Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Wschowa arrow Odrzucone z powodów merytorycznych

Stowarzyszenie: kto nas ocenia?

Odrzucone z powodów merytorycznych

07.03.2016. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

- Co to znaczy powód merytoryczny? - dopytuje Janina Grzyb, członkini wschowskiego Stowarzyszenia Czas A.R.T. Z czterech złożonych przez stowarzyszenie wniosków o dofinansowanie, komisja konkursowa odrzuciła trzy. Stowarzyszenie apeluje o protokół z komisji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Janina Grzyb poruszyła temat podczas sesji rady miejskiej. Jej zdaniem, co innego, gdy chodzi o przyczyny formalne, kiedy ktoś czegoś zapomni, nie dopatrzy, a co innego, gdy powód jest merytoryczny.
- Koleżanka pisze wniosek, my sprawdzamy, żeby wszystko było zgodne z przepisami. A powód merytoryczny to albo nie na temat, albo niespójny logicznie, albo co to jest? Ja bardzo proszę o protokoły z tych komisji. My nie wiemy, kto nas ocenia, czy to jest ktoś, kto się zna - mówiła Janina Grzyb - Czuję się pokrzywdzona.
Z pokorą przyjęłam, że odrzucono nasze trzy wnioski, ale nie wiem dlaczego. Ja chcę mieć protokół. Ja chcę mieć podpis komisji. Ja chcę wiedzieć, kto mnie ocenił, że ja czegoś nie potrafię. Bo to jest taka ocena: "nie potrafisz, babo" - przepraszam za to słowo.


Odrzucone wnioski dotyczyły zorganizowania konferencji naukowej dotyczącej poety i dramaturga Andreasa Gryphiusa w czterechsetną rocznicę jego urodzin, wydania książki i zorganizowania rajdu pieszego Wschowską Drogą św. Jakuba.
Pozytywnie zaopiniowano natomiast projekt "Poznajemy Wschowę obrazem i smakiem".

Łącznie komisja przyznała dofinansowanie dla 50 wniosków, 17 ofert zostało odrzuconych, głównie z przyczyn merytorycznych.
Komisja obradowała w pięcioosobowym składzie. Na jej czele stał Dariusz Przybylski, który tłumaczy, że głównym powodem była kwestia wkładu własnego. Niektóre stowarzyszenia oprócz gotówki, którą są w stanie wyłożyć, wpisywały też dotacje, jakie spodziewają się otrzymać. Stąd też większe szanse dla podmiotów, które wykazały się większym wkładem własnym, a nie spodziewanym.
Przybylski zaznacza także, że wnioski jednodniowe, skierowane do wąskiej grupy osób mają mniejsze szanse niż wnioski długotrwałe, cykliczne, skierowane do szerszego grona.
- Ale najważniejsze w tym wszystkim jest to, że każde stowarzyszenie może zawsze przyjść, rozmawiać, nawiązywać współpracę z Urzędem. Ja szanuję czas pracy społeczników, dlatego nie widzę najmniejszego problemu, żeby spotkać się w godzinach popołudniowych i to jest istotą. Natomiast do spotkania z tym stowarzyszeniem generalnie nie doszło i dobrze, gdyby stowarzyszenie przemyślało, czy realnie chce współpracy, czy woli przychodzić na sesje i mówić, co im się nie podoba. I nie odnoszę się tu do nikogo personalnie, tylko mówię o pewnej filozofii działania - zaznacza Dariusz Przybylski.

Stowarzyszenie nie zgadza się z takim osądem, tłumacząc, że zarząd brał udział w spotkaniach dla organizacji pozarządowych w Urzędzie Miasta, a z Dariuszem Przybylskim utrzymuje kontakt mailowy. Członkowie podkreślają, że ich inicjatywy wspierane są finansowo przez Województwo Lubuskie i Powiat Wschowski i nie są odrzucane z powodów merytorycznych.
 
Komentarze (44)
1. Dodane przez anonim, w dniu - 07-03-2016 16:22
Proszę zapytać tego pana Przybylskiego tego od kopiuj wklej jaka jest różnica między rachunkiem bieżącym a rachunkiem bankowym ? . Tacy to fachowcy w ratuszu zabierają się za oceny merytoryczne . Wstyd i zakłamanie oraz mściwość zaczyna już nam wychodzić bokiem .
2. Dodane przez Ted, w dniu - 07-03-2016 17:11
Szanowna Pani Janino, może być Pani pewna,że kompetencje członków komisji są raczej mierne. Ich zadaniem jest zrealizować polecenia lokalnych decydentów. Wielkość dotacji jak i ich kierowanie nie ma nic wspólnego z rzeczywistą oceną merytoryczną. Pełne gęby retoryki o budowaniu społeczeństwa obywatelskiego ni jak się mają do wyników konkursu ofert na każdym szczeblu. Od Ministerstw po samorządy lokalne.
3. Dodane przez hmm, w dniu - 07-03-2016 17:21
Wypowedź Pana Przybylskiego jest niemerytoryczna - proszę odpowiedzieć na zadane pytanie.
4. Dodane przez dobra rada, w dniu - 07-03-2016 18:05
Ludzie dofinansowanie jest z budżetu jeśli stowarzyszenie nie może działać bez pieniędzy z miasta to znaczy że powinno się rozwiązać to nie jest socjalizm mamy demokrację urząd może ale nie musi dofinansować stowarzyszeń walkę we Wschowie zaczynają ludzie którzy przegrali w ostatnich wyborach więc nie mają nic do stracenia a znaleziono pionka który podstawił się za referendum po roku pracy nowej władzy która nieżle sobie zaczyna radzić niestety decyzje trudne przy tak dużym zadłużeniu zawsze będą bardzo bolały szczególnie tych którzy przegrali.
5. Dodane przez Mariusz Pawelec, w dniu - 07-03-2016 18:51
To, co przedstawił p. D. Przybylski to jego swoiście pojmowana "filozofia działania". Rozpatrywanie merytoryczne wniosków nie polega bowiem na rozmowach w godzinach popołudniowych. Głównym kryterium decydującym o dofinansowaniu nie powinno stanowić to, jaka jest wysokość wkładu własnego stowarzyszenia.  
Jeśli władze Wschowy odwracają się tyłem do promocji swego miasta poprzez współfinansowanie konferencji naukowej i publikacji, to przyjmuję to z ubolewaniem. Od 2008 r. miałem sposobność jako uczestnik wschowskich konferencji prezentować na nich szereg tematów związanych z historią ziemi wschowskiej. W tej sytuacji postuluję przeniesienie tegorocznej konferencji w całości do Leszna. Deklaruję ze swej strony, że na własny koszt opłacę swój pobyt i druk swego wystąpienia. 
dr Mariusz Pawelec
6. Dodane przez do 4 dobrej rady, w dniu - 07-03-2016 19:02
Zawsze myślałem, że Urząd Gminy ma służyć gminie - czyli ludziom... a nie odwrotnie. Ale ja byłem wychowywany na urzędnika w starych czasach.
7. Dodane przez bv do kom.4, w dniu - 07-03-2016 19:08
No to się wypowiedział fachowiec przez duże F! 
Do kom.4-chyba sam/a nie wierzysz w to,co napisałeś/łaś! 
Jeszcze raz poszukaj jakie wnioski "wygrały" i przez kogo były składane i odpowiedz:czy to na pewno był demokratyczny wybór (bo mnie się zdaje, że nie)
reklama
8. Dodane przez MC, w dniu - 07-03-2016 19:10
Widać taka sama taktyka jak w wypadku Korony. Pod publikę chęć dialogu, przy jednoczesnym braku odpowiedzi na proste pytania. Jak zaproponują spotkanie z Burmistrzem i wice to szkoda nawet zachodu. Pewnie znowu przyjdzie obrażona Pani Burmistrz i kompletnie nie przygotowany do spotkania zastępca o wartości merytorycznych nie wspominając.
9. Dodane przez o co chodzi, w dniu - 07-03-2016 19:15
Po co się spotykać i nie mają pieniędzy? Czy spotkania i "chodzenie" za pieniędzmi jest teraz celowe? Może niech zamieszczą taki warunek w ogłoszeniu o konkursie na przyszły rok. Ciekawe jak takie wymierne i merytoryczne argumenty wyglądałby na BIP-ie.
10. Dodane przez max, w dniu - 07-03-2016 19:32
Co kino chcą ratować
11. Dodane przez PANI JANINO, w dniu - 07-03-2016 20:11
Gdy odrzucano moje wnioski za p. Grabki, też ciągle podawano taki powód i również nikt nie potrafił na to odpowiedzieć. Były lata, kiedy nawet nie znaliśmy nazwisk osób siedzących w komisji. Dlaczego wówczas to Pani nie interesowało?
12. Dodane przez wyborca, w dniu - 07-03-2016 20:24
Pani Kasiu i caly ten wasz czas art co wy jrszcze wymislicie w walce o fotel burmustra i wladzy .Cala wschowa i gmina sie zwas smieje ,jako mieszkaniec wscydze sie zawas ,jak mozna byc takim falszywym czloeiekiem i tak sie sprzedacpani Kasiu
13. Dodane przez ola, w dniu - 07-03-2016 20:42
Tak naprawdę to ile osób korzysta z działań tego stowarzyszenia? Głównie członkowie z rodzinami, ciągle te same osoby, czyli pomysły nie trafiają do szerszego grona.Na konferencji podobnie, gdyby nie młodzież ze szkoły, która jest z obowiązku to więcej jest wykladowców niż słuchaczy. 
Moim zdaniem należałoby okroić dotacje co najmniej o 50% wszystkim.Te stowarzyszenia to jakaś paranoja, wszyscy chcą działać, niby pracują społecznie,ale pieniAdze ma dać gmina. 
Jestem przeciwna im wszystkim.A dlas przykładu niech konferencję organizuje Muzeum i wtedy za gminne pieniądze i to bedzie ok.
14. Dodane przez ola, w dniu - 07-03-2016 20:46
chyba zarejestruję stowarzyszenie, mam fajne pomysły, napisze kilka wniosków, na któryś się załapię i jeszcze na tym zarobię, może nie osobiście, ale jednak....
15. Dodane przez 13, w dniu - 07-03-2016 20:56
Stowarzyszenie składa cztery wnioski i liczy, że otrzyma cztery dofinansowania. Nie otrzymało i jest rozczarowane. Skąd wynika przekonanie, że należy się dofinansowanie na wszystkie złożone wnioski? To był konkurs- po to jest komisja KONKURSOWA, aby do realizacji wybrać najlepsze. Najlepsze wg tej komisji- takie ma ona prawo. Gdyby płodne stowarzyszenie napisało 100 wniosków też oczekiwałoby 100% wsparcia?? Czy Czas A.R.T. uważa się za najwybitniejszy zespół we Wschowie? 
Nie Wschowianka.
16. Dodane przez Leszy, w dniu - 07-03-2016 21:05
Z feministką nigdy nie wygrasz, takiej zawsze będzie źle choćby ją na tronie usadzili a szydło wyszło z worka gdy napomknęła w artykule coś takiego cytuję : "Ja chcę mieć protokół. Ja chcę mieć podpis komisji. Ja chcę wiedzieć, kto mnie ocenił, że ja czegoś nie potrafię. Bo to jest taka ocena: "nie potrafisz, babo" - przepraszam za to słowo "..
17. Dodane przez ala, w dniu - 07-03-2016 21:56
Powodem merytorycznym może być to, że jak chcę to dam a jak nie chcę to nie dam. 
Dać to trzeba jeszcze patrzeć komu się daje i na jaki cel. 
Działać ze społeczne pieniądze i z podatków mieszkańców, to byle dureń potrafi, ale jak się chce być działaczem to trzeba mieć pieniądze, szacun i poważnie,
18. Dodane przez Zabytki Zabytki, w dniu - 07-03-2016 22:52
Mieszkańcy Wschowy proszę Was - zacznijcie wreszcie dbać o zabytki waszego miasta. Wschowa jest PERŁĄ i warto o nią dbać wspólnie.
19. Dodane przez aaa, w dniu - 07-03-2016 22:58
Pani Janino i pozostała reszto przypomnijcie sobie jak parę miesięcy temu staliście przeciw Grabce.Cóż takiego się stało?Widać że najlepiej zawsze frontem.Tylko dobrze ktoś napisał jak inni byli nie słusznie oceniani za poprzednią władzę i musieli o każdą przysłowiową złotówkę walczyć to was nie było.Może warto pomyśleć że inne stowarzyszenia kluby też istnieją nie tylko czas art korona i mażoretki.
20. Dodane przez społecznik, w dniu - 08-03-2016 07:25
Pani Janino, proszę spokojnie podejść do "Czopkowych" wielce społeczników wypisujących brednie. Gmina ma zadania i obowiązki, w tym idąc do wyborów obecna władza mówiła o współpracy ze stowarzyszeniami, dziś z ust "złotoustego" określone jest jedno, że jak chodzisz, a nic nie robisz to dostaniesz dofinansowanie, jak masz inne pomysły i cele to jesteś inny sort.
21. Dodane przez a., w dniu - 08-03-2016 07:41
działaczki stowarzyszenia w tym momencie już całkowicie się skompromitowały, Pani "JA JANINA" udzielająca się na fejsie już chyba na każdej możliwej stronie ma chyba zbyt wysoką samoocenę. Gdzie nie spojrzę tam jej komentarze... proponuję w przyszłym roku nic im nie dać! niech sobie kobiety wtedy radzą, skoro teraz tak się mieszają we wszystko! Co urażona duma? i tak jak napisał ktoś wcześniej, z wydarzeń organizowanych przez stowarzyszenie korzystają tylko członkowie i rodziny, chociaż jakoś Pani męża nigdzie nie widać, nie wspiera działań żony? proponuję wziąć się do jakiejś sensownej roboty, która może pomóc w jakiś sposób działającej władzy, a nie układanie jej kłód pod nogi, a jak nie to proszę siedzieć sobie cicho na tej emeryturce i już więcej się nie kompromitować.
22. Dodane przez inny wschowianin, w dniu - 08-03-2016 08:08
Panie doktorze z kom.5. Czy z prywatnej kieszeni dofinansował by Pan konferencję dla tej garstki uczestników? Wystarczy obejrzeć zdjęcia z tych spotkań i należy przyznać absolutną rację p. Przybylskiemu.
23. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 08-03-2016 08:37
Drodzy sąsiedzi - Wschowianie, 
Czas A.R.T i Twórcze Horyzonty to dwa najbardziej rozpoznawalne wschowskie stowarzyszenia. To wasze marki. 
Nieprawda, że z działalności Czas A.R.T. korzystają tylko ich rodziny. Przypomnijcie sobie chociażby zainteresowanie zwiedzaniem Kripplein Christi. Do Wschowy przyjechali ludzie z całego regionu. Nie wspomnę o innych inicjatywach...
24. Dodane przez ewa, w dniu - 08-03-2016 09:05
a czy rajd drogą sw. Jakuba to impreza dla kilku osób? Sama chętnie bym z tego skorzystała. Dlaczego odrzucono ten wniosek?
25. Dodane przez tom, w dniu - 08-03-2016 09:41
Z powodów merytorycznych Przybylscy powinni odrzuceni być do Głogowa.
26. Dodane przez nie dawac, w dniu - 08-03-2016 10:32
Stowarzyszenia i fundacje uważam że trzeba faktycznie okroić w przyszlości a po cóz im budzet, szukajcie sponsorów. Działania dla swoich, kompletny brak oszczednosci.  
 
To tak ogólnie owszystkich. Daj daj
27. Dodane przez lisu, w dniu - 08-03-2016 10:59
do 23. Przestań palić to zielsko, gdzie ty masz te tłumy ludzi ? Gdzie ? Chyba zyje w równoległym wymiarze czasoprzestrzennym. Ja tych tłumów nie widzę nie widziałem. Pewnie zaraz na mnie naskoczycie ze ignorant ze mnie, ale gdzie do cieżkiej cholery  
sa (były) te tłumy ?
28. Dodane przez a., w dniu - 08-03-2016 11:07
Do Mieszkanka Leszna: widać, ze jest Pani członkiem stowarzyszenia :) o Twórczych Horyzontach faktycznie słychać, i to co robią to świetna sprawa, ale Czas Art? Otworzenie Kościoła może być przeprowadzone w ramach muzeum a nie Stowarzyszenia, któremu teraz wielce mamy za to dziękować.
29. Dodane przez do 28, w dniu - 08-03-2016 12:41
Jest pan w błędzie. Nie jestem członkiem stowarzyszenia, ale przykro się patrzy, jak wschowianie sami siebie niszczą. Od pewnego czasu przyglądam się temu, co dzieje się we Wschowie. Gdyby zamknąć mieszkańców za wielkim murem, to powybijalibyście się nawzajem. Wschowa ma potencjał, ale wy wolicie toczyć prywatne wojenki, byle komuś dokuczyć.
30. Dodane przez do kom 29, w dniu - 08-03-2016 13:30
To już w Lesznie nie masz na co patrzeć? Po prostu mieszkasz we Wschowie i ot wszystko.
31. Dodane przez a., w dniu - 08-03-2016 13:45
przykład niszczenia? proszę bardzo, nagłe obudzenie się Pani Kochańskiej-Owoc, że może jednak by uznać kino za zabytek, po tym jak już inwestor je kupił, bo przecież po co Wschowa ma się rozwijać, i mieć nowych inwestorów? lepiej ten rozwój blokować, bo się nagle szanownej Pani przypomniało, że można jakoś zadziałać, aby to miasto nie mogło się rozwijać. Już nie wspominając o brzydocie tego budynku.
32. Dodane przez Mariusz Pawelec, w dniu - 08-03-2016 14:37
Panu o nicku inny wschowianin odpowiadam: 
O tym, ile osób uczestniczy w konferencjach organizowanych przez Czas ART, wiem dzięki własnej obecności na nich, a nie na podstawie przeglądania zdjęć. Zachęcam Pana, aby się o tym osobiście przekonał (o ile tegoroczna konferencja będzie mogła odbyć się we Wschowie). O randze konferencji nie świadczy bynajmniej masowa frekwencja. Proszę mi wierzyć, że to, co ma znaczenie, to jej poziom merytoryczny. Jest wiele miast w Polsce, nawet wojewódzkich, które mogą zazdrościć Wschowie takich interdyscyplinarnych konferencji. To nieprawda, że są to jednodniowe wydarzenia o wąskim oddziaływaniu. Właśnie opublikowane materiały z konferencji, bardzo często rozszerzone w stosunku do wygłoszonego wystąpienia, są trwałym śladem. Nawet najbogatsza wystawa, koncert czy prelekcja po latach zatrą się w zbiorowej pamięci. Natomiast książka będzie służyła za źródło informacji dla współczesnych, ale i wielu następnych pokoleń. Wschowskie tomy pokonferencyjne są czytane i recenzowane szeroko, nie tylko w Polsce. I to jest najlepsza reklama zarówno przeszłości miasta, jak i jego teraźniejszości. Uważam, że Wschowa na to zasługuje. 
P.S. Tak jak już napisałem, uważam, że warto finansować tego rodzaju przedsięwzięcie. A jeśli władze miasta nie chcą go wesprzeć, to nawet z prywatnych pieniędzy samych referentów. Ale byłby to niemały blamanż dla decydentów Wschowy.
33. Dodane przez Q, w dniu - 08-03-2016 23:04
@23 a czy nie wydaje ci się że to muzeum powinno się zająć oprowadzaniem po zabytkach myślę że byłaby to jeszcze lepsza promocja tylko jest jeden problem kłócą się dwie funkcje dyrektor kontra prezes.A to pech
reklama
34. Dodane przez inny wschowianin, w dniu - 09-03-2016 07:59
Panie doktorze o randze imprezy oczywiście nie świadczy frekwencja, przy podziale skromnych środków publicznych, już tak. Muszą być celowane.
35. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 09-03-2016 14:33
ale prezes loku dostał co chciał, taki merytoryczny?ciekawe dlaczego...
36. Dodane przez Wschowman, w dniu - 09-03-2016 15:39
Po kiego Grzyba się pchałaś ?
37. Dodane przez j, w dniu - 09-03-2016 18:50
tak to jest z nauczycielami
38. Dodane przez wyborca, w dniu - 09-03-2016 20:06
Spytajcie naszych mieszkancow co to jest Czas Art ze smiechu pekniecie ilu ludzi niewie nic na ten temat .Bylem kilka razy na roznych spotkaniach ;koncertach ,filmach to tylko przychodzi pewna grupa ludzi z rodzinom wiadomo kto .Na calom gmine mozna bylo naliczyc do 20 osob oprucz samych gosci zaproszonych i wykonawcow .Panie z czas art wstyd brednie pisac.
39. Dodane przez Mariusz Pawelec, w dniu - 09-03-2016 20:25
Środki są niewątpliwie skromne, ale proszę zwrócić uwagę na rangę wydarzenia, któremu poświęcona ma być przygotowywana konferencja. Jest nią 400-lecie urodzin A. Gryphiusa. Takich obchodów nie organizuje się co rok. Głogów skutecznie promuje się jako miasto tego wybitnego poety i dramaturga. Świadczą o tym coroczne wydarzenia kulturalne związane z festiwalem jego imienia. Gdyby przyjrzeć się nakładom, jakie władze Głogowa przeznaczają co roku na ten cel, włodarze Wschowy powinni się zawstydzić. http://www.mok.glogow.pl/index.php/festiwal-i(...)usa-aktualnosci
40. Dodane przez do doktora, w dniu - 10-03-2016 07:55
Może i Gryphius dla garstki mieszkańców jest ważny, dla zdecydowanej większości mieszkańców, teraźniejszość zdecydowanie ważniejsza. Porównywanie nas z Głogowem z wiadomych względów to kula w płot panie doktorze.
41. Dodane przez Mariusz Pawelec, w dniu - 10-03-2016 13:23
Przysłowiowa "kula w płot" to twierdzenie, że nie kultura, ale "teraźniejszość" jest ważniejsza. Po co Gryphius, Sterna-Wachowiak czy Get-Stankiewicz? Większość ma inne potrzeby, nieprawdaż? Nie sposób porównywać Wschowy z Głogowem nie tylko z powodu rozmiarów budżetów obu miast. Władze tego ostatniego zdobywają się na śmiałe decyzje dotyczące np. odbudowy teatru miejskiego im. Gryphiusa. ( ) Chciałoby się powiedzieć: Na co to komu?
42. Dodane przez kino, w dniu - 10-03-2016 23:03
@21 ale dałaś.Co prawda to prawda.Mawet moja teściowa po 70 jest wkurzona że stowarzyszenie pani Małkus którą tak dobrze spostrzegała taki numer z kinem wywineła
43. Dodane przez max, w dniu - 11-03-2016 10:00
do kom 42. zgadza się, pani Małkus źle robi firmując swoją osobą działania pani Owoc z obroną ruiny po kinie, tym koszmarkiem architektonicznym, oby jak najszybciej to straszyło - tak jak dewastowane ruiny po byłej mleczarni oraz koszmarny blaszak po sklepie nabiałowym przy rogu Niepodległości (nawet nakaz rozbiórki ( pod tym niech ART zbiera podpisy) - zniknął błyskawicznie z przestrzeni publicznej królewskiego miasta Wschowy!!!!!
reklama
44. Dodane przez Mariusz Pawelec, w dniu - 15-03-2016 10:32
Zrobił się off topic. Czy ktoś wie o jakie kwoty aplikowało Stowarzyszenie Czas ART do Urzędu Miasta Wschowy na swoje projekty?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj