być całkiem nowe i można je samodzielnie kształtować tak, aby zachęcały do przyjazdu. I to na dłużej niż na godzinę. Przykładem niech będzie np. Las Vegas (oczywiście nie proponuję tego w Lesznie), które zbudowano od zera w otoczeniu pustyni. Do malutkiego Szymbarku potrafi przyjechać w ciągu roku więcej osób niż do Zamku Krzyżackiego w Malborku. Wszelakie lunaparki, escape roomy, itp. to rzadko kiedy zabytki. W Lesznie też jest możliwość stworzenia atrakcji turystycznych. Trzeba tylko dobrej woli, pomysłów i zaangażowania odpowiednich osób. No i trochę środków.
27. Dodane przez lech, czech i rus, w dniu - 14-03-2018 18:57
wstyd wyburzy się miejsce w którym mieściło się w czasie wojny więzienie Sądu Krajowego w Lesznie którym przebywało wielu Leszczynianin stąd moją babcie wywieziono do Fortu VII w Poznaniu a następnie do Auschwitz gdzie zginęła. Służę kopiami wszelakich dokumentów
28. Dodane przez memory, w dniu - 14-03-2018 19:17
Zanim zburzy się Areszt polecam aby ktoś dokładnie obejrzał belki i ściany na strychu. Z tego co pamiętam były tam wydrapane różne napisy, nazwiska i daty. Odległe daty. Szkoda aby to bezpowrotnie przepadło.
29. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 14-03-2018 21:36
Fajny pomysł, ale jak znam życie, Miejski Konserwator Zabytków przejrzy wszystko i zleci zrobienie dokładnej dokumentacji fotograficznej całego tego miejsca. I wcale mnie nie zdziwi jeśli w jakichś zakamarkach zostaną odkryte stare rzeczy, które aresztanci mogli ukryć przed klawiszami. Niczym te karabiny powstańcze znalezione ponoć niedawno podczas prac na Placu Kościuszki. Być może nawet co ciekawsze fragmenty aresztu trafią do muzeum, albo na jakąś stałą wystawę. Taka jedna cela gdzieś zrekonstruowana, może być ciekawym straszakiem edukacyjnym. Może tez coś na aukcji da się kupić z tego, co jest tam obecnie? Jakieś drzwi chociaż do knajpy mogłyby się przydać. Albo do pokoju niegrzecznego dzieciaka ;)
30. Dodane przez ad vovem 14 Cito!, w dniu - 14-03-2018 22:31
o wyborach z 2013 do UE w areszcie leszczyńskim pisano nawet w miesieczniku polonijnym na Tasamani.i Oceani.Świedkami apelu klawiszy bylo 10 czlonkow Komisji Wyborczej z naczele kandydatem na Prezydenta Leszna Stanislawem Ratajczaku Czuwaj!
31. Dodane przez Kozak, w dniu - 14-03-2018 23:17
E tam leszno... tutaj psy szczekają kupą hehe... z roku na rok coraz większa bida... chcciałbym widziec usmiech na twarzach ludzi ale czesto widze zmeczenie smutek strach i czesto kwaśne miny oraz zakompleksienie ludzie z powodu tego ze coś niby mają ale to i tak mało i nie to co by chcieli... problemem są pieniądze i to że ludzie dla nich głównie żyją więc jak chcesz na prawdę żyć i korzystać to rada jest jedna niestety opuścić Leszno i wyruszyć w świat by czerpać z życia :)))
32. Dodane przez Yeti, w dniu - 15-03-2018 06:10
30 - dalej nie zmieniłeś leków. Jaki apel klawiszy? Chcesz sprawiać wrażenie mądrego i wszystkowiedzącego ale coś kiepsko ci to wychodzi. Co sugerujesz? Że ktoś kogoś namawiał do określonego głosowania? 
Poza tym dla ciebie omnibusie nie "klawisze" ale funkcjonariusze.
33. Dodane przez Ja..., w dniu - 15-03-2018 12:54
Zaraz mi sie cofa gdy słysze zburzyc.Był taki władca Leszna Burzynski...nic dobrego nie moge sobie przypomniec po jego kadencji.Szacunek do historii,do siebie samych a i poznanskie ,ze sie przyda,własciwsze w tym miejscu.A moze interaktywne cos a'la muzeum wieziennictwa,we wspołpracy zRawiczem.Plus nastrojowa rest-kaffe 'W kiciu' z ewentualnymi pokojami nocleg z wykorzystaniem tej specyfiki miejsca a obok zachecic Urzad do urzadzenia czegos wspomnieniowego o Sułkowskich i architekturze pałacu.Pamietajmy tez ze w poblizu jest ta wstrzasajaca sciana smierci naszych rodakow .Czytałem dokładne opisy egzekucji ...o tym pamietajmy bardziej niz o wykletych.O mordzie zbiorowym w całej wielkopolsce dokonanym z premedytacja przez Niemcow.Mocno prosze sie zastanowic uwzgledniajac zapewne liczne glosy mieszkancow.A parking,cóz..trywialne to i wrecz bezczelne aby tak kalac miejce tragedii,traumy i róznych przeżyc wielu ludzi.Ale robic robic bo kolejną dziurę architektoniczną w w miescie trudno bedzie zaakceptowac.Goplana,młyny,octownia...wystarczy!!!
34. Dodane przez do kom 33, w dniu - 15-03-2018 21:20
E! 
Co tak na tych Niemców nalatujesz? 
Zapomniałeś , że dwie caryce Katarzyny były Niemkami? 
 
Weź ten pomnik ze Starozamkowej i go posadź w największej celi. Lepszego gadżetu na ekspozycję stałą w tym przybytku nie znajdziesz. 
A w celi najmniejszej pomnik Komeńskiego bo skarlał od posługiwania Szwedom mimo ,że żadna praca nie hańbi. 
 
Można jeszcze portrety prywatyzatorów powiesić .
35. Dodane przez Figa, w dniu - 16-03-2018 12:47
Uważam ,że szkoda rozbierać myślę ,że w niedługim czasie bardzo się przyda przede wszystkim dla Nadzwyczajnej Kasty i peowskich złodziei, kodowców tych z teczkami na IPN :)Adamek to ma pomysły haaa taaa hotel dla elyty komuszej jak bedzie zmiana prezydenta to bedziemy wnioskować by nowy prezydent wstrzymał finansowanie lokalnych mediów którzy właśnie wywodzą sie z minionego systemu i to jest piorytetem by ukrócić te towarzystwa wzajemnej adoracji i mącenia w mieście !! dość na plecach podatników nachapali się kasy niech sami zarabiają na siebie !!
36. Dodane przez Demon, w dniu - 16-03-2018 14:18
Hmm... ten pomysł z celami mi się podoba. Takie zaciszne salki BDSM dla przyjezdnych, z kajdankami, salami tortur i innymi udogodnieniami.
37. Dodane przez do 31, w dniu - 16-03-2018 21:25
Mieszkam tu od dziesiecioleci i nie zgadzam sie,ze jest bieda,ludzie w Lesznie sa zadowoleni,wiekszosci bardzo dobrze sie tu mieszka,zawsze mozesz wyjechac ! Obys nie trafil na naprawde biedny region ! Bezrobocie jest tu najmniejsze w wielkopolsce po Poznaniu,pod wzgledem imprez kulturalnych,teatralnych,sportowych,wystaw,koncertow itd tez wypada Leszno najlepiej po Poznaniu w Wlkp,w Lesznie jest dobrze i zawsze cos sie dzieje,widac ze nie znasz innych miast gdzie psy naprawde d... szczekaja,i nic tam sie nie dzieje
reklama
38. Dodane przez Gabi, w dniu - 17-03-2018 13:17
Dyskutujemy co z Aresztem ? a ja myślę że ta szybka rozbiórka i to na koszt miasta podyktowana jest tym że: 
kolega developer już czeka żeby w tym cudownym miejscu postawić Apartament z parkingiem.A wtedy miejsca noclegowe się znajdą.
reklama
39. Dodane przez antyfanka Adamka, w dniu - 17-03-2018 16:57
Popieram Figę, komentarz 35.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
Mieszkanie- jakość p... Poznań 962655
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj