Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Blogi arrow Rondo Przylesie

Michał Skrzypczak

Rondo Przylesie

25.12.2016. Radio Elka

Chciałbym podzielić się swoimi rozważaniami na temat nazwy nowo wybudowanego ronda. Zgłoszono w zasadzie trzy propozycje, z czego dwie nabrały mocy legislacyjnej. Pierwsza propozycja to „Rondo Raj”, a druga to „Rondo imienia dr. Mieczysława Jerzego Opatrnego”...

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jestem zwolennikiem nadawania rondom nazw praktycznych, z względnieniem ich lokalizacji geograficznej. Postać dr. Mieczysława Jerzego Opatrnego zasługuje jak najbardziej na uczczenie w przestrzeni publicznej. „Raj” z kolei to dla leszczynian okolica znana, lecz jak myślę od dawna nieużywana.
Argument, że „wszyscy” wiedzą gdzie ten „Raj” jest moim zdaniem błędny. Ja wiem i pewnie wielu też wie, ale czy większość?

Zmierzam do tego, że będę od dziś starał się przekonywać, że racjonalną nazwą dla nowo wybudowanego ronda to „RONDO PRZYLESIE”. Dlaczego?

Otóż mamy dzielnicę Leszna „Przylesie”, która tu właśnie się zaczyna, dodam również, że Spółdzielnia Mieszkaniowa zarządzająca nieruchomościami na okolicznym terenie przybrała dawno już temu nazwę „Przylesie”, bo to miejsce po prostu jest... przy lesie.

Jak zwykle w takich sprawach zapewne wszyscy zostaną przy swoim, ale spróbować warto.

I już na koniec - na jednej z komisji Rady Miejskiej Leszna, jedna z jej członkiń opowiedziała o rozmowie w taksówce. Taksówkarz pyta jadąc w okolicy budowanego ronda: - A wie Pani, dlaczego je budują? Próbowała tłumaczyć, że to dla poprawienia ruchu itd. A On: - Nie, proszę Pani! Żeby przez pół roku radni kłócili się jak je nazwać...


Michał Skrzypczak jest radnym miasta Leszna (PL18)
 
Komentarze (73)
1. Dodane przez Przylesiak, w dniu - 25-12-2016 10:11
Bardzo praktyczny pomysł. Popieram. RONDO PRZYLESIE.
2. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 25-12-2016 10:29
Glosuje za rondem dr Opatrnego Ojca mojej profesor od polskiego Grazyny Opatrny-Janusz,ktora mnie wybrala do "Balladyny" gdzie gralem rycerza ,ktory otrul Balladyne w koncu matkobojczynie...@!
3. Dodane przez żołnierz, w dniu - 25-12-2016 10:36
A ja proponuję nazwę "Rondo Tragedia" ze względu na ilość kolizji w tym miejscu na przestrzeni minionych lat.
4. Dodane przez Rafał, w dniu - 25-12-2016 11:45
A dlaczego nie prof.Lecha Kaczyńskiego lub Ofiar Smoleńskich
5. Dodane przez Pablo, w dniu - 25-12-2016 11:47
Nazwa oczywiscie ze przylecie jest jak najbardziej trafiona jednak zapewne jak to bylo w przypadku innych nazw dostanie nazw dr. Mieczyslawa... Taj jak to jest z nowym rondem na niepodleglosci miala byc nazwa rondo ogrody a dali taka ze nawet nie bardzo pamietam tej nazwy
6. Dodane przez KSUL, w dniu - 25-12-2016 11:47
Dlaczego pominięta jest OFICJALNA propozycja od Leszczyńskich Patriotów? RONDO CHRZTU POLSKI? Panie radny Skrzypczak jak i redakcję radio Elka odsyłam do Biura Rady Miejskiej oraz do mediów gdzie nie raz było o pomyśle LP wspominane.
7. Dodane przez A, w dniu - 25-12-2016 12:41
Ja nie jestem z Leszna ale nazwa powinna się kojarzyć z danym miejscem np pod lasem czy szpitalne wtedy nawet zamiejscowi będą kojarzyć
8. Dodane przez do. 6, w dniu - 25-12-2016 12:52
Do Chrztu Polski odnosi się już przecież Park 1000-lecia...
9. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 25-12-2016 13:06
Moja propozycja to: Rondo bł. ks. Jerzego Popiełuszki
10. Dodane przez do kom.6, w dniu - 25-12-2016 13:13
Jedn nazwe ronda juz LP wybrali, a od pozostalych łapki precz.
11. Dodane przez PanKracy, w dniu - 25-12-2016 13:33
Jak znam życie zostanie wybrana nazwa która ma najmniej głosów.Po prostu żeby pokazać mieszkańcom kto tu rządzi.Wesołych Świąt !
12. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 25-12-2016 14:53
A może od razu zaproponuje pan nazwę Rondo Stanisława W. pseudonim Solidarność Niezłomna od 1980r. Matura 1965r ?
13. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 25-12-2016 15:03
Może podasz jakieś uzasadnienie takiej nazwy w tym miejscu?
14. Dodane przez sie pytam, w dniu - 25-12-2016 15:03
a dlaczego nie rondo Rysia Petru tego od 6 króli?
reklama
15. Dodane przez maja, w dniu - 25-12-2016 15:06
Tu był " Raj" i niech tak pozostanie,a jak znam życie za 
dwa lata będą budować rondo na tym osiedlu i wtedy będzie 
Rondo Przylesie.
16. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-12-2016 15:07
Przydałaby się wreszcie jakaś porządna platforma komunikacyjna władz albo chociaż radnych z mieszkańcami, gdzie każdy mógłby zagłosować tylko jeden raz z imienia i nazwiska. Teraz można się jedynie domyślać, że nic takiego nie powstaje, ponieważ władza nie chce znać prawdziwego zdania mieszkańców.
17. Dodane przez tadeusz, w dniu - 25-12-2016 16:59
RONDO RADNYCH LESZNA
18. Dodane przez eska, w dniu - 25-12-2016 17:04
A ja tak z ciekawości,poproszę o przybliżenie ilości rond w Lesznie i ich nazw, bo już się pogubiłam... :)
19. Dodane przez do kom. 15, w dniu - 25-12-2016 17:21
Jak znam życie za dwa lata Leszno może być tak zadłużone, że budowanie jakiegoś ronda na osiedlu, pozostanie w sferze marzeń.
20. Dodane przez BONIT, w dniu - 25-12-2016 17:32
Rondo Przylesie to nazwa pop. Wydaje się że najsłuszniejsze są propozycje odwołujące się do historii miasta.Pomysł nazwania pobliskiego ronda Rondem Roszarnia był jak najbardziej trafiony.
21. Dodane przez Dziadzior, w dniu - 25-12-2016 18:31
A może warto zastanowić się czy w ogóle jest sens nadawania imion rondom usytuowanym u zbiegu....osiedlowych ulic? Owszem, inicjatywa piękna, znowu będzie okazja do wmurowania tabliczki czy przecięcia wstęgi. Ale po co to komu? Oczywistym jest przecież to, że i tak żadna z nazw istniejących już w Lesznie rond nie przyjęła się w świadomości mieszkańców. W wielu rozmowach słychać określenia "rondo koło galerii", "rondo koło targu" itd. I gwarantuję Wam, że jakkolwiek nie będzie się nazywać rondo o który mowa w powyższym felietonie to z pewnością przezmieszkańców Miasta zostanie nazwane "rondem na Zamenhofa". Na koniec chciałbym przypomnieć, że w Zaborowie tuż przy kościele znajdują się dwa ronda, które także nie noszą imion. Widać można z tym żyć. W każdym razie skoro mimo upływu lat w najlepsze ma się tradycja nadawania imion betonowo-asfaltowym konstrukcjom proponuję aby nowe rondo nosiło imię Porucznika Kazubka.
22. Dodane przez wyborcy radnego Skrzypczaka, w dniu - 25-12-2016 18:59
Panie radny nie zdradzaj swoich prawicowych wyborców głupimi pomysłami, tylko nazwę ronda im dr.Mieczysława Opatrnego akceptujemy !!!
23. Dodane przez LLL, w dniu - 25-12-2016 19:37
Rondo 17 Pułku Ułanów
24. Dodane przez Piro, w dniu - 25-12-2016 19:55
Ja proponuję nazwę Kaczor pan radny będzie wiedział dlaczego.
25. Dodane przez Jacek, w dniu - 25-12-2016 20:22
Najdemokratyczniej to referendum czyli Rondo Przylesie wygrywa.
26. Dodane przez grzes, w dniu - 25-12-2016 20:50
Rondo starych komuchow
27. Dodane przez KRYCHA, w dniu - 25-12-2016 20:57
Jezeli ...NIE edzie nazwane rondem mieszkamy tu juz 30 lat i wszystkim bardziej sie kojarzy niz z nawa jakiegos nieznanego czlowieka o ktorym pisze sie w wiadomosci dla internautow.... Jestem za PRZYLESIEM
28. Dodane przez ferdas, w dniu - 25-12-2016 21:44
Proponuję nazwę Rondo im. Ryśka z Klanu
29. Dodane przez obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno, w dniu - 25-12-2016 21:48
Warto będzie przyjrzeć się trybowi nadawania nazwy temu rondu. 
 
W październiku tego roku w tej sprawie złożono petycje: petycja w sprawie nadania nazwy nielokalnej i petycja w sprawie nadania lokalnej nazwy Rondo Raj. W odpowiedzi na petycje przewodniczący Rady Miejskiej informuje, że nie można nadać nazwy rondu, które jeszcze nie powstało nie podpowiadając jednocześnie, kiedy mieszkańcy mogą i czy muszą w tej sprawie ponownie złożyć petycje. Czternastego grudnia władze Leszna otrzymały moją petycję, jak dotąd nieopublikowaną (www.leszno.pl>Wybory i referenda>Petycje), w sprawie nadania rondu lokalnej nazwy Raj.  
Moje uzasadnienie: rondo zostało zbudowane w miejscu, które od wielu lat jest nazywane Rajem. Według wspomnień rodowitych mieszkańców Leszna, w tej okolicy mieściła się gospoda pod nazwą Raj. W niedalekiej odległości była strzelnica wojskowa. Teren ten był częstym celem niedzielnych spacerów mieszkańców dawnego Leszna. W pamięci rodowitych leszczyniaków zachowały się dawne nazwy miejsc naszego miasta. Kultywujmy tradycje lokalnych nazw i ocalmy od zapomnienia to, co nasze, lokalne, leszczyńskie. 
 
[Najlepszym przykładem lokalnej nazwy nadanej w Lesznie jest Rondo Roszarnia (2012 rok), jak w tej sprawie pisze tu BONIT, komentarz 20.] 
 
Konkurencyjny portal, Leszno24, niedawno informował, że grupa radnych złożyła projekt uchwały w sprawie nadania rondu - imienia Mieczysława Opatrnego. Podobno projekt ten jest opublikowany na stronie internetowej miasta Leszna.  
Okazuje się też, że w Lesznie istnieje zespół do spraw nazewnictwa ulic. 
 
Zamiar nadania nazwy rondu powinien być skonsultowany z mieszkańcami. Mieszkańcy mają niezbywalne prawo do miasta. Demokracja miejska to nie tylko wybory, lecz ciągła partycypacja mieszkańców w realnym podejmowaniu decyzji o mieście, oparta na edukacji obywatelskiej. Każdy mieszkaniec powinien mieć możliwość wypowiedzieć się pisemnie w sprawie propozycji nazwy nowego ronda i innych nazw na przyszłość. 
Nie może być tak, że największa ilość podpisów popierających petycję jest wystarczającym i jedynym warunkiem nadania nazwy jedynie takiej, jakiej chcą popierający tę petycję. Dla adresata petycji w sprawie nadania nazwy rondu liczy się dziś tylko to, że druga petycja (w sprawie nadania nazwy Raj) jest za słaba (mniej niż 400 podpisów), bo nie może być rozstrzygana na Sesji.  
Petycje może złożyć każdy obywatel lub grupa obywateli. Przepisy stanowią też, że petycja nie musi być wiążąca dla Rady Miejskiej, która, zgodnie ze Statutem Leszna, będzie uchwalała nazwę ronda. 
 
Panie Michale, co pan, poza napisaniem tutaj, zrobił i zrobi w tej sprawie? 
 
Domagam się wprowadzenia jasnych zasad nadawania nazw dla ulic, rond, placów i innych obiektów w Lesznie. Nie może być tak, że grupa osób przynosi petycję z propozycją swojej nazwy ronda, rada miasta to lubi a pozostali mieszkańcy są zaskoczeni - tak było w przypadku nazwy Rondo Inka (2015 rok). Ani też tak, że pospiesznie działa się w tydzień po śmierci osoby, której pamięć chcemy uczcić (2015 rok). Każdy mieszkaniec miasta, z imienia i nazwiska, jak słusznie tu pisze Mieszkaniec Leszna w komentarzu 16., powinien mieć możliwość zaproponować i uzasadnić nazwę ulicy, ronda, placu, parku na dziś lub na przyszłość. Powinny być prawdziwe konsultacje z imiennymi ankietami dla mieszkańców i głosowanie internetowe przeprowadzone w prosty sposób - dla wszystkich.  
 
Albo też ronda bez nazw i całej tej politykierni.
30. Dodane przez mamrot, w dniu - 25-12-2016 21:56
Proponuję rondo "OKRĄGŁE".
31. Dodane przez Alvaro, w dniu - 25-12-2016 23:00
My mieszkańcy Zamenhofa żądamy nazwy Przylesie
32. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 25-12-2016 23:02
OBOK SIEBIE JEST OSIEDLE PRZYLESIE I PODLASIE PROPONUJĘ SIĘ ZAPYTAĆ ZAMIESZKAJĄCYCH TAM LUDZI NA JAKIM OSIEDLU MIESZKAJĄ TO WIĘKSZOŚĆ Z NICH NIE WIE CZY JEGO OSIEDLE TO PRZYLESIE CZY PODLASIE I TAKA JEST PRAWDA Z TYMI OSIEDLAMI A GDZIE BYŁ RAJ TO STARSI WIEDZĄ BO HISTORIE SWEGO MIASTA ZNAJĄ
33. Dodane przez Kamila Schaschner, w dniu - 26-12-2016 09:03
Komentarz 29 słuszny, w końcu ktoś pisze że obchodzi go miasto w którym mieszka. To My mieszkańcy decydujemy, nie władza. Może nazwa PL 18, wiadomo z czym sie kojarzy nikt nie będzie pytał i zostanie w historii Leszna.
34. Dodane przez Rekma, w dniu - 26-12-2016 09:21
Proponuję "Szpitalne"
35. Dodane przez Na co komu to, w dniu - 26-12-2016 10:52
A po co znów nadawać kolejna nazwę skrzyżowaniu przecież istnieją tam już ulice. Bezsensu
36. Dodane przez Panie Skrzypczak, w dniu - 26-12-2016 12:04
Nie wnikam kiedy pojawił się Pan w Lesznie że nie wie Pan o nazwie Raj. Gdyby nie to że w latach '70 i '80 rządzili w Lesznie spadochroniarze z jedynie słusznego nadania to pewnie nie byłoby w tym rejonie żadnych nijakich "przylesi" i "podlasi" a byłby właśnie RAJ. 
Poza tym podobnie było z Rondem Roszarnia. Wtedy też pisali ludzie którzy twierdzili że ponad 10 lat mieszkają na Os. Przyjaźni i o jakiejś tam Roszarni nic nie słyszeli. 
Współczuję Panu tego "braku korzeni" ale niestety lata czerwonej dyktatury odbijają się nie tylko u Pana gorzką czkawką.
37. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 26-12-2016 13:05
Słusznie uwagi można nie pierwszy raz czytać od Pana, Panie Zenku. Gratuluję wytrwałości w przekazywaniu tego jak powinno być. Szkoda, że tak prostych i wydawałoby się oczywistych spraw nie udaje się ciągle wprowadzić. Ale skoro przez cały 2015 i 2016 rok nie udało się rozliczyć publicznie budżetu obywatelskiego AD 2015, to ja już przestaje wierzyć w takie zmiany za tej władzy.
38. Dodane przez karina, w dniu - 26-12-2016 13:38
wydaje mi się, że najbardziej kojarząca się czy to z lasem czy z spółdzielnią jest nazwa Rondo Przylesie. Po samej nazwie mieszkańcy bedą wiedzieć gdzie to jest.
39. Dodane przez Jolanata, w dniu - 26-12-2016 14:25
Pzrylesie to nazwa osiedla przy drodze nr 5, a nazwa małej spółdzielni która jest w likwidacji to Podlasie. Rondo Raj to nazwa jak najbardzej trafiona.
40. Dodane przez Raj, w dniu - 26-12-2016 15:00
A może nazwa od nazwy wykonawcy? 
Np Drogie i ulice? 
Albo "Rajewskiego"?
41. Dodane przez PAni, w dniu - 26-12-2016 16:02
a może Ogrody bo na Ogrodach jest rondo Inka.
42. Dodane przez do kom.. 36, w dniu - 26-12-2016 17:27
Niektórzy już nie potrafią napisać komentarza żeby nie odnieść się do polityki. W tym przypadku dyktatura nie ma wiele wspólnego z nazewnictwem nowego ronda. Historia nie stoi w miejscu. Przeszłość przemija a pamięć o tym, co przeszłe słabnie. Czekam aż ktoś wpadnie na pomysł, aby zmienić nazwę miasta Leszno na Leszczno.
43. Dodane przez piterzzamena, w dniu - 26-12-2016 17:49
każdy widzi jak sondaż wskazuje ,ponad połowa jest za rondem Przylesie a tylko jakaś grupka fanatyków z domków jest za jakimś RAJem
44. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 26-12-2016 17:58
Nikt w czasach słusznie minionych nie odważyłby się nazwać spółdzielnię domków jednorodzinnych RAJ mimo że właśnie na terenie Raju zostały one zbudowane. 
Dla "świętego spokoju" nadano więc tej spółdzielni nijaką (i bezpieczną ideologicznie) nazwę "podlasie". 
Podobna historia była z ul. 17 Pułku Ułanów. Kiedy umierał ostatni ułan przypomniano sobie że obecna ulica ich imienia jest jakaś krótka i mało reprezentacyjna. Mniejsza o to że kiedy powstawała to zaczynała się przy obecnym skrzyżowaniu ulul.Grunwaldzkiej z Al. Jana Pawła 2. Ale jak to tak mogło być że sanacyjni ułani mieli być patronem nowego osiedla? Więc wymyślono żeby część tej ulicy przemianować na ul. Sułkowskiego a ułanom zostawić tylko mało reprezentacyjny kawałek. 
Ot taka historia z polityką w tle. 
Niech to będzie przestroga dla wszystkich obecnych "manipulatorków" z Rady Miasta że lepiej naprzód dwa razy pomyśleć jak raz zmieniać.
45. Dodane przez racjonalista, w dniu - 26-12-2016 18:09
rondo Raj, bo rondo Podwale, rondo Antoniny, rondo Roszarnia
46. Dodane przez obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno, w dniu - 26-12-2016 18:14
Cieszy mnie, że pojawiają się pozytywne oceny moich komentarzy. Przekonałam się tutaj i swoje wiem - trzeba pisać. Korzystam z nieocenionej możliwości wypowiedzi, jaką daje nam w Lesznie jedynie portal elka.pl. Też chętnie dostałabym tu blogowy kącik, ale nie mam nazwiska ani stanowiska. Jestem rodowitą leszczynianką. Nie ustanę w próbach rozliczenia budżetu obywatelskiego 2015 roku (500.000 złotych) i 2016 roku (700.000 złotych), jako podstaw miejskiej demokracji.  
Lucyna Walczak
reklama
47. Dodane przez Anna, w dniu - 26-12-2016 19:33
Od 28 lat mieszkam 100 metrów od miejsca, w którym obecnie jest rondo. NIGDY nie słyszałam nazwy RAJ, Moim zdaniem PRZYLESIE jest najlepszą nazwą.
48. Dodane przez Michał Skrzypczak, w dniu - 26-12-2016 20:56
Dziękuję za komentarze. Jestem za wolnością wypowiedzi i cenię za to portal elki, chodź może wolałbym żeby wypowiedzi były z nazwiska i imienia. Dziękuje za sondaż pod moim blogiem, wg mnie w takich i wielu innych sprawach powinniśmy posłuchać co myślą nasi mieszkańcy. Wiadomo, że taka sonda nie oddaje całkowicie poglądów społeczeństwa, ale coś tam jednak mówi.  
Nie sposób odnieść się do wszystkich komentarzy, ale zgadzam się z kom.16 o platformie komunikacyjnej, do kom. 22 nie mam żadnych ani lewicowych ani prawicowych poglądów. Do kom. 29 Rozumiem i będę w sprawie: Rondo Przylesie jak i innych spraw działał. Do 36 w Lesznie się urodziłem i napisałem, że ja wiem gdzie ten Raj.  
Nazewnictwo rond wg mnie powinno kojarzyć się z lokalizacją i powinno ułatwiać przemieszczanie, być odnośnikiem do miejsca. Przepraszam, że nie odniosłem się do wszystkich komentarzy, ale wszystkie szanuję.
49. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-12-2016 21:09
jak ma sie nazywac raj to musza znowu burdel otworzyc!
50. Dodane przez Jerzy, w dniu - 26-12-2016 21:55
Popieram propozycję z poz. 15
51. Dodane przez A.D., w dniu - 26-12-2016 21:58
Proponuję rondo przy śmietniku!
52. Dodane przez x, w dniu - 26-12-2016 23:26
Komentarze 49 i 51 ;-)
53. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-12-2016 04:53
Albo RAJ albo KACZORÓW hahahaha
54. Dodane przez obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno, w dniu - 27-12-2016 08:33
Pragnę dodać, że platforma do komunikacji z mieszkańcami istnieje. Jest nią internetowa strona miasta, www.leszno.pl, zakładka Dla mieszkańca. Nie twórzmy następnych stron w internecie i nie rozpraszajmy uwagi mieszkańców. Strona www.leszno.pl jest wystarczającym miejscem i tam działajmy.
55. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 27-12-2016 10:21
Tak więc jeśli nazwa ronda powinna odnosić się do lokalizacji to nazwa RONDO RAJ jest idealna.
56. Dodane przez do kom.54, w dniu - 27-12-2016 19:34
Platforma komunikacji z mieszkańcami może być na stronie miasta. Ważne żeby żyła i motywowała do aktywności jak np. w Rzeszowie. Jest tam: 915 Użytkowników i 681 pomysłów. Jest z czego wybierać i można poznać odmienny punkt widzenia. Są tam już też pomysły wdrożone. Można poważnie dyskutować także w ramach burzy mózgów. A na główną stronę miasta Leszna aż strach wejść. 
 
 

57. Dodane przez marian, w dniu - 27-12-2016 22:22
Mysle,ze patronat dr Opatrnego wydaje trafny.
58. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 27-12-2016 23:42
Gdyż ? Ponieważ ?
59. Dodane przez obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno, w dniu - 28-12-2016 09:10
do kom.56 
Absolutnie się zgadzam i odpowiem później.
60. Dodane przez Zenek, w dniu - 28-12-2016 10:04
69 lat zamieszkuję tą dzielnicę RAJ i znam byłą właścicielkę tego osiedla panią Dorczak oraz jej rodzinę. Nadmieniam, że Raj to teren osiedla ul. Kiepury, Solskiego i Sygietyńskiego ze szpitalem włącznie. 
Pamiętam amfiteatr w parku, postawione stoliki i ławki przy amfiteatrze. Tu ludzie z miasta przychodzili w weekendy aby posłuchać muzyki i śpiewu. Ten mały budynek, który jeszcze stoi, to było mieszkanie właścicielki z całą rodziną. Był tam sklepik, w którym można było kupić coś do picia.  
Do dziś na pamiątkę tej dzielnicy mamy kwiaciarnię i zakład fryzjerski o nazwie Raj oraz taksówkarza pochodzącego z tej dzielnicy, który używa logo Raj. 
Jeśli ktoś pisze, że tam był burdel to mnie obraża, bo tam na to nie było nawet miejsca. 
Jeśli ktoś chciałby się dowiedzieć dokładnie jak z biegiem czasu przekształcano Raj, to służę pomocą bo jest to bardzo ciekawa historia części miasta Leszna. 
Pamiętam też jak wyglądały grody leszczyńskie, o których historia powoli zapomina a była tam sala balowa w takim wykonaniu jak obecnie jest w Rydzynie tylko że mniejsza.
61. Dodane przez obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno do kom.56, w dniu - 28-12-2016 19:59
Strona Rzeszowa jest o.k. Ja z kolei przyglądam się stronom internetowym różnych miast. Pobliskiego Gostynia, Rawicza, obywatelskiemu Słupskowi, gdzie oficjalna strona miasta dobrze, wydaje się, służy kontaktowi władzy z mieszkańcami miasto stale zaprasza mieszkańców Słupska do włączania się w tworzenie szeroko pojętej przestrzeni miejskiej. Odwrotnie niż w Lesznie, gdzie internetowa strona Leszna, pełna niedoróbek, dopełnia obraz powszechnego w Lesznie braku dostępu do informacji.  
 
Niespotykane w skali kraju jest wyodrębnienie spraw rady miejskiej Leszna i prowadzenie przez nią osobnej strony internetowej. Sprawy Rady Miejskiej powinny być prowadzone w jednym miejscu, na oficjalnej stronie miasta Leszna, bo tą sprawy miasta.  
 
My, leszczyńskie lumpy, malkontenci i złośliwi - jedynie przeszkadzamy władzy rządzić. 
 
Niedawne konsultacje rowerowe pokazały, jak bardzo daleko Lesznu do miasta obywatelskiego. W Lesznie, z liczbą ludności ponad 64.000 mieszkańców, w konsultacjach tych wzięło udział 14 (czternaście) osób. Trzeba się tam zarejestrować, zalogować, aktywować konto i zapoznać z nieprzystępną treścią itd. Całkiem niepotrzebnie jest wyodrębniona osobna strona konsultacji, ale najważniejsze, że finansowana ze środków Unii Europejskiej. Takie konsultacje są tylko po to, by były, nic więcej.
62. Dodane przez do kom. 61, w dniu - 28-12-2016 21:04
Dla mnie osobiście nie ma większego znaczenia, czy konsultacje będą na subdomenie miasta, na jego podstronie czy na innym adresie. Podobnie jak strona radnych. Konieczność założenia konta i logowania to też dzisiaj standard. Tym bardziej, że istnieją łatwe możliwości logowania się za pomocą konta FB. A dane osobowe uwiarygadniają dana osobę i jej związki z Lesznem. Ważne żeby te adresy były ludziom znane i zachęcały mieszkańców do aktywności. I by ta aktywność miała sens, a więc by z niej korzystano.
63. Dodane przez Bolek, w dniu - 29-12-2016 11:12
Tu był Raj i niech pozostanie Raj Nazwa której nie zagrozi żadna zmiana systemowa .
64. Dodane przez do kom. 62, w dniu - 29-12-2016 11:14
Nie zgadzam się z 62. Dostęp do kontaktu z mieszkańcami musi być jak najbardziej prosty i tam, gdzie jest jego miejsce, czyli na stronie miasta. Właśnie - chodzi o to, by wszelkie głosy mieszkańców nie były anonimowe, by trzeba było i można było podpisać się pod swoim wnioskiem i takie możliwości mieszkańcom stale daje na przykład Słupsk. Temat Facebooka był już tutaj omawiany - Facebook żyje swoim życiem, nie powinien i nie jest łączony z konsultacjami, bo do czego innego służy.
65. Dodane przez Jacek, w dniu - 29-12-2016 12:09
Przecież rondo to rodzaj skrzyżowania (o ruchu okrężnym) więc po co mu nazwa. Nazwy mają ulice dochodzące do ronda. W ten sposób to trzeba by dac nazwy wszystkim skrzyżowaniom w mieście.
66. Dodane przez Przylesie, w dniu - 29-12-2016 18:27
Nie rozumiem dlaczego ta nazwa musi kojarzyć się historycznie. 
Wszyscy okoliczni mieszkańcy żyją na terenie przylesia lub w niedalekiej okolicy. Moim zdaniem nazwa powinna być przystępna a czy rondo RAJ będzie nazwą przystępną? nie sądzę, gdyż po samych komentarzach widać, że trafi ono wyłącznie do ludzi powyżej pewnego wieku.
67. Dodane przez do kom. 65, w dniu - 29-12-2016 21:50
Nazwy rond mają przede wszystkim charakter punktów orientacyjnych w terenie. Zwłaszcza dla osób nie posługujących się nawigacją satelitarną. Zawsze można wyjaśnić: 
- Proszę na Rondzie Podwale skręcić w lewo. 
- Mieszkam na Zamenhofa, pierwsza klatka obok Ronda Przylesie, etc. etc.
68. Dodane przez do kom. 64, w dniu - 29-12-2016 21:59
Dostęp do kontaktu z mieszkańcami powinien być prosty, ale upieranie się, że musi być na stronie miasta, jest mi obce. Rzeszów prowadzi konsultacje na innej stronie i to świetnie funkcjonuje. Dla mnie to sprawa wtórna. W kontekście Facebooka pisałem tylko o funkcji logowania a nie pisania na FB.
69. Dodane przez ciekawski, w dniu - 29-12-2016 22:10
Jak zrobią rondo PRZYLESIE to chyba na pamiątkę tych przekrętów w tej spółdzielni gdzie prokuratura do dziś z tym sobie nie może sobie poradzić
70. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 01-01-2017 21:06
Szan. Pani Anno skoro Pani mieszka 28 lat koło obecnego ronda to skąd może Pani wiedzieć jak nazywała się ta część miasta. Moi Dziadkowie, moi Rodzice mieszkali w Lesznie i ja mieszkam od urodzenia już 83 lata i to miejsce zawsze nazywało Raj. Z całym szacunkiem ale widzę że najwięcej w sprawach Leszna mają ludzie krótko mieszkajacy w naszym mieście i nie znający jego historii! Rondo winno nazywać się RAJ!!
71. Dodane przez MERITUUM.!!!, w dniu - 03-01-2017 12:21
Kochani - Komentatorzy z MICHAŁEM SKRZYPCZAKIEM - technikiem BHP z "Metalplast" -u .!!!! Nie bijcie tu piany na tematy dla Społeczności naszego miasta nieważne - Wasze tu dyskusje nie przysporza Leszczynianom ani pieniędzy ani tez nie "wloża do garnka" . Otóż problem lezy gdzie indziej Kochani i na tenże winniście zabierać twórczy głos . Kurczy nam sie ludnościowo miasto --było już ok. 64,5 tyś./ mieszkańców a jest nas juz tylko ok. 61,5 tyś.(jak podaje WUS-O/ Kościan ) ludzi zatem schodzimy do prowincjonalnego miasteczka powiatowego po wyjezdzie młodych za praca !!!! Stwórzmy produkcyjne miejsca pracy dla młodych przeciez wykształconych ludzi !!!! drogi Michale - zrobiles sie Spoldzielca Mieszkaniowym " a zawód jaki posiadasz ??? Czy zatem robisz to fachowo - czy tzw. solary to Twój wymysł "inżynierski" czy może juz dawno solary funkcjonowały w Lesznie ??? Zdrowia dla Ciebie (...)" -a bicie piany pozostawmy tym co maja duuuuzo czasu (emerytom )!!!!! Zdrowia dla wszystkich zycze w Nowym 2017 Roku. Lucjan Wyszomirski -Naczelny Inzynier FADOM
72. Dodane przez BRAWO kom. 70, w dniu - 04-01-2017 13:02
Rzeczywiście żal że w tej sprawie najgłośniej krzyczą i są słuchani ci którzy w Lesznie mieszkają od niedawna. 
Nie wiem po co Pan Skrzypczak rzucił swój pomysł z nazwą dla ronda. Chyba z sentymentu dla spółdzielczości mieszkaniowej.
73. Dodane przez Do 72, w dniu - 04-01-2017 18:09
BO GO POPROSZONO ON jest członkiem Leszczyńskiej 18
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj