Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Zielona taktyka Sokoła

Ćwiczenia na Wyciążkowie

Zielona taktyka Sokoła

15.02.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

Pracowity weekend mieli członkowie leszczyńskiej Polowej Drużyny Sokoła. Razem z kolegami z lubuskiego spotkali się na ćwiczeniach na poligonie leszczyńskiej jednostki wojskowej na Wyciążkowie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Polowa Drużyna Sokoła działa przy leszczyńskim Towarzystwie Gimnastycznym „Sokół”. Jest to organizacja paramilitarna, która ma stanowić w przyszłości oddział Obrony
Terytorialnej.

Członkowie drużyny regularnie ćwiczą - ostatnie szkolenie miało miejsce w sobotę na poligonie Wyciążkowo. Jak informuje komendant drużyny Wojciech Szyguła, było ono podzielone na kilka etapów i obejmowało między innymi naukę korzystania z kompasu, rzut granatem oraz elementy tak zwanej „zielonej taktyki”.

-Zakończeniem szkolenia było przećwiczenie oderwania od przeciwnika z użyciem środków pozoracji - pisze Szyguła. - W szkoleniu wzięła też udział zaprzyjaźniona 3 Lubuska Drużyna Obrony Terytorialnej.

Polowa Drużyna Sokoła rozpoczyna też nabór kandydatów - informacje można znaleźć na facebookowym profilu organizacji.
 
Komentarze (44)
1. Dodane przez kolega, w dniu - 15-02-2016 10:31
Brawo "Sokół"! Czołem druhom!
2. Dodane przez Gucio, w dniu - 15-02-2016 10:40
Miało być OC na sesji była Obrona Cywilna a teraz Obrona terytorialna ale Pan W to jak wiemy ekspert od wszystkiego... taki nasz lokalny watażka - oby tylko miasto nie dawało kasy na takie zabawy bo z OT to nie ma nic wspólnego, Leszno tego nie potrzebuje i tak już na koniec ilu tych sokołów w Lesznie jest, że dla zagęszczenia na fotkach ściągać muszą sokoła lubuskiego?
3. Dodane przez OZOn, w dniu - 15-02-2016 10:41
A fan kominiarek też był ?
4. Dodane przez OZOn, w dniu - 15-02-2016 10:45
jednym słowem ...żenada ale w końcu co to ma być Obrona Cywilna czy Terytorialna bo o obu słyszeliśmy do Wojtka... szkoda kasy na takie działania to zabawa miejmy nadzieję, nie finansowana z pieniędzy miasta
5. Dodane przez Prozac, w dniu - 15-02-2016 10:53
Kto szkoli tych ludzi? Wojsko, policja...
reklama
6. Dodane przez Tomek72, w dniu - 15-02-2016 12:09
Potraficie tylko krytykować? 
Czy mi się wydaje czy Gwardia Narodowa USA to wg waszych komentarzy "mieszanina OC i OT" ? 
Postępując w ten sposób widać, ze nie potraficie wyciągnąć wniosków z historii.  
 
Ani tej z WWII (szczególnie ze skuteczności sojuszy z ówczesnymi potęgami Europy), ale też z tego co stało się później (np Jałta), i z tego co dzieje się dzisiaj (Ukraina - memorandum Budapesztańskie, Irak, Afganistan). 
 
Lepszy poziom podstawowy wyszkolenia niż żaden ... 
Żenada, że większość kierowców nie potrafi udzielić pierwszej pomocy po wypadku / stłuczce ... 
 
Żenada, że większość facetów nie potrafi trafić w czarne pole na tarczy. 
 
Jak się komuś wydaje, że zdąży uciec - to jest sporym optymistą, bo w razie otwartego konfliktu granice zostaną zamknięte natychmiast, a które mosty pozostaną przeprawne to też jest wielką zagadką. 
 
Wyciągajcie wnioski z okupacji niemieckiej, i rosyjskiej (także tej najnowszej, Czeczenia, Gruzja, Ukraina łącznie z poborem do wojska na Krymie).
7. Dodane przez mmmm, w dniu - 15-02-2016 13:22
chlopcy sie bawia w wojne
8. Dodane przez modry, w dniu - 15-02-2016 13:38
Czy to moze szkolenie pisowskich mlodziezowych bojowek? A pan Macierewicz wyrazil zgode na wykorzystanie poligonu do takich celow ?
9. Dodane przez obserwator, w dniu - 15-02-2016 13:38
Wojtek ... policjant z dyżurki i on szkoli... bogate doświadczenie
10. Dodane przez Wiz, w dniu - 15-02-2016 15:02
Tomek72 ... z do czego ma służyć to OT, czy OC? USA i gwardia... fajnie ale ta gwardia nigdy nie walczyła w boju nie trafia się w czarny pole na tarczy tylko w cel żywy ...
11. Dodane przez zbyszekzpudliszek, w dniu - 15-02-2016 15:47
Dla czego Polakom warto dać bron ? Ponieważ obronią się lepiej niż zrobi to rząd!! Widzę ze historia co niektórych nic nie nauczyła... Za wschodnią granicą trwa wojna a za zachodnią najwyższy poziom zagrożenia terrorystycznego! Powinniśmy jak najbardziej wspierać takie organizacje! Polska Walczącą!!!
12. Dodane przez Tomek72, w dniu - 15-02-2016 16:04
Wiz napisał: 15-02-2016 15:02  
"...USA i gwardia... fajnie ale ta gwardia nigdy nie walczyła" 
 
nie wiem skąd masz takie informacje. 
Członkowie Gwardii Narodowe USA walczyli we wszystkich konfliktach USA od jej powstania, w 1636, przez wojnę o niepodległość USA w 1775, przez II wojnę światową, Vietnam i Koreę, Irak, Afganistan ... 
 
GN USA - jest najbardziej efektywnym ekonomicznie uzupełnieniem armii zawodowej USA. 
 
Co do drugiej części - Wiz napisał: 15-02-2016 15:02  
"...w boju nie trafia się w czarny pole na tarczy tylko w cel żywy ..." 
 
Miałem okazję poznać kilku dobrych strzelców wojskowych (także GROM), zapewniam Cię że zanim zacznie się strzelać do "żywego wroga", zaczyna się od strzelania do tarczy ... 
 
Im wcześniej - tym lepiej...
13. Dodane przez Tomek72, w dniu - 15-02-2016 16:29
żeby nie być gołosłowny dodaję linki (mam nadzieję, że Elka puści - to nie są strony komercyjne ...) 
Po polsku, ale mało informacji - https://pl.wikipedia.org/wiki/Gwardia_Narodowa_Stan%C3%B3w_Zjednoczonych 
 
To samo źródło ale dużo więcej informacji po angielsku 
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_(...)e_United_States 
 
Radzę też poczytać o modelu Szwajcarskim ... gdzie obecnie przeszkolonych i zdolnych do służby wojskowej jest ok 3.000.000 Szwajcarów (z kraju ok 8 mln). 
W 1939 mobilizacja Szwajcarom poszła znacznie lepiej niż Polakom 
 
"...On 30 August 1939, two days before Hitler attacked Poland, the Swiss Parliament confirmed General Henri Guisan as Commander in Chief of the Swiss Armed Forces. On September 1, when Germany invaded Poland, General Guisan went before the Government and asked for authority to mobilize the Army. It was ordered the same day, and by noon on 3 September, when Britain declared war on Germany, the Swiss Army of 435,000 (out of a population then of 4.2 million) was deployed for defense of the nation..." 
 
http://www.globalsecurity.org/military/world/(...)ope/ch-army.htm 
 
Uczmy się od lepszych, a zapewniam Was, że wydatki zbrojeniowe Szwajcarii są bardziej efektywne od Polskich ... 
 
Mała Szwajcaria jest na 30 miejscu : 
http://www.globalfirepower.com/country-milita(...)_id=switzerland
14. Dodane przez modra, w dniu - 15-02-2016 16:36
Do 11.Ci chlopcy w razie wojny z Rosja moga sobie postrzelac do golebi,aby mieli co jesc.Putin zas walnie jedna rakieta i po chlopcach nie zostanie sladu
15. Dodane przez Wiz, w dniu - 15-02-2016 17:56
GN USA nigdy nie walczyła na swoim terenie co najwyżej była uzupełnieniem armii to całe OT w naszym wydaniu to pic na wodę i tyle... takie coś przez co regularna armia przejdzie jak nóż w masło i pojedzie dalej... nie ta wojna , nie te środki pola walki i nie ten model działań... niema miejsca dla partyzantów ...
16. Dodane przez Tomek72, w dniu - 15-02-2016 18:00
modra, w dniu - 15-02-2016 16:36 pisze: 
"...Do 11.Ci chlopcy w razie wojny z Rosja moga sobie postrzelac do golebi,aby mieli co jesc..." 
 
Odp:od czegoś trzeba zacząć 
modra, pisze: 
"Putin zas walnie jedna rakieta i po chlopcach nie zostanie sladu" 
Nie strasz, bo o to właśnie chodzi Putinowi (i jemu podobnym) 
Od kiedy ZSRR (obecnie FR) posiada broń jądrową? 
Podpowiedź - od 1949r. 
Nie będę tu pisał w ilu konfliktach od tego czasu brała udział ... (łącznie z ostatnimi Czeczenia, Gruzja, Ukraina) - ile razy jej użyli? 
Odpowiedź jest prosta nigdy - bo wiedzą, że jak napisał Lem, "następna wojna będzie na maczugi" 
 
Ostatnie konflikty tylko potwierdzają skuteczność obrony terytorialnej. 
 
A tym, którzy mówią, ze Polska to nie Afganistan polecam też lekturę dot. obrony Wizny, gdzie ok 360 Polskich żołnierzy - broniło się przed Grupa Pancerna Guderian - 42.000 żołnierzy, 350 czołgów i wsparcie Luftwaffe. 
 
Proszę porównać siły i uzbrojenie obrońców i atakujących. 
 
A lekturę niech uprzyjemni utwór Sabaton - 40:1 (na cześć obrońców Wizny). 
 
P.S. 
Jestem zwolennikiem pokoju, ale trochę znam historię ... 
Także tą jak Niemcy i Rosjanie traktowali cywilów pod swoją okupacją. Z nowszych czasów radzę sięgnąć po materiały z okupacji Gruzji czy Czeczenii 
 
Dlatego uważam, że potencjał obronny powinniśmy rozwijać na wzór Szwajcarii czy Izraela (dobrze wydając każdą złotówkę / Euro / dolara).
17. Dodane przez Tomek72, w dniu - 15-02-2016 18:19
Wiz, pisze w dniu - 15-02-2016 17:56  
"... nie ta wojna , nie te środki pola walki i nie ten model działań... niema miejsca dla partyzantów ..." 
 
Proszę mi w takim razie wymienić konflikty "które pokazały brak sensu obrony terytorialnej(OT)". 
 
Na podstawie analiz (jadąc od tyłu) konfliktów na Ukrainie, Gruzji, Afganistanie, Iraku, Czeczenii - analitycy wojskowi potwierdzają skuteczność obrony terytorialnej. 
 
Przy dobrze zorganizowanej OT przewaga napastnika musi wynosić 30 do 1. 
 
Laikom polecam program pod głupim tytułem:"Czy przywrócić pobór do wojska" Tak czy Nie  
Gośćmi są prof. Romuald Szeremietiew, były wiceminister obrony narodowej kontra ppłk Krzysztof Przepiórka, były oficer GROM . 
 
Też możecie im zarzucać "że się nie znają" 
Odnoszą się tam właśnie do współczesnych konfliktów. 
 
OT nie ma zastępować zawodowej armii - ma ją uzupełniać.
18. Dodane przez sokół, w dniu - 15-02-2016 18:42
Piszący tylko potrafią komentować i krytykować, zamiast zająć się czymś konstruktywnym siedzą tu dniami i tylko patrzą, jak coś skrytykować. Najwyraźniej mają tak nudne życie, że pozostaje im tylko krytyka innych. Smutne...
19. Dodane przez modry, w dniu - 15-02-2016 19:16
Do 16.Nie pisz o tym ,co bylo 60 lat temu,gdy walczono jeszcze szabelka
20. Dodane przez M98, w dniu - 15-02-2016 19:17
Gruzja... przegrała wojnę, Wizna... bronili jej żołnierze nie OT... Irak tam nie ma OT i mylicie terrorystów z partyzantami ( definicja akceptowana w UE działań terrorystycznych się kłania), Afganistan... tam też niema zbyt wielu oddziałów OT czy partyzantów-terrorystów i plus na ich to tylko ukształtowanie terenu podobnie Czeczenia... kiepskie porównania inna sprawa to armia w wydaniu zasadniczej służby inna weekendowe wojsko i proszę nie straszcie ludzi wojną na wschodzie... gdzie Krym gdzie Leszno... a Rosja ma tak potężne siły konwencjonalne że broni ABC nie musi używać by wygrać.
21. Dodane przez Koło, w dniu - 15-02-2016 20:35
Patriotyzm to nie zabawa w wojnę. Nie chodzi o to by strzelać i dać się zabić. A pod Wizną tak jak na Westerplatte nie wszyscy chcieli walczyć i zginąć. Ale niestety jeden człowiek zadecydował za nich i jest teraz bohaterem. Polska potrzebuje żywych bohaterów nie trupów.
22. Dodane przez okvsok, w dniu - 15-02-2016 21:04
Chłopcy nie przeszli badań psychofizycznych wymaganych przed podjęciem pracy w wojsku to bawią się na własną rękę.
23. Dodane przez Tomek72, w dniu - 15-02-2016 21:39
Koło pisze, w dniu - 15-02-2016 20:35"...Polska potrzebuje żywych bohaterów nie trupów..." 
 
Powiedz to tym, którzy zginęli w obozach niemieckich i na syberii nigdy wcześniej nie trzymając broni w ręku ...
24. Dodane przez Ja pie..., w dniu - 15-02-2016 22:17
Zluzujcie majty panowie zolnierzyki,harcerzyki,aesgeje. Cwiczcie sobie w lesie dzialania nieregularne, podchody, biegi na orientacje ale za wlasne pieniadze a nie z naszych podatkow. A jak koniecznie chcecie to WKU Zamenhoffa i tam Pan kpt. K.T i Pan P.S czekaja na chetnych na zaliczenie WF i komisje kwalifikacyjna...Nie dla samozwanczych grup paramilitarnych z pieniedzy miasta Leszna !!!
25. Dodane przez Ja pie..., w dniu - 15-02-2016 22:27
Niestety edytowac nie mozna wiec dodam tylko ze lamiecie podstawowe zasady jakimi powinny sie kierowac oddzialy chcace bronic wlasnego podworka w razie W. Konspiracji... Wasze parcie na bycie w mediach. Brak slow...
26. Dodane przez Nina, w dniu - 15-02-2016 22:53
Ale głupoty piszecie,tak naprawdę nie macie pojęcia o co w tym chodzi
27. Dodane przez Do Nina, w dniu - 15-02-2016 23:19
Oświeć nas. O co twoim zdaniem chodzi?
28. Dodane przez Patriota, w dniu - 16-02-2016 02:51
Tak jak czerwoni zdelegalizowali Sokoła kiedy to przyszli do nas z "bratnią pomocą" tym samym zabijając naszych bohaterów narodowych oraz inteligencje i nazywając żołnierzy wyklętych "bandytami oraz zdrajcami", tak teraz lewactwo krytykuje wszelkie patriotyczne i proobronne działania...
29. Dodane przez IZI, w dniu - 16-02-2016 07:30
Chodzi o odróżnienie zabawy od profesjonalnych działań tutaj jest zabawa za kaskę podatników czyli naszą i to zabawa która ma na celu chyba tylko lansowanie W "policyjanta". Szkolenia prowadzą ludzie którzy tak faktycznie nic nie potrafią wystarczy wejść w zakładkę Sokoła... kto tam ma jakieś doświadczenie. Systematycznie mylą wątki OC, OT i partyzantki i robią z tego własną filozofię. Jak nie bardzo wiadomo o c o chodzi to chodzi o kasę przecież nic nie jest za darmo.
30. Dodane przez modry, w dniu - 16-02-2016 07:41
Do 28.Teraz ucza strzelac sie do tarczy a potem na ulicy beda po dopalaczach strzelac do ludzi.
31. Dodane przez JP, w dniu - 16-02-2016 07:41
Witam. Ciekawa dyskusja... temat OT jest mi bliski ale zacznijmy od początku. Skuteczne szkolenie wymaga określonego celu jaki ma być po tym szkoleniu osiągnięty. W założeniu najprościej do czego ma służyć OT...tego dzisiaj brakuje i dlatego jest ta niewiedza i przeskakiwanie z OC do OT itd.Pod ten cel powinno się dobrać wyposażenie i uzbrojenie... póki co to daleka przyszłość. Kolejna kwestia OT to nie armia liniowa tylko jednostki zabezpieczające tyły wojsk, ujęcia wody, fabryki, mosty itd. czyli działania wspierające policję w czasie konflikt. Kiedyś jeden baran lansował w mieście pogląd, ze policja "wychodzi z miasta w razie wojny i miasto jest bezbronne"... policja ochrania ludność i nie tylko nie wychodzi z miasta ale zwiększa etaty o rezerwistów. Szkolenie tych chłopaków z PDS czy OT... czy bardziej już patrząc na berety z ON.PL to zadanie dla profesjonalistów a nie przypadkowych ludzi. Mówiąc o OT w odniesieniu np. do GN USA warto zadać pytanie jaka jest rola tego OT w czasie pokoju... Kwestia kolejna to instruktorzy w/g mojej wiedzy ten wasz W nie posiada żadnych uprawnień instruktorskich w żadnej dziedzinie więc wypada to blado a inni instruktorzy... w lubuskim jest kilku zawodowych żołnierzy w tym z doświadczeniem bojowym a u nas... rycerz ;) tym optymistycznym akcentem wypada zakończyć ;)
reklama
32. Dodane przez Hahaha, w dniu - 16-02-2016 10:30
IZI+JP...Dałbym wam lajka gdyby to było tutaj możliwe:) Trafiliście w samo sedno.
33. Dodane przez Dirk, w dniu - 16-02-2016 14:42
Od czegoś trzeba zacząć to raz a dwa nakłady finansowe na obronność to na pewno nie wyrzucanie w błoto pieniędzy podatników. MON w ciągu 2 lat ma zamiar stworzyć na wschodzie 3 pierwsze bataliony OT. A na bazie 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej po raz pierwszy w tym roku Lubuski Pluton Obrony Terytorialnej ćwiczył realne zagadnienia bojowe i zabezpieczające wspierania wojsk liniowych. Do tego momentu były ćwiczone aplikacyjnie na mapach sztabowych. Nastawienie i zaangażowanie WP w tym wypadku 17WBZ rokuje bardzo dobrze na przyszłość. Łatwo się krytykuje siedząc przed komputerem ... Trudniej wyjść na poligon... Pozdrawiam Dowódca 3 Lubuskiej Drużyny Obrony Terytorialnej _Lubuskiego Plutonu OT stowarzyszenie ON.pl
34. Dodane przez Nie rozsmieszajcie mnie plizzzz, w dniu - 16-02-2016 17:15
Samozwanczy dowódcy. Co zrobicie kiedy MON rozpocznie formowanie PRAWDZIWYCH batalionów OT i kadra dowodcza bedzie powolana wedlug klucza nominacji MON i bedzie sie skladala z oficerów rezerwy PO SZKOLACH OFICERSKICH a nie tych waszych kursach internetowo-książkowych popartych "fachowa" wiedza amatorów ASG z kursem PCK czy policjantem bratem rycerzy...? Degradacja zaboli...Co wtedy? Pogodzicie sie z faktami? Śmiem wątpić. Cos mi tu pachnie prawym sektorem i samozwanczymi batalionami... 
I uprzadzajac wasz hejt i plucie na myślących inaczej niz wy oraz wyzywanie od lewaków... Mam PRAWICOWE poglądy, ale jestem zdroworozsadkowym obywatelem umiejacym samodzielnie wyciągać wnioski.
35. Dodane przez Dirk, w dniu - 16-02-2016 19:54
Szanowny panie "plizzz" Nikt w stowarzyszeniu ObronaNarodowa.pl nie jest samozwańczym dowódcą. Trzeba mieć przynajmniej kilkuletnie doświadczenie i udokumentowane kwalifikacje.Wielu z nas w kadrze ON.pl ma za sobą służbę wojskową czy też w policji jak i nadal jest w czynnej służbie. Na nasze kursy "internetowo-książkowe" zapraszamy są opisane na stronach stowarzyszenia ObronaNarodowa.pl Najlepszą rekomendacją są wspólne ćwiczenia z jedną z najlepszych jednostek liniowych 17WBZ której dowódca po ostatnich ćwiczeniach ROSOMAK 16 bardzo pochlebnie się wyrażał na temat naszego wyszkolenia.Natomiast jeśli MON podejmie decyzje kto i jakie ma pełnić funkcje w tworzonej Obronie Terytorialnej to uważam że każdy z nas przyjmie rozkaz i funkcje do jakiej będzie przewidziany. Na dziś szkolimy się dla siebie dla naszych rodzin i Ojczyzny i nikt nam za to nie płaci.. Bo nam bezpieczeństwo Polski nie jest obojętne !
36. Dodane przez Do Dirka, w dniu - 16-02-2016 20:33
Stary byłem w wojsku, jako komandos, na szczęście w rezerwie. Gdzie i kiedy i czym jeździłem to głowa boli, nie ma czym się chwalić. Nie pisz tu głupot o wysokim poziomie wyszkolenia!!! Większość z was nie przeszła by testów wytrzymałościowych! Jakie wyszkolenie? Pozdrawiam prawdziwych REZERWISTÓW, który męczą te głupoty.
37. Dodane przez Dirk, w dniu - 16-02-2016 20:43
"Jako komandos" i wszystko jasne ;)
38. Dodane przez Michaś, w dniu - 16-02-2016 21:27
Dajmy chłopcom pobawić się w wojsko. Pozdrawiam rezerwistów. Nigdy więcej...wojny.
39. Dodane przez Kaczor do37, w dniu - 17-02-2016 08:15
Co cię tak rozjaśniło Dirk? Prawda? Jako rezerwista to dzisiaj bym wam nie dał nawet mojego motoru do użytku bo byście go zepsuli, specjaliści. Szkoda, że nie ogłaszacie swoich rejonów ćwiczeń, wspólnie z Krzywym, pobawiliśmy by się z wami w lesie. Może powrót do bazy na golasa, nauczyłby was pokory.
40. Dodane przez Joś, w dniu - 17-02-2016 08:22
Pan jest naszym współczesnym politykiem. Na zdjęciach widzimy rzucacie, granatem, strzelacie, celujecie, czyli "czysta" wojaczka, a słyszymy, że "pomagamy ludziom", zabezpieczamy ujęcia wody, kierujemy ruchem", "nie walczymy". Osobiście to sam już nie wiem od czego jesteście i po co?
41. Dodane przez sokół, w dniu - 17-02-2016 11:43
Za jakie pieniądze podatnika co wy wygadujecie?
42. Dodane przez Filar, w dniu - 17-02-2016 12:35
Niech się chłopcy bawią. Lepsze to, niż palenie papierosów, czy picie w parku.
reklama
43. Dodane przez Do sokolika z 41, w dniu - 17-02-2016 14:12
A dotacje od Pana Borowiaka skad niby sie wziely? Z wlasnych wylozyl?
44. Dodane przez wstyd, w dniu - 18-02-2016 15:49
Małe sprostowanie- "W WYCIĄŻKOWIE" nie "NA"
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj