Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Gostyń arrow Nocą w ciszy i samotności

Ekstremalna Droga Krzyżowa

Nocą w ciszy i samotności

12.03.2016. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska

Ponad trzysta osób dzisiejszą noc spędziło w drodze, uczestnicząc w Ekstremalnej Drodze Krzyżowej. Wyruszyli ze Świętej Góry, aby w ciszy, samotności i trudzie  rozważać stacje drogi krzyżowej i swoje życie. 
(fot. Aldona Brycka-Jaskierska)
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przed drogą pielgrzymi uczestniczyli w mszy świętej. Potem zostali rozesłani na dwie trasy, dłuższą 40 kilometrów i o 10 kilometrów krótszą. W tym roku na Ekstremalną Drogę Krzyżową wybrało się ponad trzysta osób, o sto osób więcej niż przed rokiem. Znaczna większość decydowała się pokonać całą wyznaczoną drogę, przez pola, lasy, błoto i kałuże. Miejscem docelowym dla pielgrzymów był klasztor
franciszkanów w Osiecznej.

- Myślę, że damy radę - mówili ministranci z Bnina - mamy wiele intencji i one dodają nam motywacji - podkreślali. - Idziemy bez względu na przeciwności losu dojdziemy i zobaczymy się za rok - zapowiedzieli małżonkowie z Gostynia. - Jak się idzie jest ciepło, musi być ciepło duchowe, bo od połowy trasy idzie się siłą woli, nogi bardzo bolą - przyznał ojciec, który w EDK wybrał się z 10-letniem synem. - Syn sam chciał, nikt go nie zmuszał - zaznaczył.

Uczestnicy wyruszali w drogę w grupach dziesięcioosobowych, z krzyżem w dłoni. Tematem rozważań, w tym roku był - lider. - Chodzi o to, co zinterpretował Papież Franciszek na Światowe Dni Młodzieży - mówi ks. Paweł Bogdanowicz - Wszyscy, którzy przyjadą na ŚDM do Krakowa mają być uczestnikami, ale wyjechać, jako liderzy chrześcijańscy, mają być twórcami czegoś nowego. Ekstremalna Droga Krajowa w tym roku podejmuje ten temat, by po tej drodze stać się liderem duchowym w swoim domu, miejscu pracy, wśród przyjaciół - wyjaśnił duchowny.

Uczestnicy Ekstremalnej Drogi Krzyżowej szli w ciszy, bez rozmów, aby w samotności rozważać stacje drogi krzyżowej i swoje życie. - Ta cisza powoduje, że mamy czas wejść w siebie, porozmawiać ze sobą i zastanowić się jak to moje życie wygląda, a nawet często można usłyszeć odpowiedź, bo Bóg przemawia w ciszy - zauważa ks. Bogdanowicz. W nocnej wędrówce uczestniczyły dzieci z rodzicami, małżeństwa, młodzież i duchowni, nie tylko z Gostynia, ale także iwielu miejscowości w regionie.

 
Komentarze (31)
1. Dodane przez pierwszy, w dniu - 12-03-2016 14:06
3, 2, 1 i zaczynamy gównoburzę i festiwal nienawiści wobec wyznania katolickiego. Popiszcie się nieudacznicy
2. Dodane przez swen, w dniu - 12-03-2016 14:13
Podziwiam....
3. Dodane przez pielgrzym, w dniu - 12-03-2016 15:10
Brawo - gratulacje dla wytrwałych - piękne duchowe przeżycie.
4. Dodane przez bolo, w dniu - 12-03-2016 16:06
co za dziwaki w tym gostyniu mieszkają
5. Dodane przez do 1, w dniu - 12-03-2016 16:24
Bracie ,chyba nie byłeś na tej drodze.Twoje myśli są skołowane.Popatrz za oknem ,ptaszeg śpiewa właśnie dla ciebie.Posprzątaj swój pokój,zmień bieliznę.Namawiaj na radość .Nie buduj kwasu DON'T BY TOXIC.Ciesz się życiem bo niektórzy już w twoim wieku przykryci czarną kołderką ziemi.Wszyscy szukajmy dobra i zła.Rozsyłajmy tylko dobro.Boga I Szatana nie ma to tylko ludzki wymysł a wszelkie działania religijne to tylko psychiczna odmowa tudzież sterowanie mięsem ludzkim.Cieszmy się małymi częściami naszego świata ,póki żyjemy w spokojnym regionie świata.HAU HAU MIAU MIAU
reklama
6. Dodane przez Tomasz, w dniu - 12-03-2016 17:00
tak smutno sie zrobilo że w Lesznie nie bylo eksremalnej Drogi krzyzowej . Jestem z Leszna a wybralem si z Koscianskiej Drodze krzyżowej . W lesznie tylko żuzel kielbasa salcezon i tlewizor , niema am zadenj aktywnosci. Koscian Grodzisk Gostyn i Rwaicz jest bardziej ogarniety . przez wiele lat w esznie nie bylo kina.dopiero teraz powstaje bieg Uliczny . Bardzo przykre jest mi wstyd ze jestem miezkancem Leszna tu sie nic nie dzieje i jak ktos cos zorgnizuje to spolecznoc nie doceni tylko zmiesza zblotem i obrazi
7. Dodane przez Mateusz, w dniu - 12-03-2016 17:38
,,Władza, pieniądze, religia - tu powstała nowa biblia 
Wybacz że dla mnie Watykan to słowa i insygnia. 
Pan wysyła do nas sygnał, że tracimy oba skrzydła.  
Idę Panie, bez znaczenia jest dla mnie czy żeś mnie wybrał.,, 
 
Ja tam nie potrzebuje złotych krzyży księży i kościołów co kawałek ... 
To jeden wielki biznes KASA KASA i jeszcze raz KASA ... !
8. Dodane przez oj Mateusz!, w dniu - 12-03-2016 18:38
Do 7. Czyżby kościański PINEL otworzyli?
9. Dodane przez Jan, w dniu - 12-03-2016 18:42
Witam serdecznie wszystkich uczestników 
i serdecznie pozdrawiam. 
Myślę o przyszłorocznej EDK z Leszna,  
czy byliby chętni? 
Proszę o wyrażenie swojej opinii. 
Do zobaczenia w przyszłym roku.
10. Dodane przez po co to, w dniu - 12-03-2016 18:42
Jak dojdzie rusek do nas od ukrainy to będziemy mieli wszyscy drogę krzyżową w kierunku Niemiec lub Czech i dalej.Tak jak mieli moi dziadkowie w 1939 jak nie z jednej strony to z drugiej strony i to by mozna było by nazwać drogą krzyżową przeżyli i wycierpieli nie tylko oni.A dzisiaj zagrywka kościelna jak tu budżet podreperować ksiądz sobie pomyślał a barany za nim
11. Dodane przez Do "pierwszego", w dniu - 12-03-2016 18:48
Wiesz że pierwsi będą ostatnimi? Nie wiem co chciałeś osiągnąć tym swoim "wkrętem", ale jeżeli chodzi o mnie to tylko mnie rozbawileś i wzbudziłeś politowanie.  
Wisi mnie, czy ci ludzie przejdą 40km, czy 400. Ważne jest jakie to ma znaczenie i jaką ma wartość. Niestety, nie ma żadnej, bo nigdzie nie masz wskazówki biblijnej - czcij drogę krzyżową, upadki, tortury i wreszcie krzyż Chrystusowy. Jedynym "punktem" tego wydarzenia, jakie faktycznie ma znaczenie, to Zmartwychwstanie i nic więcej.  
A Bóg, o ile znasz Pismo Święte, jest bardzo drobiazgowy, jeżeli chodzi o ocenę tego nie tylko KTO ( w jakim stanie serca - twoje nie ma żadnego, nie masz więc żadnej wartości przed Stwórcą) ale jeszcze JAK, wg. jakich wskazówek należy się modlić, do kogo, często, jakie ofiary są Bogu miłe. Tak, to wszystko znajdziesz w Piśmie Świętym.  
Znajdzies też wiele o tym, jak to wielu ludzi, w imię ascezy, robi różne rzeczy, bardziej mądre, czasami głupsze, które nie mają żadnego znaczenia.  
Pozdrawiam więc ciebie w tym okresie wyczekiwania na Zmartwychwstanie i proponuję skupić się na rzeczach NAJWAŻNIEJSZYCH. W przeciwnym wypadku, twój jad sam ciebie pożre.
12. Dodane przez katoliczka, w dniu - 12-03-2016 19:16
Trudno zrozumieć nie chcemy islamu bo jesteśmy krajem katolickim a z drugiej strony gdy jest procesja Droga Krzyzowa to krytyka. Jestem katoliczką i tego nie ukrywam wierzę w Boga ale nie opluwam jadem innej religii
13. Dodane przez @@@, w dniu - 12-03-2016 21:29
Taką EDK zrozumie dopiero ten, który chociaż raz w życiu ją przejdzie,więc ci którzy nie mają pojęcia o tym lepiej żeby się nie wypowiadali. Bardzo piękna sprawa.
14. Dodane przez Do 12., w dniu - 12-03-2016 21:29
Islam prawdziwie wierzącym nie przeszkadza. Jak każde inne wyznanie. To tylko tak na marginesie.
15. Dodane przez 13, w dniu - 12-03-2016 23:02
Ja wiem że to może za trudne, ale naprawdę, nie wmawiajcie wszystkim że jak ktoś nie przejdzie to nie zrozumie. W swoim czasie brałem udział w różnych takich i jedyne co zrozumiałem, to strata czasu i wymawianie ludziom ciemnoty. Darujcie sobie naprawdę te ciemnogrodzkie wpisy, bo wielu ludzi dzisiaj naprawdę ma już otwarte oczy.
16. Dodane przez ja, w dniu - 13-03-2016 08:24
Tak jak niewidomi nie dyskutują o odcieniach bieli a widzący o tym jak poruszać się po mieście nie widząc, tak ci, którzy nie uczestniczyli w edk niech nie dyskutują o edk. Tylko proszę nie dziwcie się, gdy skończy się wasze życie i staniecie z pustymi rękami przed BOGIEM. Wtedy będzie wam żal straconego czasu...
17. Dodane przez Naprawdę,, w dniu - 13-03-2016 09:09
próbuję zrozumieć wiele osób, które oczekują po takich wyzwaniach jakiegokolwiek duchowego uniesienia, które pozostanie na dłużej.  
Pozwolę sobie zauważyć, że znam osobiście wiele osób, które uczestniczą w procesjach, w takich EDK, w innych pielgrzymkach i jakoś nie widzę w ich życiu codziennym wzrostu ducha nad materią. Wręcz przeciwnie. Uważają że już sam fakt UCZESTNICTWA w takich imprezach powoduje zbliżenie się do ... no właśnie czego? Kogo? Bo na pewno nie Boga.  
Czytając komentarze, szczególnie nie podzielających achów i ochów, widzę o wiele więcej zrozumienia dla przeżywania tego okresu czasu w sposób właściwy, niż tych, którzy bronią.  
Ale nie o tym. Wspominałem że znam wiele osób które oprócz takich imprez, niosą krzyże, obrazy, zasiadają w pierwszych ławach kościelnych, goszczą księzy... No i? No i to tyle. W życiu codziennym bez kija nie podchodź, łacinę znają perfect ( i to nie tę kościelną), pałaja nienawiścią do wszystkiego i wszystkich, swoje dzieci wychowują na bandytów (dosłownie).  
jaki jest więc sens jest maszerowanie setkami kilometrów? Żaden. Nie zaprzeczam, że są w tej grupie maszerujących osoby które w pełni przeżywają to po co to robią. Widzą w tym sens. Takie też znam, ale to są tylko jednostki, nigdy one nie zaczną komentować tutaj, czy gdziekolwiek indziej, po co idą, a już na 10000% nie będą mieszać do dyskusji muzułmanów, czy kogokolwiek innego.  
Dlaczego? Bo tacy ludzie faktycznie są blisko Boga, duchem a nie literą.  
Tym "wszystkim" wmawiającym i oburzonym krytyką, polecam zapoznać się dokładnie z naukami "Lidera" Szczególnie te które odnoszą się do Mat.7:12; te które mówią wiele o miłości do bliźniego, te które są opisane w postaci Błogosławieństwa na Górze; wiele innych...  
Tak, nie jestem katolikiem, nie jestem także żadnym Świadkiem... Jestem człowiekiem, który swoją wiarę opiera o źródło, a nie o spacery.
18. Dodane przez ja, w dniu - 13-03-2016 11:06
Popieram 17. 
Co powiesz o katolikach, którzy w Lesznie koło Kauflandu, po niedzielnej mszy i zasiadaniu w ławach kościelnych, idą prostą drogą do blisko położonego sklepu Kaufland! Na zakupy! Jak szarańcza. 
Z czym to porównać? To jakby wyjść z restauracji prosto do (...). 
A kościół mówi, żeby niedzielę czcić. Katolicy powinni protestować przeciwko sklepom czynnym w niedzielę. Ale nie, co im tam teoria ich religii...
19. Dodane przez Kom 18, autor 17, w dniu - 13-03-2016 11:58
Wręcz przeciwnie. Zakazami i protestami chcesz budować "praktykę" dnia świętego? To jest właśnie droga donikąd.  
Nic nie powiem o katolikach, którzy prosto z kościoła idą na zakupy bo to nie moja sprawa. Fakt zamknięcia sklepów spowoduje tylko to że odbierzesz możliwość a nie zmienisz nawyku. 
Chyba właśnie chodzi o tą ważniejszą stronę przygotowania się do Zmartwychwstania (przypominam że nie jestem wierzący), aby pomimo otwartych sklepów, ustawionych nawet metr od kościoła, z woli serca tam nie wejść, a nie dlatego że zamknięte.  
Na tym polega cały problem nie tylko katolików, ale wszelkich "wierzących" ufających w moc zakazów.  
Katolicy nie powinni więc protestować, ale dawać PRZYKŁAD, zobacz, otwarte, ale nie idziemy, nie ważne że promocje -99%.  
Jest jeszcze jeden aspekt, dlaczego takie zakazy nie powinny mieć miejsca. Nie każdy jest katolikiem, prawosławnym, nie każdy dzień święty święci. Ja nawet świąt nie święcę i są mi one obojętne. Nie mogę się więc zgodzić z argumentacją zakazów.
20. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 13-03-2016 12:59
Masz racje, kina nie bylo wiele lat w Lesznie, ale nie wiem czy wiesz, ze byly i sa szkoly- nie tylko podstawowe.
21. Dodane przez edek, w dniu - 13-03-2016 13:56
na fotkach widziałem jednego grzesznika
22. Dodane przez Wędrowczyni, w dniu - 13-03-2016 20:05
ad.9 Jak najbardziej jest potrzeba, aby z Leszna odbywała się EDK. Kolejny raz ruszałam z Gostynia, mimo że mieszkam w Lesznie. Na pewno byłoby w L-nie sporo chętnych (np.młodzież z AGRAFKI).Pozdrawiam 
P.S. A na trasie było niesamowicie. Reset umysłu, odświeżenie ducha, docenienie życia i innych osób.
23. Dodane przez Tomasz Kruk z Lipowej, w dniu - 14-03-2016 04:06
festiwal sredniowiecznych pielgrzymek w pelni. Ciemngrod do kwadratu,kiedy wladza ograbia obywatela a bankierzy potrzebuja wiecej niewolnikow kredytowych aby zyc dobrze,wtedy religie nasilaja indoktrynacje rodem ze sredniowiecza.Extremalna pielgrzymka w nocy po chaszczach ,ktora doprowadza zwierzyne lesna do obledu z powodu wycia uczestnikow maratonu.Ludzie ,nie lepiej spedziec Wam ten czas z dziecmi lub znajomymi i zastanowic sie jak Polske wyprowadzic na prosta?Jak pogonic okupanta ,lichwe i zniewolenie religijne?Czy rozmawiacie tam w tych marszach o duszy,reinkanacji,karmie,zniewoleniu bankowym,tragediach rodzinnych z powodu dlugow,depopulacji Polski,emigracji ekonomicznej Polakow,o korupcji politykow i kleru?jakies pomysly?Nie?no to dlatego z biedy nie wyjdziecie i bedziecie robic kompetycje z arabami ,ktory szybciej dotrze od punktu A do B .Nigdy sie nie ogarniecie z tej hipnozy,a tak na marginesie ilu nagabywaczy bankowych bierze udzial w takich pielgrzymkach,Ludzi ktorzy wciskaja kredyty Polakom ,dzialaczy lokalnych z aspiracjami a pozniej laza po chaszczach z krzyzami udajac poboznych.Strach na to patrzec!
24. Dodane przez Do Tomasza, autor 17, w dniu - 14-03-2016 09:09
Dość brutalnie napisane, ale zgadzam się z Tobą. Entuzjaści takich marszy może i widzą w tym jakiś sens. Jaki? Nie mam pojęcia. Np. kom 22. Napisał o resecie umysłu. Tylko że nigdzie nie ma takiego zalecenia, wręcz przeciwnie, jest wiele aby umysł ćwiczyć i go rozwijać.  
Wiele bym dał aby unaocznił mi uf uczestnik co w jego rozumieniu oznacza "docenienie życia i innych osób".  
Docenienie zycia bo odbyło się spacer? To znaczy że cała reszta, którą się robi przez cały rok jest odrzuceniem życia a życie docenia się dopiero jak przejdę EDK? A te inne osoby, które się docenia, to jakie? Czy autor komentarza widzi człowieka w uchodźcach z Syrii? Czy widzi człowieka w alkoholiku? W pedofilu? W kimś, kto nie odpowiada jego "wzorcom"? Bo tak już jest z ludźmi, widzą czlowieka tylko w tych, którzy im odpowiadają. Szczególnie, i nie piszę tego aby kogoś obrazić, komuś dogryźć, widać to wśród katolików.  
Szukajcie SENSU w tych dniach a nie figury, która ma coś tam pokazać. SENSU !!! Inaczej możecie tak co noc maszerować.
25. Dodane przez Jan, w dniu - 14-03-2016 11:23
To nie jest marsz dla marszu. 
Po to masz min. rozważania. 
A noc, cisza, droga, bycie sam na sam z sobą ma Ci w Tym pomóc. 
To są środki nie cel. 
Oczywiście są inne drogi Masz wybór. 
Mój Bóg jest bogiem ludzi wolnych. 
A co Ty robisz by być bliżej PRAWDY? 
Stoisz z boku i . . . .
26. Dodane przez świecki ludzik, w dniu - 14-03-2016 13:03
Doi 7, 17, 18, 23: Po tej nocnej eskapadzie, jej uczestnicy będą bardzo ,,ubogaceni". Hipokryzja do n potęgi... Ciemnogrodzianie kochają ciemności i różne inne gusła, a kler się cieszy z naiwniaków.
27. Dodane przez do 25, w dniu - 14-03-2016 13:23
niezle ci watykanisci zryli beret.
28. Dodane przez do 23, w dniu - 14-03-2016 13:55
gdyby nastapil takowy reset umyslu to niewatpliwie wszystkie owce ze stada pasterza zerwalyby sie jak pies ze smyczy ,gdzy doznalby duchowego uwolnienia z watykanskiej hipnozy powracajac na lono natury i kosmosu.Jestesmy raczej zalezni we wszystkim od kosmosu ,ukladu planet,vibracji ziemi i drgan fal kosmicznych.Najlepiej aby wierni nigdy nie ujrzeli prawdy to pogonic ich przez pola w nocy z latarkami aby zajeli sie klepaniem modlitw i to bezmyslnie.Jeden fakt jedyny jest taki iz mamy prawo wyboru inikt nikomu tego nie zabroni.Osobiscie kiedy patrze na to stwierdzam ,ze nie ma ratunku dla Polski a tym bardziej przebudzenia skoro bieg na orientacje przez plotki KK organizuje swoim wiernym.
29. Dodane przez Janie, autor 17, w dniu - 14-03-2016 14:07
A co ty nazywasz prawdą? Tak tylko pytam? Bo jak dla mnie nie ma w tym żadnej prawdy. Skąd takie przekonanie że stoję z boku? Skąd wiesz, czy np. bez sensu maszerować nocami, nie spędzam takiego czasu z kimś potrzebującym pomocy? Z kimś odrzuconym przez tak "uświęconych" jak ty?  
Śmieszna ta twoja licytacja, pokazująca tylko jak daleko jesteś od Boga, a blisko bożka. Twój Bóg nigdzie nie wymaga od ciebie maszerowania, ale stawia o wiele większe wymagania. Wymagania, aby wśród ludzi, być człowiekiem. Ale nie tylko takich, których ty uważasz za ludzi, ale takich, o których nigdy byś tak nie powiedział. Masz rację że stoję z boku takich imprez, które NIC nie wnoszą, NIC nie dają. Oprócz ruchu dla ciała. Niech ten wpis ciebie otrzeźwi, bo jak na razie, błądzisz.
30. Dodane przez M., w dniu - 15-03-2016 15:56
Dlaczego wyrażasz opinię, że moje (i innych)wędrowanie na EDK jest bez sensu - skąd wiesz, jaki to ma dla mnie sens? Ja nie oceniam tego, co Ty w tym czasie robiłeś/aś. Mój czas - moje życie! 
 
Dlaczego wymyślasz farmazony - nocne klepanie modlitw, bezmyślne? Po drodze nie odmawialiśmy modlitw; żeby komentować, trzeba się przygotować - zdobyć wiedzę o wydarzeniu. Bezmyślne modlenie się - czemu sugerujesz, że inni tak robią - masz wgląd do ich umysłu, żeby to ocenić? 
 
Zmiany w ludziach są możliwe - psychologia o tym mówi; nie ma co negować:).
reklama
31. Dodane przez Maryska, w dniu - 15-03-2016 18:10
czy to byl trening w ramach kompetycji do islamskich marszobiegow na Europe?Czy to jakies przygotwywania Polakow do ucieczki z plecakiem pod oslona nocy?ciekawe.Ktos cos wie?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj