Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Śmieci podrożeją. Ale kiedy i o ile - nie wiadomo

KZGRL podsumowuje dwa lata działania

Śmieci podrożeją. Ale kiedy i o ile - nie wiadomo

15.07.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

Podwyżka opłat za zagospodarowanie odpadów jest nieuchronna – zapowiada Eugeniusz Karpiński, przewodniczący zarządu Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego. Nie określa jednak ile wyniesie podwyżka ani kiedy ona nastąpi – wszystko wskazuje na to, że nie w tym roku.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W lipcu mijają dwa lata od wejścia w życie nowych przepisów o zagospodarowaniu odpadów i związanych z nimi opłat „śmieciowych”. Z tej okazji Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego zorganizował konferencję prasową, podczas której poinformował o swojej działalności.

Najkrócej można ją streścić trzema słowami: jest coraz lepiej. Coraz więcej osób składa
deklaracje śmieciowe, coraz więcej osób płaci i coraz więcej odpadów trafia do zakładu zagospodarowania w Trzebani, zamiast do lasów czy pieców. Przewodniczący zarządu związku Eugeniusz Karpiński poinformował też, że system jest coraz szczelniejszy, dzięki czemu opłaty rozkładają się na coraz większą liczbę osób zamieszkujących gminy wchodzące w skład związku.

Dowodem na dobre działanie jest bilans za ubiegły rok - związek odnotował 1,5 miliona złotych „zysku”, czyli nadwyżki przychodów nad kosztami. Jednak, jak zaznaczył Karpiński, w tym roku już nie jest tak różowo. Rozstrzygnięte pod koniec ubiegłego roku przetargi na wywóz odpadów były droższe niż poprzednie, KZGRL ma też wyższe koszty związane z uruchomieniem Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, czyli tak zwanych PSZOKów - do dziś jest ich 16, do końca roku powstaną kolejne dwa, dzięki czemu będą one działać w każdej gminie. Dodatkowym problemem jest nieregularność wpływu opłat - różnice w poszczególnych miesiącach sięgają pół miliona złotych.

Dlatego przewodniczący związku już teraz sygnalizuje, że mieszkańców gmin wchodzących w jego skład czekają podwyżki opłat. -Kiedy i o ile, tego nie mogę na razie określić - zaznaczył. Wszystko będzie zależeć od analiz, które zostaną przeprowadzone w najbliższych miesiącach. -Decyzje podejmą przedstawiciele gmin, poinformujemy o niej z trzymiesięcznym wyprzedzeniem - zapewnia Karpiński - jednak z przekonaniem graniczącym z pewnością mogę powiedzieć, że nie nastąpi to w tym roku.
 
Komentarze (51)
1. Dodane przez tt, w dniu - 15-07-2015 15:34
różnica w opłacie za śmieci segregowane powinna wynosić ze 100 zł miesięcznie na osobę, zaraz by się ulice zapełniły ładnie poukładanymi kolorowymi woreczkami, dziś pospólstwo wali wszystko do jednego kubła, bo róznica praktycznie żadna
2. Dodane przez xxx, w dniu - 15-07-2015 15:48
do kom. 1 to "pospólstwo" jak to nazywasz, dzięki temu że nie segreguje i płaci więcej, daje zarobić innym ludziom, którzy to zrobią za nich- bo chyba tylko takie może być uzasadnienie wyższej opłaty
3. Dodane przez Witek, w dniu - 15-07-2015 16:06
100 zł - zgadzam się, ale za 4 osobową rodzinę 36 to za dużo, bo proszę Pana Karpińskiego, na tyle ja muszę pracować 2,5 godziny plus jeszcze co czwartek po godzince na segregowanie papieru, plastiku, szkła itp... Moi rodzice nie segregują, ja bym im zrobił i 300 zł, bo przemówić im nie można jak zaśmiecają świat swoim lenistwem...
4. Dodane przez Iza, w dniu - 15-07-2015 16:31
Podwyżka tak, ale dla tych co śmieci nie segregują.W centrum miasta idzie wszystko w piec.Tak więc nauczyli by się segregacji.To wszystko dla naszego dobra czy tak trudno to pojąć.
5. Dodane przez Jola, w dniu - 15-07-2015 16:53
Pss śmieszne i tak jest drogo nawet worków nie dają ciągle ich brak albo inni kradną
reklama
6. Dodane przez ktos, w dniu - 15-07-2015 17:25
1,5 bańki nadwyżki i podwyżki? kpina starczy z nawiązką na PSZOKI panie prezyd leszna- nie pozwól na takie numery
7. Dodane przez kaz, w dniu - 15-07-2015 17:51
może zmienić zarząd???Kolesie na emeryture!Wybory niedługo
8. Dodane przez Krystian, w dniu - 15-07-2015 17:54
Jakim prawem podwyżki, jak jest zysk 1,5 miliona. Kpina i nic więcej, jak może generować zyski KZGRL. Taka firma powinna wychodzić na "0", wówczas jest prawidłowo zarządzana. Jeżeli jest zysk to coś jest nie tak ,to moim zdaniem powinniśmy płacić mniej. Ale nasze zdanie się nie liczy.
9. Dodane przez zal, w dniu - 15-07-2015 18:03
No wiec wlasnie 1,5 mln i im Malo ? Ile by to nie bylo to i tak powiedzialby ze to malo. Lepiej niech powie ile zarabia bo przedstawiając roczny zysk i wróżenie z fusów odnośnie przyszłych kosztów których suma sumarum w ogole nie podal powinno od razu skutkować brakiem premii albo obniżeniem wyplaty. Nawet jak koszty zwiększa sie o ten milion to co 500 tys zysku to tez mu Malo? Walnięty jest czy co? Najlepiej dowalić mieszkanca a swoim podwyżki - cala Polska. Prezesi od siedmiu boleści.
10. Dodane przez yyy, w dniu - 15-07-2015 18:04
Zróbmy referendum czy chcemy podwyżki czy nie!
11. Dodane przez wyborca, w dniu - 15-07-2015 18:11
Proszę Pana Prezydenta o zajęcie jednoznacznego stanowiska w naszej sprawie. Może być tutaj na blogu.
12. Dodane przez fifi, w dniu - 15-07-2015 18:17
co na pensje mają uje mało obciąć pobory tym leniom z biur i zaraz nie trzeba bedzie podwyżki
13. Dodane przez olo, w dniu - 15-07-2015 19:04
Bo ten system jest chory. Każdy powinien mieć wybór odbiorcy śmieci. Tylko konkurecja może obniżyć koszt utylizacji śmieci.
14. Dodane przez ekolog, w dniu - 15-07-2015 19:07
1) Z wypowiedzi p. Przewodniczącego wynika, to co od dawna podejrzewałem, że im będzie (jest) lepiej ... tym gorzej dla KZGRL i trzeba podnieść opłaty. Ten twór KZGRL istnieje, żeby dać stołki i dodatkowe pensje różnym samorządowcom (np. poprze Radę Nadzorczą, zlecenia, analizy itd.), śmieci nawet posegregowane są problemem, bo trzeba się nimi zająć ... 
2) Gdyby związkowi naprawdę zależało na atrakcyjnych, dających dochód odpadach typu złom, kartony, elektrośmieci, to tak by zorganizowali zbiórkę, żeby nie przechytywały tego inne firmy, czy zbieracze oddający to potem w skupie, a że tak jest to każdy widzi. 
3) Pan Karpiński, jak tylko objął to stanowisko to przepowiadał wzrost cen, z takim nastawieniem, to newet przy wielkich zyskach opłaty muszą wzrosnąć, zresztą nadwyżki łatwo "skonsumować" np. przyznając (sobie nawzajem) premie i nagrody.
15. Dodane przez kaz, w dniu - 15-07-2015 19:14
Wszyscy tam w zarządzie to kolesie!!!Zarząd wzajemnej adoracji!!!Ręka ręke myje!!!WSTYD PANOWIE!!!jak K.B.P.Zero honoru!!! Borowiak czy to widzi???
16. Dodane przez zbulwersowany, w dniu - 15-07-2015 19:18
Nie dość, że kawkę i ciasto za nasze wcinają, to jeszcze podwyżki im w głowach. W ŻADNYM WYPADKU !!!
17. Dodane przez Giotto, w dniu - 15-07-2015 19:31
Po co mi śmietnik skoro mogę swoje śmieci sprzedać sam u łachola ?
18. Dodane przez c, w dniu - 15-07-2015 19:34
Towarzystwo wzajemnej adoracji!Kruk krukowi oka nie wykole
19. Dodane przez trzy, w dniu - 15-07-2015 19:34
nie bardzo rozumiem tych co piszą, że Prezydent ma coś zrobić w tej sprawie (domyślam się, że chodzi o Prez. Leszna), z tego co wiem ma 1 głos, tak samo jak każdy szef z pozostałych 17 gmin więc jego działanie to 1/18.
20. Dodane przez jojo, w dniu - 15-07-2015 19:43
Proponuję obniżyć pensję panu Karpińskiemu i przeznaczyć to na podwyżki.
21. Dodane przez do kom.10, w dniu - 15-07-2015 19:43
Ja bym raczej zastanowił się co do sensu istnienia KZGRL podczas gdy równolegle działa MZO. Likwidacja dodatkowego "tworu" mogłaby dać niemałe oszczędności. Kto wie dlaczego w ogóle KZGRL powstał ?
22. Dodane przez Echo, w dniu - 15-07-2015 20:05
Ta Spóła z udziałem Urz. Miasta powinna raczej być spółką która nie żyłuje na odbiorcach. W obecnej chwili to chyba tak wygląda. Może by tak zrobić jakąś kontrolę czy rzeczywiście zasadne są niektóre wydatki, podwyżki i działania. Związek nauczył się dostawać kasę , a niekoniecznie właściwie rozporządzać.
23. Dodane przez DO K. 21, w dniu - 15-07-2015 20:08
nAJLEPSZYM WYJŚCIEM I WPROWADZENIE OSZCZĘDNOŚCI I TO SPORYCH BYŁOBY "LIKWIDACJA KZGRL". TYLE W TEMACIE. Oninie będą dążyć do oszczędności, ekonomicznego zarządzania. To są urzędnicy.
24. Dodane przez J., w dniu - 15-07-2015 20:16
Ktoś wie jak Gmina Osieczna wyszła na wystąpieniu z KZGRL? Zaoszczędzono na tym?
25. Dodane przez do kom. 13, w dniu - 15-07-2015 20:25
Zgadzam się z tym. Nie dość, że mamy do czynienia z monopolem śmieciowym, to jeszcze zarządzają nim, w podobnym zakresie dwa podmioty. Gdy Osieczna wystąpiła z KZGRL, to dostała tylko jedną ofertę - z MZO - z tego co pamiętam cena wzrosła wtedy ze 140 na 180 zł na tonę. Czyli 30% drożej. Brak mechanizmu rynkowego powoduje, że nikomu tak naprawdę nie zależy na satysfakcji mieszkańców. 
"Dowodem (...) jest bilans za ubiegły rok - związek odnotował 1,5 miliona złotych"
26. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 15-07-2015 20:35
Plan wydatków KZGRL w 2015 roku m.in. wydatki na wynagrodzenia pracowników, składki ZUS, szkolenia, czynsze za budynki, itp. przekracza kwotę 1,5 mln. zł 
Tzw. zakup usług pozostałych to kwota prawie 31 mln zł. 
Czy na pewno nie da się tutaj znaleźć oszczędności ? 
Najłatwiej jest przerzucić koszty na mieszkańców, ale czy to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich czy tylko dla Związku?
27. Dodane przez KKK, w dniu - 15-07-2015 20:37
Do kom. 21. Dokładnie po jaką cholerę powstał KZGRL po to by zorganizować ciepłe posadki,a pan Karpiński czuje się jak premier i wlepia to kary to kartki na pojemniki. Tam pracuje ponad 20 os. każdy niech ma po 3-4 tysie nie licząc najwyższych stołków,... polikwidować to dziadostwo niech MZO jak dawniej zajmuje się wywozem a podwyżki pójdą w niepamięć apropos podwyżek jak w związku komunalnym koszą kasę to pracownicy mzo bieduje ( 1,5-1,8 tyś. robol )odwala najczarniejszą robotę, panie Karpiński słowo wstyd to za mało :-( , panie prezydencie Borowiak czas działać !!!
28. Dodane przez piotr, w dniu - 15-07-2015 20:40
najlepsze ze w PSZOKACH nie oddacie np lodowki bez agregatu !to co wtedy do lasu ? ot taka polityka zwiazku
29. Dodane przez zolo, w dniu - 15-07-2015 21:34
Jest dokładnie tak jak pisałem pierwszego dnia kiedy powstawało to towarzystwo wzajemnej adoracji. Prawde mowi Prezes. W zeszłym roku była nadwyzka- było na trzynastki i premie. W tym roku zapowiada sie ze nadwyzki nie bedzie-trzeba dopłacić. Czego jeszcze nie rozumiecie. Cały interes śmieciowy to gra rynkowa- tylko wynagrodzenia i płace sa wyłaczone. ONE SIE POPROSTU NALEZA. Pozwolona stworzyc taki wrzód i teraz trzeba go karmić. Proste?
30. Dodane przez MM., w dniu - 15-07-2015 22:00
PSZOK przyjmuje za darmo 100 kg odpadów budowlanych od osoby. Za większą ilość trzeba zapłacić lub wywieźć do lasu po to by potem właściciel nieruchomości na swój koszt uprzątnął dzikie wysypisko odpadów. Bezsens.
31. Dodane przez fff, w dniu - 16-07-2015 00:48
przy więcej niż 2 osobach w gospodarstwie domowym cena za osobę powinna być mniejsza. Oczywiste jest ze więcej osób w jednym mieszkaniu produkuje znacznie mniej śmieci niż ta sama ilość osób mieszkająca osobno, choćby dlatego że więcej osób nie wyrzuca tyle jedzenia i kupuje wszystko w większych opakowaniach. Cena za śmieci już teraz stanowi znaczne obciążenie dla budżetu domowego
32. Dodane przez Bo ja, w dniu - 16-07-2015 08:47
Weźcie się za tych co nie płacą
33. Dodane przez Witek, w dniu - 16-07-2015 09:04
Panie Karpiński, tutaj może Pan nazbierać najwięcej informacji co poprawić i mieć odwagę propozycji zmian np. rodziny 2 + n płacą mniej za śmieci, solidnie uargumentowane w powyżej w komentarzach, osoby niesegregujące płacą dużo więcej.... PSZOKki przyjmują więcej niż śmieszne 100 kg odpadów budowlanych. Nie przyznajemy sobie 13 i nagród, chyba, że pojawi się np. Pan w gminie Pępowo i będzie osobiście sprzątał rowy! Jeżdżąc rowerem, aż człowiekowi ciśnienie wzrasta i sam się zatrzymuje aby co nieco tych śmieci zabrać do domu i posegregować jak się należy... Tylko znając życie Pan prezes nie będzie miał na tyle odwagi tutaj odpowiedzieć na nasze postulaty, no chyba, że się mylę...chociaż mało możliwe.
34. Dodane przez karol, w dniu - 16-07-2015 09:22
na panstwowych tlustych etatach trzeba tłusto zarabiac.ewa kopacz wam doplaci !!! tylko Pawel Kukiz nas uratuje
35. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 16-07-2015 09:30
Niech mi ktoś przytoczy chociaż jeden powód dla którego potrzebny jest KZGRL. MZO jak wywoziło tak wywozi śmieci, kiedyś MZO dawało pojemniki teraz trzeba było je kupić. Zbędna biurokracja i tyle w temacie.
36. Dodane przez J., w dniu - 16-07-2015 09:40
Niestety odnoszę przykre wrażenie, że dla KZGRL nie ekologia i nie mieszkańcy są najważniejsi. Mogę się mylić, ale chyba celami nadrzędnymi są wyniki i wskaźniki KZGRL. Są co prawda organizowane co chwila jakieś konkursy, zwłaszcza plastyczne dla dzieci, które zapewne mają pokazywać edukację społeczeństwa, ale jednocześnie zniechęca się część mieszkańców do segregacji bo koszty zakupu pojemników do segregacji w budynkach wielorodzinnych, przerzucono na mieszkańców, przy okazji wycofując te pojemniki z miejsc publicznych. Wycofanie pojemników z obszarów miasta, to anty-edukacyjny sygnał dla mieszkańców, pokazujący, że w mieście nie segregujemy odpadów. 
Pamiętam też kwietniowe problemy z kilkoma oponami na Zatorzu, gdy zbierano odpady wielkogabarytowe. Nie zabrano ich bo narzucono sztywne, urzędnicze ograniczenia - jednorazowo max 4 opony z jednej nieruchomości i nie więcej. Jestem przekonany, że po takim doświadczeniu, następnym razem, nie jedna osoba spali takie opony lub wyrzuci je do lasu.
37. Dodane przez zyga, w dniu - 16-07-2015 09:47
do fff- no nie przesadzaj. Chyba, że porównujesz poprzedni okres i nie miałeś umowy na śmieci tylko je paliłeś albo do lasu woziłeś. Za starych przepisów u mnie 3 osoby- na miesiąc 2 kubły po 28 zł=56 za nowych 3x10 zł=30. Ktoś tu liczyć nie umie/ nie mieszkam na waszym terenie tylko w sąsiedztwie/
38. Dodane przez Ryszard, w dniu - 16-07-2015 09:54
Czy we wszystkich miejscowościach w których odsługuje KZGRL musi być wywóz 1* na tydzień, rozumiem miasto, ale ja segreguje nieczystości, niektóre do kompostnika nie palę żadnych papierów ani folii, nawet nie mam takiej możliwości, i pojemnik wystawiam 1* w miesiącu bo jest dopiero pełen . Co tydzień widzę przejeżdzający samochód MZO, robi niepotrzebnie kilometry i tak jest w większości Gminach. Czy nie można by wywozić co dwa tygodnie, przecież jest segregacja, nie ma tyle nieczystości,- będą OSZCZĘDNOŚCI NAPEWNO BĘDĄ ,zrobić sondaż. Czy Pan Karpiński nie jest już nic więcej wymyślić niż podwyżki, Pan już by powinien ustąpić miejsca tym co coś wniosą, Pana możliwości się już wyczerpały, Pan jest nie reformowalny. Zastanów się Pan, ustąp Pan z honorem.
39. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 16-07-2015 11:12
Zbędna i kosztowna. Ja też nie widzę zasadności istnienia tego związku. I nie znam nikogo, kto myśli inaczej. A nawet gdyby zarząd związku twierdził, że bez nich MZO niektórych spraw nie potrafiłby zrobić, to na miejscu zarządu MZO czułbym urażony tak niską oceną ich fachowości.
40. Dodane przez Gratulacje, w dniu - 16-07-2015 11:25
Mamy w Lesznie MZO, KZGRL i kto wie kogo jeszcze kto się zajmuje czystością i estetyzacją miasta.  
To ja się pytam dlaczego niektóre trawniki wyglądają tak jak na załączonym zdjęciu ? Zaznaczę, że tuż obok tego miejsca przechodzi bardzo ruchliwy ciąg pieszy i samochodowy a widok ten nie zmienia się przynajmniej od kilku miesięcy. Ale oczywiście jest coraz lepiej, wskaźniki nam rosną, system jest coraz szczelniejszy i samopoczucie wspaniałe. Gratuluję.
41. Dodane przez JAAA, w dniu - 16-07-2015 12:35
A gdzie straz miejska. I podobne instytucje. A śmieci jak kogos stać żeby płacić 100 zł. To płać bo ja płace i segreguję. A czemu my znowu mamy więcej płacić za śmieci i tak będą leżały. Czy 100 zł czy 20 zł
42. Dodane przez Rof, w dniu - 16-07-2015 12:53
Zapraszam do zapoznania się kontrolą wyników NIK ODNOŚNIE KOSZTÓW ODBIORU ŚMIECI , ŻE SĄ CENY ZAWYŻONE I NIE TYLKO...
43. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 16-07-2015 13:27
Wrzucę link do strony "NIK o odpadach komunalnych" z 22 czerwca br. 
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-odpa(...)omunalnych.html
44. Dodane przez paranoja, w dniu - 16-07-2015 21:26
śmieci w górę, a w koszach pełno bo się ich nie zabiera co tydzień, bo podobno się koszach apli kpina nie wpominając już o workach , których jak uświadczysz 1 sztuke raz na kwartał...... to sztuka a jak dzwonię do KZGRL to mówią, że mam w soje prywatne worki śmieci segregować.....czyli jeszcze dopłacać do interesu??????paranoja jakaś
45. Dodane przez aga, w dniu - 16-07-2015 21:56
jestem za jak i wiekszosc spoleczenstwa likwidacja tego zwiazku.nikomu do niczego nie poczebna instytucja.MZO wruci i beda oszczednosci.a ta ustawa smieciowa do trybunalu .w zadnym unijnym panstwie nie ma takiego bubla.
46. Dodane przez Gość, w dniu - 16-07-2015 22:10
Sami pracownicy zakladu komunalnego wkładają plastiki do odpadów mueszanych więc jska tu ochrona środowiska ?!
47. Dodane przez aga, w dniu - 16-07-2015 23:22
zgadzam sie z kom nr 46.przykladem moj sasiad .niby segregowane?ale do kubla tylko to czego nie morze spalic .teraz latem jak to spala to smrod taki ze szok.pytam ? po co ta ustawa jak kazdy robi jak mu pasuje?po co straz miejska jak pozwala na takie bezprawie.interweniowalem..
reklama
48. Dodane przez ww, w dniu - 17-07-2015 11:30
Panie Borowiak, to następny twór poprzedniej władzy. Sto stanowisk i wydane miliony na wypłaty. Śmieci coraz więcej na ulicach w lasach i parkach. Proszę się temu przyglądnąć!!
49. Dodane przez Związek, w dniu - 17-07-2015 12:48
KZGRL to związek komuny - ostatnie tchnienie małego. 
Rozumowanie i praca w związku tak jak pan każe. 
Dosyć komuchów i przywilejów tam nie jest dbanie o nas ludzi. Włoszakowice, Niechlów i inne prowadzą same sprawy opłat komunalnych i pokazały, że można. 
Prezydenci naszego miasta zastanówcie się i zlikwidujcie powstały chory twór.
50. Dodane przez karol, w dniu - 17-07-2015 18:33
mieszkam w blokach i widze jak pod smietnik podjezdrzaja auta z rejestracjami PLE i wala worki do smietnika spoldzielni .niech spoldzielnia ogrodzi pojemnik kazdy dostanie klucz i bedzie porzadek ja za wiejska cholote nie bede placil wiecej.nie wspominajac o tych co z domkow jednorodzinnych podrzucaja smieci
51. Dodane przez Karolek, w dniu - 18-07-2015 12:15
A mnie się podoba. I to jak KZGRL funkcjonuje, i Panie tam pracujące. 
Sam nie wiem które bardziej....
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj