Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Zmiany na rondzie Podwale

Reorganizacja ruchu

Zmiany na rondzie Podwale

15.07.2015. Radio Elka, Grzegorz Hope


(Fot. Grzegorz Hope)
Od niespełna dwóch tygodni na rondzie Podwale w Lesznie obowiązuje zmiana organizacji ruchu. Połączenie z ulicą Fabryczną straciło po jednym pasie w każdym kierunku. Głównym powodem takich działań była poprawa bezpieczeństwa.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dwupasmowe rondo jest niemałym wyzwaniem dla każdego kierowcy. W takiej sytuacji konieczna jest wzmożona czujność. Od czasu powstania tego ronda miało na nim miejsce wiele stłuczek i kolizji. Jak informuje Dominik Kaźmierczak, naczelnik Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji, zmiany mają na celu zmniejszenie punktów kolizyjnych. - Pod względem
incydentów drogowych to rondo jest wyjątkowo felerne. Policja wnikliwie analizowała przyczyny wypadków i kolizji i wnioskowała do komisji bezpieczeństwa i organizacji ruchu o niedawno wdrożone zmiany -
mówi.

Naczelnik podkreśla, że dla osób skręcających w kierunku Wrocławia nie jest to żadne utrudnienie, ponieważ dla nich funkcjonuje oddzielny pas, który jest o wiele bezpieczniejszy i sprawniejszy w użytkowaniu niż korzystanie z ronda. Ponadto regularnie sprawdzana jest przepustowość w tym kierunku po wprowadzonych zmianach. Liczba pojazdów oczekujących na wjazd nieznacznie się zwiększyła, jednakże próby instruowania zmotoryzowanych odnośnie poruszania się na tym rondzie spełzły na niczym. Kolizji było coraz więcej i zamknięcie pasów ruchu było jedynym słusznym rozwiązaniem.

Policyjne statystyki wskazują, że od początku roku na tym rondzie miało miejsce 30 zdarzeń drogowych. - Punkt Fabryczna - Piłsudskiego jest miejscem występowania największej ilości kolizji. Jadąc z Poznania prawy pas jest jedynym prawidłowym z którego można dokonać skrętu do marketu lub w ul.Fabryczną. Zawracać można tylko i wyłącznie na pasie wewnętrznym. Zmieniając pas ruchu na rondzie należy ten zamiar zasygnalizować i ustapić pierwszeństwa przejazdu pojazdom znajdującym się na naszym docelowym pasie - przypomina podinsp.Dariusz Adamczak, naczelnik wydziału ruchu drogowego KMP Leszno.
 
Komentarze (62)
1. Dodane przez szofer, w dniu - 15-07-2015 11:23
To że ktoś nie potrafi jeździć to nie powód aby korkować miasto. Pomysł jest całkowicie absurdalny. Jeżeli pójdziemy dalej tą drogą to należy się zastanowić się nad sensem istnienia rond w mieści. To że jest to rondo dwupasmowa niczego nie zmienia. Pomysł jest zwyczajnie głupi i tyle w temacie.
2. Dodane przez rr, w dniu - 15-07-2015 11:31
Zamiast "zmniejszać" rondo, jego przepustowość, trzeba było wpierw zająć się oznaczeniem poziomym.
3. Dodane przez greg, w dniu - 15-07-2015 11:34
Bez sensu ta zmiana Tylko korki się tworzą Kto podejmuje takie decyzje?
4. Dodane przez Poszkodowany, w dniu - 15-07-2015 11:36
Niestety też doświadczyłem jak niebezpieczne jest to rondo. To było idealne miejsce na wymuszenie odszkodowania na stłuczkę. Szkoda że tak późno odpowiednie służby wzięły się do pracy...
5. Dodane przez Płynność wszędzie u nas odwrotnie, w dniu - 15-07-2015 11:43
Co za bezsens , ukarać pozostałych ze połowa w tym mieście nie zna przepisów i nie potrafi prowadzić, teraz bedziemy miec korki. Paranoja w tym mieście i mysle ze to dzieki ABC i tej całej akcji DZIEKI
6. Dodane przez franc, w dniu - 15-07-2015 11:46
Pan naczelnik Kaźmierczak uczestniczył w budowie tego feralnego ronda, na etapie budowy należało pomyśleć. 30 kolizji chyba dziennie?
7. Dodane przez niezadowolony, w dniu - 15-07-2015 11:56
Jak ktoś nie umie jeździć autem niech zostanie w domu albo porusza się autobusem, od kiedy został zamknięty drugi pas do ronda są mega kolejki!!! świetne rozwiązanie i brawa do pomysłodawcy żeby zamknąć dwu pasmowe rondo :D !! zamiast rozładować korki w mieście ciągle zmiany organizacji na niekorzyść kierujących!!!
8. Dodane przez Sisi, w dniu - 15-07-2015 12:01
Bzdura! Może wogóle zlikwidujmy ronda, 3 pasmowe ulice... Trzeba odpowiednio rondo oznakować i musimy uczyć się jeździć! Po co są zbudowane 2 pasy na rondzie, zapłacone, skoro jeden z nich się zamyka? Bzdura!
9. Dodane przez jaa, w dniu - 15-07-2015 12:09
Leszczyniaki nie umieją jeździć po podwójnym rondzie to prawda, ile razy jakiś baran skręcał w lewo do tesco z praweog pasa-norma. Ale żeby likwidować przez to jeden pas? co za debilny pomysł.
reklama
10. Dodane przez żle, w dniu - 15-07-2015 12:25
Uważam że takie postepowanie jest mało przemyślane i bez sensu. 
 
 
Trzeba było - może nawet TU NA ELCE zebrać panów od pouczń ! - wskazać graficznie jak należy posuszać się na takim rondzie!
11. Dodane przez Przemek, w dniu - 15-07-2015 12:31
To, że pare osób nie potrafi poruszać się po rondzie dwupasmowym nie znaczy, że większośc osób ma na tym tracić. Za pewne wyjazd dla nich do chociażby Poznania jest problemem taki jak dla mnie wylot na marsa. 
 
Niby teza pewnego leszczyńskiego mędrcy głosi iż leszno będzie miastem XXI wieku czyli nowoczesne ze sprawnym przemieszczaniem się po mieście a na razie mamy kolejne utrudnienia w ruchu. Kolejne ograniczenia, które są absurdalne.  
Czy tak ma wyglądać miasto XXI wieku ?
12. Dodane przez CZYTELNIKabc, w dniu - 15-07-2015 12:41
bardzo dobrze!!!! Najlepiej tylko patrzeć na czubek włąsnego nosa!!! 5 minut nikogo nie zbawi... bezpieczeństwo jest najważniejsze!!!!! nie było tygodnia żeby nie było stłuczek i szalonych kierowców którzy robili co chcieli wyjeżdzając z Fabrycznej. Każdy tylko pędzi i widzi tylko siebie... skończą remont ul.Mickiewicza i będzie inna alternatywa wjazdu na rondo... a jak się komus nie podobaja korki w Lesznie niech sie przesiądzie na rower lub chodzi pieszo!!! Co by nie zrobić w Lesznie dla poprawy bezpieczeństwa, to zawsze źlę...
13. Dodane przez wer, w dniu - 15-07-2015 12:41
budowanie 2 pasmowego ronda z 5 (w planach z 6) zjazdami jest chore, wjazd z Wrocławia jak były 2 pasy, to była rosyjska ruletka, bo auta z prawej pojawiały się w ciągu 2 sek z Fabrycznej, dodatkowo w tekście jest błąd: "Jadąc z Poznania prawy pas jest jedynym prawidłowym z którego można dokonać skrętu do marketu lub w ul.Fabryczną." - z prawego pasa można też jechać na Wrocław, co ciekawe kompletnie nie wynika to ze znaków, po prostu tak ludzie jeżdżą, ogólnie całe rondo jak na taki ruch za małe i za bardzo udziwnione, na rondach Grzybowo i Antoniny nie ma takiego cyrku
14. Dodane przez reds, w dniu - 15-07-2015 12:43
Co za bezsensowny pomysł; po prostu ręce opadają jak się widzi takie działania. A ten cały kaźmierczak no to już kompletna porażka. To może w ogóle zamknijmy te ronda i będzie bezpieczniej...
15. Dodane przez ala, w dniu - 15-07-2015 12:43
w większych miastach są ronda 5 pasmowe i sobie radzą a w cebularze na podwójnym sobie nie radzą...
16. Dodane przez Komentujący, w dniu - 15-07-2015 12:49
Proszę zajrzeć do starych komentarzy przy okazji podejmowania decyzji o budowie rond dwupasmowych w tej okolicy. Niejedna osoba przewidywała wtedy, że będzie tam wiele kolizji, ale mało kto tych głosów słuchał.
17. Dodane przez Do malkontentów, w dniu - 15-07-2015 12:58
Za trzy lata powstanie przecież S5 i rondo będzie miało tylko znaczenie lokalne. 
A czy teraz po zmianach "pół miasta się blokuje"? BZDURA!
18. Dodane przez kierowca, w dniu - 15-07-2015 13:03
jeśli rondo jest zmieniane dla tych którzy nie maja pojęcia jak sie poruszać... to idąc tym tokiem myślenia proszę zlikwidować światła bo spora ilość kierowców wjeżdża na czerwonym...
19. Dodane przez jo, w dniu - 15-07-2015 13:17
Toś się panie Adamczak popisał - "Piłsudzkiego" serio? Maturę chyba na boisku kupił.
20. Dodane przez Jan, w dniu - 15-07-2015 13:23
Co za kretynizm. Dla policji najlepiej by było byśmy wszyscy poruszali się na drogach jednojezdniowych z prędkością 30 km/h. 
Brak zdarzeń, brak klozji i brak kłopotów. Tylko kierwcy by się wk...wiali.
21. Dodane przez kierowca, w dniu - 15-07-2015 13:37
dodam jeszcze, że wjeżdzając od strony Poznania wielu z prawego pasa wali prosto na lewy na rondzie i jeszcze trąbią jak szaleni, że ktoś śmie im z lewego pasa drogę zajeźdżać :)
22. Dodane przez noname, w dniu - 15-07-2015 13:55
brawo! Po co są ronda ? Lepiej światła może ustawić?? wow.. porąbało..
23. Dodane przez martinez, w dniu - 15-07-2015 13:57
Może po prostu trzeba było prawo jazdy odbierać tym co nie potrafią jeździć, a nie zwężać rondo, tworząc wąskie gardło, no co za (...) to wymyślił. gratuluje
24. Dodane przez Kierowca, w dniu - 15-07-2015 14:31
Jaka poprawa, jak tak i tak się pchają po tej zebrze. A gdzie wszech mocna policja.
25. Dodane przez poz, w dniu - 15-07-2015 14:49
Raczej słuszna decyzja, bo to rondo jest za małe do takiej przepustowości. Chociaż Francuzi na rondzie Concorde w Paryżu radzą sobie świetnie bez zamykania pasów i znakowania pasów. Więcej kultury jazdy i doświadczenia życzę moim rodakom.
26. Dodane przez jan, w dniu - 15-07-2015 15:07
ale bzdury 30 kolizcji przy takim ruchu to w wymiarze statystycznym zero,tylko głupek mógł wymyśleć skasowanie pasów i doprowadzenie do korków
27. Dodane przez jo, w dniu - 15-07-2015 15:19
Dla tych którzy są na wspak z przepisami powinno budować się ronda turbinowe, czyli takie gdzie z prawego pasa wyrzuca na najbliższym zjeździe, a z lewego pasa można jechać gdziekolwiek się chce. 
 
Obecna zmiana ruchu jest jak najbardziej poprawna! Duży przepływ drogą główną i turbina dla tych którzy chcą zawracać jadąc prawym pasem.
28. Dodane przez 12345, w dniu - 15-07-2015 15:37
Jeżeli policja uznała,że tak będzie bezpieczniej to po co komentujecie-tak ma być,bo ma być bezpiecznie i już! Amen.
29. Dodane przez DareQQ, w dniu - 15-07-2015 15:51
Na przemysłowej o 16 już się tworzą korki. Nie wyobrażam sobie powrotu z pracy do domu od września i w okresie zimowym... chyba trzeba będzie jeździć dookoła omijając to wąskie gardło. Ale co tu się dziwić jak po pierwsze osoba "projektująca to rondo wzięła tylko cyrkiel i narysowała dwa koła (a o tym, że ciężarówki po krawężnikach muszą jeździć, albo muszą przy zjazdach naddawać się na boczny pas już "inteligent" nie pomyślał), a tera kolejny inteligent stwierdził, że skoro już się wydało kasę na dwupasmowe rondo to warto drugi pas zamknąć, bo co niektórym na opak z przepisami ruchu... 
 
Żenada!!! 
Idiotyzm!!! 
Porażka!!!
30. Dodane przez gronowiak, w dniu - 15-07-2015 16:34
Policja zrobiła to do swojej wygody. Jak remontowana była 5 to w nosili aby był tylko 1 pas ruchu bo motocykliści będą uprawiać sobie wyścigi a Policja będzie musiała ich ścigać. Na całe szczęście ówcześni Radni miasta nie dopuścili do tego. Szkoda że obecni nie potrafili tak głupiej decyzji zablokować. A gdzie jest w tym przypadku p. Prezydent? Już się podlizuje policji? Błędem jest wjazd i wyjazd z Tesko. To jest cały problem.
31. Dodane przez autoCAD, w dniu - 15-07-2015 17:01
to ronda ma raczej 1,5 pasa, bo tyle potrzebuje tir by się tam zmieścić, całość go gruntownej przebudowy, warto pomyśleć nim kolejni "specjaliści" zajmą się projektorwaniem zjazdów o rond z drogi S5 :)
32. Dodane przez ja, w dniu - 15-07-2015 17:22
Widziałem kiedyś gdy kierowca jadąc z Fabrycznej i widząc strzałki: w prawo - po prostu skręcił "pod prąd" w lewo.
33. Dodane przez LUK, w dniu - 15-07-2015 17:46
A KIEDY NAMALUJECIE LEWOSKRĘTY DO FABRYKI POMP I METALPLASTU ??? 
TAM NIE MA WIDOCZNOŚCI, WYJAZD Z TAMTĄD TO RYZYKOWANIE ŻYCIEM, BYŁY JUŻ WYPADKI ŚMIERTELNE W TYM MIEJSCU
34. Dodane przez Kierowca, w dniu - 15-07-2015 17:51
Gratuluję pomysłu? To, że kierowcy nie potrafią jeżdzić to jedno, drugie to pojazdy nauki jazdy które bardzo skutecznie zablokują to rondo. A może policja zacznie karać tych kierowców co poruszają się z predkością w garnicach 25-40 km/h za utrudnianie ruchu zwłaszcza tych nr PKS, PGS, PLE. O drodze krajowej nr 5 przez miasto szkoda mówić to masakra, zrobienie prawo i lewo skrętów bez możliwości jazdy na wprost bardzo urudnia jazdę i tak źle ustawione czasy zapalania się sygnalizacji.
35. Dodane przez tan, w dniu - 15-07-2015 19:05
Panie "kierowco" z kom 34. Chyba ktoś tu zapomniał, że też jeździł elką, żeby owe prawo jazdy dostać. A mówiąc tu o numerach rejestracyjnych pojazdów strasznie się pan pogrąża... Leszczyniak się znalazł od siedmiu boleści
36. Dodane przez Wojtek, w dniu - 15-07-2015 19:11
Leszno miastem rond a właściwie rondek...ha, ha, ha. Trzeba było położyć na środku krzyżówki oponę od kombajnu. Byłoby taniej a na pewno bezpieczniej bo więcej widać. Niestety Leszczyniacy nie potrafią poruszać się po rondach powyżej jednego pasa ruchu. Ale to nie powód aby zamalować drugi pas ruchu. Proponuję aby zamalować 1-2 pasy ruchu na trasie W-Z i 3 Maja bo też nie wszyscy umieją zmienić przepisowo pasy ruchu, a jak wzrosłoby bezpieczeństwo...NIE TĘDY DROGA!!!
37. Dodane przez kierowca, w dniu - 15-07-2015 19:17
Ludzie nie umieją jeździć na rondach dwupasmowych, nie tylko w Lesznie, w tvn turbo widziałem, jak policjanci cierpliwie tłumaczyli sprawcy kolizji zasady ruchu na takim rondzie, a dotyczyło to Warszawy (i kierowca nie był z Leszna :) ). Podpowiadam,za policjantami, że trzeba sobie w wyobraźni rondo "wyprostować", wtedy chyba nikt z lewego pasa nie skręca w prawo zajeżdżając drogę jadącym prawym pasem ? A, że rondo jest zbyt małe zarówno dla ciężarówek, jak i do zmiany pasa na rondzie to oczywiście racja
38. Dodane przez poszkodowany, w dniu - 15-07-2015 19:45
Wreszcie ustalony zostal cel na tym rondzie wskazujac droge trazytowa Poznan-Wroclaw dwupasowa. Fabryczna to droga lokalna. Tych ktorzy wskazuja na spowolnienie rzapraszam do Komornik. Zreszta widac w wypowiedziach głeboką prowincje. To fakt czesc leszczyniakow po prostu nie zna przepisow.
39. Dodane przez :), w dniu - 15-07-2015 21:58
Tak parkuje Policja:) 

40. Dodane przez Lubomir, w dniu - 15-07-2015 22:08
Z zewnetrznego pasa tylko skręt w prawo na najbliższym zjezdzie. Z pasa wewnętrznego jazda prosto. To takie trudne? Rondo to skrzyżowanie o ruchu okreznym. Rondo Podwale jak i rondo w Gronowo są zle oznakowane. Może trzeba było zastanowić się przed budową rond czy będą bezpieczne i czy się sprawdza.
41. Dodane przez Jerzy, w dniu - 15-07-2015 22:21
Popieram kom. nr 34. Piątka jest fatalnie oznakowana. A nasz prezio nic w tym temacie nie robi.
reklama
42. Dodane przez do 40. Dodane przez, w dniu - 15-07-2015 22:55
ruch okrężny - jazda prosto, sam sobie zaprzeczasz i w wogóle źle piszesz, prawidłowe rondo 2 pasmowe (które ma tylko 4 zjazdy) ma tak (przed wjechaniem na nie): prawy pas w prawo i prosto, lewy pas prosto i w lewo, kiedy jest mały ruch powinno sie też z lewego pasa bez problemu zawrócić, kiedy duży trzeba ustąpić miejsca tym na prawym pasie co jadą prosto, więc ronda 2 pasmowe nie są najszczęśliwszym miejscem do zawracania, inaczej jest jak są 3 pasy na rondzie lub więcej i jeszcze tramwaje i dziwne światła dla jednych widoczne, dla innych nie, :) na takich rondach nie ma żadnych zasad, można się tylko modlić o przetrwanie (patrz rondo RATAJE Poznań)
43. Dodane przez fx, w dniu - 15-07-2015 22:57
poziome, prawidłowe oznaczenie na jezdni kierunków ruchu na rondzie dwupasmowym i sprawa załatwiona. Proszę popatrzeć na Anglię większość rond to ronda dwupasmowe ale dobrze oznaczone, ja będąc tzw. polskim kierowcą, który wynajął auto w Anglii z kierownicą po prawej stronie nie miałem problemów na tamtejszych rondach, bo są mądrze oznaczone pionowo i poziomo. Kto jeździł po Anglii to się ze mną zgodzi :)
44. Dodane przez do 43. Dodane przez, w dniu - 15-07-2015 23:24
w Anglii prawie nie ma rond 2 pasmowych , 90% rond to lokalne skrzyżowania z namalowaną plamą na środku, ale to działa
45. Dodane przez polo1234, w dniu - 15-07-2015 23:25
wystarczyło myslec i nie zajezdzac drogi jadącym lewym pasem od str.poznania na wprost,to by były dalej dwa pasy,a tak cwaniactwo zostalo ukarane , nie bedzie dylematów kto mial pierwszenstwo ,kto wjezdzał,a kto zjezdzał z ronda,wszyscy na lewy pas i problem rozwiązany...i zapamiętać ze znak ustąp pierwszenstwa dotyczy nie tylko jednego pasa ruchu.wystarczylo postac chwile na parkingu tesco i popatrzec co sie wyprawia na tym rondzie to i tak mało dzwonów tam było.
46. Dodane przez byłykomedatdrogówki, w dniu - 16-07-2015 00:12
Chorzy ludzie?? To jest zaprzeczanie temu do czego buduje się jezdnie o dwóch pasach ruchu w jednym kierunku! Przecież ta sytuacja z tymi rondami to jest wymuszanie agresji i stresu na ulicach, na kierowce kierowce przez ludi nie mających pojęcia o kulturze jazdy, zachowań podczas kierowania pojazdem.
47. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 16-07-2015 09:00
Nie ma to jak zrobić dwupasmowe rondo za miliony złotych, na początek tylko z 3 wyjazdami, a potem zamalować 3/4 tego ronda. Najlepiej zakazać jazdy na wszystkich pasach :-). Dodatkowo od strony Fabrycznej gdzie otwarte są obydwa pasy ruchu, nie ma żadnej informacji o tym, że na rondo można wjechać tylko jednym pasem, dopiero dojeżdżając już do samego wjazdu na rondo spotyka nas niemiła niespodzianka i trzeba liczyć na to że ktoś z pasa wewnętrznego pozwoli nam wjechać na to nieszczęsne rondo. Ponadto przy samym już wjeździe na rondo jakiś idiota postawił ogromny znak, który ogranicza widoczność i zasłania wjazd na rondo.  
 
A może tak Panowie z Zarządu Dróg zabrali się za rondo w Gronowie, kierujący wyjeżdżający z Gronowa i Wilkowic mają nie lada problem żeby wjechać na rondo. Po pierwsze, bo mają do dyspozycji tylko jeden pas, a po drugie kierujący ze strony Poznania lub Wrocławia czują się jakby byli na drodze głównej i wjeżdżają na rondo w zasadzie bez zatrzymywania się. Po drugie, wjazdy na rondo z Gronowa i Wilkowic są wykonane pod kątem, więc zimą "wepchnąć" się na rondo bez poślizgu to cud. Co za troglodyci projektują te ronda a inni ustalają na nich ruch. Paranoja!!! 
 
Policja i Prezydent to raczej powinni się zająć pracą Naczelnika Zarządu Dróg i jego podwładnych, tam to dopiero pracuję nieudacznicy. Jak im się paluszkiem nie pokaże co źle zrobili i jak można by coś ulepszyć to sami na to nie wpadną.  
 
Trzy ronda na krajowej piątce są oznakowane w nieprawidłowy sposób, w ogóle przejazd "5" przez Leszno to szkoła przetrwania. Czekasz na skrzyżowaniu 3 min, przejeżdżasz, a razem z Tobą jeszcze ze dwa auta, nie więcej!!!, wszystko po to żeby za 10 metrów znów czekać 3 min, razem oczywiście z tymi dwoma autami co miały to szczęście ruszyć razem z Tobą. Już się cieszysz, bo pójdzie sprawnie, przecież przed sobą widzisz 4 pasy ruchu, ale nie nagle okazuje się, bo dwa są zarezerwowane do skrętu w prawo i w lewo. Jeszcze lepiej jest jak ci nagle na drodze szybkiego ruchu wyrośnie jakiś znak, pachołek, bo akurat komuś się robót drogowych zachciało, albo w środku dnia, w godzinach szczytu zaczną malować pasy. 
 
Na całym świecie drogi szybkiego ruchu i ronda są robione po to żeby usprawnić ruch, a w Lesznie po to żeby utrudnić kierującym życie.  
 
Naczelnikowi Miejskiego Zarządu Dróg proponowałaby zacząć od siebie i swoich Pracowników, bo Waszej winy w tym bałaganie na leszczyńskich drogach jest 50%. Chociaż na pewno my zwykli ludzie tu na dole się nie znamy, a tam w Urzędzie to ludzie tylko z wyższym wykształceniem i "doświadczenie", ale za to bez umiejętności logicznego myślenia. 
 
I jak tu się od rana nie denerwować, jak urzędnicy takie głupoty gadają. 
 
Mimo wszytko miłego dnia Wszystkim życzę.
48. Dodane przez kuba, w dniu - 16-07-2015 09:32
to jest absurd. wczoraj jechalem nauka jazdy korkowala rondo od strony fabrycznej a tak moglbym ja ominac z drugiego pasa.ta zmiana tylko powiekszy korki.
49. Dodane przez Leszno, w dniu - 16-07-2015 09:46
zacznijmy od tego: 
PRZY ZJEŹDZIE Z RONDA NALEŻY TEN ZAMIAR SYGNALIZOWAĆ, co mało kto czyni jadąc np z Gronowskiej w Wilkowicką.
50. Dodane przez Mario80, w dniu - 16-07-2015 12:36
teraz po oczekiwaniu 5 minutowym każdy nerwowo będzie próbował wjechać na rondo od fabrycznej
51. Dodane przez do 38, w dniu - 16-07-2015 14:34
A Komorniki to jakiś wzór dla ciebie? TO przecież jest kolejny debilizm, aby w taki sposób rozwiązać ruch na drodze krajowej. Mamy równać do gorszych? A prowincje to widać w komentarzach, rzeczywiście; najwidoczniej w twoim komentarzu.
52. Dodane przez leszno, w dniu - 16-07-2015 14:52
wypadki na tym rondzie były przeważnie na wylocie w strone Wrocławia ! wjezdzajacy od Poznania( lewym pasem ) nie ustepywał tym co np wjezdzali (prawym pasem od ul fabrycznej i chcieli jechac na Poznan) Przeciez raz ze ma go po prawej a po drugie zjezdzajac z ronda na Wrocław to on zmienia kierunek jazdy i musi ustapic!
53. Dodane przez KIEROWCA, w dniu - 16-07-2015 15:15
JĘZYK POLSKI ZA UBOGI ŻEBY TEGO (...)OKREŚLIĆ CO TO WYMYŚLIŁ GRATULACJE PANIE PREZYDENCIE TAKIEGO TYPA PAN JESZCZE TRZYMA POZDRAWIAM
54. Dodane przez Natalia, w dniu - 16-07-2015 18:26
Beznadziejny pomył! Kto to wymyślił??? Teraz korki na fabrycznej to codzienność... Problem stoi po stronie kierowców wyjeżdżających z Tesco a nie wyjeżdżających z ul. Fabrycznej...
55. Dodane przez czesław, w dniu - 16-07-2015 18:36
to po co to rondo bez sensu !!!!!
56. Dodane przez Bajka, w dniu - 16-07-2015 20:29
A ja się zastanawiam czy to kiedykolwiek było rondo czy tylko jego namiastka. Dla mnie ono od początku było dziwne, mało płynne, takie jak by na okoliczność kolizji wymyślone. Zaznaczam że trochę dużo czasu spędzam za kierownicą i wiem co napisałam.
57. Dodane przez wdfgh, w dniu - 16-07-2015 21:45
wlasnie macie przyklad w komentarzu 52 dlaczego zmieniono tam organizacje ruchu,nic tylko pogratulowac wyobrazni...
58. Dodane przez olek, w dniu - 17-07-2015 21:09
wreszcie przestaną się wpychać z lewego pasa,gdy jedzie ciężarówka...a potem lament,bo ciężarówka się naddaje!
59. Dodane przez JAŚ, w dniu - 17-07-2015 22:29
DO KOM.13..CZYTAJ ARTYKUŁ ZE ZROZUMIENIEM,A NIE BZDURY PLECIESZ...
60. Dodane przez Ryszard Roman Dobrowolski, w dniu - 10-01-2016 16:13
Rondo Podwale, Rondo Antoniny i Rondo Gronowo nie są w rozumieniu prawa "skrzyżowaniami o ruchu okrężnym" dlatego jadący nimi powinni stosować się do ich kierunkowego oznaczenia a nie zasad RUCHU OKRĘŻNEGO, które obowiązują kierujących na pozostałych leszczyńskich rondach, które są jednopasowymi i semidwupasowymi "skrzyżowaniami o ruchu okrężnym".
61. Dodane przez MrErdek1, w dniu - 17-04-2016 01:30
A tu link do poprzedniego wpisu (60) http://mrerdek1.blogspot.com/2015/06/38-leszn(...)e-wyjechac.html
62. Dodane przez MrErdek1, w dniu - 17-04-2016 01:44
Uwagi do komentarza 52. Jadący zarówno lewym jak i prawym pasem ruchu w kierunku Poznań - Wrocław jak i Wrocław -Poznań nie zmienia kierunku jazdy. Zgodnie z oznakowaniem porusza się cały czas na wprost. Nie ma zatem ustawowego obowiązku sygnalizowania czegokolwiek. Gdyby RONDO Podwale było "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" to by na wlotach nie było strzałek kierunkowych, pasy ruchu byłyby wyznaczone jedynie okrężnie a zjazd byłby dozwolony tylko z zewnętrznego pasa ruchu. Wtedy opuszczenie RONDA wymagałoby skrętu w prawo na drogę wylotową co ma się obowiązek zawczasu i wyraźnie zasygnalizować. Wszystkie trzy RONDA na DK5 w obrębie Leszna są bezprawnie oznaczone znakami C-12 co jet już naszą rodzimą polską patologią i przyczyną niekończących się dyskusji o tym jak jeździć na polskich RONDACH.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj