Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno CPK szansą dla linii Ostrów - Leszno - Głogów
Ambitne plany PKP
CPK szansą dla linii Ostrów - Leszno - Głogów
25.03.2019. Radio Elka, Jarek Adamek
(Fot. Arch./CPK)
Linia kolejowa nr 14 biegnąca z Głogowa przez Leszno do Ostrowa Wielkopolskiego ma być gruntownie zmodernizowana. Będzie bowiem elementem jednej ze „szprych” obsługujących Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spółka CPK opublikowała komunikat na temat rządowego programu budowy i modernizacji linii kolejowych na potrzeby Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wynika z niego, że w najbliższych latach zbudowane ma być 1,6 tysiąca linii kolejowych biegnących do CPK z dziesięciu kierunków w Polsce, dzięki czemu dojazd pociągiem do lotniska ma być nie dłuższy niż 2 godziny. Linie
mają być tak zaplanowane, żeby do Baranowa móc dotrzeć także z Berlina, Pragi czy nawet Kaliningradu.
- Dziesięć kolejowych „szprych” zbiega się w projektowanym węźle przesiadkowym w rejonie Baranowa i w Warszawie. Taki układ jest praktyczny i funkcjonalny w swojej prostocie. Docelowo umożliwi on skomunikowanie nawet odległych od CPK obszarów w atrakcyjnym czasie podróży przy zastosowaniu pociągów jeżdżących z prędkością do 250 km/godz. - mówi Piotr Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK.
Dla nas najbardziej interesująca jest „szprycha” numer 9, łącząca z Baranowem Wielkopolskę i Ziemię Lubuską. Jedną z linii przewidzianych do modernizacji jest linia nr 14 Kalisz - Ostrów Wlkp. - Leszno - Głogów - Zielona Góra. Według rządowych planów inwestycję przeprowadzić ma PKP PLK, dzięki czemu z Leszna do Baranowa i Warszawy będzie można pojechać przez Sieradz i Łódź.
Rządowy program trafić ma do konsultacji w maju, zaś jego przyjęcie przewidywane jest na listopad. Oczywiście realizacja uzależniona jest od funduszy europejskich - wstępny koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na 60 miliardów złotych. O jego rozmiarach świadczyć może fakt, że w ostatnich 30 latach w całej Polsce zbudowano zaledwie 50 kilometrów nowych linii kolejowych - rozebrano natomiast ok. 5 tysięcy kilometrów. Centralny Port Komunikacyjny ma być oddany do użytku w 2027 roku, zaś termin zakończenia wszystkich inwestycji kolejowych to 2040r.
1. Dodane przez Heheszko, w dniu - 25-03-2019 18:04 Odgrzewany kotlet - było spotkanie w Akwawicie w styczniu 2018 roku na ten temat... i był ten sam "etap" realizacji.
2. Dodane przez rr, w dniu - 25-03-2019 19:26 Pomysł dobry, tylko czy CPK powstanie?
3. Dodane przez 2040r., w dniu - 25-03-2019 20:07 . . . . 2040r. . . ??????????
4. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-03-2019 20:30 Koncepcja kosztowna a życie zapewne zweryfikuje terminy, ale sam pomysł jest ciekawy i ambitny. Czyli jednak bezpośredni dojazd z Leszna do Warszawy ma być możliwy, choć przez Kalisz.
5. Dodane przez menel z Metziga, w dniu - 25-03-2019 21:27 no no, pociągi ze Wschowy do Leszna 250 km/godz, jestem pod wrażeniem do Wschowy w 5 minut
6. Dodane przez Realista, w dniu - 25-03-2019 21:54 Najpierw prosimy zmodernizować do końca i w końcu linę Wrocław Poznań. Potem działać dalej...
reklama
7. Dodane przez gumek, w dniu - 25-03-2019 22:00 Może by tak dokończyć rozpoczęte remonty, bo już nie pamiętam ile lat trwają roboty na magistrali kolejowej Wrocław Poznań via Leszno.I końca nie widać.
8. Dodane przez katastrofa ekologiczna, w dniu - 25-03-2019 22:31 Naukowcy szacują, że około 2050 będziemy się żegnać z tym światem w związku z globalnym ociepleniem i brakiem wody. Nie warto na 10 lat robić, tym bardziej, że u nas są zawsze opóźnienia.
9. Dodane przez do 8, w dniu - 25-03-2019 22:56 Zgejowacenie nastąpi jeszcze prędzej jak w 2050 roku chyba ,że wyborcy UE się opamiętają.
10. Dodane przez 250km/h, w dniu - 25-03-2019 22:58 Może z tego powstać dochodowe połączenie Głogów -Leszno-Poznań.
11. Dodane przez Kiełbasa wyborcza, w dniu - 26-03-2019 06:37 Jak chcą budować kolej 250 km/h jak oni od 2012 nie potrafią skończyć modernizacji linii Poznan-Wrocław która jest krwioobiegiem regionu ?
12. Dodane przez luk, w dniu - 26-03-2019 08:09 Co Za GŁUPOTA!!! Ile Można ...Znowu Barany Wydadzą Miliony Na Nie Rentowne Połączenie... Nerwy Człowieka Zjadają jak słyszę te GŁUPOTĘ!!!....
13. Dodane przez ateista, w dniu - 26-03-2019 08:55 zamiast rozbudować lotniska w każdym wojewódzkim mieście, to kretyni budują molocha, jaki jest w Berlinie i do tej pory lotnisko w Berlinie nie jest skończone i pochłonęło kilka razy więcej pieniędzy. SZKODA GADAĆ A MY ZA ICH GŁUPOTĘ PŁACIMY, TYLKO KLER DOBRZE SIĘ BAWI.
14. Dodane przez Ja i tylko Ja, w dniu - 26-03-2019 09:49 Przeczytałem artykuł , popatrzyłem na datę a tutaj 1 kwietnia. Redakcja za szybko go opublikowała. Ktoś się pośpieszył.
15. Dodane przez Tggg, w dniu - 26-03-2019 14:53 Nie dożyje
16. Dodane przez Oko, w dniu - 26-03-2019 17:44 Chora wizja.Obecnie dojazd do Warszawy z przesiadką.Dojazd do Szczecina z przesiadką.Połączeń Wrocław Poznań coraz mniej,ale teraz wszyscy będziemy kierować się do CPK
17. Dodane przez Ważna informacja, w dniu - 27-03-2019 16:25 Nie ma się czym ekscyt
Nie będzie pisu to nie będzie też CPK bo nikt realnie myślący nie będzie tych chorych wizji realizował
reklama
18. Dodane przez Wilk kolejowy., w dniu - 06-05-2019 18:07 Szkoda pieniędzy. Ta linia już dawno przestała być rentowna. Po co Remontować coś co i tak nie zwróci się nawet za 50 lat? Elektryfikacja lini? Przecież Niemcy już testują pociągi wodorowe, a za 20 lat takie pociągi będą powszechne. Remont i elektryfikacja tej lini to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Bo będzie trzeba też zakupić nowy tabor kolejowy (elektryczny). Ta linia ma już małe zainteresowanie, gdyby nie młodzież która jeżdżi do szkoły to by ta trasa była by całkowicie nie rentowna. Wystarczy wyremontować torowisko (wymienić podkłady kolejowe) bez elektryfikacji i zostawić te szynobusy. Może być to połączenie czysto regionalne. Bo skoro i tak mają być szybie pociągi na trasie Leszno-Poznań i na trasie Poznań-Warszawa. To po co jeżdżić z Leszna do Warszawy przez Ostrów Wielkopolski i Łódź?! Jedna przesiadka w Poznaniu to praktycznie żaden kłopot. A ile milionów złotych zaoszczędzone. Ludzie stają się za wygodni. Wystarczą główne szybkie linie krajowe. Teraz i tak większość podróżuję samochodem nawet na długiej trasie. Niewidzę przyszczłości dla takich inwestycji, bo będzie to taki sam efekt jak z lotniskiem w Radomiu. Pozdrawiam.
19. Dodane przez Do 18, w dniu - 26-06-2019 12:59 Widać, że Twoja znajomość tematu opiera się jedynie na bzdurach wyczytanych gdzie indziej. Oczywiście masz prawo do własnej opinii, ale niestety ma ona niemal zerowe odniesienie do rzeczywistości. Tak więc nie siej defetyzmu i zajmij się sprawami na których prawdziwie się znasz.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.