Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Quo Vadis Wilkowice

Z Lipna do Leszna?

Quo Vadis Wilkowice

13.03.2016. Radio Elka, Dorota Kozanecka

W Wilkowicach coraz częściej mówi się o odłączeniu od gminy Lipno. Niektórzy mieszkańcy proponują przyłączenie się do Leszna, z którym i tak wiąże się ich życie. Na razie nie złożono żadnego oficjalnego wniosku, jednak dyskusja trwa. Procedura takiej zmiany administracyjnej jest bardzo trudna i skomplikowana.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zdaniem Sylwestra Przydrożnego wszystko zaczęło się od zebrania w sprawie linii autobusowej nr 4. - Z niewiadomych dla nas powodów radni gminy Lipno skrócili trasę "czwórki" - tłumaczy prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Ziemi Lipińskiej. Nieoficjalnie mówi się, że chodziło o pieniądze, a konkretniej o 2,32 zł dopłaty do jednego kursu. - Taka mała kwota, a może być zapalnikiem do tego, że Wilkowice przyłączą się do Leszna - dziwi się Sylwester Przydrożny.

- Ludzie byli zbulwersowani taką decyzją, część mówiła o przyłączeniu do Święciechowy, ale zdecydowana większość zaproponowała przyłączenie do Leszna - mówi Sylwester Przydrożny. Jednym z argumentów było to, że ścieki i kanalizacja i tak są już obsługiwane przez miasto, mieszkańcy korzystają z leszczyńskich autobusów, a dzieci i tak uczęszczają do leszczyńskich szkół i przedszkoli.

- Podczas naszego zebrania rodzice bardzo ostro krytykowali poziom nauczania i bazę lokalową naszej szkoły - mówi prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Ziemi Lipińskiej. Bolączką mieszkańców jest też bardzo zły stan dróg. - Jesteśmy jedyną gminą w powiecie leszczyńskim, w której od 15-20 lat nie utwardzono kilometra drogi - dodaje.

Sołtys Wilkowic nie chciał na razie zajmować stanowiska. - Za wcześnie na to, by opowiadać się po którejś ze stron - skomentował całą sprawę. Inni zapytani przez nas mieszkańcy również byli powściągliwi w wypowiedziach, choć zdarzali się też ci, którzy są przychylni takiemu pomysłowi. - 70% mieszkańców Wilkowic przeprowadziło się tu z Leszna i w ten sposób stracili oni realny wpływ na to, co dzieje się w mieście, którego w pewien sposób wciąż czują się częścią - mówi mieszkaniec Wilkowic. Innym argumentem wysuwanym przez zwolenników zmian jest to, że Wilkowice przewyższają pod względem liczby mieszkańców Lipno, czyli stolicę gminy.

Jak zapewnia Jacek Karmiński, wójt gminy Lipno, na razie nie ma żadnych oficjalnych wniosków w sprawie odłączenia Wilkowic od Lipna i przyłączenia do Leszna. - Wiem, że zdania wśród mieszkańców są podzielone, przybysze z Leszna mają swoje aspiracje, jednak przyłączenie do Leszna nie poprawi od razu sytuacji, chociażby tej dotyczącej stanu dróg - mówi Jacek Karmiński. Proponuje spokojne rozważenie wszystkich argumentów „za” i „przeciw”.

Gdyby jednak mieszkańcy zdecydowali o odłączeniu, Lipno straciłoby 20 % swoich przychodów. - Strata byłaby nie tylko ekonomiczna, wielu rdzennych mieszkańców jest z nami mocno związanych - mówi wójt Lipna.
Sama procedura takiej zmiany administracyjnej jest bardzo długa i skomplikowana. Ostateczną decyzję podejmuje Rada Ministrów.
 
Komentarze (103)
1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 13-03-2016 16:30
,Super pomysł popieram w 100 %.
2. Dodane przez Komentarz, w dniu - 13-03-2016 16:53
Najpierw chcieliście tanich działek pod budówe swoich domów na wsi, a teraz chcecie aby nazwano was mieszkańcami miasta czyli Leszna. Trzeba było kupić działki w Gronowie lub Zatorzu za 150 za m2, a nie za 50 zł., to już byście byli leszczyniakami. Pamiętajcie że między wiochą a Leszn em jest Astromal i to On zdecyduje gdzie chce płacić podatki. A tak w ogóle to od jakiegoś czasu czytam ze zawsze w Wilkowicach znajdzie się ktoś komu nic nie pasuje. Nie chcieli wiatrakow później wójta, teraz szkoła komuś nie pasuje, może zablokujcie jeszcze budowę S-5 pod lasem ... . Pewnie jako Leszno będziecie płacić mniejsze podatki ...
3. Dodane przez Terek, w dniu - 13-03-2016 17:03
Wilkowice do Leszna Lipno na Białoruś.
4. Dodane przez Zbigniew, w dniu - 13-03-2016 17:03
Leszno nie potrafi utwardzic nawierzchni gruntowych ktore juz istnieją 30 lat natomiast po przyjęciu Wilkowic w granice miasta będzie mogło sie wykazać tym, że nowe osiedle trzeba dorównac poziomem do miasta poprzez szybkie utwardzanie ulic. Mieszka tam sporo osób mogących to szybko załatwić. Osiedle Gronowo niech czeka dalej na utwardzanie ulic.
5. Dodane przez xxx, w dniu - 13-03-2016 17:25
do 1 super pewnie sie cieszysz że będziesz płacił większe podatki-
6. Dodane przez Jerzy, w dniu - 13-03-2016 17:29
Wreszcie legalnie beda mogli miec PL a nie PLE (prawie Leszno )
reklama
7. Dodane przez 1234, w dniu - 13-03-2016 17:31
Gmina Lipno powinna byc dawno zlikwidowana.Kazdy koljny wojt nie potrafi zarzadzac gmina.
8. Dodane przez beny, w dniu - 13-03-2016 17:32
Juz dawno powinno to byc rozwazone,Wilkowice to juz Leszno !
9. Dodane przez Dariusz, w dniu - 13-03-2016 17:45
A czy ktoś spyta mieszkańców Leszna czy życzą sobie przygarniecia wioski do miasta Leszna ?
10. Dodane przez Maria, w dniu - 13-03-2016 18:00
na Zatorzu są ulice jeszcze z przed II wojny t.j lata 30 i też nie mogą się doczekać . Blisko centrum miasta może Pan Prezydent wybierze się na spacer i zobaczy
11. Dodane przez Ryszard, w dniu - 13-03-2016 18:02
Cwaniakom z Leszna którzy pokupowali działki za grosze na wsi marzy się aby za chwilę sprzedawać je po cenach jak w Lesznie.Myślicie ,że zaraz wszyscy zrzucą się na wasze wiejskie drogi...zaangażujcie się bardziej w waszą małą lokalną ojczyznę, przejmijcie "władzę" i róbcie ze swoich podatków wasze drogi , dróżki i ścieżki.Przecież tam mieszkacie !!!Biadolenie ,że od dwudziestu lat nie wybudowano kilometra drogi świadczy o waszym lenistwie i ignorancji.Pokażcie ,że coś potraficie!!!To ,że wy chcecie do Leszna to nie znaczy ,że Leszno chce Wilkowic!!!!
12. Dodane przez mieszkanka Leszna, w dniu - 13-03-2016 18:05
Przestrzegam Leszno przed pochopną decyzją. Władze nie potrafią uporać się z dotychczasowymi terenami Leszna.
13. Dodane przez zen, w dniu - 13-03-2016 18:17
Nie należy kierować się emocjami. Zielona Góra przyłączyła do siebie niedawno okoliczne wioski i warto zorientować się co z tego wyszło. Wiadomo, że wraz z budową S5 niektóre tereny gmin Lipno czy Święciechowa staną się odcięte od stolic swoich gmin. W przypadku rdzennych mieszkańców Wilkowic to bezmyślnie sprzedając ziemie na działki wprowadzili sobie konia trojańskiego :-)
14. Dodane przez płacący podatki, w dniu - 13-03-2016 18:18
To jest dobry pomysł aby przyłączyć Wilkowice do Leszna. Myślę, że są to niższe podatki i same plusy. Jestem zdumiony tym, że przez okres 15 lat nie utwardzono żadnej drogi. Ostatnio byłem w Kąkolewie i się miło zdziwiłem jakością wykonanych dróg. To proszę czytelników o komentarze. Jedna gmina może a inna nie.
15. Dodane przez rad, w dniu - 13-03-2016 18:49
Fachowcu od podatków z komentarza 14 - podatki w mieście są DUŻO WYŻSZE !!!. Co utwardzania dróg - patrz komentarz 10
16. Dodane przez kriss, w dniu - 13-03-2016 18:52
Jako rdzenny mieszkaniec mówię stanowcze NIE dla przyłączenia do Leszna. Chcę mieć swoją miejscowość a nie jakąś dzielnicę większego miasta. A dla Leszna byłby to super interes, gdyż miasto zyskałoby dużo terenów inwestycyjnych. Jednak prawdziwi mieszkańcy Wilkowice mówią NIE. Nie będzie nam sfrustrowany Sylwek mówił co mamy robić.
17. Dodane przez Roch, w dniu - 13-03-2016 18:53
Niestety obecny włodarz gminy to urzędnik z Leszna. Zadziera nosa i od początku podzielił gminę na swoich i wrogów ( to ci którzy ośmielają się mieć inne zdanie).WYDAJE MU SIĘ ŻE JAK STWORZY SWOJĄ armię urzędników ( zatrudnienie w gminie jest nieprzyzwoicie wysokie ) i sypnie groszem sołtysom i nauczycielom ( ostatnie premie na koniec 2015 roku) to może wygrać każde wybory i resztę mieszkańców mieć w 4-ech literach. Zwykła arogancja władzy.
18. Dodane przez Ja, w dniu - 13-03-2016 18:54
Bo Wilkowice to juz prawie jak miasto a Lipno zawsze bedzie wiocha
19. Dodane przez do 14., w dniu - 13-03-2016 18:55
Proszę wybaczyć pytanie ale nie wiem: czy rzeczywiście gospodarne Kąkolewo jest przyłączone do Leszna tak, jak chciałyby tego Wilkowice? 
 
Mieszkańcy Leszna przyłączenia Wilkowic nie chcą.
20. Dodane przez do 14, w dniu - 13-03-2016 18:58
Kąkolewo, gm.Osieczna, dzięki stacji odpadów w Trzebani ma o 10mln rocznie większy budżet od ościennych gmin.
21. Dodane przez Podatnik, w dniu - 13-03-2016 18:59
Zlikwidowali szkołę w Górce Duchownej ,zabrali pieniądze z linni autobusowej w Wilkowicach a w nagrodę zwiększyli uposażenie wójta i przygotowali sobie kasę na podwyżki diet w 2016 roku. To ma być Rada Gminy. Wstyd. Część z nich powinna towarzyszyć byłemu wójtowi na ławie oskarżonych za sprzedaż ziemi. Teraz są tego skutki.
22. Dodane przez Marek, w dniu - 13-03-2016 19:00
Jestem za przyłączeniem do Leszna.
23. Dodane przez ul, w dniu - 13-03-2016 19:08
Czym jeszcze władze Leszna chcą nas na zawsze ugotować? Elektryczne autobusy, teatr publiczny a teraz Wilkowice?
24. Dodane przez ktos, w dniu - 13-03-2016 19:12
A może by tak mieszkańcy Wilkowic zaczęli współfinansować budowe drog osiedlowych-po 50 % gmina i ludzie wtedy ruszy z kopyta ale oni chcą za free leszczyniaki a proszę podać ile % mieszkańców placi podatki w lipnie a ile w lesznie tych z wilkowic?
25. Dodane przez rodowita mieszkanka, w dniu - 13-03-2016 19:43
To niech te 70% nowych mieszkańców się przyłączy do miasta bo tzw. rdzeni mieszkańcy chcą dalej mieszkać na wsi a nie w mieście.
26. Dodane przez Do 20, w dniu - 13-03-2016 19:44
Dzięki Trzebani o 10 mln budżet większy od innych gmin. Każdego roku...piszesz bzdury!
27. Dodane przez autochton, w dniu - 13-03-2016 19:47
Ludzie kochani! Mieszkańcy Wilkowic i Leszna! Nie dajcie sobą manipulować! 
Temat przyłączania Wilkowic do Leszna, to tylko fanaberia rozdmuchiwana przez wspomnianego Sz.P. Sylwestra Przydrożnego i reszty kolegów. A warto wspomnieć, to własnie powyższy Pan był jednym ze skrzydłowych poprzedniego wójta tzw. Czekoladowego Mariusza. Zapomnieliście już, co się wtedy działo? Kilka lat do tyłu i pamięć jak czarna plama?  
 
Kochani, nie ma czegoś takiego jak 'oddolna' inicjatywa. Wyjdźcie na ulicę, zatrzymajcie kilka osób, spytajcie czy oni w ogóle pomyśleli o tym by te dwie miejscowości łączyć. W Wilkowicach od lat toczy się batalia pomiędzy obecną władzą i tym, którzy już nie mogą zarobić, bo przy władzy nie są. Teraz kolejną rzeczą za którą się biorą, to stworzenie zamieszania medialnego, właśnie po to, żebyście pomyśleli, że to 'przyłączenie' to vox populi wilkowiczan. 
 
Jeśli ktoś nie potrafi nadal pojąć w czym rzecz, to pozwolę sobie na porównanie. Jeśli jesteś człowiekiem chorym na potrzebę władzy, a siedzisz w pokoju z ludźmi którzy maja władzę i jesteś z nimi skłócony - zrobisz wszystko, aby pozbawić ich stanowiska, a samemu nadal go nie mieć. Będziesz za to mieć chorą satysfakcję, że znów komuś dokopałeś i kogoś zniszczyłeś.
28. Dodane przez Lorych, w dniu - 13-03-2016 19:51
To zwykła prowokacja! 
Nawet jełop to spostrzeże! 
Poziom nauczania się nie podoba! 
A skąd ma się wziąć skoro lokalna społeczność własnych elit nie wygenerowała . 
Wójta ma spadochroniarza rodem z izby obrachunkowej z tej samej co mąż sekretarza gminy. sekretarza który nie powstrzymał wójta Janusza przed sprzedażom wilkowickiej ziemi a wieść niesie , że wyrok w wyższej instancji zostanie uchylony. 
Zresztą w sztabie wyborczym Janusza prężnie działała żona wilkowickiego blogera któremu nagle się odmieniło i atakuje bez litości obecnego wójta (który miał świecić jak słońce po usunięcu niewygodnego wójta Mariusza)za skrócenie linii nr 4.  
 
Poziom nauczania najbardziej nie podoba się tym których dzieci są nauczycielami bez pracy. 
 
A badania opłacalności linii 4 zrobiono w okresie wielkanocnym gdy część uczniów już zakończyła naukę a pozostali mieli wy....ne na szkołę i jeździli w kratkę. 
 
wymyślono jakieś wielkie koszty , a jaki koszt autobusu który jedzie spokojnie w Wilkowicach na pętlę z toaletom. 
Teraz biedny kierowca rzeźbi autobusem koło kościoła na podwójnym zakręcie i siku nie ma gdzie zrobić. 
 
Ale czego się nie robi dla idei?! 
Idei wepchnięcia Wilkowic w objęcia Leszna a dokładnie stref inwestycyjnych będących w granicach gminy Lipno przy zjeździe z S5. 
 
Przy okazji może się okazać , że referendum w sprawie wiatraków już nie będzie wiążące po podziale gminy. 
 
 
I mieszkańcy Wilkowic obudzą się z ręką w nocniku i rejonizacją szkół. 
Głupich nie sieją ,sami się rodzą a pożytecznych idiotów nie brakuje. 
 
Niech stowarzyszenie, sołtys ,wójt ,cały desant się zastanowi co robi bo wybory nadejdą.
29. Dodane przez Memento, w dniu - 13-03-2016 19:55
Zwykły Tunezyjczyk po kłótni z policjantką dokonał kilka lat temu samospalenia. To była dosłownie i w przenośni iskra, która wywołała rewolucję w Tunezji i od której zaczęła się Arabska Wiosna Ludów.  
Władza często lekceważy sprawy, które są wg nich zwykłymi drobiazgami, a one potrafią mieć dla wielu ludzi olbrzymie znaczenie.
30. Dodane przez 4 mln, w dniu - 13-03-2016 20:13
Przy dochodach gminy w wys. ok. 20 mln złotych, 20% to ok. 4 mln zł. Dla Lipna duża, dla Leszna tak sobie, choć na coś się przyda.
31. Dodane przez do 24, w dniu - 13-03-2016 20:16
Nikt nie chce dróg za, jak to nazywasz free, gdyż płacąc podatki, opłaty adiacenckie, planistyczne itd. współfinansuję m.in. wydatki na drogi. Więc nie wyskakuj tu ze swoim free. Może zajmij się tym na czym się znasz, czyli na niczym.
32. Dodane przez do kom. 13, w dniu - 13-03-2016 20:16
Tobie się to kojarzy z Koniem Trojańskim, ja mam skojarzenia z obecną Europą Zachodnią. Wpuszcza się tam dużą ilość emigrantów, a oni będą za pewien czas będą mieli tam większość podczas różnego rodzaju głosowań. Niektórzy cały czas tego nie widzą i patrzą tylko krótkowzrocznie.
33. Dodane przez z leszna, w dniu - 13-03-2016 20:20
Kriss, chyba chodzi Tobie o Sławka.
34. Dodane przez Olek, w dniu - 13-03-2016 20:56
Nie chcemy Wilkowic
35. Dodane przez Gabi, w dniu - 13-03-2016 21:21
Sama jestem napływowym mie0szkańcem Wilkowic (z Leszna), ale całym sercem jestem przeciwna przyłączeniu do Leszna. Wyprowadziłam się na wieś i na wsi chcę mieszkać, a jak ktoś ma ambicję być z miasta, to trzeba było kupować działki w Lesznie, jak to już wcześniej pisali inni. Uważam, że moralne prawo decydowania powinni mieć rdzenni mieszkańcy, a nie goście i garstka ludzi o przerośniętych ambicjach. A ten, kto chciał zachować prawo decydowania o sprawach Leszna, mógł nie wymeldowywać się z miasta i miałby wpływ na nie, nawet mieszkając w Wilkowicach. Opłaty w mieście są o wiele wyższe, wiem, bo płaciłam, a na cokolwiek w celu polepszenia np. stanu dróg nie liczyłabym, ba nawet na wiele dróg w Lesznie nie ma pieniędzy, na szkołach też się oszczędza. Później znowu, jak zwykle, ci najgłośniejsi za przyłączeniem, po fakcie najgłośniej by krytykowali. A może cały ten temat został specjalnie wywołany przez włodarzy Leszna, bo przecież brakuje miastu terenów inwestycyjnych - patrz możliwości rozbudowy Euroline czy Eurokomfortu. LUDZIE, MYŚLCIE WRESZCIE LOGICZNIE!!!
36. Dodane przez Leszczyniak z Wilkowic, w dniu - 13-03-2016 21:21
Gronowo, Grzybowo, Strzyżewice, Zaborowo to były wioski. Nikt teraz tego nie pisze. Leszno, aby się rozwijać to musi się rozszerzac. Wieksze miasto to wieksze mozliwosci. Wilkowice płaca podatki a drogi robia w Lipnie. Jako Leszno placili bysmy wiecej, ale cos by robili.WILKOWICE DO LESZNA. ROBIC REFERENDUM!!!
37. Dodane przez grzes, w dniu - 13-03-2016 21:31
Lepiej nie niech zostaną do Lipna
38. Dodane przez Jan z Lipna, w dniu - 13-03-2016 21:31
do 18 prawie-a to duża różnica bo mentalnie jesteś słabiutki
39. Dodane przez obser, w dniu - 13-03-2016 21:38
Najpierw przeprowadziłem się na wieś a teraz marudzę, że mi krowy śmierdzą i psy szczekają. 
Autobusu mi brak, chociaż kiedy kupowałem działkę takiego nie było. 
Błoto mam za furtka ale kiedy działkę kupowałem wcale mi to nie przeszkadzało. 
Kupiłem działkę na wsi ale teraz chcę MIESZKAĆ W MIEŚCIE!!!!
40. Dodane przez Mistrz, w dniu - 13-03-2016 21:48
Mieszkam w Lesznie i nie mam drogi tylko glajdę. Nie zgadzam się na przyłączenie wieśniaków co to kupili za taniochę działkę i chcą być na równych prawach ze mną :)
41. Dodane przez do kom 32, w dniu - 13-03-2016 21:56
HYYYYYYYYYYY JAK MOŻNA MÓWIĆ O PRZYŁĄCZENIU SIĘ LESZNA DO WILKOWIC JAK DROGA TAM PROWADZĄCA I UL SPÓŁDZIELCZA I UL WILKOWICKA JEST W TAK OPŁAKANYM STANIE ZE WSTYDZIŁ BYM SIĘ W OGÓLE PODEJMOWAĆ ROZMOWY NA TEN TEMAT. A JUŻ NIE MÓWIĄC O DOPROWADZENIU CHODNIKA LUB TRASY ROWEROWEJ HAHAHHAHAHHAAH NO KOŃ BY SIĘ UŚMIAŁ HAHAHAHHAHAAHA O CZYM MY TU CHCEMY DYSKUTOWAĆ? TO! JEST CHYBA JAKIŚ! ŻART?(NIEPOROZUMIENIE) KIEDY MAMY PRYMA APRILIS?
42. Dodane przez dgt, w dniu - 13-03-2016 22:03
Nie widzicie tego, że tu nie chodzi o kilometr linii MPK albo 20 groszy różnicy w podatku od nieruchomości. Rozpoczęła się gra o władztwo nad terenami inwestycyjnymi w okolicy Maryszewice-Wilkowice, w atrakcyjnym położeniu przy łączniku S-5.
43. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 13-03-2016 22:04
A gdzie tu widzisz stanowisko władz miasta Leszna? 
Mieszkańcy Wilkowic sobie głośno o tym pomyśle rozmawiają a ty zrzucasz winę na władze Leszna?
reklama
44. Dodane przez Prawda jest inna, w dniu - 13-03-2016 22:07
Co to za durny pomysl.... 
Wyprowadzilem sie z Leszna i nie chce podlegac pod miasto chce placic podatki do gminy lipno. Wybudowalem dom 280m2 a nie jak wy wszyscy po 100 130 i narzekacie. Droge predzej lipno znuduje gdybyscie placili podatki do lipna a nie do leszna gdzie na dowodach przynalezycie. 
Zmiencie rejestracje na PLE i pasuje  
 
Nie wiem jaki durny sie urwal z choinki... Z tym pomyslem. 
 
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase. 
Lipno ma duzo dzialek nie zamieszkalych a leszno malo w wilkowicach jakis rolnik podzieli na dzialki. Pola i zamist za 50zl bedzie sprzedawal za 150 lub 250 bo... Bedzie Leszno :) 
 
Tylko kombinowanie tylko na lewo jak zarobic a sie nie narobic....
45. Dodane przez izi, w dniu - 13-03-2016 22:07
to w ogóle jest patologia, że Leszno graniczy z jakimiś gminami, które ograniczają rozwój metropolii, euro-kołchozy nie mogą stawiać dodatkowych hal, bo potrzebują na to zgody wójta jakiegoś Lipna 10 km od Leszna, żenada, sam fakt włączenia Wilkowic do Leszna podniesie ceny nieruchomości tam o 10-20% z automatu, dodakowo Leszno zyzka 2,5 tys. mieszkańców, czym zyska w oczach inwestorów
46. Dodane przez dodane przez obserwator 13. 03.2016r., w dniu - 13-03-2016 22:27
Przykładowe stawki podatku nieruchomości w 2016 r. 
(od metra kwadratowego): 
-od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez 
względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków: 
Gmina Lipno-0,81 zł. 
Miasto Leszno-0,69 zł. 
-od gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statuo- 
wej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego: 
Gmina Lipno-0,43 zł. 
Miasto Leszno-0,21 zł. 
-od budynków mieszkalnych: 
Gmina Lipno-0,71 zł (dla powierzchni użytkowej) 
Miasto Leszno-0,60 zł (dla powierzchni użytkowej) 
-od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej: 
Gmina Lipno-20,30 zł (dla powierzchni użytkowej) 
Miasto Leszno-19,26 zł (dla powierzchni użytkowej) 
 
Źródło: Gazeta ABC
47. Dodane przez zgadzam się, w dniu - 13-03-2016 22:36
2 i 11 - komentarz bardzo trafny!
48. Dodane przez brak słów, w dniu - 13-03-2016 22:39
17 i 21 - zmieńcie leki. Chyba, że to S. Przydrożny wypowiada się pod różnymi pseudonimami...
49. Dodane przez Zonk, w dniu - 13-03-2016 22:42
A Ja jestem za przyłączeniem i tak wyjezdzajac z Euro.... jest 100m do Wilkowic,wiec co za różnica? Mieszkam w Lesznie i nie przeszkadza mi to.I tak z biegiem czasu te wszystkie okoliczne wioski zostana dolączone
50. Dodane przez Janek z Zaborowa, w dniu - 13-03-2016 22:56
A Leszno stać aby spłacić kredyty Lipna na pobudowanie kanalizy? I Leszno musiałby odkupić cały majątek Gminy Lipno będący w Wilkowicach.
51. Dodane przez do 49. Dodane przez Janek, w dniu - 13-03-2016 23:06
wyśle się zielone ludziki i po problemie
52. Dodane przez Maxi kaz, w dniu - 13-03-2016 23:13
nowe miasto, nie wieś
53. Dodane przez obserwator, w dniu - 13-03-2016 23:23
Do kom 48 nie masz wiedzy do kogo należy kanaliza i wodociągi, oddane do leszna za marne udziały
54. Dodane przez Jerzy, w dniu - 13-03-2016 23:30
Pomysł bardzo dobry, ale nie rozdrabniać się i włączyć Wilkowice i Lipno do Leszna za jednym zamachem.
55. Dodane przez maxi kaz, w dniu - 13-03-2016 23:38
co się zmnieni
56. Dodane przez xx, w dniu - 14-03-2016 07:03
Każdy by chciał mieć piękne drogi i mieszkać w mieście. Nie jest to takie proste. Nie rozumiem dlaczego tak po prostu Wilkowice miałyby zostać przyłączone do Leszna. Chcecie drogi? To dopłaćcie do ich budowy, tak jak to robią inni mieszkańcy. Choćby na Grzybowie w Lesznie mieszkańcy dopłacali do budowy i utwardzenia nawierzchni (dodatkowo, poza podatkami, które i tak wszyscy płacą). Chcecie mieć lepiej, to sobie zapłaćcie. Wszystko na temat.
57. Dodane przez Jurek, w dniu - 14-03-2016 07:23
do kom 36 i wielu innych wieś Strzyżewice nie byly nie sa i nie beda w granicach miasta Leszna
58. Dodane przez obiektywna, w dniu - 14-03-2016 07:39
W głowach się wam w tych Wilkowicach poprzewracało. O wszystko macie pretensje, a co wy sami do swojej Gminy zrobiliście? jesteście wszyscy w tych Wilkowicach zameldowani- bo chyba nie! Z czego ta Gmina ma Wam wszystko zrobić, jak nie ma stabilności władzy! Macie młodego, mądrego Wójta to go szanujcie.Poprzednicy nie wiadomo dla kogo pracowali- bo na pewno nie dla Was. Wójt tym gospodaruje, co wy w podatkach płacicie. Zainteresujcie się życiem gminnym i kosztami życia Waszej Gminy to wiele rzeczy zrozumiecie. Fajnie siedzieć w domu za komputerem, być bezimiennym i bzdurę za bzdurą pisać. Do pracy szanowni Państwo- Krakowa też nikt od razu nie zbudował.
59. Dodane przez Ja z Wilkowic, w dniu - 14-03-2016 07:42
100 za metr to są dla was grosze to faktycznie. Czuje sie biedakiem bo dla mnie to dużo. Pewnie niektorzy kupili tanio ale przeciez to budownictwo napedza gospodarki na calym swiecie! 50 komentarz to w ogóle mówi wszystko o poziomie niektórych, czy raczej jego braku. Zaborowo to co to niby było? Leszno? Zapyziala wiocha. A teraz się Jasiu wypowiada.
60. Dodane przez Do 56, w dniu - 14-03-2016 07:49
Strzyżewice same może i nie ale lotnisko wam wzięli. Ciekawe dlaczego? Brak możliwości jego rozwoju! Bo kto miał nim rządzić? SOŁTYS?
61. Dodane przez leon, w dniu - 14-03-2016 07:50
Leszno do Wilkowic ? Mamy obraz połączenia - brak chodników ścieżki rowerowej itd. Droga Święciechowska w Wilkowicach należy do powiatu na której bruk przebija z dziur, brak krawężników itp. Tą drogą kierowany jest cały ciężarowy transport ( obwodnica Leszna i kontroli ITD)- ciekawy jestem czy ktoś zbadał natężenie ruchu Świeciechowskiej w Wilkowicach. Obecnie Drogówka z Leszna wystawia mandaty w Wilkowicach z których kasa spływa dla budźetu Leszna . Gratulacje .Uważam że Leszno powinno do drogi dokładać ze względu na odciążenie Leszna. MOZNA PRZEJSC DO LESZNA NA DOGODNYCH WARUNKACH . TUTAJ MY MAMY SPONSORA LESZCZYNSKIEJ UNI lESZNO I ASTROMAL FIRMY ZATRUDNIAJĄCE W 90 % LESZCZYNIKÓW .
62. Dodane przez jan, w dniu - 14-03-2016 08:04
chyba nikt sobie nie wyobraża kwiku świń dojnych krów ha ziemi upraw rolnych w mieście? puknijcie sie w to cos co trzyma sie na waszym karku nasz prezydent niech mniej celebrytuje a wiecej pracuje i nietylko upiękasza miasto a robi bardziej powszednie prace typu drogi osiedlowe oświetlenia itd
63. Dodane przez xxx, w dniu - 14-03-2016 08:47
No i super najpierw oddajcie pieniądze które zabraliście z gminy na kanalizację i wodociągi (i ścieżkę rowerową) a później sobie razem z sylwkiem idźcie do leszna
64. Dodane przez no, w dniu - 14-03-2016 09:10
Najpierw przeprowadziłem  
się na wieś a teraz marudzę, że mi krowy śmierdzą i psy szczekają.  
Autobusu mi brak, chociaż kiedy kupowałem działkę takiego nie było.  
Błoto mam za furtka ale kiedy działkę kupowałem wcale mi to nie przeszkadzało.  
Kupiłem działkę na wsi ale teraz chcę MIESZKAĆ W MIEŚCIE!!!!
65. Dodane przez Do 62, w dniu - 14-03-2016 09:25
Mieszkałem na Al. Jana Pawła. Jeszcze kilkanascie lat temu bylo tam gospodarstwo ze swiniami. Z okna je widzialem. Od takie Leszno. Hektary ziemi sa za między Lesznem A Gronowem. Grzybowo- gospodarstwo rolne. Następny Jasiu. Czyżby ten od tej gry z dzieciństwa. A osiedla? Cóż.... stłoczone stado i psie kupy. Gorszy smród niż od świń czy krow. W większości pewnie socjalne, płacone z budżetu miasta. Ale switelko sie chce miec na drodze(żeby nie wdepnac). Roszczeniowi jestescie. Tylko ja i mi. Od siebie nic
66. Dodane przez on, w dniu - 14-03-2016 09:32
to jak wilkowice to leszno to leszno to nowy jork
67. Dodane przez DO KOM 46, w dniu - 14-03-2016 09:33
zapomniałeś dodać: 
- pozostałe budynki lub ich część - konstrukcja inna niż murowana: 
dla Leszna: 7,17zł 
 
a dla Lipna? 
 
i tu się mogą niektórzy zdziwić jak za każdy chlewik i szopkę czy wiatę będzie trzeba zapłacić!
68. Dodane przez kris, w dniu - 14-03-2016 09:53
Rolnicy z Wilkowic po przejęciu przez Leszno nie będą mogli aplikować o środki z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich! 
Chyba kogoś w Wilkowicach mocno głowa rozbolała.
69. Dodane przez Marek, w dniu - 14-03-2016 10:00
Niestety nic się nie zmieni a będzie gorzej. Ludzie oczywiście myślą, że jak Wilkowice się przyłączą do Leszna to manna zacznie sypać z nieba trawa będzie bardziej zielona a drogi będą remontowane. Jak myślicie ze Leszno przeznaczy całą górę pieniędzy na Wilkowice to jesteście w błędzie. Pan P. Postradał zmysły i za ponoć 2zł chce zmienić całą wieś xD A 4 Przez 15 lat jeździła tą trasą i nikomu nie przeszkadzała. Mam nadzieję, że Wilkowice NIGDY nie zostaną przyłączone do Leszna.
70. Dodane przez leon do xxx 63, w dniu - 14-03-2016 10:00
To nie woda a kamień, bobry u kranu. Podła jakość. Do tego rurociagi po części w lesznie wykonane z azbestu. trujecie ten ekologiczny obszar wilkowic.Poza tym za kazdy metr płacimy : wody i scieki
71. Dodane przez GOŚĆ Z LESZNA, w dniu - 14-03-2016 10:11
Sam mieszkam w Lesznie, ale w Wilkowicach jestem w każdą niedzielę w Waszym kościele na mszy - macie tam świetnego nowego proboszcza,polecam każdemu jego kazania. Tutaj Wikowice wygrywają z Leszne zdecydowanie :). Rzeczywiście droga po przekroczeniu granicy między Lesznem a Wikowicami jest tragiczna. Utwardzonych ulic też jest mało. Naprawdę jednak nie liczyłbym na to,że Leszno od razu weźmie się za ulice. Popatrzcie na leszczyński plan utwardzania ulic. To potrwa jeszcze kilkadziesiąt lat.Ulicę skanalizowaliśmy sobie i podciągnęliśmy wodociąg w Komitecie Inicjatyw Gospodarczych, podobonie jak i oświetlenie. Pokryliśmy jako mieszkańcy ulicy część kosztów.Gdyby nie to, dłuuuugo w Lesznie czekalibyśmy na cokolwiek ze strony Miasta.Może to jest jakaś forma poprawy stanu ulic? Nie wiem, czy coś takiego u Was funkcjonuje. Co do podatków- dla Waszej orientacji: płacę podatek za dom 150 m na działce 700 m około 220 zł i do tego za garaż wolnostojący na 2 auta 36 m kw., ponad 240 na rok. W sumie prawie 500 złotych rocznie. Wilkowice jako wieś mają swój urok, taką sielską trochę atmosferę. Po przyłączeniu już tak nie będzie- zobaczcie Zaborowo czy Grzybowo.Bardzo lubię ludzi z Wilkowic i nie za bardzo rozumiem tej niechęci okazywanej przez część komentujących. Może Wasi leszczyńscy sąsiedzi z bloków, w których mieszkaliscie Wam zazdroszczą? Wam się udało a oni dalej w tych blokach :)
72. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-03-2016 10:36
Jestem za tym by przyłączyć . Same plusy. I tak jade do leszna bo tam pracuje . Mam bliżej do leszna niż do tego Lipna. Wilkowice płaci podatki Lipno korzysta i nie inwestuje w Wilkowice to widać!
73. Dodane przez Roman, w dniu - 14-03-2016 10:41
Układy znikną w końcu . Wielu rdzennych mieszkanców jest związana z lipnem ekonomicznie.jestem za przyłączeniem.
74. Dodane przez DOD.PRZEZ URZEDNIKA 14.03.2016R., w dniu - 14-03-2016 10:52
Widać, że mamy poniedziałek bo urzędnicy w Lipnie wrócili do pracy "PRZY KOMPUTERACH" i chcą się przypodobać szefowi. Za dobry komentarz dobra premia będzie.
75. Dodane przez do 71, w dniu - 14-03-2016 10:56
no księża to rzeczywiście nam się udają
76. Dodane przez marek mieszkaniec, w dniu - 14-03-2016 11:20
połączyć
77. Dodane przez do 71, w dniu - 14-03-2016 11:27
DO 71 Typowy moher jesteś
78. Dodane przez aaa, w dniu - 14-03-2016 11:35
bardzo głupi pomysł. Pomyślał ktoś o kosztach? Jak w Lesznie na Zatorzu zmieniali nazwę ulicy to niektórzy krzyczeli że muszą od nowa wyrabiać dokumenty. A mieszka tam zaledwie kilkadziesiąt osób. natomiast w Wilkowicach mieszka ponad 2000, nie licząc firm. Tam też trzeba będzie wymienić dokumenty.  
Mieszkałem kiedyś w gminie Lipno, teraz mieszkam w Lesznie. Od zawsze, jak tylko pamiętam, Wilkowice miało aspiracje być najważniejszą wsią w gminie. Najlepiej gdyby siedzibę Urzędu przenieść do Wilkowic a nazwę gminy zmienić na Gmina Wilkowice.
reklama
79. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 14-03-2016 12:01
Najprostszym wyjściem jest zmusić władze gm. Lipno do poważnego traktowania tej największej miejscowości w gminie. Faktem niezaprzeczalnym jest fatalny stan dróg od wielu lat. Przyłączenie do Leszna mogłoby wiązać się ze zwiększeniem opłat i podatków. Panie Wójcie i Rado Gminy - DO PRACY!
80. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 14-03-2016 12:02
Niestety - jestem na NIE
81. Dodane przez do kom.77, w dniu - 14-03-2016 12:10
Dlaczego zaraz moher? Zapewniam Cię,ze nie wszyscy, którzy chodza do koscioła i to regularnie, to mohery :).  
Napiszę szczerze, gdyby nie ten proboszcz w Wilkowicach, to chyba bym sobie odpuścił praktykowanie- siebie określam jako wierzącego antyklerykała. Doceń to,( o ile jesteś z Wilkowic, jeśli nie , to wpadnij kiedyś na mszę), że macie w Wilkowicach takiego ksiedza,zresztą poprzedni też jest ok. Widzę co się dzieje w poskim kosciele, nie jestem ślepy. Dlatego doceniam takich kapłanów jak Wasz, bo to naprawdę jeden z nielicznych, który wierzy w to co mówi na kazaniach. A nie jest to niestety regułą...Dlatego proszę o przeprsiny, bo moher to dla mnie określenie nie za bardzo!!! Oczywisćie żartuje. Pozdrawiam mojego adwersarza :)
82. Dodane przez Edzio, w dniu - 14-03-2016 14:52
Na pewno będzie drożej. Zdrożeje ziemia i podatki. Lepiej będzie przy Lipnie.
83. Dodane przez Tereny inwestycyjne S5, w dniu - 14-03-2016 16:29
Bezsens! 
Lepiej od razu ogłosić  
 
Wolną Wieś Wilkowice 
 
W skrócie WWW 
 
Wprowadzić Zloty Wilkowicki albo Markę bo Pastorówka już jest i linia kolejowa do Berlina jak i do Moskwy przez Leszno i Warszawę. 
 
No i w NATO mogły by zostać Wilkowie w UNI nie koniecznie no bo już dosyć uchodźców z Leszna mamy.
84. Dodane przez do kom.79, w dniu - 14-03-2016 16:44
Gmina Lipno to nie tylko Wilkowice ale kilkanaście innych miejscowości gdzie mieszkają ludzie
85. Dodane przez A może by tak ..., w dniu - 14-03-2016 17:38
Jakby tak dobrze spojrzeć na mapę, to chyba można by Gminę Lipno zupełnie podzielić. Trochę przejęłoby Leszno, trochę Osieczna, Święciechowa, Włoszakowice, Śmigiel i trochę oszczędności urzędniczych by było. Ilu tam jest urzędników na te 7 tys. mieszkańców?
86. Dodane przez greg, w dniu - 14-03-2016 17:57
NIE dla przyłączenia do Leszna, TAK dla przeniesienia siedziby gminy do Wilkowic. Gmina Wilkowice - to brzmi dumnie.
87. Dodane przez kom, w dniu - 14-03-2016 18:04
Jeśli chcą płacić wyższe podatki to niech idą, ja się nie wybieram. Jestem przeciw. Góra Śląska też zawsze chciała do Wrocławia, myśląc jak stanie się cudownie.
88. Dodane przez tefan, w dniu - 14-03-2016 18:21
W GMINIE LIPNIO RZADZI KASA!!!
89. Dodane przez Xxx, w dniu - 14-03-2016 18:26
WILKOWICE TO SYPIALNIA LESZNA!!!!!!!!!
90. Dodane przez marek, w dniu - 14-03-2016 18:32
latem muchy,drogi straszne stale niszczone przez tiry które moim zdaniem powinny miec zakaz poruszania się po ul Lipowej.Boisko przy szkole do remontu,autobus w weekend nie jedzie.Dwie duże firmy i.. nic się nie dzieje,czas się zatrzymał.Od strony LESZNA wcale nie jest lepiej najpierw przejazd kolejowy,dalej ul Wilkowicka brak ścieżki rowerowej,oświetlenia a nawet chodnika MASAKRA. Wiocha i tu i tu..
91. Dodane przez kaz, w dniu - 14-03-2016 20:13
popieram kom 90 a moglo byc tak pieknie. wladza do wymiany. a gdyby nie Sylwek to wlodarz z Lipna i jego Rada na glowy by wam narobili.
92. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-03-2016 20:30
Po wpisach widać jak duże są podziały w gminie. Jest już kilka lat nowy wójt a wszystko nadal po staremu. Co to oznacza ? Sami sobie odpowiedzcie. Do nieumiejących czytać ze zrozumieniem. Wpis nr 46 podaje stawki podatków w Lesznie i Lipnie . Zdecydowanie mniej płacą w Lesznie. Czy to takie trudne do zrozumienia. Mam wrażenie że część wpisów jest od tych którzy przestraszyli się utraty przychodów po ewentualnym odejściu Wilkowic z gminy Lipno.
93. Dodane przez Domi, w dniu - 14-03-2016 22:35
Nie jestem ani z Leszna, ani z Wilkowic więc nie wypowiadam się w temacie przyłączenia do Leszna, jednak często jestem w Wilkowicach i błagam władze, wójta i wszystkich świętych NAPRAWCIE TE DROGI bo tam jest katastrofa.
94. Dodane przez obiektwna, w dniu - 15-03-2016 10:32
Do kom.93- na Boga nie karzcie robić dróg o tej porze roku bo ty chore. Wójt zapewne doskonale wie o Waszych problemach i radzę zamiast pisać te wszystkie bzdury, że niby wioska zapomniana itp, itd to proponuję umówić się z Wójtem w dzień przyjęć interesantów i zapytać o to wszystko co ciebie niepokoi. Fora takie jak to i wiele podobnych to nie jest odpowiednie źródło wiedzy. Często poprzednicy obecnej władzy wylewają pomyje, byle tylko zgnębić i oczernić następcę. A wierzcie , że wiem coś o tym.
95. Dodane przez gregorian, w dniu - 15-03-2016 10:39
Nie będzie Sylwek mówił nam, mieszkańcom Wilkowic co mamy robić.
96. Dodane przez hir, w dniu - 15-03-2016 16:39
kom 36 w stu procentach racja i dołożymy jeszcze Dąbcze
97. Dodane przez 1939, w dniu - 15-03-2016 19:22
Górkę Duchowną też przyłączyć , Kościan i Mosinę to Leszno będzie jak Londyn. 
Tyle , że z naziemnym metrem które mknie do Poznania 160 km/h aby uciec z powiatowego miasteczka. 
 
A po następnych wyborach radni Leszna podniosą podatki i co wypiszecie się z Leszna do Wilkowic? 
 
A jak wyobrażacie sobie barany w Lesznie dwie ulice Święciechowskie? 
 
No właśnie którą zmienicie na ćwikłową tą w Lesznie czy tą w Wilkowicach???? 
 
A jeszcze Dworcowa ,Okrężna. 
 
Sami widzicie jacy głupi jesteście. 
Dlaczego? 
Bo nie jesteście pracownikami Poczty Polskiej z Gdańska.
98. Dodane przez 97, w dniu - 15-03-2016 20:22
do 96 zapomniales o henrykowie
99. Dodane przez Do kom 94, w dniu - 15-03-2016 21:04
Czuć urzędnika na KILOMETR. Mieszkańcy Wilkowic mieliby na kolanach iść do urzędu w Lipnie i błagać o posłuchanie. To właśnie dlatego że od dawna wójt Lipna ma w dupie ich problemy jest taki konflikt. Radni z Wilkowic tylko grzecznie usługują wójtowi i nie mają odwagi aby upomnieć się o tych którzy ich wybrali. . W końcu mieszkańcy mają dość. Władza ma służyć obywatelom - urzędniczko. A może władza jest zajęta innymi przyjemniejszymi stronami życia i nie ma czasu na pracę .
100. Dodane przez 99, w dniu - 15-03-2016 21:25
do 97 bracie zapomniales o ul lipowej tez dwie
101. Dodane przez Kuba z Wilkowic, w dniu - 16-03-2016 11:34
Pomysł przyłączenia Wilkowic do... czegokolwiek uważam za absurdalny.Problem poprawy naszej infrastruktury czyt. utwardzone drogi,chodniki czy oświetlenie to problem kiepskiego funkcjonowania naszych władz gminnych od wielu lat ( na czele gminy konieczny sprawny menadżer ), brak pomysłu tychże na pozyskanie pieniędzy z zewnątrz ( inwestorzy ale także środki unijne, rządowe programy celowe itp.Myślę, że konieczne jest "dogadanie" się władz i samorządów gminnych i Leszna w sprawie niektórych wspólnych przedsięwzięć mających na celu poprawę życia mieszkających w Wilkowicach a pracujących i uczących się w Lesznie i często tam zameldowanych( naprawdę warto rozmawiać).Problem widać również w podzielonej społeczności lokalnej - tak naprawdę z powodu prywatnych animozji i pieniactwa niektórych.W banalnych sprawach trudno się porozumieć, o wspólnych projektach nie wspominając. Jestem przekonany, że w ramach granic Leszna w Wilkowicach nie zmieni się nic ( bo niby dlaczego)- nie licząc oczywiście zmian w tablicach rejestracyjnych dowartościujących pewnie niektórych.
102. Dodane przez Niania, w dniu - 16-03-2016 20:38
Do tych spadochroniarzy którzy wylądowali w Wilkowicach a mają jeszcze bobki przy d.... ! 
 
Wilkowice były już autonomiczną jednostką! 
 
W 1954 roku przeprowadzono nowy podział administracyjny, w wyniku którego odłączono z powiatu leszczyńskiego, a przyłączono do wschowskiego gminę Brenno. Natomiast z pozostałych gmin utworzono 19 gromadzkich rad narodowych: Zaborowo, 
 
Wilkowice, 
 
Święciechowa, Lasocice, Niechłód, Krzycko Wielkie, Bukowiec Górny, Włoszakowice, Lipno, Górka Duchowna, Osieczna, Ziemnice, Kąkolewo, Krzemieniewo, Belęcin Nowy, Pawłowice, Dąbcze, Rydzyna i Kaczkowo.  
 
Wilkowice należały już w PRL-u do Gromadzkiej Rady w Zaborowie ( obecne Leszno) 
Więc z KOD pomysł , że ktoś nam drogi zrobi? 
 
 
Kolejny podział administracyjny odbył się w latach 1956-1960, jego wynikiem było 12 jednostek administracyjnych gromadzkich: Włoszakowice, Krzycko Wielkie, Święciechowa,  
 
Zaborowo (z Wilkowicami w pakiecie) 
 
, Lipno, Osieczna, Kąkolewo, Pawłowice, Rydzyna i miejskich: Rydzyna i Osieczna, rad narodowych.  
Kolejne zmiany w ustroju administracyjnym utworzyły na krótko funkcję naczelnika miasta i powiatu, którą w latach 1973-75 pełnił Stanisław Koronowski. 
 
W 1975 roku w wyniku reformy administracyjnej kraju zlikwidowano wszystkie powiaty w tym leszczyński. 
 
 
http://www.powiat-leszczynski.pl/mapa-powiatu(...)ia-powiatu.html
reklama
103. Dodane przez Dla grymaśnych dzieciaków, w dniu - 16-03-2016 20:48
http://www.powiat-leszczynski.pl/mapa-powiatu(...)a-powiatu.htmlW 1954 roku przeprowadzono nowy podział administracyjny, w wyniku którego odłączono z powiatu leszczyńskiego, a przyłączono do wschowskiego gminę Brenno. Natomiast z pozostałych gmin utworzono 19 gromadzkich rad narodowych: Zaborowo,  
 
Wilkowice ( Jak widzimy Wilkowice były już autonomiczną Jednostką terytorialną), 
 
Święciechowa, Lasocice, Niechłód, Krzycko Wielkie, Bukowiec Górny, Włoszakowice, Lipno, Górka Duchowna, Osieczna, Ziemnice, Kąkolewo, Krzemieniewo, Belęcin Nowy, Pawłowice, Dąbcze, Rydzyna i Kaczkowo. Kolejny podział administracyjny odbył się w latach 1956-1960, jego wynikiem było 12 jednostek administracyjnych gromadzkich: Włoszakowice, Krzycko Wielkie, Święciechowa,  
 
Zaborowo (Jak i było podporządkowane do Zaborowa-dzisiejszego Leszna i jakoś drogi nie wyglądają lepiej) , 
 
Lipno, Osieczna, Kąkolewo, Pawłowice, Rydzyna i miejskich: Rydzyna i Osieczna, rad narodowych.  
Kolejne zmiany w ustroju administracyjnym utworzyły na krótko funkcję naczelnika miasta i powiatu, którą w latach 1973-75 pełnił Stanisław Koronowski. 
W 1975 roku w wyniku reformy administracyjnej kraju zlikwidowano wszystkie powiaty w tym leszczyński. 
 
Umiesz liczyć ? 
Licz na siebie. 
Gmina powinna nie przejmować nowych dróg tak jak we Włoszakowicach. 
Inwestor chce mieć drogę niech so zrobi. 
Droga jest współwłasnością właścicieli wymierzonych działek i płacą jeszcze podatek za nią chyba.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj