Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Wschowa arrow Pokrzyżują plany inwestorowi?

Czas A.R.T. walczy o budynek kina

Pokrzyżują plany inwestorowi?

27.01.2016. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Czas A.R.T. Zbiory: „Fraustädter Zimmer” Martin Schmuck)
Pod koniec maja sprzedany został teren na którym znajduje się budynek po starym wschowskim kinie Hel. Zgodnie z planami inwestora obiekt ma zostać wyburzony. Stowarzyszenie Czas A.R.T. walczy jednak o to, aby budynek został wpisany do rejestru zabytków województwa lubuskiego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Nie wyrażamy zgody na rozbiórkę tego budynku ze względu na nasze dziedzictwo oraz przeszłość. W czasach przedwojennych, a także w latach 70-tych i 80-tych
kino miało wielkie znaczenie dla lokalnego społeczeństwa. Uważamy, że budynek nie jest w złym stanie technicznym. Nie chcemy blokować inwestorowi możliwości rozwoju czy przeznaczenia tego budynku na inny cel, ale z zachowaniem bryły i konstrukcji. Przypominamy, że jest to jeden z nielicznych zabytków architektury modernizmu
- mówi Katarzyna Owoc-Kochańska ze Stowarzyszenia Czas A.R.T.

Stowarzyszenie jako Społeczny Opiekun Zabytków może jedynie wnioskować o wpisanie tego budynku do rejestru zabytków województwa lubuskiego. Jak zapewniła Owoc-Kochańska, dziś taki wniosek zostanie złożony.
 
Komentarze (40)
1. Dodane przez Olek, w dniu - 27-01-2016 11:49
i dziś inwestor powinien to wyburzyć.Trzeba było przed sprzedaża poinformować że będziecie chcieli wpisać do rejestru
2. Dodane przez OLA, w dniu - 27-01-2016 12:02
I CO NASTEPNY MARKET?????????????????
3. Dodane przez Zuzia, w dniu - 27-01-2016 12:20
Jaki to zabytek? To, że tam kiedyś było kino? Bez przesady, zbędne sentymenty. Rudera stoi bez użytku dobre 20 lat i teraz kiedy ktoś chce z tym zrobić porządek to zaraz zabytek. Szkoda, że wcześniej z "wieśniaka" nie zrobili zabytku z czasów komuny to mógłby do dzisiaj straszyć.
4. Dodane przez lisu, w dniu - 27-01-2016 12:40
No ja już nie mogę - chamskie to jest zagranie ze strony Czas A.R.T. i tyle. Takim sposobem proszę Pani Owoc-Kochańska to w tym mieście nic nie powstanie !!!!! Czekać tylko jak czas art znajdzie w strefie kości filoludka i zablokuje całość ...  
To co się dzieje we Wschowie to prawie jak KOD ... 
 
A teraz żeby nie było - definicja modernizm-u z wikipedii.  
 
Modernizm ogólne określenie prądów w architekturze światowej rozwijających się w latach ok. 1918-1975, zakładających całkowite odejście nie tylko od stylów historycznych, ale również od wszelkiej stylizacji. Architektura modernistyczna opierała się w założeniu na nowej metodzie twórczej, wywodzącej formę, funkcję i konstrukcję budynku niemal wyłącznie z istniejących uwarunkowań materialnych. 
 
Tak rozumując, mamy we Wschowie co drugi taki budynek "zabytkiem architektury modernizmu" 
 
Wiadomo kto za tym stoi ... oderwani od koryta lub Ci którzy się do niego nie dostali.
5. Dodane przez dziś nie stąd ale zawsze sercem Wschowianin, w dniu - 27-01-2016 13:06
Gdyby nie to kino, dziś nie byłoby mnie na świecie. 
Tuż po wojnie mój stryj dostał w nim posadę kierownika i w związku z tym, przeniósł się do Wschowy z Kołobrzegu a za nim pozostała część rodziny z mym ojcem na czele. 
Rodzina mamy przybyła do Wschowy w 45r. jako repatrianci ze wschodu. 
Gdyby nie kino Hel nigdy ojciec nie poznał by matki, a ja nie pisałbym dziś o tym. 
Przepraszam , że może nie na temat, ale jeśli chodzi o szerszy wymiar problemu, mało który budynek jest darzony przez Wschowian takim sentymentem jak ten. 
To część historii tego miasta i tożsamości wielu pokoleń, a ważnych korzeni nie powinno się wyrywać zwłaszcza z ziemi na której nie aż tak wiele zostało.
6. Dodane przez Zorro, w dniu - 27-01-2016 13:13
Pamiętam do dziś, gdy kuzynka przyjechała na wakacje w 1983 roku i poszliśmy z nią na seans "zemsta po latach" 
Podczas jednej ze scen tegoż niesamowitego horroru, gdy wózek inwalidzki gonił gościa ze strychu, ta na całe gardło zaczęła krzyczeć, że aż seans musieli przerwać. 
To był obciach, ale w sercach mamy to do dziś, ona to zdarzenie opowiedziała przez lata setką osób w całej Polsce i powiedzcie co może zrobić lepszą reklamę Wschowy.
7. Dodane przez człowiek dawnej solidarności, w dniu - 27-01-2016 13:16
a zróbcie sond,aby wiedzieć co myślą mieszkańcy.
reklama
8. Dodane przez hmm, w dniu - 27-01-2016 13:42
Starą budę powinni dawno rozebrać bo tylko straszy przejezdnych...
9. Dodane przez wschowianin, w dniu - 27-01-2016 13:44
Ta pani Zuzia z kom.3 nie rozumi osoby zakochanej we Wschowie jak z utęsknieniem chodził na filmy do kina dozwolone od lat 7, 9, 12, 16, czy 18. Ta pani pochodzi chyba z prowincji gdzie docierało tylko być może kino objazdowe. Jestem za propozycją Pani O.-K.!!!
10. Dodane przez wsh, w dniu - 27-01-2016 13:49
Ja również mam sentyment do tego kina, chodziłam tam na randki. Sentyment mam do kina ale nie do budynku, jeśli nawet bryła zostanie w obecnej formie to i tak kina tam nie będzie. Po co blokować inwestorowi drogę do rozwoju miasta? To nie jest jakiś szczególnie piękny obiekt, jest mnóstwo lepszych budynków we Wschowie wartych ratowania. Jak stał i straszył tyle lat to nikt się nim nie interesował a teraz nagle problem. Idzie nowe.
11. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 27-01-2016 13:52
Mam duży sentyment do zabytków [niedługo sama nim będę], ale już sam tytuł sugeruje, jakie mogą być konsekwencje złożonego wniosku. Uważam, że są to może i potrzebne, ale bardzo spóźnione działania Stowarzyszenia. Nie jest to fair w stosunku do obecnego inwestora, jak i zły sygnał dla potencjalnych. A przecież tak ich wyglądamy...
12. Dodane przez inny wschowianin, w dniu - 27-01-2016 14:18
Proszę dokładnie przeczytać ostatnie zdanie 4 komentarza. Trudno się z nim nie zgodzić. Tyle lat próbowano bezskutecznie sprzedać ruderę, nie można było wtedy złożyć tego wniosku p. Katarzyno?
13. Dodane przez a, w dniu - 27-01-2016 15:15
Ja tez mam sentyment do tego miejsca, pierwsze "dorosłe" wyjścia, randki, koncerty. Jednak niestety to nie wróci, a we Wschowie każdy biznes jest pożądany więc nie powinno się robić trudności przedsiębiorcom, tym bardziej podając tak lipne argumenty.
14. Dodane przez Winetou, w dniu - 27-01-2016 16:57
Budynek dawnego dworca kolejowego , przychodnię (dawną),budynek po "Domu Dziecka" ... Kino. Stoją ,straszą - tylko czemu ? A informowanie potencjalnych inwestorów, że budynek jest "powojenny" i nikt okoniem stawać nie będzie uważam za niewybaczalne uchybienie i nawet głód inwestorów nie jest usprawiedliwieniem.Odcięcie budynku od jakiegokolwiek dojazdu do opcjonalnego parkingu, za jaki mógł służyć "skwerek" przy kinie też planistom nie wyszło na dobre - ktoś zrobił z tego budynku "bezludną wyspę" . Nikt tu nie otworzy np. "Domu weselnego w Starym Kinie" czy innej "Restauracji pod Projektorem" ... i tak się "ruderzy". Szkoda tego i innych miejsc we Wschowie.
15. Dodane przez mg., w dniu - 27-01-2016 17:39
Biorąc pod uwagę "sentymenty', to nic nowego nigdzie by nie mogło powstać, bo ktoś ma akurat sentyment! To śmieszne i żałosne.A to zdjęcie jeszcze z czasów "świetności" kina dowodzi, iż żaden z tego budynku zabytek i nie widać tu walorów historycznych! Co się dzieje z tymi ludźmi we Wschowie,głupieją na potęgę?
16. Dodane przez ja13, w dniu - 27-01-2016 17:47
Faktycznie , może i Stowarzyszenie ma rację . Nie wiem , czy trzeba mu przypisywać tak złe inntencje, jak chęć wstrzymania kolejnej inwestycji handlowej czy usługowej . Moim zdaniem obiekt jest "kultowy " jak mało który we Wschowie ( może jeszcze Dom Kultury ). A czy napewno nabywcy gruntu z dawnym kinem 'Hel" tak bardzo przeszkadza obecna bryła obiektu ? Pewnie zmieściła by się w nim Biedronka czy inny mały "kaufland ".
17. Dodane przez kiki, w dniu - 27-01-2016 18:38
Kto ma więcej niż 50 lat, to kino miło wspomina,bo to młodość randki itp." ale to już było i nie wróci więcej"...czy jakoś tak śpiewa Rodowicz. Budynek jako taki ,nic specjalnego
18. Dodane przez ala, w dniu - 27-01-2016 20:37
Powinno się toto zburzyć i postawić stację benzynową z myjnią i kawiarnią lub ze supermarketem do tego jak wieśniaka uruchomią to do biedronki nikt nie dojdzie no i netto i tesko też padną.
19. Dodane przez gofer, w dniu - 28-01-2016 01:02
Wschowa to jeden wielki sentyment. Najlepiej jest tak jak jest i jak było, bo każdy ma jakieś urojone wspomnienia. Ludzie zróbcie sobie zdjęcie na tle tego budynku, a najlepiej w jego "modernistycznym wnętrzu", oprawcie w ramki i sentymentnie wspominajcie swoje młode lata. Paranoja.
20. Dodane przez parasol, w dniu - 28-01-2016 01:11
Pani Katarzyno, modernizm w architekturze to całkowite odejście nie tylko od stylów historycznych, ale również od wszelkiej stylizacji. Architektura modernistyczna opierała się na nowej metodzie twórczej, wywodzącej formę, funkcję i konstrukcję budynku niemal wyłącznie z istniejących uwarunkowań materialnych. Jak ten budynek jest modernistyczny, to "wieśniak" jest eklektyczny..
21. Dodane przez a., w dniu - 28-01-2016 08:02
to skoro to taki ważny budynek to pani Kochańska mogła go sobie kupić! jak w tej Wschowie cokolwiek ma się rozwijać, skoro ludzie tak blokują ten rozwój?! a później pretensje, że to władza nic nie robi. Nawet jeśli miałby to być kolejny sklep to co z tego? to przynajmniej kilka kolejnych miejsc pracy! ale oczywiście łatwiej siedzieć na tyłku w domu, nic nie robić i tylko narzekać jaka to Wschowa biedna i się nie rozwija. Właśnie przez takich ludzi jak pani K-O się nie rozwija. Budynek jest w tragicznym stanie i zapewne bardziej opłacalnym będzie budowa nowego niż remont obecnego.
22. Dodane przez Kalafior, w dniu - 28-01-2016 11:46
Budenek musi zostać. Za jakiś czas będzie to dziedzictwo tych czasów. Twoje i moje wnuki nie będą musiały oglądać w centrum blaszaków z płyty warstwowej. Nie znam planów inwestora ale z pewnością można wpisać ten budynek w nowy większy obiekt (np Tesco Rawicz, browar Poznań ). Real jest taki, że ważne jest to co jest w miejscowym planie napisane. Jeśli wcześniej nic nie było na ten temat, niech odpowiedzialny się czuje wydział architektury.  
A zresztą szanujący się inwestor zrozumie, że przywrócenie do życia "Helu" doda mu tylko prestiżu ! Pozdrawiam.
23. Dodane przez szok, w dniu - 28-01-2016 12:05
Pani Owoc, czytam i nie mogę zrozumieć pani postawy.Proszę zejść na ziemie . Rady Krzysztof Owoc jeszcze lata w obłokach, a pani razem z nim. Widać rodzina !!!
24. Dodane przez do 23, w dniu - 28-01-2016 15:55
Przykład bujania w obłokach ? Boicie sie Owoca jak ognia. Znów mu żonę będziecie zwalniać czy też Czopek znów będzie chciał uciszyć radnego pozywając go do sądu
25. Dodane przez fachman, w dniu - 28-01-2016 17:10
Zgadzam się z kom 23. Ten Owoc to jakiś fantasta. Uczciwa i transparentna władza. Koniec z nepotyzmem. Konkursy na stanowiska itp. Wariat
26. Dodane przez do.24, w dniu - 28-01-2016 18:14
1.Kogo tu się bać,taki z niego chłopek-roztropek,nawet dobrze wypowiadać się nie potrafi. 
2.Proponuję postawić zasieki, bramy przy wjazdach do Wschowy i wszystkim wjeżdżającym, wchodzącym wydawać filcowe kapcie muzealne (osoby 50+ znają je z autopsji).
27. Dodane przez fws, w dniu - 28-01-2016 20:30
Przeciez mozna zrobic tzw 2 w 1 Wkomponowac stary budynek w nowy kompleks i po sprawie
28. Dodane przez $L@vv3|, w dniu - 28-01-2016 23:09
z tym kinem to jak oglądać najnowsze gwiezdne wojny na kasecie VIDEO w telewizorze z anytcznej epoki z przed 20 lat.
29. Dodane przez jan, w dniu - 28-01-2016 23:55
Ja tam wolę supermarket może pod nazwą "RIKI" prawda, że ładnie i polski będzie.
30. Dodane przez Kustosz, w dniu - 29-01-2016 08:11
Proszę również o wpisanie pijalni piwa obok kina bo też zabytek i sentyment. Paranoja...
31. Dodane przez max, w dniu - 29-01-2016 14:44
stowarzyszenie Czas Ast - jak każdy - ma pomysły mądre, grupie i kretyńskie. Aby blokować rozbiórkę rudery zwanej kiedyś kinem HEL a od wielu lat niszczejącym pustostanem, bez pomysłu jak go zagospodarować, to być może nie kretyństwo - ale z pewnością głupota podszyta jakimś abstrakcyjnym sentymentem za czymś (może latami młodości, które każdy z nas przecież mile wspomina,a nie tylko pani Owoc) - czego już nie ma!!! Czesi mają magiczne - to se ne vrati. Też bywałem w tym kinie, ale to już było i nie wróci więcej......Zatem dobrze, że ktoś za swoją kasę wreszcie kupił tę ruderę i za swoją kasę ją rozbierze i uprzątnie teren i coś fajnego postawi, też za swoją kasę. A my (ja, pani Owoc i inni członkowie Stowarzyszenia ART) powinniśmy zabiegać, aby nowy obiekt nie był jakimś betonowym klockiem, tylko jakoś nawiązywał do pięknej zabudowy Wschowy....
32. Dodane przez hy, w dniu - 30-01-2016 12:29
Nawet w czasach, kiedy to kino jako tako działało, to niestety wystrój wnętrza był jeszcze z lat 40-tych lub 50-tych,czasy Bieruta. Ciekawe-dlaczego dopiero teraz ta pani wpadła na "genialny" pomysł:ta buda już tyle lat stała pusta, nie można było wcześniej tym się zainteresować pani K.-O.?
33. Dodane przez bileter z kina, w dniu - 30-01-2016 19:53
Kino ,, Chell" to chluba niegdyś Wschowy. Nasi rodzice, wujowie, znajomi naszych rodziców chodzili na seanse, gdzie słychać było stukot przewijanej taśmy filmowej, ta atmosfera. Dziś nieudacznicy sprzedali ten cudowny obiekt. Aleeeee....... sukces. Ludzie strajkujcie.
34. Dodane przez św. Judas, w dniu - 31-01-2016 11:49
mają już doświadczenie w zamykaniu gęb :) może podremontują basen? albo takie tam :P
35. Dodane przez Marek, w dniu - 31-01-2016 12:55
Ciekawe porównanie KOD do Owoca. Hi hi. Popieram KOD bo to jedyna organizacja która realnie przeciwstawia się temu burdelowi organizowanemu przez jarka. Pozdr
36. Dodane przez do ..autorki, w dniu - 01-02-2016 21:20
Halo...? Mariolka-bo chyba inaczej się nie da napisać w tej kwestii.Istny kabaret.Gdzie pani była wcześniej?Czy wcześniej nie koniecznie by przeszkadzało tylko teraz trzeba trochę pomieszać.Taka riposta za zamknięcie pani miejsca pracy.Bo jakoś inaczej to sobie nie tłumaczę.
37. Dodane przez Wschowianin, w dniu - 05-02-2016 08:26
Zburzyć i dac prace ludziom. Czasy trudne a budynków do zabytku duzo.
38. Dodane przez WEL, w dniu - 14-02-2016 22:00
do max dalej szukasz pracy
reklama
39. Dodane przez Malgorzata, w dniu - 20-02-2016 14:53
Bardzo dobra decyzja ten budynek to historia Wschowy ,mozna kino doprowadzic do swietnosci przeciez nie ma we Wschowie porzadnego kina
40. Dodane przez Do kom 38, w dniu - 17-03-2016 22:13
Brawo ! Ruszajcie (...) i róbcie kino Stało tyle lat i nic a teraz znawcy się znaleźli . Dalej na co czekacie ???? " Małgorzata" z kom. 38 ruszaj (...) , kupuj i otwieraj kino
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj