Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Zdecydowanie więcej skarg od pacjentów
Raport NFZ
Zdecydowanie więcej skarg od pacjentów
15.04.2021. Radio Elka, Jarek Adamek
(Fot. Archiwum/nfz.gov.pl)
W ostatnim roku znacznie wzrosła liczba skarg pacjentów do Narodowego Funduszu Zdrowia – informuje wielkopolski oddział NFZ. Prawie dwukrotnie więcej skarg dotyczy podstawowej opieki zdrowotnej, pacjentom doskwiera zwłaszcza zła dostępność świadczeń spowodowana przez pandemię COVID-19.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zła dostępność do podstawowej opieki zdrowotnej to jedna z największych bolączek zgłaszanych także przez naszych słuchaczy podczas pandemii. Nie mogą oni często dodzwonić się do przychodni, nie ma też możliwości osobistego umówienia się na wizytę do lekarza rodzinnego. Potwierdza to raport wielkopolskiego oddziału NFZ. Znacząco bowiem wzrosła liczba skarg składanych do oddziału: w ubiegłym roku złożono ich 741, o prawie
200 więcej niż w roku 2019. Tylko w trzech pierwszych miesiącach tego roku zarejestrowano 252 skargi.
Największy przyrost skarg dotyczył podstawowej opieki zdrowotnej: ich liczba wzrosła prawie dwukrotnie: z 96 w 2019 do 185 w 2020 roku. Aż 159 osób poskarżyło się na świadczenia lekarzy. - W 120 przypadkach pacjentom nie podobała się jakość dostępu do świadczeń, czyli przede wszystkim: odmowa ich udzielenia, brak kontaktu telefonicznego lub bezpośredniego, czy wyznaczanie zbyt odległych terminów - informuje Marta Żbikowska-Cieśla, rzecznik prasowy WOW NFZ. Pacjenci miewają też problemy z opieką w tzw. wieczorynkach. W zeszłym roku do WOW NFZ dotarło 15 skarg na świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, a w tym na razie 6. Zażalenia są oczywiście rozpatrywane pod względem ich zasadności. - Nasi pracownicy sami sprawdzają podmioty medyczne, „wcielając się” w pacjentów i dzwonią do poradni POZ - mówi rzecznik NFZ.
Zapytana o region leszczyński Marta Żbikowska-Cieśla odpowiedziała, że sytuacja w POZach nie odbiega od średniej wojewódzkiej, lepiej natomiast wygląda sprawa lekarzy - specjalistów. - W 73% przypadków odbierali telefon od razu, tylko w jednym przypadku nie udało się nam dodzwonić - mówi. Jeśli chodzi o konsekwencje wyciągane przez Fundusz Marta Żbikowska-Cieśla przyznaje, że najczęściej są to upomnienia, mające na celu poprawę obsługi, w drastycznych przypadkach NFZ może jednak sięgnąć po kary finansowe.
Pacjenci, którzy chcieliby złożyć skargę na jakość świadczonych usług medycznych finansowanych przez NFZ mogą zrobić to albo pocztą tradycyjną, albo elektroniczną. Dane kontaktowe można znaleźć TUTAJ .
1. Dodane przez Gość, w dniu - 15-04-2021 11:23 00 Pozamykali się w przychodniach, bo im tak wygodnie, dodzwonić się ciężko, jak się dodzwonisz to nie ma szans na wizytę u lekarza, tylko teleporada. Co to jest? W jakich my czasach żyjemy? Skoro nie chcą Nas przyjmować i jest pandemia, to może nie powinniśmy płacić składek na opiekę zdrowotną, może wtedy się obudzą. My pacjenci i tak musimy latać prywatnie po lekarzach (bo podczas wizyty prywatnej nie ma pandemii a w NFZ-cie jest) bo oni nam nie pomogą. Żenada i tragedia ot co.
2. Dodane przez bumper, w dniu - 15-04-2021 12:36 00 Prym wiedzie chyba przychodnia Skarbowa przy tejże ulicy, problem o co kol wiek poprosić , panie pracujące w recepcji zamiast pomóc to nie nie nie i nie
3. Dodane przez p, w dniu - 15-04-2021 13:23 00 W ostatnich latach obydwie moje skargi do NFZ Poznań zostały nieuwzględnione, w tym odpowiedź na jedną polegała na próbie udowodnienia mojej winy w dostępie do leczenia. Nadmieniam, że wzorowa jest obsługa klienta w NFZ O/Leszno, wszystkie pokoje.
4. Dodane przez Obserwator, w dniu - 15-04-2021 13:45 00 Obsługa pacjentów w (...) bez empatii, szczęśliwe gdy nikt nie dzwoni i nic nie chce od nich. Na drugim biegunie jest np. obsługa pacjenta w przychodni (...). Młode, uprzejme i uśmiechnięte dziewczyny są przyjazne pacjentom i czują ich potrzeby. Dziwne bo obie firmy są prywatne i robią biznes na" pacjentach". Może NFZ ale nie z Leszna zrobi audit obsługi pacjentów (...)
5. Dodane przez Mat, w dniu - 15-04-2021 13:57 00 Przychodnie w Lesznie to jakaś porażka. Widać to także po akcji szczepien
6. Dodane przez Do 3, w dniu - 15-04-2021 14:23 00 Sygnalista. Trzeba zacząć od siebie. W szpitalu szukają wolontariuszy na covidowym.
7. Dodane przez ?, w dniu - 15-04-2021 15:00 00 Może ogłosić nabór na tajemniczych klientów NFZ (mystery service)?
8. Dodane przez ///, w dniu - 15-04-2021 16:17 00 Nie powinno być tak, że NFZ zachęca do pisania skarg. Sami powinni lokalizować i eliminować brak dostępności opieki zdrowotnej.
9. Dodane przez rita, w dniu - 15-04-2021 16:52 00 prawda jest taka NFZ w Lesznie padł wraz z pandemią
10. Dodane przez Do 5, w dniu - 15-04-2021 17:57 00 Nie tylko poradnie. Wejdź do geodezji coś załatwić. Stoi jakiś automat do biletów z kartka nieczynny to się pyt po co hskjest zepsuty. A wszystko to mam wysłać internetem bo tak nie zalatwie
reklama
11. Dodane przez Do 4, w dniu - 15-04-2021 18:10 00 Nie tylko tam obsługa do poprawki. Weź się spróbuj dostać do wydziału komunikacji żeby zarejestrować samochód. Tragedia. A weź się dodzwonić- to dopiero wyczyn
12. Dodane przez XYZ, w dniu - 15-04-2021 19:23 00 Na wieczorynce o 7:30 już żadnego doktorka nie zastaniesz, a płacimy im do 8:00 ! Dyrektorek szpitala przymyka na to oko. A może i oni kiedyś będą potrzebowali pomocy i nikogo nie zastaną? Znam taki przypadek. Leszczyńska lekarka potrzebowała pomocy na Chorwacji. Została potraktowana tak jak sami to robią. I to jak była zbulwersowana!
13. Dodane przez pacjentus, w dniu - 15-04-2021 21:08 00 Dlaczego poziom obsługi w Narodowym Funduszu Zdrowia w Lesznie uległ znacznemu pogorszeniu? Dlaczego pacjent próbujący wyjaśnić pojawiające się problemy jest traktowany jak intruz i spotyka się podczas rozmowy z bardzo niemiłymi komentarzami oceniającymi w NFZ. Dlaczego w Lesznie nie ma endokrynologów na NFZ? Dlaczego obecnie nie ma dostępu do pulmonologów - przecież ludzie chorują na płuca? Dlaczego niektóre przychodnie chcą zarabiać na ksero dokumentacji medycznej i żądają 4 złotych za jedną stronę ksero? Czy NFZ kontroluje tego rodzaju sytuacje, czy zniechęca pacjentów? Czy NFZ zgodnie z PRAWAMI PACJENTA pilotuje dostęp w szpitalu w Lesznie i innych placówkach medycznych w regionie do uzyskiwania kserokopii dokumentacji medycznej? Czy zawsze szczególnie w obecnej sytuacji pacjent ma możliwość uzyskania ksero drogą mailową, jeśli niektórzy lekarze, przychodnie nie mają maili? Czy udostępniane są wnioski umożliwiające otrzymanie dokumentów? Dlaczego WSZ w Lesznie nie udostępnia takich wniosków?
14. Dodane przez jędrzej, w dniu - 15-04-2021 21:17 00 w banku nasze kochane społeczeństwo zachowuje się zupełnie inaczej jak wchodząc do przychodni
15. Dodane przez 123, w dniu - 15-04-2021 22:12 00 NFZ to zbędna instytucja!!!
16. Dodane przez popieram 13, w dniu - 16-04-2021 09:05 00 Takimi sprawami powinien zajmować się takżeUrząd Miasta Leszna/sprawy ochrony zdrowia i odpowiednia Komisja Rady Miasta. Do listy pytań dokładam: czy myślimy o hospicjum stacjonarnym w Lesznie i poradni paliatywnej w ramach NFZ?
17. Dodane przez antyrydzyk, w dniu - 16-04-2021 20:33 00 Nie byłem za PO i nie jestem za PIS i za żadną inną partią. Czasami tak raz na tydzień o 19.30 oglądam pisowską propagandę na TVP1 aby się pośmiać z nich. Dziś usłyszałem,że Niemcy są bardzo niezadowoleni z tego,że my tyle już zarabiamy w Polsce ,że nie chcemy już pracować u nich ? Normalnie padłem na tapczan i prawie się posikałem ze śmiechu. A mój kuzyn w poniedziałek za dwa tygodnie jedzie do Niemiec do pracy bo za 2500 netto.to już nie może dłużej uciągnąć w tym kraju na garnuszku u prywaciarza w Rydzynie.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.