Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow Leszno arrow Kibice mają pomysł na rondo

Kibice mają pomysł na rondo

Kibice mają pomysł na rondo

30.08.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
uniafans.jpgKibice Unii Leszno proszą prezydenta, by budowane właśnie rondo u zbiegu ulic Estkowskiego i Unii Europejskiej nosiło nazwę Żołnierzy Wyklętych. -Należy pamiętać o bohaterach, którzy oddali życie za wolność ojczyzny – mówi Marcin Magdański ze Stowarzyszenia Sympatyków Klubu Unia Leszno.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kibice Unii Leszno znani są z różnych inicjatyw patriotycznych. Uczestniczą w oficjalnych obchodach świąt państwowych, pamiętają o Powstańcach Wielkopolskich, porządkując ich groby, znicze z logo Unii stawiane są też pod tablicą upamiętniającą rozstrzelanych przez Niemców mieszkańców Leszna. Najnowszym pomysłem tego środowiska jest nadanie nazwy budowanemu
właśnie rondu u zbiegu Estkowskiego i Unii Europejskiej.

-Pomysł pojawił się kilka dni temu, po projekcji filmu „Historia Roja” - powiedział Radiu Elka członek SSKUL Marcin Magdański. Film opowiada właśnie o żołnierzach powojennego podziemia niepodległościowego. Kibice stwierdzili, że w Lesznie nie ma miejsca, które upamiętniałoby Żołnierzy Wyklętych i wyszli naprzeciw propozycji prezydenta miasta, który szuka nazwy dla ronda. W piśmie skierowanym do Tomasza Malepszego przypominają, że w kwietniu Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie uczczenia żołnierzy podziemia niepodległościowego, w której zapisano, że konieczne jest postawienie pomnika i nadanie imienia jednej z leszczyńskich ulic. Zapewniają, że jeżeli będzie taka konieczność zorganizują zbieranie podpisów pod petycją popierającą ich pomysł. Zastrzegają jednocześnie, że nadanie ronda to inicjatywa Stowarzyszenia, które nie jest związane z żadnym ugrupowaniem politycznym. SSKUL wspiera tu grupa Ultras Unia Leszno, znana z przygotowywania meczowych opraw i prowadzenia dopingu na stadionie.

Marcin Magdański zapytany dlaczego kibice opowiadają się za uczczeniem Żołnierzy Wyklętych, a nie ulubionego klubu - pojawiły się bowiem propozycje nadania rondu imienia np. Leigh Adamsa - odpowiada, że kibice żyją nie tylko żużlem. -Mamy ważniejsze obowiązki, na przykład ojczyznę i patriotyzm - mówi - zwłaszcza że temat Żołnierzy Wyklętych wciąż jest pomijany w wielu środowiskach i mediach. (jad)

 
Komentarze (105)
1. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-08-2012 10:48
POPIERAM! 
Brawo kibice!
2. Dodane przez WiN, w dniu - 30-08-2012 10:51
Bardzo piękna inicjatywa, ale w tym lewackim miasteczku to nie przejdzie
3. Dodane przez matt, w dniu - 30-08-2012 10:56
Żołnierzy wyklętych? Wole żarty co to za pomysł? Dajcie jeszcze pomysł baba jagi na miotle, albo ofiar łaźni katyńskich...Rondo to jest rondo ma sie nazywać w miarę przyjaźnie dla ucha i nazwa powinna być łatwa i krótka bo inaczej to nikt nie będzie używał takiego nazewnictwa. Po co nazywa się rondo? A własnie po to, że w razie kolizji drogowej poszkodowany dzwoni i mowi na jakim jest rondzie, a nie po to, żeby czyjeś hołdy wznosić. Na rondach są wypadki, kolizje ludzie klną wyzywają trąbią i to jest "pomnik" upamiętnienia jakiś ofiar? Przemyślcie ten temat jeszcze...Jak dla mmnie najlepszy pomysł to rondo Europejskie, łatwe do zapamiętania i kojarzy się z tamtymi ulicami w mieście
4. Dodane przez mór, w dniu - 30-08-2012 10:56
Widać, że już mają wyprane mózgi ci kibice. A tacy młodzi są. Kto im tak je pierze ?? Boję się takich kibiców bardzo. Brrrrr ....
5. Dodane przez Linum, w dniu - 30-08-2012 11:03
Przestańcie świrować z żołnierzami wyklętymi.A zresztą kto by słuchał kibiców takiego niby sportu!!!Hi,hi.
6. Dodane przez AND, w dniu - 30-08-2012 11:12
ULTRAS-y zajmijcie się UNIĄ i jej kiepskimi wynikami a nie bandytami którzy mordowali POLAKÓW.
7. Dodane przez popieram, w dniu - 30-08-2012 11:15
popieram bo nie mamy takiego miejsca w Lesznie, które ciagle uwaza sie(troche słusznie) za miasto za bardzo skrzywione w lewą strone...
8. Dodane przez SS, w dniu - 30-08-2012 11:17
DLACZEGO W POLSCE WSZYSTKIE ULICE,RONDA,MAJĄ PAMIĘĆ 2 WOJNY ŚWIATOWEJ CZYŻ JUŻ NIC POLSKA NIE MA DO ZAOFEROWANIA .JADĄC ULICAMI TO W GŁOWIE MYŚLĘ O SYBIRAKACH,SOLIDARNOŚCI,WOJSKA POLSKIEGO ŻYGAM HISTORIĄ FAŁSZOWANĄ
9. Dodane przez scorp, w dniu - 30-08-2012 11:25
a potem krzyczą na każdym meczu obojętne do jakiej druzyny przyjezdznej "jude; jude" ..a tu zgrywają inteligentów....wstyd mi za was i za te okrzyki
10. Dodane przez myk, w dniu - 30-08-2012 11:30
Dajcie spokój już tym żołnierzom! Rondo przyjaźni o wiele lepiej się kojarzy.
11. Dodane przez jozef, w dniu - 30-08-2012 11:36
może by już tak skończyć z tą nekrologią?  
PS. 
Co za kibice? Komu Oni kibicują? Jaką Oni mają wiedzę o tamtych czasach? Opamiętajcie się! Czy Polacy nie potrafią myśleć o przyszłości? Tylko rozdrapywanie i co ma wspólnego żużel sport z martyrologią?
12. Dodane przez Ania, w dniu - 30-08-2012 11:37
Popieram Chłopaki ! widać że powoli młode społeczeństwo się budzi a za powyższe komentarze wstyd mi bardzo,ale z drugiej strony nie ma sie co dziwić Leszno zawsze było czerwone i niestety ludzie tu mało znają prawdziwej historii i nie doceniają PRAWDZIWYCH BOHATERÓW
13. Dodane przez Michał, w dniu - 30-08-2012 11:40
RONDO JÓZEFA ODNOWICIELA na cześć prezesa Józefa Dworakowskiego, który wyprowadził Unię Leszno na prostą po bałaganie pozostawionym przez poprzedników. Nie chcę się podlizywać ale to właśnie dzięki Józefowi Unia wygląda tak jak wygląda i jest tam gdzie jest. To że w tym roku nie gramy o Mistrza Polski nie ma znaczenia. Józef to człowiek prosty i z prostymi zasadami ale skuteczny i trzyma wszystkich za mordę, tak jak to powinno być.
14. Dodane przez as, w dniu - 30-08-2012 11:45
Leigh Adams- uczcijcie jego tyle lat tu jeździł...
reklama
15. Dodane przez piotr, w dniu - 30-08-2012 11:48
Myslalem ze tzw kibice to bastion zdrowego rozsadku a tu przeprane mozgi do potegi . Kto wogole wylansowal nazwe zolnierze wykleci ? To byli pospolici bandyci mordujacy swoich braci po 2 wojnie swiatowej na rozkaz Londynu.
16. Dodane przez kibice, w dniu - 30-08-2012 11:49
Niech Ultrasy zajmą się kibicowaniem.. i darciem się na meczach.. choć to nierzadko bardzo przeszkadza.. Wymyślanie nazwy dla ronda pozostawcie innym..
17. Dodane przez wierny kibic Unii, w dniu - 30-08-2012 11:49
dokładnie kom. 9 ! Krzyczą obrażają a teraz udają niewiadomo kogo. Wielcy kibice, Unia jak spadłaby do II ligi to na stadionie pozostalibysmy tylko my pikniki, bo tak nas nazywaja. Wole byc piknikiem niz takim kibicem jak oni. Fascynacja pare lat a pozniej sami beda piknikami. sa smieszni. zuzel sie oglada a nie drze ryja to inny sport niz pilka nozna . oni nie rozumieja tego i sa zapatrzeni w siebie jak obrazek. te cale ich grupy, lepiej jakby tego nie bylo , mniej chamstwa. Wspominajac mecz wyjazdowy we Wrocławiu kto wie ten wie o co chodzi ! pozdrawiam normalnych kibicow
18. Dodane przez desantowa, w dniu - 30-08-2012 11:56
pamiętają o Powstańcach Wielkopolskich, porządkując ich groby... Panie Jarku zapomniał Pan dodać że owszem porządkują ale tylko w Lesznie a w pobliskiej Osiecznej (raptem 9 km asfaltem) już nie. Boli mnie jedynie to że Oni robią to tylko żeby przebić kibiców "Lecha".
19. Dodane przez Krecik, w dniu - 30-08-2012 11:57
Może zacznijmy wszystko od początku. Nazwijmy je imieniem Mieszka I. 
Dosyć już tych bezsensownych poprawnie politycznie nazw.  
Inna fajna nazwa to - Nowy Świat. Brzmi bardziej optymistycznie niż tych wyklętych i kojarzy się z miejscem.  
Na temat kiboli nie będę pisał.
20. Dodane przez rrles, w dniu - 30-08-2012 11:59
Komentarz 3.4.5.9- właśnie takich komentarzy mogłem sie spodziewać w tym mieście znanym w Polsce z popierania czerwonych. Proponuję poczytać trochę, zapoznać się z historią, a nie ślepo wierzyć w propagandowe publikacje komunistyczne nie mające nic wspólnego z prawdziwymi zdarzeniami. Zdaję sobie sprawę, że Wy macie swoich idoli z ustami pełnymi frazesów, ale chcąc zabierać głos w jakieś dyskusji, należy zachować choć odrobinę przezwoitości i nie wolno ciągle posługiwać się kłamstwem i obrażaniem tych, którzy mają inne zdanie.
21. Dodane przez yx, w dniu - 30-08-2012 12:17
ja bym zdelegalizowal to cale smieszne stowarzyszenie. chcialbym wiedziec co czlonkowie tej organizacji mieli z historii ze tak sie przejeli zolnierzami wykletymi. jak prezydent miasta moze wogole traktowac takie propozycje. szkoda ze w lesznie kibice nie upamietniaja powstania wielkopolskiego. jedynego w historii powstania ktore przynioslo sukces. historie trzeba znac a nie sie lansowac i sterydami pakowac na leszczynskich silowniach. ot dzialanosc kibicowska...
22. Dodane przez paweł, w dniu - 30-08-2012 12:28
PROPONUJĘ RONDO "DODY "
23. Dodane przez opatrzność, w dniu - 30-08-2012 12:55
proponujemy - Rondo Świętych Jerzego i Tomasza
24. Dodane przez Solarik24, w dniu - 30-08-2012 13:03
Jestem za rondo Żołnierzy Wyklętych to odpowiednia nazwa. Przypomina o historii naszego kraju.
25. Dodane przez ŻOŁNIERZE WYKLECI NA ZAWSZE W PAMIECI, w dniu - 30-08-2012 13:09
Ci co tu najwiecej narzekaja to najwiecej zrobili dla leszna i dla uni leszno.moze ktorys z was pokarze jak sie z robi doping i oprawy na meczach uni. jesli uwarzacie ze sskul jest nie potrzebne to wezcie sprawy w swoje rece.JA NIE MAM NIC PRZECIWKO ZEBY RONDO NOSIÓO NAZWE ŻOŁNIERSY WYKLETYCH
26. Dodane przez Zygmunt Stary, w dniu - 30-08-2012 13:19
Zygmunta Augusta !!! Niech mój syn też ma swoje rondo, ja już mam obok Trapezu. Ale wolałbym też rondo mieć.
27. Dodane przez Ania, w dniu - 30-08-2012 13:23
Czy Wy choć trochę macie pojecie o czym mówicie? Żólnierze jak widać są nadal wyklęci i mimo niby obalenia komuny nadal nie dostają należnej im czci i szacunku - żal ale może choć co 10 z Was zajrzy kiedyś do historii i sprawdzi o co ONI walczyli - i dlatego właśnie warto aby takie ronda i ulice powstawały,CHWAŁA BOHATEROM
28. Dodane przez bezradny, w dniu - 30-08-2012 13:31
Uważam, że dotychczasowe nazewnictwo rond powinno być zachowane. Rondo Podwale! Dzie ci się mnie pytają co to jest "podwale". Wytłumaczyłem. A rondu przy UE proponuję doć nazwę "Linum". Wiecie dlaczego? bo w tym rejonie była roszarnia i w mieście mówiono np. pracuję w LINUM nie w roszarni. To jest kawałek historii Leszna a wyklęty będzie ten, który historii miasta swego nie zna! Radni zróbcie to dla potomnych!
29. Dodane przez chwała Bohaterom, w dniu - 30-08-2012 13:31
Jak najbardziej ZA.... Inna sprawa to kwestia, ile osób faktycznie wiekim byli Żołnierze Wyklęci.....
30. Dodane przez PL, w dniu - 30-08-2012 14:16
a ja bym sprzedal nazwe :) i zarobil pieniadze do budzetu miasta na remont placow zabaw, lub na zbudowanie nowego... 
za granica dawno juz takie formy reklamy dzialaja... 
 
nie wiem czy ludzie w tym urzedzia miasta sa tak malo ambitni czy poprostu tak leniwi... 
 
jak nie ma pieniedzy to trzeba je zarobic a nie wydawac sobie na 13, 14 premie i dodatki do obiadkow... 
 
i tak wiekszosc dnia siedzidzie na necie i kawy pijecie? odliczajac to od miesiecznej pensji powinniscie pracowac za polowe. tego co macie miesiecznie - bo tyle faktycznie warta jest wasza praca... 
 
ktos sie nie zgadza? to uderzyc sie w piers i pomyslec ile czasu sie (...)....
31. Dodane przez qwe, w dniu - 30-08-2012 13:42
ROSZARNIA - tyle w temacie...
32. Dodane przez zubr, w dniu - 30-08-2012 13:59
ja proponuje rondo ZUBRA bo kazdemu sie bedzie kojarzylo pozytywnie na srodku rada niech stanie zubr i po sprawie kazdy bedzie zadowolony.
33. Dodane przez Hania, w dniu - 30-08-2012 14:16
A czy rondo musi mieć nazwę? i to polityczną?. Dzisiaj nawet kibice politykują przy niepolitycznych sprawach.
34. Dodane przez nienienie, w dniu - 30-08-2012 14:47
jestem przeciw , nie podoba mi sie wcale ! po co wszedzie mieszac historie? nikt nie bedzie pamietal tej nazwy i beda i tak uzywac swoich, innych nazw. Rondo Przyjaźni albo Leigh Adamsa !
35. Dodane przez hehehe, w dniu - 30-08-2012 14:52
i co ? jakieś stowarzyszenie sobie wymyśliło nazwę i od razu tak być musi ? większość jest przeciw, więc niech weźmie prezydent to pod uwagę.
36. Dodane przez Jura, w dniu - 30-08-2012 14:57
News mocno tendencyjny. Ilu jest kibiców w sskul? A ile mieszkańców pozostałych? Głos ma należeć do większości a nie do garstki kibicujących, którzy i tak na wielu meczach o historii zapominają i przeciwnika od różnych typów czy narodowości...
37. Dodane przez co, w dniu - 30-08-2012 15:01
kibice nie są z Leszna - to w większości ludzie napływowi. 
Ma być Roszarnia i koniec.
38. Dodane przez Mm, w dniu - 30-08-2012 15:08
Rondo ROSZARNIA
39. Dodane przez k, w dniu - 30-08-2012 15:21
Chłopcy ze SKUL naczytali się świerszczyka "To my,kibice" i postanowili zostac patriotami jak ich koledzy z dużych miast[Lech,Legła,Śląsk,Lechia].Największy problem z patriotyzmem mogą miec natomiast podobnej maści patrioci z miasta ŁÓDŻ[Widzew kontra ŁKS],którzy nawzajem określają się obrażliwym w ich mniemaniu słowem ŻYD.
40. Dodane przez WiN, w dniu - 30-08-2012 15:30
Tak myślałem . Leszno to w większości potomkowie folwarcznych ciurów i oportunistów. Co oni więdzą i co im tam po Pileckim, Zaporze , Piwniku. Z domu nie dowiedzieli się nic, a jeśli już to z komuszo UB-eckich ust.
41. Dodane przez adam, w dniu - 30-08-2012 15:42
rondo "Noska"
42. Dodane przez Taki sobie, w dniu - 30-08-2012 15:43
Wiecie, że nie dziwią mnie komentarze większości. Dlaczego? Dlatego ,że jak sie przeanalizuje ilość volksdeuchów i ubeków i donosicieli ubeckich w tamtych ( może i obecnych również) to wychodzi jedna z najwyższych średnich krajowych na mieszkańca. Do tyczy to również powiatu. Pewnie tego admin nie puści, jak wiekszość moich komentarzy, ale to nic. Potwierdzi tylko tym moje spostrzeżenia i oczywiście sam sie "ulokuje w odpowiedniej grupie.
43. Dodane przez Nagan, w dniu - 30-08-2012 15:54
Wyniki wyborów 4 czerwca 1989, potem zwycięstwo w okręgu Tymińskiego itd, itp. Teraz większość tych komentarzy. Nie ma co się dziwić zatem , że jak się pojedzie gdzieś w Polskę to wstyd się przyznać skąd się jest. Oczywiście większość się nie wstydzi i staje sie cichym pośmiewskiem innych lub traktowanym jak trędowaty.
44. Dodane przez Krzychu, w dniu - 30-08-2012 15:55
Rondo "ODYNIEC"-bo tam dzik gęsto chadza.
45. Dodane przez Taki sobie, w dniu - 30-08-2012 15:57
Jestem mile zaskoczony tym ,że admin niespodziewanie dla mnie puścił moj komentarz.Dziękuję
reklama
46. Dodane przez xxxxx, w dniu - 30-08-2012 16:05
Nic w życiu nie zrobiliście a w komentarzach krytykujecie wy nie patrioci tylko lewackie śmiecie
47. Dodane przez Zeofil, w dniu - 30-08-2012 16:28
większe głupoty, chodzi mi o propozycję nazwę ronda nie słyszałem
48. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 30-08-2012 16:38
do kom. 4o i 42. Jeśli leszczyniacy są folwarcznymi ciurami, volksdeuschami i ubekami itp to kim Wy jesteście Panowie WiN I Taki sobie. Wstydżcie się swego szowinizmu. Myślę że wywodzicie z ludzi którzy idąc do sądu biorą 2 granaty bo sprawiedliwość musi być po ich stronie. Jesteście obrzdliwymi rasistami. Co Wy wiecie o historii Welkopolski. Prawdopodobnie n i c. Jestem leszczynianinem z dziada pradziada którzy walczyli z pruskim zaborcom. Prawdziwych leszczynian jest bardzo mało reszta to element napływowy . Najgorszy jest ten ptak który w własne gniazdo s..a. I chyba jesteście przedstawicielami tej grupy społeczeństwa. Brzydzę się Wami. Mimo wszystko życzę Wam wszystkiego najlepszego.
49. Dodane przez P, w dniu - 30-08-2012 18:08
Komuchy pewnie nazwę zablokują. Bardziej czerwonym w Lesznie pasowałoby rondo Jaruzelskiego czy Che Guevary. 
 
Niszcz Czerwonych ! Osiedle Przyjaźni !
50. Dodane przez kuba, w dniu - 30-08-2012 18:36
przestańcie żyć przeszłością!!!!!
51. Dodane przez WiN, w dniu - 30-08-2012 18:45
do 48 czyli to Twoi pradziadowie otworzyli bramy miasta Szwedom w czasie Potopu
52. Dodane przez patr, w dniu - 30-08-2012 18:58
przeprane mozgi to macie Wy krytykujący taką inicjatywe. Gdyby nie Ci żołnierze to żylibyście w jeszcze większym bagnie niż jesteście. W tych młodych ludziach jest siła, Oni będą bronić kraju w razie wojny, a wy? Tchórze! "Młodzi Ynteligenci, z wielkiego miasta.. haha (...)! Najlepiej wyjedzcie z Polski, tylko gdzie was będa chcieli (...)!!
53. Dodane przez awe, w dniu - 30-08-2012 19:06
popieram kom. 14!
54. Dodane przez Taki sobie, w dniu - 30-08-2012 19:08
Drogi 48 Leszczyniaku!!!O historii Wielkopolski prawdopodobnie wiem więcej niż Ty.I to nie z opowiadań a badań.Stąd między innymi moja wiedza o owych statystykach. Po drugie napisałem ,ze większość.Większość to nie wszyscy. W tej większości,tak ku Twojej informacji, element napływowy ma zdecydowaną przewagę
55. Dodane przez dodane, w dniu - 30-08-2012 19:09
znowu pan WS się podnieca. W tym mieście temu co wpuścił szwedów czyli komeńskiemu pomniki i nie tylko stawiają !!!
56. Dodane przez aniol, w dniu - 30-08-2012 19:58
PRECZ Z NAZISTAMI I INNYMI NARDOWCAMI.mam gdzies wasze prawicowe poglady. na szczescie od czasow hitlera jestescie zwyklym marginesem. Proponuje aby to rondo nazywalo sie po prostu rondo przyjazni a nie jakis poprancow co 3 lata po wojnie biegali z szabelkami
57. Dodane przez Mikun, w dniu - 30-08-2012 20:34
Propozycje: 
1. Rondo Przyjaźni Polsko-Radzieckiej; 
2. Rondo Borewicza; 
3. Rondo Kapelusza; 
4. Rondo a'la Strogonof; 
5. Rondo Taty Muminka; 
6. Rondo Macierewicza; 
7. iRondo; 
8. Rondo Balcerka; 
9. Rondo Turbinowe; 
10. Rondo Służby Bezpieczeństwa; 
11. Rondo na cześc pomnika na Krakowskim Przedmieściu (wiadomo kto ma tam byc na tym pomniku); 
12. Rondo Boruty; 
13. Rondo Pechowej Trzynastki; 
14. Rondo RĄDO; 
15. Rondo Wielkiego Szu; 
16. Rondo Szarika 
17. Rondo moto-Klossa; 
18. Rondo Bohaterów Podboju Marsa; 
19. Rondo Nieustającej Pomocy; 
20. Rondo Rond
58. Dodane przez kotek, w dniu - 30-08-2012 20:45
uważam ze rondo przyjażni brzmi logicznie jest związane z osiedlem a jakaś przyjazn niech nas jeszcze łączy pomimo różnicy niekiedy zdań więc już przestańmy się obrażać
59. Dodane przez 123456, w dniu - 30-08-2012 20:56
dlaczego na stronie w sondzie pnazwe ronda nie ma tej propozycji ?
60. Dodane przez illreg, w dniu - 30-08-2012 21:03
Do kom 56. Nie znam się na Historii ale jeśli Ci ludzie 3 lata po wojnie biegali z szabelką to znaczy że sprzeciwiali się komunistycznym władzą w Polsce która była nam narzucona z góry przez ZSRR. A ty tej władzy bronisz?
61. Dodane przez obserwer, w dniu - 30-08-2012 21:39
Do kom. 56. szkoda komentować. Weź przeczytaj a najlepiej zapisz sobie ten swój post i miej go zawsze przed oczami. Kiedyś może zrozumiesz co napisałeś
62. Dodane przez kustosz pamieci narodowej NoACTA, w dniu - 30-08-2012 21:39
najdobitniej po raz pierwszy w Polsce imienia "Holdu Ruskiego",a w końcu ulica Pawła Findera od 1968r na płk.Ryszarda Kuklinskiego i wtedy cóś w PZPR-owskim Lesznie ruszy...
63. Dodane przez Kibic - Ostro, w dniu - 30-08-2012 21:41
Od 1 dnia gdy ten temat pojawił się na FB w pełni popieram chłopaków i mam nadzieje, że UM Leszna zatwierdzi tę nazwę. Brawo SSKUL i Ultras :) 
A co do nazwy "Rondo Przyjaźni" - to już nie pamięta nikt jak jeszcze 10 lat temu w tym rejonie dostawało się wpierdala od skinów? To nagle nikt nie widzi jak co 10 w tym rejonie ma dziuple z autami, sprzedaje dragi itd. itp.? ŻAŁOSNE !!! 
Kocham to miasto - ale widzę, że my młodzi mimo, iż mądrze myślimy nadal dla reszty tego miasta jesteśmy nikim dla wielu mieszkańców choć byśmy na rzęsach stali :/
64. Dodane przez ul, w dniu - 30-08-2012 21:45
Jakie oburzenie... Mieszkancy Leszna widocznie mają gdzies patriotyzm skoro tak krytykuja propozycje nazwania ronda. No ale co sie dziwic skoro w miescie od kilkunastu lat rządzi lewica...
65. Dodane przez Karmazynowy pirat, w dniu - 30-08-2012 22:00
60 - Ta władza nie do końca była narzucona przez ZSRR. Ta władza przyszła do Polski na mocy porozumień w Jałcie i w Pocztdamie. Ci sami co szkolili -żołnierzy wyklętych- i wysyłali ich do Polski sprzedali nas Stalinowi i dobrze wiedzieli jaki los zgotowali nam wszystkim. Nie ma też sensy zaklinać przeszłości. Grzechy były po obydwóch stronach. Tak jak komuniści zwalczali AK i inne prolondyńskie organizacje niepodległościowe tak samo i one likwidowały dziesiątki osób tylko dlatego że sympatyzowały z władzami. Dajmy juz spokój przeszłości. Pamiętajmy o niej ale patrzmy w przyszłość.
66. Dodane przez ewelina, w dniu - 30-08-2012 22:10
RONDO MANCHATAN było by najlepiej
67. Dodane przez kks, w dniu - 30-08-2012 22:11
zajmijcie sie lepiej tym WAszym kibicowaniem hahaha!ULTRAS hahahah!!
68. Dodane przez kat, w dniu - 30-08-2012 23:23
a czym jest sskul jak nie nowa odmiana skinow? nie maja tylko flekow i nie gola sie na lyso ale poglady maja te same - narodowcy i nacjonalisci won z leszna
69. Dodane przez disney, w dniu - 30-08-2012 23:14
Musimy znaleźć patrona który bedzie ponad podziałami. Np Kubusia Puchatka, Misia Uszatka, Coralgola, Krecika, Shreka lub Koziołka Matołka.
70. Dodane przez @, w dniu - 31-08-2012 00:17
Prawie codziennie przechodzę przez Rondo Sybiraków i codziennie myślę "KTO TO WYMYŚLIŁ ?" żeby człowiek idąc do pracy musiał myśleć o wygnanych na Syberię i wracając z pracy to samo ... I tak w kółko jakby własnych bolączek i trosk nie miał dosyć. 
Ja chce ROND RADOSNYCH "Słonecznych " "Przyjaznych " "Szczęśliwych " "Uśmiechniętych " "Wesołych" "Optymistycznych"  
Kibice niech sobie nad łózkami powieszą tabliczki " ściana Żołnierzy Wyklętych " i niech budząc się rano mają to przed oczami.
reklama
71. Dodane przez sony, w dniu - 31-08-2012 06:33
RONDO DAMIANA BALIŃSKIEGO!!!!
72. Dodane przez keka, w dniu - 31-08-2012 08:12
Rondo Shreka, ale super pomysł !!!
73. Dodane przez OZON, w dniu - 31-08-2012 09:21
Nie spodziewałem się zbyt wiele po kibicach Unii ale propozycja nazwy ronda jest jak najbardziej godna uwagi i rozważenia. Czytając komentarze o zabarwieniu powiedzmy dość czerwonym zastanawiam się gdzie podziała się resztka godności i sumienia tych którzy je piszą bo o honorze nawet nie wspomnę bo co osoby związane z dawną PZPR i UB o nim wiedzą-raczej nic. Wiedzą wiele natomiast o pisaniu anonimów sprzedawaniu za grosze sąsiadów-to były plugawe czasy plugawych aparatczyków. Rondo Żołnierzy Wyklętych będzie przypominało o tym, że dla kontrastu dla czerwonych byli jeszcze ludzie prawi i honorowi-Ci dla których Ojczyzna nie miała być kolejną republiką a była ich najświętszym obowiązkiem i w jej obronie oddali swoje życie.
74. Dodane przez do OZON/ Kasia, w dniu - 31-08-2012 13:37
Ot i błysnęli wiedzą i ukierunkowaniem! A kim my teraz jesteśmy jak nie kolejną republiką, tyle że ze stolicą w Brukseli?! Ślepe czy głuche?! Jedno poddaństwo zamieniono na drugie - większe, kapitalistyczne, ze wszystkimi konsekwencjami - tam żużla nie ma!, tam trzeba pracować od świtu do nocy - na chleb! Dzieciaki rządzą jak w Królu Maciusiu I - , dzieciaki lubią w cywilu nosić glany i żołnierskie buty ale jak by nadal był pobór do wojska, to krzykacze szukali by wszelkich sposobów by się od tego wywinąć! taka im ojczyzna droga! Co wiecie o wyklętych, że tak ich chcecie wyróżnić?! A był któryś z nich w jakimś polskim wojsku na froncie?!walczył z hitlerowskim okupantem?! Nie! siedzieli w lasach, napadali na wsie, mordowali cywilną ludność , nakradli co się dało i z powrotem do lasu! TAKI RĄCZKA Z Gostynia na przykład swoją bandę budował po wojnie z nastoletnich chłopców, którym po wojnie imponował jakiś pistolecik! wszak całą wojnę dzieciaki o niczym innym nie marzyli, jak tylko by mieć broń i postrzelać do tego ruskiego komendanta i Polaka, który zajmował się załatwieniem żywności dla miasta, czy odbudowywaniem zakładów pracy - "bohaterowie" przez małe "b"! Mało było tragedii przez 5 lat okupacji to sobie jeszcze do 50go roku postrzelali, bo Zachód się po prostu na tak zrujnowaną wojną Polskę wypiął! Po 60 latach nas przygarnęli żeby pokojowo zniszczyć naszą gospodarkę - wszak Zachód wszystko nam dostarczy, my nic nie musi produkować! my mamy nie pracować ale mamy kupować! Handelek możemy prowadzić zachodnimi gwoździami i chińskimi serwisami śniadaniowymi i tym podobnym chłamem! Naszych producentów brak, są niepotrzebni - my mamy to co z ziemi - pyry i buraki! Dzieciaki - najłatwiejszy mózg do obrobienia, jak widać nie tylko w tamtych czasach! Teraz macie się zresztą przeciw czemu buntować, bo to ani na konkretną szkołę ani na konkretną pracę nadziei nie ma! W takim momencie właśnie Hitler tworzył oddziały "Żółtych Koszul" i rasowe hitleryungen! Puste łby wykrzykujące na stadionie "je... Falubaz", albo "jude, jude" za co kiboli ukarano. O reszcie słownictwa szkoda gadać! Na następny rok na obchody upadłej Konstytucji 3 Maja proszę się godnie do uroczystości ubrać - to nie stadion! A może nazwiemy rondo dokładnie "WiN,NSZ i band Ukraińskiej Powstańczej Armii, bo to kumple byli! Proponuję lekturę "Wilcze echa", Ogniomistrz Kaleń" - tam jest co i jak było! Proponuję w drodze do Stadiony Smoczyka rondo nazwać Jego imieniem albo imieniem Honorowego Obywatela Leszna Liegh Adamsa - to są nazwy nie budzące kontrowersji! Ostatecznie od nazwy dzielnicy - "Podwale". Żołnierzy Wyklętych zostawmy do nazwania ulicy przy której domy buduje lub wybudowali ich zwolennicy!
75. Dodane przez M, w dniu - 31-08-2012 14:09
14/88 Leszno. Osiedle Przyjaźni zawsze prawicowe !
76. Dodane przez Litościwy, w dniu - 31-08-2012 14:57
dot74,"gratuluję" wyboru lektury. Dyskusja z człowiekiem argumentującym swoje pogląqdy "Reniakami" mija się z celem
77. Dodane przez Winetu, w dniu - 31-08-2012 17:02
Tej 74, a wiedzę o Indianach amerykańskich czerpiesz z lektury Karola May'a....hehehe
78. Dodane przez Demon historii, w dniu - 31-08-2012 22:12
Tey - to był kabaret i to co proponuje SSKLU to "tyż" jest kabaret! Biała Armia się odezwała hehehe! Rondo Chwastów - i tak właśnie tym zarośnie! A w ogóle to w Lesznie nie ma miejsca upamiętniającego żołnierzy z Batalionów Chłopskich! Jakoś uleciało mądralom! Region rolniczy więc jak najbardziej tym żołnierzom rondo się należy! Te wyklęte to raczej na wschodzie Polski mordowały - za Manifest Lipcowy i "3 X TAK" ! A może Leszno ma jakiegoś "bohatyra" wyklętego, który nie wiedział, że wojna się skończyła i on do swoich - rodaków/Polaków zza winkla dalej strzelał bo o Jałcie ćwok nie słyszał a każda "kaczka bezbronna" była jak znalazł - ...."wyrok w imieniu Rzeczposolitej Polskiej" z rozkazu jakiegoś sądu w osobie pułkownika w cywilnych łachach, niewiadomego pochodzenia. No ale tak kraj się buduje, jak jeden rząd na miejscu a drugi samozwaniec - nie z wyboru narodu - bruździ zza granicy! Zastanawiam się jak nazwać 2 miliony młodych wykształconych Polaków pracujących poza Polską, z braku godziwej pracy w kraju? Czyż ich nowa Polska bez pardonu nie wyklęła, wygnała przypadkiem, jako niepotrzebny nadmiar na rynku pracy?! Im się rondo należy! Nazwijmy je "Rondo Wygnanych III RP"! niech na Zachodzie płacą podatki i tamtym emerytom podwyższają emerytury. A u nas demokracja! - PKO bp złe i tam nie oszczędzamy, nie lokujemy a w Amber Gold! jak to pięknie brzmiało! co ulicę nowa firma udzielająca kredytów a na następnej _"windykacja"! Polska jak Ameeryka! - szkoda, że te z Win, NSZ i inne sobiepaństwo na własnej dupie nie może doświadczyć cudu "wolnej" , kapitalistycznej Polski! Śmiechem historii jest wZięcie odszkodowania za prowadzenie wojny domowej i władowanie ich do Amber Gold! I niech mi ktoś powie, że nie istnieje coś takiego jak sprawiedliwość dziejowa czy chichot historii- wyroki mają różne oblicza tym bardziej gdy mają bratobójczą krew na rękach!! Dlatego, dla świętego spokoju , niech rondo nosi nazwę Podwale!
79. Dodane przez janko, w dniu - 31-08-2012 22:57
prawidłowa nazwa ronda zgodna z tym co się dzieje w tym mieście!!! 
 
RONDO BEZROBOTNYCH POSZUKUJĄCYCH PRACY BEZ REZULTATU:)
80. Dodane przez bolo, w dniu - 31-08-2012 23:25
robdo jaroslawa hampela wtedy napewno zostanie o jozef odetchnie z ulga ze nie spadna do 2 ligi albo rondo byka moze byc albo jeszcze kibicow unii leszno albo samej unii leszno i bedzie git ale fajnie jakby bylo rondo hampelka bo to lesznianim z krwi i kosci
81. Dodane przez franki, w dniu - 31-08-2012 23:25
rondo PATRYCJI
82. Dodane przez hmm, w dniu - 01-09-2012 01:24
Widac mocno bolacy temat, skoro ci kibice tacy marni i durni, to dlaczego taka burza? Tyle lat po a tu nadal pamietac sie nie powinno, widac nie jest to swag czy inne trendy.
83. Dodane przez olo, w dniu - 01-09-2012 08:06
W Lesznie to w tym miejscu chodziło się na Linum lub na Roszarnię.Jak tam ładnie jeździło się na łyżwach.
84. Dodane przez o kurka, w dniu - 01-09-2012 11:27
do 78 Jak ktoś niedouczony tylko propagandowo przemaglowany to głupoty wypisuje. Porównuje Osiecznę z Warszawą.
85. Dodane przez propozycja, w dniu - 01-09-2012 11:44
Rondo Kniazia Tomasza i spółki
86. Dodane przez KIBIC61, w dniu - 01-09-2012 12:21
Jacy "kibice"-takie pomysly.ZENADA.
87. Dodane przez do kom. 54, w dniu - 01-09-2012 13:05
Szanowny Taki sobie. Gratuluję tak dogłębnej wiedzy. Przyjm do wiadomości że ja swą wiedzę czerpałem nie tylko z opawiadań ale przedewszystkim z opracowań naukowych dotyczących historii Wielkopolski od zarania do czasów współczesnych. Nadal twierdzę że nie mam pełnej wiedzy i ciągle staram się pogłębić ją. A teraz mała dygresja . Nie znając innych nie twierdż że jesteś mądrzejszy bo brzmi to niesympatycznie. Pozdrawiam i życzę sukcesów w badaniach
88. Dodane przez Taki sobie, w dniu - 01-09-2012 18:26
do 87.Moja wiedza na temat ŻW oparta jest na literaturze, ale przede wszystkim na rozmowach z ludźmi którzy byli ŻW i ludźmi którzy żyli tam gdzie te oddziały walczyły. W Wielkopolsce większego ruchu oporu nie było , a partyzantki wcale. Mógłbym w tym momencie być złośliwy , ale nie chcę. Tym bardziej, że Pułki Wielkopolskie w tym i leszczyńskie odznaczyły się bohaterstwem w czasie kampanii wrześniowej. A ważne też iż , z szeregów tych pułków też wywodzą się ŻW.Porównywanie ( beż ujmy w zasługach) BCh do AK to własnie porównanie Osiecznej i Wawy. Zresztą z szeregów BCh też była duża ilość ŻW. No ale dla Ciebie pewnie zabrakło tu AL , która osiągnęła najlepsze wyniki w zwalczaniu pozostałych.Czyli faktycznie o ŻW nie masz zielonego pojęcia.To jednak nie Twoja wina. 45 lat komuny i życie w tym czerwonym mieście zrobiło swoje
89. Dodane przez mam pomysł, w dniu - 01-09-2012 18:28
Rondo Inkubatora Przedsiębiorczości
90. Dodane przez do WS, w dniu - 01-09-2012 21:35
niech pan przestanie pouczać, bo co pan wie o leszczyńskim, jak pan tu jest spadochroniarzem, ciekawe o jakiej rodowej przeszłości. A solidarnościowcy rozwalili Ojczyznę kompletnie, bo tak np skąd panowie ministrowie mają fortuny 20 mln - a co to jest za walka o wolność za judaszowe pieniądze od nic nie wartych ( podobnie jak Niemcy i Ruscy )amerykanów.
91. Dodane przez Aga, w dniu - 02-09-2012 00:06
Niektóre mądrale sądzą, że tylko "one " czytają i zgłębiają historię Polski. Powiem - zależy co kto czyta, zależy jakie wnioski wyciąga. W każdym bądź razie logika nakazuje zakończyć sprawę wyklętych na niefortunnej ustawie i zapomnieć o "Rącze" , Żubrydzie, Łupaszce i im podobnych WiNowcach, NSZ-towcach! O AK już nie wspomnę, bo widzę zaraz zrujnowaną Warszawę, trupy kwiatu polskiej młodzieży i wagony pełne cywilnej ludności z biletem bez powrotu do obozów koncentracyjnych! Kary godne! Dziś na Nationale Geografic pokazywano czas II Wojny Światowej , m.in.sierpień 1944 i powstanie w Paryżu. Francuscy cywile poradzili sobie z okupantem a AK nie! W tym filmie nawet o Powstaniu Warszawskim nie wspomniano - też okryto tą kompromitację "rządzącego podziemia AK" słusznym milczeniem!! Rondo Podwale albo LINUM - pięknie tam jeździło się na łyżwach , fakt!
92. Dodane przez taki sobie, w dniu - 02-09-2012 10:43
dot 91.Wystarczy jak ktoś próbuje zrównać okupowany Paryż z okupowana Warszawą , to już wiadomo że dyletanctwo takiemu osobnikowi kipi uszami. W takim ukladzie to o reszcie wywodów szkoda gadać, bo to jak kopanie się z koniem
93. Dodane przez Dygresja, w dniu - 02-09-2012 10:57
Tez się włączę w "dyskusję". Jak się czyta wiekszość komentarzy to nie dziwota ,ze wielkopolan w Polsce się nie lubi. Gorzej jeszcze wypadają leszczynianie, których nie lubi się w Wielkopolsce.To są niestety fakty, których żadne gadanie puki co nie zmieni
94. Dodane przez antek, w dniu - 02-09-2012 16:25
do Takiego sobie.To Twoja bardzo szeroka wiedza bierze się z opowiadań czy literatury historycznej czy też badań.Z Twoich komentarzy wynika że wydaje Ci się że wszystkie rozumy pojadłeś i jesteś najmądrzejszy co próbujesz udowodnić wszystkim.Jak jesteś taki mądry to powiedz jakie wydarzenie miało miejsce 28 sierpnia 1919 r. Przecież tak dobrze znasz historię Wielkopolski! Podejrzewam żejesteś szowinistą wiadomej opcji i prawdziwą demokracją jesteś na bakier.Ważne jest tylko to co Ty myślisz i mówisz. Wyluzuj bo się własnym jadem zatrujesz.A może pochodzisz z ściany wschodniej i nie rozumiesz co to jest być Wielkopolaninem. Prawdopodobnie Ty jesteś niedouczonym dyletantem.
95. Dodane przez taki sobie, w dniu - 02-09-2012 21:09
do 94.Bardzo dobrze rozumiem co to jest dla przecietnego Polaka być Wielkopolaninem.To zwyczajnie znaczy byc nikim.Przykre, ale wymień mi nazwisko jakiegoś Wielkopolanina , ktorego działalnośc polityczna, kulturalna czy jaka tam jest znana przecietnemu Polakowi. Oczywiście poza pierwszymi dwoma władcami. Nie ma takiego. Takie nazwiska wibitnych Wielkopolan ak np Cegielski, czy Wawrzyniak sa dla reszty kraju obce. Ludzie nawet wiedzą co to są zaklady Cegielskiego , ale kim był ów to juz nie. Mało tego. Nie znaja nazwiska dowódcy jedynego wygranego powstania. Zreszta Taczak i tak był zmieniony przez sandomierzanina Dowbora Muśnickiego. Wymienione postaci sa znane ,ale tylko tutaj.O kulturze szkoda gadać. Nie urodził się tu żaden twórca o którym by wspominano choćby w szkolach.Zresztą to est tak szeroki temat,ze zająby zbyt dużo czasui miejsca. Nie ma co się urażać , wystarczy obiektywnie to objąć i obraz sam sie wyklaruje.
96. Dodane przez taki sobie, w dniu - 02-09-2012 21:14
Z tym gen.Taczakiem to przesadziłem. O nim i o wielu jeszcze nie wie nawet więcej niż przeciętny Wilkopolanin.
97. Dodane przez do95 i 96, w dniu - 03-09-2012 09:45
Taki sobie co Ty robisz w tej nic nie znaczącej Wielkopolsce. Jak tak pogardzasz tym regionem to wracaj tam skąd pochodzisz. A prawdopodobnie pochodzisz ze stron gdzie dużo się mówi a mało robi.To typowe dla ludzi machających szabelką a mających małe pojęcie o pracy organicznej. A może króryś z Twoich protoplastów brał udział w sejmie czteroletnim. Zresztą poczynania ludzi z drugiej strony Wisły znane są z tej negatywnej strony. I jeśli my wielkopolanie jesteśmy nikim to kim wielkim jesteś Ty. Szkoda czasu na wymianę poglądów z tobą bo takim osądem o nas zachowujesz się jak pruski zaborca. Emigruj z Wielkopolski bo ludzie twego pokroju nie są tu mile widziani. Nadal twierdzę co Ty wiesz o Wielkopolsce. Życzę powodzenia w machaniu szabelką ale uważaj żebyś sobie nie zrobił krzywdy znawco historii Wielkopolski. Ponawiam pytanie jakie wydarzenie miało miejsce 28 sierpnia 1919 r.
98. Dodane przez taki sobie, w dniu - 03-09-2012 18:12
do 97.Po pierwsze Bobrujsk . Po drugie tu sie urodziłem. Po trzecie jak byś był starszy i zaczął wyganiać "obcych" to nie miałby kto dowodzić tymi pułkami. Po czwarte w tym dniu było ważniejsze historyczne wydarzenie dla Polski bo ustrojowe. Zyczę obiektywizmu. Faktycznie z duszlem nie da się rozmawiać
99. Dodane przez do 98, w dniu - 03-09-2012 19:46
Przyjacielu Ty też jesteś duszlem ? Jestem starszy mam 73 lata i wyjątkowo jestem czuły na przypadki obrażania Wielkopolan! A jakie to było ważniejsze historyczne wydarzenie dla historii Polski? Ja Tobie życzę obiektywizmu bo u Ciebie go nie widać. Przez pryzmat swego ;słusznego; spojrzenia na świat potrafisz obrażać innych. Myśmy 2 razy wyganiali obcych . Raz 1806 r. a drugi raz w 1918 i za każdym razem skutecznie. Więc ręce precz od Wielkopolski. Dziwię się że osiedliłeś się w tej donosicielskiej, volksdeutschowskiej Wielkopolsce.Tacy jak Ty psują tu atmosferę!My się nie bawimy w martyrologię jak Wy przeżywacie wszystkie przegrane powstania!
100. Dodane przez taki sobie, w dniu - 04-09-2012 14:28
Weszła w życie ustawa o godłach i barwach Rzeczypospolitej, a ponad to uchwalono Prokuratorję Generalną Rzeczypospolitej Polskiej, powołano do życia Uniwersytet Batorego w Wilnie i jescze kilka wydarzeń. I jeszcze jedno staram się byc obiektywny. Trudno jednak spokojnie odbierać fakt jeśli ktoś w imię tzw. małpiej miłości nie przyjmuje do wiadomości zwykłych najprostszych faktów, które sa jakie są. Jeśli zaś fakty te obrażają Ciebie, to Twój problem . Mnie nie obrażają tylko daja do myslenia I jeszcze na koniec. Moi dziadkowie i mama lezą na leszczyńskim cmentarzu. Nie nazywaj mnie przyjacielem ( i teraz mozesz się obrazić), bo przyjaciół to ja wybieram sobie madrych
101. Dodane przez do 100, w dniu - 04-09-2012 17:40
Już Ty napewno nie mółbyś być moim przyjacielem.Ja natomiast obracam się wśród mądrych i obiektywnych przyjaciół.Obrażasz a potem oczkujesz uznania Twoich racji.Nadal twierdzę że mało wiesz o historii Wielkopolski. Więcej empatii i obiektywizmu. Polemika z Tobą to strata czasu! Ja w swych komentarzach nigdy nie porównywałem BCh z AK. Jesteś trochę chaotyczny w swych wypowiedziach. A AK w Wielkopolsce nie walczyła z karabinem w ręku ale stosowała skuteczny sabotaż czyniac okupantowi bardzo poważne straty. A co wiesz o AK w Lesznie, Śremie, Środzie Wlkp, Czarnym Legionie w Gostyniu. A moi dziadkowie zginęli w Oswięcimiu i ich prochów nie ma na leszczyńskim cmentarzu. Ojciec zginął pod Monte Cassino i tam spoczywa. Więc reasumując daj spokój Wielkopolanom . Kończę te słowne przepychanki bo widzę że dyskusja z Tobą nie ma sensu. Apropos jaka byłaby Twoja reakcja na oskarżanie ludzi z miejsca Twego pochodzenia donosicielami i współpracującymi z NKWD.
102. Dodane przez Kargul, w dniu - 04-09-2012 16:46
Czuły Wielkopolaninie99.Po odzyskaniu niepodległości w 1918 Wielkopolska była najbogatszym regionem Polski. Zawdzieczała to szwabom. Kongresówka była najbiedniejsza i zawdzieczała to ruskim. Ale, ale... Pod zaborami Kongresówka była najbogatszym regionem Carskiej Rosji i zadzięczała to sobie. Wielkopolska zaś byla najbiedniejszą prowincją cesarsrwa i zadzieczała to... Sam sobie odpowiedz
103. Dodane przez do101 od taki sobie, w dniu - 04-09-2012 19:47
Jeśli masz brata, to możesz zapisać się podobnie jak bracia Grimm.
104. Dodane przez Pawlak, w dniu - 08-09-2012 10:12
Rondo nazwać Takiego sobie WiN i będzie git.
reklama
105. Dodane przez do Kargula, w dniu - 09-09-2012 10:24
Bogactwo to Wielkpolska zawdzięcza pracowitości mieszkających tu ludzi. Kongresówka zaś oznaką dziadowska.I po co się przwlokłeś z tego bogactwa do tej biedy. Jedno co dobrze potraficie to żyć wg. zasady Kargul ano podejdż do płota.Świat widzicie przez celownik na własnym pępku i to co tylko Wy chcecie widzieć.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Atrakcyjne mieszkani... Wschowa 383000
Mieszkanie 2 pokojow... Leszno 1800
Domek na działce ogr... Leszno 89000
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj