Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Rozmowy o pomniku Armii Krajowej

We wtorek spotkanie dla mieszkańców

Rozmowy o pomniku Armii Krajowej

12.08.2018. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

W najbliższy wtorek mieszkańcy Leszna będą mogli zapoznać się z koncepcją budowy pomnika Armii Krajowej. Okazały monument ma stanąć w parku między ul. Mickiewicza i Aleją Słowackiego, obok Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Inicjatorem budowy jest leszczyńki oddział Światowego Związku Żołnierzy AK. W połowie kosztów ma partycypować Urząd Miejski Leszna. Obecnie na ukończeniu jest opracowywanie dokumentacji budowlanej. Koncepcja
zakłada wybudowanie pomnika na okręgu o średnicy piętnastu metrów. Na jego obrzeżasz mają znaleźć się przestrzelone, stalowe tarcze.

- Pierwsze plany były takie, aby odsłonięcie pomnika nastąpiło przed 11 listopada. Niestety, z różnych powodów, jest to termin trudny do dotrzymania, jednak zależy nam na tym, aby zrealizować tę inwestycję w tym roku. Ten pomnik ma być dowodem pamięci i wdzięczności dla wysiłku wszystkich żołnierzy, którzy walczyli z okupantem. Wielu z nich zapłaciło najwyższą cenę - mówi Andrzej Gumienny z leszczyńskiego oddziału Światowego Związku Żołnierzy AK.

Związek wraz z Fundacją Huberta Mądrego organizuje w najbliższy wtorek o godz. 18.00 w Bibliotece Ratuszowej spotkanie dla mieszkańców, na którym przybliżone zostaną wszelkie szczegóły odnośnie budowy pomnika.

 
Komentarze (48)
1. Dodane przez m, w dniu - 12-08-2018 12:57
Ja bym tam wolał pomnik Powstańców Wielkopolskich jak już coś muszą stawiać.
2. Dodane przez renia, w dniu - 12-08-2018 12:57
Jeden pomnik Armii Krajowej już mamy,za mało? Polska pomnikami stoi!!!!Urzędnicy,którzy postawią najwięcej pomników,chcą osiągnąć największą chwałę od ludu?,a lud płacze i płaci-zastanówmy się,czemu to służy
3. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 12-08-2018 13:24
Jeżeli pomnik ma być dowodem pamięci i wdzięczności dla wysiłku wszystkich żołnierzy, którzy walczyli z okupantem, to nie powinien być to pomnik Armii Krajowej. To zakłamywanie historii. A co z tymi, którzy przelewali krew za Polskę w szeregach Armii Ludowej, Batalionów Chłopskich, itp.? 
Jeżeli już koniecznie musi być postawiony kolejny pomnik upamiętniający tych, którzy walczyli podczas II światowej, to postawcie pomnik z bardziej ogólnym przekazem. Wzorem niech będzie pomnik Ludziom Solidarności w Lesznie, który nie dzieli na tych, którzy doceniają działania A. Walentynowicz czy Lecha Wałęsy, tylko upamiętnia wszystkich, którzy wtedy działali. Nawet tych malutkich, nikomu nieznanych.
4. Dodane przez abc, w dniu - 12-08-2018 13:52
I po co to? Nie mozna dolozyc tablicy przy pomniku Garnizonu Wojska Polskiego? Jesli oficjele chca skladac kwiaty-to jest godne miejsce- a nie co metr pomnik-jak w Moskwie.Pieniedzy brak na smietniki-ale pomnikow w Lesznie dostatek.
5. Dodane przez Kod, w dniu - 12-08-2018 13:55
A może by tak wybudować pomnik dla pana Lecha K. On był takim fajntm prezydentem!
6. Dodane przez Gera, w dniu - 12-08-2018 14:03
Zastanawia mnie jedno kiedyś mówiło się tylko i wyłącznie o żołnierzach walczących w AL. Teraz każdy jest AK. Dlaczego nikt nie pamięta o tamtych ludziach ginących z Polskę im było obojętne czy walczyli w AK czy w AL czy w BCH, oni chcieli tylko walczyć przeciwko Niemca .W Polsce zawsze ze skrajności w skrajność.
7. Dodane przez PIS, w dniu - 12-08-2018 14:11
A kiedy będzie pomnik w lesznie.. PREZYDENTA LECHA KACZYŃSKIEGO..
8. Dodane przez Paleta, w dniu - 12-08-2018 14:26
Dlaczego te płyty na obrzeżu są czerwone ? 
Trochę nadreprezentacja czerwieni.
reklama
9. Dodane przez Egon, w dniu - 12-08-2018 14:32
Z tymi pomnikami miasto jest rozrzutne nasze pieniądze idą na jakiś pomnik jak by nie było w co innego zainwestować np.drogi i chodniki
10. Dodane przez Archanioł, w dniu - 12-08-2018 15:24
Finansowanie: jeżeli urzędników trzeba naciągnąć na kaskę, to oczywiście trzeba się śpieszyć przed wyborami, bo wtedy dają bez pytania na co i całkiem możliwe, że więcej niż się chce, choć warto oczywiście pamiętać, że pośpiech wskazany jest jedynie przy łapaniu pcheł i biegunce.  
Idea: prawdziwa pamięć i wdzięczność jest w narodzie, to nie wymaga żadnych dowodów. A ten okrąglak kojarzący się bardziej z budką od piwa, która kiedyś zdobiła Nowy Rynek niż z dowodem pamięci symbolizuje raczej niezłe zakręcenie po imprezie, po której jest co prawda wdzięczność, że się już skończyła, ale pamięć nawet przez kilka dni szwankuje. No i ten nieodłączny czerwony kolor nadal wiernie służący jedynie słusznym celom. Zupełnie jak dawniej.
11. Dodane przez Kido kom 6., w dniu - 12-08-2018 15:28
Trafne spostrzeżenie.To będzie raczej przypominać pomnik armii czerwonej.A poza tym to Polska pomnikami stoi
12. Dodane przez leśny władek, w dniu - 12-08-2018 15:36
Moim zdaniem ten projekt jest brzydki.
13. Dodane przez Tak się zastanawiam ..., w dniu - 12-08-2018 15:59
Kiedy ktoś zaproponuje postawienie w Lesznie pomnika, który nawiązuje do największej tragedia naszego miasta. A właściwie największych, bo wielkich pożarów miasta było kilka. Wtedy spalono nawet katolicki kościół na Chrobrego (obecnie biblioteka). Wokół Leszna było ponoć kilkaset wiatraków, które też spalono. To wydarzenia tragiczne, lecz bliskie temu miastu. Nie warto ich upamiętnić?
14. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 12-08-2018 16:05
Dlaczego akurat w tym miejscu proponuje się postawienie pomnika Armii Krajowej? Czyżby tylko dlatego, że jest tam trochę wolnego miejsca? Kiedyś tam radośnie bawiły się dzieciaki w ogródku jordanowskim. Mamy już Osiedle Armii Krajowej. Nie lepiej to jakoś połączyć?
15. Dodane przez zaciekawiony, w dniu - 12-08-2018 16:08
Proszę o wyjaśnienie dat na pomniku. Niestety nie będę mógł być na spotkaniu we wtorek o 18:00. Dlatego pytam tutaj. 
 
27 września 1939 powstaje - Służba Zwycięstwu Polski, 
13 listopada 1939 powstaje - Związek Walki Zbrojnej, 
14 lutego 1942 powstaje - Armia Krajowa (brak daty na pomniku !!!) 
19 stycznia 1945 rozwiązanie Armii Krajowej 
Data 1956 na pomniku kompletnie mi tutaj nie pasuje. 
 
Coś czuję, że szykuje się kolejny "potworek historyczny" w Lesznie (vide ahistoryczne flagi Powstania Wielkopolskiego). 
Ten pomnik będzie oglądać młodzież i pomyśli że AK powstało w 1939 a zaprzestało działalności w 1956 roku.
16. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 12-08-2018 16:17
Nie rozumiem przekazu związanego z datami umieszczonymi na pomniku 1939 - 1945 - 1956 Z wiedzy, którą posiadam to Armia Krajowa powstała 14 lutego 1942 roku a rozformowana 19 stycznia 1945 - czyli okres działalności Armii Krajowej to lata 1942-1945 ni jak to ma się do dat umieszczonych na pomniku ? Może ktoś zna wyjaśnienie wyboru tych dat?
17. Dodane przez jacek, w dniu - 12-08-2018 16:32
Przestrzelone blachy padną łupem złomiarzy lub graficiarzy i tyle będzie z tego pożytku. Idea dobra ale ktoś chyba nie zastanawiał się długo nad wyglądem pomnika.
18. Dodane przez Sif, w dniu - 12-08-2018 16:43
Komuno wróć!!!
19. Dodane przez iga, w dniu - 12-08-2018 17:56
zgadzam sie z kom.nr 1, 3 i 6.Czy Armia Krajowa była jakoś szczególnie związana z Lesznem? I powinno się upamietnić zwykłych żołnierzy bez względu jak nazywała się formacja w jakiej słuzyli
20. Dodane przez ?, w dniu - 12-08-2018 18:15
Dlaczego tutaj nie było konkursu na projekt, jak na żwirownię? (Oblegany konkurs na żwirownię, prawie 60 zgłoszeń.)
21. Dodane przez pomnik, w dniu - 12-08-2018 18:24
elka.pl, Pomnik AK przy PWSZ, 19.4.2018r. 
Budowa pomnika ma być sfinansowana z datków podczas zbiórki publicznej, jednak w projekcie zmian w budżecie na najbliższej sesji jest też zaplanowana nań kwota 50 tysięcy złotych. Termin postawienia monumentu nie jest jeszcze znany - zależeć będzie od tego, kiedy uda się zebrać pieniądze. 
 
PROTOKÓŁ Nr XLIX/2018 z obrad XLIX Sesji Rady Miejskiej Leszna VII kadencji, 28 czerwca 2018 roku, str. 10,11. Pan Radny Goryniak (&) na Komisji Rewizyjnej złożyłem wniosek formalny o zabezpieczenie środków wysokości 150 tys. zł na budowę pomnika Armii Krajowej. Ten wniosek został przegłosowany w stosunku: 3 głosy za i 3 osoby wstrzymały się. I w tym momencie chciałem złożyć wniosek formalny poprawki do zmiany budżetowej na zwiększenie środków na zadania pt. Budowa pomnika Armii Krajowej w Lesznie o kwotę 150 tys. zł, która może zostać sfinansowana z rezerwy budżetowej ogólnej. 
 
Pan Radny Malepszy - pojedyncze głosy środowiska kombatanckiego wskazywały, że bardziej odpowiadającym im miejscem byłby skwer Michała Ganowicza przylegający do ul. Kąkolewskiej. 
 
Pan Radny Goryniak - Rektorat Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej zobowiązał się (&) w przyszłości opieką nad tym pomnikiem (&) że przy zorganizowaniu jakiej większej uroczystości, gdzie jest potrzebna młodzież szkolna, mieszkańcy miasta, wojsko, kompania honorowa jest potrzebne przestrzeń, miejsce.
22. Dodane przez Max, w dniu - 12-08-2018 18:45
Pomnik powinien być związany z regionem, lub mieć walory użytkowe. W tym przypadku można jedynie pójść "za potrzebą" i patrzeć czy nikt nas nie widzi. Lubię pomniki, ale wygląda to koszmarnie.
23. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 12-08-2018 19:01
Ale może niektórzy chcą wykazać na siłę, że tylko AK walczyła z okupantem? Może należałoby najpierw zapytać pomysłodawców tego pomnika jak definiują pojęcie "okupant"? Bo możliwe, że tu nie chodzi o tego okupanta, o którym większość komentujących myśli. Przecież nigdzie w artykule nie jest napisane, że chodziło o hitlerowskiego okupanta.
24. Dodane przez Opla, w dniu - 12-08-2018 19:29
Dosyć pomników (...)
25. Dodane przez do kom. 21, w dniu - 12-08-2018 19:47
Dobrowolne składki... Niektórzy radni chyba już zupełnie zapomnieli o tym, że pieniądze miejskie nie rosną na drzewach.
26. Dodane przez OBŁUDA, w dniu - 12-08-2018 21:21
Część jeszcze żyjących AKowców wegetuje skandalicznych, nie godnych warunkach finansowych; część mogił zmarłych AKowców jest likwidowana bo nikt o nie nie dba, a my zamykamy oczy i budujemy sobie (bo po co im) pomniki. OBŁUDA. To, że władze krajowe postępują obłudnie boli, ale to, że nasze (kiedyś rozsądne) miasto jest liderem obłudy boli jeszcze bardziej.
27. Dodane przez Bonifacy, w dniu - 12-08-2018 23:25
Po co w lesznie drugi pomnik Armii Krajowej??
28. Dodane przez Demon, w dniu - 13-08-2018 07:30
Naprawdę nie ma innych pilnych spraw do załatwienia w tym mieście? Naprawdę? Kolejny pomnik jest niezbędny do przeżycia mieszkańców?
29. Dodane przez Radosław Handke, w dniu - 13-08-2018 08:43
1. W Lesznie nie ma pomnika Armii Krajowej. Jest kamień przy Kąkolewskiej. Żaden z tego pomnik. 
 
2. Daty - to powinien wyjaśnić projektant pomnika jaki miał zamysł. 
 
3. ZBIÓRKA PUBLICZNA - chyba nie wszyscy komentujący wiedzą co oznacza to. Miasto daje 50 tys. koszty pomnika dużo większe. 
 
4. AK było największą organizacją wojskową PPP ... przypomnę,że BCh połączyło się z AK i nikt nie odbiera bohaterstwa i chwały zarówno BCh i NSZ. 
 
5. Wygląd pomnika - kwestia gustu. Jednym się podoba innym nie. Jak zawsze. 
 
6. Czy potrzebny? Tu też zdania podzielone. Ale myślę, że warto upamiętnić. 
 
7. W kwestii pomnika Powstańców Wielkopolskich - przypomnę że jest. Przedwojenny nawet. Ktos kto pisze, że nie ma ... nie zna miasta i raczej niewiele wie o Lesznie.
30. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 13-08-2018 10:57
Tak, pomniki to jest to, czego w tej chwili najbardziej potrzebujemy. Warto pomyśleć nad koncepcją pomnika smoleńskiego, pomnika Marii i Lecha Kaczyńskich oraz Jezusa Chrystusa i Maryji Królowej Polski. Podsuwam to pod rozwagę obecnym i przyszłym władzom Leszna. 100 pomników na 100-lecie niepodległości. Amen!
31. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 13-08-2018 11:03
Może liczą się tylko te przy których osobiście można przeciąć wstęgę i wrzucić z tej okazji zdjęcia na FB?
32. Dodane przez mimi, w dniu - 13-08-2018 11:13
Proszę podać nazwisko autora projektu. Pozdrawiam
33. Dodane przez nie, w dniu - 13-08-2018 12:09
Ludu ty widzisz co sie dzieje ?
34. Dodane przez ..., w dniu - 13-08-2018 12:46
Podaję autorów projektu: profesorowie Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu Wojciech Hora, Karolina Komasa. Przydałaby się informacja, kto i ile zapłacił za projekt. Nie było konkursu na projekt pomnika. Miała być zbiórka publiczna, poza budżetem miasta a dowiadujemy się o kwocie 150.000 zł wprost ze wspólnego budżetu miasta. Miasto nie działa tak, jak chciałby tego 29. Miasto nie ma bankomatu lecz pieniądze mieszkańców, nasze pieniądze. W kwestii Powstania wielkopolskiego, szacunku dla powstańców i historii miasta Leszna, przydałoby się więcej ogłady niż posiada jej autor komentarza 29.
35. Dodane przez do kiom. 32, w dniu - 13-08-2018 13:08
"Gotowy jest już wstępny projekt, przygotowany przez Wojciecha Horę i Karolinę Komasę, profesorów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu." 
http://elka.pl/content/view/88336/80/
36. Dodane przez do 29, w dniu - 13-08-2018 13:24
Panie Radosławie Handke. 
Nie kwestionuję zasadności pomnika, diabeł tkwi jednak, jak zwykle, w szczegółach. 
Co do dat to projektant, mam nadzieję, otrzymał wytyczne od zamawiającego. Brzmi to trochę niepoważnie, że projektant a nie zamawiając ma się wytłumaczyć z użytych dat. 
 
Co do 1956 r. Myślę, że nie ma on żadnego znaczenia dla historii Polskiego Państwa Podziemnego i AK. Wszak działalność niepodległościowa i etos Armii Krajowej trwał nadal i trwa do dziś. 
Częściowa rehabilitacja AK i jej członków zainicjowana artykułem w "Po prostu" (11 marca 1956 - "Na spotkanie ludziom z AK") to nie koniec Armii Krajowej. Mimo, że oficjalnie w partyjnej retoryce zakończono w 1956 r. represje wobec AK to cenzura i inwigilacja bezpieki nadal trwały. 
Nie ma w zasadzie takiej daty końca AK, chyba, że pryncypialnie uznamy 19 stycznia 1945 rozwiązanie AK.  
Trudno też szukać jakieś daty dziennej np. według niektórych źródeł ostatnim zabitym w walce członkiem AK był Józef Franczak Lalka - żołnierz Armii Krajowej, następnie WiN, zabity 21 października 1963 r. przez SB i ZOMO. 
Podsumowując 1956 r. nie ma tutaj żadnego uzasadnienia, poza krótkim okresem odwilży nic się w sprawie nie zmieniło. Nadal trwała cenzura a propaganda hołubiła czyny Armii Ludowej. Byłby to zresztą triumf komunistów że koniec AK nastąpił w 1956 roku z chwilą kiedy oni "zaakceptowali i zrehabilitowali" AK-owców. 
 
Co do innych organizacji zbrojnych: NOW, BCH, NSZ, GL-WRN (nie mylić z komunistyczną Gwardią Ludową) i mniejszych, to powinny być wymienione na pomniku nawet w formie krótkiej listy z datami działalności i scalenia z AK. 
Widzę, że jako członek Fundacji Huberta Mądrego ma Pan konkretną wiedzę na ten temat. Proszę się nią z nami podzielić. 
Pozdrawiam
37. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 13-08-2018 13:27
Proszę w takim razie wyjaśnić jak Pan rozumie zbiórkę publiczną skoro inni mogą tego nie rozumieć? Wcześniej pojawiały się informacje mówiące, że budowa pomnika ma być sfinansowana z datków podczas zbiórki publicznej. 
 
Wrzucę jeszcze swoją podpowiedź z Poradnika NGO:  
"Zbiórka publiczna: 
- dotyczy wyłącznie ofiar w gotówce lub w naturze, czyli: pieniędzy, darów rzeczowych. 
- zbiórka w miejscach publicznych, zbierający i dający nie znają się (...)" 
 
"Regulowane jest zbieranie pieniędzy i darów rzeczowych w miejscach publicznych, ponieważ gotówka lub dary zbierane w ten sposób nie są ewidencjonowane i nie pozostaje ślad ich przepływu". 
 
http://poradnik.ngo.pl/zbiorki-publiczne
38. Dodane przez ja, w dniu - 13-08-2018 14:49
A ja kwestionuję zasadność budowy pomnika i zajmowania miejsca, skoro już jest obelisk Armii Krajowej przy ul.Kąkolewskiej. Szastanie pieniędzmi przez obecną władzę najgorszej kadencji w powojennej historii miasta jest jej karykaturą i zaprzeczeniem gospodarskiego podejścia.
39. Dodane przez ..., w dniu - 13-08-2018 15:05
Mało, że szastają pieniędzmi, budują, zajmują teren, to jeszcze podrzucają sąsiadowi zobowiązanie do jego pilnowania i stałego udziału niczemu winnych studentów w politycznej propagandzie. Mimo wszystko mam nadzieję, że PWSZ będzie wolna, jak dotychczas, od lokalnej polityki i propagandy.
40. Dodane przez Propozycja mieszkańca, w dniu - 13-08-2018 17:58
Może zamiast upychania wielu pomników w każde możliwe miejsce miasta, warto rozważyć zbudowanie jednego wokół którego będzie miejsce dla przybyłych gości, pocztów sztandarowych, publiki, mediów, itp. Można by go nazwać uniwersalnie, np.: Ludziom walczącym, co umożliwiałoby przygotowanie tam bardzo różnych uroczystości. A obok jakiegoś głównego elementu byłyby tablice poszczególnych grup, które mieszkańcy i władze chciałyby upamiętnić. Nawiasem pisząc wydawało mi się, że to miejsce obok jednostki wojskowej mogłoby pełnić taką funkcję.
41. Dodane przez popieram 40, w dniu - 13-08-2018 18:37
Oczywiście, że tak mogłoby być, jak pisze 40. Przede wszystkim - praktycznie.
42. Dodane przez ada, w dniu - 13-08-2018 19:13
najgłupsza wypowiedz to nr 30.Sandro Ramirez nick niby oryginalny wypowiedz beznadziejna.
43. Dodane przez ja, w dniu - 13-08-2018 20:23
Popieram 30 w całości.
44. Dodane przez Parking, w dniu - 13-08-2018 21:10
Jeżeli w tym miejscu będzie pomnik, to gdzie będzie parking dla niego? W wakacje oczywiście można skorzystać z parkingu PWSZ i Urzędu Skarbowego, ew. w w 3 LO. Ale podczas roku akademickiego, są one zazwyczaj przepełnione. Lidlowi miejsca będą zabierać wtedy wszyscy przybywający na uroczystość?
45. Dodane przez Radosław Handke, w dniu - 14-08-2018 08:00
Do kom. 36 
 
1. Fajnie, ale wiadomo z kim się dyskutuje. Ja nie mam problemu by podpisywać się imieniem i nazwiskiem pod komentarzami. 
 
2. Fundacja im. Huberta Mądrego nie jest, ani pomysłodawcą, ani nie finansuje projektu pomnika. Kibicujemy projektowi i budowie bo uważamy, że taki pomnik jest potrzebny.  
 
3. Osobiście uważam, że znacznie lepszym pomnikiem w tym przypadku byłby pomnik Polskiego Państwa Podziemnego uwzględniający wszystkie organizacje walczące z Niemcami. AK, NOW-AK, NSZ, BCH, GL-WRN i inne mniejsze organizacje.  
 
4. Powtarzam - obelisk na Kąkolewskiej to bardziej oznaczeni pobliskiego osiedla aniżeli pomnik upamiętniający żołnierzy AK. 
 
5. Co do daty 1956 na pomniku. Moim zdaniem zbędna, niepotrzebna etc. Ale to już pewnie powinien wytłumaczyć autor projektu. 
 
6. Pomniki są potrzebne, ale mądrze dopierane. A nie stawianie byle czego i byle gdzie.  
 
Pozdrawiam
46. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 14-08-2018 16:57
A co za różnica jak się nazywa druga osoba, jeżeli prowadzi merytoryczną rozmowę? Nazwisko ma tylko zaspokoić ciekawość, czy wpłynąć na coś szczególnego?
reklama
47. Dodane przez Pomniki, w dniu - 15-08-2018 10:49
Z wielkim sentymentem patrzę na Pomnik św. Jana Pawła II. Dlaczego? Bo jest jeden w całym mieście, zadbany i ładny. Jak na każdym rogu by stał Jego pomnik to by wszystkim było wszystko jedno. A do tych zwolenników stawiania na każdym rogu pomników mam przesłanie Spieszcie się z ich stawianiem, szybo ubywa miejsc pod te i następne pomniki. A jak to co przedstawia projekt jest pomnikiem to ja jestem orłem.
48. Dodane przez 0000000000000000000000, w dniu - 17-08-2018 10:55
Szczerze? Zupełnie nietrafiony (wizualnie, funkcjonalnie) projekt. 
 
Lepiej postawić tablicę (może mieć kształt dużego Krzyża Walecznych, nadawanego za odwagę na polu bitwy) z nazwiskami żołnierzy AK którzy mieszkali w Lesznie i okolicach. W ten sposób można by ich dużo lepiej uhonorować, a przy okazji stworzyć miejsce pamięci.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj