Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
1
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aniela, Filip,
Jakub, Jeremi, Józef
Do końca roku 244 dni.
Start arrow Leszno arrow Ruszyła budowa Galerii Goplana

Prezydent podał terminy

Ruszyła budowa Galerii Goplana

10.02.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Arek Wojciechowski)
Rozpoczęła się jedna z najdłużej oczekiwanych inwestycji handlowych w centrum Leszna - budowa Galerii Goplana przy ul. Królowej Jadwigi. - Zezwolenie na budowę wydaliśmy z końcem ubiegłego roku, do końca tego roku obiekty mają być w stanie surowym zamkniętym – powiedział w Radiu Elka prezydent Łukasz Borowiak.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O budowie Galerii Goplana słyszymy już od kilkunastu lat. Zapowiedział ją w 2007 roku leszczyński przedsiębiorca Henryk Jessa, który kupił tereny po dawnej fabryce słodyczy. Wtedy plany mówiły o obiekcie o powierzchni ponad 30 tysięcy metrów kwadratowych, na trzech kondygnacjach, z 90 sklepami. Otwarcie galerii zapowiadano na 2011 rok.
Później zarówno rozmiary inwestycji, jak i terminy jej przeprowadzenia się zmieniały.

Przez jakiś czas partnerem Henryka Jessy w przedsięwzięciu był lubiński biznesmen Dariusz Miłek, który jednak zrezygnował z inwestowania w Lesznie. Henryk Jessa pozostał na placu, a właściwie dwóch działkach przy ul. Królowej Jadwigi i ponad 10 lat po pierwotnym terminie otwarcia budowa galerii się rozpoczyna.

Potwierdził to w Kwadransie Samorządowym prezydent Leszna Łukasz Borowiak. -Pod koniec ubiegłego roku wydaliśmy zezwolenie na budowę i ta już się zaczęła - powiedział. - W ubiegłym tygodniu spotkałem się z inwestorem, podał on harmonogram budowy, który jest bardzo ambitny.

(Fot. Arek Wojciechowski)
Jak przyznał prezydent, według zapowiedzi, do końca tego roku budowa ma być doprowadzona do stanu surowego zamkniętego. -Powstanie tam także parking podziemny na ponad 300 samochodów - powiedział Borowiak. Ostatecznego terminu zakończenia budowy jeszcze nie znamy, jednak według zapewnień inwestora komercjalizacja galerii, czyli wynajmowanie powierzchni pod sklepy, przebiega bardzo dobrze.

Prezydent Borowiak dodał, że budowa centrum handlowego oznacza też kilka ważnych inwestycji samorządu w tym rejonie miasta: chodzi tu przede wszystkim o przebudowę ulicy Królowej Jadwigi oraz ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ulic Wróblewskiego i Krótkiej.
 
Komentarze (116)
1. Dodane przez MUG, w dniu - 10-02-2022 14:22
Teraz galerie się zamyka a nie otwiera.
2. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 10-02-2022 14:27
a co z kaczkami z rezerwatu przyrody goplana? zostaną przeniesione?
3. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 10-02-2022 14:28
W Kościanie też trwa budowa galerii przy ulicy naclawskiej.
4. Dodane przez szkoda że, w dniu - 10-02-2022 14:38
te budynki przy hurtowni papierniczej i tak zepsuja cały wysiłek inwestora. 
Ta galeria powinna byc az do ulicy Niepodległości
reklama
5. Dodane przez Do 3, w dniu - 10-02-2022 14:42
Raczej pasażu handlowego w Kościanie. Cieszy,że wreszcie ten teren przy rynku,będzie zagospodarowany.Obiekt będzie całkiem spory,może nie tak duży jak G.Leszno,ale też dość duży,a jeszcze trwa budowa centrum handlowego przy Obi. Dobrze,że będą podziemne miejsca parkingowe i zmodernizowana ulica Królowej Jadwigii.Pomału, a i ta część miasta będzie ładna. Cieszy,także, że będzie w tym roku modernizowany przy rynku pl.Metziga.Nowa biblioteka już robi piękne wrażenie.
6. Dodane przez Do 3, w dniu - 10-02-2022 14:42
I super. Będziecie mieć 3 fajne parki handlowe i galerie. Często z Leszna jeżdżę do parku rozrywki więc i zakupy będę u was robić.
7. Dodane przez Stachu, w dniu - 10-02-2022 14:55
No tak bo jedyna rozrywka mieszkańców Leszna to teraz łazić od galerii do galerii bo innej rozrywki tu za bardzo to nie ma.
8. Dodane przez Bartek, w dniu - 10-02-2022 15:07
Ale kto niby na to czekał ? Bo z kim nie rozmawiam to nikomu się ten pomysł nie podobał od początku. No ale coż... zalejmy wszystko betonem a potem będzie płacz bo latem nie ma powietrza, bo nie ma wiatru, no nie ma cienia... To było idealne miejsce na park oraz miejsce do odpoczynku bądź organizacji imprez plenerowych a nie kolejny moloch który po chwili będzie świecił pustymi lokalami. No ale hajs musi się zgadzać. WSTYD !!!
9. Dodane przez BlackCat, w dniu - 10-02-2022 15:10
NA ZAKUPY DO POZNANIA! NA ZAKUPY DO POZNANIA! HAHAHAHAHAH
10. Dodane przez Do 8, w dniu - 10-02-2022 15:20
Być może galeria,rozruszy rynek,a parków jest dość. Gdyby w Poznaniu nie powstała galeria przy rynku,to dziś byłyby tam pustki.Rynek w Poznaniu to nie to co w Krakowie,Gdańsku, czy Wrocławiu,tam zawsze jest tłum.
11. Dodane przez Do Kom 5, w dniu - 10-02-2022 15:20
W Kościanie to będzie galeria a nie pasaż chłopcze.
12. Dodane przez Do Kom 8, w dniu - 10-02-2022 15:24
Oczywiście że nikt nie czekał bo w Lesznie już galerii jest za dużo w tym miejscu gdzie teraz jest budowana galeria idealnie by pasował park. W tej chwili to w centrum będzie jeden beton. Mówiąc krótko ta galeria czy tam pasaż jak zwał to zwał jest nie potrzebna bo w tym mieście jest ich ZA Dużo!
13. Dodane przez peterpan, w dniu - 10-02-2022 15:28
do kom 8  
teraz jest zaje...fajnie......?
14. Dodane przez Józek, w dniu - 10-02-2022 15:32
Do kom 5: Normalnie jak czytam Twój propagandowy chwalebny wpis to poczułem się jakbym włączył TVP. Ta galeria jest nam nie potrzebna bo jest ich za dużo, sklepiki upadają na potęgę a kolejna galeria je dobije.
15. Dodane przez xyz, w dniu - 10-02-2022 15:40
Hur dur tradycje kupieckie wy nienawistnicy :D
16. Dodane przez brak słów, w dniu - 10-02-2022 15:43
Pisało tak:  
"Fabryka Goplana była kiedyś chlubą Leszna. Dziś zostały po niej wspomnienia i ...strasząca dziura w ziemi otoczona płotem. To ma się zmienić "  
Ja odpowiadam zmieni się to, że ludzie tam już nie będą pracowali tylko chodzili wydawać pieniądze tylko skąd je wezmą jak nie ma prawie żadnego zakładu pracy w Polsce ????
17. Dodane przez xx, w dniu - 10-02-2022 16:04
spułczuje tym małym sklepikarzom to koniec leszno jest za małe
18. Dodane przez Park, w dniu - 10-02-2022 16:05
Park tam widzę Centralny w swej wyobraźni, a nie galerię handlową. Kto wie - może kiedyś, w przyszłości.
19. Dodane przez d, w dniu - 10-02-2022 16:05
juz fumdamenty zalewaja
20. Dodane przez mates, w dniu - 10-02-2022 16:06
No i gitara, będzie blisko :)
21. Dodane przez Do 10, w dniu - 10-02-2022 16:14
Twierdzisz że Stary Browar jest przy rynku w Poznaniu? Czy Ty człowieku byłeś kiedyś w Poznaniu chociaż? Ogarnij się bo bredzisz.
22. Dodane przez o 12 lat za późno, w dniu - 10-02-2022 16:17
o 12 lat za późno
23. Dodane przez Jahoo, w dniu - 10-02-2022 16:18
Pisałem to w innym temacie ale napisze to też tu:Mój ojciec po 6 latach był w wtorek w Lesznie był na rynku w godzinach południowych i był w szoku bo żywej duszy nie było. To świadczy co się stało z tym miastem! Miasto widmo lub miasto sypalnia.
24. Dodane przez DonCicio, w dniu - 10-02-2022 16:20
Galeria!? Z parkingiem na 50... rowerów i 10... smartów!? Zakupy to siaty. Nie kupuję tam gzie nie swobodnie można zaparkować, albo trzeba płacić za postój. Taką mam zasadę. Albo galerie na peryferiach, albo Poznań/Wrocław. Czasem opłata parkingowa starczy na paliwo. I bez nerw, że ktoś auto zarysuje.
25. Dodane przez Faja, w dniu - 10-02-2022 16:30
To że będzie to zagospodarowane to bardzo dobrze tylko że osoby które piszą że lepszy byłby park to mają rację bo park z placem zabaw byłby naprawdę znacznie lepszy. W Lesznie jest za dużo galerii tym bardziej że na byle wsi mamy już markety a pasaże czy galerie są wszędzie. Ktoś wyżej napisał że to będzie stać puste, puste może nie ale na początku bedzie szał jak to na początku a potem będzie dużo pustostanów no i kto pójdzie wówczas na rynek tym bardziej że wiemy jak to jest na rynku, Nie daj Boże jak w tej galerii będą restauracje a będą na bank to rynek padnie.
26. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 10-02-2022 16:43
Czyli Borowiak musi posprzątać po Malepszym. Zresztą nie pierwszy raz.
27. Dodane przez UAz, w dniu - 10-02-2022 17:10
Wiadomo juz na którym piętrze bedzie urzad miasta???
28. Dodane przez luńtrucer, w dniu - 10-02-2022 17:14
chcąc nie chcąc... popieram.kom.8 ..za dużo betonu.. też tego prawdziwego a także w głowach co niektórych decydentów
29. Dodane przez KtosM, w dniu - 10-02-2022 17:15
A czy ktoś się zainteresował tym stawkiem który tam.byl i ptactwem .ktore tam.bylo co się z tym stało.
30. Dodane przez Do komentarza.numer 4, w dniu - 10-02-2022 17:17
Taki jesteś cwaniak ? W tych budynek mieszkają ludzie może dom.w którym ty mieszkasz psuje wizerunek twojej okolicy
31. Dodane przez jar, w dniu - 10-02-2022 17:20
Chyba pasaż na Nacławskiej
32. Dodane przez Hanna, w dniu - 10-02-2022 17:22
To prawda, dawno, dawno temu Goplana była chlubą Leszna. Turkot maszyn i zapach pomady do cukierków rozchodził się na ościenne ulice. Hmm, teraz będzie galeria, lepsze to jak wieloletnia dziura dla kaczek.
33. Dodane przez kaligraf, w dniu - 10-02-2022 17:30
Do kom. 14 
"Ta galeria jest nam nie potrzebna bo jest ich za dużo" 
Prawidłowa jest pisownia łączna: NIEPOTRZEBNA, ponieważ nie z przymiotnikami piszemy razem.
34. Dodane przez Do 11, w dniu - 10-02-2022 17:46
W Kościanie to będzie pasaż handlowy z górą 20 sklepów. To nie galeria.Ja się cieszę, że wreszcie będzie ta galeria w Lesznie przy rynku.To jedyne wyjście, aby rynek jak dawniej żył. Latem jest kilka ogródków na rynku i dużo ludzi.Kto będzie w galerii, to zajdzie na rynek to niespełna 200 metrów.W Poznaniu,stary browar jest od rynku niespełna kilometr i poznański rynek ożył. Do 23 przestań wymyślać bajeczki Koscianiaku. Sypialnia to Kościan, 70 % pracuje w Poznaniu,a w Kościanie śpi. Rynek w Kościanie, jest tak malutki i betonowy,że nikt tam nie ma po co iść.
35. Dodane przez L, w dniu - 10-02-2022 17:47
Proponuję wszystkie galerie w Lesznie po ich wybudowaniu połączyć metrem. Kto bogatemu zabroni?
36. Dodane przez J., w dniu - 10-02-2022 17:54
Płatny parking w Goplanie?
37. Dodane przez Reality, w dniu - 10-02-2022 18:17
Nie lepiej było tam wybudować mieszkania a na dole sklepy.....po co kolejna galeria i to w centrum miasta....poroniony pomysł
38. Dodane przez ziom, w dniu - 10-02-2022 18:20
A w tym czasie pod galerią Leszno parking na 1000 samochodów zapełniony.Przy C.H Manhattan też pełno. Po 15 stej, ruch w Lesznie bardzo duży. Galeria Goplana tylko ożywi rynek i tak zapewne będzie. Są tam restauracje,pizzerie,delicje.Sklepów też jest całkiem sporo,a na Słowiańskiej zawsze widać ludzi.TWÓJ ojciec jest ślepy?
39. Dodane przez Do 26, w dniu - 10-02-2022 18:37
To Borowiak buduje tę galerię? Co ma samorząd do prywatnej inwestycji?
40. Dodane przez ja, w dniu - 10-02-2022 18:39
A ja pamiętam na ul.Lipowej zapach KRÓWEK gdyż mleczarnia tam działała : ( 
było , mineło .
41. Dodane przez do25, w dniu - 10-02-2022 18:41
Rynek padnie zupełnie jak dzięki naszym radnym zlikwidują 50 miejsc parkingowych na PL. Metziga, za nasze 30. 000.000 zł. 
Głupota !!!
reklama
42. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 10-02-2022 18:41
Piszącym o parku przypominam, że ta działka ma właściciela, który chce na niej zarobić. To nie jest teren należący do miasta, warto o tym pamiętać, pisząc o parkach, ławkach i miejscu wypoczynku.
43. Dodane przez Janek, w dniu - 10-02-2022 18:41
Jeśli ktoś nie ma argumentów to doczepia się do pisowni tak zawsze mówiła moja nauczycielka.
44. Dodane przez A, w dniu - 10-02-2022 18:49
Rewitalizacja starówki?
45. Dodane przez Do kom 38, w dniu - 10-02-2022 18:59
Do ludzi na ulicy też się tak niekulturalnie zwracasz? Albo jeśli prowadzisz rozmowę z kimś to też jesteś taki wulgarny? Jak może ożywić rynek skoro na rynku nic nie ma? Ty myślisz że ludzie w Lesznie w czasie ogromnego kryzysu gdzie rachunki sięgają zenitu mają tyle pieniędzy że codziennie sobie będą chodziś i wydawać mnóstwo kasy w galerii a potem jeszcze na rynku? Przejdz się po sklepach i zobacz jak mieszkańcy liczą każdy grosz. Przejdz się i pogadaj z właścicielami tej reszty sklepików/restauracji i dowiesz się że dużo z nich myśli o zamknięciu interesu bo przez drożyznę liczą każdy grosz. Żyjesz widzę w bańce mydlanej którą zafundował ci PiS. Rzeczywistość jest inna niż Twoje TVP Info.
46. Dodane przez Do 17, w dniu - 10-02-2022 18:59
Współczuję Tobie ! Jak można, nawet nie skończyć trzech klas podstawówki.
47. Dodane przez nie, w dniu - 10-02-2022 19:26
Sprawa nie wypali tak samo, jak nie wypaliło z bazarem przy ul.Królowej Jadwigi.
48. Dodane przez Bajka, w dniu - 10-02-2022 19:38
Tzw. pandemia pokazała, że galerie można zamknąć od ręki. Uratowały się sklepy po za galerią bo mogły być dłużej otwarte.  
To, że zamykanie sklepów i punktów usługowych było bezprawne to jedno, ale, że znaleźli się tacy co z własnej woli chcą się po tych cyrkach pakować teraz w galerię to drugie. 
Parking podziemny: czy sąsiadujące budynki/kamienice będą bezpieczne?
49. Dodane przez do kom. 39, w dniu - 10-02-2022 19:42
Do kom. 39. 
Jak co ma?!!! 
To znaczy, że nie śledziłeś od samego początku zamysłów, albo jak kto woli zapędów owego samorządowca.  
Właśnie w tym obiekcie owy samorządowiec chciał wynająć biura dla urzędników miejskich.
50. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 10-02-2022 20:04
A kto będzie generalnym wykonawcą tego cudu architektonicznego?
51. Dodane przez Do 45, w dniu - 10-02-2022 20:05
W przeciwieństwie do Ciebie jestem kulturalny. Nie obrażam własnego miasta i ludzi tu żyjących w przeciwieństwie do Ciebie,znanego tu "Z Leszna ",Nie nazywam miasto Liszno,nie obrażam zasłużony KLUB jak Unia,w przeciwieństwie do Ciebie.Obecnie sytuacja,jest ciężka wszędzie nie tylko w Lesznie.Rynek Leszczynski ma potencjał, są sklepy,choć było ich więcej, są restauracje, pizerrie,ogródki.Jest wiele do zrobienia,ale idzie w dobrym kierunku.Odnowiony,piękny ratusz,rewitalizacja pl.Metziga.Jest inwestor,który przy rynku buduje całkiem dużą galerię.To powinno wpłynąć na rynek pozytywnie,bo zaledwie kilkanaście kroków. Prezydent i wielu ludzi w Lesznie się stara,aby było piękniej, bo Leszno to piękne miasto. Rynek też powinien w ciągu kilku lat wrócić do świetności. Ty chociaż nie przeszkadzaj,bo Tobie nic się tu nie podoba i nic nigdy nie zrobiłeś,oprócz krytyki wszystkiego co dotyczy miasta.
52. Dodane przez Egon, w dniu - 10-02-2022 20:20
Tam powinien być piękny park
53. Dodane przez popieram 49, w dniu - 10-02-2022 20:36
Mnie się też wydaje, należy obawiać się, że tam, w tym prywatnym obiekcie, za duże, publiczne, nasze pieniądze będą bezterminowo wynajmowane biura Urzędu Miasta Leszna. Parking podziemny dla urzędników? Będziemy ugotowani. Tam, przypuszczam, wcale sklepów dużo nie będzie. Biura będą podstawą pewnego dochodu a naszych, niestety, wydatków.
54. Dodane przez odn 47, w dniu - 10-02-2022 20:38
Bazar z kapustą i ziemniakami,to jednak nie Galeria.
55. Dodane przez No cóż, w dniu - 10-02-2022 20:57
Jeśli ta galeria powstanie, to jedynym plusem będzie fakt uporządkowania tamtejszej przestrzeni, która od wielu lat straszyła brzydkim opłotowaniem. I tutaj już moim zdaniem kończą się plusy.  
Patrząc na ilość osób wyciągających codziennie paczki z paczkomatów mam wrażenie, że handel przeniósł się już dawno zupełnie gdzie indziej. Do sieci. I wygodniej i taniej. Może tylko małolaty będą jeszcze miały ochotę biegać po sklepach, ale one pieniędzy zbyt dużo nie mają. Ciekawi mnie, czy inwestor wyjdzie na swoje. Tzn., czy uda mu się zapewnić najemców dla całej powierzchni. Bo to nie jest wcale takie oczywiste. Przykład Galeria Malta w Poznaniu. Była, była i się zmyła. 
Pytanie, czy kolejna galeria to nie będzie już nadmiar w tak małym miasteczku jak nasze Leszenko? 
 
Osobiście też wolałabym tam Central Park ;), no, ale jak nie można, to trudno. Teraz z ul. Dąbrowskiego ładnie widać wieżę ratusza i w ogóle jest przestrzennie i z oddechem. Gdy powstanie galeria, miasto stanie się jeszcze bardziej klaustrofobiczne.  
 
Ale cóż, na decyzję z przeszłości już nie mamy wpływu, będzie to, co postanowiono. Trudno. 
 
A miłośnika ptaszków pocieszę. Ptaki tam były - fakt. Ale nasi skrzydlaci przyjaciele mają nad nami tą przewagę, że gdy im coś nie pasuje, to biorą nogi za pas;) (skrzydła?) i ruszają w drogę do innego siedliska. Na pewno sobie poradziły.  
 
Przyznaję, było to dość egzotyczne, gdy wiosną i latem słyszało się zza płotu śpiew trzciniaka. W centrum miasta. Serio, nad tym bajorkiem w krzaczkach i chyba jakichś zaczątkach trzcin prawdopodobnie gniazdował trzciniak. :)
56. Dodane przez Do 51, w dniu - 10-02-2022 21:11
Właśnie widziałem: "Twój ojciec jest ślepy" już pominę że ludzi wyzywasz tu od chorych psychicznie. Taka to twoja kultura.
57. Dodane przez inwestor, w dniu - 10-02-2022 21:19
W ubiegłym tygodniu spotkałem się z inwestorem, podał on harmonogram budowy, który jest bardzo ambitny....... Ostatecznego terminu zakończenia budowy jeszcze nie znamy :-) :-) ;-) Jak miejskie inwestycje ambitnie ale bez końca :-)
58. Dodane przez Do kom 55, w dniu - 10-02-2022 21:22
Epidemia wielu ludzi nauczyła kupować w internecie Ty sobie pracujesz a produkt przychodzi sobie do paczkomatu i przez te dwa lata ludzie się nawet zdążyli przyzwyczaić do tej wygody. Paczkomaty są już nawet w małych wioskach. No i skoro nawet w tak dużym mieście jak Poznań Malta się zmyła to i u nas któraś padnie bo tego jest za dużo jest przesyt co widać po upadających sklepikach a kolejna galeria po prostu spowoduje upadek jednej z nich. Kilkanaście lat temu bym się cieszyła na galerię Goplana bo wówczas to było coś nowego, dziś wolę iść do osiedlowego sklepiku bo czuję się jakby swojsko w nim. Ktoś do góry wspomniał też o tym że jest kryzys myślę że to też będzie miało duży wpływ na kondycje galerii. Także ludzie cieszą się że będzie zagospodarowane ale nie dziwię się że kręcą nosem i mówią że za dużo jest u nas marketów i woleli by coś innego jak fajny park. Co też osobiście bym wolała.
59. Dodane przez Do 56, w dniu - 10-02-2022 21:26
Nie ludzi,tylko tak nazwałem jedną hejtującą tu osobę i nie tylko ja.Wiesz o kogo chodzi ? Mam szacunek do ludzi i wielu pomogłem w trudnej sytuacji.
60. Dodane przez Luk, w dniu - 10-02-2022 21:38
O macie temat, przynajmniej odczepicie się od Unii :D
61. Dodane przez Do Kom 58, w dniu - 10-02-2022 21:42
Jak na małe Leszno to marketów mamy o wiele za wiele i coś czuję że będą tam fast foody i młodzież będzie tam przesiadywać także to źle wróży dla rynku.
62. Dodane przez Do Kom 59, w dniu - 10-02-2022 21:44
Wybacz ale nie zamierzam dyskutować z osobą która wyzywa ludzi od ślepców i rzuca pod moim adresem oskarżenia.
63. Dodane przez Pozdrawiam, w dniu - 10-02-2022 21:56
Nie wiem ile ma kasy nie wiem ile ma ludzi ale nie jest w stanie do konca roku zrobic stanu surowego nigdy ! 
 
Zarzadzam wielkimiminwestycjamimw kraju i europie zycze cierpliwosci stalowych nerow i dobrego kontraktu z wykonawcami zeby nie utopic
64. Dodane przez Podsumowanie, w dniu - 10-02-2022 22:03
Oby napędzic rynek,to ta galeria to strzał w 10. Rynek powinien iść bardziej w restauracje,miejsce spotkań, oczywiście być może otworzą się tam nowe sklepy,dzięki bliskości galerii.Wiem,że jak niewielkie Leszno będzie to druga,duża galeria i jest kilka Centrum handlowych.Chyba właściciel wie co robi.Leszno i powiat Leszczynski ma łącznie 130.000,a przecież wielu przyjeżdża do Galerii Leszno z Kościana, Rawicza,Wschowy itd.Nawet w tygodniu po południu w Galerii Leszno ,parking jest wypełniony, a ma 1 tys miejsc,nie mówiąc o sobocie,gdzie czasem trzeba szukać 15 minut miejsca.Wszystko się rozłoży.Obecnie w kraju jest trudna sytuacja,zwłaszcza rachunki za gaz i prąd poszły w górę. Ale trzeba być dobrej myśli.Są ludzie co kupują całe koszyki i wielu ucieszy,nowa galeria.W Poznaniu Malta padła,ale 2 km od Malty,wybudowano 2 razy większą galerię, nie mówiąc o tym,że w Poznaniu na każdym osiedlu jest całkiem spora galeria.
65. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 10-02-2022 22:23
To prawda. Choć gdyby Leszno nie miało takiego zadłużenia, to mogłoby ten teren odkupić, realizując cele społeczne. Właściciel mógłby w ten sposób zrealizować swoje zyski. Zawsze też mógłby próbować wynegocjować pozostawienie sobie drobnego obszaru na postawienie mniejszego pasażu w najlepszej lokalizacji.  
 
Tak na marginesie zastanawiam się, czy w akcie notarialnym nie było zapisu o pierwokupie jeżeli inwestycja nie zostanie zrealizowana w określonym terminie? Przypomnijmy jak to wyglądało na Krasińskiego https://elka.pl/content/view/81647/80/ "Gdyby terminów nie dotrzymano, musiałaby oddać działkę praktycznie za darmo."
66. Dodane przez Klient, w dniu - 10-02-2022 22:49
Nasze Leszno jeszcze żyje? Media expert działa?
67. Dodane przez Też klient, w dniu - 10-02-2022 23:07
Działa i w Naszym Lesznie,kupiłem tam niedawno wieżę i drugi punkt,obok galerii.
reklama
68. Dodane przez PL, w dniu - 11-02-2022 00:29
Zmiany ustrojowe dla Leszna spowodowały zamianę zakładów produkcyjnych na centra handlowe! 
Najpierw Młyny, Goplana, Zakłady Mięsne, następnie Metalplast i Pompy pójdą w niebyt? 
Budowa galerii w ich miejsce jest jak najbardziej sprzyjająca producentom z Azji! Proszę sprawdzić czym tam się handluje! Cała Azja! 
Dzisiaj klientami są okoliczni rolnicy, którzy jeszcze coś tu produkują i na tym zarabiają ale co będzie z nimi jutro? Dzisiaj protestują bezzasadnie? 
Dobrze, że oddaje się teraz zmodernizowaną linię kolejową Poznań- Wrocław, miała być gotowa na EURO 2012 ale przyda się teraz! Praca w Poznaniu czy bogatym Wrocławiu dzięki temu będzie dostępna dla naszego regionu! Moi przyjaciele z pogranicza zarabiają euro w Niemczech codziennie dojeżdżając do pracy nawet sto kilometrów w jedną stronę! Leszno w delegacji?
69. Dodane przez Tybetańczycy, w dniu - 11-02-2022 05:54
Ile tych galerii w tym Lesznie jeszcze będzie?
70. Dodane przez Do Kom 64, w dniu - 11-02-2022 07:40
Twój komentarz to stek bzdur od początku do końca. Otwórz sklep spożywczy w pobliżu marketu - padniesz w tydzień. Parkingi są teraz wszędzie wypełnione nawet na wsiach ale przy galerii Leszno znaczna część aut to pracownicy tej galerii tego widzę nie wiedziałeś. Już ktoś do góry pisal że galeria rynku nie ożywi bo nie ożywi. Galeria nie ożywiła w żadnym mieście powód prosty - człowiek kupi wszystko w galerii wsiada do auta i do domu. Tak to działa. No w szoku jestem bo nie wiedziałem że w Poznaniu są setki galerii skoro na każdym osiedlu istnieje. No i oczywiście że ludzie wyjeżdżają z pełni koszykami bo kupują na cały tydzien, sam tak kupuje w sobotę lub w niedzielę bo w środku tygodnia nie ma kiedy bo człowiek pracuje. Reasumując nikt nie otworzy się przy rynku/rynku bo każdy będzie bał się konkurencji a tak jak też ktoś wyżej wspomniał że właściciele boją się plajty i liczą teraz każdą złotówkę. Właściciele restauracji boją się też galerii bo otworzą tam bary szybkiej obsługi a otworzą bo w większości galerii są takowe to za przeproszeniem pies z kulawą noga na rynek nie pójdzie. Leszno to nie Poznań gdzie mieszka 550tys mieszkańców plus dziesiątki tysięcy studentów. Poza tym rynek w Poznaniu nie ożywiła galeria tylko pomysł na rynek np rzeźby lodowe to taki jeden z przykładów.
71. Dodane przez do kom. 64, w dniu - 11-02-2022 08:14
Właśnie to miejsce było obarczone prawem pierwokupu przez miasto po ewentualnym terminie braku działań ale miasto z tym nic nie zrobiło.
72. Dodane przez Alanek, w dniu - 11-02-2022 08:19
Brawo!!! Tylko Pan Borowiak mógł do tego doprowadzić! Brawo!!! Niech żyje, niech żyje, niech żyje! Hejterzy znowu dostali pstryczka w nos...
73. Dodane przez krajobraz kulturowy, w dniu - 11-02-2022 08:28
"Zabicie" światła części ulicy Krótkiej jest swoistą zbrodnią, zamachem na historyczną panoramę miasta, na oś widokową, zabytkowy, historyczny krajobraz, krajobraz kulturowy miasta. Te pojęcia dla prezydenta, dla radnych, dla architekta miasta, dla miejskiego konserwatora zabytków - nic nie znaczą. Poświęcili, swoiście zniszczyli historyczną część miasta - przyszłym pokoleniom - bez słyszalnego słowa sprzeciwu. Wstydźcie się.
74. Dodane przez ad 70, w dniu - 11-02-2022 08:53
Dlatego należy obawiać się, że tam będzie urząd miasta, nie wiadomo, na jakich warunkach wynajmu a ponieważ od 2014 roku nie ma żadnego zaufania do władzy, można spodziewać się warunków dla miasta niekorzystnych.
75. Dodane przez Franz, w dniu - 11-02-2022 09:18
I tak przebiegła w Polsce skuteczna likwidacjia niebezpiecznej konkurencji; 
Słodycze Goplany w porównaniu do obecnych z grupy Nestle były jak dzień do nocy. Dzięki pokumunistycznym manewrą i grabieniu majątku zlikwidowano dobrze prosperujące zakłady pracy o super produktach. Teraz w zamian będziemy mieli galerię z korporacyjnymi stoiskami importujacymi buble z Chin i Tajwanu. W chwili obecnej zostaje jeszcze rozgrabiany majątek PKP.
76. Dodane przez Do 70, w dniu - 11-02-2022 09:31
Rzeźby lodowe w Poznaniu na rynku są dwa tygodnie w roku.Gdyby nie Stary Browar w pobliżu to Poznański rynek byłby pusty. Bo to nie taki rynek jak w Krakowie,Gdańsku, czy Wrocławiu. Przy galerii Leszno jak jest na parkingu 1 tys samochodów, to tylko część jest pracowników. Galeria przy rynku w Lesznie,tylko ożywi rynek.W Poznaniu na każdym większym osiedlu jest całkiem spora galeria.Nie pisałem, że w Poznaniu są setki galerii,ale na każdym osiedlu,czy tam dzielnicy jest.Poznań liczy 531.000,a liczył 600.000.Wrocław liczy 641.000 i Wrocław , przy Poznaniu to wyższa liga.Poznań to dusigrosze i bardzo nie mili.
77. Dodane przez Jan, w dniu - 11-02-2022 09:37
Blacharze i Lakiernicy samochodowi już zacierają ręce :D
78. Dodane przez Odn 73, w dniu - 11-02-2022 09:45
O czym Ty piszesz ??? Teraz krótka Ci się podoba ? Ratusz jest wysoko i go widać z daleka.
79. Dodane przez ciągi ulic, w dniu - 11-02-2022 10:15
Przecież przebudowa ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ulic Wróblewskiego i Krótkiej nastąpi niepotrzebnie i tylko dlatego, że został bezpowrotnie zniszczony ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ulicy Krótkiej.
80. Dodane przez Zastanawiam się, w dniu - 11-02-2022 10:24
Dla mnie zagadkowa jest decyzja inwestora o rozpoczęciu prac w momencie, kiedy stopy procentowe są i będą coraz wyższe, bo tak będzie z powodu podwyżek Rady Polityki Pieniężnej, będących niestety spóźnioną reakcją na galopującą inflację. Przez tyle lat stopy procentowe, a tym samym oprocentowanie kredytów było najniższe w historii polskiego wolnego rynku. Dlaczego wtedy inwestor nie budował, nie zaciągnął kredytu? Przecież wiadomo, że na tą inwestycję musiał otworzyć bardzo konkretną linię kredytową. A potem będzie musiał ten kredyt spłacić. Pytanie jak?  
 
Są dwie opcje. Wynajmuje powierzchnie i spłaca kredyt z ratami z czynszów płaconych przez najemców. Druga opcja: sprzedaje cały obiekt z zyskiem innemu podmiotowi. 
 
Jaką strategię obierze obecny inwestor? Nie wiem. Wiem natomiast, że galerie w Poznaniu wielokrotnie zmieniały właścicieli.  
 
Czy będzie tylu chętnych najemców, aby to się wszystko opłaciło? Zobaczymy.  
Ktoś podrzucił myśl, że UM będzie wynajmował. To byłoby przegięcie i sprawa nadająca się do prześwietlenia pod kątem prawnym, moim zdaniem. Powierzchnie galeryjne są specyficzne i niespecjalnie nadają się do wykorzystania na przestrzeń biurową. Chyba, że od początku będą na takie zaplanowane.. Zobaczymy. 
 
Argument z ożywieniem handlu na rynku uważam w tym kontekście za nietrafiony. Rynek jest pełen ludzi tylko latem, kiedy działają tam ogródki kawiarniane i restauracyjne. Jest też celem turystów. Po prostu punktem programu każdej wycieczki do miasta jest zwiedzanie starówki. Przy okazji usiądą, coś zjedzą i wypija kawę. 
 
Zastanawiam się na jakiej zasadzie prosperują sklepy na rynku. W ogóle nie widać, aby ktoś do nich wchodził. Może oprócz sklepu z tanim obuwiem i chińszczyzną. Sądzę, że właściciele sklepów nie płacą czynszu, ponieważ są też właścicielami kamienic i to cała tajemnica faktu, że jeszcze tam te sklepy istnieją. 
 
Niestety, galeria wchłonie klientów i już po wizycie w niej nikomu nie będzie chciało się dalej szukać. Na pewno nie sklepików rynkowych. Może restauracyjki w lecie zyskają, ale tylko o tej porze roku.  
 
Bardzo słuszna uwaga kom 73. Też tak to widzę, a właściwie wkrótce przestanę widzieć, bo galeria zasłoni cały ten fragment. Dziś kultura jest podporządkowana popkulturze, a do takiej należy zaliczyć galerie handlowe.  
 
Swoją drogą to zabawne, że na obiekt handlowy mówimy dziś galeria, używając słowa wcześniej zarezerwowanego dla sztuki. Signum tempora!
81. Dodane przez zatroskany o ekologię, w dniu - 11-02-2022 11:52
Co się stało z tymi drzewami, które rosły na terenie aktualnego placu budowy (a było ich sporo i już wieloletnich objętych ochroną)?  
Czy były wycięte po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń i wniesieniu stosownych opłat?  
Gdzie są organizacje ekologiczne, które walczą o ochronę każdego robaczka i każdej roślinki?
82. Dodane przez Masaccio, w dniu - 11-02-2022 11:57
To jest albo będzie sprzedane.
83. Dodane przez duszek, w dniu - 11-02-2022 12:00
rok 2013 październik ,ciekawe czy budynek w XVIII wieku zostanie wyremontowany ,stajnie zostały rozebrane a mogły zostać zaadoptowane na pawilony handlowe - Metalplast miał pawilon itd.
84. Dodane przez 73 do 80, w dniu - 11-02-2022 12:02
Polacy, zamieszkali za granicą, ale też my, tutaj, na miejscu, nie mogą nadziwić się tej wyjątkowo nietrafionej nazwie galeria. Centrum handlowe a galeria to znaczeniowo całkiem inne słowa. 
 
Przeraża niekompetencja Urzędu Miasta, którym kieruje Prezydent Miasta Leszna ale też i radnych. Kompletnie nie czują miasta.  
 
Należy bezwzględnie dociekać, czy Prezydent Miasta Leszna ma tu plan najmu pomieszczeń dla Urzędu. Aktualne wynajmowanie powierzchni dla urzędników, w kilku punktach miasta, może świadczyć o tymczasowości, żeby, po wybudowaniu Galerii Goplana, Urząd Miasta wynajął część biurową. Widział ktoś aktualną wizualizację Galerii Goplana? Ile będzie pięter, jaka powierzchnia pod wynajem dla biur? Parking dla 300 aut tym bardziej przekonuje o planach pod wynajem dla Urzędu Miasta Leszna. Zrobią na tym parkingu bramki, szlabany, tak, jak zrobili dla siebie 2 parkingi ze szlabanami na Pl. J.A.Komeńskiego (urzędnicy + nauczyciele przy szkole).
85. Dodane przez rr, w dniu - 11-02-2022 12:11
Komentarz 70- właśnie przez ludzi którzy tak myśleli upadłą leszczyńska starówka.
86. Dodane przez popieram 81, w dniu - 11-02-2022 12:41
W Biurze Miejskiego Konserwatora Zabytków jest pracownik do spraw miejskiej, zabytkowej zieleni. Gdzie jest publiczny dostęp do zabytkowych drzew i zieleni Miasta Leszna?
87. Dodane przez ad 83, w dniu - 11-02-2022 12:44
Foto 4. Kto kupił kamienicę przy Królowej Jadwigi 31? Osoba prywatna czy organizacja pozarządowa. Jeżeli organizacja pozarządowa - nazwa?
88. Dodane przez sid, w dniu - 11-02-2022 13:02
15 lat temu jak powstał pomysł to może i miało sens ale w dzisiejszych czasach raczej się galerie zamyka. Ciekawe jak będzie wyglądała ulica Dąbrowskiego bo już teraz nie można wyjechać z Wojska Polskiego. No i mieszkańcy okolic na pewno będą szczęśliwi jak im przyjezdni zajmą miejsca parkingowe. Poroniony pomysł, może w końcu zrobicie basen z prawdziwego zdarzenia.
89. Dodane przez Gruby Dolar, w dniu - 11-02-2022 13:23
Szkoda, że ta Goplana powstaje teraz. Stanowczo za późno. Dawniej może miałaby sens. Niestety kilku "byznesmenów" wolało przystopować tę inwestycję i postawić blaszaka zwanego hucznie Galerią Leszno.  
 
Galeria, aby odnieść sukces, musiałaby być prestiżowa, posiadać sklepy znanych marek. Czy będzie miała? Chciałbym, ale może się okazać takim Manhattanem Bis i bardziej się ku temu skłaniam.  
 
Na rynku jest super! Szkoda, że obecnie wyłącznie żulom i patologii. Miasto musiałoby mieć pomysł na usunięcie ich z centrum, ale to chyba koledzy, więc nikt ich nie tyka. Policja, Staż Miejska? Ktoś lub ktokolwiek?  
 
Centrum miasta mogłoby żyć, gdyby tylko miało pomysł na siebie. Rynek nie może być centrum zakupowym - tę rolę przejęły galerie i to niezależnie od miasta. Rynek musiałby pełnić funkcje rozrywkowe, restauracyjne. To jest jedyny słuszny kierunek zmian na rynku. Obniżyć lub dotować czynsze dla restauratorów, obniżyć podatki dla lokali powstających w centrum, pozybyć się patologii i może, ale tylko może uda się przywrócić centrum do życia.  
 
Ach no i zieleń. Znacznie więcej zieleni, zbliżyć się. poziomem do tego, co reprezentowała sobą Lissa.
90. Dodane przez Do 89, w dniu - 11-02-2022 15:29
Galeria Leszno wygląda dobrze i ładnie i to nie jest blaszak.Jednak masz rację, że rynek bardziej powinien iść więcej w restaurację i rozrywkę. Przydałaby się też na rynku jakaś duża fontanna,a la Wrocław. W nowej galerii Goplana,pewnie będą podobne sklepy,jak w Galerii Leszno.Fajnie jakby była ZARA
91. Dodane przez Jeszcze szerzej, w dniu - 11-02-2022 15:44
1. Wielkimi krokami zbliża się koniec kadencji obecnego samorządu. Wybory wiosna '24. Kto zostanie pierwszym samorządowcem? Nie wiadomo. 
 
2. Każda nieruchomość , w tym centrum handlowe, potrzebuje zarządcy. Duża nieruchomość wymaga zarządzania przez osobę z doświadczeniem i kwalifikacjami. 
 
3. Wśród samorządowców znalazłaby się przynajmniej jedna osoba posiadająca kwalifikacje i doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami. 
 
ERGO ...? 
 
Ja nie mam żadnych skojarzeń, a Państwo?
92. Dodane przez Do 89, w dniu - 11-02-2022 16:06
Prestiżowe marki są w Starym Browarze w Poznaniu. Nie widzę w Lesznie klienteli na ten prestiż. Nawet wśród bogatszych, np. lekarzy i prawników. To nie ta liga finansowa. W Lesznie nie ma tylu świetnie zarabiających ludzi co w dużych miastach, jak np. kadra zarządzająca wielkich korpo. Prestiżowe marki nigdy nie pojawią się w miejscu bez potencjału nabywczego. Ta "galeria" jest skazana na sieciówki, jak każde zwykle centrum, czyli powielenie tego co w Galerii Leszno. O prestiżu można zapomnieć. 
No chyba, że będą to biura Urzędu Miejskiego. Wtedy prestiż murowany.
93. Dodane przez Zamek, w dniu - 11-02-2022 16:20
Bo to będzie to samo co w blaszaku galeria Leszno a skoro będzie powielenie tych sklepów to siłą rzeczy któraś galeria padnie. Zastanawiam się tylko dlaczego tak tu co niektórzy piszą o tych biurach urzędu miasta w tym budynku.
94. Dodane przez 2023, w dniu - 11-02-2022 17:04
Wszyscy inni będą bezwzględnie, wszystkimi metodami, przegonieni, a`la 2018.
95. Dodane przez ad 93, w dniu - 11-02-2022 17:10
Na przykład to. "Zamiast galerii Urząd Miasta?" 
https://elka.pl/content/view/74607/80/
96. Dodane przez Do 92, w dniu - 11-02-2022 17:42
Blaszak to masz w głowie. Galeria Leszno była budowana ze siporeksu.Jest otynkowana z neonami sklepów.W galerii Leszno jest 100,lub 105 sklepów na dwóch piętrach i gastronomia,siłownia plus kino,a obok Castorama i to jest blaszak.Jest plan galerii przy wejściu,w tym kilka markowych odzieżowych, których nie znajdziesz w małych pasazach handlowych w mniejszych miastach.Dlatego takie tłumy, są tu zwłaszcza w sobotę. Obok galerii na dodatek jest pasaż z media expert i inne.
97. Dodane przez Do 95, w dniu - 11-02-2022 18:35
W artykule jest mowa o propozycji prez. Borowiaka skierowanej do inwestora w sprawie PPP, czyli przedsięwzięcia publiczno-prywatnego. Inwestor miał się zastanowić. Czy wiadomo jak to się skończyło? Dał odpowiedź do magistratu? Był zainteresowany? 
Czy wiadomo dlaczego zezwolenie na budowę wydano dopiero pod koniec ubiegłego roku?  
Przecież, jak to ktoś ujął wcześniej, "byznesmeni" z galerii Leszno już dawno nie są jej właścicielami, bo je odsprzedali. Chyba, że mam nieaktualne wiadomości. Więc kto blokował tak długo Goplanę i dlaczego?
98. Dodane przez Do 96, w dniu - 11-02-2022 19:05
Myślę, że zaszło nieporozumienie.  
Nie o to chodzi z czego jest zbudowana "galeria", ale jak wygląda. A wygląda jak tysiące innych tego typu obiektów w Polsce i w Europie. Niczym specjalnym się nie wyróżnia, bo zapewne wyróżniać się nie miała. Ot, zwykłe sobie centrum handlowe z dużą ilością sklepów w jednym miejscu. Naprawdę nie ma się czym zachwycać. A wśród sklepów najpopularniejsze sieciówki, takie dla przeciętnego zjadacza chleba, któremu sieciówka może kojarzyć się ze słowem "marka". Wymieniony sklep z AGD i RTV też jest typową sieciówką.  
Nic nadzwyczajnego. I dobrze. Targetem jest człowiek zarabiający przeciętnie. Tak to zostało pomyślane i tak działa.
99. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 11-02-2022 20:57
Z jednego powodu nie mogę się doczekać startu tych sklepów. Wtedy ostatecznie wyjaśni się, czy skorzystają na tym także sklepy w okolicy Rynku. Wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale czas to pokaże.
100. Dodane przez Ythhgj, w dniu - 11-02-2022 21:15
Do 92. 6% mieszkańców Leszna w drugim progu podatkowym. Wielu właścicieli firm do tego. Znaleźli by się. Pzdr
101. Dodane przez Leszcz, w dniu - 11-02-2022 21:30
A co z tym niby zabytkowym domem barokowym na rogu, który straszy? Nie lepiej go rozebrac?
102. Dodane przez A jednak (do 100), w dniu - 11-02-2022 23:48
Wartość 6% w drugim progu niewiele niestety mówi. To mogą być ludzie, którzy ledwo ten próg przekraczają, a mogą być też tacy, dla których sky is the limit. Nadal nie wiemy, ile w tym zbiorze jest prawdziwych krezusów. Ponadto nie znamy ich upodobań zakupowych. Czy np. każda żona takiego krezusa lubi płaszcze od Maxa Mary, kurtki Barbour lub szpilki od Manolo. No a jeśli nawet, to czy będzie chciała je tam kupować regularnie. Czy każdy krezus che zegarki Patek, Longines itd. i jak często będzie je wymieniał. Czy potrzebuje 12 garniturów Bossa, co miesiąc inny? 
 
Drugi próg podatkowy z 2021 roku zaczynał się od dochodu ponad 85.528 i z tego roku pochodzi pewnie dana o 6%. Czyli ich dochód miesięczny przed opodatkowaniem wynosił od 7.128 zł w gore. Przed podatkiem. Po, to będzie około 5.000 zł. Krezusi??? 
Nie wiemy ilu z nich jest lekko ponad progiem, a ilu znacznie wyzej. Zakładam jednak, że proporcje są takie, że to grupa średniaków stanowi główną składową zbioru 6%. Krezusów nie mamy w tym zbiorze wielu.
103. Dodane przez do 97, w dniu - 12-02-2022 08:58
Takimi sprawami powinni zajmować się radni a nie marnowaniem czasu na nazewnictwo.
104. Dodane przez do 101, w dniu - 12-02-2022 09:01
Piszesz o kamienicy przy ul.Królowej Jadwigi 31 (see:google)? Stale tu piszemy, że nie wiemy, kto kupił a ktoś kupił.
105. Dodane przez do kom. 104, w dniu - 12-02-2022 13:51
Czyżby nie został jeszcze podpisany akt notarialny na sprzedaż tej kamienicy https://elka.pl/content/view/104072/80/
106. Dodane przez do kom. 102, w dniu - 12-02-2022 14:06
O tym samym niedawno myślałem. Wśród tych kilku procent, którzy przekroczyli drugi próg podatkowy jest trochę przedsiębiorców, lekarzy, osób na stanowiskach dyrektorskich lub kierowniczych, prawników, mała grupka sportowców zawodowych i przedstawicieli innych zawodów. Do tego trochę podobnych mieszkańców okolicznych gmin. To jednak za mało na luksusowe marki i na silny rozwój gastronomii w naszym mieście. Wielu z tych, którzy i tak nieźle zarabiają mają do spłaty kredyty hipoteczne, samochodowe, czasami wydatki na dzieci, inwestycje, jakieś pasje i od czasu do czasu zagraniczne wakacje.  
 
Jednak większość z mieszkańców miasta zarabia tylko tyle, co na przeżycie i opłacenie rachunków, a jeśli cokolwiek odkładają, to tylko dlatego, że są oszczędni. Dopóki struktura tych zarobków znacząco się nie poprawi lub nie zaczną przyjeżdżać do Leszna w większych ilościach turyści, zostawiając tutaj swoje pieniądze, dopóty drogie sklepy i porządniejsze restauracje nie powinny liczyć na tłumy klientów.
107. Dodane przez popieram 105, w dniu - 12-02-2022 18:10
Dzięki za komentarz. Z tego (link) artykułu (maj 2021r.): "Anita Przyłucka na razie nie zdradza, kto kupił kamienicę - jak zapewniła Urząd Miasta poinformuje o tym po podpisaniu aktu notarialnego." 
Kto kupił kamienicę przy ul.Królowej Jadwigi 31? Pamiętam, że parę lat temu na tę kamienicę miał ochotę PISOP czyli Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich z Placu J.Metziga w Lesznie.
108. Dodane przez do kom. 107, w dniu - 12-02-2022 20:43
Nie wiem kto ja kupił, ale stawiam dolary przeciwko orzechom, że ten sam pan, który buduje galerię. Pozbyłby się przynajmniej kilku problemów czysto sąsiedzkich.
109. Dodane przez Do 108, w dniu - 12-02-2022 21:21
A być może jeszcze zyska na podatku pałacyk plus.
110. Dodane przez Do 108, w dniu - 12-02-2022 21:42
W takim wypadku inwestor szedłby tropem innego poznańskiego inwestora. Chodzi mianowicie o biurowiec Bałtyk, powstały w miejscu wyburzonego kina Bałtyk. Tuż obok znajduje się drukarnia Concordia, zabytkowa z 1910 roku, nabyta i odrestaurowana przez tego samego inwestora, a pełniąca obecnie rolę centrum designu i kreatywności.  
Skoro w barokowej kamienicy mieszkają ludzie, to raczej trudno będzie tam myśleć o remoncie. Jest wprawdzie jedno wyjście, a mianowicie mieszkania zastępcze. Remont będzie musiał przebiegać pod ścisłą kontrolą konserwatora zabytków.  
Ciekawe co planowane jest w tej kamieniczce. Centrum kreatywności???
111. Dodane przez do kom. 110, w dniu - 13-02-2022 01:23
Nie wiem tego, więc mogę jedynie operować domysłami. Ale niewykluczone, że istotniejszy od samej kamieniczki jest teren wokół niej. A co do samych lokali to zależy kto tam mieszka i czy jest gotów zapłacić więcej po remoncie, czyli po podniesieniu standardu zamieszkania. Dla mnie - jako osoby postronnej - i tak ważniejszy jest wygląd jej samej i otoczenia. Na razie prezentuje się roboczo, ale ma niezły potencjał.
112. Dodane przez bbb, w dniu - 13-02-2022 09:44
Przy Królowej Jadwigi 31 chyba już nikt nie mieszka.
113. Dodane przez Skoro, w dniu - 13-02-2022 11:10
Skoro nie ma lokatorów, to sprawa jest zdecydowanie prostsza. Ja widzę tam np. hotelik butikowy. Byłaby super miejscówka. Tylko czy znaleźliby się chętni do pomieszkiwania?  
 
Co do ulgi na pałacyk plus. Jak najbardziej inwestor może skorzystać z tej ulgi, ponieważ kamienica jest wpisana do rejestru zabytków. Bardzo dobry ruch kupującego w odpowiednim momencie. To Nowy Ład wprowadził ten haczyk podatkowy o czym niewielu wie. No ale nie każdy jest w posiadaniu środków na nabycie zrujnowanego pałacyku, czy choćby barokowej kamieniczki.
114. Dodane przez w, w dniu - 15-02-2022 12:51
Ludzie wystarczy troche poszukać zeby wiedzieć ze kamienice kupił inwestor Goplany i po remoncie nie zmieni ona swojego przeznaczenia i dalej będą mieszkac tam lokatorzy...
reklama
115. Dodane przez Do 114, w dniu - 16-02-2022 08:38
To tam w tej ruinie ktoś jeszcze mieszka? E, chyba się mylisz.  
Jeśli tak, to dostaną mieszkania zastępcze, a domek zmieni swoje przeznaczenie. Inwestor może mówić co chce, a co zrobi, to zupełnie inna historia.
116. Dodane przez rynek, w dniu - 06-05-2022 09:59
rynek w lesznie umiera
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj