Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Gostyń arrow Uszkodzony pomnik

Dewastacja miejsca pamięci

Uszkodzony pomnik

27.02.2019. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska

Ktoś uszkodził pamiątkową tablicę upamiętniającą wyzwolenie Gostynia przez żołnierzy radzieckich spod okupacji niemieckiej. Wandalizm, czy może komuś zależy na  wcześniejszej rozbiórce pomnika? - zastanawiają się kombatanci. Sprawę zgłoszono  policji. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pomnik między Piaskami a Gostyniem został postawiony w 25. rocznicę wyzwolenia Gostynia spod niemieckiej okupacji. Kilka dni temu ktoś uszkodził płytę znajdującą się na cokole. Dziś trudno przeczytać znajdujący się na niej napis "Pamięci Bohaterskim Żołnierzom Armii Radzieckiej, którzy polegli dn. 27.01.1945 roku niosąc wolność naszemu
miastu". Dewastacją szczególnie poruszeni są kombatanci, którzy od lat, zgodnie ze statutem organizacji upamiętniają historyczne rocznice i miejsca na terenie Gostynia. Kwiaty i wieńce składają, co roku także przy pomniku pomiędzy Gostyniem a Piaskami.

- To po prostu wandalizm, no bo jak to można inaczej nazwać - komentuje Jan Nowacki wiceprezes Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych koło w Gostyniu. Kombatanci są przeciwni, aby pomnik został rozebrany.
- Są propozycje ze strony wojewody, żeby ten pomnik rozebrać, bo uważają, że propaguje komunizm, my jako kombatanci mamy inne zdanie. Uważamy, że on żadnego komunizmu nie propaguje, ale upamiętnia żołnierzy, którzy zginęli w potyczce, podczas wyzwalania Gostynia, a że to był fakt historyczny i wojska radzieckie wyzwoliły Gostyń, to nie ulega dyskusji - podkreśla Nowacki.

Sprawa została zgłoszona policji. - Myślę, że policja zajmie się tym i jeśli nie od razu, to w przyszłości wyda się kto to zrobił - zaznacza Nowacki. - Szkoda, że tak się stało, bo jak wprowadzać praworządność w kraju, skoro podejmowane są bezprawne działania, żeby może wcześniej rozebrać ten pomnik - zastanawia się Nowacki. Pomnik znajduje się na gruncie należącym do Kongregacji Oratorium św. Filipa Neri.

 
Komentarze (22)
1. Dodane przez leon, w dniu - 27-02-2019 20:50
Wygląda na rozmarzniętą płytę przez mróz. Gratuluję dochodzącemu dewastacji?
2. Dodane przez sweet, w dniu - 27-02-2019 21:02
Ten pomnik nie propaguje komunizmu w żaden sposób. Powinien być rozebrany, ponieważ wychwala Armię Czerwoną, która dopuściła się wielu zbrodni na Polakach, a potem po raz drugi od września 1939 r. podbijała ziemie polskie. Pomniki dla Armii Czerwonej byłyby równoznaczne z pomnikami dla Wehrmachtu, ponieważ obie formacje reprezentowały zbrodnicze reżimy.
3. Dodane przez do kom.2, w dniu - 27-02-2019 22:29
To tak samo jak z religiami, należy wszystkie zdelegalizować, bo przez nie były i są wszystkie wojny! Czyż nie?
4. Dodane przez do2, w dniu - 27-02-2019 22:39
A nasze wojska lepsze?Kto wszedł na Zaolzie?Pewnie nawet nie wiesz gdzie to jest .Kali ukraść krowę to dobrze .Kalemu ukraść krowę to źle. Fakt umysł masz ...
5. Dodane przez Blysk, w dniu - 27-02-2019 22:55
Od mrozu ? Jest 13 stopni - pełna wiosna.
6. Dodane przez run, w dniu - 27-02-2019 22:58
sweet, poczytaj troszkę, polska leży w takim miejscu, że już chyba były tu wszystkie nacje, jeszcze troszkę i będą nas okupowały (...), bo tak mówi EU. Ludzie czepiacie się pierdół, a nie widzicie do czego Polska zmierza, zostawcie w spokoju te wszystkie pomniki, place, ulice, zajmijcie się tym by było nam lepiej. Historii i tak już nie zmienicie, ruskie wygoniły Niemców z polski i to jest fakt, którego nie da się podważyć. A teraz stawiajcie pomniki Ameryce czy Anglii, Francji, że wygrały z Niemcami
7. Dodane przez Kapral, w dniu - 28-02-2019 03:04
Mowa nienawiści kaczyzm świętuję za chwilę zniszczą jakiś krzyż lub pomnik pedofila w sutannie a w odwecie kolejny upamiętniający żołnierzy polskich czy rosyjskich z II wojny światowej.
8. Dodane przez Archanioł, w dniu - 28-02-2019 05:56
A NA PRZYKŁAD W LESZNIE IDZIEMY KU TRANSPARENTNOŚCI dewastacji i całkiem możliwe, że w ogóle nie będzie trzeba szukać złoczyńców niszczących pomniki ku trzci (słowo w wybranych prymitywnych kręgach w środku Europy niezupełnie znane, ale już np. prymitywne szczepy Indian Amazonii je znają i szanują zmarłych nawet wrogów) poległych , bo po dzisiejszym dniu będzie znane szanowne grono tych, co do dewastacji chętnie rękę przykładają. Ba, nawet gotowy protokół powstanie - żeby nie powiedzieć lista złoczyńców.
reklama
9. Dodane przez Paweł, w dniu - 28-02-2019 06:29
Gdyby nie Armia Czerwona to dziś mówili byśmy po niemiecku jeśli w ogóle naziści dali by nam prawo do życia.
10. Dodane przez UPA, w dniu - 28-02-2019 07:08
Pewnie napadnięci ludzie z dabasu którzy musieli opóścić swój.kraj zemscili się na ich dziadkach.
11. Dodane przez do kom 1., w dniu - 28-02-2019 07:34
Z tak gładką propagandą to Ty nawet w TVP Info byś się odnalazł.
12. Dodane przez do 4, w dniu - 28-02-2019 08:43
Od czasów szkolnych wiem, gdzie leży Zaolzie i co prawda, to nie była chwalebna rzecz wykorzystywać rozbiór Czechosłowacji (chociaż wcześniej Czesi zajęli ten teren, kiedy Polska była zajęta wojną z Rosją Radziecką w 1920 r), ale nasze wojska nie dokonywały takich grabieży, gwałtów i mordów jak czerwonoarmiści.
13. Dodane przez DUDUŚ, w dniu - 28-02-2019 08:51
Do.11. Za to ty pewnie byś się odnalazł w SB lub PZPR!!!
14. Dodane przez do 12, w dniu - 28-02-2019 08:55
Poczytaj więc jeszcze o gwałtach i grabieżach dokonywanych przez twoich zachodnich idoli w czasie II wojny, w Wietnamie i Korei
15. Dodane przez Leslaw, w dniu - 28-02-2019 09:39
Trzeba się szybko pozbywać takich pomników "wdzięczności". To nie byli wyzwoliciele ale następni okupanci . Wprowadzili u nas zamordyzm a ich uczniowie grasują w Polsce do dzisiaj .
16. Dodane przez asdfasdf, w dniu - 28-02-2019 09:39
ad. 12. Powodzenia w tłumaczeniu ludziom oczywistości. Nie wróżę sukcesu. Takie osobniki często swoją wiedzę czerpią tylko i wyłącznie z Wikipedii, ale uważają się za "ekspertów". Rzecz jasna książki historycznej nawet nie otworzyli.  
 
Dodałbym od siebie, że żadnego okresu historycznego NIE WOLNO rozpatrywać ani oceniać z dzisiejszego punktu widzenia. Powie wam o tym każdy dobry historyk.  
 
W tamtym okresie Czechosłowacja była jednoznacznie WROGO nastawiona wobec Rzeczpospolitej (czego dała wyraz wielokrotnie) i podejmowała wrogie wobec nas DZIAŁANIA. Po zajęciu terenów spornych wprowadzili terror wobec naszych Rodaków. Z punktu widzenia wizerunkowego odebranie tego co nam się należało w 1938 r. było błędem, z punktu widzenia prawa mieliśmy jak najbardziej podstawy prawne by to zrobić. I jeśli mam być szczery to bardziej popieram ówczesną konsekwentną politykę propolską niż dzisiejszą poprawność polityczną i kontrowersyjne decyzje polityków nie służące raczej specjalnie Polsce (niezależnie od ekipy rządzącej w ostatnich dwóch dekadach). 
 
ad. 4. Słyszałeś kiedykolwiek o warunkach umowy traktatu i nie wypełnieniu ich przez stronę Czechosłowacką? Nie? Nie zaglądaj do Internetu tylko otwórz książkę.
17. Dodane przez asdfasdf, w dniu - 28-02-2019 10:01
ad. 3. Litości... Przestańcie spłycać wszystko do tak absurdalnych rozmiarów by dało się zmieścić w jednym zdaniu. 
 
Armia sowiecka NIE WYZWALAŁA POLSKI lecz NIOSŁA NOWY PORZĄDEK STALINA. To, że jeden okupant został zastąpiony drugim to stało się niejako przy okazji. Częściowe wyzwolenie stało się faktem w 1989 r., lecz moim zdaniem nadal daleko nam do suwerenności z okresu II RP. 
 
Prawdą jest, że gdyby Rzesza Niemiecka dłużej pozostała na naszych terenach ofiar byłoby prawdopodobnie więcej. To jednak nie jest podstawą do niczego, po prostu byliśmy terenem walk dwóch totalitarnych systemów. Wśród inteligencji mordowanie i prześladowania trwały po wejściu sowietów nieprzerwanie do lat pięćdziesiątych (co najmniej), a pośrednie represje dłużej. Żołnierze AK mieli na ten temat dużo do powiedzenia. 
 
Ten pomnik powinien stanąć na jakimś cmentarzu żołnierzy rosyjskich. Tablica została uszkodzona, można by ją zastąpić innym tekstem, bardziej neutralnym i przystającym do stanu faktycznego. Niemniej jak już tu kiedyś pisałem, dla tego 1% żołnierzy sowieckich którzy nie dopuścili się gwałtów na ludności polskiej może i warto (kto nie wierzy niech wróci do relacji naocznych świadków co ta swołocz wyprawiała - jakiś czas temu nawet dobre kompendium w formie książki pojawiło się na rynku). 
 
ad. 6. Polska z wielkiej litery, uprzejmie proszę.
18. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 28-02-2019 22:47
Ludzie, dlaczego dajecie się manipulować? 
Kto ustawia Polaków przeciw Rosji i dlaczego? 
Komu zależy na wybielaniu Niemców, a oczernianiu Rosjan? 
Czy nie jest to sprawa Niemców, którzy wymyślili nazwę polskie obozy koncentracyjne?  
Czy można postawić znak równości pomiędzy okupacją niemiecką 
a okresem powojennym? Dlaczego próbuje się nam wmówić, że to była taka sama okupacja? Każdy kto ma choć trochę rozumu w głowie to powinien wiedzieć, że tych okresów nie da się porównać. Nie dajmy się ogłupiać!  
Nie było przyzwolenia w Armii Radzieckiej na gwałty. Dowodem jest zastrzelenie w Gostyniu żołnierza za próbę gwałtu. 
Nie powinno się incydentów uogólniać. Polacy kradną samochody w Niemczech, to czy można mówić, że Polacy to złodzieje? Historia Polsko - Rosyjska jest złożona. 
W historii myśmy też okupowali tereny rosyjskie. Jak myśmy byli górą to dobrze, jak oni to źle. Rosja jest dużym narodem słowiańskim, dlatego powinniśmy mieć z nimi dobre relacje. Niemcy z robią z Rosją interesy, a my walczymy z pomnikami. PARANOJA.
19. Dodane przez asfasdf, w dniu - 01-03-2019 20:25
ad. 18.  
 
Obiektywny, ale czy douczony? Raczej nie. Nie było przyzwolenia? Piramidalna bzdura, która by nawet w propagandzie sowieckiej nie przeszła. Dlatego nawet na plakatach dawali sobie na gwałty przyzwolenie "Wszystkie Niemki są nasze!". Ale jak odróżnić Niemkę od Polki czy Węgierki? I po co odróżniać? O to już soldaty nie pytali. Napadali na wszystkie kobiety jakie tylko udało im się dorwać. 
 
PRZECZYTAJ KSIĄŻKĘ "CZERWONA ZARAZA". ALBO CHOCIAŻBY JEJ FRAGMENTY. Zapytaj w Internecie o relacje świadków. Jak w ogóle można pisać takie kłamstwa?  
 
Po zdobyciu Budapesztu Armia Czerwona zgwałciła ponad 100 tys. kobiet. (szacunki są różne, niemniej nie mniej niż 60 tys.). Gwałcili nawet 10-letnie dziewczynki. Przez dwa dni mordowali, gwałcili i rabowali. Zapytaj Węgrów. Powiedz im w twarz, że nie było przyzwolenia. Jeśli nie dostaniesz w twarz to powinieneś być szczęśliwy. 
 
Co do uogólniania. Twoje porównanie jest nietrafione. Tak, można powiedzieć, że są Polacy którzy kradną samochody i są złodziejami - ale jest to znikomy procent społeczeństwa. Gwałty to była codzienność po wkroczeniu armii czerwonej. Ruskie bydlaki i dzicz to była norma. 
 
I naprawdę myślisz, że dobre relacje z Rosją zależą od nas? Możesz się kłaniać im nisko w pas, dla nich to bez znaczenia. Interesy robią z państwami silnymi, na nas patrzą jak na swoją naturalną sferę wpływów i dążą do narzucenia nam swojego zwierzchnictwa. Nie interesuje ich partnerska współpraca, czego wyraz dali wielokrotnie. Rosjan można lubić lub nie, ale Rosja jest wrogo nastawiona wobec Polski i nikt w świecie geopolityki nie ma co do tego wątpliwości. 
 
I na koniec: nie, nie walczymy z pomnikami (o czym też pisałem). Walczymy z takimi wypowiedziami jak twoja: płytkimi, głupimi, fałszującymi historię. Pamiętaj, że ludzie czytają co piszesz, a ofiary napaści nie mogą się już bronić. Nie mogą też opowiedzieć swoich przeżyć. Często tak traumatycznych, że zostawiają uraz na całe życie. Na szczęście są ludzie którzy spisali ich przeżycia, warto przeczytać jeśli chce się wziąć udział w dyskusji.  
 
"Nie dajmy się ogłupiać!". Sam tak powiedziałeś. Liczę, że jesteś inteligentnym człowiekiem który po prostu przeczytał o jedną książkę za mało i spróbuje zapoznać się ze stanem faktycznym.
20. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 03-03-2019 18:53
Do asfasdf. Dlaczego mnie obrażasz? Jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy, to nie powinieneś się publicznie wypowiadać. Mogą czytać twoje wypowiedzi młodzi ludzie, i będą dalej tą nieprawdę powtarzać. Jest to szkodliwe społecznie. Myślę, że nie chcesz być przecież szkodnikiem. Ja jako dziecko byłem świadkiem tych wydarzeń. 
Dlatego jeszcze raz piszę. Nie było przyzwolenia przez dowództwo w Armii Radzieckiej na gwałty na Polkach.  
Pomimo to, zdarzały się takie incydenty. Zachowanie Armii  
Radzieckiej w Niemczech i na Węgrzech było inne, bo obydwa państwa napadły na ZSRR. W pierwszej fazie pokonania tych państw, gwałty były tolerowane. Jednak po zakończeniu 
wojny nigdzie takiego przyzwolenia nie było. Dlaczego więc mieszasz prawdę z nieprawdą. Odnoszę wrażenie że twoja wiedza jest bardzo płyta, dlatego twoje spojrzenie jest 
NIEOBIEKTYWNE.
reklama
21. Dodane przez do 20, w dniu - 04-03-2019 21:20
Błądzisz. 
 
Wanda Wasilewska (ur. 21 stycznia 1905 w Krakowie, zm. 29 lipca 1964 w Kijowie) polska i radziecka działaczka socjalistyczna i komunistyczna, pisarka i polityk. Założycielka i przewodnicząca Związku Patriotów Polskich w Związku Radzieckim od czerwca 1943, współzałożycielka Ludowego Wojska Polskiego które walczyło na froncie wschodnim II wojny światowej, od lipca 1944 wiceprzewodnicząca Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego. Pułkownik Głównego Zarządu Politycznego Armii Czerwonej i uczestniczka wielkiej wojny ojczyźnianej[1], członkini prezydium Centralnego Biura Komunistów Polski przy Komitecie Centralnym WKP (b) (1944)[2], przez sześć kadencji deputowana do Rady Najwyższej ZSRR, zastępca sekretarza Zarządu Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Radzieckiej w 1949[3]. W czasie II wojny światowej Wasilewska była główną doradcą Józefa Stalina w sprawach polskich[4]. 
 
Była córką działacza niepodległościowego z Polskiej Partii Socjalistycznej Leona Wasilewskiego, bliskiego współpracownika Józefa Piłsudskiego i pierwszego ministra spraw zagranicznych odrodzonej Polski. Studiowała polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie doktoryzowała się w 1927. 
 
Po przeprowadzce do Warszawy w 1934 zatrudniona w Dziale Wydawniczym Związku Nauczycielstwa Polskiego; pracę utraciła po aferze spowodowanej wydaniem Płomyka z marca 1936 w którym Wasilewska promowała radzieckie metody wychowania dzieci[6]. Zaatakował ją wówczas w Sejmie premier Felicjan Sławoj Składkowski a ten numer pisemka został skonfiskowany. Jako redaktorka Płomyka i Płomyczka była oskarżana, m.in. przez Marię Dąbrowską, o przemycanie w pismach dla dzieci treści komunistycznych. Współpracowała z wieloma wydawnictwami lewicowymi, m.in. Naprzodem, Robotnikiem, Dziennikiem Popularnym, Obliczem Dnia. W kilku przypadkach ambasada ZSRR wypłacała Wasilewskiej honoraria za jej książki wydawane w Związku Radzieckim. Była członkiem Międzynarodowej Organizacji Pomocy Rewolucjonistom. 
 
Po śmierci pierwszego męża Romana Szymańskiego poznała w jesieni 1931 działacza PPS Mariana Bogatkę, z którym współpracowała w czasie strajku murarzy w Krakowie w 1933 i którego z czasem poślubiła (Bogatko został w maju 1940 zamordowany przez NKWD) 
 
Bogatko został w maju 1940 zamordowany przez NKWD 
Bogatko został w maju 1940 zamordowany przez NKWD
22. Dodane przez Meteo, w dniu - 04-03-2019 21:26
Nosił wilk razy kilka . 
Ponieśli i wilka. 
Tym razem mróz wysadził armię radziecką.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj