Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
1
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aniela, Filip,
Jakub, Jeremi, Józef
Do końca roku 244 dni.
Start arrow Wschowa arrow Awantura o biogazownię

Awantura o biogazownię

16.08.2012. Radio Elka, Marcin Hałusek
osowafoto.jpgGorąca atmosfera towarzyszyła spotkaniu w sprawie budowy biogazowni, które odbyło się we wtorkowy wieczór w Osowej Sieni. Mieszkańcy są negatywnie nastawieni do idei zrealizowania tej inwestycji. Przekonać próbował ich inwestor.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mieszkańcy Osowej Sieni nie chcą w swojej wsi biogazowni. Problemem jest nie tylko jej zaistnienie, ale zwłaszcza proponowana lokalizacja. 350 mieszkańców wsi podpisało się pod pismem skierowanym do burmistrz Wschowy Krzysztofa Grabki w którym wyrażony jest sprzeciw wobec realizacji budzącej kontrowersje inwestycji. - Nie mamy gwarancji, że biogazownia nie będzie negatywnie wpływała na otoczenie.
Nasze obawy są uzasadnione. Ta inwestycja w środku wsi, tuż przy szkole, osiedlu mieszkaniowym i zabytkowym pałacu nie powinna mieć miejsca. Do tego dochodzi problem stanu dróg, które nie są przystosowane do takiego obciążenia jakie będzie miało miejsce jeśli biogazownia będzie funkcjonowała
- mówiła sołtys Osowej Sieni Helena Nikolin.

28 czerwca do wschowskiego urzędu wpłynął wniosek grupy Allium dotyczący wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy biogazowni. - Na ten moment nie wydaliśmy jeszcze decyzji w tej sprawie - mówi burmistrz Krzysztof Grabka.

Przeciwnikami budowy biogazowni są państwo Hansen, właściciele zabytkowego pałacu w Osowej Sieni znajdującego się w pobliżu miejsca w którym miałaby ona powstać. - Będąc stroną mogę tak długo składać wnioski i zapytania o ekspertyzy aż minie tyle czasu, że stracicie państwo dotację z Unii Europejskiej - zwróciła się do przedstawicieli inwestora Katarzyna Rostowska - Hansen.

Podczas wtorkowego spotkania przedstawiciele firmy Allium próbowali przekonać, że funkcjonowanie biogazowni nie przyniesie negatywnych skutków dla wsi. - Chciałabym zdementować plotki na temat zapachów jakie mają być wydzielane. To nie ma nic wspólnego z oczyszczalnią ścieków - przekonywała prezes grupy Allium Joanna Stawińska.

Mieszkańcy Osowej Sieni nie dali się jednak przekonać. Konsekwentnie domagają się, żeby ewentualna biogazownia została wybudowana w innym miejscu. Dyskusja była bardzo gorąca, chwilami przekształcała się wręcz w awanturę. W przypływie emocji na aroganckie zachowania pozwalali sobie zarówno mieszkańcy wsi jak i przedstawiciele firmy Allium. (jag)
 
Komentarze (71)
1. Dodane przez przedsiebiorca, w dniu - 16-08-2012 13:08
rostowska-hansen obyś nigdy nie musiała zakładać własnej firmy. 
biogazownia niebezpieczna dla ludzi i środowiska?!boże nadal mamy niewyedukowane społeczeństwo:(
2. Dodane przez ktos, w dniu - 16-08-2012 14:50
czyli norma polska wiejska rzeczywistosc.protestowac przeciw wszystkiemu i wszystkim takie biogazownie dzialaja w niemczech i nikt nie narzeka a wlasciciel palacu nie powinien protestowac on remontowal palac (...) i jakos to ucichlo wszystko i wogole on (...) nie jest u siebie
3. Dodane przez daras, w dniu - 16-08-2012 13:38
elektrownie wiatrowe nie bo szkodliwe biogazownie nie bo co tam co za porypany kraj was to najlepiej do jaskiń spowrotem wpuścić dwa kamyki i ogien rozpalajcie jaskiniowcy jedni zachód to musi ładnie z nas łacha ciągnąc tak wszedzie widac elektrownie biogazownie kolektory słoneczne a u nas co gowno wielkie zacofani ludzie co im wszystko nie pasuje
4. Dodane przez do kom 1 i 2, w dniu - 16-08-2012 13:54
ciekawe czy odpowiadałaby Wam biogazownia za domem- nie ma nic przyjemniejszego niż ciągle jeżdżące tiry i smród. A jeśli chodzi biogazownie w innych państwach to w Niemczech oczywiście są, ale zbudowane w miejscach do tego przystosowanych, a nie między domami!
5. Dodane przez aa, w dniu - 16-08-2012 14:25
Z tego co wiem, a siedzę w ochronie środowiska już parę lat, to takie inwestycje nie są szkodliwe dla środowiska i ludzi, a uciążliwe to i owszem chociażby ze względu na transport. Jednak więcej jest za niż przeciw. Przesunęliby o kilka działek i już.  
W krajach europejskich biogazownie i spalarnie odpadów powstają w centrach dużych miast i nikomu to nie przeszkadza - smrodu na pewno nie ma większego niż ze spalin.
6. Dodane przez wrrrr, w dniu - 16-08-2012 14:26
Idealnym miejscem na biogazownię byłby teren pod Sweedwood lub też dawne lotnisko w Łysinach. Skoro Szwedów jak nie ma tak nie ma, to może tam. Zaraz obok wiatraków. Wiatraki rozdmuchiwałyby zapach, a z dojazdem nie ma problemu, bo rondo i droga dojazdowa już jest.
7. Dodane przez do kom 2, w dniu - 16-08-2012 14:42
Ty wielki Polaku przytaczasz przyklad biogazowni w Niemczech a piszesz ze P.Hansen nie jest Polakiem. On jest wiekszym Polakiem niz Ty.
8. Dodane przez ktos, w dniu - 16-08-2012 14:49
Patrząc na wystawcę komentarza 1 widać właśnie niewyedukowane społeczeństwo. Radzę doczytać artykuł i zastanowić się nad faktem postawienia biogazowni w centrum wioski a nie tak jak być powinno w miejscach przystosowanych.
9. Dodane przez krytyk, w dniu - 16-08-2012 14:58
Niedługo ktoś puści plotkę, że oddychanie jest szkodliwe dla środowiska i jak zbyt wiele osób nie umyje rano zębów to będzie smród w całej okolicy. Do krzyczenia, że rachunki za drogie to pierwsi, a do poszukania rzetelnych informacji i nie bazowania na tym co jakiś "wykształcony" człowiek powie to ostatni, bo przecież sąsiad usłyszał od sąsiada, a ten od kolejnego i to musi być prawda! Szkoda, że jeszcze nikt nie napisał, że w przypadku awarii takiej biogazowni w Polsce będzie drugi Czarnobyl... Polska - tu wszyscy wiedzą wszystko na każdy temat.
10. Dodane przez mike, w dniu - 16-08-2012 15:09
Powszechne zacofanie społeczeństwa. Biogazownie nie są w żaden sposób szkodliwe dla otoczenia i budowane są w zamkniętym systemie bezwonnym (filtry itp.) więc nawet jeśli poza roślinami stosuje się odpady zwierzęce czyli obornik, gnojowice itd. na terenie biogazowni jak i w okolicy nie ma żadnych zapachów. No ale społeczeństwo woli odrzucić coś czego nie zna, no bo po co się edukować i rozwijać... Do jaskiń panie i panowie:)
11. Dodane przez ktoś, w dniu - 16-08-2012 15:22
A biogazownia i tak będzie czy nie czy wam sie podoba czy nie bo kto ma kasa to ma wszystko ja jestem za
12. Dodane przez znawca, w dniu - 16-08-2012 15:33
Ci mieszkańcy wioski to jedna wielka zazdrość zazdroszczą tym którzy się dorobili,w oczy uśmieszki a za plecami obrabiają dupy jak impreza darmowa to cała wiocha na imprezie .Oby ta biogazownia powstała super sprawa
13. Dodane przez od, w dniu - 16-08-2012 16:24
Problem jest w lokalizacji,a nie że powstanie takiego zakładu samo w sobie.
14. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 16-08-2012 16:48
niech wybuduja na rynku pod ratuszem w srodku miasta.albo tam gdzie mialabyc ikea
reklama
15. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 16-08-2012 16:52
niech wybuduja tam gdzie miala byc ikea.
16. Dodane przez N, w dniu - 16-08-2012 17:49
Nie chcemy biogazowni w naszej wsi niech wybudują pod Lesznem
17. Dodane przez do kom.3, w dniu - 16-08-2012 18:50
Żebyś wiedział, że gówno,nawet je czuć,mądralo.Ty pewnie nie jesteś zacofany.Pozdrawiam.
18. Dodane przez do kom.11, w dniu - 16-08-2012 18:53
Co znaczy BĘDZIE ,,czy się podoba czy nie,,KTO tu ma głos?
19. Dodane przez Gienek, w dniu - 16-08-2012 19:09
Postawic ja na placu kosynierow i sie skoncza glupie komentarze jaki to nie szkodliwe
20. Dodane przez XXXXX, w dniu - 16-08-2012 19:49
CZY społeczność OSWEJ SIENI MA SZACUNEK DO SAMYCH SIEBIE???.CZY musicie się zachowywać jak pies przy budzie?.ZAWSZE DOBRZY dla PANA..!.PAN DA ZJEŚĆ ,PAN POCHWALI.PAN KRZYKNIE,! a to już problem.A że łańcuch krótki to nie pokąsa ..SPRUBUJCIE SIĘ ZERWAĆ Z TEGO ŁAŃCUCHA..zastanówcie się!!!CZY JEST TU MOŻLIWOŚĆ ZAMIESZKANIA?? ..CO Z WAMI??CO Z WASZYMI DZIECIMI?????????!!!!!!!!STRACH ODBIERA ROZUM.ALE CZY MOŻNA POŚWIĘCIĆ RODZINĘ ,DOBYTEK CAŁEGO ŻYCIA!!!!!!!! pozdrawiam
21. Dodane przez spokojnie...., w dniu - 16-08-2012 20:25
Mili Panstwo. Czy nikt nie zadał sobie pytania dlaczego inwestor tak bardzo chce zrobić tę inwestycję?? Przeciez to proste, TO JEST BIZNES!!!! Nie chodzi ekologię, dobro wsi i inne tego typu frazesy. Chodzi o przyjmowanie za grube piniądze wszelkiego rodzaju badziewia - od odpadów poubojowych po zdechłe kurczaki itp. Pamiętacie jak kiedys przez Wschowe jechała ciężarówka i gubiła takie g.... w środku lata?:) Ale capiło prze kilka dni.... Zyczę szczęścia w biznesie inwestorom. A właściciele pałacu niech się nie dają.
22. Dodane przez jo, w dniu - 16-08-2012 20:33
elo,elo.Panowie i Panie.Z jednego końca wioski zalatuje zapach z pól pana T.który wywozi ,,błoto,, z oczyszczalni a z drugiego końca zapach z obór POHZ.Pewnie,zrobić jeszcze biogazownie bo mało nam smierdzi.
23. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 16-08-2012 20:49
zamiast budowac nastepne sklepy niech wybuduja za bricomarche albo gdzie jest tesco po co rynek we wschowie ?????
24. Dodane przez Gienek, w dniu - 16-08-2012 20:54
Do znawcy,jestes zwyklym palantem,chcesz zobaczyc co tam sie bedzie spalalo,to zapraszam pod las,zobaczysz,powonchasz a potem pisz te pierdoly
25. Dodane przez ja, w dniu - 16-08-2012 21:00
Ludzie Krzyczcie!!! 
Taki Pan XYZ cały czas krzyczał na sesjach, nadymał się jak paw, czerwieniał ze złości jak indor i co? 
Dostał ciepłą posadkę u boku burmistrza i zaraz usta mu się zamknęły. 
Było warto!!! Cel uświęca środki!!!
26. Dodane przez xyz, w dniu - 16-08-2012 21:15
popieram mieszkańców,maja racje ta lokalizajcja jest beznadziejna
27. Dodane przez wschowianin, w dniu - 16-08-2012 21:53
SYF z pół co wasz zywiciel wozi wam nie smierdzi a biogazownia wam będzie śmierdzieć? Zastanówcie się prostaki z OSOWEJ SIENI!!!!!!!!
28. Dodane przez NN, w dniu - 16-08-2012 23:31
Dokładnie zgadzam się z kom.27. Ten śmierdzący syf wywożony na pola,koła których nie można przejechać bo można się za przeproszeniem pożygać-to wam powinno śmierdzieć a nie biogazy!!
29. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 17-08-2012 00:07
żal, jest czytać to o czym piszecie! wypowiadają się mieszkańcy innych miejscowości, i po co, skoro owe zagadnienie tyczy się tylko i wyłącznie mieszkańców Osowej Sieni, jestem jedną z nich, i nie wyobrażam sobie, żeby owa 'biogazownia' mogła się u nas znaleźć, dobrze się wypowiadają mieszkańcy naszej wsi, że już wystarczająco mamy zapachów na naszej wsi, niby nieszkodliwa ma być, ale zawsze się okazuje po fakcie, mądrzy wschowianie, którzy wypowiadają się w nie swojej sprawie, niech u siebie postawią tą biogazownie!!!
30. Dodane przez Mastiff, w dniu - 17-08-2012 08:36
No trzeba jeszcze dodać jedną rzecz, a może raczej zapytać.  
Do kogo należy działka na której ma być biogazownia ?  
Ja już wiem, w wy wiecie ?
31. Dodane przez 007 S-tyle, w dniu - 17-08-2012 09:17
STENA tez miala byc nieszkodliwa a capi w calej wschowie! daje glowe uciac, ze jak by nasze spoleczenstwo wschowskie wiedzialo czym oddychamy nie zdazyli by swiatel pogasic... ale Bio Gaz tez brzmi zachecająco... Smietnisko i Freon z calej Europy dodajmy bio gaz i spaliny z pobliskieh huty LOVELY! brakuje tylko chemicznej fabryki :)
32. Dodane przez obserrwator, w dniu - 17-08-2012 09:29
Nadal nie rozumiem KRZYKU o biogazownię,ktorych są setki w europie zachodniej..LUDZIE TO CO WAM CODZIENNIE WOZĄ CIĘŻARÓWKAMI NA POLA WOKÓŁ WIOSKI JEST 100RAZY BARDZIEJ SZKODLIWE I JAKOŚ SIEDZICIE CICHO!!!!! JESTEŚCIE PROŚCI I TYLE W TEMACIE!!!
33. Dodane przez DO MASTIFF, w dniu - 17-08-2012 10:21
O co chodzi? Do kogo należy??
34. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 17-08-2012 13:19
Ludzie nie pozwólcie wmówić sobie że biogazownia nie śmierdzi.Wszędzie gdzie takie firmy powstają jest uciążliwy smród i hałas.Nie wspomnę już masy Tirów przejeżdżających przez wieś.Zdecydowane NIE dla biogazowni
35. Dodane przez do obserwatora, w dniu - 17-08-2012 13:41
A kto powiedział, że nie próbowaliśmy walczyć ze smrodem wtwożonym na pola? Walka o to była i jest ale sprawa jest nie do ruszenia! Jeśli nie masz pojęcia to sie nie wypowiadaj
36. Dodane przez Marek, w dniu - 17-08-2012 13:47
Popieram komentarz 34.Zdecydowane Nie dla biogazowni.
37. Dodane przez dzico, w dniu - 17-08-2012 14:34
Od dwoch lat pracuje jako podwykonawca takich urzadzen biopaliw na zachodzie buduje sie je w kazdym kraju zachodnim,pozwala pozbyc sie miedzy innymi gnojówki którą nie można wylewac na pola a jeżeli to tylko pod grunt.A odnosnie zapachów to jest to zbiornik zamkniety i taki musi byc bo inaczej nie otrzyma sie gazu,który następnie spalany jest jak w dużym silniku diesla podłączonym do prądnicy wytwarzający prąd.Jedyne utrudnienie to dostarczanie surowca ale jeżeli to będzie prawidłowe nie widzę.
38. Dodane przez kkk, w dniu - 17-08-2012 14:38
Jak tak bardzo zacofani-może niech to bio stanie we Wschowie,najlepiej na osiedlu koło Jagielonów:-)Może wtedy wschowianie przestaną mówić że my ze wsi to zacofani!!!Jak na razie to nasze dzieci w bankach wschowskich was obsługują więc chyba jednak jakaś edukacja w Osowej Sieni jest!Matoł i zacofany to ten co idei bio broni!!!Skoro przedsiębiorcy mają kasę to niech sobie koło lasu wybudują!!!
39. Dodane przez Osowianka, w dniu - 17-08-2012 15:59
Mieszkańcy Osowej Sieni dobrze wiedzą, że biogazownia to tyko przykrywka na smród ogólnie od dawna panujący i widomo też kto za tą wizją stoi. Aby biogazownia miała racje bytu to substrat powinien być lokalnie dostępny a te wypociny (...) w postaci łupin z cebuli tyle stanowią co kot napłakał. Tak więc należy się spodziewać, że ok. 90% sustratu trzeba będzie dowieźć. Dalej lokalizacja w środku wsi uwłacza wszelkim normom (w opracowaniach naukowych polskich bardzo liberalnych jak wiemy mówi się o zachowaniu minimum higienicznego tj. 300m od osiedli ludzkich).Widać Osowej Sieni ta norma nie dotyczy. 
Pan burmistrz Grabka niech nie zastawia się tonami procedur ale równiez pomyśli zdroworozsądkowo. Wybrany przecież w wyborach demokratychnych powinien bronić interesów wyborców, którym z racji konstytuji RP należy sie czyste powietrze jak "psu buda"
reklama
40. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 17-08-2012 17:28
A czy ktoś chociaż przez chwilę pomyślał o tym, że jak by nie patrzeć to zawsze troche miejsc pracy przybędzie...Pani sołtys krzyczy-VETO!!!- a razem z nią cała rada sołecka do której oczywiście nikt bezrobotny(których w wiosce nie brakuje) nie należy, a czy ktoś pomyślał o nas-bezrobotnych, przecież to dla nas jakaś szansa....Ale skoro uważacie że lepiej kwiatki sadzić na "rynku" niż o miejsca pracy dla mieszkańców walczyć to popierajcie dalej Panią sołtys i całą jej świtę...
41. Dodane przez ``, w dniu - 17-08-2012 18:30
Ta inwestycja jest bezpieczna, ale ja nie dziwię się oporom mieszkanców. Przecież od kilku lat wąchają rozkładajacy się osad z oczyszczalni a tu jeszcze biogaz. Po prostu mają złe doświadczenia. Ale z drugiej strony jak ktoś rozrzuci na polu obornik to też wali niemołosiernie.
42. Dodane przez hi hi, w dniu - 17-08-2012 20:47
ha ha ha miejsca pracy!!!!!wole jeść chleb ze smalcem niż pracować w takim miejscu!!!!!a i tak już pewnie zaklepane!!!!! pozdro
43. Dodane przez xyz, w dniu - 17-08-2012 23:56
Nie jestem mieszkańcem Osowej Sieni, ale wschowianinem, który Was rozumie, bo smród z pól i obór z Osowej Sieni dociera też do nas. Najgorzej jest, kiedy były upały i silny wiatr- w nocy nie szło okna otworzyć, ani wieczorem przed domem posiedzieć.Jeśli tak macie codziennie to współczuję i nie dziwie się, że nie wierzycie zapewnieniom, że biogazownia jest super.A do kom.27. Dlaczego obrażasz mieszkańców Osowej Sieni? Myślisz,że jesteś anonimowy?
44. Dodane przez w, w dniu - 18-08-2012 06:47
Grabka nie da zgody na inwestycję. 350 głosów będzie miał nie za a przeciwko sobie przy najbliższych wyborach. Zadecyduje polityka i cykor burmistrza.
45. Dodane przez zorro, w dniu - 18-08-2012 12:06
Panie Kowalczyk za kim Pan stoi, czemu nie zabiera głosu ?
46. Dodane przez xxx, w dniu - 18-08-2012 12:15
To prawda w Osowej Sieni śmierdzi wkoło. Od Dębowej Łęki Obora od Nowej Wsi świniarnia wkoło na polach wywożone syfy a teraz jakby tego było mało chcą jeszcze na środku wsi postawić następny śmierdzący zakład.Mieszkańcy naprawdę już mają dość.Czy tego nikt nie rozumie ? Chcielibyście tu mieszkać i wychowywać dzieci? Zastanówcie się. A co do miejsc pracy to ma być aż jeden etat więc i tak nikt się nie załapie.
47. Dodane przez dar, w dniu - 18-08-2012 13:03
w osowej sieni od dawna smierdzi i nikomu to nie przeszkadza.jeden smród więcej wam nie zaszkodzi.
48. Dodane przez ktos, w dniu - 18-08-2012 13:48
na wiosce musi smierdziec bo to wiocha i juz.dostali domy zadarmo w 45r to niech teraz nie podskakuja zabugole
49. Dodane przez Mieszkaniec Osowej Sieni, w dniu - 18-08-2012 17:13
Wschowianie mają rację. Sama walka z biogazownią nie poprawi powietrza w Osowej Sieni. Od dzisiaj NIE DLA BIOGAZOWNI I INNYCH SMRODÓW!
50. Dodane przez jarki, w dniu - 19-08-2012 10:35
oj ludzie ,pracuje na zachodzie i blisko biogazowni i nie narzekam ,jest tańsza energia,farm wiatrowych też nie chcecie ,wolimy płacić droższą energie ,mieszkaniec wsi Osowej sieni,apropo do komentarza 47 .smierdzi ci ferma a korzystacie od nich wszyscy
51. Dodane przez do 47,48 i innych krytykujacych, w dniu - 19-08-2012 13:41
Wszyscy krytycznie usposobieni do protestu mieszkańców powinni zrozumieć, że protest nie wziął się ot tak z siebie. Od wielu lat Osowa Sień jest zasypywana odpadami różnych maści, zwożonych z całej Polski a może i nie tylko, i nie ma to nic wspólnego z tzw. rolniczym wykorzystywaniem osadów z oczyszczalni. Dotychczasowe sprzeciwy mieszkańców wpadały w urzędniczą czarną dziurę i nikt z tych co powinni, nawet nie próbował zareagować. Ludzie po prostu nie mają zaufania do władzy, skądkolwiek by ona nie pochodziła. Sprawa biogazowni, jest o tyle dziwna, że ktoś próbuje podejść do sprawy po raz drugi, choć za innymi plecami. Robi to w sposób uniemożliwiający czynny udział społeczności w procedurach administracyjnych, a to za sprawą wielkości mocy biogazowni. Po prostu zawnioskowano o niecałe 0,5 MW, a to nie wymaga udziału społeczeństwa. Protestujący nie wierzą, że w przyszłości nie nastąpi rozbudowa i nie wierzą, że do produkcji biogazu będą wykorzystywane wyłącznie odpady o których mówiono na spotkaniu. Mają do tego prawo i uszanujcie je, wy wszyscy stojący z boku i nie znający fetorowych problemów Osowej Sieni, bo na razie sa to tylko fetorowe problemy Osowej Sieni, ale za lat kilka moga się one okazać poważnymi problemami dla całej gminy.
52. Dodane przez dar, w dniu - 19-08-2012 16:37
A DLACZEGO NIE KRZYCZYCIE JAK PAN T... WYWOZI NA POLA OSADY Z OCZYSZCZALNI, JAK PAN T... WYPUSZCZA SWOJE BYDŁO, POHZ GNOJE WYWALA PRZED OBORY. JAK KTOŚ OBCY CHCE ZAINWESTOWAĆ TO JUŻ PROBLEM. MACIE RACJE NAJLEPSZY WŁASNY SMRÓD.
53. Dodane przez z wioski, w dniu - 19-08-2012 20:53
Ciemnota i demoludy. Biogazownia nie śmierdzi i nie jest groźna, a już na pewno nie bardziej niż gnojowice, bydło i dachy eternitowe na gospodarstwach. Biogazownie w Austrii stoją na osiedlach i nie przeszkadzają społeczeństwu, u nas OBCY jest wrogiem. Oczywiste jest, że obiekt taki to biznes i nikt nie stawia go dla filantropii, ale przecież trzeba iść do przodu a nie stawiać kolejną biedronkę, netto czy galerię! Taki obiekt to przynajmniej 6 miejsc pracy na stałe + praca przy budowie. Tak czy owak musimy spełnić wymagania UE więc albo budujemy OZE albo płacimy kary!
54. Dodane przez PANNA NIKT, w dniu - 19-08-2012 20:57
I PO CO TE KRZYKI I PROTESTY? W OBRONIE WŁASNYCH PRAW? ŚWIETNIE. GRATULUJĘ. NIESTETY, OBAWIAM SIĘ , ZE SKOŃCZĄ SIĘ EFEKTEM PODOBNYM DO INNYCH PROTESTÓW, KTÓRE MIAŁY MIEJSCE WE WSCHOWIE , NIE DALEJ JAK W MAJU. jEDNYM SŁOWEM- NIC NIE DAŁY. JEŚLI NIE WIADOMO O CO CHODZI- TO PEWNIE CHODZI O PIENIADZE.
55. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 19-08-2012 21:54
do komentarza 53 
Ale wielką różnicę robią drogi myślisz że w Austrii są na tak niskim poziomie jak u nas? Więc się najpierw zastanów co piszesz bo robisz to bezmyślnie :/
56. Dodane przez do kom 53, w dniu - 20-08-2012 11:12
Jeśli byłeś/łaś na zebraniu to powinieneś wiedzieć, że w biogazowni będzie pracowała tylko jedna osoba,nie będzie to pierwszy lepszy bezrobotny tylko musi to być fachowiec, więc mowa o nowych miejscach pracy jest bezpodstawna.Biogazownie w Austrii, Niemczech czy w innych państwach są bigazowniami mających jedną trzecią lub najwyżej połowę tej mocy jaka ma być w Osowej. Nie ma tam mowy o dowożeniu wsadów do produkcji biogazu, tylko przerabiany jest własny wkład z gospodarstw. Tutaj mowa jest o przyjmowaniu wsadu z zewnątrz. Gdzie tu jest dbanie o środowisko, jeśli przez centrum wsi, w której są szczątkowe chodniki dla pieszych, będzie przejeżdżać tysiące transportów z wsadem, a potem z granulatem po uzyskaniu biogazu? Proszę nie robić z nas ciemniaków, każdy ma dostęp do internetu i każdy może się douczyć( nawet ty) , nie mamy nic przeciw biogazowni- jesteśmy przeciwko planowanym jej umiejscowieniu.
57. Dodane przez do 52, w dniu - 20-08-2012 11:17
A skąd wiesz,że nie krzyczeliśmy i nie krzyczymy w tej sprawie? Cały czas próbujemy walczyć. Widać jak się interesujesz sprawami naszej wsi. To dla Ciebie sprawa biogazowni widocznie jest najważniejsza, że walki w innych sprawach już nie zauważasz. Mamy nadzieję, że w końcu wszyscy ludzie się obudzą, podniosą głowy i zaczną głośno wołać o czyste powietrze.
58. Dodane przez do znawcy z kom 12, w dniu - 20-08-2012 11:24
Czy to, że ktoś ma pieniądze znaczy,że ma prawo robić coś wbrew woli większej części wsi? Poza tym gdzie są te darmowe imprezy, jeśli coś jest organizowane w naszej wsi to robione to jest z naszych podatków - nic nie dostajesz za darmo- chyba,że smrodek za oknem.
59. Dodane przez zanek, w dniu - 20-08-2012 14:43
sumując wszystkie wartości energetyczne wsadu to nie jest to 490 a 542, czyli powyżej 0,5. Wniosek mówi o wsadzie łupin cebuli i ma wartości tylko 21. Ściema już na początek ujęta w treści wniosku.
60. Dodane przez Hank, w dniu - 20-08-2012 15:41
Ciekawe ile stracą właściciele nieruchomości w Osowej Sieni, bo nie mam wątpliwości, że ceny nieruchomości polecą ostro w dół. Nikt nie będzie chciał mieszkać koło takiej biogazowni więc nikt nie będzie chciał kupić okolicznych działek. I nawet jeżeli ta biogazownia nikomu nie będzie szkodzić, a ludzie którzy się jej obawiają to naiwniacy, to i tak to właśnie oni są potencjalnymi nabywcami nieruchomości i raczej za normalną cenę jej nie kupią. Nieruchomościami takimi będą zainteresowani jedynie przedsiębiorcy i ze spokojnej wioski powstanie strefa przemysłowa, a kogo będzie stać ucieknie do innych okolicznych miejscowości.
61. Dodane przez Zgadzam sie z poprzednim komentarzem, w dniu - 22-08-2012 18:33
Nikomu(moze poza paroma ludzmi osobiscie zaangazowanymi w budowe) sie to na dobra sprawe nie oplaca. Zreszta nie wiadomo, czy to nie jest szkodliwe. Bo nie wydaje mi sie, ze to zostalo profesjonalnie przygotowane. Nie wyglada na to. Zreszta moge sie nie znac. Ale jakis przekret w tym jest. Nic dziwnego, ze ludzie na dozynkach tak ochoczo protestowali.
62. Dodane przez Nie o to chodzi, w dniu - 22-08-2012 18:41
Nie chodzi o sama idee biogazowni tylko o jej umiejscowienie. A co do wczesniejszego smrodu w Osowej Sieni: no wlasnie skoro juz smierdzi po co dokladac nowe nieprzyjemne zapachy?
63. Dodane przez Popieram 39, w dniu - 22-08-2012 18:42
Nie dla biogazowni!
64. Dodane przez do przedsiebiorcy (kom.1), w dniu - 22-08-2012 18:45
Z tego co widac w artykule pani Rostowska - Hansen nic podobnego nie powiedziala. To pierwsza wypowiedz. Zreszta biogazownia moze byc nie bezpieczna, ale nie sama w sobie, to zalezy od wykowania, tylko za blisko domow mieszkalnych.
65. Dodane przez xxx..... do pani Asi S....., w dniu - 23-08-2012 16:12
tak praca za 0.18groszy albo z łaski 6zł. na godzinę to dopiero Tajlandia....Biogazownia oczywiście ale dlaczego w Osowej sieni a nie za Lesznem w pani miejscowości z Lasocic do Leszna zawsze bliżej...
66. Dodane przez Storczyk, w dniu - 23-08-2012 21:43
W 100 % zgadzam się z kom.56. Słuszna uwaga,że biogazownie np. w Niemczech wykorzystują wyłącznie odpady z własnej farmy znajdującej się w obrębie tego samego terenu. NIE MA ŻADNEGO PRZEWOŻENIA wsadów z innych farm!! Tu się niczego nie przewozi,bo własne odpady automatycznie-taśmowo są przekazywane do biogazowni.!!! No i oczywiście- farma wraz z biogazownią znajduje się za miejscowością spory kawał. 
Coś wiem na ten temat,ponieważ moje dzieci pracują na takiej właśnie farmie w Niemczech.Nikt żadnego smrodu nie czuje (bo niby jak?)i tylko całe osiedle cieszy się,bo mają tanią ciepłą wodę....
67. Dodane przez Barakuda, w dniu - 23-08-2012 21:49
Do kom.46 O właśnie ! Taka biogazaownia powinna powstać w pobliżu tej obory w Dębowej Łęce...i to zadowoliłoby pewnie wszystkich....
68. Dodane przez zero korzyści dla niej, nawet kosztem biogazowni!, w dniu - 31-08-2012 19:29
6 zł za godzine a (...) i to dziewczyny musialy biegać by zarobić na chleb. a te 0,18gr to co?? to kłamstwo. tam czasem robiły za 0,08 gr od jednej sztuki wyprodukowanego wlasnymi rękoma materiału, że tak to nazwe, by nie używać fachowych nazw. To jest poniżenie. niektorzy pomysla ze po co te kobiety tam siedzą skoro zle są zarobki wg nich. to teraz wam powiem. te kobiety tam siedzą bo gdzie indziej nie mają możliwości sobie dorobić. kto przyjmie babkę po 50-tce kiedy to młodzież po szkole nie może liczyć na godną prace? Dlatego te kobiety tam siedzą , bo chcą utrzymać rodzinę. ale utrzymanie rodziny za 200-300zł przelewanych miesiecznie na konto to jest śmiech. Bo tyle tam zarabiają.gdzie pewnie szefowa setkami tysiecy tam obraca. niech ludziom podniesie wypłaty i da jakieś normalne stawki a nie tylko swojej dupy pilnuje na szkodzie innych. wtedy możemy dyskutować o tym by zrobić cos dla niej bo według mnie ona zasługuje..... na nic. pisze co wiem. chyba sie domyslacie skad to wiem.
69. Dodane przez Daniel, w dniu - 07-09-2012 03:25
Drodzy państwo mieszkańcy może dogadajcie się z inwestorem tak żeby przesunął nieco miejsce planowanej inwestycji, tak żeby nie przeszkadzała z centrum gdzieś pod las. zobligujcie wójta gminy do sprowadzenia inspektora do spraw ochrony środowiska który mógłby skontrolować jakość procesu w biogazowni a także może też panu inwestorowi mogłoby zależeć na odpowiedniej ścieżce certyfikacji jakości dzięki której mógłby uniknąć nieufności z waszej strony.
70. Dodane przez do 69, w dniu - 25-09-2012 22:26
Niestety inwestor wyjatkowo sie na te lokalizacje uparl. Ciekawe czemu...
reklama
71. Dodane przez Bartek Cieślak, w dniu - 18-10-2014 15:15
Pracuje na biogazowni mogę powiedzieć że biogazownie to brud smród i samo zło, korzyści ma tylko właściciel który dostał około 12 milionów z unii na biogazownie rolniczą, smród ciągnie się na kilka kilometrów.nie pozwólcie budować u siebie tego gówna
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj