Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Bezpośredni czy pośredni?

Bezpośredni czy pośredni?

05.12.2017. Radio Elka

Co Państwo myślicie o najnowszym pomyśle PiS w sprawie samorządów? Zaraz spytacie: którym? No faktycznie, kreatywność naszej Władzy nie ma sobie równych i można nie nadążyć – sam nie jestem pewien czy nadążam i czy pomysł, o który pytam, jest najnowszy. W każdym razie chodzi mi o to, żeby wójtów, burmistrzów i prezydentów miast nie wybierać bezpośrednio, tylko poprzez większość w radach gminnych i miejskich...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pomysł oficjalnie nie funkcjonuje, ale mówi się o nim po pisowskich kątach. Podejrzanie dużo się mówi. To by znaczyło, że wypuszczono go jako balon próbny, na zasadzie „co ludzie powiedzą”. To nie pierwszy raz - balonem próbnym było kilka nowych podatków, a w dziedzinie samorządowej choćby to, że dwukadencyjność wójtów, burmistrzów i prezydentów działa wstecz. Kiedy oburzenie szło hurmem z lewa i (co gorsza) z prawa, PiS oficjalnie dementowało - albo że to wredne plotki, albo że jednak ta koncepcja się nie przyjęła.

Teraz balonem są pośrednie wybory. Może mi się zdaje, ale tym razem nie widzę tak jednoznacznego oburzenia, jak w przypadku nowego podatku na paliwa. Też nie bardzo wiem, czy
się oburzać czy nie. Bezpośrednie wybory wójtów i burmistrzów po raz pierwszy odbyły się w 2002 roku, czyli piętnaście lat temu. Wcześniej włodarzy - a właściwie zarządy gmin i miast - wybierali radni. W Lesznie to właśnie radni wybrali prezydentem pana Edwarda Szczuckiego i (po raz pierwszy) pana Tomasza Malepszego. Pośrednie wybory funkcjonują zresztą z powodzeniem w samorządach powiatowych i wojewódzkich i jakoś nikogo to nie oburza. Znam zresztą takie powiaty, gdzie starostami zostawali ludzie, którzy nie mieliby szans na wybór bezpośredni - potwierdzały to zresztą ich starty w innych wyborach, gdzie przegrywali z kretesem.

Wybór przez większość w radzie ma chyba kilka zalet. Po pierwsze - wójt, burmistrz czy prezydent musi mieć większość w radzie. To oznacza, że radni głosują za jego propozycjami i vice versa - robi to, czego chce większość. Jeśli ktoś z Państwa śledzi posiedzenia rad miasta Leszna i powiatu leszczyńskiego, od razu zauważy różnicę: sesja miejska trwa średnio pięć-sześć godzin. Sesja powiatu godzinę, najwyżej dwie. Inna rzecz, że miejskie są ciekawsze… W ekstremalnych przypadkach, kiedy rada jest z jednej, a burmistrz czy wójt z drugiej strony politycznej sceny, samorządowa praca przypomina bardzo źle dobrane małżeństwo, w którym mąż i żona robią sobie wszystko na złość - w małżeństwie cierpią dzieci, w samorządzie mieszkańcy. Znam samorządy, w których radę wybrano z prawicy, a burmistrza z lewicy. Co było pierwszą uchwałą na sesji? Obniżenie burmistrzowi pensji do absolutnego minimum - bo to akurat kompetencja radnych. Z komentarzem „żeby sobie nie myślał, że coś znaczy”.

Oczywiście wójt albo burmistrz jest całkowicie zależny od radnych, bo jeśli zacząłby „fikać”, to od razu można go odwołać. Prawda, to mało komfortowa sytuacja - o ile ma się zamiar „fikać”. Zresztą zazwyczaj działałoby to tak, że to lider ugrupowania zostawałby włodarzem, więc to on trzymałby swoich radnych w ryzach. Poza tym jakoś nie słyszałem o odwoływaniu starostów w najbliższej okolicy lub marszałków w dalszej - jak widać polityka to gra zespołowa. Z wójtem czy burmistrzem wybranym bezpośrednio sprawa odwołania jest trudniejsza: trzeba organizować referendum, mieć odpowiednią frekwencję i takie tam; zresztą - jak widać - mało które referendum w Polsce się udało.

Co mi się w wyborach pośrednich nie podoba? Nie ma w nich miejsca na romantycznych samotnych wojowników kochanych przez masy. To oni wygrywają wybory bezpośrednio, bez względu na partyjne zaplecza. A potem przez cztery lata zastanawiają się, po co im to było.

Przykład z brzegu - czy w Lesznie przy wyborach pośrednich prezydentem byłby Łukasz Borowiak? Nawet przy obecnym układzie politycznym, czyli nieformalnej koalicji PiS-PL18? A może mielibyśmy prezydenta - dajmy na to - Sławomira Szczota? Ciekawa sprawa. Jeszcze ciekawsze byłoby być świadkiem tego ucierania się sił: kogo tu wybrać, kogo poprzeć, co wy nam za to, że my wam to…

Ostatnią rzeczą, której mi w bezpośrednich wyborach żal, jest pozbawienie ludzi prawa do tego jednego krzyżyka na konkretnego człowieka - do świadomości, że ich głos znaczy bardzo dużo. I że ten ktoś zależy właśnie od wyborców, a nie kolegów z partii czy komitetu, od radnych. Ktoś powie, że to cios w demokrację. Inny, że demokracja to zbyt poważna sprawa, żeby pozostawiać ją zwykłym wyborcom.

 
Komentarze (40)
1. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 05-12-2017 22:27
PiS zmienia ordynacje żeby wygrać wybory samorządowe ale przegrają i to mocno a te sondaże...no cóż będzie ich bardziej bolało
2. Dodane przez KINGA Grzybowo, w dniu - 05-12-2017 22:31
Uważam, że prawo wyborcze powinni mieć tylko najbogatsi, bo oni są najlepiej wykształceni i zaradni oraz obyci w świecie. Dziś rządzi biedota w wyborach no i mamy, to co mamy.
3. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 05-12-2017 22:53

Ostatnie zdanie artykułu jest pozbawione logiki.  
Demokracja to RZĄDY LUDU - rządy zwykłych wyborców !! Pozbawianie wyborców prawa do bezpośredniego wybierania Prezydentów, Wójtów lub Burmistrzów to łamanie praw demokracji. 
.
4. Dodane przez nj, w dniu - 05-12-2017 23:03
kinga co jest lepsze przewodnik czy półprzewodnik
5. Dodane przez WS, w dniu - 05-12-2017 23:16
Nie wiem nad czym się tu zastanawiać...kogoś ten wyborca musi wybierać! ... głosowanie na partie to jawne oszustwo!
6. Dodane przez do 4. Dodane przez nj, w dniu - 05-12-2017 23:31
nadprzewodnik
7. Dodane przez Lemi, w dniu - 06-12-2017 00:59
Komuna wraca... tylko teraz ma wsparcie kościoła i nazywa sie PIS
8. Dodane przez murarz, w dniu - 06-12-2017 05:31
uważam ze takiego rządu jak polska to może nam cały świat zazdrościć jeszcze nie było tak prospołecznego rządu w historii polski życzę im 100 lat rządów
reklama
9. Dodane przez obserwator, w dniu - 06-12-2017 07:42
Ale Pan Panie redaktorze temu PIS owi kadzi.. Niby nie, niby krytyka, ale z całej treści sympatia do jednego obozu politycznego i tak wychodzi...
10. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 06-12-2017 07:53
Gosiu, Ty nazywasz ostatnie zdanie brakiem logiki, a mnie ono raczej obraziło. Nie żebym była taka obrażalska - ale zrobiło mi się smutno, po nazwaniu mnie "zwykłym wyborcą". A któż to taki ten "niezwykły"?
11. Dodane przez Kongo, w dniu - 06-12-2017 08:00
Panie Jarosławie, będzie pan uprzejmy rozwinąć ostatnie zdanie swojego felietonu? Cytuję: "Ktoś powie, że to cios w demokrację. Inny, że demokracja to zbyt poważna sprawa, żeby pozostawiać ją zwykłym wyborcom." 
Ja bardzo prosty człowiek jestem i zanim napiszę coś głupiego, to może zapytam, bo czegoś nie rozumiem? 
Dziękuję
12. Dodane przez Kongo, w dniu - 06-12-2017 08:02
Poza tym... po co w ogóle wybory, przecież partia doskonale wie, czego naród potrzebuje. Przecież właśnie dlatego naród tę partię wybrał...
13. Dodane przez antyfanka Adamka, w dniu - 06-12-2017 08:19
Był Malepszy, kadził Malepszemu.
14. Dodane przez Mokosz, w dniu - 06-12-2017 08:39
Demokracja 
1. Ťustrój polityczny, w którym władzę sprawuje społeczeństwo poprzez swych przedstawicieli; też: państwo o takim ustrojuť 
- dla przypomnienia panie Jarku, i proszę nie obrażać inteligencji wyborców
15. Dodane przez To nie prawda, w dniu - 06-12-2017 08:41
Beata Mazurek: Dementuję informacje, że chcielibyśmy zrezygnować z bezpośrednich wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast 
 
Wybory na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, będą wyborami bezpośrednimi, dementuję informacje, byśmy chcieli z nich rezygnować - powiedziała we wtorek rzeczniczka PiS Beata Mazurek. 
 
Źródło: wPolityce.pl/PAP
16. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 06-12-2017 08:58
Obywatel może coraz mniej, a apetyty na coraz większą władzę u polityków rosną z dnia na dzień. Partyjność rozlewa nam się po kraju, zamiast obywatelskości. Czy na pewno o to wszyscy walczyli doprowadzając do zmian ustrojowych? 
 
Wybory przez radnych może i nie byłyby złe, gdyby jakość tych radnych była na najwyższym poziomie, motywowana wyłącznie troską o miasto i mieszkańców, a nie o własne lub czyjeś korzyści. 
 
Jeżeli prezydentem Leszna miałby być ktoś taki jak S. Szczot, to byłoby mi za taką władzę mojego miasta bardzo, ale to bardzo wstyd. Ale wątpię, by chciał nim teraz zostać. Ma za dużo do stracenia, bo musiałby zrezygnować z energetycznego stołka. A z tylnego siedzenia też można mieć spory wpływ na rządzenie. Da mu przykład Namiestnik jak można rządzić...
17. Dodane przez Janko Valski, w dniu - 06-12-2017 09:23
Stanowisko burmistrza powinno być kupowane na licytacji. Najgorszym rozwiązaniem są wybory bezpośrednie. Popieram KINGĘ z kom. 2.
18. Dodane przez Janek, w dniu - 06-12-2017 09:26
Jeszcze nam PIS "spadochroniarza"z Warszawy wstawi na Prezydenta. Tylko bezpośrednie.
19. Dodane przez /F5: 5618F:8, w dniu - 06-12-2017 09:37
Do 16. Jakość radnych jest taka jak jakość wyborców, bo takich mamy radnych, na jakich zasługujemy.
20. Dodane przez Mateusz, w dniu - 06-12-2017 09:39
Nie ma lepszej demokracji niż wybory bezpośrednie! Do szkół pismaki. Książki najpierw przeczytajcie, a potem piszcie felietony. 
 
Wybory pośrednie na szczeblu samorządowym mają spowodować, upartyjnienie wójtów, burmistrzów, prezydentów miast. 
 
W nowej, PiSowkiej ordynacji wyborczej do rad wejdą wyłącznie przedstawiciele największych partii. Kandydaci mniejszych partii nie mają szans, a o bezpartyjnych w ogóle można zapomnieć. Pytanie retoryczne, kogo wybierze taka partyjna rada, czy najlepszego kandydata, choćby niezależnego, czy partyjnego nominata? Jak widać nie będą się liczyły kompetencje i uczciwość, a jedynie kolesiostwo w partii. 
 
Nie chcę takiej demokracji, a Pan Panie Adamek? Nadal Pan nie wie, które rozwiązanie lepsze? Kryterium decyzyjne to dla Pana czas trwania sesji? To może w ogóle zlikwidować rady i nie będzie prezydent, czy burmistrz tracił zbędnego czasu na niepotrzebne dyskusje?
21. Dodane przez Dr drę, w dniu - 06-12-2017 10:29
Mamy najlepszy rząd w historii ci co twierdzą insczej są niespełna rozumu.juz nie klęczymy przed Niemcami i ich łącznikiem byłym premierem który głosuje przecie swojemu krajowi - tylko czy swojemu?.inni nam zazdroszczą i dlatego jest taka masa hejtu a ci najprostsi z ludzi to powtarzają dalej i myślą ze jest trendy. Żaden rząd nie jest i nie będzie idealny bo polityka to brudna gra ale obecny jest jak najbardziej pro polski.kinga grzybowo jesteś miszczem niszczysz system
22. Dodane przez Andrzej, w dniu - 06-12-2017 10:37
dlaczego Pan kłamie , PIS takiego pomysłu nie ma i nie miało , to pomysł komuchów o Poparańców
23. Dodane przez Ala, w dniu - 06-12-2017 10:45
Bzdura!! Każdy obywatel ma prawo do głosu. Nie mogę uwierzyć że ktoś dał taki pomysł. Będą same oszustwa, radni będą umawiać się między soba. Jest to bardzo zły pomysł i myślę że nie dojdzie do skutku
24. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 06-12-2017 10:52

do Urszuli Chudak kom.10 
Droga Urszulo - zwykły wyborca to obywatel naszego kraju mający prawo wyborcze i nie będący ani radnym ani posłem.  
Ani ja ani Ty radnymi w Lesznie nie jesteśmy, nie jesteśmy też posłankami do Parlamentu więc jesteśmy zwykłymi wyborcami. I to Ciebie obraża? 
Pozdrawiam serdecznie. Życzę miłego dnia :) 
.
25. Dodane przez LIGA - PARTIA, w dniu - 06-12-2017 10:52
LIGA RZĄDZI, LIGA RADZI, LIGA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI-kto to zna?
26. Dodane przez Sygnalista 70, w dniu - 06-12-2017 11:25
Nie dla Borowiaka,Rusieckiego,Kosmidra ,Jożwiaka,Szczepanskiego,Szczota z powodu wielu zaniechan dotychczsowch w sprawach mieszkanców ! Czuwaj!
27. Dodane przez POMARAŃCZA, w dniu - 06-12-2017 11:40
WĄTPLIWOŚCI PANA REDAKTORA SĄ JAK NAJBARDZIEJ UZASADNIONE. TRUDNO OCENIĆ, KTÓRE ROZWIĄZANIE JEST LEPSZE. BEZPOŚREDNIE WYBORY WŁADZY WYKONAWCZEJ W POLSKIM SYSTEMIE TO RACZEJ EWENEMENT, KTÓRY DOTYCZY TYLKO URZĘDU PREZYDENTA RP I WŁODARZA GMINY. CZEMU NIKT NIE KRZYCZY O BRAKU DEMOKRACJI W PRZYPADKU STAROSTY, MARSZAŁKA, ZARZĄDU, PREMIERA, MINISTRÓW? OCZYWISTYM NATOMIAST JEST TO, ŻE ZMIANY KODEKSU WYBORCZEGO MAJĄ ZWIĘKSZYĆ SZANSE WYBORCZE DOBREJ ZMIANY. KAŻDA WŁADZA TAK ROBIŁA, ROBI I BĘDZIE ROBIĆ, ALE NIE BÓJCIE SIĘ, PISLANDII NIE BĘDZIE. PIS JEST SŁABY W TERENIE I NIE MA SZANS NA DOMINACJĘ. RESZTA ZALEŻY OD NAS WSZYSTKICH
28. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 06-12-2017 12:00
Coś w tym prawdy jest, ale żeby głosować na kogoś z jakością przez wysokie "J", trzeba mieć takie osoby na liście wyborczej. A wiele osób wie, że ten system nie promuje pojedynczych osób, tylko partie i ugrupowania. W dodatku trzeba jeszcze mieć pieniądze na kampanię wyborczą lub naprawdę znane nazwisko wśród lokalnej społeczności. Dlatego prawdopodobnie wiele z takich porządnych osób w ogóle nie stara się startować w wyborach. Wystarczy im sama myśl podległości pod takie osoby jak niektórzy liderzy i rezygnacja ze startu pojawia się automatycznie.
29. Dodane przez do kom 24, w dniu - 06-12-2017 12:25
p Chudak nie może być radną Leszna, ponieważ mieszka we Wschowie i robi w niej wiele fajnych rzeczy dla nas kobiet. Nawet teraz mamy coś 15 grudnia. Więcej działa niż nawet kilka radnych.
30. Dodane przez ha, w dniu - 06-12-2017 14:54
Widać, że trolle wzięły się do pracy. Jak? 
Wystarczy zagłosować, następnie al+ctrl+del, teraz odświeżyć i jeszcze raz zagłosować. 
Wystarczy, że ktoś z przywódczej partii narodu zamiast pracować, klika tak dziś przez kilka godzin i wynik na korzyść PiS poprawił się znacznie.  
Przepraszam, być może własnie na tym w dniu dzisiejszym polega praca sekretarzy terenowych obsługujących biura poselskie przywódczej siły narodu.
31. Dodane przez do 29, w dniu - 06-12-2017 17:42
hipokryzja p.Chudak polega na tym,ze redaguje gazetke PIS S.Szczota,a w Wschowie jest dzialaczka PO Czuwaj!
32. Dodane przez do ha ONA, w dniu - 06-12-2017 18:15
widocznie masz we krwi takie praktyki, skoro je tak dobrze znasz, POlibiuro cię tak ukierunkowało ?
33. Dodane przez do 21, w dniu - 07-12-2017 05:12
Mamy obecnie najlepszy rząd (ahahahahahaha), ale słownika ortograficznego NADAL Ci nie kupił?  
Ciekawe na co przewalasz kasę z 500+?
34. Dodane przez marek, w dniu - 07-12-2017 09:02
posłem, senatorem, radnym, wójtem, burmistrzem lub starostą powinno się być tylko dwie kadencje w życiu; niektórzy są jeszcze od czasów PRL i traktują to jako ich nabyte prawo
35. Dodane przez Jan Mosiński, w dniu - 07-12-2017 13:53
Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że o tym, co napisał Pan Redaktor nie rozmawiamy w Sejmie. Nie ma takich planów. 
Pozdrawiam serdecznie. Wszystkich bez wyjątku  
36. Dodane przez do 35, w dniu - 07-12-2017 14:58
Wy nie rozmawiacie i może takich planów nie macie, Wy wykonujecie polecenia prezesa. To od niego zależy jak będzie, a ręce podniesiecie jak jeden mąż.
37. Dodane przez Kriss, w dniu - 07-12-2017 20:45
Prawo obywatelskie to prawo wyborcze - powinniśmy głosować na każdego, tzn. Prezydenta, Burmistrza, Wójta, Starostę, Wojewodę, Marszałka itp. Inaczej partiokracja!!!
38. Dodane przez ED, w dniu - 08-12-2017 06:02
brawo w punkt
reklama
39. Dodane przez do 25., w dniu - 08-12-2017 21:16
LIGA RZĄDZI, LIGA RADZI, LIGA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI-kto to zna- było inaczej PARTIA RZĄDZI, PARTIA RADZI, PARTIA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI. Tyko proszę nie kojarzyć z partia PiS.
40. Dodane przez olik, w dniu - 12-12-2017 21:49
już taką obcję mieliśmy i było tak iż przez lata był ten sam człowiek przez zasiedzenie bo były układy i nic go nie motywowało do pracy
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj