Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Plaża odgrodzona, nie ma dostępu do jeziora

Niezgodnie z prawem wodnym

Plaża odgrodzona, nie ma dostępu do jeziora

25.04.2018. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
"Teren prywatny wstęp wzbroniony” – tabliczka z takim napisem widnieje na ogrodzeniu, które od około tygodna okala plażę Stanisławówka w Osiecznej. Problem polega na tym, że do jeziora nie ma żadnego dojścia, co jest niezgodne z prawem.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O sytuacji poinformowała nas słuchaczka. Jak się okazuję, teren należący do prywatnego właściciela został niedawno sprzedany. Nowy nabywca ogrodził dotychczasową plażę w taki sposób, że nie ma dostępu do linii brzegowej.
Ta sprawa bulwersuje właścicieli pobliskich domków.

- Kupiliśmy te działki właśnie ze względu na tę plażę. Była cisza, spokój. Kto teraz będzie jeździł na drugą stronę jeziora? Dojście do wody nie może być całkowicie zagrodzone - mówią właściciele.

Zgodnie z prawem wodnym, nowy właściciel jest zobowiązany do zachowania minium 1,5 metrowego odstępu od linii brzegu. W tym przypadku nie zostało to zachowane.

Wczoraj wiadomość o tej sytuacji dotarła również do Urzędu Miasta i Gminy w Osiecznej. Wiceburmistrz Stefan Kuśnierek zapewnia, że gmina będzie interweniować.

- Podejmiemy w tej sprawie kroki. Będziemy informowali właściciela o przekroczeniu prawa i zobaczymy, jak dalej ta sytuacja się rozwinie - zaznaczył Kuśnierek.

Według nieoficjalnych informacji, właścicielami ogrodzonego terenu jest pięć osób.
 
Komentarze (83)
1. Dodane przez Archanioł, w dniu - 25-04-2018 14:18
Ktoś tu przepiski lekceważy, żeby nie napisać gdzie je ma i nieporadność urzędu zwyczajnie wykorzystuje, żeby nie napisać że po mistrzowsku gra urzędowi na nosku.
2. Dodane przez SSS, w dniu - 25-04-2018 14:18
To samo co w Boszkowie, od lat jest łamane prawo i nikt z tym nic nie robi.
3. Dodane przez Leszy, w dniu - 25-04-2018 14:18
Właściciel posesji przylegającej do jeziora zrobił to samo co posiadacze pobliskich mniejszych działek.
4. Dodane przez Masło, w dniu - 25-04-2018 14:22
W okolicach Dołka gość ogrodził całe jezioro nad brzegiem którego miał posiadłość. I co zrobiły wszystkie urzędy? Nic.
5. Dodane przez xxx, w dniu - 25-04-2018 14:38
Trzeba było wykupić działkę jak były na sprzedaż a nie płakać o czyiś teren prywatny. A po drugie radzę się zapoznać z prawem wodnym.
6. Dodane przez zxzczxc, w dniu - 25-04-2018 14:39
To samo jest w Boszkowie, główna plaża
7. Dodane przez Dera, w dniu - 25-04-2018 14:41
W boszkowie jest to od dawna i nikt z tym nic nie robi.widac nieudolność naszej wladzy
8. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 25-04-2018 14:41
Wszyscy wlasciciele dzialek przy jeziorach to takie same .... wielkie paniska, sloma z butow nic wiecej
9. Dodane przez aro, w dniu - 25-04-2018 14:46
sobiepaństwo. powinno się wyegzekwować przy każdym jeziorze pas drogi publicznej i skończyłoby się sprzedawanie działek na lewo z dostępem do prywatnej plaży. Wójt Włoszakowic chyba już nagromadził łapówek na pięć kolejnych pokoleń za sprzedaż działek w Boszkowie
10. Dodane przez Hej, w dniu - 25-04-2018 14:51
Tak sobię jadę rowerem i widzę płot. Myślałem, że to dla plażowiczów :) 
Co teraz tam będzie? Płatna plaża, płatne łowisko, czy tylko te pięć osób będzie tam paradować?
11. Dodane przez Leszno, w dniu - 25-04-2018 14:55
A ja rozumiem intencje właściciela działki nad jeziorem! Kupił plażę i to jest JEGO własność i jak ma życzenie odgrodzić się od innych to Jego wola! Ale oczywiście w PL kupiłeś, zapłaciłeś ale NIC ci nie można na TWOJEJ własności! Powinno być krótko i jasno: twoja własność - rób z tym co chcesz! Jest jeszcze jedno rozwiązanie dla właściciela - pobierać opłatę np. 500 zł za wstęp na prywatną plażę - problem sam się rozwiąże i płotów nie trzeba będzie budować!
12. Dodane przez Olo, w dniu - 25-04-2018 15:21
S(...) powiedział co wiedział - czyli nic. Szara rzeczywistość Osiecznej. Prawdopodobnie sprawa nie będzie wyjaśniona, a jeśli to po bardzo dłuuuugim czasie.  
Hello, CZAS NA ZMIANY NA JESIEŃ.
reklama
13. Dodane przez olo, w dniu - 25-04-2018 15:39
@11 : to może Twój sąsiad na SWOJEJ działce zorganizuje wysypisko ? albo spalarnie ? albo dyskotekę pod gołym niebem ? Pełna wolność ...
14. Dodane przez myślenie_nie_boli, w dniu - 25-04-2018 16:07
Niektórzy tu wypisują kompletne farmazony. Nie ma czegoś takiego jak prywatna plaża. Póki co obowiązuje jeszcze stanowione prawo, które głosi, że akweny wodne są własnością WSPÓLNĄ, w związku z czym dostęp do linii brzegowej muszą mieć zapewnieni wszyscy. Jeśli niektórym się wydaje, że można kupić wszystko, to są w grubym błędzie. Obowiązujące prawo nie jest żadną tajemnicą i zarówno kupujący jak i sprzedający mają świadomość uwarunkowań. Tak samo jak nie można na działce wybudować sobie drapacza chmur wbrew obowiązującym planom zagospodarowania i ograniczeniom wynikającym z innych przepisów. Chcecie własności prywatnej ? Obyście się nie przejechali. Widziałem na Ukrainie całkowicie prywatne plaże (również niezgodne z prawem). Koszt wstępu: 100-200$, a cała reszta mieszkańców miasta leży na betonie. Tego chcecie ? Oligarchowie zawsze się znajdą, kupią wszystko co zechcą i uniemożliwią wam dojazd do domostw. Włączcie myślenie, prawo jest po coś.
15. Dodane przez zzzzz, w dniu - 25-04-2018 16:15
Świat oszalał, żeby robić komuś problemy, że sobie WŁASNĄ, PRYWATNĄ działkę ogrodził, Polska mentalność. Do redaktora: proszę się zaznajomić z prawem zanim zacznie Pan pisać takie bzdury, ośmieszając przy tym niewinne osoby, w dodatku robić bezczelnie dokładne zdjecia czyjejś posesji i tego, co sie na niej znajduje, bo to właśnie jest "łamanie prawa".
16. Dodane przez Marwin, w dniu - 25-04-2018 16:19
Łamanie prawa w tym państwie, to sport narodowy. Podobnie sytuacja wygląda w Boszkowie i nikt, nic z tym nie robi. Jedynie Kościan poradził sobie przed laty z Dębcem, eksmitując łamiących prawo. 
Jak poradzi sobie z kolejnymi Pawłami i Gawłami gmina Osieczna?
17. Dodane przez xyz, w dniu - 25-04-2018 16:20
do 11 problem w tym, ze jezioro nie jest i nigdy nie bedzie prywatna wlasnoscia (jeziora naleza do Skarbu panstwa)Prawo wodne wyraznie mowi o 1,5m pasie ogolnodostepnym od lini brzegowej, chodzi o to, zeby kazdy mial dostep do wody w innym przypadku za moment wszystko bedzie ogrodzone, jak widac cfaniaki naginaja przepisy, ale sprawa jest ewidentna, w ostatecznosci pozostaje nakaz sadowy
18. Dodane przez Mario, w dniu - 25-04-2018 16:24
kupiliśmy te działki ze względu na tę plazę???-trzeba było również dokupić plażę.No,sorry ale chyba nikt tej plaży za darmo nie dostał!A skoro kupił i jest prywatnym właścicielem to miał prawo postawić ogrodzenie wokół własnej działki!Poza tym prawo wodne-prawem ale czy ktoś z interweniujących w tej sprawie zdaje sobie sprawę gdzie dokładnie leży kamień graniczny?Nie sądzę,więc czasem lepiej ugryźć się w język zanim zrobi z siebie człowiek idiotę !NIe sądzę by właściciel był tak mało rozsądny i postawił ogrodzenie poza granicą działki.Reasumując-wolność Tomku w swoim domku!
19. Dodane przez DO kom.11, w dniu - 25-04-2018 16:25
Oczywiście masz rację twoja własność Twoje prawo,ale w Polsce nie można wykupić na własność wody jeziora przepływowego jak i 1,5 m terenu od linii brzegowej.Nikt nie ma prawa wejść bez zgody na plaże właściciela,ale woda i owe 1,5 m nie jest jego własnością więc ogradzając to zagrodził dostęp do terenu który do niego nie należy!
20. Dodane przez M, w dniu - 25-04-2018 16:28
Jak można se kupić w Polsce plaze?? To powinno być dobro wszystkich Polaków i to gmina powinna dbać o porządek na nich a działki sprzedawać 50m od lini brzegowej
21. Dodane przez To ja, w dniu - 25-04-2018 16:39
Nie dziwie się. Ktoś wydał zapewne sporo kasy. Być może dba o plażę a jakiś Janusz ma przyjechać zrobić sobie grilla, narobić bałaganu i zostawić petycję i puszki?
22. Dodane przez Mario, w dniu - 25-04-2018 16:45
Może paradować i jedna osoba a nie pięć ,co CI DO TEGO???
23. Dodane przez Jan, w dniu - 25-04-2018 16:45
Do prokuratora z przestępcami nie pozamykają spekulantów i kombinatorów
24. Dodane przez Mika, w dniu - 25-04-2018 16:47
Popieram xxx,trzeba było kupić działkę jak była na sprzedaż,a nie teraz się czepiać,plaża jest po drugiej stronie więc tam można korzystać do woli.Właściciele dobrze zrobili grodząc to co do nich należy,jeżeli są właścicielami działki to nikt nie ma prawa chodzić po ich własności
25. Dodane przez ups, w dniu - 25-04-2018 17:12
Powstała niedawno Spółka Państwowa "Polskie Wody" już na Mazurach robi porządek z takimi Pawłami, Gawłami i innymi o ksywce Mario.
26. Dodane przez Carlitos, w dniu - 25-04-2018 17:28
Cała Osieczna. Mała (...) dziura,którą rządzi kilku miejscowych cwaniaków czytaj (...)
27. Dodane przez Ul., w dniu - 25-04-2018 18:02
Może w końcu będzie porządek.Te sterty śmieci po "plażowiczo-biwakowiczach" były przerażające. Jakoś Pana Redaktora nie zainteresowały śmieci po drugiej stronie drogi. A tak dokładnie jeszcze niedawno wyglądała cała plaża. Niestety niektórzy nie mają odrobunu kultury aby zabrać ze sobą swoje śmieci. Tacy turyści niech sobie siedzą w swoich domach i po kątach rozrzucają puste butelki, puszki i papierki. Cały okoliczny las i droga dojazdowa traktowany jest jak śmietnik. Ostatnio cała droga dojazdowa do Stanisławówki została posprzątana. Stało siedem dużych worów ze śmieciami i po dwóch dniach znowu jakiś bałwan zostawił przy drodze sie puste słoiki i butelki.
28. Dodane przez Dk, w dniu - 25-04-2018 18:11
Jestem wędkarzem i członkiem PZW i mam prawo mieć dostęp do wody, lini brzegowej jeziora na całej dlugosci. Żaden płot mi nie straszny. Proste
29. Dodane przez Tomek72, w dniu - 25-04-2018 18:40
Szanowni Państwo NIE MIESZAJMY POJĘĆ ... 
 
Prawo wodne 
 
"...Art. 32. Prawo do powszechnego korzystania z wód 
Dz.U.2017.0.1566 - Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne 
1. Każdemu przysługuje prawo do powszechnego korzystania z publicznych śródlądowych wód powierzchniowych, morskich wód wewnętrznych oraz z wód morza terytorialnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej. 
2. Powszechne korzystanie z wód służy do zaspokajania potrzeb osobistych, gospodarstwa domowego lub rolnego, bez stosowania specjalnych urządzeń technicznych, a także do wypoczynku, uprawiania turystyki, sportów wodnych oraz, na zasadach określonych w przepisach odrębnych, amatorskiego połowu ryb..."
30. Dodane przez Rekma, w dniu - 25-04-2018 18:55
Do kom 17 i 19 
Jeżeli Państwo zechce sprywatyzować to kupię i będzie moje. I żadne 1,5 m nie będzie obowiązywać. Wszystko zależy od ceny,myślę że 50 milionów na Osiecznę starczy.
31. Dodane przez aka, w dniu - 25-04-2018 19:21
A co jak ktoś wykopie dołek i złamiesz nogę na prywatnej nieogrodzonej plaży od kogo będziesz chciał odszkodowanie - państwo powie to nie nasze jest prywatny właściciel - ani tak ani tak.
32. Dodane przez tytka, w dniu - 25-04-2018 19:30
Ok. Właściciele kupili bo takie ich prawo. Mnie tylko zastanawia jak owe działki wygladają na mapkach geodezyjnych. Czy są wytyczone do samego brzegu. Czy właściciele zapłacili za pas przybrzeżny? Jeżeli ktoś im sprzedał działkę wytyczoną do samego brzegu jeziora to chyba należałoby spytać taką osobę dlaczego działki są tak a nie inaczej wytyczone. 
 
A co do 4 to chyba chodzi o Dolsk i jezioro Ostrowieczno. Swego czasu była z nim spora afera.
33. Dodane przez xxx, w dniu - 25-04-2018 19:37
A kto sprzedał ten teren owym właścicielom? Od wielu lat był to teren ogólnodostępny.
34. Dodane przez ........., w dniu - 25-04-2018 19:49
Nie wiem czy zauważyliście ale są drzewa powycinane. Ciekawe czy otrzymał na wycinkę zgodę z UMiG :)
35. Dodane przez mawl, w dniu - 25-04-2018 20:32
A kto sprzedaje w prywatne ręce jeziora i przynależne grunty. Jeszcze trochę to do lasów też nie wejdziemy.
reklama
36. Dodane przez proktemi, w dniu - 25-04-2018 20:49
Postawiony płot przy brzegu jeziora czyli naruszenie zakazu grodzenia brzegu wód publicznych stanowi wykroczenie, za które można zostać ukaranym grzywną do 5 tys. złotych (art. 194 pkt 2 prawa wodnego);
37. Dodane przez płotka, w dniu - 25-04-2018 20:57
rozpieprzyć to bez zbędnego gadania i koniec 
płotka
38. Dodane przez wedkarz, w dniu - 25-04-2018 21:30
Podsumowujac.jesli bede chcial wrocic tam na ryby majac aktualne zezwolenie PZW to z kluczykiem 10-tka ?panel odkladam nie niszczac go i stawiam obok rozkladam sie na tych 150 cm od lini brzegowej to złamie prawo któreś?????
39. Dodane przez Luu, w dniu - 25-04-2018 21:32
Aby postawić ogrodzenie, bez względu czy będzie podlegało zgłoszeniu, czy pozwoleniu lub bez tego obowiązku, Inwestor powinien wystąpić o wypis i wyrys z planu zagospodarowania przestrzennego do urzędu gminy. 
 
W sytuacji gdy tego planu nie ma o warunki zabudowy i ogrodzenie budować zgodnie z wytycznymi, czy wymaganiami w nich zawartymi. 
 
W planie zagospodarowania przestrzennego, czy w warunkach zabudowy określane są linie rozgraniczające dla dróg, czy zabudowy oraz podane są parametry charakterystyczne dla rodzaju ogrodzeń np. czy ogrodzenie może być pełne, ażurowe. 
 
W niektórych gminach jest zakaz budowania tak zwanych ogrodzeń betonowych, lub ogrodzeń panelowych z elementów prefabrykowanych. 
 
Ogrodzenie powinno być budowane zgodnie z przepisami oraz ze sztuką budowlaną, a przy pozwoleniu pod nadzorem osoby z odpowiednimi uprawnieniami.
40. Dodane przez Mariola, w dniu - 25-04-2018 21:34
Z tego co się orientuję to Gmina miała pierwszeństwo wykupu plaży i tych działek i zrezygnowała. Widocznie nie zależało jej na plazowiczach i działkach. Więc do kogo te pretensje?
41. Dodane przez Reniaxx, w dniu - 25-04-2018 21:38
Czy część drogi tez jest sprzedana,że płot jest przesunięty a tym samym droga jest węższa. Kto wydał taką zgodę. Przecież to droga dojazdowa do działek ktore sa juz ponad 20lat, a i do pól znajdujących się w poblizu tej plazy.Teraz samochody mogą jechać tylko w jednym kierunku,bo nie sposób sie wyminac.A na terenach lesnych,bo taki ten teren jest ktos pozwolił wyciąć drzewa. Ale przekręty. Ktoś tym musi się zająć.
42. Dodane przez cieniasy, w dniu - 25-04-2018 21:48
... gmina będzie interweniować...ha ha
43. Dodane przez krajanK, w dniu - 25-04-2018 22:29
(...)z Wojnowic kupił.
44. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 25-04-2018 22:51
Wstyd dla całej Gminy i Władzy. Jak można było pozwolić na zaoranie STANISŁAWÓWKI i jej pięknej historii? Ogromny minus dla obecnych władz! OGROMNY !!!!
45. Dodane przez MIOT, w dniu - 25-04-2018 23:06
BOSZKOWO - też łamie właściciel prawo i co może zgłosić to dalej lub wyżej niż do gminy bo kolesiowska społeczność się nie wychyli!
46. Dodane przez Obywatel, w dniu - 26-04-2018 00:07
Panie burmistrzu Mieszkańcy Grodziska i Łoniewa domagają się dostępu do plaży na Stanisławówce, z której korzystali od dawien dawna. Wybory tuż tuż. Przy urnie się rozliczymy
47. Dodane przez wedkarz, w dniu - 26-04-2018 06:56
1,5 m liczy się od od historycznego miejsca wylania wody przez jezioro tak więc od Lini brzegowej może to być nawet 10 m .Kto wydał zezwolenie na takie grodzenie i kto ogrodził to kryminał
48. Dodane przez G1G2, w dniu - 26-04-2018 07:27
Nałożyć karę za zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia. Zarządca drogi wymierza, w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty za zajęcie pasa drogowego.
49. Dodane przez obywatel, w dniu - 26-04-2018 07:33
Jak to możliwe, że ktoś buduje płot w pasie drogi gminnej, a gmina nic o tym nie wie. Albo ktoś kłamie albo postawili go bez jakiejkolwiek procedury zgłoszeniowej.  
Tak czy siak mieszkańcy Łoniewa i Grodziska zostali pozbawieni dostępu do jedynej plaży w tym rejonie.  
A burmistrz co na to ????????????????? 
Wybory Tuż tuż !!!!!!!!!!!!
50. Dodane przez Ala, w dniu - 26-04-2018 07:36
Co robi Policja?? To jest wykroczenie podobnie jest w boszkowie
51. Dodane przez XXL, w dniu - 26-04-2018 07:47
Czy Gmina sprzedając ten teren Grupie Trzymajacej Plażę :), konsultowała to z właścicielami okolicznych działek rekreacyjnych?Czy zaproponowano im stworzenie innej plaży, ogólnodostępnej? Czy ktoś policzył ile ludzie stracą na wartości tych działek nad jeziorem, bez dostępu do jeziora???
52. Dodane przez Mokosz, w dniu - 26-04-2018 08:09
Art. 27 
1. Zabrania się grodzenia nieruchomości przyległych do powierzchniowych wód publicznych w odległości mniejszej niż 1,5 m od linii brzegu, a także zakazywania lub uniemożliwiania przechodzenia przez ten obszar.
53. Dodane przez do 45, w dniu - 26-04-2018 08:18
Może i mieszkańcy korzystali, ale tylko dzięki uprzejmości właściciela, plaża zawsze była prywatna. Dostęp do wody to co innego i powinien być
54. Dodane przez anka, w dniu - 26-04-2018 08:30
a takie piękne wspomnienia mam z tej plaży jak jeździło się tam z rodzicami, dziadkami, niedzielne wypady rowerami, szkoda że to umiera
55. Dodane przez zastanawiające, w dniu - 26-04-2018 08:32
Przed cukrownią można było z niej korzystać, w czasie jak cukrownia była i po niej też, więc dlaczego teraz ogół społeczeństwa nie może z niej korzystać ??????????? 
Kto na to pozwolił ?????????? 
Trzeba utworzyć komisję śledczą do zbadania tego tematu !!!!!!!!
56. Dodane przez Do Mirki i Mario, w dniu - 26-04-2018 08:39
Rozumiem że kupiliście te działki i teraz wydaje się Wam że macie prawo ogrodzić jak chcecie. Tylko d czasu. Zapewniam Was. Argument że ktoś mógł sobie to kupić jest bez sensu. Stawianie ogrodzenia do samej wody, jest to złamanie prawa. O czym wy chcecie dyskutować? Dzisiaj się cieszycie ale kiedyś zdemontujecie albo buldożer zdemontuje. Proste.
57. Dodane przez jack, w dniu - 26-04-2018 08:58
ta plaża zawsze była prywatna, tylko właściciele byli normalni...
58. Dodane przez 0, w dniu - 26-04-2018 10:19
Plaża była i jest prywatna, nigdy nie była publiczna.
59. Dodane przez magda, w dniu - 26-04-2018 10:35
Tak, tak plaze ZAWSZE byla prywatna i ZAWSZE byl wstep wzbroniony, ale ktos notorycznie zrywal plakietki. Kamienie graniczne wyznaczaja teren dzialki - wlasciciel ma prawo postawic ogrodzenie. Zostawienie przejscia przy lini brzegowej nie oznacza wstepu na prywatna dzialke. Kto by chcial, zeby na jego balkonie ktos sie opalal...? na plaze przy zamku tez nikt nie chodzi. A osieczna ma swoja plaze gminna :)
60. Dodane przez MECENAS, w dniu - 26-04-2018 10:47
tak samo jest w boszkowie ze strony syreny i co dalej - to ma miejsce i na prywatnych działkach na dominice gdzie robią własne plaże do wody wycinając w parku krajobrazowym m.in. trzcinę I NIE MA NA TO BATA!!! PRAWO ZESZŁO NA P S Y !!!
61. Dodane przez emeryt cukrowni, w dniu - 26-04-2018 10:52
Stanisławówka zawsze była własnościa prywatna, jeszcze przed wojna. Po wojnie miała ja Cukrownia Gostyn i był to osrodek i plaza zakladowa...
62. Dodane przez Wioletta, w dniu - 26-04-2018 10:57
Tak samo jak w Boszkowie, domki wybudowane przy linii brzegowej bez dostępu do plaży.
63. Dodane przez leszczynianin, w dniu - 26-04-2018 11:23
o czym jest ta cała dyskusja??!! NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO, JAK GRODZENIE LINII BRZEGOWEJ WODY ! każdy ma prawo DOSTĘPU DO WODY NA AKWENACH P A Ń S T W O W Y C H w Polsce ! Zapis mówi jasno : 1,5m TO LINIA BRZEGOWA I ONA MA BYĆ OGÓLNODOSTĘPNA! Na takich łamańców prawa, są odpowiednie służby! CBA i inne. Dośc mam cwaniakowania bogatych dorobkiewiczów, którym się wydaje, że z racji posiadanych pieniędzy są ponad prawem! Rozmawiałem ze ze znajomym prawnikiem, takie coś dzieje się też w BOszkowie, są liczne skargi, ludziom się nie podoba to, że jakiś cwany prywaciarz wyciaga łapska nie po swoje. Ok, można inwestować, lecz trzeba przy tym respektować prawo. Skladam odpowiednie doniesienia na władzę, za takie MACHLOJE, bo zwyczajnie mam dość tego! Wszyscy niby patrzą i patrzą i widzą i widzą i .. NIC. kONIEC Z TYM, MIARKA SIĘ PRZEBRAŁĄ.
64. Dodane przez PRAWO JEST PRAWEM, w dniu - 26-04-2018 11:23
PŁot do likwidacji. W całości oczywiście. Z terminem do realizacji 7 dni.
65. Dodane przez Do 60, w dniu - 26-04-2018 11:34
Jeszcze był dr Świderski później dopiero ja sprzedał albo znacjonalizowano
66. Dodane przez Mika, w dniu - 26-04-2018 12:24
Ludzie,zastanówcie się co piszecie.jak był tam bałagan,pozostawiane puszki po piwie,papierki,śmieci to jakoś nic nie zwracał uwagi,a teraz jak właściciele postanowili zrobic tam porządek to wielkie halo powstało.Do brze zrobili grodząc to co ich,od razu jest porządek i miło popatrzeć,a że dostępu do wody nie ma ,no cóż,podrugiej stronie jest duża plaża i można korzystać do woli.Popieram właścicieli,nikt nie ma prawa chodzić po ich własności.A do tych co piszą że rozwalić płot niech się zastanowią,to jest karalne
67. Dodane przez Xxxxxx, w dniu - 26-04-2018 13:59
Boze ludzie wy nie macie co robić? Ktoś kupił sobie teren i ogrodzil. Jest właścicielem i wszelkie robactwa jak wy nie mają prawa do rządzenia tym czy on sobie ogradza to czy nie. Wstęp będzie jak w Boszkowie platne. I gdyby tak było to w 100% popieram!
68. Dodane przez Oboektuwny, w dniu - 26-04-2018 14:26
Jak się tym Kusnierek zajął to aż strach się bać ;) Ten to ma moc sprawczą M
69. Dodane przez l, w dniu - 26-04-2018 14:30
jesli kupili sobie działke to niech sobie ogrodza tez od lini brzegowej 1,5 metra i koniec tematu
70. Dodane przez Kaśka, w dniu - 26-04-2018 14:42
Co za przekręty!!! - brak zachowania linii brzegowej jeziora, droga gminna ewidentnie pomniejszona (jak się to ma do przejechania tamtędy pojazdów i maszyn rolniczych a o zachowaniu drogi przeciwpożarowej już nawet nie wspomnę przecież nie ma szans żeby na tym odcinku taki wóz przejechał a lasy za domkami istnieją). Ta wycinka drzew rozumiem, że została zgłoszona?... pewnie tak samo jak wyżej wymienione sprawy.  
A czy ktoś pomyślał ile osób tam plażowało chociażby w weekend&teraz jak wszyscy przeniosą się na główną plażę w Osiecznej to będzie mega kocioł, prawna jest taka że już teraz trudno tam o miejsce parkingowe a i na plaży ludzie tłoczą się jeden na drugim& wakacje już tuż tuż&
71. Dodane przez Ddd, w dniu - 26-04-2018 15:12
Po prostu Skandal!!!! Jak tak mozna, dostep do plazy zawsze byl Wolny!!! Mam nadzieje ze gmina szybko cos z tym zrobi! A ci ktorzy ten teren ogrodzilz to mysla ze wszystko im Wolno!!
72. Dodane przez jan, w dniu - 26-04-2018 15:22
To Pan Burmistrz nie widział, że ktoś to odgradza? Robili ten płot w nocy? Szkoda, że reagowano wcześniej.
73. Dodane przez Typowy, w dniu - 26-04-2018 15:59
Typowa Polska cebula w komentarzach
74. Dodane przez wedkarz, w dniu - 26-04-2018 17:00
Czyli podsumujac:
Biore wedki i opłacona karte PZW , kluczyk 10, jade w to miejsce i na miejscu odkrecam delikatnie płot(nie niszcząc go) przy granicy wody i w odstepie 150cm od wody moge sie rozstawic i łowic ryby?
reklama
75. Dodane przez DZIWNE, w dniu - 26-04-2018 20:56
Witam! a co w przypadku jak podniesie sę stan wody i 1,5 metra zniknie? Może szanowni inwestorzy kupili by sobie działeczki w innym mniej dostępnym miejscu .Było by ciszej a tak ładna natura znikła.
76. Dodane przez Ja, w dniu - 26-04-2018 21:32
Kawałek dalej kiedyś była plaża ale została zaniedbana od jakiegoś czasu.kiedys było to dzikie pole namiotowo-kempingowe teraz zarośnięte zielskiem i trzcinami. Udać się do wójta i poprosić o zrobienie porządku lub zgodę na prace społeczne i zrobić samemu pozadek
77. Dodane przez Yahooy, w dniu - 27-04-2018 11:06
W Boszkowie i Dominicach jest jeszcze gorzej. Od Pudełkowa, przez całe Dominice, aż do lasu przy drodze na Górsko nie ma dostępu do jeziora. (z wyjątkiem małej 25 m plaży w Dominicach). I wszyscy mają przyzwolenie (...)
78. Dodane przez wydra, w dniu - 27-04-2018 12:26
Podobno jest sugestia spuszczenia wody z jeziora na sluzie kolo zamku żeby bylo 1.5 metra od siatki
79. Dodane przez amator wedkarstwa ze stanisławówki, w dniu - 28-04-2018 13:27
ja rozumiem ze ludzie maja pieniądze ale prawo jest równe dla bogackich i tych mniej bogatych. Wykupiłem zezwolenie na amatorski połów ryb po jednej stronie stanowiska zajęte przez PSEUDO wędkarzy po drugiej PŁOT zostaje coraz mniej miejsca dla ludzi mających odrobinę pasji,ale co to kogo obchodzi. Władze które powinny dawać przykład nabierają wody w usta i spychaj a to na innych a ci znowu na innych i tak ci bogaccy maja przewagę nad innymi
80. Dodane przez real, w dniu - 03-05-2018 14:57
Lato minie i płot dalej będzie stał.Karać też ludzi odpowiedzialnych za opieszałość i bagatelizowanie zaistniałej sytuacji!!!
81. Dodane przez Działkowiczka, w dniu - 04-05-2018 13:57
Byłam, widziała... :((( żal serce ściska.. Ci "właściciele" wyglądają niczym małpki w zoo.. Ogrodzili się i mają (...), czy ktoś tam przychodził z dziećmi czy nie.. Jak mam wytłumaczyć 4 latce, że nie pójdziemy się już kąpać na tą plażę, na którą chodziliśmy od lat?!
82. Dodane przez Lukas, w dniu - 26-04-2020 22:00
Ktos zainwestował i ma się tłumaczyć? Kupując działkę z widokiem możesz spodziewać się zmiany planu za jakiś czas i zamiast lasu będzie market.sam jestem właścicielem plaży właściciele domków myślą że kupili okolice przy zakupie domku.kazdy chce korzystać lecz nie każdy chce dbać i sprzątać .ja ustaliłem proste zasady kto pomoże sprzątać będzie miał dostęp.wymagaja od ciebie to wymagają od innych 
Kiedy była możliwość kupna plaży przy zbiorniku wodnym zero reakcji nikt nie stawił się z tych mądrali na przetargu nikt oprócz mnie nie wplacil vadium.bo wiadomo jak już trzeba była zapłacić to szczekanie się uciszyło.teraz każdy szanuje właściciela korzysta za jego zgodą.poki co ogrodzeń nie ma.tak jak w przypadku covid restrykcje są odpalane czasowo:)
83. Dodane przez Pati, w dniu - 05-07-2023 21:21
W Żelaznie też ktoś ogrodził jedna stronę jeziora i zrobił tam pojedyncze działki oczywiście ogrodzone to jak to
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj