Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Załoga szpitala zdecydowanie za strajkiem

Załoga szpitala zdecydowanie za strajkiem

Załoga szpitala zdecydowanie za strajkiem

24.02.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
szpital_leszno.jpgReferendum przeprowadzone przez związki zawodowe wśród pracowników Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Lesznie pokazało, że zdecydowana większość jest za zaostrzeniem akcji protestacyjnej. Jeszcze więcej głosowało za pozostawieniem wynagrodzeń na dotychczasowym poziomie. -Takie wyniki otwierają furtkę do strajku – przyznaje Hanna Kotomska, rzecznik protestujących – jednak wciąż liczymy na mediacje z dyrektorem.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Referendum wśród załogi szpitala przeprowadzono przez kilka ostatnich dni. Ostatecznie wzięło w nim udział ponad 650 pracowników. -To 67 procent wszystkich uprawnionych,
czyli posiadających umowę o pracę
- mówi Hanna Kotomska. Związki zawodowe przeprowadzające referendum zadały dwa pytania. Pierwsze dotyczyło pozostawienia wynagrodzeń na dotychczasowym poziomie. Tu odpowiedzi „tak” udzieliło 637 osób. Niewiele mniej - 606 pracowników opowiedziało się za akcją protestacyjną. -Ważne jest też to, że zadeklarowały wzięcie w niej udziału - dodaje Kotomska.
Takie wyniki referendum otwierają prawną drogę do zaostrzenia protestu. Na razie jednak żadne decyzje na ten temat nie zapadły. -Liczymy na mediację z dyrektorem - mówi rzeczniczka protestujących - złożyliśmy panu dyrektorowi propozycję mediatora, czekamy na jego odpowiedź. Ta, o ile się pojawi, nadejdzie najprawdopodobniej po niedzieli. (jad)
 
Komentarze (60)
1. Dodane przez hew, w dniu - 24-02-2012 14:24
A ile kasy na szpital przybędzie w trakcie strajku? Wbrew pozorom niemało, boi za czas strajku nie nalezy się wynagrodzenie. Gdyby tak ze 100-150 osob starjkowało do końca roku, szpital bylby uratowany. A pacjenci też by nie umarli.
2. Dodane przez pacjent, w dniu - 24-02-2012 14:25
Restrukturyzacja w leszczyńskim szpitalu jest niezbędna. A i inna, bardziej efektywna organizacja pracy na oddziałach, konieczna. W niektórych przypadkach jest nadmiar personelu, i to zarówno wyższego, średniego, najniższego, a także administracyjnego. Taka jest prawda, którą znam z autopsji.
3. Dodane przez ja, w dniu - 24-02-2012 14:25
Współczuję tym pracownikom, dla których obcięcie pensji o 10% oznacza, że pozostanie im np.1500 zł na czteroosobową rodzinę. NIE WSPÓŁCZUJĘ lekarzom, którym i tak zostanie nie mniej niz kilka, a niektórym kilkanaście tysięcy, a popołudniu zarobią na czysto nie mniej niż kilkaset złotych. 
A jesli chodzi o referendum ... pytanie pierwsze, żałosne w swej "opiniotwórczej" postaci, gdyż nawet ktos pracujący w bdb prosperującej firmie tez opowie sie za utrzymaniem wysokości zaróbków. Triumfalizm związków, że oto tyle, a tyle osób stwierdziło TAK, jest żałosne, bo że w cukrze jest cukier wiadome jest bez zadawania pytań. 
Jeszcze jedno słowo przestrogi. Pamiętajcie pracownicy, że związkowcy nie ryzykują wiele buntowaniem się wobec pracodawcy, gdyż oni mają ochronę stosunku pracy. Ich nie zwolnią.
4. Dodane przez ALF, w dniu - 24-02-2012 14:32
I bardzo dobrze, trzymam kciuki za personel szpitala! Już bardziej pomiatanym być nie można!
5. Dodane przez ADAŻ, w dniu - 24-02-2012 14:48
CYTUJĘ; Związki zawodowe przeprowadzające referendum zadały dwa pytania. Pierwsze dotyczyło pozostawienia wynagrodzeń na dotychczasowym poziomie. CZY WY LUDZIE NIE WIDZICIE ŻE JESTEŚCIE OSZUKIWANI PRZEZ ZWIĄZKI ZAWODOWE .W ZWIĄZKU ZE WZROSTEM CEN NA WSZYSTKO NP.PRĄD ,GAZ ,JEDZENIE ,NALEŻY WAM SIĘ PODWYŻKA . A ONI SOCJOTECHNICZNĄ ZAGRYWKĄ UDAJĄ ŻE SA PO WASZEJ STRONIE .TAK NAPRAWDĘ TO REFERENDUM MA TYLKO JEDEN CEL ŻEBY CIĘŻKO PRACUJĄCY LUDZIE NIE DOMAGALI SIĘ NALEŻĄCEJ IM PODWYŻKI.NIE DAJCIE SIĘ OGŁUPIAĆ .DOKĄD IDZIESZ POLSKO .POWINNIŚCIE TAK NAPRAWDĘ DOMAGAĆ SIĘ PODWYŻKI PENSJI ,CI KTÓRZY WYMYŚLILI TO REFERENDUM NA PEWNO NIE SĄ PO STRONIE PRACOWNIKÓW .JAK MOŻNA ZADAĆ TAK BEZSENSOWNE PYTANIE .JEDYNY CEL TEGO REFERENDUM NIE DAĆ LUDZIOM PODWYŻKI .POTEM BĘDĄ WAM WMAWIAĆ ŻE WYWALCZYLIŚCIE POZOSTAWIENIE PENSJI NA TYM SAMYM POZIOMIE ,NAZYWA SIĘ TO MANIPULACJA.POWODZENIA
6. Dodane przez skandal, w dniu - 24-02-2012 14:49
żeby wypłacić 500tyś premii za nic nie robienie przy budowie stadionu trzeba teraz komuś zabrać....DZIKI KRAJ!!!
7. Dodane przez strajk to ich żywioł, w dniu - 24-02-2012 17:16
Tak, strajkujcie, przecież pacjenci to dla was zbędny balast. Znakomicie się bez nich obejdziecie. A tym paniom z biura obsługi pacjenta w koncu nikt nien będzie przeszkadzć w piciu kawy i plotkach. A pani (...) jest znakiomita w wzniecaniu zamieszań, nie pierwszy raz to robi, szkoda że nie uzywa do tego ognia, byłoby ciekawiej.
8. Dodane przez pacjent, w dniu - 24-02-2012 15:43
ZWOLNIĆ WSZYSTKICH LEKARZY, CO MAJĄ PRYWATNE PRZYCHODNIE I PRAKTYKI. ZA DUŻO ICH JEST W SZPITALU. CHODZĄ I ROBIĄ PRYWATNE BADANIA NA SZPITALNYCH SPRZĘTACH. OBNIŻYĆ IM PENSJE. NIE WIEDZĄ CO MAJĄ ROBIĆ Z KASĄ. I TAK SĄ KIEPSCY. NIE SZKOLĄ SIĘ DALEJ.  
NA LEKARZY KSZTAŁCILI SIĘ DLA PIENIĘDZY, A NIE Z ZAMIŁOWANIA - NO NIE WSZYSCY. W SZPITALU POZNAĆ, KTÓRY LEKARZ STARA SIĘ, A KTÓRY OLEWA. RANO NA WIZYTACH JEST ICH MULTUM, A PÓŻNIEJ GINĄ W TŁUMIE. JEST I LEKARZY W NASZYM SZPITALU I PIELĘGNIAREK STANOWCZO ZA DUŻO. 
JA SPĘDZIŁEM OSTATNIO 3 RAZY PO MIESIĄCU W SZPITALU I TO NA RÓŻNYCH ODDZIAŁACH I MOGĘ COŚ POWIEDZIEĆ.
reklama
9. Dodane przez f, w dniu - 24-02-2012 17:20
Ten pajac podpisujący się "ja" widzi jak każdy dureń co kto ma , ale jak każdy palant nie dostrzega wysiłku który temu towarzyszy .Dla tego dupka liczy się zawiść - bo przecież lekarz ma .Więcej takich matołów a będzie z nami wszystkimi żle .Wkurzony lekarz ze Szpitala w Lesznie .
10. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 24-02-2012 17:31
Jeśli dobrze pamiętam to nowy dyrektor wyliczył , że szpital dziennie zadłuża się o kolejne 30 tys.złotych. Czyli za rok , jeśli pensje nie zostaną obniżone , zadłużenie wzrośnie o kolejnych co najmniej 10 milionów złotych. Będziecie wszyscy bez pracy !! Lekarze sobie poradzą , część personelu średniego też a reszta ... wiadomo.  
Widziałam Hankę Kotomską w Dniu Babciu z wnukami w "Pizzy Hut" , tak przez okno - widok wzruszający :) 
Lubię Hankę jako kobietę i matkę ale kurcze z tymi związkami to mnie wkurza. Niestety w sytuacji kryzysowej liczy się umiejętność oceny sytuacji a tutaj mamy do czynienia z brakiem logiki. Szpital jest jak dom a pańswto w tym wypadku jak ojciec , jedyny żywiciej. Jeśli rodzina ma długi i musi je spłacać to niestety ale muszą z czegoś zrezygnować : albo o jeden sezon dłużej noszą ubrania albo myją się w zimnej wodzie , albo kawałek miesa na telerzu jest o połowę mniejszy. To tak trudno zrozumieć? Czyzby Hanka nigdy nie miała kredytu i nie musiała oszczędzać aby przeżyć ...
11. Dodane przez JAGNA, w dniu - 24-02-2012 17:45
ok.100 lekarzy pracuje "na kontraktach". Im nie mozna zabrac... bo kontrakty sa tak skonstruowane że szpital poniósłby ogromne koszty. P.O. dyrektor - bidula ma związane rece, więc musi zabrać tym co mają trochę wiecej niż najniższa krajowa...To jest właśnie średni personel medyczny, którego wcale nie jest tak dużo jak sobie myslicie!!!. Reszta to kadry , płace , księgowość , techniczni i EMERYCI, którzy juz dawno powinni odejść i zrobić miejsce młodym lub ratować finanse szpitala. HA
12. Dodane przez Ewa, w dniu - 24-02-2012 17:48
jak to jest że w prywatnych firmach cieli zarobki i zwalniali pracowników ludzie nie robili strajków.A szpial to co wyjątek.Jeśli jest żle to pracować do prywatnych firm wtedy zobaczycie jakie są pensje i przy ilu godzinach.Jakie zarobki mają lekarze a jak coś zle zrobią to umywają ręce.Do kom 9 ta osoba ma racje ma racje a Ty co w szpitalu pracujesz i łowisz pacjentów na prywatne.
13. Dodane przez Alternatywa Solidarnośc Wykleta z Leszna NoACTA(47), w dniu - 24-02-2012 18:09
Czyli pacjenci beda leczeni tylko prywatnie słuchajac jedynego pocieszenia z Radia Maryja.Kto to powiedział "Człowiek to brzmi dumnie" Z Panem Bogiem!!!
14. Dodane przez XXX, w dniu - 24-02-2012 18:47
Szpital w Koninie zadłużony jest więcej niż leszczyński i tam personel strajkuje o podwyżkę po 600 zł na osobę, a w Lesznie chcą obciąc pensje lekarzom od 3-6%, a pozostałym po 10% i nic nie robicie z tym konkretnego? Personel zmusza się do podpisywania zgody na obniżkę pensji, bo jak nie to w aktach osobowych będzie odnotowane,że nie podpisali, a przy następnych zwolnieniach tacy polecą jako pierwsi. Związki zawodowe chcą rozmawiac z dyrektorem, ale tylko chcą, bo efektu nie widac. Ludzie i tak są zwalniani i zastraszani następnymi zwolnieniami. Związki zróbcie coś z tym. Niech dyrektor zabierze tym, którym podnoszono pensje przez ostatnie 5 lat, a nie tym, którzy tych podwyżek nie mieli od dawna. POWODZENIA
15. Dodane przez Alternatywa Solidarnośc Wykleta z Leszna NoACTA(47), w dniu - 24-02-2012 18:51
Duzo bedzie zalezało od profesjonalnego mediatora...
16. Dodane przez DO KOM 7 !!!, w dniu - 24-02-2012 23:22
Ależ z Ciebie jest kretyn!!!!! Myślisz że strajkują dla własnego widzi mi się?????!!!!! Moja siostra przepracowała w tym szpitalu już ponad 20 lat. Uczciwie zarabiała i to wcale nie duże pieniądze. Dlaczego ma się pogodzić z tym ,że chcą jej teraz obciąć pensję? I grożą zwolnieniem z pracy???? A myślisz, że jak pozbędą się części pracowników to pacjentom się polepszy??? Jesteś beznadziejny tak jak twój komentarz!!!!!!!
17. Dodane przez pracownik, w dniu - 24-02-2012 20:18
Związki Zawodowe to niestety zakała każdego pracodawcy i ludzi chcących normalnie pracować. Problem jest taki że w 99% przypadków ziązki to nieodpowiedni ludzie myślący tylko o sobie i czubku swojego nosa. Oni są nietykalni, siedzą, biorą kasę i nic nie robią. Przypomnę tylko dwie fabryki sewsa gdzie pracowało około 2500 osób. podwyżki dla wszystkich i jakie się da bez jakiejkolwiek logiki. Efekt znamy bardzo dobrze. Jak już się okazało że firmy będą zamykane to związki zaproponowały szlachetnie obniżkę pensji... żenada. Tak własnie działają Związki - rozpierniczyć wszystko a jak ludzie nie mają pracy to już nikogo nie ma. Związkowcy poszli rozpierniczać kolejne firmy !!! pozdrawiam personel szpitala strajkujcie do oporu ! A co tam czy się stoi czy się leży to kasa się należy. Tylko że w szpitalu więcej się leży i to dotyczy nie tylko pacjentów. Jeszcze dodam tylko że jak komuś nie pasuje 1200 czy 1500 to niech się zwolni i poszuka innej pracy - teraz mamy demokrację której przecież wszyscy chcieli. Nikt nikogo nie zmusza do zarabiania 1200, jak się nie podoba to wypad. A teksty typu przecież Wam się należy bo drożeje gaz - to chyba ktoś pomylił demokrację z socjalizmem, którego u nas nie ma.
18. Dodane przez przewrotny;), w dniu - 24-02-2012 20:47
na miejscu lekarzy bym olała to wszystko... szpital to nie jedyne miejsce, gdzie można kasę robić... będą przyjmować tylko prywatnie, wszyscy oleją pracę na nfz w poradniach, bo przecież nie ma obowiązku pracy na nfz, czy w szpitalu... i w ten sposób pacjencie wyskoczysz z siana, bo nie będziesz miał wyjścia... aż mi się śmiać chce, jak sobie to wyobrażę...więc dalej plujcie na nich, a jak przyjdzie trwoga, to z kasą popędzicie do lekarza jak do boga...:))) kłaniając się uniżenie...:)))))
19. Dodane przez zatopiony, w dniu - 24-02-2012 21:01
czy nie prościej się wyprowadzić z tej dziury, do normalnego miasta, przecież tu już niczego nie ma, po co siedzieć na tonącym okręcie, wiać stąd zawczasu...
20. Dodane przez Dyzio, w dniu - 24-02-2012 21:15
Czekamy już 30 lat na to lepsze a tu zamiast lepiej to co rok gorzej! Pytam jak bezczelnym trzeba być, by najmniej zarabiającym obcinać pensje o 10 % i to szantażem.. A z drugiej strony kogo dziś obchodzi czy pracownik jest jedynym żywicielem rodziny. z PRL-owskiej empatii większość pracodawców juz dawno sie wyleczyła.Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i uznać, że w leszczyńskim szpitalu jest nie tylko przerost administracji a przede wszystkim jest za dużo lekarzy i to co najmniej o 50 etatów w stosunku do ilości "obłożonych" łóżek! Panowie doktorzy usilnie pracowali, jako jedyni odpowiedzialni za procedury narzucone przez NFZ, by szpital popadł w długi! Rozliczyć teraz każdego za "niegospodarność" i żegnaj kontrakcie!O jakim 5-letnim kontrakcie mówił Starosta ? Dla lekarzy?! A to bardzo dziwne działania dyrektora który zrobił to, nie zważając,że co roku - a nie co 5 lat - musi dostosowywać się do warunków narzucanych przez NFZ i tego co niosą rokroczne podwyżki nie tylko prądu i paliwa. Niestety pan p.o. dyrektora, zabiera się do reformy finansów szpitala nie z tej strony co trzeba! Hordy lekarzy bez zajęcia, po porannej wizycie i ich nagłe późniejsze zniknięcia są w szpitalu aż nadto widoczne! Przez oddział ratownictwa na oddział nie trafisz ale prywatne gabinety czekają, by wydać skierowanie do zdychającego szpitala i to już od 13.00!Poza tym leszczyński szpital to nie jedyne miejsce ich pracy i na to pozwalają właśnie kontrakty - pan doktor jest jak cyborg - niezniszczalny. pracują w kilku szpitalach na raz , na którymś dyżurze uda się przespać parę godzin
21. Dodane przez Marek, w dniu - 24-02-2012 21:20
Dziś w konińskim szpitalu rozpoczął się strajk. Pielęgniarki odeszły od łóżek pacjentów na dwie godziny. Jeśli ich żądania dotyczące podwyżki płac nie zostaną spełnione, zapowiadają strajk ciągły, a nawet głodowy. Musimy nastawić się na trudną i ciężką walkę! Ale nie dopuścimy, bo jak pękniemy, to będzie po nas! mówiła Marzenna Kamińska, przewodnicząca Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych w konińskim szpitalu.  
Strajkujący, wśród których znaleźli się również przedstawiciele trzech pozostałych związków zawodowych, działających w szpitalu pojawili się w holu budynku przy ulicy Wyszyńskiego, jak i Szpitalnej. Były transparenty, gwizdy i oklaski. Wyczerpaliśmy wszystkie argumenty i metody negocjacyjne mówiła Marzenna Kamińska. Myślę, że walka będzie trudniejsza niż cztery lata temu. Ale nie mamy wyjścia. Musimy się uzbroić w cierpliwość, wytrwałość i maksymalnie zmobilizować. Może to wyświechtane pojęcia, ale my ciągle czujemy się lekceważeni. Polityka płacowa od zawsze jest bardzo niesprawiedliwa, a w ostatnich czterech latach dosłownie dyskryminująca. Różnice w zarobkach są 10-, 15-krotne. Pielęgniarka maksymalnie zarabia 3200 złotych brutto. Chcemy wreszcie poprawić swój byt. 
Odejście od łóżek na kilka godzin, potem na stałe, a nawet głodówka... Taki jest scenariusz protestu, jeśli nie dojdzie do porozumienia z dyrekcją. Nie mamy wyjścia, bo wszystkie rozmowy kończyły się pokazywaniem pięści, grożeniem palcem, obarczaniem nas krzywdami, jakie mogą się wydarzyć pacjentom, czy pracownikom, straszeniem zamknięciem oddziałów, ewakuacją szpitala komentuje przewodnicząca. Czy coś się zmieni? Dużą nadzieję pokładam w nadzwyczajnym spotkaniu Rady Społecznej, do jakiego ma dojść we wtorek, 21 lutego... 
Nadziei nie brakuje też innym strajkującym. Nie chcemy pracować charytatywnie. Mamy rodziny, domy, na które musimy pracować. Wymaga się od nas pracy według standardów unijnych, ale nikt nie pamięta o tym, ze zarabiamy 450 EURO. W żadnym innym państwie tak mało nie zarabia pielęgniarka. Mnie nie interesuje pensja lekarza, ale moja. Dojeżdżam do pracy 40 kilometrów, na paliwo tracę 600 złotych, zostaje 1300 mówi pielęgniarka z oddziału wewnętrznego.
22. Dodane przez Na szczeście jeszcze nie pacjent, w dniu - 24-02-2012 21:55
Gdzie obowiązek wobec pacjenta? Może w końcu lekarzom kasy fiskalne założyć i w końcu choć trochę zobaczą jak żyją zwykli ludzie. Dlaczego powstało coś takiego jak Pomoc Doraźna która jest w prywatnych rękach ? Szpital ma nadmiar pracy ? Jak zwykle cierpią pacjenci.
23. Dodane przez Ludka, w dniu - 24-02-2012 22:03
Ciekawe kto na tym strajku skorzysta bo na pewno nie pacjent
24. Dodane przez malarz, w dniu - 24-02-2012 22:28
jestem malarzem gdzie mam strajkować prosze pomóżcie bo też mało zarabiam
25. Dodane przez poGaniacz lemingów, w dniu - 24-02-2012 22:32
Program korwety "Gawron" zostanie przerwany zapowiedział dzisiaj premier Donald Tusk. Kosztował ponad 400 mln zł. Tak się gospodarzy nie_rząd POlski To dlatego potrzeba armii partyjnych aparatczyków, użytecznych karierowiczów, którzy powiedzą że nie ma problemu i wezmą tyle ile zechce zmieść POd stół Pan łaskawca NFZ! Zatkało kakao lemingi?
26. Dodane przez kos, w dniu - 24-02-2012 23:24
Jestem całym sercem za Związkami Zawodowymi i popieram protest, ale jednego nie mogę zrozumieć i nie mogę się z tym zgodzić. To duża rysa na Związkach, ale jeszcze mozliwa do zaklejenia. Chodzi mi o zwalnianych ludzi. Nie wazne gdzie kto pracował w szpitalu i na jakim stanowisku, ale oddaliśmy ich praktycznie bez walki. Jednym z pytań, a dalej postulatów strajkowych powinno być przywrócenie ich do pracy. WSZYSTKICH BEZ WYJĄTKU!!!! Przepracowali wiele lat w tym szpitalu i to nie oni zawinili, że jest dług. ZGODA na zwolnienia kierowców karetek i niebezpieczna reorganizacja ratownictwa odbije się czkawką i w konsekwencji przyniesie większe straty niż uposażenie tych kilku kierowców. PANI HANIU wszyscy jedziemy na jednym wózku i powinniśmy bronić, ze strajkiem włącznie każdego pracownika, nawet jednego!!! Za to mam żal do Związków i to nie tylko ja.Dlaczego nie stanąć w obronie? Dlaczego dopuścić do reorganizacji, a tak własciwie do minimalizacji możliwości ratowania ludzkiego życia na pierwszej linii, a więc w pogotowiu? Te niby zyski okażą się stratą i to stratą nie do odrobienia, a zapłacą za to pracownicy i niestety też pacjenci. NAPRAWCIE TO!!! Jednym z postulatów powinno być przywrócenie do pracy wszystkich pracowników. To jest jeszcze możliwe!!! Nikt nie pytał, a może pracownicy zgodziliby się na jakieś nawet obnizki pensji, ale bez zwolninia z pracy ani jednego pracownika. Wielu odchodzi na emerytury i z czasem i tak zmniejszyłaby ilość pracowników, ale zgoda ZWIĄZKÓW na zwolninia to pozostawienie ich samych sobie. NIEŁADNIE!
27. Dodane przez Alternatywa Solidarnośc Wykleta z Leszna NoACTA(47), w dniu - 25-02-2012 06:24
W marcu 1991r.proponowałem politykom m.in szefowi KLD Donaldowi Tuskowi emerytury obywatelskie na wzor kanadyjski.Podobne emerytury ma Australia i Nowa Zelandia i sa w czołowce panstw dobrobytu na świecie.Ale w 1991r.do mlodych.nowych politykow nic nie dochodziło,byli tylko spoceni w walce o wladze.....
28. Dodane przez jan, w dniu - 25-02-2012 11:43
POPIERAM komentarz 26.ZWIĄZKI WALCZCIE O KAŻDEGO PRACOWNIKA!!!
29. Dodane przez do 16, w dniu - 25-02-2012 13:06
Już z treści twojej "wypowiedzi" widać jakiś ty inteligentny, ale inaczej. Sądziłeś że trafiłeś na swego, ale pomyliłeś się, (...)
reklama
30. Dodane przez henryk, w dniu - 25-02-2012 12:34
Strajk- to sposób na poprawe usług medycznych szpitala-Wałęsa miał racje gdy kilka lat wstecz powiedział sztandar solidarności zwinąć-pisać nową ustawe kto patrzy teraz na ekonomie -nam się należy-my związki
31. Dodane przez ja, w dniu - 25-02-2012 14:33
Taaaa. Lekarze i pielęgniarki strajkować umieją najlepiej. Chyba w czasie studiów mają STRAJKI w programie studiów. A, że do lekarzy pacjenci czekają po rok albo dłużej to już was nie interesuje. Powinniście mieć płacone od wykonanej pracy, za obsłużonego pacjenta. Wtedy nawet najniższej krajowej byście nie dostawali... (...) Pacjentów macie głęboko (...) Pielęgniarki przychodzą do pracy pić kawe, a lekarze pracują raz w tygodniu po 2 godziny. JESTEM ZA OBNIŻKA PENSJI DLA NICH. Najlepiej zrobić referendum w Lesznie z pytaniem "Ile powinni zarabiać pracownicy służby zdrowia", a w odpowiedziach powinno być a: do 1500zł, b: od 1500-3000zł, c: od 3000-4000zł, d: powyżej 4000zł. Jestem przekonany, że w oczach pacjentów lekarze powinni pracować za darmo albo jeszcze dopłacać. Służba zdrowia w Polsce to porażka. ZUS pobiera co miesiąc opłaty na ubezpieczenie, a jak przychodzi do płacenia to NFZ każe czekać rok na lekarza. Jeśli ktoś jest chory to musi iść prywatnie i musi dodatkowo zapłacić. W takim razie na co płacimy ZUS? Jeśli Państwo nas chce tak oszukac to niech nam dadzą wybór czy chcemy się ubezpieczać w ZUS'ie czy opłacać swoje składki prywatnie gdzie indziej.
32. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 25-02-2012 13:28
Do kom. 28 - DZIECI POWSTAŃCIE PRZECIWKO OJCU JEDYNEMU ŻYWICIELOWI !! Jak śmie Wam mówić , że musicie zrezygnować z deseru , który dostawaliście przez całe swoje życie ! Walczcie o każdą łyżeczkę deseru !!
33. Dodane przez PACJENT, w dniu - 25-02-2012 13:45
A MNIE SZKODA NIE JEST PERSONELU SPĘDZIŁEM KILKA DNI W NASZYM SZPITALU I MYŚLAŁEM ZE PODEJŚCIE DO PACJENTA ZMIENIŁO SIĘ -NIESTETY TAK JAK BYŁO ZA PRL-U TAK I JEST DZISIAJ WYMALOWANE PANIUSIE KTÓRYM POZA PICIEM KAWY WSZYSTKO PRZESZKADZA , AROGANCJA TYCH PAŃ JEST NA WYSOKIM POZIOMIE
34. Dodane przez DO KOM 29 !!!!!, w dniu - 25-02-2012 14:53
Inteligentny inaczej to twoje drugie imie. Czytaj ze zrozumieniem, moze jakos do ciebie dotrze.
35. Dodane przez do komentarza 33, w dniu - 25-02-2012 15:00
A moze jak juz tak krytykujesz, to wpisz do szpitalnej ksiegi skarg i zazalen konkretne nazwiska, a nie mierzysz wszystkie osoby pracujace w szpitalu jedna miara!
36. Dodane przez ed, w dniu - 25-02-2012 16:59
Proponuję listę zasad-reform: 
1. wrócić do pensji i pracy zmianowej 
2. Zlikwidować dyżury i kontrakty 
3. Ządać od lekarzy określenia się czy chcą pracować  
prywatnie czy w szpitalu
37. Dodane przez @@@, w dniu - 25-02-2012 17:36
Wszyscy się kłócą a NFZ liczy swoje pensje HA!, HA!, HA! U nich nie ma kryzysu.
38. Dodane przez as, w dniu - 25-02-2012 18:50
do 31. szanowny JA zastanów się przeciw czemu występujesz.Przeciwko lekarzom czy przeciw NFZ a może przeciw ZUS. ZUS pobiera inne składki NFZ też inne a lekarze mają procedury które wyznaczył NFZ i tak się składa że mają płacone za te punkty ,które wypracują.Co do picia kawy przez pielęgniarki to chyba je troche przeceniasz, trudno przez 12 godzin pić tylko kawe, w międzyczasie muszą zrobiż pare zastrzyków,podać pare krpolówek itd,itd.a jak mają na oddziale takich sfrustrowanych i niezadowolonych z niczego pacjentów jak TY to nie ma się co dziwić ,że nie chce im się pracować .Awogóle to tekst należy czytać ze zrozumieniem a pisać tylko wtedy ,gdy masz pojęcie co piszesz.
39. Dodane przez nicki, w dniu - 26-02-2012 10:31
Do 31.Zobaczymy jak będziesz musiał kiedyś znależć się w szpitalu i będzie ci trzeba wymienić pampersa a potem umyć twą us---ą d--e to do kogo się zwrucisz? Do kogoś z rodziny? Zapomnij.I wtedy docenisz prace tych co piją przez 12 godz kawe.
40. Dodane przez widziane_z_kościankowa, w dniu - 26-02-2012 11:37
Proponuję dorzucić kolejne pytania w referendum: 
3. Czy chcesz, żeby Szpital w Lesznie miał 40 milionów długu czy nie chcesz? 
I utrzymując się dalej w tym klimacie: 
4. Czy chcesz być młody, piękny i bogaty czy nie? 
Ciekawe, jak się wypowie Załoga? 
... 
Ludzie, obudźcie się, biciem piany nie uratujecie Szpitala! Jeśli z powodu strajku nie wypracujecie kontraktu, pieniędzy będzie jeszcze mniej - dług się powiększy. I co dalej?
41. Dodane przez zomo, w dniu - 26-02-2012 12:46
Zaczyna się kręcenie lodów. 
 
http://biznes.onet.pl/czasem-trzeba-zmienic-plany,18570,5035392,1,prasa-detal 
 
Ustawa o działalności leczniczej, najpierw zapowiadana, a następnie wdrożona w życie, uruchomiła kolejny etap przekształceń polskich szpitali. Po lecznicach powiatowych przyszedł czas na marszałkowskie: zarówno niewielkie placówki monospecjalistyczne, jak i wielołóżkowe, wielospecjalistyczne SPZOZ-y. Poszczególne województwa przyjęły rożne strategie w tej materii.  
 
Wprowadzona zapisami ustawy odpowiedzialność finansowa organów założycielskich oznacza, że wskazana jest wzmożona czujność. Jeśli pozwolimy na zadłużanie się naszych szpitali, odbije się to na budżecie województwa. 
 
I tym kierujemy się przede wszystkim - nie ukrywa Leszek Wojtasiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego odpowiedzialny m.in. za ochronę zdrowia. 
 
Wielkopolska: raz, a dobrze 
 
Samorządowcy z Wielkopolski zamierzają solidnie przygotować się do zaplanowanych działań i przeprowadzić zmiany na zasadzie "raz, a dobrze". 
 
Do końca I kwartału br. potrwa opracowanie audytu prowadzonego przez firmę doradczą PricewaterhouseCoopers Polska, wyłonioną w przetargu ogłoszonym w listopadzie ub.r. Następnie sprawa przejdzie przez zarząd województwa i komisję zdrowia sejmiku. Ostateczne decyzje spodziewane są w połowie roku. 
 
- Audyt obejmuje wszystkie 25 jednostek ochrony zdrowia, dla których organem założycielskim jest samorząd województwa, począwszy od niewielkich lecznic, a skończywszy na Wielkopolskim Centrum Onkologii i dużych szpitalach wojewódzkich. 
 
Zamierzamy przekształcić je jednocześnie i - jeśli okaże się to możliwe - skonsolidować. Takie rozwiązanie da nam lepsze wykorzystanie zaplecza, umożliwi połączenie potencjału menedżerskiego i ułatwi przygotowanie do większej specjalizacji poszczególnych placówek - ocenia marszałek Wojtasiak. 
 
Samorząd województwa zastanawia się także nad docelowym modelem organizacji swoich szpitali. 
 
- Być może będzie to jedna spółka łącząca osiem do dziewięciu jednostek, z zarządem składającym się z dobrych menedżerów, kierujących szpitalami poprzez dyrektorów. Dodatkowym plusem byłoby przejęcie przez nią całego zakresu spraw dotyczących szpitali, realizowanego obecnie w ramach departamentu zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. To pozwoliłoby na reorganizację pracy departamentu i dostosowanie go do znacznie mniejszych potrzeb - przewiduje Leszek Wojtasiak. 
 
Dodaje jednocześnie, że to na razie tylko plany - równie dobrze może zwyciężyć opcja ośmiu jednostek z ośmioma zarządami. 
 
Wielkopolscy samorządowcy, oprócz plusów planowanych przekształceń i konsolidacji, dostrzegają także zagrożenia. 
 
- Wiele zakresów leczenia w wielospecjalistycznych szpitalach wojewódzkich przynosi straty. Trudno także planować rozwój placówek w dłuższej perspektywie, bo finansowanie z NFZ na to nie pozwala. 
 
To wszystko wiemy. Jednak z drugiej strony nie możemy pozostać bezczynni. 
 
Nasze lecznice mają obecnie 18 mln zł zobowiązań wymagalnych (około 200 mln zł ogółem). Musimy zorganizować je tak, aby sobie poradziły, a budżet województwa pozostał bezpieczny - wyjaśnia marszałek.
42. Dodane przez człowiek_o_małym_rozumie, w dniu - 26-02-2012 12:48
I od tego strajku przybędzie szpitalowi pieniędzy? 
A co na to Salomon?
43. Dodane przez DODANE DO NR 39, w dniu - 26-02-2012 12:55
Cały miesiąc chodziłam do szpitala do mamy ABY JĄ NAKARMIĆ ABY JĄ UMYĆ. Bo panie pielęgniarki powiedziały mi że ONE tego nie robią.Że to obowiązek rodziny.No i co miałam zrobić?wiedziałam że muszę obrobić mamę bo one MAJĄ TO GŁĘBOKO W TYŁKU.SMUTNE NIESTETY DLATEGO dla mnie pielęgniarki to święte leniwe krowy.
44. Dodane przez ed, w dniu - 26-02-2012 13:10
własnie o to chodzi, że na żadna pomoc w zakresie higieny nie mozna liczyć, wiem bo byłm na neurologii, neurochirurgii i ortopedii
45. Dodane przez kolo, w dniu - 26-02-2012 14:28
Dlatego trzeba jeszcze pozwalniać ludzi...tak wtedy, to jeszcze bedziecie sami musieli rodzinie zabiegi robić. Lesznu dali 180 zł na pacjenta, Kościanowi 300zł, a żąda sie żeby obsługa była jak za 500zł na pacjenta. Masz 180 zł i spróbuj kupić sobie obiad w cenie 300zł. Nie da rady kupić? To pewnie trzeba zmniejszyć ilość kucharzy, kelnerek i tych co sprzątają. Wdety będziesz miał super obiadek w super warunkach. Dajcie Szpitalowi pieniądze, które mu się należą i przywróćcie dawnego dyrektora...nie będzie zwolnień, a szpital nie będzie miał długów.
46. Dodane przez do 39, w dniu - 26-02-2012 15:34
do szkoły dziecino uczyć sie ortografii a nie wypowiadać w temacie o którym nie masz pojęcia.
47. Dodane przez EDI, w dniu - 26-02-2012 15:34
wydaje się ze problem jest większy większość w Polsce pracuje za 1500 zł brutto myślę ze ci wszyscy powinni strajkować ,a cwaniaka pozabierać
48. Dodane przez zomo, w dniu - 26-02-2012 16:37
DO 43 i 44 
Potwierdzam. Bez całodziennej pomocy rodziny, starszy bezradny pacjent wyjdzie z "naszego" szpitala nogami do przodu.
49. Dodane przez bolek, w dniu - 26-02-2012 16:44
dot. kom. 36 POPIERAM !!!!!Związki Zawodowe za bramę !!!!
50. Dodane przez xxxccc, w dniu - 26-02-2012 17:22
Po co elka pisze o szpitalu jak na razie nic to nie pomaga a jest coraz gorzej .. Ten Dyrektor wszystko zniszczy jest jak plaga.. temu szpitalowi juz nic nie pomoże . .
51. Dodane przez nicki, w dniu - 26-02-2012 18:00
Do 46. Co zabolało? Prawda jest tylko jedna.
52. Dodane przez obiektyw, w dniu - 26-02-2012 18:29
ad50/ Jaka plaga? Bo z Kościana jest? On przyszedł pomóc przecież. W dwa dni zapoznał się z rozmiarami katastrofy i ją wam przedstawia. Wiedzieliście, jak wysokie jest zadłużenie? Chcecie strajkami je zlikwidować? Restrukturyzacja to nie jest łatwy ani przyjemny proces, jeden kościański szpital już ją przeżył, drugi właśnie przeżywa. Jak wiele innych szpitali w Polsce. Nie jesteście jedyni, wrzaski nic nie pomogą, a rok 2012 będzie pewnie przełomowy...
53. Dodane przez do 16, w dniu - 26-02-2012 20:31
Powiedz siostrze, że jak się jej tutaj nie podoba to niech jedzie do Anglii tam szukają pielegniarek. Ale tam trzeba pracować i znać język, a to chyba ponad jej możliwości. Aha, niech nie zapomni zabrać ciebie.
54. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 26-02-2012 23:00
Skończcie już to przygadywanie. Wiadomo, że pielęgniarką nie zostaje nikt dla pieniędzy ani dla prestiżu , bo to zawód słabo opłacany. Zapach chorego człowieka nawet samodzielnie załatwiającego potrzeby fizjologiczne miły nie jest. Nawet po zwykłym Apapie mocz cuchnie.Człowiek chory jest zawsze "cięży" , bo nie współpracuje przy przekładaniu na bok więc i kręgosłupy opieki medycznej są mocno nadwyrężane o czym ani pacjenci ani ich zbulwersowane rodziny nie myślą. Każdy chce żyć i zarabiać pieniądze. Chcę tego też lekarze i pielęgniarki ale ... jeśli trzeba zaciskać pasa to wszyscy muszą solidarnie. Zaciska pasa sklepikarz , zaciska taksówkarz więc i reszta musi zacisnąć. Oczywiście są tacy , którzy w ciągu ostatniego roku sporo zarobili ale z danych krajowych wynika , że kurczą się nasze oszczędności , że coraz więcej ludzi ma problemy z bieżącymi opłatami więc ... jest kryzys i wszyscy musimy przez to przejść.
55. Dodane przez obiektyw, w dniu - 27-02-2012 09:51
Drodzy Komentatorzy! Rozejrzyjcie się wokół, popatrzcie na swoje miasto... Nie ma już leszczyńskiego, konińskiego, pilskiego. Czas skończyć sny o potędze i zmierzyć się z powiatową rzeczywistością. I kryzysem, który nikogo nie omija.
56. Dodane przez MIKE, w dniu - 27-02-2012 13:16
Na całej patologii w służbie zdrowia korzystają lekarze. 
Przyjmują prywatnie i się dorabiają. Im nie zależy na zmianach.
57. Dodane przez Ania, w dniu - 27-02-2012 14:48
do 43. 
a Pani ciezko umyć własna matke ? :)
58. Dodane przez DO komentarza 43, w dniu - 27-02-2012 23:42
Do autorki komentarza 43! Wstydziłabyś się, Twoja własna mama leży w szpitalu, a ty narzekasz że musisz jej pomagac?????? Oj kobieto, ogarnij się. Bo twoja niczulosc az boli.
59. Dodane przez ewa, w dniu - 28-02-2012 22:04
mama chyba woli być umyta przez córeczkę a nie przez obce kobiety pomyśl
reklama
60. Dodane przez edmund.m, w dniu - 05-03-2012 23:49
spędzam na oddziale kardiologicznym dużo czasu,choruje na serce ,nie spotkałem się jeszcze ze strony personelu z lekceważeniem pacjentów.Są na każdy dzwonek,pomagają jak tylko mogą,przewijają,myją,zawsze są miłe,porozmawiają,uśmiechną się.Dla mnie stałego bywalca tego oddziału są to odpowiednie osoby,na odpowiednich stanowiskach.Myślę,że ci co te bzdury opisują nie zamienili by się z nimi nawet na jeden dzień.Ja w swoim imieniu im bardzo dziękuję
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj