Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Leszno arrow Wiele pytań o "Drugą Rewolucję Śmieciową"

Prezes KZGRL gościem radnych Leszna

Wiele pytań o "Drugą Rewolucję Śmieciową"

06.11.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Dwa razy wyższa opłata, obowiązek segregacji, dodatkowa frakcja i wyłączenie nieruchomości niezamieszkałych z systemu – to najważniejsze zmiany w zagospodarowaniu odpadów, jakie wejdą w życie od nowego roku. Prezes Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego wyjaśniał je radnym Leszna oraz przedstawicielom spółdzielni mieszkaniowych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dzisiejsze posiedzenie Komisji Infrastruktury Rady Miejskiej Leszna poświęcono w całości tak zwanej „drugiej rewolucji śmieciowej”, czyli zmianom w zasadach zagospodarowania odpadów, jakie wejdą w życie od 1 stycznia. Jak już informowaliśmy zmiany będą bardzo znaczące. Po pierwsze wzrośnie opłata śmieciowa - członkowie Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego, czyli samorządowcy 18 gmin regionu uchwalili, że wyniesie ona 24 złote od osoby na miesiąc, czyli ponad dwa razy więcej, niż obecnie, przy zadeklarowanej segregacji odpadów. Od nowego roku nie będzie już możliwości zadeklarowania, czy się będzie segregować, czy nie - jeśli ktoś odda odpady niesegregowane, zapłaci karę w wysokości podwójnej opłaty, czyli 48 złotych od osoby. Inne zmiany to wprowadzenie nowej frakcji odpadów biodegradowalnych, czyli głównie resztek kuchennych (jednak nie pochodzenia odzwierzęcego), które będą składowane w brązowych pojemnikach. KZGRL zdecydował też o wyłączeniu z systemu nieruchomości niezamieszkałych, czyli
głównie firm - ich właściciele nie będą uiszczać opłaty śmieciowej, jednak muszą sami zawrzeć umowy na odbiór odpadów, co ma być sprawdzane przez Związek.

Radni Leszna nie mają wprawdzie żadnego wpływu na wprowadzone zmiany, jednak prezes KZGRL Eugeniusz Karpiński wyjaśniał im, na czym polegają. -Podwyżka jest wysoka, ale z pewnością nie za wysoka - mówił - co gorsza z naszych obserwacji rynku wynika, że stawka może wkrótce wzrosnąć. Związek jeszcze bowiem nie rozstrzygnął przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów, zaś wielkość opłaty została określona na podstawie prognoz. -Być może w połowie roku poprosimy o zwiększenie stawki, ale na razie nie chcę gdybać - mówił Karpiński.

Dlaczego podwyżka jest tak duża? Eugeniusz Karpiński wskazał na kilka czynników, przede wszystkim rosną tzw. „opłaty marszałkowskie” za składowanie odpadów - w ciągu ostatnich trzech lat opłata za tonę została podniesiona z 50 złotych w 2017r. do 270 złotych w roku 2020. -Wysokość tej opłaty ustalana jest przez Radę Ministrów - zaznaczył prezes. Na składowiskach nie można też już składować tak zwanej frakcji wysokoenergetycznej - musi być ona spalana w specjalnych instalacjach, które istnieją w cementowniach, za co oczywiście trzeba słono płacić. Prezes Miejskiego Zakładu Oczyszczania Dawid Tomczak poinformował, że w przypadku zakładu w Trzebani frakcja ta to 25 tysięcy ton rocznie. -W 2016 r. płaciliśmy 166 złotych za tonę, czyli 4 miliony złotych, w 2020r. będzie to 700 złotych za tonę, czyli 17,5 miliona - mówił Tomczak.

Radnych interesowały techniczne aspekty wchodzących w życie zmian, na przykład kwestia segregacji bioodpadów. Nowa frakcja zmienia bowiem także harmonogram odbioru odpadów z budynków jednorodzinnych: od stycznia będą one odbierane co tydzień, ale na przemian - odpady zmieszane z biodegradowalnymi. Radnych niepokoiło, że zalegające przez dwa tygodnie resztki spożywcze mogą stać się dość kłopotliwe - mówiąc wprost: cuchnąć. Eugeniusz Karpiński poinformował, że przez ostatnie dwa lata prowadzony był program pilotażowy w gminie Krobia, który pokazał, że nowa frakcja nie jest zbyt uciążliwa, czego dowodem jest fakt, że nikt z programu nie zrezygnował. Innym problemem związanym z bioodpadami jest konieczność dołożenia dodatkowych kontenerów, również w zabudowie wielorodzinnej, co oznacza koszty dla spółdzielni czy wspólnot mieszkaniowych.

Jeśli chodzi o budownictwo wielorodzinne radni zwrócili uwagę na zapisy mówiące o karnych opłatach za niesegregowanie odpadów, obawiając się „odpowiedzialności zbiorowej” w przypadku osób, które do obowiązku segregacji się nie będą stosowały. -Może od razu wprowadźmy 48 złotych od osoby - mówiło żartem kilkoro radnych. Poważne obiekcje mają też przedstawiciele spółdzielni, którzy boją się, że nie upilnują zarówno segregacji, jak i procederu polegającego na podrzucaniu odpadów do ich kontenerów.

W dyskusji wziął udział także Roman Lewicki, przewodniczący Rady Miejskiej sąsiedniej Osiecznej, która od przyszłego roku wraca do KZGRL. -Jestem przerażony tym, jak wygląda gospodarka odpadami w Polsce, moim zdaniem w tym momencie pędzi ona donikąd - powiedział - jesteśmy łupieni przez władze w Warszawie, przykładem jest choćby właśnie „opłata marszałkowska”. Lewicki dodał, że wprawdzie Osieczna otrzymuje część pieniędzy z tej opłaty z racji tego, że na terenie gminy znajduje się Zakład Zagospodarowania Odpadów w Trzebani, ale mimo tak znaczącego wzrostu pieniądze dla samorządu są wciąż takie same. -Dodać należy, że MZO w najbliższych latach czekają bardzo poważne nakłady inwestycyjne, ponieważ pierwsza niecka w Trzebani jest już prawie pełna i trzeba będzie wybudować następną - powiedział.

Wiceprezydent Adam Mytych, który zakończył dyskusję przyznał, temat jest bardzo trudny. -Musimy przekonać ludzi, że mimo wszystko warto prowadzić segregację odpadów, ponieważ niespełnienie norm segregacji oznaczać będzie kolejne wysokie kary - powiedział - musimy zmierzyć się z tym systemem, mam nadzieję że w najbliższym roku uda się nam wypracować rozwiązania, które umieścimy w nowej uchwale o utrzymaniu porządku w mieście.

 
Komentarze (79)
1. Dodane przez jsj, w dniu - 06-11-2019 19:21
a czy spółdzielnie mieszkaniowe jak i wspólnoty mogą same podpisać umowy z mzo lub inna firmą, która odbierałaby śmieci? Bo pewnie połowa z tych 12 zl idzie na pensje do związku...
2. Dodane przez Ramzes XXL, w dniu - 06-11-2019 19:21
Może idźmy dalej. Może niech każdy będzie zobowiązany do osobistego dostarczania śmieci na wysypisko. Karygodne jest to że nie ma możliwości oddawania niesegregowanych odpadów. Chciałbym zapłacić więcej ale mieć spokojną głowę. Przy nowych zasadach będę drżał czy aby nie pomyliłem kubłów i czy np kartonika od soku nie wrzuciłem tam gdzie nie powinienem. Ogólnie brak słów na to co się z Lesznem porobiło. Tu chce się ... rzy
3. Dodane przez informacja publiczna, w dniu - 06-11-2019 19:23
Dlaczego protokół z posiedzenia tej komisji - nie może być dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej? Sprawy dotyczą nas wszystkich. Proszę o publikację protokołu w Biuletynie Informacji Publicznej.
4. Dodane przez informacja publiczna, w dniu - 06-11-2019 19:36
Publikacja protokołu z posiedzenia jest konieczna. Chcemy wiedzieć, jakie zamiary mają wobec nas radni Rady Miasta a zaufania do radnych nie mamy - w związku z planowaną nową uchwałą Rady Miasta o utrzymaniu porządku w mieście.
5. Dodane przez inka, w dniu - 06-11-2019 19:37
Współczuję panom z MZO którzy będą wywozić kubły w czasie upałów,te z resztkami żarcia.Powinni mieć maski pegaz.
6. Dodane przez UFO, w dniu - 06-11-2019 19:38
Co tam segregacja. Wstaję do pracy o 5 rano i żaden problem abym zutylizował odpady. W piecu. O tej porze SM jeszcze śpi.
7. Dodane przez xyz, w dniu - 06-11-2019 19:40
Byłoby dobrze, gdyby dzienikarze śledzili opłaty wprowadzane przez poszczególne spółdzielnie mieszkaniowe.
8. Dodane przez Ello, w dniu - 06-11-2019 19:43
Po co ten Kzgrl??? Moze lepiej ominac ten twor i umowy podpisywac z Mzo...kilka osob mniej i mniej glupich pomyslow.za to my placimy...kolejny kosz.juz widze lato 30 stopni i co 2 tyg wywozka..Brawo Wy.
9. Dodane przez Arleta, w dniu - 06-11-2019 20:00
Ustawa "ŚMIECIOWA" przewiduje wprowadzenie ulg w opłatach dla mieszkańców, którzy mają przydomowe kompostowniki, czyli zagospodarowują sami część produkowanych przez siebie odpadów. OD KIEDY TA ULGA BĘDZIE WPROWADZONA PRZEZ KZGRL I W JAKIEJ WYSOKOŚCI?
10. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 06-11-2019 20:05
Szczury już się cieszą, będzie bardzo dużo żarcia w tych brązowych pojemnikach.
11. Dodane przez myślący, w dniu - 06-11-2019 20:06
może zlikwidować prezesa i całą świtę KZGRL? Po co nam oni?
reklama
12. Dodane przez Internauta, w dniu - 06-11-2019 20:06
Gratuluję,pomysłu,niech jeszcze pan prezes komunalnego związku podpowie co maja zrobić mieszkancy spółdzielni mieszkaniowych aby nikt im nie podrzucał śmieci do kontenerów?Mieszkańcy blokowisk będą segregować śmieci ale na to co i kto im podrzuci nie maja zadnego wpływu,chyba,że zatrudnia całodobową ochronę do pilnowania swoich kontenerów.I jak wyjasnią obecność niewłasciwych śmieci w pojemnikach? Kwestią czasu jest aby mieszkańcy duzych osiedli płacili po 48 złotych od osoby za wywoz śmieci.O tym co będzie się działo w lasach boję się nawet myśleć.Wysokie opłaty za śmieci niewielu zdyscyplinuje,kto podrzucał śmieci do lasu lub innym do kontenerów będzie to robił nadal.Grozi nam katastrofa ekologiczna.
13. Dodane przez miazga, w dniu - 06-11-2019 20:08
chwila mamy segregować śmieci i płacić 100% więcej??? to jakaś promocja za to że wyręczamy was i za was robimy robotę... podnosicie stawki więc zatrudnijcie sobie segregatorów my od stycznia wrzucamy wszystko do jednego wora i co nam zrobicie??? nic! co dna ze śmieci i odciski palców, żeby komuś coś zarzucić należy mu to udowodnić więc jak nie postawicie przy każdym śmietniku ochroniarza to możecie wszystkim skoczyć... 
 
do dziś były dwie stawki dla mądrych i głupich dlaczego? bo jak ktoś deklarował segregację płacił mniej a i tak nie segregował, mam znajomych którzy w życiu nawet nie pomyśleli o segregacji:) teraz zrównaliście stawki po co??? po to by mieć 100% więcej kasy czy ktoś to będzie robił czy nie kasa będzie się zgadzać bo chyba sami nie wierzycie że można komuś przypisać niesegregowanie w blokach czy kamienicach gdzie śmietnik jest wspólny i nie zamykany na klucz...
14. Dodane przez Retoip, w dniu - 06-11-2019 20:09
Retoip płacimy kilka razy za te same opakowania przy powstawaniu i utylizacji jawne okradanie
15. Dodane przez ds, w dniu - 06-11-2019 20:12
panie ufo podaj pan swoje danelatwiej bedzie pana odnalez i ukarc
16. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 06-11-2019 20:13
Wzrost opłaty marszałkowskiej naprawdę jest olbrzymi. A fakt, że nie dzielą się tą opłatą z gminami, świadczy nie najlepiej o władzy.  
 
Ale mnie martwi też kwestia braku możliwości segregacji małych odpadów w mieście, np. puszki, butelki lub papierów. Bo nie wiem jak za to miasto płaci, a poza tym to nieedukacyjny przykład płynący z miasta. 
 
Może to już jest ten moment, aby w mediach częściej edukować ludzi i uczyć ich o zero waste?
17. Dodane przez Grażyna, w dniu - 06-11-2019 20:19
program pilotażowy w gminie Krobia? co ten człowiek za głupoty gada :( po prostu mieszkańcy jednorodzinnych będą wysypywać śmieci pod biurowcem związku, będzie w Lesznie drugi Neapol, skorupki od jajek i obierki ziemniaków to mogą sobie raz na 4 miesiące odbierać a i tak pojemnika się nie zapełni
18. Dodane przez Endriu Golona, w dniu - 06-11-2019 20:31
Odbiór śmieci co 2 tygodnie,a zapłacić trzeba 2X więcej. Czyli podsumowując: odbiór 2 - krotnie rzadziej, a cena 2 -krotnie większa. Poproszę o logikę wyjaśniającą. Bo to zaczyna być o 200 % na rzecz związku.
19. Dodane przez Czesiu, w dniu - 06-11-2019 20:35
Protokół z obrad Komisji do Biuletynu Informacji Publicznej wstawić. Prosimy przyspieszyć publikację. Zwołać Komisję w celu podpisania protokołu i szybciej publikować. Nalegamy
20. Dodane przez heh, w dniu - 06-11-2019 20:41
Zamiast budować "super-nowoczesny" zakład w Trzebani trzeba było wybudować zwykłą spalarnię śmieci (oczywiście z zachowaniem wszelkich norm emisji zanieczyszczeń) i samemu kasować te 700pln/tonę dodatkowo produkując ciepło do ogrzewania mieszkań... 
Poza tym nikt nie wspomina o kosztach "rewolucji" dla mieszkańców domów jednorodzinnych- czy dostaniemy brązowe worki czy będziemy musieli dokupić drugi pojemnik? 
Może przy odbiorze z domów jednorodzinnych wprowadzić stawkę za kg odebranych odpadów zmieszanych a nie ryczałtowo obciążać wszystkich za nieszczelności systemu?
21. Dodane przez kris, w dniu - 06-11-2019 20:44
chore.. ludzi nie będzie stać na te opłaty... a czemu wystawiąjąc kubeł raz w miesiącu nie mogę płacić 1/4 stawki?
22. Dodane przez Maria, w dniu - 06-11-2019 20:52
Tak duża podwyżka,czemu nikt nie mówi ile mają zysku z tych naszych segregowanych odpadów.Powinno być to podane do wiadomości publicznej,to jest dziwne,ludzie segregują i mają płacić więcej?
23. Dodane przez Elcia, w dniu - 06-11-2019 21:02
A co z osobami ktore nie mają śmietnika czy ktoś będzie sprawdzał posesje
24. Dodane przez 89, w dniu - 06-11-2019 21:13
Co I sekretarz Kw PZPR robi tutaj
25. Dodane przez Igor, w dniu - 06-11-2019 21:16
Wina pisiorów, gdzie są te mądrale- mosinski i dziedziczak
26. Dodane przez PL, w dniu - 06-11-2019 21:22
Nie wyobrażam sobie, jakie zacznie się śledzenie sąsiedzkie, donosicielstwo i niewyobrażalne kłótnie. Przerażające, w co ten kraj brnie!!!! A wszystko też po to, żeby mafiom lepiej paliły się śmieci za milionowe zyski!!!
27. Dodane przez kogo wy reprezuntujecie?!, w dniu - 06-11-2019 21:31
Obecna cena została ustalona wczesną jesienią 2018 roku. Bardzo długo trwa prognozowanie a już przewodniczący wspomina o kolejnej podwyżce w połowie 2020 roku!!!  
 
Radni RM mają wpływ na wysokość stawki opłaty śmieciowej - każdy radny ma zdolność uchwałodawczą, moga uchwalać maksymalną stawkę jaką może zaoprobować przedstawiciel RM w zwiazku KZGRL, moga uchwalić uchwałę o wystapieniu z KZGRL. Pytanie kim jest i czy reprezentuje wyborców?! 
Przylaczam sie do apelu o opublikowanie protokołu z posiedzenia Komisji Infrastruktury ponieważ jeżeli radnych interesowały techniczne aspekty zmian oraz, że resztki spożywcze mogą cuchnąć przy czym nie artykułując aspektów prawnych i finansowych dla mieszkańców. To o czymś to świadczy! 
Regulamin utrzymania w czystości w gminie powinien szczegółowo określać segregację rodzajów odpadów czyli jakie wrzucamy a jakich nie wrzucamy do pojemników co nakazuje ustawa samorządom.  
 
O limitach ustalonych przez UE samorządy wiedzą od początku. Progresywny wzrost opłaty marszałkowskiej był ukierunkowany na samorzady żeby te poziomy osiągnęły i obniżyli ilość odpadów składowych na wysypiskach i wprowadziły odpowiednią hierarchię zagospodarowania odpadów. Co zrobiono? Podwyższają opłatę zamiast budować spalarnie smieci, wreszcie uruchomić zgodnie z projektem fermentownie w Trzebani, która dziś służy chyba tylko jako tło do zdjęć albo wybudiwac nową kompostowie i co najważniejsze sprzedawać posegregowane przez mieszkańców odpady itp. Główny ciężar finansowy powinny ponieść samorządy a nie mieszkańcy! 
 
Prawdziwą rewolucję wywołają samorządowcy!
28. Dodane przez Trocki, w dniu - 06-11-2019 21:44
Nie wiem na kogo oddam głos w następnych wyborach ale z pewnością nie oddam na nikogo z dzisiejszej "władzy". To co zrobili z miastem w przeciągu 2-3 miesięcy nie miało chyba miejsca nigdy wcześniej. Poczynając od galopującego długu, bezsensownego wydawania pieniędzy, paraliż komunikacyjny, śmieci i wiele innych spraw. Kogoś chyba przerosło kierowanie miastem. A mieszkańcy cierpią i głowy noszą coraz niżej.
29. Dodane przez leszno, w dniu - 06-11-2019 21:46
100% podwyzki juz nie segreguje za taka kase wrzucam co popadnie niech sami sobie segreguja !
30. Dodane przez Zbych, w dniu - 06-11-2019 21:51
Jaką opłatę będą mieli indywidualni ktorzy będą kompostowali odpady biodegradowalne. Czy nadal będzie czynny tzw, PSZOK ?
31. Dodane przez wk, w dniu - 06-11-2019 21:54
1/ Był dziś w TV reportaz o szczurach we Wrocławiu, nakręcony teraz, co się bedzie działo następnego lata ? W Lesznie też ,nie mam najmniejszej wątpliwości. 2/Może pan Przewodniczący oprócz ciagłego gadania o podwyżkach (nigdy jeszcze nie słyszałem, zeby cos innego z sensem powiedział) przedstawi co zwiazek zrobił , że by śmieci było mniej, może wystąpił z jakąś propozycją do ministerstwa? przeciez zatrudnia tylu fachowców, coś chyba potrafili wymyśleć przez te 3-4 lata?. A może powie co się dzieje z posegrowanymi odpadami np. metalami, tworzywami, makulaturą, szkłem itd, czy są z tego jakieś przychody? i na co są zużywane (i czemu tylko na nagrody dla urzędników)? itd. Pytań wiele, tylko odpowiedzi brak, skubia nas z kazdej strony , może czas powiedziec dość ?
32. Dodane przez do 18, w dniu - 06-11-2019 22:08
Masz rację,a śmieci segregowane piwinny kosztować max 13 zeta od osoby,tym bardziej, że dostają czysty posegregowany produkt.Teraz sami sobie segregujcie,to powinna być wasza robota.
33. Dodane przez Lunarman, w dniu - 06-11-2019 22:09
Krótko podsumowując przedstawione dzisiaj stanowisko KZGRL: jeżeli ktoś Tobie podrzuci śmieci to jest to Twój problem. Nawet mając świadków, nagrania, zdjęcia ani policja ani KZGRL się tym nie zainteresują. Masz sam ustalić sprawcę, jego dane i dochodzić roszczeń na drodze cywilnej...
34. Dodane przez Anna, w dniu - 06-11-2019 22:15
Śmieci posegregowane,rzadziej wywożone,cena 200% większa,odpady bio ktore jeszcze upchną na nawóz!Zlodziejstwo w biały dzień !A wysypiska jak ploneły tak płoną.Dlaczego nie ma konkurencyjnej firmy, dlaczego nie mamy wyboru i jesteśmy zmuszeni do tej opcji!Dramat !
35. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 06-11-2019 22:18
Na całym świecie śmieciami rządzą mafie i gangsterzy. Teraz wychowają nas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
36. Dodane przez Oj, w dniu - 06-11-2019 22:26
Za komuny był porządek.Jeden wielki kontener przy niemal każdym bloku.Rzucano wszystko jak leci.Na czas był wyworzony,był zawsze porządek wokół.Sami se segregujcie za tą cenę,nie panujecie nad niczym.
37. Dodane przez Arek, w dniu - 06-11-2019 22:27
Bozeja chyba snie... Ludzie obudzcie mnie z tego durnego snu bo sie mecze... Ten kraj to jakas masakra... Pensje podniescie zlodzieje!!!!
38. Dodane przez Ja, w dniu - 06-11-2019 22:43
Proszę udostępnić protokół, wszystko,yscy będą wiedzieć
39. Dodane przez xyz, w dniu - 06-11-2019 23:02
Hipokryzja uczonych na stanowiskach.Dążą do tego,żeby śmiecić.Więcej spółek i organizacji związkowych.Ich profesja to skubanie innych.Żadnego wyboru,tylko przyjmować to co narzucają.Polska Demokracja.
40. Dodane przez Piotr, w dniu - 06-11-2019 23:16
Najbardziej ucierpią rodziny - duże rodziny.  
 
System odbioru segregowanych śmieci jest tragiczny. Te wory leżące w bramach co miesiąc to obraz nędzy i rozpaczy. Czy w centrum miasta nie można zrobić zbiorników na segregację? Gdzie ludzie w kamienicach mają trzymać tyle śmieci?
41. Dodane przez Archanioł, w dniu - 07-11-2019 05:26
NA TEGO TYPU spotkaniach zwykle gość udaje, że traktuje poważnie gospodarzy spotkania, a ci udają, że są zainteresowani tym, żeby mieszkańcom żyło się lepiej. Obu stronom to zawsze wychodzi doskonale, a w gruncie rzeczy chodzi jedynie o dojenie podatnika na każdym kroku i tyle, ile wlezie.
42. Dodane przez Hej, w dniu - 07-11-2019 06:52
Za śmieci powinni płacić producenci. Nauczą się wtedy nie produkować tylu opakowań.
43. Dodane przez Kiedy się obudzicie, w dniu - 07-11-2019 06:53
OPŁATA MARSZAŁKOWSKA to nic innego jak uzupełnianie dziury budżetowej aby wypłacać pisowskie 500 +
44. Dodane przez Do 40, w dniu - 07-11-2019 06:56
Duże rodziny mają 500+ to sobie zapłacą. Ucierpią ci co nie mają już dzici. Podwójne obrabowanie ich czeka. Muszą płacić w podatkach na 500+ i na śmieci.
45. Dodane przez Ja, w dniu - 07-11-2019 07:05
Trzeba po prostu wystąpić ze związku i jako gmina we własnym zakresie poszukać odbiorcy odpadów. Wszystkie gminy z tego samego regionu nie zrzeszone w związku mają ceny na poziomie 10-15 zł i podwyżek nie zapowiadają. Czyli się da!!
reklama
46. Dodane przez 123123, w dniu - 07-11-2019 07:11
Demokracja i prawo po polsku, wybiórcze stosowanie prawa, jeden punkt ustawy kilka uchwał KZGRL żeby organy nadzorcze nie zakwestionowały. Ustawa weszła w życie 6 września i należy ją stosować w całości. Gdzie podziali się protestujący obrońcy naszej konstytucji? Ona też jest dla maluczkich! 
 
USTAWA z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: 
 
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xs(...)D20181454Lj.pdf 
 
Art. 6k. 1. Rada gminy, w drodze uchwały:  
 
1) dokona wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi spośród metod określonych w art. 6j ust. 1 i 2 oraz ustali stawkę takiej opłaty; dopuszcza się stosowanie więcej niż jednej metody ustalenia opłat na obszarze gminy; - UCHWAŁA KZGRL 
 
2) ustali stawkę opłaty za pojemnik lub worek o określonej pojemności, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości. 2. Rada gminy, określając stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, bierze pod uwagę: 1) liczbę mieszkańców zamieszkujących daną gminę; 2) ilość wytwarzanych na terenie gminy odpadów komunalnych;  
 
3) koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 6r ust. 22b i 2d;  
 
4) przypadki, w których właściciele nieruchomości wytwarzają odpady nieregularnie, w szczególności to, że na niektórych nieruchomościach odpady komunalne powstają sezonowo. ; - UCHWAŁA KZGRL 
 
2a. Rada gminy ustala stawki opłat w wysokości nie wyższej niż maksymalne stawki opłat, które za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny wynoszą za miesiąc: 1) w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 1 2% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za mieszkańca; 
2) w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 2 0,7% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za m3 zużytej wody; 3) w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 3 0,08% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za m2 powierzchni lokalu mieszkalnego; 4) w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 2 5,6% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe; 5) w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 3 3,2% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za pojemnik o pojemności 1100 litrów lub 1% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za worek o pojemności 120 litrów, przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości; za pojemniki lub worki o mniejszej lub większej pojemności stawki opłat ustala się w wysokości proporcjonalnej do ich pojemności.  
 
2b. Rada gminy, ustalając stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w części dotyczącej gospodarstw domowych, może uwzględnić stopień, w jakim dochody ze środków własnych pozyskanych ze sprzedaży surowców wtórnych i produktów przygotowanych do ponownego użycia pokrywają koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. NIE UWZGLĘDNIONO TEGO PUNKTU, NIE UCHWALONO UCHWAŁY. 
 
3. Rada gminy określi stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, wysokości nie niższej niż dwukrotna wysokość i nie wyższej niż czterokrotna wysokość stawki ustalonej przez radę gminy odpowiednio na podstawie ust. 1 albo w art. 6j ust. 3b. ; - UCHWAŁA KZGRL 
 
4. Rada gminy, w drodze uchwały, może zwolnić w całości lub w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w części dotyczącej gospodarstw domowych, w których dochód nie przekracza kwoty uprawniającej do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, o której mowa w art. 8 ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1769 i 1985 oraz z 2018 r. poz. 650 i 700), 
lub rodziny wielodzietne, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2017 r. poz. 1832 i 2161). NIE UWZGLĘDNIONO TEGO PUNKTU, NIE UCHWALONO UCHWAŁY. 
 
4a. Rada gminy, w drodze uchwały, zwalnia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, proporcjonalnie do zmniejszenia kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z gospodarstw domowych. NIE UWZGLĘDNIONO TEGO PUNKTU, NIE UCHWALONO UCHWAŁY. 
 
4b. W razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości, który złożył informację, o której mowa w art. 6m ust. 1b pkt 7: 1) nie posiada kompostownika przydomowego lub 2) nie kompostuje bioodpadów stanowiących odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, lub 3) uniemożliwia wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta, lub upoważnionej przez niego osobie dokonanie oględzin nieruchomości, w celu weryfikacji zgodności informacji, o której mowa w art. 6m ust. 1b pkt 7, ze stanem faktycznym wójt, burmistrz lub prezydent miasta stwierdza, w drodze decyzji, utratę prawa do zwolnienia, o którym mowa w ust. 4a. Utrata prawa do zwolnienia, o którym mowa w ust. 4a, następuje od pierwszego dnia miesiąca, w którym stwierdzono wystąpienie co najmniej jednej z przesłanek, o których mowa w pkt 13.  
 
4c. Ponowne skorzystanie ze zwolnienia, o którym mowa w ust. 4a, może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja o utracie prawa do tego zwolnienia stała się ostateczna, i wymaga złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.  
 
5. Prezes Głównego Urzędu Statystycznego ogłasza, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej Monitor Polski w pierwszym kwartale każdego roku przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na 1 osobę ogółem za rok poprzedni.  
Uchwały KZGRL: 
dziennik.poznan.uw.gov.pl/#/search?year=2019&publisherId=810&timeStamp=1573104073984 
 
http://edziennik.poznan.uw.gov.pl/WDU_P/2019/8838/akt.pdf 
 
http://edziennik.poznan.uw.gov.pl/WDU_P/2019/8839/akt.pdf 
 
http://edziennik.poznan.uw.gov.pl/WDU_P/2019/8840/akt.pdf 
 
http://edziennik.poznan.uw.gov.pl/WDU_P/2019/8841/akt.pdf 
 
http://edziennik.poznan.uw.gov.pl/WDU_P/2019/8842/akt.pdf
47. Dodane przez edi, w dniu - 07-11-2019 07:26
Wy tu piszący to chyba na księżycu żyjecie. Produkujecie śmieci bez umiaru, a pretensje macie do KZGRL. Przy zakupach to pomyślcie nim włożycie coś w koszyk: czy wam to potrzebne jest. 
Jak zawsze najbardziej utyskują spółdzielnie: bo kosze trzeba kupić. A kto mi kupi? jeszcze w Spółdzielni gniazda to ceny zakupu podzielona na więcej osób. A problem z segregacją w Spółdzielniach; macie zarząd spółdzielni to niech wam tak przygotuje śmietniki -altanki śmieciowe, abyście mieli warunki do segregacji. Nikt nad wami nie będzie się litował, bo obecnie to najgorsza segregacja właśnie w spółdzielniach, a pretensje o wszystko.
48. Dodane przez Parkowa, w dniu - 07-11-2019 08:06
Czy musimy brać ciepło od tego drogiego MPECu ?
49. Dodane przez sda, w dniu - 07-11-2019 08:25
czas się wymeldować z tego burdlu i z przymusu tylko dzieci pozostawić by 500+ ciągnąć do tego 50zł miesięcznie oszczędzić na śmieciach które i tak mi odbiorą...
50. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 07-11-2019 08:33
Do kom 47. Edi, ja nie mam wpływu na to, ile śmieci wytworzy mój sąsiad. Zgadzam się, potrzebna jest edukacja. Ale z drugiej strony, po co Państwo dowala mi opłaty środowiskowe za recyckling samochodu, za reklamówki foliowe, etc.. A potem za to samo dopłacam KZGRL. Idźmy za przykładem innych krajów, gdzie za butelki szklane/plastikowe są kaucje. Używajmy mniej tworzyw. A idąc do sklepu po zakupu, większość produktów zabawki/żywność jest zapakowane w tworzywa. Gdyby zmienić pakowanie na materiały biodegradowalne, zobacz ile problemów by się "automatycznie" rozwiązało.
51. Dodane przez rr, w dniu - 07-11-2019 09:03
Zlikwidować KZGRL
52. Dodane przez jak, w dniu - 07-11-2019 10:14
no niestety.. ciekawe co teraz sobie myślą ludzie którzy głosowali na obecną władzę.. na naszę PL18pis.. A najlepsze jest że związek nie powinien mieć zysku.. powinien zamykać bilans na 0 bo on i tak żadnych inwestycji nie poczynia chyba że w nowych urzędników i budynki dla nich.. Niestety to kolejny twój dla "swoich" żeby mieć gdzie ich zatrudnić. Leszno nie wystąpi ze związku bo najwięcej kasy na tym robi.. najlepsze że MZO wygrywa przetarg a rzecież Leszno jest właścicielem i tak jest przesyłanie kasy do miasta.. tak sobie łatają dziurę budżetową
53. Dodane przez Dav, w dniu - 07-11-2019 10:19
Za PRL śmieci wyrzucało się do jednego śmietnika przed blokiem i nikogo nie interesowała segregacja śmieci. Zamiast ułatwiać ludziom życie to się utrudnia. Państwo łupie dziś człowieka na każdym kroku
54. Dodane przez Niko, w dniu - 07-11-2019 10:40
Proszę wprowadzić zakaz wciskania reklam, pakowania towarów w monstrualne opakowania, likwidację opakowań plastikowych.a dla prezesa pensja średnia w budżetówce .
55. Dodane przez DarekJarekMarekCzarek, w dniu - 07-11-2019 11:14
Czym się przejmujecie... ja segregować nie mam zamiaru, za taką podwyżkę - i groźby kolejnych niech sobie sami w zakładach segregują ;) A że ucierpi na tym całe osiedle? Wcale mnie to nie obchodzi...
56. Dodane przez xy, w dniu - 07-11-2019 11:25
Że co, że ucierpią duże rodziny? Gdy widzę przy kasach jakie bzdury kupują te duże rodziny to myślę że powinni trzykrotność płacić ! A z tych zakupów i tak połowa lądyje na śmietniku. Brak ekonomii w tych dużych rodzinach.
57. Dodane przez PIOTR, w dniu - 07-11-2019 13:25
do mądrali kom 47. zakładam ,że nie wyprodukuje ani grama lub bardzo mało śmieci - to czy będę zwolniony z opłaty lub będe miał mniejszą??- odpowiedz brzmi NIE... bo to nie ma nic wspólnego z ilością oddawanych śmieci
58. Dodane przez PL, w dniu - 07-11-2019 13:44
Trzeba zmusić spółdzielnie mieszkaniowe do ogrodzenia śmietników i zamykania na kłódkę. Tak jest np. w Poznaniu. Wszystkie nowe bloki w Poznaniu natychmiast ogradzane są i zamykane. Dlaczego nie może byc tego u nas?
59. Dodane przez edi, w dniu - 07-11-2019 13:59
Kom. 50- brakuje w naszym państwie tzw. ROP- tj. rozszerzona odpowiedzialność producenta. My płacimy w towarze za kartoniki, butelki itp, a nie ma redystrybucji tych pieniędzy. Masz rację płacimy 2x. Raz kupując , drugi raz utylizując. Rząd do ROP zabiera się jak do jeża.Nie ma woli.
60. Dodane przez edi, w dniu - 07-11-2019 14:06
Do kom. 46- 123123 
Widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz. To ci uzupełnię te braki. Po co KZGRL ma podejmować do wszystkich § uchwały, skoro system działa już od 6 lat? Jak zmiana ustawy to się podejmuje tylko te, co ulegają zmianie.Ty nie wiesz co to w ogóle Związek jest. To nie jest żadna spółka tylko jednostka utworzona przez samorządy i podlega ścisłej kontroli przez nadzór wojewody jak i RIO. I nie prawda, że jak ustawa weszła 6 września to uchwały już natychmiast muszą być podjęte. Jest na to czas- 12 miesięcy. Trzeba z rozwagą zmieniać prawo miejscowe, by jak najmniej szkody zrobić w funkcjonującym systemie. Bo on jest. działa dobrze i mogło tak być, tylko interesy ustawodawcy/ sejmu/ nie idą w parze z interesami na dole- w samorządach. Umów się z Panem Karpińskim to ci wszystko wytłumaczy.Temat jest naprawdę trudny.
61. Dodane przez do 58, w dniu - 07-11-2019 14:06
To niewiele zmieni jeżeli sami mieszkańcy nie zaczną szanować swojego otoczenia i przestaną pozostawiac pod kontenerami meble itp poza zbiórkami dwa razy w roku. O braku segregacji nie wspomnę... .
62. Dodane przez opłaty w innych miastach, w dniu - 07-11-2019 14:20
Opłaty we Włocławku. Tam Rada Miasta ustala stawki. W Lesznie - nie? https://www.zbierajselektywnie.pl 
Taniej niż w Lesznie?
63. Dodane przez karol, w dniu - 07-11-2019 14:22
Na całym świecie funkcjonują mafie śmieciowe,które zarabiają krocie.A w Lersznie szukają pieniędzy i podnoszą stawki.Jak wspomniał "31"-co się dzieje z posegregowanymi odpadami-sprzedajemy?? jeśli tak to za ile????.Wydaje się,że trzeba zrobić gruntowny porządek w GZGRL bo decyzje byłego urzędnika miasta są nie zrozumiałe.Mieli działać dla dobra mieszkańców-tymczasem....... odpowiedzcie sobie sami.Czas zrobić referendum o odwołać wszystkich "bezradnych" radnych o oczyścić miasto z niechcianych działaczy.
64. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 07-11-2019 14:32
No cóż - pytanie , czy mamy zawarte umowy z KZGRL , OTÓŻ MAMY - NO TO NIC INNEGO JAK JE WYPOWIEDZIEĆ .Tak się składa ,że związek się czuje pewny , gdyż nie ma konkurencji we wywozie śmieci , a to jest sprzeczne z prawem , aby nie można ich zastąpić kimś innym .Brak konkurencji jest powodem zwyżki o 100 % w opłatach .Biorąc pod uwagę wzrost cen energii , śmieci być możę wody dola samotnie mieszkającego w budynku jednorodzinnym , a są tacy godzi w fundamentalne konstytucyjne prawa obywateli , gdyż to właśnie Państwo spycha takich ludzi w niebyt życiowy .Później się dziwimy , że tyle samobójstw jest , a kto za tym stoi , no właśnie tacy co każą sobie płacić nie zastanawiając się skąd ludzie mają na to wziąć .No chyba ,że emerytury też podniosą o 100 % to co innego
65. Dodane przez Seba, w dniu - 07-11-2019 15:10
A OD KIEDY JAKIŚ ZWIĄZEK MOŻE MIEĆ MONOPOL ... NIECH KAŻDY MA PRAWO DO PODPISANIA UMOWY Z KIM CHCE ...
66. Dodane przez kaziu, w dniu - 07-11-2019 15:32
Czy mamy na dnie w kuble czy pełen kubeł płacimy tyle samo...
67. Dodane przez do edi z 60, w dniu - 07-11-2019 16:12
Po co kzgrl wprowadza uchwały do nowelizacji ustawy śmieciowej o wysokości nowej stawki opłaty przecież obowiązuje obecna stawka i podwyższonej opłacie - to jest nowość , wyłączenia nieruchomości niezamieszkałych jak ma czas 12 miesięcy czyli 06.09.2020? Punkty artykułów ustawy są spójne!!!Pominięto punkty niewygodne dla samorządu. Przeczytaj je. Zmiany wprowadzone przez kzgrl naruszają portfele mieszkańców. Na dole interesy samorządowców nie idą w parze z interesami mieszkańców.
68. Dodane przez GRONOWO, w dniu - 07-11-2019 17:15
A ŚMIETNIKI W GRONOWIE KIEDY BĘDĄ ?
69. Dodane przez Marta, w dniu - 07-11-2019 17:22
Po co ten cyrk? Jedna opłata dla wszystkich. Mam obowiązek segregować to nie znaczy, że ktoś mnie do tego zmusi. Wrzucę gdzie będę chciała i po sprawie (zawsze wrzucam do prawidłowego pojemnika). Kto się nauczy jak wrzucać do bio i zrobi to prawidłowo. Kupiłam pojemnik 4 litrowy do kuchni na odpadki bio (nie wrzucę tam nabiału, kości, mięska) bo o tym już dzisiaj wiem. Kupię do kompletu specjalne worki (drogie nawet dla mnie ale co tam). Tylko pytam po co to wszystko??? 
Pozdrawiam wszystkich dbających o środowisko, bo ja dbam o tą naszą planetę i na pewno zostanę ukarana tą wyższą opłatą bo tak to się dla wszystkich skończy.
70. Dodane przez x, w dniu - 07-11-2019 17:29
Jak może Rada Miasta Leszna pozwalać, żeby ktoś mieszkańcom narzucał, że musszą segregować pod groźbą kary (dotychczas segregacja lub wyższe opłaty)? W jakim mieście my żyjemy?
71. Dodane przez Marek, w dniu - 07-11-2019 17:31
Jezeli lokal użytkowy nie posiada pojemnika na smieci to nie placi za ich produkcje zapytalem w KZGRl nie uslyszalem odpowiedzi SKANDAl ???
72. Dodane przez abc, w dniu - 07-11-2019 18:46
Moze miasto zamontuje automaty do skupu pojemnikow szklanych i plastikowych? Chetnie odzyskam kase .Do spoldzielni mieszkanowych-czas pomylec o zamykanych na klucz pomieszczeniach z smietnikami-wtedy na nikogo nie bedziecie zwalac tylko szukac winowajcow miedzy soba.
73. Dodane przez anka, w dniu - 07-11-2019 19:59
a może by tak zrobić zestawienie ile wynosi oplata w innych krajach Unii Europejskiej tych bogatych i mocno rozwiniętych technologicznie .W Austrii 2euro przy o wiele wyższych pensjach.
74. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 07-11-2019 22:09
Kasy fiskalne wprowadzić i ważyć tak jak tuczniki (wieprzowina). 
Niech każdy płaci za swoje. 
Świnię da się zważyć i płacić za kg a śmieci nie?
75. Dodane przez H2O, w dniu - 08-11-2019 08:27
Znowelizowana ustawa śmieciowa oprócz różnicy w cenie za odpady segregowane i niesegregowane ptzewiduje, że dodatkowym impulsem do segregacji,odpadów są rozwiązania dające samorządom możliwość obniżenia opłat śmieciowych dla mieszkańców, co byłoby rekompensowane przychodami ze sprzedaży zebranych surowców wtórnych. 
 
Ustawa stanowi również, że opłaty śmieciowe będą niższe dla tych mieszkańców, którzy mają przydomowe kompostowniki, czyli zagospodarowują sami część produkowanych przez siebie odpadów.  
Tego mieszkańcy Leszna nie dostają od razu a wprowadza się dodatkową frakcję odpadow biodegradowalnych, ktore bez zmiany regulaminu utrzymania czystosci ich segregacwha nie będzie obowiazkowa w tym zakup pojemnika podobnie z podwyższoną opłatą, która bez określania prawnych zasad kontrolowania i spełnienia segregowania będzie trudno egzekwowalna.
76. Dodane przez leśnik, w dniu - 08-11-2019 10:53
Mieszkam blisko lasu i patrzę od lat jak zmiany w przepisach odnośnie śmieci mają wpływ na ilość śmieci w lesie. Generalnie miało być super i ponoć po to wprowadzono te ustawy, żeby nie opłacało się wywozić śmieci do lasu. NIC się nie zmieniło. Ludzie nadal wywożą, a po wprowadzeniu tych przepisów jestem pewien na 100%, że będą wywozić więcej i to znacznie. Smutne to, że tak naprawdę nie chodzi nikomu o ochronę środowiska, ale o kasę. Tylko kasa się dla rządzących liczy. 
Co się stanie ze śmieciami z zakładów które nie podpiszą umów? Może nie mają tych śmieci za dużo, ale jakieś na pewno. Co się dzieje z drobnymi odpadami po remontach w domach? Przecież ludzie muszą remontować, a nikt nie zamówi kontenera na wywóz taczki gruzu. Wszystko to wyląduje w lasach.
77. Dodane przez wyborca, w dniu - 08-11-2019 13:38
Jak widać to czerwoni ciagle przy korycie .
reklama
78. Dodane przez W USA., w dniu - 10-11-2019 01:05
Prosze Panstwa w Lesznie wystepuje zjawisko ' POMIESZANIA Z POPLĄTANIEM " .Otoz w USA gdzie mieszkalem 20 lat (przybylem tu juz na emeryture -ale amerykanska !!)- placi sie dostawcy smieci w ktoych jest multuuuum cennych materialow i czesci maszyn , surowcow (papire i szklo)- W USA odbiorca odpadow stalych dobrze sobie z tego bussinessu zyje mimo ze placi za nie dostawcy. A u nas jest odwrotnie to prodcent smieci ma placic odbiorcy.!!!.... na litosc Najwyzszego Boga !!!!Pomieszanie z poplataniem. Zygmunt Nowalinski.
reklama
79. Dodane przez Piąta nie odebrana opona, w dniu - 10-11-2019 16:23
Sądząc po focie artykułu to nie wina PiS-u. 
popieram kom.77
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj