Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Zaprojektują "Dwunastkę"

Zaprojektują "Dwunastkę"

02.07.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
krajdwun.jpgPonad 400 tysięcy złotych kosztować będą projekty przebudowy krajowej drogi nr 12 w granicach Leszna. Zadanie podzielono na cztery części, obejmujące zachodnią i wschodnią część drogi, wiadukt i Aleje Jana Pawła II.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przebudowa krajowej „Dwunastki” to najpoważniejsza inwestycja, przy wykonaniu której samorząd Leszna chce skorzystać z unijnego dofinansowania. Chodzi tu przede wszystkim o ulicę Szybowników, która ma zostać poszerzona i przystosowana do dużego
ruchu, także samochodów ciężarowych. Przebudowany będzie też wschodni odcinek drogi, czyli wlot do Leszna od strony Gostynia.

Urząd Miasta Leszna rozstrzygnął już przetarg na projekt, a właściwie projekty przebudowy. Całe zadanie podzielono bowiem na cztery etapy. Pierwszy to sama ulica Szybowników od skrzyżowania z Wolińską do zachodniej granicy miasta, drugi to przebudowa wiaduktu, trzeci dotyczy Alei Jana Pawła II a czwarty ulicy Kąkolewskiej od Ronda Grzybowo do wschodniej granicy Leszna.
Dwa pierwsze odcinki, czyli Szybowników i wiadukt zaprojektuje firma Augmen z Zielonej Góry, dwa pozostałe pracownia leszczyńskiego architekta Krzysztofa Marchwickiego. -Łączny koszt projektów to ponad 400 tysięcy złotych - poinformował prezydent Tomasz Malepszy - o 100 tysięcy mniej niż zaplanowaliśmy na to zadanie w budżecie.

Projekty mają być gotowe za mniej więcej pół roku. Samo rozpoczęcie prac uzależnione jest już od tego, czy samorządowi uda się pozyskać unijne dofinansowanie. (jad)
 
Komentarze (32)
1. Dodane przez chłop z mazur, w dniu - 02-07-2014 12:54
Ja pamiętam jak budowali "słup" na stadionie w zielonej górze wiec nie wiem czy to dobry pomysł.
2. Dodane przez Lila, w dniu - 02-07-2014 13:01
znowu wiadukt?
3. Dodane przez OCH.!!!, w dniu - 02-07-2014 13:20
Jeśli za ów " wielgaśki " tzw projekt zapłaci UE to tak ....!!!- ale złapmy sie Państwo Radni - za głowę , otóż za papier 400 000 zł. -który to na dobra sprawę może pójśc na półkę - patrz jak się buduje Galeria GOPLANA ( d. ZPC RYWAL ), czy Galeria PLAZA (d. Młyny ) . Być może jeśli da na ten papier ta ogromniasta kwotę UE to"musi " zaprojektować obcy ...?no bo jeśli z naszych podatków ma iśc owe 400 tyś. PLN - no to ja dziękuję - nie płace podatków lokalnych Zb. P.
4. Dodane przez 123, w dniu - 02-07-2014 13:20
O czym znów zapomną na etapie projektu lub nie wezmą pod uwagę (np. stabilność gruntów, media itp.) , a później w trakcie wykonania będą problemy, trzeba będzie robić aneksy do umów wykonawcy?
5. Dodane przez J., w dniu - 02-07-2014 13:59
Co ma być przebudowane na wiadukcie i na Alejach JP II ?
6. Dodane przez pax, w dniu - 02-07-2014 14:31
Dlaczego płacic tyle za projekty które mogą skonczyc na "półce"?Zdrowy rozum podowiada dobremu gospodarzowi miasta aby zapłacić za projekt który wejdzie w zycie(czyt. zostanie zrealizowany)za wszelkie projektowe przeoczenia odciągnąć odpowiednią sume np.:za pominiecie w projekcie fragmentu infrastruktury gazowej,wodnej..Ale pewnie bujam w obłokach,przecie to pieniądze"spoleczne" wiec po co się wysilać....ech
7. Dodane przez Tylko po 2 pasy, w dniu - 02-07-2014 14:57
Błagam was, zróbcie po 2 pasy w każdą stronę. Ruch rośnie co rok i będzie dalej rósł znacznie zgodnie z prognozami.
8. Dodane przez kaziu, w dniu - 02-07-2014 15:17
Z tego co mi wiadomo to Pan Krzysztof Marchwicki nie jest z wykształcenia architektem, prowadzi tylko firmę projektowo-usługową, nie ma go nawet w spisie architektów.
9. Dodane przez nie architekt, nie projektant, nie dziennikarz ino człek, w dniu - 03-07-2014 08:46
Jarosławie Adamku dziennikarzu, felietonisto czy jak tak kto woli! Nie każdy projektant to architekt. Pan Marchwicki jest projektantem (NIE ARCHITEKTEM ) branży drogowej. Architekci nie projektują dróg. (...)
10. Dodane przez zbulwersowany, w dniu - 02-07-2014 16:34
Kolejny raz wiadukt? w planach jest poszerzenie wiaduktu czy co bo pomysł z jego przebudowa jest tak irracjonalny że głowa mała. Jak ktoś dał ciała robiąc wiadukt na którym asfalt pęka i leją smarki smoły to może pociągnąć firmę która to wykonywała, jakoś tutaj nie mozna zrobic nic raz a dobrze.
11. Dodane przez Michał, w dniu - 02-07-2014 16:57
A może prościej byłoby wybudować tunel pod torami zamiast remontowania po raz enty tego starego wiaduktu. Nie mam orientacji co do kosztów tunelu ale jak znam życie to za koszt budowy wiaduktu i jego kilkunastu remontów tunel byłby jak marzenie i w końcu wiadukt przestałby szpecić ten rejon miasta.
reklama
12. Dodane przez do 9. Dodane przez nie architekt, w dniu - 02-07-2014 18:24
i całe szczęście, że architekci nie projektują dróg, architekci to artyści z głowami w chmurach a ja wolę drogę zaprojektowaną przez solidnego inżyniera-konstruktora, który żyje w realnym świecie 
 
czy ta droga do S5 będzie 4 pasmowa? (jedyna sensowna)
13. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 02-07-2014 18:28
Znowu wiadukt i al. JP II ??? Brak gospodarza w tym mieście jest definitywny.
14. Dodane przez Wiadukt, w dniu - 02-07-2014 19:08
Sprawdzałem na stronie http://bip.leszno.pl/files/9821/uzp-ogloszeni(...)_zamowieniu.pdf i oczom swoim nie wierzę. 
 
Na wiadukcie ma być m.in. wymiana warstwy ścieralnej na obu estakadach głównych i zjazdowych. 
Na Al. Jana Pawła II m.in. częściowa wymiana warstw bitumicznych, nowa konstrukcja nawierzchni. 
 
Przecież te drogi były budowane czy remontowane kilka lat temu za duże pieniądze i powinny być zrobione rzetelnie, z gwarancją na długie lata. 
Wystarczy poszukać w internecie jakich argumentów wtedy używano aby uzasadnić poniesienie wydatków na ponowny remont wiaduktu. 
 
Podaję cytat z Protokołu nr III/2002 z dnia 12 grudnia 2002 roku: http://bip.leszno.pl/dokument/1705 
"Powód jest dość oczywisty i może dla niektórych zaskakujących bo niedawno niespełna 10 lat temu został ten remont wykonany. Niestety użyte wtedy materiały izolacyjne nie sprawdziły się w warunkach Polskich i ten stan wiaduktu jest taki jaki jest. "
15. Dodane przez mmmm, w dniu - 02-07-2014 20:23
"Ulica Szybowników poszerzona i przystosowana do dużego ruchu" -ciekawe, czy pomyślał ktoś o mieszkańcach owej ulicy, którzy już teraz mieszkają w hałasie...
16. Dodane przez do kom. 7 i 12, w dniu - 02-07-2014 21:54
Muszę Was i siebie zmartwić bo Szybowników od Wolińskiej do granic miasta w kierunku Wschowy nie będzie 4-pasmowa tylko 3-pasmowa. W linku z w/w kom. 14 pojawia się dokładny opis zamówienia, który cytuję poniżej: 
 
"droga główna jedno-jezdniowa o przekroju ulicznym, z 3 pasami ruchu o szerokości 10,5 m (3,5 , 3 , 3,5), - po stronie zabudowy jednorodzinnej (strona południowa) dodatkowy ciąg pieszo-jezdny o szerokości zalecanej 5,0 m, dla zachowania dojazdów do posesji - tzw. droga serwisowa, - po obu stronach drogi głównej ciągi pieszo-rowerowe o zalecanej szerokości 3,5 m - skrzyżowanie z ul. Dożynkową w postaci ronda , pozostałe skrzyżowania zaleca się zaprojektować jako skanalizowane a skrzyżowanie z ul. Wolińską jako skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną. 
 
Ale to co mnie najbardziej zdziwiło jest dalej: 
"nacisk na oś min 11,5 t" 
Ta droga dosyć szybko może ulec zniszczeniu bo choć podane jest w zamówieniu MINIMUM 11,5 tony, to prawdopodobnie tyle właśnie będzie zaprojektowane. 
A jeśli pojawią się uszkodzenia nawierzchni to zarówno projektant jak i wykonawca będzie kryty bo powiedzą, że zrobili wszystko zgodnie z warunkami zamówienia. 
 
Zgodnie z Prawem o ruchu drogowym, 11,5 tony to maksymalny nacisk na oś napędową dla tradycyjnych samochodów ciężarowych ale jeżeli oś napędowa wyposażona jest w opony bliźniacze oraz zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, wówczas nacisk na oś może wynosić 18 lub 19 ton. Są też pojazdy ponadnormatywne, specjalne, które mogą uzyskać stosowne pozwolenie na okresowe użytkowanie drogi. 
Poza tym przepisy te za kilka, kilkanaście lat mogą się zmienić bo firmy transportowe walczą o redukcję kosztów i o zmniejszenie ilości kursów. 
Warto więc przewidzieć to już teraz i zwiększyć wytrzymałość nowo projektowanych i budowanych dróg. 
 
Trudno nie odnieść wrażenia, że ktoś się do tego nie przyłożył.
17. Dodane przez luńtrucer, w dniu - 02-07-2014 21:58
hehe , prawie pół bańki , dajcie mi 3 kafle i zrobię taki projekt że mucha nie siada ,ludu , co za państwo i miasto , tu już śmierdzi przekrętem , kiedy się zbudzimy ???
18. Dodane przez ced, w dniu - 02-07-2014 22:08
kiedy wreszcie rondo na Dekana i Kiepury?
19. Dodane przez do kom. 14 i innych, w dniu - 02-07-2014 22:25
Niestety znów sprawdza się powiedzenie że kto tanio buduje-dwa razy buduje. 
Zrobiono coś co miało być dobre 10 lat temu a tu okazało się że kraj w rozkwicie a gospodarka tak pędzi jak ciężarówki przez Aleje Jana Pawła II no i mamy problem. 
Aleje to jedna, wielka koleina, spękany asfalt (kto jeszcze pamięta awanturę o ten słynny asfalt?) i to wszystko nie od dziś ani nie od wczoraj. 
To samo na kilkukrotnie już remontowanym wiadukcie. 
Ulica Szybowników już się technicznie "skończyła"... 
Dla mieszkańców ul. Szybowników jedyne pocieszenie to takie że dojazd do S5 jest planowany także od DK5 i od ul. Wilkowickiej co pewnie nieco ograniczy ruch na ich ulicy. 
A co do takich projektów-półkowników w UM to z pewnością można zaliczyć do nich założenia do projektu wiaduktu na ul. Wilkowickiej. Z tego co pamiętam to ta impreza kosztowała nas podatników jakieś skromne 120k i jakoś póki co widoki na ten wiadukt są marne. 
Widać w bogatym mieście żyjemy.
20. Dodane przez Marek, w dniu - 02-07-2014 23:02
JEDNYM GŁOSEM WALCZMY O 4 pasy ruchu -myślmy o przyszłości !!! w szczycie wiadukt już jest zablokowany a co będzie później nie chcę nawet o tym myśleć.Trzy pasy nie starczą (WIEM chodzi o pieniądze -Włodarze myślcie o przyszłości !!!!
21. Dodane przez Koszt dokumentacji, w dniu - 02-07-2014 23:26
Koszt opracowania dokumentacji projektowej drogi jest wyceniany czasami bardzo ale to bardzo odmiennie. 
Jako przykład można podać przetarg w Rzeszowie na ten sam 2-km odcinek drogi do SSE Dworzysko. Najwyższa oferta na wykonanie dokumentacji wynosiła 1,2 mln zł a najniższa 176 tys. zł. To ponad milion różnicy na tym samym odcinku. Prawie 7-krotna różnica ceny. 
I tam ta najniższa oferta wygrała. W przypadku Szybowników też jest mniej więcej odcinek 2-km.
22. Dodane przez Do kom. 19, w dniu - 02-07-2014 23:48
Teoretycznie zgodzę się ale w Lesznie, w przypadku wiaduktu już ponosi się wydatki nie drugi ale trzeci raz a patrząc na opis zamówienia, z góry można przewidzieć, że będzie i czwarty raz za jakiś czas. 
 
Nie pytam nawet o konsekwencje dla osób decyzyjnych ale czy nikt nie potrafi temu zaradzić i zmienić tego w porę? 
 
Proszę przeczytać to co jest napisane w wyżej cytowanym protokole z 2002 roku: 
"Wiemy niestety, że na Polskich drogach przez wiadukt przejeżdżają samochody dość często albo o ciężarze 30 tonowym i przynajmniej ta ekspertyza powinna zawierać taki właśnie wniosek..." 
 
Skoro ma się wiedzę, to trzeba z niej umiejętnie i bezzwłocznie korzystać a nie zamawiać projekt o parametrach, które już teraz da się przewidzieć jako niewystarczające.
23. Dodane przez Rondo, w dniu - 03-07-2014 00:02
Byłem przekonany, że przy zjeździe z wiaduktu, przy Wolińskiej, też będzie rondo a nie tylko przy Dożynkowej. 
Ja bym nawet widział rondo przy skrzyżowaniu z Krasińskiego żeby ruch w tych miejscach usprawnić.
24. Dodane przez zx, w dniu - 03-07-2014 00:03
tylko 4 pasy, inne rozwiązania sa chore, korek już dziś zaczyna się na wiadukcie, a wkrótce chyba dojdzie do Wschowy, a co roku ruch będzie większy!!! dodatkowo wszystkie skrzyżowania jako ronda lub światła, lepiej w to ładować kasę niż 20 milionów w remont biblioteki
25. Dodane przez aaa, w dniu - 03-07-2014 08:52
A po co remontować tą drogę z której prawie nic więcej wykrzesać się nie da. Czy nie lepiej zrobić w końcu obwodnicę od strony Zaborowa? To prosi się od lat. Można wbić się koło lotniska na przyszłą S5 i lasem pod Rydzyną, Dąbczem wyjść w lesie pod Kąkolewem. Wszyscy mówią o 4 pasach, ok ale pokażcie mi 4 pasy na Estkowskiego i Uni Europejskiej. Budując taką drogę na naszą kochaną strefę inwestycyjną koło Galerii sami inwestorzy by się pchali.
26. Dodane przez Koszty, w dniu - 03-07-2014 09:42
Drogi może i będą ładne, nie wiem na ile solidne ale nawet jeśli uda się pozyskać część środków z UE lub innych źródeł, to resztę trzeba będzie sfinansować ze środków własnych. 
Z kilkudziesięciu milionów planowanych wydatków, na Leszno przypadnie minimum kilkanaście procent czyli łącznie ok. 10 mln. 
 
A tymczasem rosną też inne wydatki. 26 czerwca br. Zarządzeniem nr K/217/2014 Prezydent dokonał zwiększenia po stronie wydatków planu finansowego o kwotę ponad 2 mln. zł 
 
Kto i kiedy to wszystko spłaci ?
27. Dodane przez do 25. Dodane przez, w dniu - 03-07-2014 10:30
obwodnicą Zaborowa będzie właśnie S5, Zaborowo bardziej potrzebuje tunelu na 1Maja pod torami, bo jest praktycznie odcięte od Leszna
28. Dodane przez nick, w dniu - 03-07-2014 10:57
O ile się orientuje, taniej wychodzi -zaprojektuj i wykonaj . Łącząc te dwa aspekty tylko zyskamy . Uzbierać pieniążki, ogłosić wytyczne do przetargu i sprawa załatwiona . Problem projektu na zakurzonej półce załatwiony. A nie daj "Boże" ze przed realizacją projekt jest już nie aktualny :) Juz nie wiem czy śmiać się czy płakać, czy być dumny z naszych władz miasta :)
29. Dodane przez leszczynianin, w dniu - 03-07-2014 14:31
Biorą się za 12 a tu niedługo trzeba będzie remontować 5. Panie Rajewski niech Pan obejrzy prawoskręt na przejściu dla pieszych z Aleji JP II w Aleje Kons. 3 Maja. Przy upałach będzie można buty zostawić. Typowe brakoróbstwo w wykonaniu firmy Pana Radnego. Wstyd!!!
30. Dodane przez Dp Koment. nr 28, w dniu - 04-07-2014 11:15
Otóż Sz. Kolego wybrana F-ma p. Krzysztofa M. - nie jest tego w stanie zrobić - jako że nie para się wykonawstwem . Jeśli juz to sprzedaza farbi tapet przy ul. Westerplatte ( tam ma najdłuższe doświadczenie !!) 400 000 zł za projekt (papier) - ja cię kręcę .!!! Co za przetarg dajacy taki wypływ z kasy miasta - tak wielkiej - gotówki . Julian Leszno.
reklama
31. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 04-07-2014 17:06
Prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie, aby droga była jeszcze bliżej mojego domu. Jestem za opcją albo wykupuje miasto całą moją działkę albo nie ma zgody na jakąkolwiek rozbudowę drogi.
32. Dodane przez 4 pasy, w dniu - 04-07-2014 19:44
TYlko 4 pasy ruchu... Tylkoooooo
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj