Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Zwolnienia nauczycieli w podstawówkach?

Jóźwiak: badamy sytuację

Zwolnienia nauczycieli w podstawówkach?

11.03.2019. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Czy dojdzie do zwolnień nauczycieli w leszczyńskich szkołach podstawowych? Po ostatecznym wygaszeniu klas gimnazjalnych w kilku szkołach będzie zbyt dużo pedagogów. - Mówimy o kilkunastu osobach w skali całego miasta – potwierdza wiceprezydent Piotr Jóźwiak, który zapewnia jednak, że Urząd Miasta pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
„Nadwyżka” nauczycieli związana jest z zakończeniem działalności przez klasy gimnazjalne. Od nowego roku w szkołach będzie mniej klas, dlatego nie potrzeba aż tylu nauczycieli. Jak się dowiedzieliśmy dotyczy to na przykład Szkoły Podstawowej nr 3, gdzie już mówi się o
zwolnieniu większej liczby uczących. -Problem nie jest tak wielki, to pojedyncze przypadki - zapewnia wiceprezydent Piotr Jóźwiak. Jak przyznał z informacji, jakie otrzymuje od dyrektorów wynika, że nie będą w stanie zapewnić etatów wszystkim zatrudnionym do tej pory. - Łącznie w skali całego miasta dotyczyć to może ok. 12-13 osób - mówi Piotr Jóźwiak.

Wiceprezydent przyznał, że SP3 jest jedną z dwóch szkół, które zapowiadają największe zwolnienia, choć drugiej na razie nie chciał wymieniać. -Cały czas analizujemy sytuację i szukamy najlepszych rozwiązań - mówi - więcej danych powinniśmy mieć w przyszłym tygodniu, kiedy to szkoły poinformują o liczbie oddziałów, jakie chcą w przyszłym roku szkolnym uruchamiać. Jóźwiak zapewnia, że zwalniani będą w pierwszej kolejności brani pod uwagę przy zatrudnianiu w szkołach średnich, gdzie od września zaczną naukę uczniowie z aż dwóch roczników. -Oczywiście będzie to możliwe pod warunkiem posiadania przez nich odpowiednich kwalifikacji - dodaje.

Ostateczny kształt leszczyńskiej oświaty w nowym roku szkolnym, w tym kwestie przenosin i zwolnień pedagogów mają być przedstawione na początku kwietnia.

 
Komentarze (61)
1. Dodane przez Leo, w dniu - 11-03-2019 14:26
Proszę sprawdzić czy przypadkiem w szkole podstawowej nr. 5 pracują nauczyciele którzy powinni z racji wieku odejść na emeryturę. I już są miejsca wolne.
2. Dodane przez xyz, w dniu - 11-03-2019 14:38
A jeszcze niedawno PIS-ory zapewniały, że żadnych zwolnień nie będzie w związku z likwidacją gimnazjów. KŁAMCY!!! PIS=PL18
3. Dodane przez PIOTR, w dniu - 11-03-2019 14:42
PRZECIEŻ P. MINISTER MIAŁA WSZYSTKO POLICZONE, PROSZĘ PRZYPOMNIEĆ Z JAKIEJ TO PARTII?
4. Dodane przez xyz, w dniu - 11-03-2019 14:52
Może pani dyrektor z SP 3 nie będzie wreszcie odbierać godzin nauczycielom z historii i poprzestanie na swoim dyrektorskim etacie???
5. Dodane przez s1, w dniu - 11-03-2019 14:54
Proponuje poczekać ze zwolnieniami do dnia strajku nauczycieli,będzie okazja zwolnić wichrzycieli.
6. Dodane przez Realista, w dniu - 11-03-2019 16:15
Zwolnić tych co strajkować bedą
7. Dodane przez Jak tak można gadac, w dniu - 11-03-2019 16:16
'Problem nie jest tak wielki, to pojedyncze przypadki...' - jak tak można gadać! Wstyd! 
 
Dla tych 12-13 nauczycieli to jest wielki problem Panie Jóźwiak. Mają stracić pracę w zawodzie!  
 
Jak władza ma w nosie 13 nauczycieli w mieści wielkości Leszna to myślicie że nie ma w nosie pojedynczego mieszkańca taki jakim jest TY!
8. Dodane przez Archanioł, w dniu - 11-03-2019 16:18
NO JAK? A PRZECIEŻ PANI MINISTER ZAPEWNIAŁA, tzn. plotła z uśmiechem, że w wyniku ustawowej dewastacji systemu szkolnictwa, tzn. reformy, żadnych zwolnień nie będzie.
9. Dodane przez JAN, w dniu - 11-03-2019 16:59
Nikogo nie zwalniać -dopłacić z budżetu miasta .....!!!!
reklama
10. Dodane przez NIEEE, w dniu - 11-03-2019 17:53
Tylko nie przenoście matematyków do średnich NIEEEE nie ten poziom i kukltury brak szczególnie z 3 !
11. Dodane przez do kom.5, w dniu - 11-03-2019 18:03
A moze lepiej łamistrajków?
12. Dodane przez Rafał, w dniu - 11-03-2019 18:03
Wystarczy wysłać nauczycieli w wieku emerytalnym na zasłużony odpoczynek i problemu nie będzie.
13. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 11-03-2019 18:17
Zgadzam się z kom. Nr 1. W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 też są emerytki i nie mają żadnych wyrzutów sumienia, aby zrobić miejsce młodym nauczycielom, a nie zwalniać ich.
14. Dodane przez Leszno, w dniu - 11-03-2019 18:24
JAK EMERYCI PRACUJĄCY MIELIBY ODROBINĘ PRZYZWOITOŚCI, TO SAMI ZREZYGNOWALIBY Z PRACY. WE WSZYSTKICH SZKOŁACH POWINNA BYĆ WERYFIKACJA I MŁODZI MOGLUBY PRACOWAĆ. TAKA NP. W SP NR 9 NAUCZYCIELKA CO MA PRAWIE 70 LAT, DRUGA OK.65 LAT I TRZYMAJĄ TE STOŁKI . W INNYCH SZKOŁACH JEST PODOBNIE.
15. Dodane przez do 1, w dniu - 11-03-2019 18:26
W sp5 zwolnić nauczycieli z gimnazjum, którzy nie potrafią prowadzić lekcji w sposób zrozumiały dla 9-10 latków. Zapominają, że nie uczą już 15-16-latków i mszczą się na uczniach za reformę. Za co nauczycielom płacić, za pracę rodziców w domu? Jeszcze obłudnie twierdzą, że to uczniowie są słabi. Nie ma co na siłę zatrudniać, jeżeli ktoś nie umie uczyć. To nie PRL, żeby każdemu należała się praca.
16. Dodane przez mgr inż., w dniu - 11-03-2019 18:31
Przecież pensje nauczycieli można spokojnie obniżyć O POŁOWĘ od dzisiaj i gwarantuję, że NIKT nie odejdzie z zawodu, bo alternatywą dla zwolnionego nauczyciela jest kasa w supermarkecie, których zresztą też jest coraz mniej :) Dodatkowo chętnych bezrobotnych pedagogów na wolną posadkę w szkole są setki w Lesznie, sam znam paru co wezmą każdą pracę w szkole od ręki za każde pieniądze.
17. Dodane przez JW, w dniu - 11-03-2019 18:39
Jak pracownik jest niepotrzebny to się go zwalnia. Dlaczego nauczyciele mają być traktowani inaczej? Miasto i tak bardzo dużo dokłada do oświaty z naszych podatków.
18. Dodane przez Kiki, w dniu - 11-03-2019 19:05
Przeciez nauczyciele tacy nie zadowoleni z wykonywanej pracy i placy wiec w czym problem? Pozatym jak w każdej branży jest konkurencja powinni zostawać tylko najlepsi reszta do wymiany a nie posada do końca zycia
19. Dodane przez do kom. 5 i 6, w dniu - 11-03-2019 19:19
Komuna wiecznie żywa w Waszych umysłach? Zwolnić tych, którzy maja odwagę głośno domagać się zmian? Kiepsko przerobiliście lekcje z czasów PRL.
20. Dodane przez ekonom, w dniu - 11-03-2019 19:21
DZIWIĘ SIĘ, ŻE RZĄD TAK SIĘ ........ z tymi nauczycielami, z wyrzuceniem kalek z sejmu nie miał problemu, że nauczyciele to wyborcy? a dziesiątki tysięcy pedagogów robiących po marketach, macdonaladach, budowach, czy siedzących w domach to nie są wyborcy? rozgonić ten RELIKT KOMUNY - kartę nauczyciela, nauczyciel w Polsce \"pracuje\" 600 godzin rocznie, w USA ponad 1000!
21. Dodane przez Do kom. 18, w dniu - 11-03-2019 19:52
"niezadowoleni piszemy łącznie, a "poza tym" osobno...chyba jednak zbyt często się Pańscy nauczyciele zmieniali skoro podstaw nie znasz...
22. Dodane przez do kom. 20, w dniu - 11-03-2019 20:01
Zanim tak chętnie powołasz się na to, co jest w USA wiedz, że Stany Zjednoczone są jedynym rozwiniętym krajem świata, w którym prawo nie gwarantuje pracownikom ani jednego dnia płatnego urlopu! Każdy pracodawca w USA ma całkowicie wolną rękę w kwestii urlopów. Jeżeli jesteś pracownikiem, to może powiesz swojemu szefowi, że chcesz mieć tak samo jak w USA? Tam nie tylko nauczyciele, lecz wszyscy więcej pracują.
23. Dodane przez 1234, w dniu - 11-03-2019 20:54
. pani ministra orzekla,że nauczycieli zabraknie.
24. Dodane przez pytania, w dniu - 11-03-2019 21:22
Ilu jest zatrudnionych nauczycieli emerytów, pobierających emerytury i jednocześnie pracujących jako nauczyciele w szkole? Nikt nie jest zobowiązany zatrudniać emeryta, pobierającego emeryturę. 
Ilu jest zatrudnionych nauczycieli, którzy mogliby skorzystać z przywileju przejścia na emeryturę i skończyć pracę w szkole, zwolnić miejsca pracy następnemu pokoleniu?
25. Dodane przez fakt, w dniu - 11-03-2019 22:04
Nie rozumiem w czym problem? Skoro tak mało nauczyciele zarabiają, to tak jak wielu z nas, mogą się przekwalifikować i polepszyć swój byt !
26. Dodane przez VINIA, w dniu - 11-03-2019 22:35
Właśnie w gminie Kościan pracuje bardzo dużo nauczycieli którzy pobierają emeryturę,czy to w tej sytuacji jest normalne, ktoś powinien to sprawdzić ale kto,czy w gminie jest osoba,która się orientuje ile osób pobiera pensje i emerytury, a ile młodych dobrych nauczycieli idzie na bruk,bo dyrektorzy mają swoich kolegów ,koleżanki, nie ważne że kwalifikacje nie takie ,za to chyba się musi zabrać kuratorium ,nie ma teraz że wykształcenie dobre ,że porządny pedagog ,musisz być w układzie. bo jak nie to możesz być najlepszy .mogą za tobą stanąć rodzice uczniowie ,na nic to nie liczy się dobro dziecka, tylko kolesiostwo dyrektora ,
27. Dodane przez do kom. 25, w dniu - 11-03-2019 23:23
Jeśli się czegoś nie rozumie, to lepiej się nie odzywać wcale. Dam przykład dobrze znanej mi nauczycielki, która wiele lat poświęciła na to, by podnosić swoje kwalifikacje w tym zawodzie. Po 4-letnim liceum było to 5 lat studiów, a później jeszcze 3 różne studia podyplomowe. Razem bodajże 10 lat nauki na poziomie wyższym z zajętymi popołudniami i dniami wolnymi od pracy. Do tego kilka lat przygotowywania konspektów, teczek na kolejne stopnie awansu zawodowego, mnóstwo kursów, które poza szkołą są mało przydatne, a w tej pracy były konieczne. I to wszystko jako inwestycja w przyszłość z własnej kieszeni, kosztem prywatnych wydatków. W praktyce rzadko kiedy to doświadczenie da się wykorzystać w innym miejscu pracy niż szkoła. 
 
Zestawię to z uproszczonym przykładem osoby po szkole zawodowej. 
1. Ktoś po 3-letniej szkole zawodowej idzie do pracy i od razu zarabia pieniądze. Sporadycznie robi jaki kurs, nierzadko opłacany przez pracodawcę, zazwyczaj w godzinach pracy. Zazwyczaj bez większego problemu znajdzie miejsce w innym miejscu pracy. 
 
Dostrzegasz różnicę?
28. Dodane przez Marian, w dniu - 12-03-2019 07:25
Obok budują sale gimnastyczna, budynek nadal jest koloru nieprzyjaznego uczniom. Co dalej? MOŻE specjalna komisja zaradzilaby?
29. Dodane przez do Mariana, w dniu - 12-03-2019 08:11
Najlepiej budynek z 1912 roku pomalujmy na różowo, dzieci będą wesołe a konserwator zabytków popełni harakiri, żeby tylko Marian był, zadowolony. 
Informacja 
W projekcie jest przebudowa, remont dachu, połączenie z salą gimnastyczną poprzez łącznik i nowa elewacja,  
pozdrawiam
30. Dodane przez marta, w dniu - 12-03-2019 08:19
ja bym wyrzucila tych "pedagogow" co maja lekcje bliblioteczne i innego rodzaju rzeczy, ktore moga uczyc dowolni inni nauczyciele - to sa etaty ktore sa totalnie bez sensu i kilkanascie takich spokojnie sie w lesznie znajdzie albo i wiecej
31. Dodane przez uczeń, w dniu - 12-03-2019 08:44
do kom. 27. To że ktoś podwyższa swoje kwalifikacje nie znaczy że dożywotnio nie wolno go zwolnić, w każdym zawodzie ludzie podwyższają swoje kwalifikacje (mniej lub więcej) i są zwalniani. Podwyższanie kwalifikacji nie świadczy że to jest dobry pracownik.
32. Dodane przez St.Op., w dniu - 12-03-2019 09:34
Nie słyszałam aby kiedykolwiek zwolniono jakiegoś nauczyciela to jest tylko po to by narobić szumu wokół sprawy.A co do emerytów to popieram aby zapracowany nauczyciel nabywając prawo do emerytury po prostu na nią przechodził i zwolnił miejsce młodemu pokoleniu.Seniorzy nie chcą opuszczać miejsca pracy lub opuszcza na chwilę i nadal są zatrudniani w Szkołach lub Przedszkolach.
33. Dodane przez Marian, w dniu - 12-03-2019 10:02
Nie rozumiem na czym problem?  
Skoro tak mało nauczyciele zarabiają, to tak jak wielu z nas, mogą się przekwalifikować jak każdy normalny człowiek ! 
MAM KILKA ZAWODÓW ! PRACA CZEKA !
34. Dodane przez tes, w dniu - 12-03-2019 10:12
Dużo więcej nauczycieli straci pracę. O czym oczywiście nie mówią nasze szanowne władze.
35. Dodane przez EWA, w dniu - 12-03-2019 10:16
MIAŁO NIE BYC ZWOLNIEŃ !!!!!
36. Dodane przez do kom. 31, w dniu - 12-03-2019 11:01
A gdzie w kom. 27 jest napisane, że dożywotnio nie można zwolnić nauczyciela? Sam znam przypadki z Leszna zakończenia współpracy z nauczycielami.
37. Dodane przez do kom.15, w dniu - 12-03-2019 11:03
do kom.15 tam to już zupełnie apomniano od czego jest szkoła jak również nauczyciel a pedagog widzę z zasiedzenia tam do emeryturki pilnuje stołka nie interesując sie problemami i robiąc minę zdziwienia ??!!!! Ale to szkoła nietykalna :-(
38. Dodane przez matka do kom. 31, w dniu - 12-03-2019 11:46
cyt. ,, w każdym zawodzie ludzie podwyższają swoje kwalifikacje" - w każdym? Coś nowego. Nie słyszałam, by w wojsku musieli to robić, w policji, w ministerstwach, posłowie, radni, aktorzy, księża - wielu bez matury ma się lepiej niż niejeden po studiach. Zastanawiam się, czy zgodzić się na studia swoich dzieci. Na to wygląda, ze naszej władzy na tym zależy. Potrzebują durnego społeczeństwa, którym da się kierować!
39. Dodane przez Bolesław, w dniu - 12-03-2019 11:47
Tak, tak w 5 jest nadmiar nauczycieli. Nie tylko w wieku emerytalnym.
40. Dodane przez Piszę jak jest, w dniu - 12-03-2019 11:53
Dobrze się składa. Będzie możliwość przeprowadzenia selekcji kadry podczas egzaminów kompetencyjnych w podstawówkach.
reklama
41. Dodane przez Jarek, w dniu - 12-03-2019 12:10
do kom. 27 Tak widzę różnicę. Moje studia 6 lat. Podyplomówki 4 lata i kursy. Zapierniczam po minimum 10 godzin tygodniowo, co daje 60 godzin w tygodniu a nie 18 czy 20 godzin tygodniowo. Tak widzę różnicę. Nie mam co i rusz wolnego od pracy i bardzo długich wakacji w lato. Więc nie piernicz że masz tak źle.
42. Dodane przez Aga, w dniu - 12-03-2019 13:39
Jeśli chodzi o zwalnianie osób na emeryturze, to nie do końca się z Państwem zgadzam. Fakt osoba ta ma już świadczenie emerytalne (na które zresztą zapracowała), ale jeśli jest to dobry nauczyciel (znam taki przypadek w SP 9), to nie ma powodu aby taką osobę zwalniać. Wolę aby moje dzieci uczyła doświadczona nauczycielka niż osoba zaraz po studiach, której np. się nie chce. Nie można uogólniać sprawy. W Lesznie jest nadmiar pedagogów, ale osoby rozpoczynające studnia w tym kierunku, na naszej uczelni powinny się z tym liczyć. Niestety nie wszyscy znajdą prace w naszych szkołach.
43. Dodane przez praca, w dniu - 12-03-2019 15:37
Nie ma ludzi niezastąpionych i dotyczy to też nauczycieli. Nikt mi nie powie, że nauczyciel 60+ jest lepszym nauczycielem niż nauczyciel 20+ lub 30+, 40+, 50+. Zajmowanie miejsc pracy młodym, bo są następni chętni do pracy, jest niemoralne i przestańmy udawać, że nie ma problemu.
44. Dodane przez szkolenia, w dniu - 12-03-2019 15:46
Jeśli chodzi o dokształcanie: studia podyplomowe, kursy i szkolenia. Co rusz, choćby tutaj na elka.pl czytamy, że nauczyciele korzystają z już dla nich opłaconych studiów, kursów i szkoleń, to znaczy, że są one dla nauczyciela bezpłatne. Nauczyciele są wyjątkową grupą zawodową, gdzie dokształcanie, zdobywanie uprawnień, finansuje pracodawca.
45. Dodane przez ...., w dniu - 12-03-2019 17:19
Nie tylko nauczyciele się dokształcają! Nie tylko nauczyciele maja tytuł przed nazwiskiem!!!
46. Dodane przez do kom. 43, w dniu - 12-03-2019 17:23
Nie powiem, że jest, ale powiem, że może być. Sugerowanie, że wszyscy młodzi są lepsi od wszystkich starszych nauczycieli, to prosta droga do nieporozumień. Nieprzypadkowo na wyższych uczelniach spotyka się wielu wiekowych wykładowców i niejednego z nich ceni się bardziej niż młodych. Oświata to nie sport, ani konkurs piękności.
47. Dodane przez do kom. 44, w dniu - 12-03-2019 17:26
Kolejna osoba, która lubi uogólnienia. Niektóre formy dokształcania są w oświacie finansowane przez pracodawcę, inne tylko częściowo, a inne wcale. Nawet niektóre z tych obowiązkowych nauczyciele muszą pokrywać sobie sami. Podobnie jak bardzo często sami muszą zakupić sobie narzędzia pracy takie jak komputer, co w innych zawodach byłoby czymś niespotykanym.
48. Dodane przez matka do kom. 41, w dniu - 12-03-2019 17:45
Biedny jesteś, w samo południe znalazłeś czas na komentowanie.. jak to się ma do tych 10 godzin ciężkiej ,,twojej" harówy! Aż dziwę się, że po tylu godzinach pracy chce ci się jeszcze siedzieć i żale wylewać!
49. Dodane przez 46, w dniu - 12-03-2019 18:58
... c.d. do kom.46 ale nauczyciel to nie wino ! 
..stawiam na młodych, ambitnych, po odpowiednich uczelniach i z pasją tylko to uratuje naszą oświatę ! Aktualnie poziom jest nie do przyjęcia i wyniki zdawalności matury fatalne.
50. Dodane przez moja opinia, w dniu - 12-03-2019 19:05
W 2016 r. Burmistrz Koła miał odwagę i zaapelował do nauczycieli, którzy nabyli uprawnienia emerytalne, żeby ustąpili miejsca pracy młodym. 
W Lesznie: mało, że akceptuje się dalsze zatrudnianie osób, które już nabyły uprawnienia emerytalne w związku z osiągnięciem wieku emerytalnego, to jeszcze dalej zatrudnia się, także nauczycieli emerytów, pobierających emerytury i zatrudnionych na tym samym, można podejrzewać, stanowisku pracy.  
Źródło: www.lm.pl, 18.8.2016r.Oryginalny apel burmistrza Koła do nauczycieli emerytów: 
Nie jest tajemnicą, że w naszym mieście są problemy z pracą, także dla młodych mieszkańców z wykształceniem pedagogicznym. Wie to każdy. Mieszkańcy oczekują od władz miejskich tworzenia nowych miejsc pracy, choć te nie mają takich możliwości mogą jedynie tworzyć dobre podwaliny pod nowe inwestycje. Jest za to wiele takich sytuacji, że osoby, które powinny już być na zasłużonej emeryturze, nadal pracują i zajmują miejsca ludziom młodym, wykształconym, przygotowanym do pracy. Czy to etyczne i właściwe? 
Taką sytuację możemy spotkać w kolskich szkołach podlegających pod miasto. Pewna grupa nauczycieli z różnych placówek pracuje nadal mimo, że wiek emerytalny i prawo do emerytury nabyła już wiele lat temu. Rekordzistka powinna być na emeryturze już 10 lat, a ciągle pracuje, podczas gdy tak wielu młodych i przygotowanych do pracy ludzi nie może znaleźć odpowiedniej do swojego wykształcenia pracy, pobiera zasiłki lub wyjeżdża do innych miast czy nawet za granicę. W ten sposób pozbywamy się z Koła młodych mieszkańców, którzy powinni być przyszłością naszego miasta. 
Taki stan rzeczy jest na pewno nieetyczny, dlatego Burmistrz Miasta Koła xxx apeluje, by zaprzestać takich praktyk i umożliwić młodzieży budowanie w naszym mieście swojego życia zawodowego, prywatnego i rodzinnego. Każdy z tych emerytów kiedyś był młody i zaczynał swoją pracę, każdemu z nich ktoś kiedyś ustąpił miejsca pracy, więc czemu teraz te osoby blokują naszą zdolną młodzież? 
- Nadrzędnym interesem władz miasta Koła jest zatrudnianie młodych ludzi. Zwracam się z uprzejmą prośbą do nauczycieli, którzy nabyli uprawnienia emerytalne, o rozważenie możliwości przejścia na emeryturę, by dać szansę tym właśnie młodym ludziom apeluje włodarz.
51. Dodane przez do kom. 49, w dniu - 12-03-2019 19:36
Gdzie fatalne, tam fatalne. Najważniejsza jest porządna reforma oświaty. Bez niej, ani ci młodsi, ani ci starsi nauczyciele głową muru nie przebiją. Nie jedna Stasia Bozowska stępiła w sobie zapał na ludziach i systemie.
52. Dodane przez do kom. 41, w dniu - 12-03-2019 19:53
Tyle nauki i co? Proszę jeszcze raz przeczytać swoją wypowiedź. Niemało błędów w niej jest. 
"minimum 10 godzin tygodniowo, co daje 60 godzin w tygodniu" - na pewno tak miało być? No, dobrze - niech będzie, że to pomyłka. 
 
Nauczyciele spędzają min. 18 godzin tylko przy tablicy. A to nie jest ich jedyna praca. Tyle o tym pisano i nie dociera to do Pana? 
 
Chyba po tylu latach nauki potrafi Pan czytać ze zrozumieniem?  
 
Napisałem wcześniej, że podałem przykład dobrze znanej mi nauczycielki, a nie swój. Naprawdę tak wykształcona osoba nie dała rady tego wychwycić?  
 
Ja nie mam zamiaru być nauczycielem. Szkoda mi zdrowia i czasu. A długie wakacje jeśli będę chciał, to sam sobie je dam, bo na szczęście mam za co żyć bez takiej wielogodzinnej pracy jak Pan i nauczyciele.  
 
Więcej spokoju życzę i mniej pretensjonalizmu w swych wypowiedziach.
53. Dodane przez Krzychu, w dniu - 12-03-2019 19:55
Dofinansowanie do kształcenia nauczycieli jest obowiązkiem organu prowadzącego szkoły niech mi tu nikt nie (...) że nauczyciele muszą płacić sami za drugie, trzecie podlodówki!
54. Dodane przez Iwa, w dniu - 12-03-2019 20:15
Co za kretyn pisze, że nauczyciele prowadzą lekcje biblioteczne? Takie lekcje prowadzą nauczyciele bibliotekarze w ramach swoich godzin pracy i tylko za nieobecnego nauczyciela. Jak nie wiesz tego, to się nie odzywaj.
55. Dodane przez Ewa do Marty, w dniu - 12-03-2019 20:28
Lekcje biblioteczne prowadzą nauczyciele bibliotekarze w ramach swoich godzin pracy i tylko na zastępstwie za nieobecnych nauczycieli innych przedmiotów.
56. Dodane przez Jarek, w dniu - 12-03-2019 21:12
do kom.52 Nie wiem o jakich błędach piszesz anonimowy człowieku. Pracuję 6 dni w tygodniu po 10 godzin a nawet więcej co daje 6x10=60 tygodniowo. Nauczyciel 18-22 godz. tygodniowo. Nie mówię o ich dodatkowych etatach za kasę po południu.  
Więc nie pisz, że to pretensjonalizm, a raczej o roszczeniowości tej klasy, której ciągle mało. To oni mają ciągle pretensje. A wolne, to w czym pomyłka? Przerwy świąteczne, ferie zimowe, letnie, o co więc chodzi? I cała masa wolnego okazjonalnego, bo wtedy nie uczą, nie ma lekcji. W czym błędy? Więcej pokory, a nie cwaniactwa. Wtedy nauczyciel będzie szanowany. A faktycznie to Pan Broniarz kiedyś porównywał zarobki Pań z Biedronki i nauczycieli. Widzisz różnicę? To było naprawdę nie na miejscu.
57. Dodane przez Heheszki, w dniu - 12-03-2019 21:49
Druga szkoła to LO2 ?! Tych (...) ludzi z gimnazjum pozbyć się chcą. Straszne. Niektórzy już dzisiaj w Liceum uczą. Mamy nadzieję że Dyrekcja zrozumiała że to błąd. Merytorycznie kiepsko z dyscypliną też problem.
58. Dodane przez do kom. 54, w dniu - 12-03-2019 22:27
Może i to obowiązek, ale jeśli nie ma pieniędzy, to trzeba płacić ze swoich.
59. Dodane przez do Iwy z komentarza 54, w dniu - 13-03-2019 07:28
Kretyn???? Takich słów używa nauczyciel????? Bardzo niepedagogicznie.
reklama
60. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 13-03-2019 10:52
To jak tak ładnie te błędy wypisałem, a Pan nadal ich nie widzi? Chyba pora zwolnić w pracy, bo prawdopodobnie jest Pan permanentnie przemęczony i coraz trudniej przetwarzający proste dane.
61. Dodane przez Edek, w dniu - 14-03-2019 14:00
Czy mi się wydaje czy masowo tu dyskryminuje się tu ludzi ze względu na wiek? Kryterium winno być jedno - albo ktoś jest dobry albo się nie nadaje! Do każdego człowieka powinno się podchodzić indywidualnie i stosować te same standardy bez względu na wiek, płeć wyznanie czy kolor skóry. Dziś ludzie uwierzyli "lepszemu sortowi" który zdaje się jest wybitnie zacofany, niedouczony i dysponuje wątpliwym kręgosłupem moralnym. Sam mam dziecko w szkole i widzę że wiek belfra nie ma tu nic do rzeczy. Nie chcę by moje dziecko uczyły kiepsko opłacane miernoty z nadania politycznego.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj