Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
4
Maja 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Florian, Grzegorz,
Michał, Monika,

DZIEŃ STRAŻAKA,
HUTNIKA I KOMINIARZA
Do końca roku 241 dni.
Start arrow Leszno arrow Karmienie piersią - naturalnie piękne

Leszczyńskie mamy wychodzą "w miasto"

Karmienie piersią - naturalnie piękne

16.06.2019. Radio Elka, Hania Ciesielska

(fot. Hania Ciesielska)
Widok mamy karmiącej swoje dziecko piersią w przestrzeni miejskiej wciąż wzbudza zdziwienie, a czasami niechęć. - Chcemy to zmienić, chcemy przekonać społeczeństwo, że to coś naturalnego - mówią organizatorki akcji, której efektem będzie wystawa fotografii. Właśnie trwają sesje, zdjęcia karmiących mam wykonywane są w różnych miejscach - na rynku, w parku, w restauracji.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Karmienie piersią, oprócz oczywistych korzyści dla dziecka i dla mamy, może stanowić znaczące ograniczenie. - Krępowałam się karmić córkę publicznie, przez to bardzo mało się udzielałam społecznie, rzadko wychodziłam z domu - opisuje pomysłodawczyni projektu Małgorzata Ptaszyńska, mama czteroletniej Kariny i dwuletniego Emila. - Z drugim dzieckiem już nie popełniłam tego błędu. Zabierałam synka wszędzie ze sobą i jak
była taka potrzeba, karmiłam go piersią również w miejscach publicznych.

Teraz wspólnie z Jagodą Datą-Roszak i innymi mamami chcą przekonać społeczeństwo, że kobiety mają prawo karmić piersią zawsze wtedy, kiedy dzieci tego potrzebują - czy to na zakupach, w kawiarni czy na spacerze w parku.

- Nie chcemy szokować, a po prostu dyskretnie, zasłaniając się, nakarmić dziecko. Karmienie piersią jest czymś naturalnym - mówi Ptaszyńska. - Kobieta nie może być odsyłana do ubikacji, bo nikt w ubikacji jeść nie chce.
Jagoda Data-Roszak była w takiej sytuacji. - W restauracji poproszono mnie, żebym nakarmiła dziecko w toalecie. Miałam na szczęście silne wsparcie w swojej rodzinie i przyjaciołach i się temu sprzeciwiłam, ale nie wszystkie mamy to potrafią, czują skrępowanie.

Stąd pomysł na zorganizowanie sesji fotograficznej i wystawy ukazującej karmiące mamy w różnych miejscach w Lesznie. - Na rynku, deptaku, w parku na Placu Kościuszki, w minizoo, w restauracjach Zielona Antresola i Cooperativa - wymienia fotograf Magdalena Włodarczak. - To normalne miejsca, w których mamy spędzają czas i w których mogą nakarmić swoje dzieci. Nie muszą wracać do domu, by to zrobić.

Wernisaż wystawy odbędzie się 2 lipca o godz. 9.30 w Cooperativie na ul. Brackiej. Zdjęcia będzie można tam oglądać przez dwa tygodnie.

Natomiast 9 lipca leszczynianki zapraszają na spotkanie pod hasłem "Krąg opowieści mlecznych", na którym mamy będą mogły się podzielić swoimi doświadczeniami, i tymi dobrymi, i tymi nieprzyjemnymi. - Każdy czasami potrzebuje uwolnić swoje emocje i my to chcemy umożliwić - zachęca Ptaszyńska.
 
Komentarze (105)
1. Dodane przez Em-ka, w dniu - 16-06-2019 13:45
Całym sercem popieram to co panie robicie. Karmienie maluszków to nie wstyd, to tak naturalne jak oddychanie.
2. Dodane przez ja, w dniu - 16-06-2019 13:51
Oczywiście, że karmienie piersią jest rzeczą naturalną, ale nie każdy ma ochotę siedząc np. w restauracji widzieć biust innej kobiety. Karmienie to rzecz intymna i powinna taka pozostać. W miejscach publicznych przebywają również dzieci i jest to co najmniej niestosowne
3. Dodane przez Hipolit, w dniu - 16-06-2019 14:14
Oddawanie moczu też jest naturalne, co nie znaczy, że nie można takiego widoku oszczędzić przechodniom. (...)
4. Dodane przez Brawo, w dniu - 16-06-2019 14:17
Pięknie!
5. Dodane przez DUDUŚ, w dniu - 16-06-2019 14:27
Żadna szanująca się kobieta nie będzie karmić dzieci piersią w miejscach publicznych, tak samo jak żadna szanująca się kobieta nie będzie załatwiać potrzeb fizjologicznych w miejscach publicznych!!! Jak nie atak na kościół to na rodzinę LGTB powinno zostać zdelegalizowane i zabronione!!!
6. Dodane przez Kris, w dniu - 16-06-2019 14:31
Brawo. Świetna akcja, której przeciwnicy na siłę chcieliby zmienić naturę. Dzisiejsze Mamy nie siedzą w domu, 24 na dobę,jest potrze a karmienia, to Mamy je spełniają. Obleśne wywalanie cyca? Można to robić dyskretnie. Zapomniał wół jak cięlęciem był... W około są dzieci. Serio? Toż to nieludzkie karmić piersią mówmy tym dzieciom ze mleko jest z kartonika... albo z puszki bo to nie gorszy.. taka ironia. 
Bardziej obleśny jest wywalony "rów mariański" którym spływa pot z pleców, a temu można zaradzić. Tak dla karmienienia w miejscach publicznych.
7. Dodane przez abc, w dniu - 16-06-2019 14:36
Zgadzam sie z kom.2 i 3 dodam, ze sex to tez natura-nie będe konczyc.
reklama
8. Dodane przez Do kom 2, w dniu - 16-06-2019 14:46
To chyba tylko dorośli uważają, że to coś gorszącego. Dzieci tego tak nie postrzegają. Tylko dzięki "inteligentnym" rodzicom mają taki, a nie inny obraz świata
9. Dodane przez matka, w dniu - 16-06-2019 14:51
Karmienie piersią jak najbardziej wskazane w każdym miejscu, ważna jest potrzeba dziecka. Jednak chciałabym, aby to odbywało się dyskretnie (okryć się chociażby delikatnie jakąś chustą, pieluszką itp.) a nie wszystko na widoku obcych ludzi. Mnie osobiście by to tak oficjalnie krępowało.
10. Dodane przez Heraklit, w dniu - 16-06-2019 14:56
seks też jest czymś naturalnym, a nie kopulujemy w miejscu publicznym. A dlaczego?
11. Dodane przez MIeszkaniec Leszna, w dniu - 16-06-2019 14:57
Proponuję zawczasu niektórym politykom, aby nie wyskakiwali znowu z jakimś zniesmaczeniem.
12. Dodane przez ?, w dniu - 16-06-2019 14:59
Co jeszcze naturalnego pokażecie? To jest obnoszenie się.
13. Dodane przez mnb, w dniu - 16-06-2019 15:03
Wszystko nienaturalnie, na pokaz: zbiorowe porody, karmienie piersią na rynku.
14. Dodane przez 1, w dniu - 16-06-2019 15:07
Co panie zrobią, jak dziecko, ze względu na wiek, przestanie chcieć być karmione naturalnie?
15. Dodane przez ja, w dniu - 16-06-2019 15:15
Proponuję najpierw pokazac jak sie robi dzieci To tez naturalne
16. Dodane przez Konrad, w dniu - 16-06-2019 15:51
Widok kobiety karmiącej mi nie przeszkadza ale z drugiej strony kobiety noszą staniki i ich piersi są uznawane za miejsca intymne aż tu nagle ma dziecko i "cycek staje się butelką".
17. Dodane przez kobieta i matka, w dniu - 16-06-2019 15:54
Fundacja Arena i Świat w 2018 r. zorganizowała kampanię (&) żyj pełną piersią. Widzieliśmy fotografie. To było piękne. Siadanie zaś na krawężniku, byle jak najbardziej w centrum i na oczach całego miasta, piękne nie jest.
18. Dodane przez ja, w dniu - 16-06-2019 15:55
Jeszcze tylko douli tam brakuje.
19. Dodane przez popieram 5, w dniu - 16-06-2019 15:57
Słusznie pisze 5: z pierwszeństwem praw jak nie LGBT to matki karmiące.
20. Dodane przez FOTO, w dniu - 16-06-2019 16:13
A ja mam tylko pytanie - o co pani fotograf odbija światło z lampy błyskowej? Chyba, że to trik na ukazanie się jako bardziej profesjonalna osoba ;)
21. Dodane przez rysiek, w dniu - 16-06-2019 16:19
oddawanie moczu tez jest potrzebą naturalną czlowieka. Wiec co ? Moge zalatwić swoja potrzebe fizjologiczna na srodku rynku ??
22. Dodane przez Mila, w dniu - 16-06-2019 16:24
W karmieniu w miejscach publicznych nie ma nic złego, ale tylko pod warunkiem, że kobieta przykryje się apaszką, pieluchą czy czymkolwiek. Nie mam ochoty oglądać czyjegoś nagiego biustu. Tak samo jak nie mam ochoty oglądać zużytej pieluchy, a niestety niektóre mamy przewijają dziecko publicznie, również w restauracji przy jedzeniu, czego ostatnio byłam świadkiem. A w toalecie był przewijak...
23. Dodane przez Dżołana, w dniu - 16-06-2019 16:25
Jestem madką 2 małych bombelkuw i jestem oburzona jak ludzie czasami reagują na nas. Jako kobieta ktura wytwarza przyszłych obywateli tego kraju powinnam mieć większe prawa. Pewnego razu przypiliła mnie sytuacja no i co tu dużo mówić zrobiłam kupę pod drzewem w parku bo nie chciałam zabierać moim bombelkom pięknego spaceru. Jakiś starszy pan wyzwał mnie od świntuchy. Tak nie może być!!!111 My madki powinnyśmy robić to co chcemy, mamy przecież dzieci
24. Dodane przez Aaa, w dniu - 16-06-2019 16:41
No właśnie, oddawanie moczu też jest naturalne, a jednak nie przystoi robić tego w miejscach publicznych.
25. Dodane przez Miastowy, w dniu - 16-06-2019 16:41
To takie typowe popisy.Widziakam jedną Panią karmiąca w galerii i wiecie co? Nie patrzyła na dziecko tylko na to czy ludzie patrzą.Taki lans chyba typu patrzcie na mnie.No bez przesady komentarz już gotowy o co chodzi elka
26. Dodane przez Dam, w dniu - 16-06-2019 16:43
Wstyd a intymność to są dwie różne rzeczy.
27. Dodane przez Madka, w dniu - 16-06-2019 16:48
A mnie niepżeszkadza i nikomu niepowinno też. (...) się lambandziary jedne od prawdziwych kobiet kture som madkami i karmiom swoje bombelki.
28. Dodane przez Aneta, w dniu - 16-06-2019 16:51
Porównanie oddawania moczu,publiczne załatwianie potrzeb fizjologicznych z karmieniem dziecka piersią...serio???
29. Dodane przez yotuber, w dniu - 16-06-2019 16:56
Ludzie masakra co wypisujecie.  
Na ulicy teraz się gorszycie a kto z was nie był karmiony chociaż raz w publicznym miejscu gdy beczeliście jak syrena .
reklama
30. Dodane przez Tata, w dniu - 16-06-2019 17:29
Popieram i wspieram! Trzymajcie się Mamy:-)
31. Dodane przez Anioł_Struś, w dniu - 16-06-2019 17:47
Popieram panie. Jak ktoś ma z tym problem to niech się nie glapi tak, że mu ślepia z orbit wychodzą..
32. Dodane przez alex, w dniu - 16-06-2019 17:56
Wszystkie prymitywy które są oburzone karmieniem dzieci przez matki w miejscu publicznym powinni się pod ziemię zapaść ze wstydu. Sandały, skarpety i reklamówka z biedronki - tak was postrzegam...
33. Dodane przez Aga, w dniu - 16-06-2019 18:14
Kobieta karmiąca dziecko to bardzo naturalny odruch. Mnie też się zdarzyło karmić piersią malucha np. na spacerze w parku, ale zawsze miałam pieluszkę tetrową ze sobą, by nie odsłaniać za dużo. A co do innych potrzeb fizjologicznych, to jeśli idzie się z malutkim dzieckiem, które nagle woła "siusiu" to co wysadzacie malucha gdzie popadnie, czy szukacie ustronnego miejsca? Swoją drogą już nie raz widziałam nabombanych gości sikających na widoku, a takie zachowania was nie gorszą? Ja im zwróciłam uwagę.
34. Dodane przez EMA, w dniu - 16-06-2019 18:19
Wiele komentarzy mnie wręcz zszokowało. Ludzie opamiętajcie się. Jak można porównywać karmienie dziecka piersią z załatwianiem potrzeb fizjologicznych.
35. Dodane przez Wstyd za Leszno, w dniu - 16-06-2019 18:36
Leszno jest zacofane i tyle. Takie komentarze świadczą tylko o buractwie leszczynianiakow.
36. Dodane przez iwona, w dniu - 16-06-2019 18:44
mamuśkikarmimy w każym miejscu dzieci są najważniejsze,a tym co przeszkadza niech nie patrzą
37. Dodane przez do Dżoany, w dniu - 16-06-2019 19:00
ortografię wyssałaś z mlekiem "madki" jak karmiła Cię publicznie. Oby, "wytworzone" przez Ciebie "bombelki" będą mądrzejsza
38. Dodane przez ., w dniu - 16-06-2019 19:07
Tu chodzi tylko o to, że ostentacyjnie wchodzicie w drogę pozostałym spacerowiczom, klientom, gościom, pacjentom. Nikt wam nie zabrania karmić dzieci w miejscu ustronnym, chyba przez to lepszym i nie byłoby żadnego problemu. Ale nie...
39. Dodane przez Gdzie ja żyję?, w dniu - 16-06-2019 19:38
Gdy czytam niektóre komentarze, to od razu przypomina mi się film, gdzie kobieta ponoć do momentu urodzin nie wiedziała, że jest w ciąży. Gdzie i kiedy żyjemy? Polska - XXI wiek ... ttps://www.youtube.com/watch?v=z67iezy-Egc
40. Dodane przez o, w dniu - 16-06-2019 19:50
Naturalne mamy a dziecko gotujecie w sztucznej jednorazowej pieluszce zanieczyszczającej świat. Zużywacie 6 do 8 tysięcy pieluch dla jednego dziecka. Taka wasza naturalna hipokryzja.
41. Dodane przez sputnick, w dniu - 16-06-2019 19:54
Obecna władza tak podzieliła ludzi, że nawet karmienie piersią to temat polityczny.
42. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 16-06-2019 20:01
Soory, w kościele też ksiądz pozwoli!!!!!
43. Dodane przez Małgałet, w dniu - 16-06-2019 20:03
Mamuśki nie przejmujcie się, macie specjalne prawa. (...)
44. Dodane przez przestrzeń publiczna, w dniu - 16-06-2019 20:28
W przestrzeni publicznej ważni są wszyscy. Dalej idzie hałaśliwe zachowanie dzieci w kościele, w dużych sklepach (to jest czyjeś miejsce pracy), z całkowitym przyzwoleniem, wręcz akceptacją i satysfakcją, opiekunów. To są miejsca publiczne.
45. Dodane przez Gosć, w dniu - 16-06-2019 21:00
Cyganki zawsze tak robiły ale zawsze dyskretnie by obcy nie oglądali ich cycków.
46. Dodane przez powództwo ws karmienia piersią w restauracji, w dniu - 16-06-2019 21:15
Gdański Sąd Okręgowy: Karmienie piersią w miejscach publicznych wszak nie może naruszać praw podmiotowych innych osób ani przyjętych w tym zakresie norm społecznych i moralnych mówiła sędzia. tvpinfo 12.12.2016
47. Dodane przez Jaki Wy macie problem?, w dniu - 16-06-2019 21:20
Przecież to proste co nie jest przez prawo zabronione to jest dozwolone. Jest teraz gorąco, człowiek miał by ochotę na ławce w parku napić się piwa. Jednak przepisy się zmieniły i nie można. Co do wyskakiwania z cyckiem (czyt. piersią) w miejscu publicznym, przepisy się nie zmieniły i kodeks wykroczeń "mówi" - "Art. 140. 
Kto publicznie dopuszcza się nieobyczajnego wybryku, 
pod lega karze aresztu, ograniczenia wolności, grzywny do 1500 złotych albo karze nagany". 
Tak więc temat jest prosty, dopóki przepisy się nie zmienią, jeżeli się znajdzie chociażby jedna osoba która się zawstydzi lub karmienie jej się nie spodoba, to jest to wykroczenie. Amen
48. Dodane przez George, w dniu - 16-06-2019 21:23
Brawo dla wszystkich karmiących Mam Jesteście wspaniałe... 
Ps  
Januszki i Grazynki kupcie sobie okulary podczas karmienia żadna z matek nie biega z piersią wywalona po okolicy jak się nie podoba odwrócić głowy. A co do sesji zorganizujcie sobie swoje własne zdjęcia na Rynku z siatami z biedry i w sadałkach koniecznie w kolanowkach .
49. Dodane przez Mamakp, w dniu - 16-06-2019 21:28
Karmienie piersią jest naturalna czynnością dla dziecka - ono ani z siusiu, ani kupą ani piciem i jedzeniem nie poczeka - bo jest dzieckiem . Małym dzieckiem . Wiec nie rozumiem porównywania tego do fizjologi dorosłych , którzy jeśli są oczywiście zdrowi , to z wydalaniem i seksem mogą poczekać i zrobić to w ustronnym miejscu .
50. Dodane przez do 35, w dniu - 16-06-2019 21:28
Kilka głupich komentarzy to nie wszyscy,a Leszno liczy 65 tys,zawsze wszędzie tacy się znajdą
51. Dodane przez Matka, w dniu - 16-06-2019 21:32
A czy picie %% i palenie papierosów w miejscach publicznych jest ok? Dla niektorych tobtez jest fizjologia... Doroslemu czlowiekowi chybabidzie wytlumaczyc ze nie mozna a takiemu dziecku raczej nie. Nie rozumiem ciaglej nagonki i braku zrozumienia dla kobiet karmiacych ssoje dzieci... A osobom ktore tego nie popierają zapewne nie przeszkadzają filmy i gazety w ktorch kobiety maja odsloniete piersi... Zenada...
52. Dodane przez No cóż, w dniu - 16-06-2019 21:33
Sonda wyraznie pokazuje czy to sie podoba czy nie. Normalny ekschibicjonizm. Karmicie ok. Przynajmnie sie przykryjcie.
53. Dodane przez Matka karmiąca, w dniu - 16-06-2019 21:38
Jestem niezwykle podbudowana wynikami ankiety! Karmię drugie dziecko. Pierwszego nie karmiłam publicznie, bo się wstydziłam. Z drugim nie miałam już problemu, albowiem jest tak absorbujące, że lepiej z nim nie dyskutować i karmić, kiedy tego potrzebuje. Jednakowoż potrafię to zrobić w tak dyskretny sposób, że niejedna osoba się nabrała, myśląc, że dziecko po prostu śpi u mnie na rękach. 
 
A dla tych, którzy porównują karmienie piersią do oddawania moczu: matka karmiąca dziecko nie pozostawia po sobie takiego syfu i smrodu. Taka różnica...
54. Dodane przez tej, w dniu - 16-06-2019 22:11
Do 32 i 48 - wytlumaczcie - co jest zlego w noszeniu skarpet i sandalow. Jesli komus tak wygodnie to niech tak sobie chodzi. Po drugie co za roznica czy niesiesz reklamowke z Biedronki czy np z Tesco?
55. Dodane przez Pan, w dniu - 16-06-2019 22:24
Większość komentujących to (...). Jak można porównywać oddających mocz i uprawiających seks z kobietą która daje jeść dziecku? Jednak to naprawdę buraczany kraj. Pozdrowienia z Turcji
56. Dodane przez Elwira, w dniu - 16-06-2019 22:25
Proszę wszystkie mądre mamuśki, aby nie były tak złośliwe. Jestem zwolenniczką karmienia piersią, ale i to można zrobić bardzo kulturalnie, a nie ostentacyjnie.
57. Dodane przez Do 47, w dniu - 16-06-2019 22:42
Ale mnie rozbawiłeś. Karmienie piersią to nieobyczajny wybryk? Jeżeli nie podoba się karmienie piersią to nie patrz.
58. Dodane przez ELKA, w dniu - 16-06-2019 23:14
Dla tych co są tak bardzo "za"- gdzie tu jest zachowana higiena karmienia,w jaki sposób mama w warunkach "ulicy" przygotuje pierś aby zdrowo nakarmić maleństwo, kilka dni temu widziałam jak spocona mamusia z papieroskiem w ustach i komórką w ręce w samo południe,gdy tem. przekraczała 30st. karmiła swoje dziecko siedząc na ławce obok kosza na śmieci i przy ruchliwej ulicy 17 stycznia.Powiem wam,że byłam przerażona tym co widziałam.Jeżeli tak bardzo chcecie karmić piersią w "każdym miejscu i o każdej porze" róbcie to mądrze ,myślą o zdrowiu dziecka a nie tylko o swojej wygodzie czy pokazaniu się "jaka to jestem nowoczesna mama".
59. Dodane przez oli, w dniu - 17-06-2019 00:36
Dawniej też karmiłyśmy dzieci, ale nie ceremonialnie. Nie szłyśmy pod ratusz.Pewnego razu byłam zmuszona wyjść będąc w jednym z ogródków w Lesznie. Kobieta zaniedbana, głośna,wywaliła cyca jak wiadro i karmiła, po karmieniu zapaliła papierosa. Jednym słowem nowoczesna mama
60. Dodane przez Leszno zawróć / nawróć się, w dniu - 17-06-2019 01:17
Najpierw głosują za Koalicja Europejska a teraz porównują karmienie piersią z oddawaniem moczu Leszno co się z Tobą dzieje
61. Dodane przez ?, w dniu - 17-06-2019 08:10
Tu nie ma nic polityki tylko jest etyka, moralność i normy społeczne. BTW, czy jedna z pań z artykułu jest nauczycielką etyki?
62. Dodane przez ja, w dniu - 17-06-2019 08:11
Czasem widać karmienie dziecka z telefonem przy uchu i rozmowa telefoniczna.
63. Dodane przez Anger, w dniu - 17-06-2019 09:03
Ci co są w mniejszości wychodzą na ulice i usiłują coś udowadniać, wmawiać większości kto ma rację. Tak jest np. z LGBT. Po co te marsze równości? Hetero nie organizują takich parad. To samo jest z karmieniem piersią w miejscach publicznych. Matki, które tego nie robią nie afiszują się z tym. Kto jest normalny, nie odstaje od reszty nie musi do niczego przekonywać.
64. Dodane przez Mospy, w dniu - 17-06-2019 09:33
Mamuśki! Wasze dzieci to pępki świata!!! Sąsiedzi mają kota. Przychodzi pod ich balkon babka z dzieckiem. Dzieciak ryczy, bo kotka nie ma. Sąsiadka słyszy ten straszny płacz, wychodzi na balkon i pada pytanie: "Czy może pani przynieść kota, bo Iwo chciałby go zobaczyć?". Sąsiadka odpowiada, że kot śpi, czy je. Mamuśka nalega. Nie wskórawszy nic odchodzi obrażona. Inna mamuśka pyta, czy następnym razem może zadzwonić domofonem, gdy kota nie będzie na balkonie. Sąsiadka odpowiada, że kot to nie zabawka, nie atrakcja dla dzieci. Mamuśka nie rozumie dlaczego ta "okropna baba" nie chce sprawić przyjemności Brajankowi. Ludzie! Cały świat nie kreci się wokół waszych dzieci!
65. Dodane przez Dirty, w dniu - 17-06-2019 09:47
Myślę że ratusz jest tylko symbolem A nawet promocja Leszna ludzie nie przesadzajmy normalna rzecz! Pewnie są mamy które robią to na pokaz Ale większość karmi piersia z milosc
66. Dodane przez Piotr Kruk, w dniu - 17-06-2019 10:40
Mnie osobiście widok karmiącej matki w żadnym wypadku nie gorszy a wręcz cieszy. Swoją drogą 30 lat temu nie było to nic nadzwyczajnego, a w dzisiejszych czasach robi się z tego nie wiadomo co nie wiadomo po co. Swoją drogą jest wyrok bodajże SN, w świetle którego niektóre z głosów wyżej mogłyby by być uważane za przejaw dyskryminacji. Co poniektórzy powinni spuścić trochę powietrza i nie odmawiać matkom prawa do dyskretnego nakarmienia dziecka.
67. Dodane przez Mum, w dniu - 17-06-2019 11:14
Przecież na tych zdjęciach nawet nie widać piersi więc o co to hallo wielkie? Ludzie opanujcie sie
68. Dodane przez popieram 64, w dniu - 17-06-2019 11:30
Coraz częściej widzi się infantylne, niedojrzałe i niepoważne zachowania. Na ulicy słychać mówiących do dziecka: Misiu, Żabko. Cieszy się dzieckiem niedojrzałym i nam tłumaczy, że wcześniej niż od 7 roku życia do szkoły to absolutnie nie.
69. Dodane przez MarY, w dniu - 17-06-2019 11:32
Do komentarza 23 
Jak dla mnie jest Pani "maDką" roku, do teraz nie wierzę w to co przeczytałam. Mam tylko nadzieję że więcej Pani dzieci nie 
"wytworzy" bo przykładem Pani nie błyszczy. Polecam naukę na etapie szkoły podstawowej, zamiast wypisywania komentarzy z karygodnymi błędami.  
A pod drzewem Pani posprzątała? Czy nie było trzeba bo "maDką" jak się Pani określa wszystko wolno. 
Pozdrawiam
70. Dodane przez do 66, w dniu - 17-06-2019 11:33
Tak, chodzi o dyskretne nakarmienie dziecka, nic więcej a tutaj dyskretne nie jest.
71. Dodane przez monia, w dniu - 17-06-2019 11:53
chopy się niby gorszą a w nocy cichcem oglądają golizny na TV, to się nazywa chłopska dwulicowość
72. Dodane przez Do 63, w dniu - 17-06-2019 12:05
Z twojego kom wynika że jak wszyscy krzyczą z niewiadomego powodu a ja nie krzyczę to jestem nienormalny.
73. Dodane przez Do komentarza 72, w dniu - 17-06-2019 13:18
A gdzie tu brak dyskrecji ? Prosze mi napisać co niedyskretnego tam Pani widzi?
74. Dodane przez Anger, w dniu - 17-06-2019 14:24
72. Chyba mylisz mój komentarz z jakimś innym. Chodzi mi o to, że jeśli ktoś robi coś co według niego jest normalne, stosowne, zgodne z prawem i ogólnie przyjętymi normami to nie musi przekonywać innych, że tak jest. LGBT, którzy akceptują siebie nie potrzebują poparcia innych i parad równości, nie afiszują się ze swoją orientacją. A ta sesja zdjęciowa dotycząca karmienia piersią w miejscach publicznych ma do czegoś przekonywać, czyli nie ma pewności, czy takie postępowanie to coś dobrego, czy może niezbyt (co potwierdza wielu komentujących tutaj). Z właściwego zachowania nikt się nie tłumaczy i nie musi nikogo do niczego przekonywać. Karmienie piersią jest naturalne (ale nie piękne), godne naśladowania, ale nie w miejscach publicznych!!!
75. Dodane przez elo, w dniu - 17-06-2019 14:27
niektórzy tutaj najpiękniejszy widok jakim jest matka karmiąca uważają za niestosowny ale równocześnie nie przeszkadzają im parady zboczeńców na których widać znacznie gorsze sceny właściwie nie ma co porównywać te biedne dzieci które mają być niby tym widokiem zszokowane mają być równocześnie uczone między innymi masturbacji ogarnijcie się za nim nie nadążycie łapać pedofilów i innych zboczeńców no cóż taka wredna dwulicowość Polaków mnie nigdy taki widok nie przeszkadzał nie przeszkadza i nie będzie przeszkadzał a matki które mimo pewnie lekkiego skrępowania sie na to decydują darzę najwyższym szacunkiem i atencją pozdrawiam matki karmiące i żeby nie było wszystkie
76. Dodane przez do69, w dniu - 17-06-2019 14:33
Ten komentarz tzn.23 ktoś chyba napisał dla jaj
77. Dodane przez xxx, w dniu - 17-06-2019 15:00
Serce pęka jak się widzi w jakiej ciemnocie ludzie żyją.. jak można porównywać szczanie do karmienia młodego człowieka ?! Oczywiście, ze obie rzeczy są naturalne , ale toaleta jest przeznaczona do tej pierwszej , a nie drugiej ! Ludzie stuknijcie się w głowę , jak przyjdzie wam pomyśleć , ze dyskretne karmienie dziecka jest czymś obrzydliwym i niestosownym, bo odrzucające to jest wasze zacofane myślenie
78. Dodane przez ali, w dniu - 17-06-2019 15:51
Kom. 23 mnie przeraził, kobieta podstawowej ortografii nie zna, ale jak to nazywa "wytwarza dzieci", jednym słowem żal tych dzieci
79. Dodane przez Do 45., w dniu - 17-06-2019 17:22
Do 45. racja - Romowie robia to dyskretnie ! Czyli z kulturą ! 
A po drugie dlaczego tylko kościelne obrazki lansujecie ? Co to za projekt ? A Wyspiańskiego widzę nikt nie zna i o nim nie słyszał ?
80. Dodane przez Organizatorzy, w dniu - 17-06-2019 18:56

81. Dodane przez Haha, w dniu - 17-06-2019 19:03
spytalam mojego syna/ pelnoletni/ o stosunek do w/ w tematu. A temat wynikl bo pani na sniadaniu vis a vis nagle buch i zaczela karmic dwulatka. Odp. Syna" no chyba logiczne ze do restauracji nie przynosi swojego napoju i jedzenia" haha konkretne podejscie :-)
82. Dodane przez TeżMama, w dniu - 17-06-2019 21:00
Haha (komentarz 81.) a co z kary tej restauracji można podać 4/5-miesięcznemu dziecku, które nie ma jeszcze rozszeżonej diety? 
Bo zakładam, że nie przynosić też swojego mleka modyfikowanego w butelce, ani mleka matki w butelce... 
Czy zatem nie karmić dziecka niczym w czasie pobytu w restauracji? Zaplanować wyjście tak, żeby na pewno (tylko skąd mieć pewność?) dziecku nie zachciało się jeść i/lub pić? 
Czy jednak zostać w domu i nie gorszyć ludzi widokiem matki z dzieckiem w restauracji?
83. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-06-2019 22:04
Jeśli zachwiany delikwent przechyla na miejskiej ławeczce flaszkę z procentami, to jest to akceptowalne, bo dosyć powszechne? A jeżeli dziecku poda się pokarm w sposób naturalny, to jest to coś niestosownego? Dziwny to kraj, w którym ludzie publiczne karmienie dzieci za coś nieeleganckiego uważają.
84. Dodane przez nie, w dniu - 17-06-2019 22:49
Nie tylko w Polsce publiczne obnoszenie się z karmieniem piersią nie jest powszechnie akceptowane.
85. Dodane przez Do komentarza 84, w dniu - 17-06-2019 23:31
Nie znam żadnej kobiety karmiącej piersią która publicznie się z tym obnosi. Proszę nie dodawać ideologii do tej czynności . Kobieta karmi dziecko bo dziecko tego potrzebuje .
86. Dodane przez Kirk, w dniu - 18-06-2019 08:28
Najgorsze, że w tym wszystkim zapominamy o najważniejszym! DZIECKU! Wszyscy gadają o piersiach o zgorszeniu, a tu przecież chodzi o to, że CZŁOWIEK jest głodny i musi zjeść! Robicie z tego problem gdzie to w ogóle nie powinno podlegać dyskusji.
87. Dodane przez przyszla mama, w dniu - 18-06-2019 10:29
Jeśli moje dziecko bedzie głodne to je nakarmie gdzie będę. Najwazniejsze jest dziecko a nie to co pomyślą inni
88. Dodane przez Karmienmie piersią, w dniu - 18-06-2019 11:09
Tylko dewiant patrząc na Matkę karmiącą niemowlaka piersią jest zgorszony. Jakoś wcale nie czuję żadnego podniecenia jak widzę taki obraz, ani nie napadają mnie robaczywe i chore myśli jak widzę ciężarną kobietę.
reklama
89. Dodane przez Do 82, w dniu - 18-06-2019 11:18
Inne czasy. Nie przypominam sobie zebym chodzila do restauracji z niemowlakiem i tyle.
90. Dodane przez Do 82., w dniu - 18-06-2019 15:14
A kto każe matce z dzieckiem iść do restauracji? Dziecko można zostawić pod opieką kogoś innego, a jeśli nie ma takiej możliwości, to mówi się trudno i do restauracji nie idzie. Proste. Restauracja to nie miejsce dla niemowląt.
91. Dodane przez buli, w dniu - 18-06-2019 16:28
Jestem przeciwniczką karmienia piersią publicznie. To jest bardzo intymny moment zarówno dla kobiety, jak i dla dziecka.Poza tym nikt nie zwraca uwagi na te niemowlęta. Od zawsze karmienie piersią kojarzy się z ciszą, spokojem, ciepłym pomieszczeniem. A w miejscu publicznym jest hałas,za dużo bodźców jak dla takiego maleństwa. Oczywiści szanuję poglądy drugiej strony. To jest moje osobiste zdanie i ja nie karmiłabym piersią publicznie.
92. Dodane przez Dokladnie 90, w dniu - 18-06-2019 17:28
Popieram 90.
93. Dodane przez Do 88, w dniu - 18-06-2019 17:57
A kto tu o takich odczuciach pisze? Chyba jakis problem ze zrozumieniem tekstu pisanego. Tu jest podzial na tych co uwazaja to za niestosowne i na tych co takie publiczne obnazanie nie przeszkadza.
94. Dodane przez jo, w dniu - 18-06-2019 20:57
bez przesady to jak uprawiac seks w miejscu publicznym
95. Dodane przez Do 90 i 92, w dniu - 18-06-2019 20:58
A matka jest więźniem że musi siedzieć w domu z dzieckiem. Chce to wychodzę i karmie gdzie mi się podoba. A jak tobie nie odpowiada widok karmiącej matki w restauracji to siedź w domu.
96. Dodane przez JJJ, w dniu - 18-06-2019 22:25
Po co czytać komentarze wystarczy sprawdzić wynik ankiety i sprawa jest prosta
97. Dodane przez Mama_kobieta, w dniu - 18-06-2019 22:36
Jak czytam niektóre komentarze, zastanawiam się kim są ci ludzie??? Żyjemy w wolnym kraju, nie musimy się obnosić z karmieniem, ale szanujmy decyzje innych. Jeśli ktoś chce karmić piersią i może, to ze względu na Dziecko jestem za!!! Sama mam trójkę Dzieci i każde karmiłam powyżej roku i nie zmieniłabym tej decyzji. Popieram akcje w 100%
98. Dodane przez Matkalp, w dniu - 18-06-2019 22:57
Zabranianie wchodzenie dzieciom do restauracji to przejął dyskryminacji . To przedmiotowe traktowanie dzieci. To są tez ludzie- mali, bezbronni ludzie . I owszem - robią kupy i siku publicznie, piją mleko z piersi publicznie, potrafią krzyczeć i głośno płakać , bo nie radzą sobie z emocjami . I ufają nam- dorosłym . A Wy je wysyłacie do ubikacji jeść , zabraniacie wchodzić do restauracji, dopatrujecie się zgorszenia w akcji miłości ich matek do nich. Ci wszyscy, co tak głośno krzyczą NIE dla karmienia piersią -zastanówcie się skąd u Was takie emocje . Widok małego kotła wzbudza ciepłe uczucia, widok płaczącego człowieka wzbudza współczucie . Widok kobiety która karmi piersią nie powinien wzbudzać pogardy.
99. Dodane przez dawna matka, w dniu - 18-06-2019 23:36
30 lat temu (1989) ani 50 karmienie piersią na ulicy nie było wcale naturalne. Wtedy raczej nie doceniano piersią karmienia piersią. W miastach nigdy (nawet 100 lat temu) nie pozwoliły sobie na karmienie piersią na widoku publicznym. Na wsi zresztą też. Zawsze się to odbywało na boku, z dala od oczu ciekawskich.
100. Dodane przez do 98, w dniu - 18-06-2019 23:40
Tak, dziecko to mały bezbronny człowiek i odpowiedzialny rodzic dla swojego kaprysu nie powinien go ciągać po restauracjach. A jeśli dziecko tam płacze i krzyczy, to znaczy, że nie ma ochoty tam być, a egoistyczna mamuśka zmusza je do tego, żeby przebywało w miejscu pełnym hałasu i zarazków.
101. Dodane przez Do kom 100, w dniu - 19-06-2019 10:34
Małe masz pojęcie o dzieciach . One płaczą wszędzie - na placu zabaw, na spacerze tez . Powodów ich płaczu może być milion . Płytkie myślenie . Rodzice z dziećmi przez pare lat rodzicielstwa nie mogą wyjść z dziećmi nigdzie ? Rodzic zawsze stara się aby dziecko w jak najmniejszym stopniu zakłócało spokój innych . To mamy izolować dzieci od społeczeństwa ? A mi się wydaje, że ludzi którzy kochają dzieci i szanują jest znacznie więcej - wiec może powinny się izolować te antyspołeczne jednostki ?
102. Dodane przez Do 101, w dniu - 19-06-2019 10:47
A moze by tak wiecej sie skupic na dobrym wychowaniu dzieci? Restauracja to nie plac plac zabaw. Wiecej czasu poswiecajcie swoim pociecha a nie paluszkami w komorkach a dziecko robi co chce. Wieksze i grzeczna dziecko ktore wie jak winno sie zachowywac nikomu nie przeszkadza.
103. Dodane przez łoło, w dniu - 19-06-2019 12:40
KOMPLETNIE NIE ROZUMIEM PO CO TEN TEMAT - ZAWSZE KARMIONO I KARMIĄ I BĘDĄ KARMIĆ. KAR ZA TO NIE BYŁO. 
ALE RÓBCIE TO DYSKRETNIE !!!!!!!!!!!!!!!!!! 
BO NIE MAMY OCHOTY WAS OGLĄDAĆ. 
 
CZY POLSKA JUŻ ZUPEŁNIE ZWARIOWAŁA NA TLE DZIECIAKÓW ????
reklama
104. Dodane przez DO 3 HIPOLITA, w dniu - 19-06-2019 12:43
Serio porównujesz oddawanie moczu do karmienia dziecka? Ty nigdy niczego nie zjadłeś ani nie wypiłeś na ulicy czy w innym miejscu publicznym? Bo raczej to będzie adekwatne porównanie
105. Dodane przez Do 103, w dniu - 19-06-2019 15:24
Mysle ze nie o dzieciaki chodzi, tylko o to by pokazac ja tu rzadze i mozecie mnie cmoknac w ..... i to jest przykre zero manier zero wyczucia zero kultury.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj