Budowa i działanieKiedy warto kupić silnik diesla a kiedy benzynowy? |
15.06.2021. Radio Elka | ||
Na co wpływa wybór silnika? Gdy kierowca decyduje się na kupno własnego pojazdu, to zwraca uwagę na wiele elementów, w tym także na silnik. Spora część ludzi woli wysokoprężny, o którym można poczytać na stronie: https://motoklub.pl/silnik-wysokoprezny. Jest to tzw. ropniak. Swoją popularność zawdzięcza niższym opłatom za paliwo w porównaniu z silnikiem benzynowym. Gdzie używa się silników wysokoprężnych? Można powiedzieć, że niemal wszędzie, bo nie tylko w samochodach, ale także w wielu innych urządzeniach. Często montuje się je w sprężarkach powietrza, pompach. Można go także spotkać w statkach czy w lokomotywach. Ten silnik jest wydajniejszy od benzynowego, przez co stał się dla niego sporą konkurencją. A przez lata zdobył niemałą popularność wśród użytkowników, zwłaszcza w latach 50. ubiegłego wieku. Uważano wtedy bowiem też, że samochody z wbudowanych silnikiem wysokoprężnym są bardziej wytrzymałe podczas jazdy. Dbano bowiem o to, by eliminować wszelkie usterki i zadbać o odpowiednie działanie motoru. Budowa i działanie silnika Silnik z zapłonem samoczynnym posiada kilka charakterystycznych elementów, tj. wał korbowy, wałek rozrządu, koło zamachowe, przekładnię redukcyjno-nawrotową. Do tego znajdzie się tutaj korbowód, wstępną komorę spalania, a także popychacz czy kadłub. Istotna jest też głowica, dźwignia zaworowa, filtr powietrza czy wtryskiwacz. A trzeba jeszcze zwrócić uwagę na pompę wtryskową, laskę popychacza oraz zawór rozrządu. Gdy silnik je posiada, można powiedzieć, że jest wysokoprężny. A jeśli chodzi o samo działanie, to warto mniej więcej to wiedzieć, gdy prowadzi się pojazd z takim rodzajem silnika. Najważniejszą sprawą jest to, że wymaga mieszanki paliwa i powietrza, tak samo jak silnik benzynowy. Jednak nie jest konieczna iskra do zapłonu. Proces uruchamiania silnika wygląda następująco. Na początek powietrze, które jest zasysane, będzie sprężane w cylindrze, a następnie podgrzewane do temperatury 700-900 stopni, co doprowadzi do zapłonu, gdy tylko zostanie wtryśnięty olej napędowy. Uruchamianie silnika zimą Istnieje powszechna opinia, że zimą trudniej jest odpalić silnik diesla. To prawda, że niska temperatura może wpłynąć na pracę jednostki napędowej i doprowadzić do tego, że odpalenie silnika będzie znacząco utrudnione. Wtedy przydadzą się świece żarowe. To właśnie do nich przed rozruchem dopływa napięcie, co umożliwia odpalenie silnika. Jaki silnik warto wybrać? Od lat kierowcy zastanawiają się, który z silników wybrać? Czy lepiej sprawdza się silnik wysokoprężny? A może w danym wypadku o wiele lepiej postawić na benzynowy, który także ma swoje zalety. Dyskusja toczy się już od wielu lat i pewnie nieprędko zostanie zakończona. Jest to związane z tym, że oba silniki mają swoje plusy i minusy. Dlatego najlepiej przyjrzeć się im i dobrać silnik do swoich własnych, codziennych potrzeb. Jeśli chodzi o silnik wysokoprężny, to często można go bowiem spotkać w świecie motoryzacji. Jest wykorzystywany od niemal stu lat i ponad połowa pojazdów w Polsce z niego korzysta. Po latach ciągłej pracy udało się wyeliminować wiele problemów, jakie na początku występowały w tego typu jednostkach napędowych. Obecnie wiele osób chwali je za pewność i niezawodność działania każdego dnia. Jak widać silnik to ważny element każdego samochodu i trzeba zadbać, by był dopasowany do potrzeb kierowcy. Tylko wtedy jest w stanie dobrze się sprawdzać i być tym, czego dany człowiek potrzebuje w swoim życiu. Gdy zatem brakuje mu wiedzy na temat silników, powinien skonsultować się ze znajomym mechanikiem lub kimś, kto dobrze orientuje się w świecie motoryzacji i jest w stanie doradzić właśnie w tej kwestii. Zatem przekonajmy się o tym już dzisiaj. |
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
|
reklama
reklama