Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Pietrzak: zarzuty są bezpodstawne

List otwarty rektora PWSZ do prezydenta Leszna

Pietrzak: zarzuty są bezpodstawne

14.02.2019. Radio Elka, Emilia Wojciechowska

Rektor PWSZ, prof. dr hab. Maciej Pietrzak nie zgadza się z zarzutami przedstawionymi przez prezydenta na spotkaniu z przedsiębiorcami w leszczyńskim MOK-u. Prezydent skarżył się na trudną współpracę z PWSZ, zwłaszcza co do tworzenia nowych kierunków studiów, które mogłyby wzmocnić lokalne przedsiębiorstwa. W liście otwartym rektor napisał, że zarzuty są bezpodstawne i nie poparte konkretami, i poprosił w nim prezydenta o odpowiedź na kilka pytań.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na Galę Biznesu zorganizowaną przez wydział promocji i rozwoju UML przyszli właściciele i dyrektorzy kilkudziesięciu firm. W trakcie prezentacji prezydent Łukasz Borowiak wspomniał o współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową. - Władze miasta w porozumieniu z przedsiębiorcami proponowały uczelni nowe kierunki
kształcenia, ale szkoła na te postulaty nie odpowiedziała
- mówił prezydent.

Prof. dr hab. Maciej Pietrzak nie zgadza się z tymi słowami. W liście otwartym do prezydenta czytamy: "po raz kolejny formułował Pan bezpodstawne i nie poparte konkretami zarzuty wobec działalności naszej uczelni i jej władz". Rektor prosi w liście, by prezydent publicznie odpowiedział na postawione przez niego pytania:

- Kiedy i z którymi przedsiębiorcami proponował Pan wprowadzenie nowych kierunków kształcenia?
- Jakie to były kierunki?
- Komu przekazywał Pan rzekome propozycje i czy poparte były one analizami zapotrzebowania na absolwentów tych kierunków na leszczyńskim rynku pracy, a także kosztów ich wprowadzenia?
Rektor zapytał też, czy prezydent zna procedurę, wymaganą przez Polską Komisję Akredytacyjną oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa wyższego przy ubieganiu się uczelni zawodowych o wprowadzenie nowych kierunków kształcenia, a także zasady ich finansowania w pierwszym roku, oraz dlaczego nie poruszał tego tematu kiedy był przewodniczącym konwentu uczelni (2015-2018).

- Brak odpowiedzi traktować będziemy jako potwierdzenie naszej opinii o bezpodstawności stawianych pochopnie zarzutów - napisał prof. dr hab. Maciej Pietrzak.
 
Komentarze (66)
1. Dodane przez kminek, w dniu - 14-02-2019 17:38
Kierunki. A co z tym (...) Komenskym?!! Się pytam! Czy nikt nie czyta??! Dopiero co wyszła książka leszczyńskiego wydawcy (...)! Ludzie, kupcie tę książkę i się dowiedzcie, kim był ten co go na patrona szkoły wzięto. A może kupić książkę dla prezydenta? O! To jest pomysł ...
2. Dodane przez Zenek M., w dniu - 14-02-2019 17:53
Nie przypuszczam aby do wypychania poduszek było potrzebne wyższe wykształcenie.
3. Dodane przez kto, w dniu - 14-02-2019 18:35
(...)To również potwierdza opinie,że nigdy nie powinien był uczestniczyć w spotkaniu z młodzieżą w LO 2,jeżeli zdaniem p. Rektora wysunął wobec uczelni nienależnie uwagi.
4. Dodane przez Leosia, w dniu - 14-02-2019 18:41
Drogi Kminku. Co ma piernik do wiatraka?
5. Dodane przez Quo vadis ?, w dniu - 14-02-2019 18:46
Jest mi wstyd i czuje zażenowanie aby osoba wybrana przez większość Leszczyniaków uprawiała w naszym imieniu taką retorykę. (...)
6. Dodane przez opinia, w dniu - 14-02-2019 18:50
Z tego, co wiem, PWSZ jest jednostką samodzielną, na całe szczęście podległą Ministrowi Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Nie mam najmniejszych obaw o linię kształcenia PWSZ i jej przyszłość. Proszę o pełen tekst listu otwartego.
7. Dodane przez ut, w dniu - 14-02-2019 18:54
Na spotkaniu byli obecni tacy "przedsiębiorcy" jak bezpartyjny przewodniczący Rady Miasta, prezes MZWIK ,czy prezeska SM "Przylesie". Może ich należy zapytać o kierunki na PWSZ? Mieszkańcy,mam nadzieję,że bez nienawiści się licznie wypowiedzieli. Trzeba uważać,bo władze pozywają.
8. Dodane przez do 2, w dniu - 14-02-2019 19:25
O co ci chodzi ? Zobacz ile w Lesznie jest firm,fabryk znanych w europie jak LFP,Fogo,Meibes,LOB,i inne,to znakomite produkty uznane na całym świecie, masz kompleksy,a może nie jesteś z Leszna i g..... wiesz !
9. Dodane przez kminek, w dniu - 14-02-2019 19:30
Leosiu, należy zaczynać od pojęć podstawowych. Kiedy one są do rzeczy - wszystko pozostałe tez wskoczy na właściwe tory. (...)
10. Dodane przez Archanioł, w dniu - 14-02-2019 20:08
PRAWDA LEŻY CHYBA GDZIEŚ PO ŚRODKU. Ktoś wtyka nosek w nieswoje sprawy, choć swoimi nie zajmuje się najlepiej, ale z kolei inny ktoś (...) powinien dawno spalić się ze wstydu, że z dobrze zapowiadającego się kiedyś Pentagonu zrobił upadający powód do drwin.
11. Dodane przez do Archanioła, w dniu - 14-02-2019 20:45
Prawda leży tam gdzie leży. Ktoś manipuluje faktami i nie wiemy kto. Napisałbym nawet kto, ale boję się o pozew sądowy :-)
12. Dodane przez AMOS, w dniu - 14-02-2019 21:14
PWSZ przerost treści nad formą (...)
reklama
13. Dodane przez komentator, w dniu - 14-02-2019 21:20
Wstyd mi, że Leszno ma takiego prezydenta !!! (...)
14. Dodane przez do 7. Dodane przez ut,, w dniu - 14-02-2019 21:21
przecież to szanowne grono wybitnych naukowców, którzy świetnie znają się na kierowaniu uczelniami, może lepiej niech prezydent zajmie się dziurami na drodze dojazdowej do szpitala, zalewaną ulicą 17 Stycznia i dziurą po Goplanie lub nowym jeziorem w Zaborowie zamiast zabawiać się amatorsko w MINISTRA NAUKI :)
15. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 14-02-2019 21:22
Trudno się z tym nie zgodzić. Jeżeli na spotkaniu z przedsiębiorcami ktoś publicznie skarży się na innych, to nie najlepiej to o nim świadczy. Już nawet nie wnikam, czy było to bezpodstawne czy nie? Zwłaszcza, że niejedno działanie Prezydenta też wydaje się być dalekie od doskonałości. Z tym tylko, że w przypadku miasta mieszkańcy mają większe prawo do krytyki, bo są to zasoby mieszkańców.
16. Dodane przez Joli, w dniu - 14-02-2019 21:41
Pan Łukasz Borowiak chce, by było o Nim głośno? 
 
Czasami lepiej jest powiedzieć 2 słowa mniej.
17. Dodane przez wiesiek, w dniu - 14-02-2019 22:19
Może to nie słowa Rektora 
A tego co przegrał na prezydenta :-)  
Tak mu żle że jest tą gorszą stroną miasta .
18. Dodane przez Shark, w dniu - 14-02-2019 23:51
Porządna uczelnia musi mieć co najmniej 100 lat. Nie napiszę co musi mieć prezydent, bo jeszcze mnie pozwie...
19. Dodane przez rek, w dniu - 15-02-2019 06:05
pwsz moze nie jest uczelnia wysokich lotow, ale jest jakas alternatywa dla malych miast i miasteczek wokol Leszna no i dla samego Leszna.
20. Dodane przez Jony, w dniu - 15-02-2019 08:12
Panie prezydencie. Czekamy na merytoryczną odpowiedź.Mieszkańcy z pewnością chcą wiedzieć co ma Pan do powiedzenia w zadanych publicznie pytaniach Pana Profesora. Miłego dnia.
21. Dodane przez ballyna, w dniu - 15-02-2019 09:28
Panie Prezydencie. Może na swoim profilu facebookowym będzię Pan mógł szybciutko ustosunkować się do zarzutów Pana Rektora? Chętnie robi Pan to w wielu sprawach a tutaj kolejny "problem" (pierwszy to wypowiedź o przepędzeniu zagranicznego producenta kartonów) i brak reakcji...
22. Dodane przez Shark, w dniu - 15-02-2019 09:36
Zdumiewająca jest zdolność wywoływania przez pana prezydenta konfliktów... Zwołał naprędce spotkanie z przedsiębiorcami po tym, jak wyszła sprawa niedoszłej sprzedaży gruntów szwajcarskiej firmie. Na tym spotkaniu jedną wypowiedzią sprowokował konflikt z rektorem PWSZ. Wcześniej przez kilka dni toczył na swoim FB cichą wojenkę podjazdową z TV Leszno... Pogratulować skuteczności.
23. Dodane przez Czekamy,czekamy..., w dniu - 15-02-2019 09:46
Czekamy na odpowiedzi Pana Borowiaka ,bo tym razem to chyba o honor chodzi...
24. Dodane przez Adam, w dniu - 15-02-2019 10:13
Szanowny Panie Prezydencie czekamy.
25. Dodane przez Panie Prezydencie do dzieła, w dniu - 15-02-2019 10:20
Panie Prezydencie prosimy o odpowiedz na zadane Panu pytania.
26. Dodane przez figa, w dniu - 15-02-2019 10:23
ja się tylko śmieję wstępne gry przed wyborami jakie wyczyniał Borowiak powinno wam którzy go wybierali dać do myślenia i ten wi-ce starosta też wstydzę sie za taki samorząd i zobaczcie jak się ludzie interesu i wzajemnej adoracji usadowili na stanowiskach moze na przyszłe wybory wy zwykli ludzie bo jest was więcej niż tych GRUP INTERESÓW zagłosujecie inaczej !!
27. Dodane przez Do kom 8, w dniu - 15-02-2019 10:24
Człowieku jakie renomowane firmy? O czym Ty piszesz. W Lesznie może jakieś firmy są ale zobacz za jakie pensje. Najniższe krajowe. Leszno to umarłe miasto praktycznie.... Nie zaklinaj rzeczywistości.
28. Dodane przez On, w dniu - 15-02-2019 11:15
To są renomowane firmy od wielu lat,a w Lesznie można także dobrze zarobić a nie stale narzekać ! Umarłe miasto ? Cały czas ludność oscyluje w granicach 65.000,a powiat Leszczynski się obecnie szybko rozwija.W samym Lesznie jest wiele imprez jak koncerty,imprezy sportowe często wysokiej rangi,teatr,pokazy,wystawy,jest wiele do zrobienia,ale ogólnie jest tu dobrze,mieszkam tu od 1974 wiele miast zwiedzilem i uważam,że jak na miasto 65.000 jest dużo wszystkiego,nie ma nudy bo jest wiele imprez dla każdego ! Poczytaj sobie o tych firmach to zobaczysz ile znaczą w europie,jakie mają znakomite produkty,otwórz coś swojego i nie marudz
29. Dodane przez wspólpracuję i wiem dużo, w dniu - 15-02-2019 11:32
Kom.27 zgadzam się - takie jest Leszno - ogólne wyciskanie - trudna z nimi współpraca i zero rozmów - pragną wszystkiego za złotówkę i dziwię sie że tam nawet administracja wytrzymuję - opaski na oczach i cieszą się że żyją ale chyba w innym świecie.
30. Dodane przez Warka, w dniu - 15-02-2019 11:36
Do komentarza numer 8. Jesteś strasznym hipokrytom. Gdy ktoś skrytykuje Leszno to zaraz mówisz że nie jesteś z Leszna i nic nie wiesz. Zaś Ty wspaniałomyślnie wypowiadasz się o innych miastach i je krytykujesz i wszystko wiesz. Zgadzam się z komentarzem numer 27 - Owszem W Lesznie coraz gorzej. Widać to np. w porównianiu z sąsiadem zza miedzy Kościanem.
31. Dodane przez Do kom 28, w dniu - 15-02-2019 13:06
Niech sobie są renomowane ale wybacz nie są. Poza tym zobacz ile ludzie w nich zarabiają. I niestety zgadzam się z komentarzem 27, 29 oraz 30. Hmm twierdzisz że rozwija - to popatrz kolego jak inne miasta się rozwijają, bo na tle nich Leszno wypada naprawdę bardzo blado.
32. Dodane przez ja, w dniu - 15-02-2019 13:09
do 30. Ten gostek z kom.8 to nie hipokryta ,ale lizus na 100%
33. Dodane przez Do komentarza 28, w dniu - 15-02-2019 13:28
Jeśli mówisz że dobrze zarobić to będę wdzięczny jeśli zaprowadzisz mnie do tej firmy. Ty lepiej zobacz ile ludzi dojeżdża do innych miast pociągami. Jeśli twierdzisz że Leszno jest cudowne to dlaczego się powoli wyludnia i dlaczego tyle ludzi dojeżdża do innych miast pracować.
34. Dodane przez Do 32, w dniu - 15-02-2019 14:29
Jestem podobnego zdania. Często widuje tu jego kopiuj wklej i teksty dzieje się dużo, rozwija się...
35. Dodane przez Jan, w dniu - 15-02-2019 14:46
Lekko licząc, otwarcie zupełnie nowego kierunku kształcenia to konieczność zainwestowania min. 1 miliona złotych. Obawiam się, że rektor takiej wolnej kwoty nie ma, a prezydent - jak ma, niech da. Albo milczy, bo to nie jego kompetencje.
36. Dodane przez do 33, w dniu - 15-02-2019 15:09
Z Łodzi ubyło już ponad 100 tys,Łódź najwiecej miała ponad 800 tys,obecnie niema 700 tys,z Poznania ubyło ok 70 tys,z innych miast podobnej wielkości do Leszna od 4 tys do nawet 12 tys,a Leszno trzyma ok 65 tys od wielu lat ! Najlepiej w Polsce rozwija się Gdańsk,Gdynia,Wrocław oraz Rzeszów
37. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 15-02-2019 15:35
Nie wiem jakie są koszty stworzenia nowego kierunku, ale przede wszystkim wydaje mi się, że to dosyć trudne zadanie ze strony organizacyjnej. Trzeba mieć wykładowców, program, sale, studentów, etc. etc. Jak łatwo jest planować, a jak trudno jest wcielać plany w życie przekonał się już Prezydent Jóźwiak, który marzył o miejskich klasach policealnych, a niewiele na razie z tego wyszło. http://elka.pl/content/view/80500/80/
38. Dodane przez Warka do 36, w dniu - 15-02-2019 15:54
Czyli idąc tropem Twego myślenia to w Lesznie żyje się lepiej niż Łodzi czy też Poznaniu bo się nie wyludnia? Wyludnianie się miast to nic niezwykłego w kraju. Poznań się wyludnia ale liczba mieszkańców w okolicznych gminach przybywa. Podobnie jest np. w Kościanie (ubyło chyba 500 mieszkańców a w okolicznych gminach przybywa). Ale jęśli twierdzisz na tej podstawie że ludziom w Lesznie żyje się dobrze to brak mi słów. Na wiele pytań tu zadanych Tobie nikt nie dostał odpowiedzi tylko dostał dobrze znaną regułkę. P.S. pisałeś miasto sportu - tylko dlaczego koszykarska Polonia zamknęła kilka sekcji młodzieżowych? Brak pieniędzy...?
39. Dodane przez Koko, w dniu - 15-02-2019 18:45
Co jeszcze wymyśli pan obligacja?
reklama
40. Dodane przez do 38, w dniu - 15-02-2019 19:02
Leszno trzyma ludność,a w powiecie przybyło mieszkańców i to kilka tysięcy.Z Kosciana ubyło od 2000 r nieco ponad 1 tys ! W Łodzi sytuacja nie jest ciekawa,a jesli chodzi o sport pokaż mi miasto w polsce 65.000 aby był tak silny sport,przypomnę ekstraklasa żużlowa najbardziej utytulowany klub,cztery kluby w 1 lidze,dwa z duzymi szansami ekstraklasy i inne dyscypliny gdzie są sukcesy i to duże, nawet miasta dwa razy większe tego połowy nie mają,nie masz pojęcia o sytuacji innych miast
41. Dodane przez bubu, w dniu - 15-02-2019 19:32
Kiedyś ta szkoła zajmowała czołowe miejsca w rankingach PWSZ w Polsce. Dzisiaj są to miejsca odległe, więc chyba jest coś na rzeczy w krytyce pana Prezydenta.
42. Dodane przez darek, w dniu - 15-02-2019 20:47
A wolno zapytać jak tam konflikt z panią Kawką? Bo wchodzimy na kolejną wojenną ścieżkę, a czy pozostałe fronty pozamykane to jakoś cisza... 
Może najpierw rozliczyłby się pan prezydent z już trwających sporów?
43. Dodane przez Do 40, w dniu - 15-02-2019 20:52
Masz racje, Leszno jest najlepsze w Polsce. Aż dziw że nie zostało stolicą Polski. Leszno ma wszystko najlepsze, największe - megalomanie też. Mam nadzieje że złapałeś/aś ironie. Koniec tematu - argumenty moje i innych do Ciebie nie docierają. Więc szkoda dalszego pisania.
44. Dodane przez GRZEGORZ, w dniu - 15-02-2019 22:00
NO WŁASNIE JAKIE TO RENOMOWANE FIRMY!!! NIKT Z OBECNYCH NA NIKT NA SALI NIE POTRAFI SZANOWAC PRACOWNIKA A CO DOPIERO STUDENTA. A NA PRAKTYKE CZY STAZ ZEBY PODŁOGI WYCIERAC BO ZAWSZE JEST COS DO UMYCIA ALBO KOSIC TRAWNIKI, CZY MYC SAMOCHODY. NIKT NIE UMIE PRZYCIAGNAC ZAIWESTOWAC W MŁODEGO CZŁOWIEKA, TYLKO ZA NAJNIZSZA KRAJOWA WIECZNIE ROBIC BO NIE UMIE KIEPSKA UCZELNIE SKONCZYŁ, WIEC MLODZI ZAMIAST W POLSCE W ZAWODZIE TO FIZYCZNIE ZA GRANICA PRACUJA, NO CHYBA ZE ZA POLITYKE SIE WEZMA, TO JESZCZE PREZYDENCIE CIE WYGRYZA
45. Dodane przez do 43, w dniu - 15-02-2019 22:14
Nikt nie twierdzi,że Leszno jest nalepsze,że jest stolicą polski,to Twoja sugestia ! LESZNO 65.000 jest stolicą polskiego żużla, szybownictwa,baloniarstwa,wystarczy ? Większe miasta w polsce,mają znacznie większe problemy ! Bez odbioru,nie podoba się w Lesznie,Wypad !
46. Dodane przez odnośnie 45, w dniu - 16-02-2019 06:18
Aleksandra Dulkiewicz (FB): Bądźmy otwarci, gościnni, szanujmy tych, którzy myślą inaczej, przekonujmy się siłą argumentów, a nie argumentami siły.
47. Dodane przez czekamy,czekamy, w dniu - 16-02-2019 07:31
A na pytania zadane publicznie Pan Prezydent odpowiedzial? Chyba nie doslyszalam...
48. Dodane przez Do 44...., w dniu - 16-02-2019 07:41
W Lesznie nie ma renomowanych firm, ten co pisze te komentarze to chyba robi to na zamówienie. Pracowałem w takiej jednej niby renomowanej. Zarabiałem grosze. Ot i całe Leszno, miasto nie mające nic do zaoferowania. By godnie zarobić trzeba jeździć gdzieś dalej.
49. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 16-02-2019 10:03
Leszno stolicą baloniarstwa? Tutaj można by pokusić się o drobną uszczypliwość i napisać, że faktycznie w Lesznie balonów jest coraz więcej. Jeden balon jest nad kortami przy Akwawicie, drugi przy jednostce wojskowej, trzeci przy 3 LO, czwarty przy SP7, a piąty za chwilę ma powstać nad lodowiskiem. Jeśli tak dalej pójdzie to Leszno faktycznie będzie kojarzone z balonami. Z tym, że z tymi, które szpecą przestrzeń miasta.
50. Dodane przez do 48, w dniu - 16-02-2019 10:17
Są w Lesznie dobre firmy,znane produkty,a zarobki to inny temat,takie miasta do 100.000 niewiele mają do zaoferowania jeśli chodzi o zarobki,pracę,należy jednak się cieszyć,że w Lesznie powstają w strefie inwestycyjnej nowe zakłady,miejmy nadzieję jednak po skonczeniu S5 to ruszy i będzie więcej inwestycji
51. Dodane przez Do komentarza 44, w dniu - 16-02-2019 10:44
Leszno nigdy nie miało liczby ludności 65000!A od paru lat ludności ubywa. Skąd ty to bierzesz że Leszno stolica szybownictwa czy baloniarstwa? Słusznie ktoś dostrzegł że megalomanie masz. To już nie to lotnisko co kiedyś w Lesznie. Zejdź na ziemie.
52. Dodane przez Do kom 50, w dniu - 16-02-2019 11:00
Haha aleś mnie rozbawił. Z Leszna uciekają firmy do Nowej Soli, ostatnio nawet było tu na Elce opisane że podziękowano firmie więc nie wiem o czym mówisz i w jakim Ty świecie żyjesz. Wyjedz czasem z Leszna i zobacz ile jest robione np. w Gnieźnie czy jak ktoś słusznie dostrzegł w Kościanie. Bo Leszno staje się powoli umierającym miastem. I Twoje notoryczne wpisy tu w komentarzach tego nie zmienią.
53. Dodane przez do kom45, w dniu - 16-02-2019 11:11
Zapomniałes napisać, że Leszno jest jeszcze stolica pływania, bo mamy najlepszy w kraju Aquapark do którego zleżdzaja się wycieczki z całej Polski
54. Dodane przez Ja, w dniu - 16-02-2019 11:37
Leszno liczy 64,300,a żużel, szybownictwo,balony to polska stolica,to wie każdy ! Na początku 70 tych lat Leszno liczyło 38.000,potem gwałtownie przybiera ludnosci,rozbudowuje się by liczyć jak obecnie ok 65.000
55. Dodane przez Do kom 54, w dniu - 16-02-2019 13:54
Kocham te Twoje komentarze na jedno kopyto czyli Leszno rozwija się, dzieje się, tyle klubów sportowych, rozwija się itp. Ale poza tym zero merytoryki. Czasem myśle że to pisze bot.
56. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 16-02-2019 14:10
Może jednak ktoś w to uwierzy? Ale warto też zauważyć, że wpisy tej osoby skutecznie odciągają od tematu wiodącego.
57. Dodane przez Do kom 56, w dniu - 16-02-2019 15:25
To też swoją drogą. Tylko w kto to uwierzy? Chyba tylko osoba która sporadycznie bywa w Lesznie. Kiedyś faktycznie miasto było fajne. Teraz jest tylko tłem tego co było kiedyś.
58. Dodane przez Tomek, w dniu - 16-02-2019 16:22
liczebność Leszna w 2018 przekroczyła Głogowa, a Leszno NIGDY nie było tak duże jak dziś
59. Dodane przez informacja do 45, w dniu - 16-02-2019 20:11
Leszno w zeszłym roku przestało być stolicą szybownictwa. Społka miejska Lotnisko Leszno przejęła płytę i będzie zarabić kasę a nie uprawiać sport i szkolić pilotów. Komu podziękować należy?
60. Dodane przez do kom. 58, w dniu - 16-02-2019 20:12
Przestańmy tak myśleć o liczbach, bo nie suche liczby, lecz fakty należałoby do nich dołączyć. Łącznie z tymi historycznymi mówiącymi, że Leszno zawdzięcza swój rozwój Niemcom aż do 1920 roku. Że dynamiczne zmiany w połowie lat 70-tych XX wieku zawdzięczamy reformie Gierka, itp. Nic się nie dzieje z dnia na dzień, a niektóre zmiany są tylko odcinaniem kuponów od tego, co zostało zrobione w przeszłości. Warto też pamiętać, że czynnikiem, który może wpływać na pozostanie w danej miejscowości jest bieda. Jeżeli kogoś nie stać na mieszkanie w dużym mieście, to pozostanie tu gdzie jest, bo przynajmniej ma gdzie mieszkać.
61. Dodane przez obserwator, w dniu - 16-02-2019 21:13
Dni mijają, a Pan Borowiak milczy...
62. Dodane przez Adam, w dniu - 16-02-2019 21:42
Panie Prezydencie proszę wyrzucić swojego informatora(ów)z PWSZ bo coś widać że Pana mocno ośmieszył, a ja mam do Pana duży szacunek i uważam, że jest Pan dobrym Prezydentem naszego Miasta.
63. Dodane przez list, w dniu - 17-02-2019 12:47
"po raz kolejny formułował Pan bezpodstawne i nie poparte konkretami zarzuty wobec działalności naszej uczelni i jej władz"
64. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 17-02-2019 15:04
SZKODA, ŻE NIE MA ZAOCZNYCH STUDIÓW ZWIĄZANYCH Z BUDOWNICTWEM, INSTALACJAMI SANITARNYMI. TAKICH ZAOCZNYCH TECHNICZNYCH BRAKUJE.
65. Dodane przez Do 60., w dniu - 18-02-2019 14:54
ZGADZAM SIE, TAK JEST.
reklama
66. Dodane przez Pati, w dniu - 11-03-2019 17:59
Panie Borowiak od uczenia zawodu są zawodówki, nie uczelnie. Rolą uczelni jest nauczanie wiedzy z której absolwent będzie mógł skorzystać jeśli ta będzie mu potrzebna.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj