Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Będzie Teatr Miejski w Lesznie

Marszałek przekazuje CKiS

Będzie Teatr Miejski w Lesznie

29.10.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

Zarząd Województwa Wielkopolskiego podjął decyzję o przekazaniu samorządowi Leszna Centrum Kultury i Sztuki przy ul. Narutowicza. Budynek trafi do miasta nieodpłatnie, a województwo przez 10 lat będzie go współfinansować kwotą ponad miliona złotych rocznie. –To bardzo dobra wiadomość, oznacza, że będziemy mieli teatr miejski z prawdziwego zdarzenia – mówi Rafał Kotomski, rzecznik UML.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Negocjacje w sprawie przejęcia przez samorząd Leszna należącego do województwa Centrum Kultury i Sztuki trwały od kilku miesięcy. Wreszcie udało się osiągnąć porozumienie. Dziś Zarząd Województwa zaakceptował projekt uchwały o przekazaniu CKiS. Trafi ona na obrady
najbliższej sesji Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.

-Podjęta dziś decyzja jest wstępem do szczęśliwego finału moich rozmów z Prezydentem Łukaszem Borowiakiem, który przedstawił bardzo interesującą propozycję przyszłości tej instytucji kultury
- mówi Marszałek Marek Woźniak. Chodzi tu przede wszystkim o stworzenie teatru z prawdziwego zdarzenia, z zatrudnianą na stałe trupą profesjonalnych aktorów.

Zgodnie z projektem od 1 stycznia przyszłego roku Centrum Kultury i Sztuki stanie się własnością samorządu Leszna. -Cały obiekt przejmujemy nieodpłatnie - mówi Rafał Kotomski - Urząd Marszałkowski zobowiązuje się do przekazywania na działalność centrum 1,1 miliona złotych rocznie przez 10 lat. Zdaniem rzecznika miasto będzie dofinansowywać CKiS dotacją w co najmniej takiej samej wysokości.

Po decyzji Sejmiku uchwałę o przejęciu obiektu musi wydać jeszcze Rada Miejska Leszna. Następnie powołana zostanie miejska instytucja kulturalna - zdaniem Rafała Kotomskiego nosić będzie ona nazwę Teatr Miejski w Lesznie.
 
Komentarze (70)
1. Dodane przez Poprawcie pierwsze zdanie, w dniu - 29-10-2015 15:08
bo nie wiadomo co przekazał. :D Teatr? Ok. Ale wydaje mi się że kameralna scena w dotychczasowym centrum była ok.
2. Dodane przez ribuan, w dniu - 29-10-2015 15:22
ok, to pan od tylko i wyłącznie rzeczy związanych z kulturą wszelakiej maści, na czele z masońskimi pokazami barokowymi, bierze pieniądze za rzecznikowanie, fajnie, do tej pory myślałem, że rzecznik zajmuje się czymś ważniejszym i pożyteczniejszym dla miasta, a nie swoim podniebieniem kulturalnym
3. Dodane przez nik, w dniu - 29-10-2015 15:24
a główną role zagra prezydent ,sekretarz ,i rzecznik UM
4. Dodane przez Po co kolejny, w dniu - 29-10-2015 15:25
Już przecież mamy; z Borowiakiem i Kotomskim w rolach głównych
5. Dodane przez Podatnik, w dniu - 29-10-2015 15:40
pan rzecznik widać zajmuje się tylko sztuką w tym mieście
6. Dodane przez CENA, w dniu - 29-10-2015 15:51
Świetna sprawa pod jednym warunkiem. 
Cena profesjonalnego przedstawienia będzie przystępna, jak na Leszno. 
Nie przekroczy 40 zł. 
W innym przypadku wolę teatry w duzych miastach. 
Dziękuję. 
:)
7. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 29-10-2015 16:00
a kiedy konkurs na dyr bo ten sie nie nadaje
8. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 29-10-2015 16:02
pan rzecznik zajmuje sie sztuka bo dyr.CKIS jest dobrym kolegom
9. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 29-10-2015 16:03
a kiedy konkurs na dyr bo ten sie nie nadaje
10. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 29-10-2015 16:07
pan kotomski i dyr.CKIS to dobrzy znajomi dlatego broni kultury cos w tym musi byc
reklama
11. Dodane przez Wiesław, w dniu - 29-10-2015 16:13
W chwili obecnej to Zarząd Województwa wyraził dopiero chęć przekazania tej placówki Miastu Lesznu. Decyzja w tej sprawie należy do radnych Sejmiku Wojewódzkiego. Dla Marszałka to pozbycie się problemu. Pytanie ile utrzymanie tej instytucji faktycznie kosztowć będzie coroczniebudżet miasta
12. Dodane przez alvaro, w dniu - 29-10-2015 16:26
weźcie się za nowe miejsca pracy a nie tylko głupoty , teatry festiwale wam w głowie , na rozrywkę jest czas ale po pracy , którą pierw trzeba mieć
13. Dodane przez stanislaw, w dniu - 29-10-2015 16:39
przeciez w tym CKIS nic sie nie dzieje a pracownicy kase biora i to nie mala a na szpital nie ma kasy przeciez jestMOK
14. Dodane przez K.Kolumb, w dniu - 29-10-2015 17:04
Co za marudy... 
Bardzo dobrze, że będzie gdzie "łyknąć" odrobinę kultury...a maruderzy niech siedzą przed tv i oglądają m jak miłość czyli serial na ich poziomie.
15. Dodane przez zolo, w dniu - 29-10-2015 17:09
alvaro- no maja przecież...
16. Dodane przez p4, w dniu - 29-10-2015 17:18
Alvaro wejdź na ogłoszenia z Elki to na dzień dobry będziesz mieć z 200 ofert. Nygusom zawsze w d... żle
17. Dodane przez Leszcz, w dniu - 29-10-2015 17:29
Czy nas miasto stać na teatr ,utrzymać obiekt,aktorów i na inne wydatki. Pomysł Borowiaka i Kotomskiego ?  
Liczę na mądrość naszych rajcow miejskich .Wybralismy ich po to aby rozsądnie wydawano publiczną kasę. 
NIE dla teatru ,
18. Dodane przez Mazepa, w dniu - 29-10-2015 17:41
Dla 13 -nie masz racji , ze nic sie nie dzieje w CKiS . Proponuje strone internetowa Centrum z aktualnosciami .Moze skorzystasz z propozycji A byles kiedykolwiek w CkiS ?
19. Dodane przez dynks, w dniu - 29-10-2015 17:52
Do Alvaro 
Chłopie po pierwsze tworzenie miejsc pracy, to nie domena samorządu czy rządu, lecz przedsiębiorców, rządzący muszą tworzyć jedynie sprzyjające warunki, po drugie stopa bezrobocia spadła do poziomu higienicznego, wiem, że nie wiesz o co chodzi. Taka stopa oznacza, że jeżeli ktoś chce pracować znajdzie pracę. Chłopie nie mieszaj w głowie innym, skoro twoja ekonomiczna wiedza jest - że tak powiem - niezwykle skromna.
20. Dodane przez krytyk, w dniu - 29-10-2015 18:52
co to za teatr i aktorzy, co bez państwowych dotacji nie mnoga się utrzymać? już nadciąga chmara emerytów z Warszawy, których od 10 lat nie wzięli nawet do epizodu z Kiepskich :)
21. Dodane przez mira, w dniu - 29-10-2015 18:53
w naszym UM już jest teatr tragikomedia w jednym akcie:)
22. Dodane przez Jacek, w dniu - 29-10-2015 20:04
Nie wiem czy teatr na stałe przyjmie się w Lesznie, ale za odwagę i próbę zmierzenia się z tym wyzwaniem, powinieneś Rafał zapisać się trwale na kartach historii naszego miasta. 
 
Kultura i Sztuka nie tylko rozwija nasz intelekt, kształci, prowokuje i pobudza do myślenia, ale jest też elementem zachowania tożsamości narodowej i wyróżnikiem człowieczeństwa. 
 
W czasach gdy człowiek jest postrzegany głównie przez pryzmat sprzedażowego targetu, gdy wielu ludziom wystarcza stadionowy wrzask, konsumpcjonizm, materializm, telenowele i teleturnieje; gdy zachwycamy się memami a nawet reklamami, Ty masz na tyle determinacji, aby przedstawić nam inną perspektywę oraz ciekawsze wartości. 
 
Z Kulturą i ze Sztuką jest jak z nauką. Ludzie mogą z nich skorzystać lub nie, ale zadaniem miasta jest udostępnienie im takich dóbr. Bez Kultury, Sztuki i dobrych szkół i ciekawych miejsc wartych odwiedzenia, Leszno na pewno będzie postrzegane jako zaścianek.  
Powodzenia.
23. Dodane przez Me, w dniu - 29-10-2015 22:48
Świetnie!!! A sztuki typu: Boeing Boeing, Szalone nożyczki, Okno na parlament :-) :-)
24. Dodane przez Do kom -7, w dniu - 29-10-2015 23:01
Tylko nasi radni miejscy mogą wstrzymać poroniony pomysł Prezydenta i jego rzecznika.
25. Dodane przez podatnicy, w dniu - 29-10-2015 23:18
Jesteśmy dumni, da nam to perspektywę rozwoju finansowego, zawodowego, będzie nam się lepiej chodziło po dziurawych chodnikach, dzieci dostaną lepszą żywność bo wzrosną pensje w lokalnych kołchozach, zaś lokalni handlarze wszelakim świństwem znikną z ulic i dyskotek, tak, ciągłe pompowanie naszych pieniędzy w kulturę nam pomoże, dziękujemy, podatnicy i zarazem Wasi pracodawcy, mieszkańcy Leszna
26. Dodane przez JJJ, w dniu - 29-10-2015 23:19
Mam nadzieję że powstanie Teatru nie będzie miało wpływu na ilość i jakość koncertów jakie się tam odbywają.Dodam ze jest tam fantastyczna akustyka, najlepsza w Lesznie i nie tylko.
27. Dodane przez do kom, w dniu - 29-10-2015 23:48
Sejmik Województwa pozbędzie się problemu, dlatego chętnie przekaże deficytowa placówkę, której utrzymanie kosztuje nie milion ale kilka milionów rocznie. Proponowany milion ma tylko zaślepić leszczyńskich rajców (i najwyraźniej to się udało) przed rzeczywistymi kosztami utrzymania takiego obiektu. Panów zachwyt jest przedwczesny, to miasto nie zacznie się rozwijać tworząc tylko imprezy kulturalne. Władze tego miasta powinny poszukiwać inwestorów tworzących nowe miejsca pracy.
28. Dodane przez do 16. Dodane przez p4, w dniu - 29-10-2015 23:50
na tych ofertach to dorobisz się suchego chleba i garba, a nie prowadzenia życia miłośnika sztuki
29. Dodane przez Do pana Jacka -22, w dniu - 30-10-2015 00:41
Właśnie Centrum Kultury i Sztuki zamieniają na Teatr Miejski, a Pan głosi peamy na temat wartości kultury i sztuki w życiu. 
Przez wiele, wiele lat w CKiS zajmowano się upowszechnianiem muzyki, plastyki, tańca, folkloru, recytacji, fotografii i filmu. Wysokiej klasy specjaliści pracowali nad konsolidacją środowisk twórczych z całego terenu byłego województwa leszczyńskiego (CKiS realizował zupełnie inne zadania niż MOK). Dziesiątki twórców i zespołów mobilizowano do stałego podnoszenia poziomu artystycznego (pracowano także z nauczycielami) poprzez wzajemną konfrontację, cykliczne warsztaty, plenery i bardzo szerokie indywidualne konsultacje artystyczne. W tej placówce znajdowało zatrudnienie wielu wysoko wykwalifikowanych instruktorów, wykonujących z pasją swoją pracę. Placówka była rzeczywistym centrum kultury i sztuki w regionie (z tym samym budżetem który ma otrzymać Teatr Miejski), gdzie od rana do wieczora spotykali się i korzystali z pomocy merytorycznej twórcy z całego regionu. 
Ale co może o tym wiedzieć pan Baraniak (który interesuje się i zna tylko na teatrze), pan Kotomski i pan Borowiak, którzy likwidują definitywnie cały ten cenny dorobek, pękając z dumy, że przyciągną do Leszna "babcię" Wrzesińską. GRATULACJE !
30. Dodane przez PYTAJNIK, w dniu - 30-10-2015 01:13
Odnośnie fotki do artykułu: kto powiedział, że baba na kanapie z gachem u jej stóp to wielka sztuka, a już w ogóle czemu mamy przezywać XIX wieczne romansidła jak mrówka okr& ??? :(
31. Dodane przez To skandal, w dniu - 30-10-2015 05:32
Tyle pieniędzy wydano na kulturalna placówke jaką jest MOK,zmodernizowano ten obiekt,doposazono w sprzęt ,wicec po jaki grzyb wydajemy kolejna kasę na fanaberie Prezydenta i jego kolesia,co jest grane w tym miescie.? 
Może ktoś mądry przeanalizuje jakie teatry przyjeżdzają do Leszna,jakie odwołuje sie spotkałe bo nie ma chętnych ,,,to co teraz będzie lepiej? Dramat , lepiej strzelnice  
dokończcie, Ulice wyremontujcie.i
32. Dodane przez Robert, w dniu - 30-10-2015 07:45
Zacznijcie wreszcie zajmować się sprawami ludzkimi, a nie ciągłymi wygibasami dla siebie i kilkunastu melomanów, wierszomanów i teatromanów!!!!!! Zapełnianie placówek i miejsc, gdzie tworzycie owe, nic niewnoszące głupoty dziećmi ze szkół i przedszkoli, tylko po to, aby zamydlić mieszkańcom oczy frekwencją na owych spędach, nic nie da, ogarnijcie się wreszcie!!!!!!!! Wy żyjecie w matrixie, a nie w realiach codziennego Leszna!!!!!!
33. Dodane przez cena, w dniu - 30-10-2015 07:53
Nie ma chętnych bo spektakle w MOK w cenach wyższych niż w teatrach w Poznaniu i Wrocławiu. 
Teatr to jednak nie tylko spektakl ale tez atmosfera budyneu, architektura itp. 
Trudno to porównać z siedzeniem na krześle w MOKu. I to za 90 albo 100 zł. 
Dlatego spektakle odwołane.
34. Dodane przez ŁB, w dniu - 30-10-2015 08:31
W Lesznie najlepiej sprzedają się kabarety, ale musi powstać teatr bo nowi wspaniali przywódcy nie lubią konkurencji...
35. Dodane przez TM, w dniu - 30-10-2015 08:54
No i fajnie. Zeby tylko poziom dobry był. i koncerty jak teraz co są
36. Dodane przez Obserwator, w dniu - 30-10-2015 08:56
Nie panikujcie jeszcze musi to rada miasta uchwalić a juz słyszy sie ,ze utracą pomysł Prezydenta i Raffalka ,bo taki bagaż miasto nie z gruszki nie z pietruszki nie może wziąć na plecy.?Co to jest 1 mln rocznie ? Wydatki i koszty dopiero bedą rosły,opamiętajcie sie !!!
37. Dodane przez Do Szczota, w dniu - 30-10-2015 08:58
Panie Przewodniczący Szczot ratujcie to ogłupiałe Leszno ,za co ,za jakie pieniądze,dla kogo ??? 
Tych pytań jest wiele.
38. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 30-10-2015 09:18
Nie znam dokładnych planów, ale czy powstanie teatru będzie oznaczało likwidację wszystkich innych działań, które w tej chwili prowadzi CKiS? Trudno mi w to uwierzyć, chociażby dlatego, że koncerty w tym miejscu przyjęły się już na dobre i często brakuje tam wolnych miejsc. Ponadto jestem przekonany, że trudno będzie wypełnić leszczyńską salę teatralną przez 7 dni w tygodniu. Spodziewam się więc, że spektakle teatralną będą raczej istotnym uzupełnieniem tego, co mamy obecnie.
39. Dodane przez Alvaro, w dniu - 30-10-2015 09:28
popłynąłeś jak ciemnota za 500 PLN na dziecko przy urnach :d 
Posłuchaj komentujących, Dzisiaj tylko ostatni lewus nie znajdzie sobie zajęcia. Ja wiem, ty masz na myśli miejsce pracy gdzie można posiedzieć, pogadać, a jak jeszcze trochę czasu zostanie, coś tam zrobić. nie te czasy, i dobrze.  
Co do tych, którzy stwierdzają w CKIS się nic nie dzieje...  
Zaczynam się zastanawiać czy wiecie gdzie się ono znajduje. Nie ma miesiąca abym czegoś nie znalazł dla siebie. Oferta bogata, a co najważniejsze, ambitna.  
Jest dbanie o matki z małymi dziećmi i wiele innych rzeczy, które dają temu miejscu klimat.  
Dla tych, którzy stwierdzają że nic się nie dzieje. W najbliższych 10 dniach, trzy koncerty i jeden spektakl. Pomijam kino.  
i to tyle.
40. Dodane przez abc, w dniu - 30-10-2015 09:31
Znowu wiekszosc narzeka. Dajcie szanse, jesli nie wypali wtedy narzekajcie.
41. Dodane przez nie naprężajcie muskułów panowie wlodarze, w dniu - 30-10-2015 09:56
Mówią że myślenie ma przyszłość. To prawda, ale nie u naszego włodarza. Wystarczyłoby przeanalizować ile spektakli teatralnych i nie tylko odwołano w naszym mieście. I nie tylko z braku chętnych. Do tego potrzebna jest odpowiednia atmosfera,otoczenie i wystrój. Nikt mi nie powie,że będzie tak jak w teatrach poznańskich, wrocławskich. Tam w chodząc do gmachu czuje się tą atmosferę kultury przez duże K. A u nas?. Moje pokolenie wychowywało się na spektaklach poznańskich, wrocławskich, a głównie na tzw. Artosie, występach artystów z Opery Poznańskiej i teatrów poznańskich. Robienie na siłę teatru w Lesznie to po prostu przerost formy nad treścią , oględnie mówiąc. Miłośnicy kultury jak jeździli, tak będą jeździć do Poznania lub Wrocławia.
reklama
42. Dodane przez meloman, w dniu - 30-10-2015 10:02
A wino tam będzie to przyjde sie odchamić hihi komuś ale bije na dekiel z tymi pomysłami a ludzie ledwo żyją do pierwszego a ci co mają pojadą do Poznania albo Wrocławia --będzie się zapełniać ten teatr na siłę uczniami z szkół
43. Dodane przez al, w dniu - 30-10-2015 10:12
do 29. Chciałem się kiedyś zapisać na kurs szydełkowania. ale w Wojewódzkim Domu Kultury (bo CKiS to było jeszcze tylko z nazwy) nie było wykwalifikowanego instruktora. Trochę koloryzujesz.
44. Dodane przez do kom, w dniu - 30-10-2015 10:42
Co się tak podniecacie teatrem, teatr mamy na co dzień w urzędzie miasta. Wystarczy pochodzić po pokojach w urzędzie i posłuchać urzędników (najlepiej u skarbnika) tam to dopiero jest teatr, kiepscy wysiadają przy nich!!!!!!!!!
45. Dodane przez do kom. 37, w dniu - 30-10-2015 11:14
Pan Przewodniczący ostatnio bardzo ucichł w mediach i trudno wyczuć dlaczego się nie wychyla? Być może po akcji plakatowej p. Dziedziczaka, ale niektórzy sugerują, że ma teraz na głowie sprawy jakiegoś konkursu.
46. Dodane przez MK, w dniu - 30-10-2015 11:36
To nie jest kwestia narzekania. Jeżeli miasto na to stać to super, ale żeby nie okazało się, że teatr jest kosztem remontów inwestycji czy innych wydatków (jak choćby zajęcia pozalekcyjne na które obecny prezydent nie znalazł środków). Milion z kawałkiem od sejmiku nie pokrywa nawet całkowitych kosztów utrzymania, przedtem mówiło się o całkowitym budżecie w okolicy 3 milionów czyli miasto musi dołożyć 1,9 miliona złotych.
47. Dodane przez J., w dniu - 30-10-2015 12:01
Konkurencja Poznania i Wrocławia faktycznie jest bardzo duża. Pojawia się tam także wartościowy repertuar i naprawdę zdarzają się fajni aktorzy. Sugestie dotyczące cen biletów, które tutaj padają, pewnie mogą mieć jakieś znaczenie, ale raczej drugorzędne, bo miłośnicy teatru z Leszna jeżdżą obecnie do Wrocławia i Poznania i muszą poświęcić na taki wyjazd więcej czasu oraz doliczyć koszty przejazdu. Niemniej jakość oferty dla prawdziwych fanów sztuki teatralnej, może mieć decydujące znaczenie. Moje obawy dotyczą też płytkości lokalnego rynku.  
Choć może komuś uda się jednak te przeszkody pokonać. 
 
W Kaliszu czasami się to udaje. Poniżej cytat z 2009 roku: 
 
"Widzowie zjeżdżający się autokarami z całego regionu i politycy proszący o wejściówki, to zjawisko, z którym Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu nie miał do czynienia od dawna. Wszystko za sprawą "Szalonych nożyczek", jednej z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatnich lat, która obecnie wystawiana jest od 10 stycznia na kaliskiej scenie. Dzieje się tak, bo w sztukę wpleciono postaci kaliskiego świecznika, w tym prezydenta miasta."
48. Dodane przez ono, w dniu - 30-10-2015 14:01
A dzieciaki uczą sie w piwnicznych salach lekcyjnych pod kapiącymi rurami w elitarnym niby liceum a na oknach kraty . Kto na to zezwala? 
XXI wiek
49. Dodane przez remik, w dniu - 30-10-2015 16:21
Sporo czasu minęło od nowej szajki w ratuszu, a tu ciągle tylko pobieranie z koryta i w zamian wymyślanie bzdur, z których nic nie wynika, wszystko bezużyteczne dla ludzi.
50. Dodane przez katja, w dniu - 30-10-2015 23:39
już nawet nie chce mi się czytać co za bzdety wymyśla nasz pan rzecznik, kiedy oni zejdą na ziemię i przestaną bujać w obłokach w rytm udziwnionych sztuk wszelakich, ludziom to życia nie poprawi w mieście, a z kasy ratusza pójdzie spora kwota, za którą możnaby zlikwidować chociażby na kilka miesięcy problem głodu wśród dzieci z najuboższych rodzin i bezdomnych
51. Dodane przez lontek, w dniu - 31-10-2015 09:20
wszystkie negatywne komentarze pochodzą od osób, które chyba nigdy w teatrze nie były. Leszno zasługuje na teatr z prawdziwego zdarzenia. dlaczego mamy być gorsi od Zielonej Góry, czy Kalisza?  
Trzymam kciuki!! TAK dla Teatru w Lesznie!
52. Dodane przez barbara, w dniu - 31-10-2015 15:02
Pomysł absolutnie nieracjonalny.Koszty utworzenia i utrzymania bardzo wysokie.Nawet warszawskie teatry trzymają się tylko dzięki sponsorom/Janda, Kamiński,Karolak/ albo kontrowersyjnym pomysłom wyrażania sztuki/np.goli aktorzy biegający po scenie/.W Lesznie nie ma sensu szamotać się z tak niedorzecznym pomysłem.Pozostańmy przy sprowadzaniu artystów na gościnne występy
53. Dodane przez Piotr, w dniu - 31-10-2015 17:43
Nierozważny pomysł, naprawdę. Dla przykładu Kalisz ma ponad 100 tys. mieszk. (plus pobliski Ostrów Wlkp., który jest większy od Leszna), a teatr tam istnieje od 200 lat. Leszno jest za małe, żeby koszty teatru choć w części się wróciły. Wszyscy będziemy dopłacać do pustego teatru.
54. Dodane przez do kom. 50, w dniu - 31-10-2015 17:52
Może próbują w ten sposób odsunąć od Leszna prowincję i prowincjonalizm? Masz lepsze pomysły, to je zgłoś. 
 
Choć propozycja z kom. 52 wydaje się być - niestety - racjonalna. Tym bardziej, że chociażby możliwość zobaczenia różnych aktorów, bywa dla ludzi atrakcją samą w sobie.
55. Dodane przez do 54, w dniu - 31-10-2015 19:15
zapewne mieszkańcy Leszna, których większość myśli o odpoczynku na kanapie w swoim m4, po 12 godzinnym tyraniu w kołchozach za 1400, pójdzie do teatru....ale spokojnie, tradycyjnie wyda się nakaz szkołom i przedszkolom, aby dzieci robiły sztuczną frekwencję i będzie sukces dla garstki ludzi, żenada, zgłosiła lepsze pomysły, pisze o biedzie, o niedokarmionych dzieciach i pomyśle przeznaczenia na ten cel tej dużej sumy, ale ślepy twórca własnych pomysłów widzi tylko własny pomysł, a nie racjonalne wyjścia z sytuacji
56. Dodane przez do 55, w dniu - 31-10-2015 19:50
Nawet dla garstki warto. A po drugie: To miejsce zostanie na pokolenia.
57. Dodane przez Podatnik, w dniu - 31-10-2015 20:34
jeśli dla garstki warto pompować w wierszokleckie spędy teatralne grubą kasę z ratusza, do dla większości Leszczynian warto wreszcie zacząć dbać o ich interesy, a nie o swoje fanaberie kulturalne, pan Kotomski mógł iść na studia reżyserskie, skoro teraz chce wszystkim reżyserować kiepską rozrywkę, którą lubi tylko on sam i (...), którym wszystko jedno
58. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 31-10-2015 22:45
Małe odejście od wątku głównego. 
 
Któryś raz czytam w komentarzach, że lepiej by się stało gdyby miasto wydawało pieniądze na niedożywione dzieci niż na inne, różne cele. I choć zamysł tych komentujących zapewne jest szczytny, to ja osobiście mam do takich opinii spore wątpliwości. 
Chyba cały świat już wie, że lepiej dla wszystkich jest dać biednemu przysłowiową wędkę niż rybę. 
Dlatego bardziej przekonują mnie argumenty mówiące o wpływaniu na zwiększenie siły nabywczej ludności niż zachęcające do rozdawania publicznych środków, choćby na jedzenie potrzebujących.
59. Dodane przez gosia, w dniu - 01-11-2015 07:04
Tak naprawdę ferment to sieje pan rzecznik swoimi ubzduranymi pomysłami kulturalnymi, bo wydaje z nieswojej kieszeni, to mu to wszystko jedno, chce błyszczeć, a matowieje, bo w końcu ile razy można przystawać w tak małym i biednym mieście na duże wydatki na cele kulturalne lekko mówiąc odbiegające od standardów. Ta wierszomania, barok, itd., nikogo nie interesuje, jak pompowana była frekwencja to już każdy wie. Przy okazji został zbeszczeszczony kościół pw Św Krzyża i nie tylko. Panie rzeczniku, pan się tylko swoją udziwnioną kulturą zajmuje, niech pan rozbije sobie namiot koło rynku i robi tam swoje poetyckie krejzi, a normalnym ludziom niech pan oszczędzi swoich poronionych pomysłów.
60. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 01-11-2015 09:33
Na Festiwalu Barok Plus frekwencja moim zdaniem była naturalnie duża i to mogło dać nadzieję, że również w innych obszarach kultury, będzie podobnie. 
Tyle tylko, że pomiędzy takim festiwalem a stałą sceną teatralną mogą pojawić się spore różnice. 
Festiwal jest wydarzeniem rzadkim, odbywającym się raz do roku i to mogło też zachęcić mieszkańców do nie przegapienia takiej okazji. Teatr będzie wymagał stałej, powtarzalnej publiczności. Poza tym muzyka jest dla wielu ludzi bardziej przyswajalną formą sztuki, łatwiejszą w odbiorze, nawet jeśli jest to muzyka, która jest przez kogoś rzadziej słuchana.
61. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 01-11-2015 11:21
Kto obraża uczucia religijne innych osób, znieważając publicznie przedmiot czci religijnej lub miejsce przeznaczone do publicznego wykonywania obrzędów religijnych, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Art 196 kk. Barok plus festiwal znieważył uczucia religijne tysięcy wiernych z Leszna i okolic. Kościół jest dla nas miejscem modlitwy i spotkania z Bogiem w szczególnym miejscu, a nie miejscem do odprawiania scen dusz wędrujących, koncertów, etc. W ten oto sposób tysiące mieszkańców może złożyć pozew zbiorowy o obrażenie uczuć religijnych. Dziękuję i nie mam więcej pytań.
62. Dodane przez Do 61., w dniu - 01-11-2015 17:15
"Człowieka prawdziwie wierzącego, nie da się obrazić, nie da się obrazić jego uczuć, jego wiary. Bo człowiek prawdziwie wierzący kieruje się miłością i wiarą do Boga, a przez Boga do człowieka. Jeżeli ktoś stwierdza że obraża się jego uczucia religijne, ten nie jest człowiekiem który wierzy."  
Parafrazuję słowa Jana Pawła II. Jak widzisz więc, powołując się na ten artykuł pokazujesz że twoja wiara jest żadna, tylko na pokaz, w oczach Boga nie znaczy więcej niż ten meteor co się wczoraj spalił w atmosferze.
63. Dodane przez i miło, w dniu - 01-11-2015 18:59
jeszcze teatr nie powstał, a już wywołuje emocje. i oto chodzi :)
64. Dodane przez do 62, w dniu - 01-11-2015 20:07
Tylko Bóg może osądzać czyjąś wiarę, pisząc to co napisałeś, okazałeś się - sam się domyśl, ja ci ubliżał nie będę
65. Dodane przez Jak to jest ?, w dniu - 01-11-2015 22:11
Tak się zastanawiam się jak to jest, że doceniamy i dobrze wspominamy tych Polaków, którzy w trudnych okresach dla narodu, takich jak zabory czy wojna, dbali o krzewienie literatury i kultury w polskim społeczeństwie, a w czasach pokoju bardziej interesują nas dobra materialne, mizerna kulturowo komercyjna papka, którą jesteśmy codziennie faszerowani oraz "igrzyska"? 
Musimy utracić państwowość lub przynajmniej poczuć się zagrożeni, aby dbać i doceniać kulturę i sztukę?
66. Dodane przez 64, w dniu - 02-11-2015 08:21
Śmiechłem. Ile razy przeczytałeś nauki Jezusa w Biblii? Jestem przekonany że ani razu. Mowa w komentarzach nie była o Bogu, ale o tzw. naciąganej obrazie uczuć religijnych jakiegoś zakompleksionego człowieka. Boga, tego prawdziwego nie da się obrazić. Zalecam doczytanie encykliki iesus christos. Jest to dość dosadnie wyjaśnione. Jak widzisz więc, to autor 62 ma racje. Prawdziwie wierzącego nie sposób obrazić. I to jest smutna prawda. Obrazić można tylko kogoś kto udaje że wierzy.
67. Dodane przez meg, w dniu - 02-11-2015 09:08
super inicjatywa ! trochę kultury temu miastu nie zaszkodzi :)
68. Dodane przez meg, w dniu - 02-11-2015 09:10
do kom nr 6 .Masz rację ,wszystko musi byc dostosowane do realiów jakie panują w danym mieście .W innym przypadku absolutnie wycieczka do innego ,większego miasta
reklama
69. Dodane przez kala, w dniu - 06-11-2015 10:06
Sprawa wywołuje emocje bo warunki tam są ciekawe ale nie na teatr lecz jak sama nazwa brzmi te mury powinny przyciagać ludzi zainteresowanych sztuką. Sekcje dla młodzieży muzyczne, plastyczne - kiedyś tam się działo a teraz ciemno i pusto jak opuszczony budynek - ktoś mnie nawet pytał czy budynek na sprzedaż, tak wygląda, pozastawiane wjazdy. A warunki super. Na osiedlach coś się dzieje ale mało profesjonalnie a od tego jest pewnie ten budynek. Nawet w BWA już nie prowadzą nic. A nasze talenty gdzie mają zdobywać wiedzę ? W Poznaniu? Bo Leszno umiera? 
A jeżeli nie będziemy dzieci a następnie młodzieży kształcić profesjonalnie w tych kierunkach to miasto zupełnie zostanie pozbawione kultury, zostanie tylko żużek. 
 
Tam sie tak wiele działo??!
70. Dodane przez mik, w dniu - 10-11-2015 13:30
Co za absurd, miasto ma MOK, i teraz bierze sobie na barki CKiS bo pan dyrektor chce mieć teatr? Prezydent uległ jego urokowi? Historia lubi sie powtarzać i wystarczy rok bez dotacji z budżetu i obiekt padnie, kolejny polegly pomnik pana dyrektora.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj