Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Kościan arrow Spór o bibliotekę

Dotacja mniejsza o 150 tys. zł

Spór o bibliotekę

29.12.2017. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

350 tysięcy złotych wyniesie w przyszłym roku dotacja dla Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Krzywiń. To o 150 tysięcy złotych mniej niż w roku ubiegłym. - Ta obniżka skutkuje ogromnymi utrudnieniami. My już i tak dużo pracujemy w wolontariacie - mówiła obecna na sesji budżetowej dyrektor biblioteki, Bogumiła Bąkowska.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Temat został wywołany podczas czwartkowej sesji budżetowej. W wolnych głosach jeden z mieszkańców porównał dotację dla biblioteki z sumą rocznych zarobków burmistrza i skarbnik Krzywinia. Jak wykazał są to najwyższe zarobki wśród gmin powiatu kościańskiego (roczny dochód burmistrza - prawie 147 tysięcy złotych, a skarbnik - ponad 170 tysięcy złotych).
- Czy nie widzi pan [burmistrz] jakiegoś dysonansu? Tu pan obcina fundusze - jeżeli ma pan zarzuty, to bardzo proszę, żeby pan je przedstawił - a jednocześnie dwie osoby
w gminie zarabiają tak potworne pieniądze? Czym to jest podyktowane?
- dopytywał mieszkaniec.

Zdaniem burmistrza Jacka Nowaka, dotacja z miasta to jedno ze źródeł finansowania, a biblioteka może pozyskiwać środki zewnętrzne: - Co raczej jest w małym stopniu wykorzystywane przez bibliotekę, ale można to robić, jeśli są do tego zdolności i chęci. Z wyjaśnień wynika, że w zeszłym roku dotacja była większa m.in. ze względu na remont dachu filii bibliotecznej w Jerce. Przyszłoroczna kwota to też po części odpowiedź na spadek czytelnictwa. Burmistrz zaznaczył, że dotacja dla krzywińskiej biblioteki jest jedną z wyższych w powiecie.
Jacek Nowak odniósł się też do zarobków, które ustalane są przez Radę Miejską, podkreślając, że w Krzywiniu nie ma stanowiska sekretarza jak to jest w większości samorządów, a krzywiński magistrat jest najmniejszy wśród gmin powiatu kościańskiego.

Głos zabrała też dyrektor Bogumiła Bąkowska, która przede wszystkim zwracała się do radnych. - Jestem bardzo rozczarowana postawą niektórych państwa radnych. Naprawdę, dziwię się, że nikt nie wystąpił - poza dwiema, trzema osobami - w obronie biblioteki. Do radnych Krzywinia, do radnych Bieżynia, do radnych Jerki, gdzie są filie bardzo potrzebne. Jak przy takim budżecie biblioteka ma się rozwijać? - pytała dyrektor, wyliczając zadania, którymi zajmuje się biblioteka: wycieczki, spotkania, wyjazdy, obozy, prowadzenie różnych sekcji, w tym zespołu skupiającego dziewięćdziesięcioro dzieci - Proszę powiedzieć tym dzieciom, że zamkniemy te biblioteki, że nie będą miały po południu gdzie spędzić wolnego czasu. Zapraszam wszystkich państwa na te spotkania z rodzicami, żebyście powiedzieli, że po prostu nie ma pieniędzy dla nich; bo nie ma pieniędzy.
Bogumiła Bąkowska zaznaczyła, że pracownicy biblioteki i tak wiele rzeczy robią w ramach wolontariatu: - Gdybyśmy tylko książki wypożyczały, to moglibyście mieć do nas pretensje, że siedzą i wypożyczają książki, ale my robimy wiele rzeczy.

Radna Teresa Klupś wyraziła nadzieję, że być może w trakcie roku możliwe będzie znalezienie jakichś dodatkowych środków na bibliotekę.

 
Komentarze (68)
1. Dodane przez Rafał A, w dniu - 29-12-2017 13:06
Spada czytelnictwo wiec trzeba obciąć budżet dla Biblioteki. Co za nonsens. W tych czasach więcej pieniędzy powinno przeznaczyć się dla Biblioteki aby przyciągnąć do siebie młodych ludzi poprzez spotkania autorskie i zabawy z książką
2. Dodane przez Magistra, w dniu - 29-12-2017 13:15
Pan Burmistrz kilka razy podczas różnych sesji podkreślał, że jesteśmy najbiedniejszą gminą dlatego nie można lepiej dofinansować Biblioteki. Jednakże Pan Burmistrz wybiórczo traktuje pewne informacje. Spadek czytelnictwa jest zauważalny wszędzie m.in. ze względu na niż demograficzny, postęp techniki, migrację i zamykanie szkół (za te dwie kwestie Pan burmistrz jest odpowiedzialny osobiście bo to jego pasywne zachowanie nie skutkuje tworzeniem miejsc pracy i jego decyzją zostały zamknięte oddziały oświatowe). Kolejna kwestia że u nas nie ma Domu Kultury, a takowy jest np. w Śmiglu i tam dotacja jest zarówno na Bibliotekę i osobna na Dom Kultury. U nas tę funkcję pełni Biblioteka, niejednokrotnie wielu radnych brało udział w uroczystościach organizowanych przez tę placówkę. Co ciekawe mówiąc o Bibliotece Pan Burmistrz podkreśla że jesteśmy najbiedniejszą gminą, natomiast w tej NAJBIEDNIEJSZEJ GMINIE w powiecie uposażenia PANA BURMISTRZA I PANI SKARBNIK są NAJWYŻSZE !!! PANI SKARBNIK zarabia więcej niż SKARBNIK LESZNA czy POZNANIA !!!!
3. Dodane przez myśliwy, w dniu - 29-12-2017 13:16
Hmmm... moim zdaniem jest to czysto polityczny zabieg. Biblioteka to ostatni bastion racjonalności i demokracji w tej gminie. Reszta to: KOMUNO WRÓĆ!!!
4. Dodane przez gdzie jest kasa?, w dniu - 29-12-2017 13:23
Niech pan Burmistrz wszystko pozamyka. Po co mu biblioteki. On sam potrafi "tworzyć" kulturę na biegach fartucha i koncertach, które podatników kosztują tysiące. A podatki już podniesione. Koncerty niech będą ale jak nie ma na podstawowe placówki gminne, to jak można organizować imprezy za kilkadziesiąt tysięcy?
5. Dodane przez xxx, w dniu - 29-12-2017 13:40
Prawda jest taka, że wystarczy jedno miejsce gdzie będą składowane książki i dobra strona internetowa. Dzięki której będzie można zarezerwować książkę a odebrać ją w szkole w danej miejscowości raz w tygodniu. Taka strona już dawno powinna być. Dawno czyt. od 20 lat - ktoś coś chyba przespał :)
6. Dodane przez Rrr, w dniu - 29-12-2017 13:42
Panie w bibliotece oprócz wypozyczania s opiekuja sie dziecmi ktore czekaja na rodziców, az ci skoncza prace. Pomagaja dzieciom w lekcjach, graja w gry planszowe, robia ciepla herbate itp. Wstyd Panie Burmistrzu, wszystko Pan ostatnio obcina, chce sprzedac, zamykac.
7. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 29-12-2017 13:44
Zamykanie biblioteki z powodu spadku czytelnictwa to jak zamykanie farmy z powodu głodu. Śmieszny argument. Z tym zjawiskiem powinno się walczyć a nie je wspierać.
8. Dodane przez iksinsky, w dniu - 29-12-2017 14:20
w Lesznie Biblioteka będzie mieć o milion zł większy budżet :)
reklama
9. Dodane przez KN, w dniu - 29-12-2017 15:08
Przecież są biblioteki w każdej szkole bo są obowiązkowe. Dorośli też mogą z nich korzystać.
10. Dodane przez AHA, w dniu - 29-12-2017 15:42
Robią dzieciom ;HERBATKĘ; ???? MAM WRAŻENIE ŻE TAM TYLKO ROBI SIĘ HERBATKĘ-???
11. Dodane przez fder, w dniu - 29-12-2017 16:54
Biblioteka jak kazda inna powinna byc w kazdym wiekszym mniescie, czy sie komuś podoba czy nie pomimo doby internetu.Srodki powinni jednak pozyskiwać rownież samilub przy szeroko rozumianej współpracy.
12. Dodane przez rew, w dniu - 29-12-2017 17:12
popieram komentarz nr.5
13. Dodane przez Wstyd, w dniu - 29-12-2017 17:13
Wstyd i jeszcze raz wstyd
14. Dodane przez xxx, w dniu - 29-12-2017 17:50
szkolne biblioteki nie zapewniają dzieciom dostatecznej ilości lektur.Bo klasy są zbyt liczne i tu pomocne są biblioteki publiczne. Nie wyobrażam sobie aby miało zabraknąć tych instytucji które istnieją od wieków. Bardzo dziwi mnie postawa pana burmistrza bo miałam go za człowieka inteligentnego i oddanego zwłaszcza dzieciom. Mam nadzieję że dla dobra dzieci ta sprawa zostanie jednak załatwiona na ich korzyść.
15. Dodane przez krzywiniak, w dniu - 29-12-2017 18:08
Tylko że ja pamiętam bibliotekę szkolną w Krzywiniu - lektury i pomoce naukowe, wiadomo, gdzie, jak nie tam, ale biblioteka jest potrzebna. A wypożyczalnia otwarta raz w tygodniu jest dobra, jeśli ktoś czyta książkę rocznie, a nie jeśli np. pisze pracę magisterską i potrzebuje codziennie korzystać z rzetelnych źródeł a nie jedynie z internetu. :D
16. Dodane przez Ja, w dniu - 29-12-2017 18:26
Wszyscy mądrale i krytykanci niech przyjdą i zobaczą co się robi, to wtedy pogadamy. A Pan Burmistrz jak taki mądry, to niech napisze wniosek
17. Dodane przez Wojtas..., w dniu - 29-12-2017 18:38
Biblioteka z lat 80-tych. ZERO CYFRYZACJI!!!!!!!!!!! 
Człowiek chętnie by poszedł do biblioteki i wypożyczył jakąkolwiek książkę, gdyby mógłby wejść na stronę biblioteki i zarezerwować interesującą ją książkę, lub sprawdzić czy taka owa jest na stanie. 
Nie opłaca mi się iść specjalnie do Biblioteki i szukać wiatru w polu, wolałbym sobie taka książkę zarezerwować i odebrać a nie błąkać się po półkach i tracić czas...
18. Dodane przez stachu, w dniu - 29-12-2017 18:41
W końcu ktoś ruszył tą bibliotekę. Brawo za odwagę! Czas na zmiany. Zero cyfryzacji, to wylęgarnia plotek i fałszu. Naprawdę Bravo że w końcu ktoś ich ruszył! Gmina Krzywiń jest ,,bogata" w niezliczoną ilość bibliotek, ale jak pójdziesz to albo tylko Gazeta Polska na półce, albo książki brak wybranej ...
19. Dodane przez kolega, w dniu - 29-12-2017 18:43
Sąsiednie gminy mają biblioteki ale nikt tyle nie wydaje na nie ile tutaj... co roku biblioteka chce więcej i więcej... nie dziwię się Radnym że ścieli w końcu! Ja podziwiam pozytywnie :)
20. Dodane przez cyfra, w dniu - 29-12-2017 18:46
Najlepiej usiąść i zacząć płakać, narzekać jak to mamy zle... dobry dyrektor tak zarządza placówką, że stara się o dodatkowe środki, wprowadza innowacje czytelnicze, dokonuje cyfryzacji (popieram kom. 17), organizuje koncerty, nawet biletowane. A tutaj nic ... brak współpracy z urzedem, osp, orkiestra, seniorami... bo Pani B ma focha i koniec! Basta skończyło się. Czas do pracy.
21. Dodane przez Piotr J, w dniu - 29-12-2017 18:48
Biblioteki są ważne, bardzo ważne ale... nie muszą się zmieniać. Może za dużo ścieli, ale faktycznie rozrost kadr to nie jest rozwiązanie. Ilość filii również, tym bardziej że mamy ładne biblioteki szkolne w Krzywiniu, Lubiniu, Bieżyniu... po co to dublować! Moim zdaniem nowoczesna Jerka i Krzywiń biblioteka by starczyła... na wioskach dzieje się wiele dużo dobrych rzeczy, projektów, wydarzeń i to robią jako wolontariat ludzie, mieszkańcy, społecznicy!!!!!
22. Dodane przez Ulka1, w dniu - 29-12-2017 19:10
Do wszystkich ignorantów. Tu jest mowa o bibliotece publicznej a nie szkolnej. To dwie różne instytucje.Nie mylcie tego! Poza tym książki czytają nie tylko dzieci. Jeśli zamkną biblioteki publiczne to Żegnaj jasności, Witaj ciemności.
23. Dodane przez z Leszna, w dniu - 29-12-2017 19:21
Na stronie biblioteki nie widać katalogu on-line. Jest jak najbardziej potrzebny. Dlaczego dotąd nie ma? Katalog dużo kosztuje?
24. Dodane przez Krzywiniak do 14, w dniu - 29-12-2017 19:52
Dziwisz sie? Przeciez to chlop z PSL. Wszystko wie najlepiej.Oswiata i kultura go mierzwia!
25. Dodane przez Do cygryzacji, w dniu - 29-12-2017 19:57
A skad na nia kasa,skoro listonosz kasy nie daje?
26. Dodane przez Do jacka, w dniu - 29-12-2017 20:02
Jak nowa rada zrobi audyt zewnetrzny,to pewnie cale zlo spedzisz na stara rade.Na swoje zachcianki niszczysz oswiate i kulture.
27. Dodane przez dosyć zabawy kosztem wyborców, w dniu - 29-12-2017 20:39
Gdyby Pan burmistrz miał jakiekolwiek zastrzeżenia do pracy pań z biblioteki, to już dawno mógłby je zwolnić. On wie jak zwalniać ludzi. Ale jak ktoś napisał, jest to ostatni bastion i Pan burmistrz nie może tego przeboleć. Musi to być walka polityczna, bo ktoś nie godzi się na "widzimisie" pana burmistrza. A do osób, które mówią o cyfryzacji. Taki zabieg to duże pieniądze i z czego to zrobić jak gmina tylko oszczędza. Tzn. chce oszczędzać, żeby mieć na swoje imprezy i robi to kosztem mieszkańców.
28. Dodane przez Kola, w dniu - 29-12-2017 20:41
Biblioteka w Krzywiniu była zawsze Czymś więcej niż tylko wypożyczalnią ksićżek.Niszczenie przez burmistrza tej instytucji oraz innych gminnych jednostek oświatowych (liceum, zawodówka) jest po prostu haniebnie.
29. Dodane przez Do wszyskich, w dniu - 29-12-2017 21:20
Gmina to nie kilkuosobowy urzad pocztowy,a to to punkt startowy burmistrza.niech to wystarczy za wszystkie komentarze.
30. Dodane przez Fart, w dniu - 29-12-2017 22:11
Jeśli oszczędności to również kosztem urzędu i uposażenia burmistrza i Panią Skarbnik. Widzę spadek zasobności gminy i ciągłe kredyty dlatego im te uposażenia trzeba też pociąć.
31. Dodane przez Fan imprez, w dniu - 29-12-2017 22:16
Byłem na sesji i niestety muszę stwierdzić że nagłośnienie było fatalne. Nic nie słyszałem z tego ci mówiła pani Skarbniczka i dobrze, że jeden radny poprosił o powtórzenie ponieważ pani Skarbnik pomyliła się o ponad 100.000,00 w obliczeniach naszego budżetu. Dlaczego nie było sesji na tej świetnie wygluszonej hali za tak duże pieniądze wygluszonej. Mam nadzieję, że te wielomilionowe pożyczki będziemy spłacać z dochodów z licznych koncertów w naszej gminie.
32. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 29-12-2017 23:03
w tej chwili najwiecej traca dzieci..dla nich duzo panie robiły/
33. Dodane przez j.c., w dniu - 30-12-2017 01:09
do osoby spod komentarza 17 - to się czytało ostatnio?
34. Dodane przez z Leszna, w dniu - 30-12-2017 06:20
Krzywiń ma 10 tys. mieszkańców, Borek Wlkp. ma 7 tys. mieszkańców i od niedawna w bibliotece publicznej katalog on-line. Moim zdaniem, od katalogu on-line należy zacząć zmieniać bibliotekę.
reklama
35. Dodane przez Do mieszkańców gminy Krzywiń., w dniu - 30-12-2017 08:33
Zarobki;skarbnik Śmigiel 114.296,76 , Czempiń 116.169,74 ,gmina Kościan 119.031,70 ,miasto Kościan 123.924,99 ,KRZYWIŃ p.(...) 170.629,90.Starosta p.(...) 154 tys.Czy ta gigantyczna kwota w Krzywiniu dla pani, która myli się co chwilę w liczeniu, to za prawa autorskie do fotografii na stronie UMiG?Czym w tej gminie zajmują się radni?Ludzie zacznijcie myśleć.
36. Dodane przez Do 32., w dniu - 30-12-2017 08:42
Dla Nowaka nie liczą się dzieci (lokalizacja przedszkola w Jerce,przeniesienie za chwile krzywińskiego do budynku szkoły),mieszkańców zauważa tuż przed wyborami ale wszystko wskazuje na to, że w 2018 to wyborcy jego nie zauważą.
37. Dodane przez ya, w dniu - 30-12-2017 09:52
Mam wrażenie że 19 komentarz pisze sam (...) - skąd ten język znamy? Chyba z "samozwańczego" kuriera.Wszystkim czytającym i piszącym- dobrego nowego roku.
38. Dodane przez Krzywiniak, w dniu - 30-12-2017 12:09
W tej gminie radni nie maja nic do gadania. Tak jak uważa najwyższy tak musi być...  
jeden radny próbuje coś zmienić niestety sam jest skazany na porażkę bez żadnego poparcia.  
Każdy pomysł Burmistrza jest zaakceptowany. 
A teraz widzimy te błędy które popełniono, likwiduje wszystko co się da. 
Szkoły już pozamykał, teraz czas na bibliotekę, a co będzie następne to aż strach pomyslec.  
Mam tylko nadzieje ze przy następnych wyborach społeczność go zahamuje brakiem głosów. 
Cieszy fakt ze coraz więcej ludzi to widzi i ma takiego stanu dość
39. Dodane przez Uczestnik sesji, w dniu - 30-12-2017 12:24
Miałem watpliwa przyjemność uczestniczyć w tej sesji.  
Co zauważyłem:  
-brak kompetencji P. Skarbnik i błędy które nie maja prawa się wydarzyć tym bardziej biorąc takie pieniądze za to 
-radni którzy nie maja swojego zdania (oprócz p.Majchrzaka) 
-zastępca burmistrza wraz z przewodnicząca rady nie mieli szacunku dla gości którzy przyszli i mieli ciekawe pytania. Dążyli aby jak najszybciej to zakończyć i aby nie było wiecej niewygodnych pytań 
-na wiele pytań Burmistrz wcale się nie odniósł, wyglądało jakby nie potrafił tego wytłumaczyć. 
Chciałbym aby każdy wyborca zobaczył te miny burmistrza wraz z zastępca gdy padały ciekawe pytania oraz gdy śmiali się pod nosem z nas-społeczeństwa, wiedząc ze i tak nic nie zdziałamy bo skoro oni taka decyzje podjęli to już nie ma siły tego zmienić poniewaz rade maja w kieszeni.  
Pragnę zaprosić mieszkańców naszej gminy na następne obrady sesji, aby więcej ludzi mogło osobiście doświadczyć tego co ja w czwartek. 
Mam nadzieje ze będzie to godzina popołudniowa a nie tak jak teraz 10, aby nie było wielu ludzi. To so wszystkie działania celowe aby ludzi nie było i aby wszystko przeszło bez szumu.  
Pozdrawiam 
Zaniepokojony mieszkaniec
40. Dodane przez Asior, w dniu - 30-12-2017 12:53
Powiedzcie mi dlaczego nie lubicie Burmistrza miasta i gminy.Co on takiego wam zrobił.Wam ludzie nigdy się nie dogodzi.
41. Dodane przez popieram asior, w dniu - 30-12-2017 14:16
Pewna rodzina z naszej społeczności KRZYWIŃSKIEJ zaczęła się LANSOWAĆ.....tak jak do tej pory nikt o was nie słyszał tak za chwile nikt o was nie bedzie pamiętał.
42. Dodane przez do kom.40, w dniu - 30-12-2017 15:29
Ja nie "nie lubie" burmistrza tylko nie pochwalam a wrecz mam krytyczny stosunek do jego decyzji. Są one pozbawione wszelkiej logiki i zasadności. Poza tym uprzedzam następne pytanie - jestem apolityczny, ale burmistrz nie rozumie, ze można nie byc w żadnej partii i też miec swoje zdanie.
43. Dodane przez Renata, w dniu - 30-12-2017 17:25
Ten kto nie czyta to nie widzi sensu trzymania bibliotek. Cały czas narzekamy na niższy poziom czytelnictwa, a co zrobił Pan Burmistrz, aby zachęcić dzieci, młodzież i dorosłych do zmiany zdania. Nie tylko Panie Bibliotekarki są za odpowiedzialne za szerzeniem kultury. Pan Burmistrz już dawno winien mieć zmniejszone pobory i przyjrzeć się administracji w gminie, a nie zmniejszać budżet na biblioteki. Uważam, że Biblioteki są bardzo potrzebne w gminie.
44. Dodane przez Gość, w dniu - 30-12-2017 18:03
1. Do tych, którzy twierdzą, że burmistrz chcę zamknąć bibliotekę dwa słowa. Zachęcam do zapoznania się z Ustawą o bibliotekach", gdzie wyraźnie jest napisane, że: 
Ust. 1. Organizator może dokonać połączenia, podziału lub likwidacji biblioteki.  
Więc jak Szanowni Państwo widzicie, gdyby chciał to już by ją zamknął i nie potrzebuje wcale na to zgody Pani Bąkowskiej tylko organu sprawującego nadzór merytoryczny. Jako ciekawostkę dodam, że gmina ma obowiązek utrzymać na swoim terenie JEDNĄ bibliotekę. 
2. Do tych wszystkich, których dzieci tak tłumnie odwiedzają po szkole bibliotekę i spędzają w niej czas przykra wiadomość. Od 2 stycznia klub w którym wasze pociechy spędzały tak chętnie czas czynny będzie w godzinach 9-15. Tak więc chyba jednak nie o dobro dzieci dbają Panie bibliotekarki.  
3.Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie, czy Panie bibliotekarki prowadzące dodatkowe zajęcia posiadają do tego odpowiednie kwalifikacje, dokładniej wykształcenie pedagogiczne??? Pani dyrektor, Panie burmistrzu czy musi coś się stać żeby ktoś zainteresował się tą kwestią? 
4. Kampania wyborcza w Krzywiniu ruszyła na dobre. Mam tylko nadzieję że Pan (...) mimo krążących plotek nie będzie się krył za plecami Pana (...) tylko sam wystartuje. Wtedy to wyborcy opowiedzą się po czyjej stronie stoją w tym sporze.
45. Dodane przez Gość, w dniu - 30-12-2017 18:28
Zarobki dyrektora biblioteki krzywińskiej 82 tys. Dla porównania:  
Czempiń 47 tys. (centrum kultury i biblioteka) 
Gmina Kościan 83 tys. 
Śmigiel 70 tys.(centrum kultury) 
Kościan miasto 69 tys. 
Osieczna 72 tys. (centrum kultury i biblioteka) 
Leszno 64 tys. 
Wygląda na to, że nie tylko nasze władze zarabiają więcej niż ich koledzy po fachu. 
A dla zainteresowanych proszę przejrzeć strony internetowe wszystkich w/w placówek i porównać ich działalność z tym co robi biblioteka krzywińska. Pozdrawiam.
46. Dodane przez do kom.44 i 45, w dniu - 30-12-2017 19:35
Oj widzę, że chyba sam burmistrz zabrał głos. Uderz w stół a nożyce sie odezwią. No i wyszło szydło z worka znleźli haka .... A dobro dziecka jak zwykle nie ma znaczenia.
47. Dodane przez ddd, w dniu - 30-12-2017 19:52
82 TYŚ.DYREKTOR BIBLIOTEKI W KRZYWINIU??????? CHCE WIEDZIEĆ JAKI JEST ZAKRES OBOWIĄZKÓW PANI DYREKTOR I ZA JAKIE RZECZY ODPOWIADA.....JEDNAK TO NIEBYWAŁE.
48. Dodane przez Do kom.44, w dniu - 30-12-2017 20:21
artykuły.19 tej ustawy mSwi też,że organizator (gmina) organizuje i prowadzi co najmniej jedną bibliotekę publiczną wraz z odpowiednią liczbą filii , oddziałów i punktów bibliotecznych i winna zapewnić wyposażenie, Śródki na prowadzenie działalności bibliotecznej w tym zakup materiałów bibliotecznych oraz szkolenie pracowników.A co się tyczy zamknięcia to najpierw musi być podana informacja o takim zamiarze, z uzasadnieniem potem zasiëgnięta opinia u jednostki sprawującej nadzór  
merytoryczny nad działalnością biblioteki.
49. Dodane przez Kola, w dniu - 30-12-2017 20:38
A dyrektor MOPS zarabia ok.90 tys.,i w przeciwieństwie do p.dyrektor biblioteki,która poświęca swój wolny czas dla dobra ogółu,siedzi na stołku 8 godzin.
50. Dodane przez rh, w dniu - 31-12-2017 00:11
teraz "wrzodem" dla burmistrza jest biblioteka,nastepny po oswiacie dzial dzialalnosci gminy.stwierdzic mozna,ze burmistrz nie lubi osob wyksztalconych (nierzadko o kwalifikacjach zawodowych wiekszych od posiadanych od niego,przyklad gminna oswiata i "wojna" z nauczycielami jaka prowadzi od 6 lat).w jakims tam kurierze stwierdzil ze nadgodziny i zastepstwa generuja straty ok 0,5mln,zapomnial dodac,ze tyle zarabia zarzad gminy tj 3 osoby,nauczycieli jest natomiast ok 150.zaraz pewnie wyda zakaz rodzenia dzieci przez mlode nauczycielki,bo to sa straty do budzetu.strata i to duza dla gminy jest miec na stolku takiego burmistrza.(pomyslec tylko-6 lat temu na niego glosowalem,przepraszam za ten haniebny czyn).do kom 44.4-tak,kampania wyborcza juz jest od ok 3 lat,od momentu jak burmistrz pokazal gdzie ma mieszkancow gminy,od momentu jak z gminy zrobil prywatny swoj folwark. dodam dla przypomnienia-wybory wygral wskutek krytyki (zreszta slusznej) p.B,poprzedniego burmistrza,sam natomiast zachowuje sie nielepiej. mam tez pytanie-jak rozliczy sie rada z podjetych uchwal w tej kadencji?bo musza radni zdawac sobie sprawe,ze burmistrz zawsze moze powiedziec-rada uchwalila,ja wykonalem!podsumowujac-pierwsze przedszkole,drugie reorganizacja szkol,trzecie komunalka,czwarte biblioteka,a piate?-pozostala tylko reforma urzedu gminy z jego burmistrzem na czele. zeby bylo tez jasne-jestem apolityczny,nie podlegam sluzbowo burmistrzowi,i mam swoje zdanie!
51. Dodane przez Do p.skarbnik, w dniu - 31-12-2017 08:07
Czekamy na rozliczenie publiczne występu GOSI ANDRZEJEWICZ z grudnia 2016 i ZAKOPOWER z grudnia 2017(tylko bez pomyłek o 100 000 zł proszę).Wtedy się dowiemy ile nas kosztuje lans burmistrza.
52. Dodane przez czas na zmiany, w dniu - 31-12-2017 13:49
Co prawda nie byłem na sesji, ale następnym razem się stawię.  
Niech sobie ludzie zarabiają pieniądze, tylko najpierw niech coś zrobią.W gminie podobno dublują stanowiska, wydają pieniądze na pierdoły, a nie ma na kulturę i oświatę. Pan burmistrz niszczy wszelką opozycję w imię jakiejś chorej idei. On nie jest właścicielem tej gminy, ludzie pamiętajcie o tym. To on jest naszym pracownikiem, nie odwrotnie. A propos ataku na biblioteke. Biblioteka od lat organizuje spotkania, uroczystości, akademie na święta narodowe i panie tam pracujące nie piją wtedy kawy, w przeciwieństwie do p. burmistrza, który na każdej imprezie się lansuje wraz z zastępcą. 
Do kom 41. Piszesz, że pewna rodzina się LANSUJE. Zapewne chodzi o rodzinę pani (...). Tak się składa, że rodzina ta jest w Krzywiniu i gminie znana i podejrzewam, że nie potrzebuje się lansować. To chyba ostatnie co mogliby robić. (Pamiętam śp. mamę pani (...), która po wojnie tworzyła tutaj środowisko nauczycielskie pomimo trudności. Razem z kolegami dobrze wspominamy jej zajęcia). Ale widać, że kogoś boli popularność mieszkańców. Wiadomo, bo jest to zagrożenie. Tym bardziej dla człowieka z gminy, który wyjechał w świat robić karierę, a gdy nie dał rady, wrócił do Krzywinia i tutaj kreuje się na "mędrca". I to właśnie o tym panu wszyscy zapomną, a raczej o tych dwóch panach.  
Prawdą jest, że biblioteka mogłaby zmienić to i owo. Ale biblioteka to przede wszystkim książki i ludzie tam pracujący, a szczególnie na małych wioskach, gdzie biblioteka przejmuje często ciężar domu kultury. Dlatego jak można atakować bibliotekę, która tyle robi i nie wydaje olbrzymich sum na popma-kampanie polityczną. Trzeba pochwalić władze np. za remont sali w Krzywiniu, ale niestety żądza władzy ich zaślepiła i trzeba ich zmienić. Ponadto wyrządzili wiele złego ludziom i stracili mandat zaufania.
53. Dodane przez W oczy, w dniu - 31-12-2017 14:05
Panie burmistrzu spójrzmy prawdzie w oczy. (...)Niszczy pan wszystko co dobre. 100 lat temu wywieźli by Pana na taczkach razem z pańską świtą.
54. Dodane przez z Leszna, w dniu - 31-12-2017 14:50
Dla dobra wszystkich mieszkańców waszego terenu bardzo was proszę o katalog on-line. Kiedyś trzeba to zrobić. Iim szybciej, tym lepiej, choć to pracochłonne ale przy takich dochodach rocznych (tylko 8 godzin dziennie?) to siedziałabym za pracowników po nocach, sobotach i niedzielach.
55. Dodane przez rh, w dniu - 31-12-2017 14:54
nic dodac,nic ujac !!! w 1000% popieram twoj komentarz.
56. Dodane przez do kom.52, w dniu - 31-12-2017 15:12
MÓW SAM ZA SIEBIE
57. Dodane przez Do 45-burmistrz lub wice, w dniu - 31-12-2017 17:28
Panie burmistrzu lub wice (najpierw trzeba publikować na bieżąco oświadczenia żeby nic było takiej sytuacji jak tam, że zostaliście Panowie zdekonspirowani pozdrawiam komentarzu). Tym samym okazuje się, że nie prawdziwe są Panów słowa że nie wdajecie się w dyskusje na forach internetowych. Ale w związku z tym mam pytanie które Pan wiceburmistrz zbył gdy mu je zadałem. Z czyich pieniędzy finansowane są kursy z zakresu socjotechiniki na pracowni liderów robione przez Pana wiceburmistrza?
58. Dodane przez Konkretnie, w dniu - 31-12-2017 17:36
Widzę potrzeby komentarzach szczególnie 45 że do dyskusji włączyli się sami zainteresowani. Stąd moja reakcja - jeśli ktoś dobre pracuje to jego zarobki nie budzą sensacji. Natomiast Panów zarobki w stosunku do bezsensownej pracy i tego jaką złą atmosferę wywołaliście panowie w gminie, są za duże. Tym bardziej, że kiedy była potrzeba żeby rozlaczyc za liczną klasę (ponad 30 osób) powiedział Pan Burmistrz że nie ma na to pieniędzy bo gmina za biedna. Więc jeśli zależy biedne to dlaczego Pan taką dużo zarabia? Jeszcze obraził Pan nauczycieli i zagroził że mogą się zwolnić. I wtedy tylko Pani dyrektorem biblioteki za nami się ujęła.
59. Dodane przez Nerwus, w dniu - 31-12-2017 21:52
Rozumiem że sprawa biblioteki jest ważna, ale podczas sesji były poruszane inne kwestie też. Ja natomiast jestem najbardziej zainteresowany wylaniem asfaltu na mojej ulicy. Przez ten czas asfaltu nie wylali ale wyciszyli halę za pół miliona. A robotnicy ze strabagu mi mówią, że wylać nie mogą bo w gminie planów ulicy dokładnych nie ma urząd gminy. To jak te przetargi oni robią że planów dobrych nie mają? Sąsiadowi już raz poszła opona od tych dziur i wyrw. Pan Burmistrz mi zapłaci jeśli samochód się zepsuje na skutek tej jazdy? Pana wiceburmistrza już nie chcę oglądać w tym kasku, udającego eksperta. Ciągle gada i gada i nic z tego nie ma. Puste słowa bez pokrycia.
60. Dodane przez rh, w dniu - 01-01-2018 21:52
Nowy Rok.Do listopada wytrzymamy,a wtedy z Jackiem sie pozegnamy!!
61. Dodane przez koledzy, w dniu - 01-01-2018 22:36
Tutejszy hejt uprawia grupka ludzi, zabawne :) i wiemy kto to :)
62. Dodane przez pracownice, w dniu - 01-01-2018 22:37
Audyt to miała biblioteka i chyba wyszedł nie taki...
63. Dodane przez do 61, w dniu - 02-01-2018 05:47
WIEMY KTO I..... JUŻ NIEDŁUGO WSZYSCY SIE DOWIEDZĄ.
64. Dodane przez Do 61, w dniu - 02-01-2018 07:32
Dobrze ze wiesz.ja za swoj moge poniesc nawet konsekwencje prawne.
65. Dodane przez czytelnik, w dniu - 02-01-2018 17:22
polecam audiobooki - rewelacja !
66. Dodane przez swój, w dniu - 02-01-2018 17:51
biedna gmina , a radni bezradni .....wstyd i paranoja
67. Dodane przez Koleżanka, w dniu - 02-01-2018 19:22
Jakiś czas temu był wielki hałas o szkole lo że ja zamykają ale nikt nie zauważył tego że Ci coś się najbardziej udzielali to wcale dzieci nie puścili tutaj do lo bo za niski poziom ale matura jest wszędzie taka sama a teraz rodzice mają ból dupy że ich dzieci nie mają czym wracać do domu o chodza do burmistrza po pieniądze na autobus ale gdyby Ci rodzice byli mądrzejsi do puścili by dziecko do Krzywinia i nie było by problemu, biebleteka może gdyby wkoncu miała inną obsadę to by się tam wkoncu coś zmieniło bo od wileu lat ani pracownicy ani biblioteka się nie zmienia... Każdy tak na burmistrza jedzie a nikt nie zauważył ile on zrobił dla wiosek o dla Krzywinia a nie tak jak jego poprzednik widział tylko świat w Cichowie.
reklama
68. Dodane przez sponsor tej gminy, w dniu - 13-02-2018 23:21
Może otwórzmy bibliotekę w każdej wsi, co? Może moje dzieci też chciałyby pić herbatkę za kasę gminy? tyle razy przejeżdżam kolo tych bibliotek i się dziwię, że to jeszcze funkcjonuje. Jaki odsetek mieszkańców korzysta z tego przybytku, a ile się na to składa?Należy wszystkie ościenne biblioteki połączyć z bibliotekami szkolnymi bo po co dwa twory o takim samym celu w jednej wsi? Gmina nie jest od dawania etatów, a do tworzenia godnych warunków do życia mieszkańców! I taki jest jej jedyny cel, na zawsze!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj