Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Lorek pisze do minister Zalewskiej

List otwarty "Nauczycieli Roku"

Lorek pisze do minister Zalewskiej

03.11.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

Pani działania mają charakter nieprzemyślany i szkodliwy dla polskiej edukacji – piszą do Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej pedagodzy z tytułem „Nauczyciela Roku”. Wśród nich jest Grzegorz Lorek, Profesor Oświaty, nauczyciel I Liceum Ogólnokształcącego i Gimnazjum nr 5 w Lesznie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
„Nauczyciel Roku” to konkurs organizowany przez MEN i czasopismo Głos Nauczycielski. Pierwszym laureatem konkursu był Grzegorz Lorek, nauczyciel I LO w Lesznie. Teraz Grzegorz Lorek wraz z ośmioma laureatami z kolejnych lat skierowali do szefowej MEN Anny Zalewskiej list otwarty, w którym protestują przeciwko
sposobowi wprowadzania reformy oświatowej.

-Pani Minister, proponuje Pani zmiany w polskim systemie edukacji postrzegane jako rewolucyjne - piszą pedagodzy - czas przewidziany na ich realizację wydaje się, nie tylko nam, nierealny. List stawia szefowej resortu szereg pytań, między innymi o koszty ekonomiczne zmian, przygotowanie samorządów i wydawnictw oraz o konsultacje społeczne planowanych zmian. -Czy to przypadek, że swoje pomysły ogłosiła Pani nauczycielom i dyrektorom szkół niemal w dniu rozpoczęcia wakacji? - czytamy - jak mieli się do nich odnieść w końcówce roku szkolnego?

Grzegorz Lorek zapytany o list podkreśla, że nie jest przeciwnikiem zmian, jednak protestuje przeciwko sposobowi, w jaki są wprowadzane. -Dzieją się za szybko, w sposób nieprzygotowany, zapłacą za to dzieciaki - powiedział Radiu Elka - pani minister jeszcze kilka lat temu mówiła, że reforma musi być dobrze przygotowana, nie rozumiem więc skąd bierze się ten kosmiczny pośpiech.

W postscriptum listu Lorek i jego koledzy skarżą się także na lekceważący, ich zdaniem, stosunek Zalewskiej do nauczycieli. -Zasmuciły nas te Pani gesty, zwłaszcza, że sama Pani jest nauczycielem - piszą - jak zamierza Pani wprowadzać w życie swoje pomysły zmian przy udziale ludzi, którym okazuje Pani brak szacunku?
 
Komentarze (125)
1. Dodane przez Yaneck, w dniu - 03-11-2016 10:13
Panie Lorek. Ta reforma nie jest dla nauczycieli, ale dla naszych dzieci. Dzieciaczki na tym skorzystają. 
Ps. Też jestem nauczycielem, ale też mam dzieci.
2. Dodane przez Drogi Kolego, w dniu - 03-11-2016 10:14
W twojej szkole niektóre nauczycielki twierdzą, że "prowadzą kurs przygotowania do matury". Deprecjonują tym samym swoją pracę oraz pracę innych nauczycieli 1LO. Jestem zaskoczony, że nikt z nauczycieli liceów nie protestuje kiedy krytykuje się ich pracę. Jesteś pierwszym który pracując w liceum, publicznie broni godności nauczycieli szkól średnich.  
pozdrawiam 
były nauczyciel ILO
3. Dodane przez Marianna, w dniu - 03-11-2016 10:51
Panie Grzegorzu - SZACUNEK
4. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 03-11-2016 10:54
Jako starszy kolega p.Lorka b.dobrze oceniam okres mojej nauki 7 klas plus 4 I LO im.Jana Amosa Komenskiego.Mielismy czas grac w "Balladynie' 
",a Kirkora gral Mirek Handke,ktory jako minister edukcji w 1997r wprowadzil gimnazja nieszczesliwe.Grabca gral Franek Dubert,ktory obecnie jest szefem PAN=owskich naukowcow.To schizofrenia prezesa Broniarza,ktorego pamietam jak w 1997r opluwal wprowadzanie gimnazjow przez AWS.p.Lorku ulegl pan nagonce na PiS jak chyba wiekszość nauczycieli zawsze lewicowcow i milosnikow nieszczegolnego rodu Leszczynskich.......
5. Dodane przez Zdrowy rozsądek, w dniu - 03-11-2016 11:00
Czy mi się wydaje, czy pal Lorek i reszta towarzystwa przyznali, że swoje wykształcenie zdobyli w nie przemyślanym i szkodliwym dla ucznia systemie edukacji? Czy to właśnie dlatego próbują szkodzić powrotowi normalności do polskich szkół?
6. Dodane przez OCZYWISTOŚĆ.!, w dniu - 03-11-2016 11:06
Proszę Państwa po co komu oddzielny twór edukacyjny o nazwie GIMNAZJUM -zapewne po to (jak domniemam)-- aby istniały w tym TWORZE dobrze opłacane stanowiska (z dodatkami) :dyrektor Gimnazjum , z-ca dyr. GIMNAZJUM , gł. księgowa GIMNAZJUM ,sekretarka GIMNAZJUM , oddzielny ogrzewany i oświetlony budynek GIMNAZJUM , wożny GIMNAZJUM i może jeszcze jakieś inne stanowicha !!!!Po co to komu - oświata polska jest za biedna aby te stanowiska (zbędne )utrzymywać.!!!Wystarczy jeden dyr. SP i sekretarka a uzyskane oszczedności np. przeznaczyć na tablice INTERAKTYWNE ! Czy nie lepiej Prosze Państwa.? Tak myślę- czy mam rację podejme dyskusję z OPONENTAMI . (dr inż. Jarek Nowakowski -adiunkt W-aw ale Leszczyniak stad czytam moja "ELKE").Dodaję że Panstwo nauczyciele GIMNZJÓW-przy ich tworzeniu - protestowali (byli przeciw ich utworzeniu ).Dodam także że w kazdym zawodzie istnieja bezrobotni - na uczelni wyższej nie obronisz w ciągu 8-miu lat doktoratu tooooo --stajesz sie bezrobotnym -uczelnia Ci dziękuje za dotychczasowa pracę -choćbyś był najlepszym wykładowca , asystentem itp. Bardzo uprzejmie Czytelników niniejszego pozdrawiam .! J.N.
reklama
7. Dodane przez do 1, w dniu - 03-11-2016 11:10
Dzieci z pewnością NIE SKORZYSTAJĄ na tej reformie (ups... rewolucji). A już z pewnością nie te, na których będzie się odbywał ten "eksperyment". Nikt nie jest przygotowany do tych zmian. Spodziewam się najgorszego. P.S. Nie jestem nauczycielem
8. Dodane przez do 2, w dniu - 03-11-2016 11:14
Co w tym takiego szokującego? Uczniowie muszą powtórzyć do matury cały materiał, może też rozszerzyć wiedzę. Dlaczego mają to robić sami, podczas gdy mogą to robić w grupie pod okiem nauczyciela? Dla mnie to same korzyści. Twoje zarzuty są śmieszne. Wydaje mi się nawet, że nie jesteś nauczycielem, tylko się tak podpisujesz.  
Rodzic
9. Dodane przez LL, w dniu - 03-11-2016 11:18
Ta "reforma" w założeniu ma się nie udać, a wina i złość skłóconego społeczeństwa ma paść na samorządy. Po to żeby mieć pretekst do kolejnej "reformy" uderzającej tym razem w gminy, powiaty i miasta.
10. Dodane przez n-l, w dniu - 03-11-2016 11:32
Panie Lorek, to że pracuje pan w gimnazjum, to nie znaczy, że ma pan bronić gimnazjum. Reforma jest dla dzieci, a nie dla nauczycieli.
11. Dodane przez max, w dniu - 03-11-2016 11:32
Pan Lorek, patrzy na swój ,,malutki'' interes, czyli swoje dodatkowe pieniądze za naukę gimnazjum, które mają być likwidowane i to wszystko w tym temacie....
12. Dodane przez do 1, 3, 5 i innych, w dniu - 03-11-2016 11:49
Nie bądźcie naiwni. Wszystkie reformy w ostatnich 25 latach były "dla dobra dzieci". Tworzyli gimnazja "dla dobra dzieci", posyłali sześciolatki do szkół "dla dobra dzieci", odkręcili posyłanie sześciolatków do szkół "dla dobra dzieci", zmieniali programy nauczania "dla dobra dzieci". Zawsze ta sama śpiewka - "dla dobra dzieci" A ciemny lud to kupuje.
13. Dodane przez do 7, w dniu - 03-11-2016 11:55
Czytaj ze zrozumieniem, oni tak mówią o pracy w liceum a nie o jakimś dodatkowym kursie. Nie mówią - uczę w liceum, nie mówią - przygotowuję młodzież oni mówią że "prowadzą kurs do matury". Nie czytasz ze zrozumieniem, nie masz pojęcia o czym ja piszę , tylko obnażasz swoją niewiedzę.
14. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 03-11-2016 11:59
Nie znam się na oświacie, ale odnoszę wrażenie, że nieprzemyślane, pochopne decyzje i zmiany, to taka nasza polska tradycja. Nie tylko rządowa, ale też lokalna. Brak umiejętności perspektywicznego spojrzenia na dany problem i jego różnorakie powiązania, spotykamy dosyć często. Wystarczy, że komuś spodoba się jakiś pomysł, to brnie ślepo, by go zrealizować i pochwalić się nim innym, nie martwiąc się kosztami i jego długofalowymi konsekwencjami ani oddziaływaniem na inne obszary.  
Ktoś kiedyś napisał, że polska władza koncentruje się głównie na symbolach i emocjach. Upraszczały one emocjonalny przekaz podczas zrywów narodowych i wykorzystywane są obecnie. Zimna kalkulacja, zdrowy rozsądek i perspektywiczne myślenie nadal są nam dosyć odległe.
15. Dodane przez do Solidarności Niezłomnej, w dniu - 03-11-2016 12:02
PiszePan o schizofrenii p. Broniarza. Nie dziwi Pana, że Solidarność zakładała, jak Pan pisze gimnazja, a teraz popiera ich likwidację? Dziwne, byli za utworzeniem gimnazjów i są za ich likwidacją. No tak to Pana środowisko, wasze decyzje są zawsze nieomylne , tylko inni są schizofreniczni. Pan Handke zakładał Gimnazja i teraz ich broni , on też uległ nagonce na władzę, pan Handke tez jest lewicowcem? 
szkoda słów
16. Dodane przez do 6 Oczywistość, w dniu - 03-11-2016 12:12
Według Pani minister Zalewskiej: 
NIKT nie zostanie zwolniony, gdzie tu oszczędność? Żaden budynek się nie zmarnuje w obecnych SP nie ma wolnych sal - budynki Gimnazjów obejmą powiększone SP - gdzie tu oszczędność? 
Państwo zabezpieczyło DODATKOWE środki finansowe - gdzie tu oszczędność? 
 
PS nie jestem pewien czy Pana wydział i uczelnia są na pewno potrzebne, może by je zlikwidować? Będzie OSZCZĘDNOŚĆ.  
 
PS2 Nauczyciele wtedy protestowali i dziś protestują bo jak minister za państwowe pieniądze urządza niepotrzebną reformę to chyba należy zaprotestować.
17. Dodane przez Agnieszka Michalak, w dniu - 03-11-2016 12:16
Jako uczennica systemu 8 plus 4 byłam przeciwna gimnazjom i "poszatkowanemu" życiu w uczniowskiej społeczności. Niestety ja także uważam, że obecnie zbyt pospiesznie wprowadza się zmiany. Gdy moje najmłodsze dziecko szło do szkoły podstawowej, w perspektywie było 6 lat w pobliskiej, z nielicznymi klasami szkole, a następnie dobre, choć już bardziej odległe gimnazjum po 6 klasie. Teraz okazuje się, że moja córka ma w tej szkole spędzić 8 lat. Gdybym miała tę wiedzę, przemyślałabym sprawę wyboru podstawówki. Obecnie nie mam, czy mogę nie mieć wyboru. Córka teoretycznie trafi do gimnazjum - bo kadra i uczniowie przecież pozostaną,zmieni się tylko nazwa - którego na pewno bym nie wybrała. A w perspektywie ma jeszcze problem z podwójnym rocznikiem w klasie pierwszej liceum. Z tego powodu nie widzę uzasadnienia dla tak pospiesznych zmian i jako nie- nauczyciel a rodzic, podpisuję się pod tymi pytaniami i wzywam Panią minister do odpowiedzi.
18. Dodane przez Agnieszka Michalak, w dniu - 03-11-2016 12:26
A na marginesie, czytanie w liście podpisanym przez nauczycieli "Rzeczpospolitej" zamiast "Rzeczypospolitej" jest trochę irytujące....
19. Dodane przez MAMA, w dniu - 03-11-2016 12:32
Większość nauczycieli w gimnazjach po prostu sobie nie radzi z uczniami, w szkole mają wszystko w nosie, zarówno jeżeli chodzi o przerobienie materiału ale jeszcze bardziej mam tu na myśli problemy wychowawcze... a skoro sobie nie radzicie to nie piszcie takich listów do Minister Edukacji bo ośmieszacie się w ten sposób.
20. Dodane przez Sisi, w dniu - 03-11-2016 12:41
Dziękuję za Pana głos w tej sprawie.
21. Dodane przez Piotr z Wilkowic, w dniu - 03-11-2016 12:52
Szanowni Państwo, 
Nikt chyba nie zaprzeczy , że poziom edukacji w mniejszych ośrodkach odbiega od dużych ośrodków edukacyjnych. Dotyczy to każdego poziomu edukacji rozpoczynając od podstawówek a na uczelniach akademickich kończąc . Chyba każdy chce się wykształcić jak naj lepiej. Okres 6 lat w podstawówce powoduje wcześniejsze wyrównanie poziomu edukacji . Z tego powodu jestem przeciwny likwidacji gimnazjów. Moje dzieci chodziły do szkoły na wsi i w mieście i widzę same plusy z tego tytułu , że edukacja odbywała się w mieście.
22. Dodane przez OX, w dniu - 03-11-2016 13:33
Trzyletnie licea slabo przygotowuja swoich absolwentow do studiow Taka jest opinia znajomego profesora wykladowcy na wyzszych uczelniach Trzeba powrocic do poprzedniego systemu nauczania Zgadzam sie z nim
23. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 03-11-2016 13:48
Wielki czas juz zlikwidować twór jakim sa Gimnazja. Nauczyciele kompletnie nie radzą sobie ani z przekazaniem wiedzy bo jest jej nadmiar począwszy od wf aż po j.polski. Nie radzą tez sobie kompletnie wychowawczo. Niech będą normalne licea ogólnokształcące dla zdolnej mlodzież a dla reszty licea zawodowe, technika i zawodowki.
24. Dodane przez agabo, w dniu - 03-11-2016 13:53
pani Zalewska dobrze robi kto widział 3-letnie licea ? za mało by przygotować na studia a najbardziej sie tego boja ci którzy ucza i tu i tam i ta kasa kasa i stanowisko (...)są najmadrzejsi tylko niewiele tej wiedzy przekazują w szkole ponieważ rodzice muszą jeszcze raz w domu z dziecmi powtarzać lekcje bo nauczyciele są tak zmęczeni ,że nie mają siły obce dzieci ucz też siłę by na nocny seans pójść z dziećmi do kina by godziny nazbierać do wypłaty bo jak nie wypracują to trzech kółek nie będzie w każdym zawodzie jest bezrobocie i nikt się tym nie przejmuje
25. Dodane przez Do agabo (24), w dniu - 03-11-2016 14:30
Proszę przeczytać swój komentarz jeszcze raz i go przeredagować, bo to istny bełkot.
26. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 03-11-2016 14:38
Pan Lorek i inni nauczyciele mogliby stanąć na rzęsach, a i tak znakomita większość społeczeństwa by nas zlinczowała. Tak bardzo się nienawidzi tej grupy zawodowej. Jak mają nas szanować dzieciaki, skoro nie szanują nas rodzice. A bzdury typu: zmęczeni, niedouczeni, leniwi są na porządku dziennym. Szkoda, że królują inwektywy, a nie rzeczowa dyskusja.
27. Dodane przez do 15 Cito!, w dniu - 03-11-2016 15:15
prof.Mirek Handke jest przyjacielem premiera prof.J.Buzka lidera PO,w "Balladynie" Mirek tez sie mylil i potrzebowal suflera...Dlaczego prof.Lorek ulega tow.Broniarzowi?!!!
28. Dodane przez o, w dniu - 03-11-2016 16:48
Proszę 25 o odrobinę zrozumienia. Dla chcących, komentarz 24 jest zrozumiały.
29. Dodane przez ile macie lat, w dniu - 03-11-2016 17:34
Z żywymi do przodu trzeba! 
 
Życia nie cofniecie, młodości nie wrócicie i błędów swego życia w ten sposób nie odkupicie, że powrotu do KOMUNY chcecie! 
 
Przed wojną była 6letnia szkoła powszechna, 4letnie GIMNAZJA i 2letnie! licea!!!!!!
30. Dodane przez KRESY, w dniu - 03-11-2016 17:38
Ci, którzy krytykują likwidację tzw. gimnazjów w 100 % - tach maja czerwone podniebienia, ale to Leszno, więc co się dziwić!
31. Dodane przez ja, w dniu - 03-11-2016 17:53
Popieram wszelkie listy otwarte, petycje i protesty, bo świadczą o tym, że korzystamy z praw demokracji.
32. Dodane przez Wojtek, w dniu - 03-11-2016 18:50
Gimnazja są OK i nauczyciele też a reforma pachnie starością. Mężątki i babki w ciąży z kl.8 będą chodzić z maluchami.
33. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 03-11-2016 19:41
Kończyłem 4-letnie, leszczyńskie liceum. Wtedy też mówiono, że szkoły licealne nie przygotowują prawidłowo na studia. Widać to nie ilość lat nauki jest najważniejsza. Liczy się spójny komplet: program nauczania, nauczyciel, uczeń, studia do których się chcemy przygotować. Ale chyba nie mniej ważne jak studia, jest przygotowanie młodych ludzi do życia. Znam ludzie bez studiów, którzy świetnie sobie radzą oraz tych bardziej wykształconych, którzy są przeciętniakami na każdej linii. Studia nie są naszym celem. Nie należy im podporządkowywać całego systemu licealnej edukacji.
34. Dodane przez Ulla, w dniu - 03-11-2016 19:42
Cześć nauczycieli nie nadaje się do pracy w szkole znam takich kilku np w sp7 tacy nauczycieli powinni być natychmiast wyrzuceni ale znając obrońców sp7 to mój wpis zapewnie nie ukaże się
35. Dodane przez też nauczyciel, w dniu - 03-11-2016 20:10
Grzesiu, znamy się 20 lat, segregację na tych inteligentniejszych i tych, których miałeś w poważaniu wprowadzałeś już jako młody, zakochany w sobie chłystek, ucząc biologii w I i IV LO w Lesznie, ci z 4 byli zawsze poszkodowani, tym z I robiłeś wypady, rajdy, etc., uważam, że tytuł profesora nie należy ci się, bo każdy uczeń jest ważny, nawet ten, który kształci się w gorszej placówce i nie ma pieniędzy na wojaże po świecie. Teraz idziesz z nurtem ludzi, którzy zburzyli silną, polską edukację i chcesz ich powrotu, przemyśl sobie to. Polska edukacja zawsze była potęgą, kiedy był podział na 8 klas szkoły podstawowej i 4 liceum, czy też zawodówki lub technikum. Nie brnij Grzesiu w bagno multikulti, nie warto.
36. Dodane przez do tzw KRESY, w dniu - 03-11-2016 20:26
Im mniej wiem tym bardziej kategorycznie się wypowiadam. Tak panie i panowie "znawcy" edukacji. A tak zwane KRESY pomyliły picie w Szczawnicy ze szczaniem w piwnicy a podniebienie pewnie mają czarne , jak każdy nałogowy kłamca.
37. Dodane przez Anna, w dniu - 03-11-2016 21:12
Do Pani Agnieszki Michalak (18) 
http://sjp.pwn.pl/slowniki/rzeczpospolita.html
38. Dodane przez Grzegorz Lorek, w dniu - 03-11-2016 21:23
Ja zawsze byłem i jestem w "bagnie" multikulti. Pozostaje mi nadzieja, że bardziej niż w sobie byłem zakochany w zajęciach z uczniami. Mi się tak naprawdę nic od Życia nie należy. Nigdy tak nie myślałem. Grzegorz Lorek
39. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 03-11-2016 21:39
Proszę o wyjaśnienie co ma multikulturowość do samego faktu istnienia gimnazjów i do tego czy licea będą 3-letnie, czy 4-letnie? To tylko takie luźne skojarzenia, pozwalające każdemu niewygodnemu nam człowiekowi przypiąć łatkę wyłączającą go z blasku obecnie promowanego nurtu patriotyzmu deklaratywnego?
40. Dodane przez 35 bzdury Pan piszesz, w dniu - 03-11-2016 21:58
Każdy kto przeciw to komuch , multikulti i zapewne uchodźca. Ludzie to potrzebny jest chyba jakiś egorcysta
41. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 03-11-2016 22:45
Egzorcysta ani szaman tu nic nie da. To nie nawiedzenie ani choroba, tylko bezmyślność lub świadome próby dyskredytowania innych. Takie "łatki" są zbyt wygodne dla niemerytorycznych oponentów, korzystających z bezkrytycyzmu łatwowiernych odbiorców.
42. Dodane przez jan, w dniu - 04-11-2016 00:32
Zwiększyć liczbę szkół uczących zawodu. Niech tylko najzdolniejsza młodzież idzie do LO.Liczbę studentów dopasować do potrzeb rynku zatrudnienia (nie produkować na zmywak do Angli).Nie handlować dyplomami w szkołach prywatnych i zaocznych by stucznie zmniejszać % bezrobocia.To glówne cele reformy powinny byc.
43. Dodane przez jurek, w dniu - 04-11-2016 00:34
Jeszcze nie tak dawno Ci sami ludzie wieszali co najgorsze na gimnazjach A teraz obroncy gimnazjów, Robią Sobie już kampanię wyborczą.A prawda jest jedna Gimnazja to zło.Trzeba wrócic do 8 -klas. I polikwidować pseudoszkoły prywatne i zaoczne .Te m które nie uczza a handlują dyplomami
44. Dodane przez ala, w dniu - 04-11-2016 00:36
Gimnazja wogóle nie powinny powstac To głupia reforma Handkiego.Liceum 3 letnie.To byl kurs przygotowujacy do matury. Pierwszy rok nauki to wchodzenie do szkoly. Trzeci rok to nauka Poloneza na studniówkę.Pozostał tylko jeden rok na kursowe przygotowanie do matury
45. Dodane przez ola, w dniu - 04-11-2016 00:39
Gimnazja były od samego początku pomyłką. To, co dzieje się w tych "szkołach", nie mieści się w głowie. Każdy kto pracuje w gimnazjum, to wie i nie ma co się wysilać na protesty i bronienie tych dziwnych placówek. Jest jednak jedno "ale' - czy na jakiekolwiek zmiany nie jest za późno. Kiedyś tylko kilkoro uczniów z klasy ósmej dostawało się do liceum, reszta szła do zawodówek. Dzisiaj wszyscy niemal radośnie po gimnazjum stają się uczniami szkół średnich. Poziom leży i kwiczy. I jeszcze jedna sprawa - chamstwo i brak wychowania wyniesione - przepraszam za szczerość - z domów. Dzieci są bezczelne, chamskie, ale ich rodzice nie widzą problemu, wszelkie uwagi nauczycieli traktują jak głupie czepianie się. Jak pracować z takimi dziećmi? Czas chyba na reformę wychowania
46. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 04-11-2016 00:42
Absolwenci PRLowskich szkol maja wieksza wiedze niz obecni ktorzy sa uczeni miedzy innymi przez pana Do sredniej szkoly egzaminy Na studia egzaminy wszystkie przed komisjami A dzisiaj? program w TV Familiada polscy studenci z Oxfordu na pytanie wymien najwazniejsze bitwy oreza polskiego znali tylko bitwe pod Grunwaldem Tragedia
47. Dodane przez Adrian, w dniu - 04-11-2016 00:43
Czytam i w głowę się stukam - o czym Ci ludzie debatują - kiedyś nie było gimnazjum i ludzie żyją, dobrze się mają - lepiej niż Ci po gimnazjach - dlaczego ? SP zapewnia lepsze kształcenie na wyższym poziomie w cyklu 8-letnim niż dzisiejsze gimnazjum - a licea w końcu przestaną być kursem maturalnym ! Jestem za reorganizacją oświaty w Polsce.
48. Dodane przez Irena, w dniu - 04-11-2016 00:53
Wg mojego doświadczenia pedagogicznego jest ważne czy to będą gimnazja czy 8 klasowe szkoły podstawowe. A to tylko z jednego względu.Przy układzie z gimnazjami zbyt krótki jest okres późniejszej nauki w LO czy Technikum. Przy takim rozdrobnieniu przedmiotów jak jest dziś w LO czy Techmikum czas okres nauki 3 lata w LO i 4 lata w Technikum to stanowczo za mało Można w tej sytuacji jedynie liznąc poszczególne przedmioty i zagadnienia.A wtedy pozostają jedynie popularne korki w celu uzupełnienia wiedzy. Jest jeszcze druga strona medalu tego zagadnienia.Wg mnie dużo ważniejsza A mianowicie dopóki nie bedzie selekcji młodzieży do poszczególnych typów szkół.Nie będzie motywacji do nauki nigdy. Dzisiaj wszystką młodzież wrzuca się do jednego wspólnego wora.A w tym worze kotłuje się.Co prawda życie tam weryfikuje osoby Ale niestety nie zawsze o sprawiedliwe kryteria.W obecnym systemie oświatowym w Polsce gubi się po drodze wielkie talenty.Wklepywane są w szarą masę. W mojej ocenie dziś za dużo szkół ogólnolsztalczą  
cych ( wystarczyłaby jedna w powiecie)A zdecydowanie za mało młodziezy w Technikach i ZSZ.Dlatego uważam,że reforma PIS przynajmniej w założeniach chce pójść w tym kierunku A to dobrze
49. Dodane przez Kinga, w dniu - 04-11-2016 00:57
POlityczne akcje na pisiorow Wszystko wam sie nie podoba ZNP protestowal przeciw gimnazjum teraz jest za Kupa wariatow Czas zrobic porzadek w kraju
reklama
50. Dodane przez ujadanie, w dniu - 04-11-2016 07:11
Co, kolejne sorty się uaktywniły i ujadają niczym KODerastwo ?! 
Żeby było jak było ?
51. Dodane przez hmm, w dniu - 04-11-2016 07:41
Czyli jak jest za mało czasu na zrealizowanie materiału do matury, to pierwszą myślą jest zwiększmy czas a nie dostosujmy materiał? Jeżeli badania wykazują, że poziom nauczania w naszych gimnazjach jest jednym z najwyższych w Europie, poziom bezpieczeństwa też jest wysoki, to co niby ma przynieść ta zmiana? Z tego co mówi pani minister, nie są to oszczędności, bo budynki i ludzie zostają. Likwidacja stanowisk dyrektorskich to mało, szczególnie, że w podstawówkach będą nowi wice, żeby ogarnąć ten bałagan. 
Jeżeli chcemy realnych zmian, to trzeba zmienić program, tak aby miał więcej sensu a nie powtarzał część treści z przedmiotu A a źle rozkładał go w przedmiocie B. Zmniejszyć liczebność klas - jedyny realny i szybki sposób na spory wzrost jakości nauczania. Ta reforma to jak przekładanie klocków, niby coś się zmieni, zapłacimy jak za zboże a wszystko zostanie jak było. A nawet jeżeli ta reforma ma być taka wspaniała, to niestety ale wprowadzanie takich ogromnych zmian, tak szybko i bez wyraźnego dopracowania, jest mało mądre.
52. Dodane przez Barbara, w dniu - 04-11-2016 07:54
Gimnazja to nic innego jak wprowadzanie dodatkowych kosztów do skarbu państwa, ogłupianie młodzieży, a później wystawianie jej na bzdurne egzaminy. Polska edukacja była silna, gdy był podział 8 klas szkoły podstawowej i egzamin do liceum, technikum, etc., obecnie niepotrzebnych egzaminów i kosztów jest od groma. Dziwię się, że pan Lorek podpisuje się pod listem w tej sprawie.
53. Dodane przez kasia, w dniu - 04-11-2016 07:57
...a ja mam nadzieję , że gimnazja zostaną zlikwidowane...
54. Dodane przez do 24, w dniu - 04-11-2016 08:43
Twoja polszczyzna poraża... I ty niby pracujesz z dzieckiem w domu "bo w szkole go nie nauczyli"?Im ktoś bardziej tępy, tym bardziej na szkołę ujada. A kolejna pseudo-reforma to wyrzucanie gigantycznych pieniędzy w błoto i przeprowadzanie eksperymentów na dzieciach. 
Rodzic
55. Dodane przez Agnieszka Michalak do 37, w dniu - 04-11-2016 09:19
Faktycznie, sprawdziłam, zwracam honor. Choć osobiście jestem zwolenniczką tej drugiej wersji odmiany, ze słownikiem PWN nie będę się spierać ;o))
56. Dodane przez ekonomista, w dniu - 04-11-2016 09:27
Napiszę w dwóch punktach 
1. advocem tego listu - boicie się państwo o wasze posady w gimnazjach, stąd ów list, zaś przewodniczący ZNP musi podburzać do strajków, za to mu przecież płacą co miesiąc piękne sumy finansowe, aby coś robił, więc jedyne co robi, to podburza tłumy to strajków - jak każdy szef związków - na tym polega ich robota. 
2. Pana Lorka zaś pamiętam, gdyż uczył mnie biologii w tym biedniejszym i rzekomo gorszym IV LO. Jego lekcje dla mnie osobiście i kilkoro moich znajomych z klasy były nudne, stąd jechałem całą szkołę na trójkach z biologii, oczywiście, że było nam przykro, że w szkole obok, czyli I liceum pan Lorek potrafił zmotywować radę rodziców i sponsorów na zagraniczne wojaże z uczniami I LO, na spływy kajakowe, itd., a nam zanudzał zwykłą, odbębnioną lekcją. Może to przez to, że pochodziliśmy z biedniejszych rodzin, a szkoła miała reputację nienajlepszą, ale przecież matura była ta sama i jakoś IV LO zdało ją śpiewająco. Ba, mamy nawet kilkoro asów z IV liceum, Lubiński, Wróblewski i kilkoro innych, porobili kariery, a w liceum mieli ze wszystkiego najwyższe oceny. Ja jako ten z plebsu, który kształcił się w plebsowatej szkole obok szkoły I LO dzieci bogatych rodziców, które były głaskane po główkach jak pieski po wyczesaniu, też się wykształciłem, może nie błyszczę szkołą UW - ekonomia, tytuł mgr, ale za to radzę sobie w życiu, bo nikt w szkole nie głaskał mnie po głowie za podlanie kwiatków na przerwie, etc., daję sobie radę, mam rodzinę, jestem regionalnym dyrektorem firmy doradztwa finansowego, nie narzekam na finanse i na życie. Znam też tych z I LO, którym fundowano kosmiczne zajęcia lekcyjne i dziś wielu z nich pracuje na zmywaku w Anglii, głównie w Dover. Miłego dnia wszystkim życzę.
57. Dodane przez rob, w dniu - 04-11-2016 09:51
tu chodzi o potracenie posad, a nie o "dobro" dzieci, więc przestańcie pisać farmazony, idźcie na piwo i tyle w temacie
58. Dodane przez Alan, w dniu - 04-11-2016 09:52
Teraz Pani Minister widzi jakim nauczycielom przyznaje się tytuły "Nauczyciel Roku" Kapituła powinna zastanowić się nad kandydaturą na etapie wstępnym zanim przyzna to wyróżnienie. Przyznaje się je nauczycielom,którzy co tu dużo mówić są za utrwalaniem zgniłego systemu oświatowego w POlsce
59. Dodane przez Iza, w dniu - 04-11-2016 09:55
Och nabrechtał sobie Pan L tym listem.Zamiast uczyć Zajał się politykom po stronie PO-Nowoczesna.pl
60. Dodane przez Kinga, w dniu - 04-11-2016 10:02
90% komentujących jest za likwidacją gimnazjów.I jak tu wierzyć w demokratyczną postawę pana pedagoga. Bo przecież 90% to jest więcej niz 10%
61. Dodane przez kinga z 49 i nie tylko, w dniu - 04-11-2016 10:12
Przestań wklejać ciągle to samo, zacznij myśleć. Solidarność (AWS) była za gimnazjami a teraz jest za likwidacją, i to ci nie przeszkadza. 
Elity już mamy, teraz potrzeba niewykształconych poddanych żeby co 4 lata wiedzieli na jakich jedynie słusznych polityków głosować. 
 
Do 48 i innych  
Jasne, niech idą do zawodówki a potem do łopaty, takich łatwiej ogłupić i wmówić im że dobry rząd da im jałmużnę na życie. Wiadomo ciemną masą łatwiej sterować. Proponuję przedmioty w szkole: j.polski, matma w zakresie do 500, religia, historia. Reszta nie potrzebna bo jeszcze poddani wyjadą do innego kraju szukać lepszego życia.
62. Dodane przez Ania, w dniu - 04-11-2016 10:27
TERAZ NAUCZYCIELOM SIĘ W GŁOWIE PRZEWRACA TAKI MAJĄ LUZ ,ŻE ZA WSZYSTKIE ICH WYGODY PŁACĄ RODZICE DZIECI NP.KSERO JEDNEGO UCZNIA KOSZTUJE OK.2000 ZŁ W I LO..PANIE LOREK WIĘC NAJLEPIEJ WYDRUKOWAC Z KOMPUTERA I SPOKOJNA GŁOWA ..CO NA TO KURATORIUM?
63. Dodane przez AS, w dniu - 04-11-2016 10:58
POTWORZYLI SZKÓŁ ŚREDNICH WYŻSZYCH UCZELNI ŻEBY STWORZYĆ TZW. ELYTE. EFEKTEM JEST, ŻE KAŻDY GŁUPEK MA WYŻSZE STUDIA, JEST BEZ PRACY, A NA BUDOWIE NIE MA KTO PRACOWAĆ... TRZEBA WRÓCIĆ DO STAREGO SYSTEMU NAUCZANIA TWORZĄC ZAWODÓWKI. PS.CO DO GIMNAZJÓW - TO MI NIE PRZESZKADZAJĄ.
64. Dodane przez WARS, w dniu - 04-11-2016 11:01
Drogi Nauczycielu! NIE UMIESZ PAN PISAĆ - MOŻE Z BIOLOGII JEST PAN DOBRY ALE Z POLSKIEGO JUŻ SŁABY...
65. Dodane przez do kingi z 60, w dniu - 04-11-2016 11:20
Pozwoliłem sobie policzyć komentarze kiedy lista kończył się na 62 komentarzu 
Za likwidacja gimnazjów 40 komentarzy, za zostawieniem 36 komentarzy. Reszta to inne "wymiany poglądów". 
Twoje 90% istnieje tylko w twojej głowie, podobnie jak życzeniowe argumenty Pani Minister nie poparte żadnymi badaniami Kto nie jest z wami ten jest wrogiem. Już to w Polsce kiedyś przerabialiśmy.
reklama
66. Dodane przez do 56 ekonomisty, w dniu - 04-11-2016 11:31
1. Oczywiście jak ZNP protestowało w Warszawie przeciwko rządom Kopacz i Tuska to było OK i Panu to nie przeszkadzało. 
2. Pana frustracje chyba nikogo nie interesują, jakby się Pan dobrze uczył to by Pan chodził do szkoły obok np ekonomika, W Pana pasjonujących wspomnieniach oni (ci bogaci z jedynki) są na zmywakach, wy (ci biedni z czwórki) macie niesamowite posady.  
Nie podzielam Pana poglądów. 
W obu szkołach były normalne leszczyńskie dzieci, czasem pracowite a czasem leniwe czasem biedne a czasem bogate, jak w normalnym życiu. 
Panie ekonomisto na statystyce też się Pan chyba nudził.
67. Dodane przez do 61, w dniu - 04-11-2016 11:31
A tobie to nie daje do myślenia? Może stwierdzili że pomysł sie nie sprawdził i chca zmian.
68. Dodane przez do 67, w dniu - 04-11-2016 12:37
W 1999 roku tak samo do upadłego bronili wspaniałej reformy i powstania gimnazjów, 8 letnia szkoła to było zło i patologia. Każdy kto bronił 8-latki był uznawany za komucha i oszołoma. Polski nie stać na nieprzemyślane, pisane na kolanie i wprowadzone w rok zmiany. Za 15 lat zapewne będą dążyć do innej wizji imię swoich "wyższych" racji. 
Ciekawe, PO miało swoich lemingów jak nazwać lemingów obecnej władzy?
69. Dodane przez do kom. 60 i 65, w dniu - 04-11-2016 12:58
A jak Wy to liczycie ? Może mi chociaż powiecie jak zostały zakwalifikowane moje wypowiedzi 39 i 41? Nie opowiadałem się za żadną ze stron, ale może dowiem się od Was czegoś innego :)
70. Dodane przez do 27 Cito!, w dniu - 04-11-2016 13:54
Za "Balladyne" z 1963r I (34)LO dostalo nagrode Ministra Edukacji,a ja jako zolnierz otrulem Balladyne matkobojczynię
71. Dodane przez Grzegorz Lorek, w dniu - 04-11-2016 15:20
Każdy ma prawo do listów otwartych. I pisania co chce. Podatnik ma natomiast prawo do rzetelnej informacji zwłaszcza finansowej. Za wszystkie dotychczasowe zagraniczne wyprawy Koła Turystycznego, których byłem kierownikiem zapłaciłem z własnej kieszeni. Grzegorz Lorek
72. Dodane przez KATARZYNA, w dniu - 04-11-2016 15:58
O CO TU CHODZI, ŻE TYLE LUDU SIĘ TU PRODUKUJE. A TY SIĘ DZIECKO PODE MNIE NIE PODSZYWAJ W TYCH KOMENTARZACH...
73. Dodane przez blabla, w dniu - 04-11-2016 16:33
I tak zrobią co chcą, wiec nie ma sensu walczyć z p. Zalewską.
74. Dodane przez rodzic, w dniu - 04-11-2016 17:13
chodzi tylko o to, że część nauczycieli musiałaby się dokształcić, przebranżowić, druga część poszłaby na bruk, dobro dzieci to było wtedy, kiedy nauczyciele pracowali w tym zawodzie z powołania, a nie dla ciągłych wakacji i bonusów
75. Dodane przez sprzątaczka, w dniu - 04-11-2016 17:20
każdego dnia w jednym z ogólniaków widzę, jak nauczycielom zależy na dobru dziecka, fakt
76. Dodane przez do pani sprzątaczki 75, w dniu - 04-11-2016 17:38
My nauczyciele jeździmy co roku do SPA na Dzień Nauczyciela za darmo oczywiście, bo tak ciężko pracujemy. Tam się bawimy, śmiejemy bo ciagle jakies stresy mamy przez te reformy. I gdzie tu sprawiedliwość.
77. Dodane przez Marcin, w dniu - 04-11-2016 18:32
nie znam pana Lorka ani ludzi podpisanych z owego listu, ale zastanawia mnie bezsensowność debaty nad reformą, jestem absolutnie bezpartyjny, ale jaka partia przyjdzie do władzy, taka będzie chciała wprowadzać swoje zmiany, tak więc po co te całe dewagacje, ludzie, jest weekend, idzcie do kina, na piwo, gdziekolwiek, nie macie większych zmartwień?
78. Dodane przez mieszkanka Leszna, w dniu - 04-11-2016 18:54
Ludzie, nie macie pojęcia co Lorek dla uczniów jest w stanie zrobić!Moje dwie córki były jego uczennicami, a nie pochodzimy z wyższych sfer-uwielbiały jego lekcje!Brawo p. Lorek!
79. Dodane przez do 71 Cito!, w dniu - 04-11-2016 19:14
Niech wszyscy radni,poslowie,senatorowie i vipy zloza takie finansowe oswiadczenie jak prof .Lorek,ale czy ich na to stac moralistow...!!!?
80. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 04-11-2016 20:12
Uwielbiam Pana nauczyciel z powołania! Najważniejsze dobro dziecka takich nauczycieli w systemie edukacji jak najwiecej. Przywraca Pan wiarę w dobrych nauczycieli.Kocham Pana! Rodzic
81. Dodane przez jagna, w dniu - 04-11-2016 20:46
pisze list na niebie północ laaaaa.....nic to nie da ale takich nauczycieli z powołania jak pan Lorek to jest mało pana nie zwlnią spoko ma pan porządne szkółki a nie takie śmieszne zaoczne prywatne
82. Dodane przez ok, w dniu - 04-11-2016 20:59
oczekuje tego samego.
83. Dodane przez do Katarzyna, w dniu - 04-11-2016 21:19
Wyborny suchar madam!
84. Dodane przez Melania, w dniu - 04-11-2016 21:27
Świetnie Panie Lorek! Szacun! Popieram!
85. Dodane przez BARTOSZ, w dniu - 04-11-2016 22:09
TO JA SIĘ PODSZYWAM POD KOGOŚ KOGO ZNAM
86. Dodane przez fan, w dniu - 04-11-2016 22:28
Pan Grzesiu organizuje fajne wycieczki na Islandię, podróże i na lekcjach stoi na rękach i pokazuje uczniom język aby kazdy wiedział jak migdałki działają a inni nauczyciele są nudni bo tak nie robią jak on
87. Dodane przez marian, w dniu - 04-11-2016 22:49
To się porobiło.Ale to lepiej,ze na list otwarty wszyscy nie pieją z zachwytu.Szkoda tylko,ze skończyło się na Kolku turystycznym.Polityka skloca,co to będzie?Ps nie bądźcie tacy wrażliwi Profesorze
88. Dodane przez do 86, w dniu - 04-11-2016 22:50
Jest nudno, bo uczą nauczyciele ok. 60 roku zycia a młodym nauczycielom ci starsi na niekonwencjonalne prowadzenie lekcji nie pozwolą, bo są zazdrośni.
89. Dodane przez Marian, w dniu - 04-11-2016 23:37
Za sanacji mniej,znaczniej mniej mlodziezy uczylo sie na takim poziomie,jak teraz.Ale Jastrun byl doktorem nauk,kto pamieta Jastruna?Zdzislaw Libera tez bedac seem nail uczyl w szkole sredniej.Zatem?
90. Dodane przez kinga, w dniu - 04-11-2016 23:52
Do kom 71 "Każdy ma prawo do listów otwartych. I pisania co chce. Podatnik ma natomiast prawo do rzetelnej informacji zwłaszcza finansowej. Za wszystkie dotychczasowe zagraniczne wyprawy Koła Turystycznego, których byłem kierownikiem zapłaciłem z własnej kieszeni" I ktos myśli w to uwierzy.Tak jak poseł Ziemniak placil ze swoich za wyjazdy na Olimpiady
91. Dodane przez Jan, w dniu - 05-11-2016 00:03
Do komentarza 65 cytat"Pozwoliłem sobie policzyć komentarze kiedy lista kończył się na 62 komentarzu  
Za likwidacja gimnazjów 40 komentarzy, za zostawieniem 36 komentarzy. Reszta to inne "wymiany poglądów".  
Twoje 90% istnieje tylko w twojej głowie, podobnie jak życzeniowe argumenty Pani Minister nie poparte żadnymi badaniami Kto nie jest z wami ten jest wrogiem. Już to w Polsce kiedyś przerabialiśmy. Widać,że Pan z tego komentarza to ofiara systemu gimnazjum. Policzył do 62 komentarza i wyszło mu 40 za likwidacja 36 przeciw. I cala reszta obojętne komentarze.Teraz rachunki 40+36+ reszta (inne) =62 
Tak wyglądają rachunki wg pana zwolennika gimnazjów
92. Dodane przez renulka, w dniu - 05-11-2016 07:49
sami niewiele potrafią, to co mówią na temat postępowania z podopiecznym to istny skandal, w dodatku ich praca polega na poszukiwaniu haków, pomawianiu i obgadywaniu. Do pracy na stanowiska dostali się bo mężowie wyświadczali przysługi dla dzieci dyrektorstwa.
93. Dodane przez Bogdan, w dniu - 05-11-2016 10:38
Panie Lorek ! 
Dlaczego pan pogrąża I LO w Lesznie? 
 
Ja mogę zrozumieć dużo ale wyrywać megafon "kobiecie" podczas czarnego marszu aby sobie pokrzyczeć! 
 
To kompromitacja. 
 
A teraz politykierstwo ? 
Sie pan określ czy zabijać dzieci ,uczyć czy politykę uprawiać pragniesz.
94. Dodane przez Najzwyklejsza logika, w dniu - 05-11-2016 10:44
Co się martwi o koszty ? 
Dziwak jakiś. 
Jak PIS zbankrutuje to będzie mógł uczyć o dobrodziejstwie aborcji. 
Dziwni ci wszyscy przeciwnicy zmian . 
Niby chcą odejścia PIS-u od władzy a za wszelką cenę chcą im pomóc pokazując co "źle robią" 
 
Niby człowiek wykształcony z tytułami , nagrodami a na taki fajans się łapie?
95. Dodane przez Czarny Rynek, w dniu - 05-11-2016 10:56
Babka niczego sobie . 
Nie dziwię się, że próbuje na siebie uwagę zwrócić. 
W dodatku kreuje się na obrońcę dzieci( zapłacą za to dzieciaki) . 
 
Ale dlaczego wypytuje Panią Zalewską DECYZJE skoro popiera hasła czarnego marszu "jestem ,myślę ,decyduję "? 
"...jak zamierza Pani wprowadzać w życie swoje pomysły zmian przy udziale ludzi, którym okazuje Pani brak szacunku?"
96. Dodane przez Człowiek uczy się całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych, w dniu - 05-11-2016 11:59
Człowiek uczy się całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych.
97. Dodane przez do 93, w dniu - 05-11-2016 12:17
Panie Bogdanie, byłem na rynku i widziałem co innego. Pan Lorek okazał się facetem z jajami, nie bał się wyjść z tłumu by wesprzeć kobiety w ich walce. I czułem, że robi to też i w moim imieniu. A pan albo tego nie zrozumiał, albo manipuluje. 
 
Całą sytuację widać tutaj w 9 minucie 50 sekundzie http://elka.tv/index.php?option=com_hwdvideos(...)3&video_id=5225
98. Dodane przez do niby Bogdana, w dniu - 05-11-2016 12:36
Przeciez jesteś kobietą, a nie jakimś Bogdanem. I sama nie możesz się zdecydować czy zając się nauczaniem czy polityką, więc się kobito Grzegorza Lorka nie czepiaj.
99. Dodane przez 96 Jeżeli człowiek uczy się całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych, w dniu - 05-11-2016 12:59
Jeżeli człowiek uczy się całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych to znaczy, że wszystkie szkoly trzeba zlikwidować bo są niepotrzebne
100. Dodane przez Jerzy, w dniu - 05-11-2016 13:29
Kom 91.Ma Pan rację 100%.Chociażby z tego względu ,że jak widać dla obronców gimnazjów Rachunki 40+36=62.Są dowodwm na to jakich nieuków dziś szkoła produkuje i puszcza w świat. I niech to będzie koronnym argumentem za Reformą Oswiaty Pani Zalewskiej. By poźniej już tacy mędrcy ze szkoł nie wychodzili.I już nikt takich rachunków nie przedstawiał.A dla Pana z komentarza 65 podaję,że 40+36=76 a n ie jak Pan zwolennik gimnazjów wylicza i podaje wynik 62.Pan zwolennik Gimnazjów,który jak widać tak swietnie operuje rachunkami zapewne już po nowemu kończyl studia.Po drodze zaliczal gimnazja. I inne platne szkoły. Ja niestety musiałem się zdrowo namęczyć by za PRL-u skonczyć zawodówkę.Bo wtedy nauka nie była łatwa.Poziom w Zawodówcy był znacznie wyższy niż dzisiaj na wielu kierumkach studiów.Wiem bo miałem syna studenta. Chodził na studia w Lesznie i nie widziałem by kiedykolwiek książkę trzymał w ręku. I wszystko mial pozaliczane A My w PRL-u ile musielismy się uczyć i jeszcze w domu i na praktykach zasuwać.W moich czasach do Liceum z klasy ostatniej podstawówki szło tylko 2 najlepszych uczniow. Reszta uczyła się zawodu w Technikach i Zawodówkach. Czyli na 40 osob 2 zostawało inzynierami .I starczyłoby zarządzać gospodarką.Na szczeblach niższych zarządzali po technikach.Reszta ( 85%) wykonywała pracę. Dziś są odwrotne proporcje na 1 pracownika po zawodówce przypada 40 inżynierów (większość po zapłaconych dyplomach). Z czego 39 inżynierow z konieczności jeździ do pracy do Niemiec i UK I tam wykonuje najbrudniejszą robotę
101. Dodane przez do 27 Cito!, w dniu - 05-11-2016 13:31
2 maturzystow I LO z 1964r weszlo na stale do historii Polski Minister edukacji Prof.Miroslaw Handke za nieudane gimnazja w 1999r i Płk.pilot dr Edmund Klich jako wspołautor Klamstwa Smolenskiego z 2010r
reklama
102. Dodane przez do Bogdana, w dniu - 05-11-2016 14:50
Bogdan jak masz 2 etaty to jeden oddaj kazimierzowi bo on nie ma wcale i śpi pod mostem. Bodzio zdecyduj sie na jedno
103. Dodane przez Tom, w dniu - 05-11-2016 15:05
nie znam tego Lorka, ale jeśli uczy biologii, a pikietuje nad zabijaniem dzieci nienarodzonych, to dla mnie jest skreślony jako człowiek, chyba, że się nawróci
104. Dodane przez do 91 i 100, w dniu - 05-11-2016 16:01
Faktycznie pomyliłem się w dodawaniu zapisywanych po V sztuk kresek (jednak procentowy stosunek tych liczb pozostaje niezmienny). Rozumiem że 90% pani Kingi jest dla was OK choć jej wyliczenia pochodzą tylko z jej "znakomicie wyedukowanej" głowy. 
Niestety muszę Panów zmartwić kończyłem 8 letnią szkołę podstawową, maturę zdawałem w latach 80-tych. Dziękuję za panów "obiektywną i wyważoną" krytykę. Jak widać jednak gimnazja się sprawdzają i wyrównują szanse edukacyjne. 
 
Panie Cito! 17 lat temu Pan minister Handke, Pani wiceminister Irena Dzierzgowska oraz Pani Anna Radziwiłł (za rządów koalicji AWS-UW była doradcą ministra edukacji narodowej, współpracowała z zespołem opracowującym reformę szkolnictwa w 1999.) Uchodzili za alfy i omegi edukacyjne Podobnie jak dzisiejsza Pani minister Zalewska. Rozumiem, że dla Pana to byli agenci zła w AWS-owym obozie dobra. Już wtedy knuli jak zrobić krzywdę Polsce. Poraża mnie Pański bezkrytycyzm dla swoich jedynie słusznych poglądów. Mieszanie do tej dyskusji tragedii smoleńskiej uważam za nietaktowne. Mój prezydent tez tam zginął. drodzy oponenci, życie nie jest czarno-białe. Można popierać rząd PIS i jednocześnie krytykować tą niepotrzebną zmianę.
105. Dodane przez do poczytania, w dniu - 05-11-2016 16:28
Czy ktoś w ogóle przeczytał pismo Pana i 4 letnie technika i bazujecie na tylko na emocjach.  
Podajcie link do 1 badań naukowych lub społecznych , które potwierdzają tezy Pani minister. 
Ja podam wam linki do badań które obalają jej założenia 
1) przemoc w szkole 
http://www.ibe.edu.pl/pl/o-instytucie/aktualn(...)polskiej-szkole 
 
2) wyniki w nauce 
http://wiadomosci.radiozet.pl/Wiadomosci/Kraj(...)matyce-00005155 
 
3)opinie ekspertów 
http://www.oskko.edu.pl/stanowiska-oskko-i-innych-ws-zmian/ tu proszę jest komplet opinii ekspertów na ten temat 
 
Do moderatora, te linki to nie reklamy ani SPAM proszę przepuścić ten komentarz
106. Dodane przez Manfred, w dniu - 05-11-2016 19:54
Do komentarza 100. Mieszkam w Niemczech niedaleko Hanoweru od 32 lat I rzeczywiście pracujących w Niemczech inżynierów z Polski cale roje.I nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby pracowali na normalnych stanowiskach , zgodnie z kwalifikacjami Ale robią najbrudniejszą robotę (taką,której nie dotknął by się najgorszy dziad Niemiec czy nawet arab- bo wolą socal wysoki). Polscy inżynierowie (robole) pracują za przysłowiowe grosze np. otłukując cegły z zaprawy po rozbiórce na budowach.Albo sprzątając place budów. Po co Ci ludzie kończyli studia . Czy nie lepiej skończyć zawodówkę i mieć pewny fach w ręku.Ostatnio jak byłem w Polsce do mojej matki przyjechał fachowiec hydraulik. Wezwany telefonicznie bo gaz się ulatniał przy kuchence. Przyjechał,obejrzał,kluczem dokręcił jedną śrubę.Trwało to około 10 min. Zarządał za tą usługę 120zł ( to jest okolo 30 euro) Czyli na godzinę 180 euro wyjdzie.W Niemczech nawet najlepiej zarabiający mogą o takiej stawce godzinowej tylko pomarzyć. Mam na myśli rodowitych Niemców. Polacy powinni podziękować tylko sobie nadprodukowując ludzi po studiach a robiąc tym samym deficyt w zawodach rzemieslniczych. To trzeba jak najszybciej zmienic. W żadnym kraju tak nie ma by na 100 inżynierów przypadało tylko 2 rzemieslników Proporcje są odwrotne. Co więcej ten Pan mechanik od rur gazowych nie wykonał tego tak od ręki. Mimo 180 euro na godzinę. Kazał na siebie czekać 4 dni.Bo jest zawalony robotą jak twierdzł przez telefon. Mama zamknęła zawory i potulnie o zimnie (bo ogrzewanie gazowe nie mogło być czynne) Czekała Aż Pan przyjedzie o godzinie, która jemu pasowała. Nie wiem kto to jest Pan Lorek.Nie znam gościa.Ale musi mieć jakiś mocny biznes w tym interesie by bronić tak chorego systemu szkolnictwa jaki funkcjonuje w polsce od blisko 20lat. Jeszcze jedno Wyobrażam sobie jak niski poziom musi być w tych szkołach w Polsce i na studiach Skoro studiuje aż 90 % młodzieży. To nie prawdopodobne by tak wielka część populacji polskiej młodzieży była tak zdolna.Bardziej prawdopodobne mi się wydaje ,że w Polsce szkoly za pieniądze to biznes dobry .I sprzedają dyplomy każdemu.I ten Pan chyba też taki biznes ma.Skoro złego dla ludzi,a dobrego dla siebie tak broni.Ten stary system powinien wylecieć w powietrze już jutro Bo każdy dzień zwłoki to straty bezpowrotne. Pozdrawiam z Hanoweru
107. Dodane przez jurek, w dniu - 05-11-2016 20:12
Pan z kom 104.Przyznał się do błędów w rachunkach,które wynikły z jego przeogromnej wiedzy wyniesionej z pobytu na płatnych studiach.Ale dalej twierdzi uparciem że procentowo i tak się nic się nic nie zmieni. Bo jakie to ma znaczenie wg genialnego mózgu tego Pana czy procent liczy się od liczby 62 czy 76. Wg tego geniusza matematycznego % jest zawsze constans. Widocznie tak bardzo zapatrzyl się w etykietę butelki wyborowej. Bo na każdej pisze 40% bez względu na wielkość.Bo czy wypił ćwiartkę czy 1 litr wypił wg swojej wiedzy matematycznej zawsze 40%. I dlatego nie dziwię się,że tak bardzo optuje za pozostawieniem gimnazjów i zachowaniem starego chorego systemu Oświatowego.Bo w gronie tak wyedukowanych systemowych głupków będzie zawsze uchodził za mędrca
108. Dodane przez irek, w dniu - 05-11-2016 20:31
Ten Pan L. to chyba jakiś nauczyciel? Bo mądra bestia. Optuje za taką chorą szkołą,która źle uczy.By móc później zbijać kasę na płatnych korkach. Teraz trochę matematyki: 7 godz korków x 40zł= 280zlx26dni=7280zl na miesiąc (bez ZUS-u i podatków ,bo na czarno) Do tego dochodzi około 3500 zł pensji za chadzanie do szkoły publicznej.Razem wychodzi prawie 11 tyś.na miesiąc,na czysto. To byłby naiwny gdyby podcinał gałąź na której siedzi.Zła szkoła.To dla nauczycieli dających korki raj.
109. Dodane przez Jan, w dniu - 05-11-2016 20:54
Pan z kom 104 niech Pan nie bajeruje, że z taką umiejętnością w dziedzinie rachunków skończył Pan 8 klasową szkołę w PRL-u.Chyba,że skończył Pan edukację na 1 klasie nauczania wczesnoszkolnego. Chociaż i to wydaje mi się mało prawdopodobne.Bo dzieci w tym wieku swobodnie operowały rachunkami w zakresie do 100.A pan jak widać ma z tym ogromne kłopoty. Ale jest jedna rzecz ,która Pana zdradza.A mianowicie język.Slang.charakterystyczny dla obecnego pokolenia.Dla tego śmiem twierdzic,że o PRL-u Pan czytał w komputerowych grach.A jest Pan typowym Tworem Chorego systemu Oświatowego.Produkującego przez 20lat głupków na potegę.
110. Dodane przez Olek, w dniu - 05-11-2016 22:07
Ewolucja Poziomu nauczania w szkołach w Polsce. Reformy kolejne Oświaty Zadanie z matematyki. ROK 1950-89. Drwal sprzedal drewno za 100zł, Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało 4/5 tej kwoty.Ile zarobił drwal? Rok 1989-1999 Drwal sprzedał drewno za 100zł, Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało 4/5 tej kwoty,czyli 80 zł Ile zarobił drwal? Rok 2000-2010. Drwal sprzedał drewno za 100zł, Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało 4/5 tej kwoty,czyli 80 zł . Drwal zarobił 20 zł Wskaż liczbe 20 Rok 2010-2016. 
Drwal sprzedał drewno za 100zł. Pokoloruj drwala
111. Dodane przez do Jan 109, w dniu - 05-11-2016 22:21
Czyżby panu znudziła się szkoła, w której pan jestes zatrudniony. Zdaje się, ze do podstawówki pan się pchasz i dlatego negujesz pan gimnazja
112. Dodane przez jurek i jan, w dniu - 05-11-2016 22:54
Chamstwo panów jest wysokiej próby. Nie wiem ile macie lat ale żal mi waszych rodzin. Co do alkoholu to drogi jurku masz jak widać większe doświadczenia ode mnie i wolisz tanie trunki. 
Do komentarza 62 sytuacja wyglądała następująco: 25 komentarzy za reformą, 16 przeciw, 15 bez jasnej deklaracji zwykła wymiana poglądów. 
PS podobają mi się stereotypy pana jana, młodzież = gry komputerowe = głupki na potęgę. 
PS2 pisownia imion z małej litery celowa, nie macie panowie szacunku dla oponenta, to nie oczekujcie szacunku dla siebie. Obaj jesteście siebie warci. 
PS3 Kończę temat, możecie tu wylać falę pomyj, na moją odpowiedź już nie liczcie jesteście nieprzemakalni na argumenty.
113. Dodane przez De, w dniu - 06-11-2016 00:12
Ponoć nasi zachodni sąsiedzi szukają belfrów
114. Dodane przez wujek dobra rada, w dniu - 06-11-2016 00:32
Przecież zawsze możecie się przekwalifikowac
115. Dodane przez Jan, w dniu - 06-11-2016 01:35
Nie mogę znowu Panu z kom 112 bić brawa. W ciągu 3 dni i w ciągu napisania 112 komentarzy Pan się już troszeczkę wyedukował( na razie tylko na etapie dodawania) i narazie w zakresie do100. W komentarzu 65 pomylil Pan się o 14 .Teraz już jest lepiej. Ale nadal nie prawidłowo. Bląd jest nieco mniejszy. Bowiem 25+16+ 15 nadal nie daje liczby 62 komentarzy. Podpowiem Panu. Wynik dodawania jest bliski liczby 50.Resztę niech Pan sam pokombinuje .Ma Pan przecież certyfikat gimnazjalny oraz certyfikaty płatnych sobotnio-niedzielnych szkół średnich i wyższych.
116. Dodane przez marian, w dniu - 06-11-2016 02:28
Może profesor L,w końcu powinien pokierować szkoła?
117. Dodane przez nike, w dniu - 06-11-2016 12:00
Całym sercem popieram list pana Lorka i innych nauczycieli. Niestety duża część osób komentujących ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Przykre jest czytanie opinii niektórych osób, które zarzucają nauczycielom, że sobie nie radzą z dziećmi w gimnazjum czy liceum.Otóż drodzy rodzice to właśnie Państwo nie radzicie sobie ze swoimi pociechami, pozwalacie na wszystko i nie wprowadzacie konsekwencji za nieprawidłowe zachowanie. SZKOŁA MA WSPIERAĆ RODZICÓW W WYCHOWANIU ALE TO WY MACIE WYCHOWYWAĆ SWOJE DZIECI.Przerzucacie na nauczycieli frustracje i własne porażki wychowawcze. 
Podam przykład; Duża afera w Lesznie- dwie dziewczyny w wieku 14 i 16 lat, (...). Zabawiają sie i spędzają noc z panem z programu XXX i jego kolegami, wszystko jest nagrane i wtedy szok, ze panny są nieletnie. 16 latka (...) chwali się (...)wstyd cytować. A JA SIĘ PYTAM GDZIE BYLI RODZICE TYCH DZIEWCZYNEK, ŻE NIE ZAUWAŻYLI, ŻE CÓRKI NIE WRACAŁY NA CAŁE NOCE DO DOMU I CO WARTO PODKREŚLIĆ TO NIE SA DZIECI Z RODZIN PATOLOGICZNYCH TYLKO Z DOBRYCH RODZIN. 
Rodzice wychowujcie swoje dzieci a nie hodujcie!!!!! I nie zwalajcie odpowiedzialności na nauczycieli!!!
118. Dodane przez do 117, w dniu - 06-11-2016 14:49
IO żeby szef gimnazjum tyle halasu robił
119. Dodane przez *_ *, w dniu - 06-11-2016 15:30
hmmm w II LO nauczycieli rój, za to w I LO same odpady z importu a póżniej efekty maturalne są mocno widoczne.
120. Dodane przez mg., w dniu - 06-11-2016 16:02
Myślę, że najbardziej ucierpią jednak samorządy (finansowo-ale pewnie o to PIS owi chodzi,żeby dostały w d..). Reforma oświaty-owszem ale nie pisana na kolanie, bez konsultacji ze społeczeństwem, nie w takim pośpiechu..."bo myśmy to napisali w swoim programie wyborczym.." szok, ta garstka ludzi, która ich wybrała, zadecydowała,,to tylko w Polsce możliwe.
121. Dodane przez DO 120, w dniu - 06-11-2016 16:56
Jesli PIS wybrala garstka to jaka ilosc wybrala PO i Nowosmieszna? Moze odPOwiesz? Konsultacje to jeden wielki bajzel W pracy tez konsujtujesz czy robisz to co przelozony polecil? Napisali w programie i realizuja Jasne?
122. Dodane przez ja, w dniu - 07-11-2016 07:50
Bardzo mądry, dający do myślenia, komentarz ekonomisty, 56 i Manfreda z Niemiec 106 - idealne trafienie komentarza: 
obecny system jest zły dla ludzi a dobry dla nauczycieli.  
Bardzo chętnie czytam komentarze z zagranicy by wiedzieć, jak jest w normalnych krajach.
123. Dodane przez szwab, w dniu - 07-11-2016 09:21
Polacy zwłaszcza ci, którzy mieszkają w małych miejscowościach mają złą mentalność
124. Dodane przez już prawie Holender, w dniu - 07-11-2016 10:04
sadze kwaitki w Holandii za 5 tys. / msc. a wy sie Polaczki męczccie za 1300. Dobrze, że juz dawno wyjechałem z Polandii bo widze nic tu ciekawego w tym Lesznie hehe
125. Dodane przez Uczeń, w dniu - 16-11-2016 12:55
Szkoda, że już słowo uczniów się nie liczy. Dziękuję, że dzięki tej "cudownej" reformie zejdziemy na dno. Niektórzy maja więcej ambicji niż iść do roboty po liceum. Dziękuję 
UCZEŃ GIMNAZJUM
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj