Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Listopada 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Delfin, Jan, Konrad,
Leonard
Do końca roku 35 dni.
Start arrow Leszno arrow Ekstraliga wymaga odwodnienia i plandeki

Kolejna inwestycja na stadionie

Ekstraliga wymaga odwodnienia i plandeki

25.06.2021. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Ponad milion złotych będzie musiał wydać samorząd Leszna na budowę odwodnienia liniowego na Stadionie Smoczyka. - Szukamy sposobu na obniżenie tego wydatku – zapewnił prezydent Łukasz Borowiak tłumacząc, że to warunek spółki PGE Ekstraliga, choć sam się z nim nie zgadza.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wymóg budowy odwodnienia liniowego torów żużlowych to pomysł zarządu PZMot, który dał właścicielom obiektów cztery lata na jego zrealizowanie. Okres ten dobiega właśnie końca. - Od przyszłego roku odwodnienie będzie warunkiem
dopuszczenia do rozgrywe
k - przyznał podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Leszna Łukasz Borowiak. Prezydent Leszna zapewnił, że nie zgadza się z takimi warunkami. - Budowa odwodnienia wiąże się z jeszcze jednym wymogiem, zaopatrzenia się w plandekę przykrywającą tor, w Polsce jest tylko jeden producent takich plandek, co powoduje że samorządy będą miały problem z ustawą o zamówieniach publicznych - wyjaśniał radnym. Chodzi o to, że nie będzie można szukać tańszego wykonawcy w drodze przetargu, w którym może konkurować kilka podmiotów.

Problemem jest też cena budowy odwodnienia - według gotowego już projektu może ono kosztować ok. 1,2 miliona złotych. -Poprosiliśmy projektanta o to, żeby znalazł sposób na obniżenie kosztów - zapewnił Borowiak - przed nami dyskusja na ten temat, zajmiemy się tym podczas posiedzenia jednej z komisji Rady Miejskiej.

 
Komentarze (172)
1. Dodane przez Miasto prywatne, w dniu - 25-06-2021 12:58
Miasto nic nie musi. Musi prywatny klub sportowy. Chcą spełniać kryteria ekstraligowe, niech płacą. Poza tym nigdzie nie jest napisane, że Leszno musi mieć klub w ekstralidze. Dosyć już pompowania miejskiej kasy w tę studnię bez dna. Aeluję do rajców miejskich o rozsądek w tej sprawie.
2. Dodane przez fan, w dniu - 25-06-2021 12:59
to szukać kasy i na Unię, bo to jest wartość dodana dla Leszna
3. Dodane przez Mikrus, w dniu - 25-06-2021 13:04
Czyli nie będzie basenu otwartego, akwawitu, tylko będzie sypiąca się starówka, galerie handlowe i unia. Żałość
4. Dodane przez zaborowianin, w dniu - 25-06-2021 13:05
zaczyna się PR-owskie działanie i zabiegi ,żeby lepiej wypaść w oczach mieszakańców , a po jakimś czasie i tak klepnie , bo nie ma wyjścia  
zastanawia tylko szczegółowość podanych faktów i kosztów producentów..... 
a w przypadku basenu nie wiemy z czego składa sie kwota 150tys zł 
pozdrawiam
reklama
5. Dodane przez rodzic, w dniu - 25-06-2021 13:07
Czy to prawda, że budowa odwodnienia spowoduje likwidację boiska na stadionie i nasze dzieci nie będą miały zimą gdzie trenować piłki bo z tego co słyszałam to ma tak być.
6. Dodane przez Do kom 1, w dniu - 25-06-2021 13:10
Stadion jest miasta, dziękuję miłego dnia.
7. Dodane przez Michał, w dniu - 25-06-2021 13:12
Jak ten wydatek ma się do faktu, że zabrakło pieniedzy na otwarcie basenu miejskiego na czas wakacji??
8. Dodane przez asdf, w dniu - 25-06-2021 13:17
jak nas nie stać to nas nie stać. proste.
9. Dodane przez Merytoryczny hejter, w dniu - 25-06-2021 13:22
Jak prezydent podpisywał bez przetargu umowę na wynajem pomieszczeń biurowych od spółki Akapit, to wtedy się nie przejmował ustawą o zamówieniach publicznych.
10. Dodane przez on, w dniu - 25-06-2021 13:22
było na to 4 lata ale wódz sie teraz obudził.
11. Dodane przez spółka, w dniu - 25-06-2021 13:23
udziałowcy zrobią zrzutke i już.
12. Dodane przez Przeminęło z wiatrem, w dniu - 25-06-2021 13:27
Plandeka to się w Przysiece paliła, teraz jej nie ma.
13. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 25-06-2021 13:34
Słyniemy z Unii ale jakim kosztem? Jakie dochody przynosi klub?
14. Dodane przez tomek, w dniu - 25-06-2021 13:40
Niech ten cały klubik pokryje 50%. Głównie to on z niego korzysta! A jak się nie podoba to powiedzieć im papa.
15. Dodane przez Paweł, w dniu - 25-06-2021 13:46
Wiadomo o tym już od 4 lat, pytanie co unia poczyniła w tej sprawie? Unia Leszno jest spółka akcyjną no to po co miasto pcha grube miliony w spółkę, która nie należy do miasta. Unia chcę jeździć niech płaci, brakuje im kasy no przepraszam bardzo każdemu brakuje. Ale zwykłemu Kowalskiemu miasto nie da. Ktoś powie reklama dla miasta no dobrze, ale która telewizja to pokazuje? Żadna darmowa (mowa o tvpis) tego nawet w darmowej tv nie pokazuję wolą popełnię na Euro pokazywać. Zuzel fajny sport, ale drogi i niszowy taka jest prawda, a pchanie kasy w widzimisię Stępniewskiego i Szymańskiego wydaje się bez sensu. Bez odwodnienia i tak Unia dostanie licencję.
16. Dodane przez Hej, w dniu - 25-06-2021 13:48
Jako kibic żużla mówię dość. Państwa, miasta, powiaty nie mogą sponsorować sportu zawodowego, bo to jest równorzedne z okradaniem ludzi z pieniędzy, których to kompletnie nie interesuje. Skoro ekstraliga wymaga milionowycj nakładów, a spółki Unia Leszno na to nie stać to niestety musimy dać sobie spokój z najwyższą klasą rozgrywkową. Widocznie małe Leszno musi jeździć w 1 lidze.
17. Dodane przez asdjofjasiodf, w dniu - 25-06-2021 13:50
Budżet miasta na 2021 r. to 449 mln zł, z czego: 
 
331 mln - miasto 
158 mln - powiat 
 
Ale rezerwa "na wszelki wypadek" to już tylko 7 mln zł (5 mln miasto, 2 mln powiat). Nie ma miejsca na tak kosztowne niespodzianki w dobie pandemii, gdzie należy liczyć się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów w każdej chwili.
18. Dodane przez Podatnik, w dniu - 25-06-2021 13:50
Komentarz nr w pełni popieram.
19. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 25-06-2021 14:06
Jeszcze nie zapłacony wjazd na stadion a już się szykuje nowy wałek na którym będzie można wykonawcę puścić z torbami. Zastanówcie się zanim przystąpicie do przetargu, chyba że macie armię prawników.
20. Dodane przez Bolo, w dniu - 25-06-2021 14:06
Popieram kom. nr. 1. Jeżeli PZM wydaje takie zalecenia to również powinien przekazać również środki (czytaj kasę). Gdyby wszystkie miasta (prezydenci i prezesi klubów) posiadające kluby ekstraligowe odmówiły wykonania bzdurnego zalecenia to PZM mógłby zagrać sobie na fujarce. Nigdzie nie jest zapisane, że Leszno musi mieć klub żużlowy w tej klasie rozgrywkowej. A zarząd PZM (wiele etatów) istnieje przecież dzięki klubom, nie tylko żużlowym. Obecny zarząd nie potrafi utrzymać działalności gospodarczej (ośrodki szkolenia, naprawy samochodów itp) na poziomie sprzed kilku lat. Panie Prezydencie proponuję trochę odwagi i zbojkotować ten bzdurny nakaz. Nadmienię, że przez 50 lat byłem członkiem i działaczem PZM (opłacając składki) ale widząc co ostatnio tam się dzieje wypisałem się z tej organizacji. Miasto ma kłopoty z utrzymaniem basenu dla dzieci w okresie letnim, a tu taki dodatkowy wydatek na stadion).
21. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-06-2021 14:08
No tak na nic nie ma pieniędzy, basenu nie ma na odkryty basen tez miał być zamknięty bo pieniędzy nie ma ale na zuzel to są pieniądze, przecież to jest jakaś przesada ile jeszcze pieniędzy ma nas kosztować ten wiejski pseudo sport. 7 osób chce jeździć w kółko to niech się na to złożą! Przecież to w ich interesie jest! Czy jak ja w pracy coś potrzebuje np. samochód to miasto mi go również zakupi?
22. Dodane przez niech zapłaci za to prezes UL, w dniu - 25-06-2021 14:12
a nie miasto
23. Dodane przez do Miasto prywatne, w dniu - 25-06-2021 14:14
A czyj jest stadion? Klubu czy Miasta.
24. Dodane przez Paweł, w dniu - 25-06-2021 14:16
zaraz mi chyba żyłka pęknie
25. Dodane przez Julek, w dniu - 25-06-2021 14:18
Prywatny klubik za pieniądze podatnika a kogo to obchodzi czy on się z tym zgadza czy nie zgadza
26. Dodane przez alfons66, w dniu - 25-06-2021 14:19
A co miastu do tego , wiem że stadion należy do leszna ale to unia praktycznie z niego cały czas korzysta i to przez unie ten warunek. Nich jeżdżą w innym mieście i po problemie.
27. Dodane przez do 2, w dniu - 25-06-2021 14:23
To niech fajni zrobią zbiórkę i pomogą klubowi. Mieszkam w Lesznie ponad 30 lat i na żużlu byłem raz jakieś 15 lat temu. W ogóle mnie ten sport nie interesuje i nie widzę powodu aby miasto dawało pieniądze na prywatny klub sportowy.
28. Dodane przez jar, w dniu - 25-06-2021 14:24
popieram kom. 1 !!!!
29. Dodane przez berk, w dniu - 25-06-2021 14:29
Podpowiedź dla projektanta - mod murawą pobudować drenaż rozsączający typu skrzynkowego
30. Dodane przez Miks, w dniu - 25-06-2021 14:29
Leszno nic nie musi. Widać po decyzjach ze w mieście brak pieniędzy klub wynajmuje stadion i tak za grosze jeśli chce funkcjonować i zarabiać to niech sibie zrobi odwidbienie i plandekę. Jeśli prezydent i rada zrobia to za nich to ja żądam dla każdego obywatela miasta Leszna bilet za darmo na mecze a jeśli nie to niech robią sami albo zabierają zabawki. W innym przypadku pogonić całe towarzystwo z ratusza
31. Dodane przez sebaPL, w dniu - 25-06-2021 14:31
Niech się złożą ci co z tego obiektu najwięcej korzystają czyli prywatny klub sportowy unia L.
32. Dodane przez Olo, w dniu - 25-06-2021 14:33
Zaorać to i spokój będzie.
33. Dodane przez sebaPL, w dniu - 25-06-2021 14:34
Niech się złożą ci co z tego obiektu najwięcej korzystają czyli prywatny klub sportowy unia L.
34. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 25-06-2021 14:38
Stadion jest miasta, zgoda. Jednak odwodnienia potrzebuje prywatny klub żużlowy, nie miasto. Proszę bardzo i szczęść Boże.
35. Dodane przez v50, w dniu - 25-06-2021 14:43
Jestem współfinansującym wydatki miasta Leszna.  
Nie ma mojej zgody na taki wydatek i prawdopodobnie nie ma takiej zgody zdecydowanej większości mieszkańców miasta (czytaj finansujących) na taki wydatek. 1.2 mln zł można przeznaczyć na inne wydatki. Niech składają się udziałowcy klubu, żużlowcy (zapisy w kontrakcie), kibice (cegiełki, podwyżka cen biletów).  
ZDECYDOWANIE NIE!
36. Dodane przez tak pamiętam, w dniu - 25-06-2021 14:43
Przypominam sobie jedno z niedawnych posiedzeń komisji rady miasta na temat planu budżetu miasta na rok 2021. Radni pytali po kolei wszystkich dyrektorów jednostek miejskich na temat planu budżetu 2021. Szkoda, że nie są w każdej chwili dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej protokoły z posiedzeń wszystkich komisji rady miasta. Wydaje mi się, że zapytany przez radnych dyrektor MOSiR podczas tej komisji powiedział, że nie ma żadnych planów zakupowych ani inwestycyjnych.
37. Dodane przez BlackCat, w dniu - 25-06-2021 14:45
Przecież to jest prywatny klub ! Znowu Panie Borowiak chcesz ładować kasę w tą Unie? Nie przeginaj człowieku, nie jesteśmy Gorzowem, Częstochową czy Toruniem. Po ulewach mecze i tak się nie będą odbywać, bo zawsze może padać w trakcie. Ten sport to dramat.
38. Dodane przez Paweł, w dniu - 25-06-2021 14:48
A czlowiek idzie z dzieckiem na plac zabaw w zoo i zeby zaciska bo wie ze obok poszlo 2,3 mln zl , a urzadzenia porosniete mchem i zurzyte .Wystarczyłoby umyc i odmalowac ale ludzie odpowiadajacy za to miasto ma w nosie mieszkancow wydajac pieniadze z ich podatkow na ich widzimisie.dosc juz matactwa w tym miescie
39. Dodane przez odn. 5, w dniu - 25-06-2021 14:55
Na której sesji rady miasta pan prezydent powiedział, że ekstraliga żużlowa wymusza/zaleca/prosi/zobowiązuje likwidacje boisk piłkarskich na stadionach żużlowych. Czyli na miejskim stadionie chyba już nie ma i nie może być boisko piłkarskie.
40. Dodane przez xcvb, w dniu - 25-06-2021 14:57
Specjalnie mowa późno, na ostatni dzwonek, żeby wymusić pieniądze. Czym to się różni od przemocy?
41. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-06-2021 14:59
Samorząd będzie musiał wydać?? Nie wierzę... Niech mnie ktoś uszczypnie!
42. Dodane przez to, w dniu - 25-06-2021 15:00
Przecież to nie jest sportowy klub miasta. To jest Unia Leszno Sportowa Spółka Akcyjna. To jest problem prywatnej firmy. Czy radni tego nie widzą?
43. Dodane przez klik, w dniu - 25-06-2021 15:01
1mil bedzie musiał wydac samorzad. ok niecg wydaje a fakture przesłać Unia Leszno S.S.A. bo to dla nich.  
swoją drogą mln sie znajdzie ale już 150 tys na otwarcie basenu nie.  
normalnie kabaret.
44. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 25-06-2021 15:04
Czy takie same wymogi są w każdym innym kraju, w którym jest speedway? Jakie efekty przyniosły działania stowarzyszenia? https://elka.pl/content/view/96180/80/
45. Dodane przez jasnowidz, w dniu - 25-06-2021 15:05
No co jak na co ale na szlakę to Łukasz kasę zawsze znajdzie ;)
46. Dodane przez Przypominamy, w dniu - 25-06-2021 15:06
Panie Prezydencie! Przypominamy Pana słowa - muszę dbać o dochody miasta! https://elka.pl/content/view/101052/80/ Czyżby Unia była z tej dbałości o dochody miasta wyłączona? Jakim prawem? Proszę to powiedzieć wszystkim uczciwie!
47. Dodane przez Ab, w dniu - 25-06-2021 15:10
Popieram kom 1 i bardzo dobry nr 20.
48. Dodane przez Franek, w dniu - 25-06-2021 15:10
tak o, kolejny milion na prywatny klub z kasy miasta, ... a hołota niech płaci coraz większe podatki, żeby włodarze dostawali wejściówki do strefy VIP na mecze i bawili się za darmo.
49. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 25-06-2021 15:11
Czasami widzę w mieście czysto ubrane, starsze osoby, które grzebią po śmietnikach, zbierając puszki i butelki. Kiedyś jedną z takich pań zapytałem w parku na co jej brakuje i powiedziała, że zbiera na leki, bo starcza jej ledwo na przeżycie. A na co zbierają działacze i zawodnicy prywatnego klubu żużlowego?
reklama
50. Dodane przez Fan, w dniu - 25-06-2021 15:21
Dziś info że Lublin nowy stadion.a My z taką ilością mistrzostw teraz tym bardziej 4 razy z rzędu i nie szło wykorzystać sytuacji i szukać w ministerstwach kasy na budowę nowego stadionu..taki klub taka historia...Wstyd !!! Wstyd !!!! Wstyd!!!!
51. Dodane przez Do 27, w dniu - 25-06-2021 15:22
Że Ciebie żużel nie interesuje,to co nas kibiców to interesuje.żużel w Lesznie to religia i interesuje to tysiące ludzi w Lesznie i całym regionie. Unia to najbardziej utytulowany żużlowy klub,a wiejskim pseudo sportem do kom 21 to sobie możesz nazwać swój wiejski klubik w klasie okręgowej piłki kopanej.
52. Dodane przez Ja, w dniu - 25-06-2021 15:23
Też poproszę bo prowadzę prywatkę i przydałoby się trochę grosza !?!
53. Dodane przez 777, w dniu - 25-06-2021 15:25
Do kom.49 Na wille i wypasione bryki ITD
54. Dodane przez Czy to możliwe?, w dniu - 25-06-2021 15:25
Gdy czytam o takiej zależności miasta od klubu, to przypomina się lekcja historii o czasach feudalnych. Bo to nie wygląda jak sponsoring, lecz jak wasalstwo. Tylko inwestyturę, czyli hołd lenny i przysięgę na wierność klubowi chyba przegapiłem. Chyba, że to było wtedy gdy Prezydent powiedział "Z Unią Leszno na dobre i na złe" https://elka.pl/content/view/81689/613/
55. Dodane przez genek, w dniu - 25-06-2021 15:27
Co mnie to obchodzi jako mieszkanca.Miasto ma dbac o mieszkancow o ich  
potrzeby i bezpieczenstwo.Prywatny klub niech dba sam o siebie szukajac sponsorow a nie pieniedzy z naszych podadkow.Moze trzeba szukac oszczednosci w zarobkach osob funkcyjnych.Miasto nie potrzebuje plandeki ani odwodnienia tylko nowych nawierzchni drog i ulic.Potrzebujemy czystych placow i ternow zielonych.Wszystko idzie nie w tym kirunku.Jezeli klubu nie stac na nowe inwestycje mowi sie trudno.A tak na marginesie to panowie prezesi klubow robia wszystko bez dyskusji co nakaze im centrala bo kibice zaplaca.ZENADA
56. Dodane przez Parafraza, w dniu - 25-06-2021 15:32
Mieszkańcu Leszna Idź na mecz, Twoje pieniądze już tam są.
57. Dodane przez Czy, w dniu - 25-06-2021 15:36
Pan Prezydent przedstawił radnym miasta protokół z długich negocjacji z SSA Unia Leszno w tej sprawie? Widać w tym protokole jak walczy jak lew o finanse miasta i jak postarał się, aby klub przejął na siebie większość tych wydatków? Czyż nie powinno to tak wyglądać?
58. Dodane przez Zuzi, w dniu - 25-06-2021 15:37
Przeciez klub dostanie dużo więcej pieniędzy z rekordowej kwoty od tv wynegocjowanej spokojnie starczy na 4 odwodnienia a ty prezydencie wara od naszych pieniędzy które są mieszkańców bo już za dużo sobie pozwalasz. Nie rob się jsk prezes rządzącej partii bo ci mieszkańcy podziękują
59. Dodane przez wielkopolanin, w dniu - 25-06-2021 15:38
Chce się mieć żużel nr 1 w Polsce no to trzeba poświęcić potrzeby kulturalne całego miasta i tyle. Prawda jest taka ,że Leszno jest za małym miastem żeby bez problemu finansować taki luksus jak żuzel. Komercyjny sport jest chorendalnie drogi i bez bogatego milionera lub korporacji powoduje jedynie poważne problemy finansowe dla miasta. Widać to swietnie po tym jak szuka sie kilkaset złotych na napełnienie woda basenu a miliony dla prywatnego klubu idą lekką reką.
60. Dodane przez BlackCat, w dniu - 25-06-2021 15:40
Miasto zarośnięte jak na peryferiach, a chcą ładować forsę w plandeki i inne wynalazki. Tragedia
61. Dodane przez ADAM, w dniu - 25-06-2021 15:41
Ludzi piszący taki głupoty typu miast da cos zabierze , nie maja pojęcia jak to działa . Zobacz na to z innej strony . Jakie korzyści dla miasta są z jednego meczu . Tłumy ludzi zostawia duże pieniądze , a co za tym idzie podatki
62. Dodane przez Do kom 2, w dniu - 25-06-2021 15:41
Jaka wartość dodana? Obliczył Pan ?  
Jak chcą jeździć to niech się na wydatki składają. Jak kibice chcą oglądać to bilety w górę i się kasą znajdzie .Leszno to nie tylko Unia .A jak się nie podoba to wynająć stadion gdzie indziej i będzie po kłopocie. Miasto ma dosyć wydatków bieżących. W ostatnich dniach dowiadujemy się ze MOSIR jest nie wydolny finansowo i potrzebuje kolejnych dotacji .Takich i tym podobnych problemów aż nadto w Lesznie .Nie powinniśmy dofinansowywać sektora prywatnego.
63. Dodane przez do 44, w dniu - 25-06-2021 15:47
Stowarzyszenie chyba nie powstało, bo nie widać w google.
64. Dodane przez nie, w dniu - 25-06-2021 15:48
Nie zgadzam się, żeby nasz samorząd był bankomatem ligi żużlowej.
65. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 25-06-2021 15:49
A co nas interesuje wasza żużlowa religia? Zróbcie sobie zrzutkę na tacę wśród wiernych, a nie zabierajcie dzieciom i emerytom.
66. Dodane przez Kosiarz, w dniu - 25-06-2021 15:56
Trawniki czyt. Haszcze byście doprowadzili do porządku. Bo tylko przy głównych trasach jest wykoszone i nie tłumaczyć się brakiem ludzi
67. Dodane przez Ech..., w dniu - 25-06-2021 15:59
Nasz droga Unia i nasz Prezydent mają wyjątkowo zdolność zniechęcania mieszkańców do siebie. Proszę przyszłego kandydata na Prezydenta Leszna, aby zadeklarował jakiego sportu jest fanem? Chętnie zagłosuję na takiego, który nie nie jest fanem żużla lecz brydża sportowego albo szachów. Tam przynajmniej koszty utrzymania będą niższe. Ktoś policzył ile miasto wydało na Unię w tym wieku?
68. Dodane przez ala, w dniu - 25-06-2021 16:02
dlaczego my mieszkańcy Leszna mamy dokładać do prywatnego klubu??? jeśli samorząd dołoży z naszych pieniędzy to należy go odwołać wraz z prezydentem !!
69. Dodane przez do kom. 53, w dniu - 25-06-2021 16:05
Gdyby to były tylko pieniądze z klubu i od prywatnych sponsorów, to niech i swoimi samolotami latają. Ale jeśli są to również pieniądze miejskie, gdy rosną długi, a na wiele spraw nas nie stać, to takie drogie fury będą budziły sprzeciw i niezadowolenie.
70. Dodane przez Znamy już te krokodyle łzy., w dniu - 25-06-2021 16:07
W mojej ocenie to manewry które i tak zakończą się w jeden przewidywalny sposób !
71. Dodane przez Noname, w dniu - 25-06-2021 16:10
Czy wiadomo chociaż ile razy w roku takie odwodnienie będzie potrzebne? Mamy chociaż średnio 2-3 razy w roku takie opady, przed ważnymi zawodami, z którymi trudno sobie poradzić? I jakie będą koszty konserwacyjne takiego rozwiązania? Ile pieniędzy trzeba będzie przez to dodatkowo co roku wydawać?
72. Dodane przez ciekawy, w dniu - 25-06-2021 16:10
Nie czaje...Klub prywatny, zawodnicy i organizator robią kasę, a miast ma płacić?!coś się chyba komuś pomyliło. Jeśli klub nie ma kasy, niech sprzeda drużynę i niech ten żużel w Lesznie się skończy
73. Dodane przez do kom. 61, w dniu - 25-06-2021 16:13
Te tłumy ludzi zastawiają pieniądze miastu, czy klubowi? Napisz konkretnie jakie podatki płaci SSA UL do miasta?
74. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 25-06-2021 16:30
To są jaja jak berety. MOSiR nie chce otworzyć basenu dla mieszkańców Leszna, bo nie ma pieniędzy (150 tysięcy), a lekką rączką samorząd zamierza wydać milion złotych na odwodnienie liniowe stadionu służące zawodnikom żużlowym. Klub który w ubiegłym roku dostanie około 6 milionów złotych za transmisję żużlową wyciąga kasę od zadłużonego po uszy miasta
75. Dodane przez 51, w dniu - 25-06-2021 16:38
BREDNIE
76. Dodane przez szarak, w dniu - 25-06-2021 16:38
Ludzie ! Co byście tu nie pisali to i tak wiadomo już teraz ,że Borowiak tą kasę znajdzie na to całe odwodnienie i plandekę dla prywatnej spółki sportowej . Zobaczycie za jakiś czas jak się będzie nam mieszkańcom tłumaczył na portalu dlaczego to musiało być zrobione :)
77. Dodane przez xl, w dniu - 25-06-2021 16:51
Chcą chłopcy jezdzić i zarabiać czy nie ? To niech zrobią ściepę razem z swymi działaczami i kibicami i po sprawie. A od pieniędzy miastowych to wara .
78. Dodane przez Mmmmm, w dniu - 25-06-2021 17:05
Biorą kasę z transmisję od tv to na plandekę wystarczy
79. Dodane przez ups, w dniu - 25-06-2021 17:27
Borowiak swego czasu tak opowiadał o partnerstwie publiczno -prywatnym. No to ma. Leszno daje stadion, prywatny SSA 1,2 mln zł i WSZYSTKO PASUJE! Marzenia Borowiaka spełnione , wymagania ekstraligi spełnione, Leszno nie traci, prywatny SSA wykazał się, że jest wiarygodnym partnerem( prawda panowie właściciele SSA jaka to wartość dodana?)Normalnie Unia Leszno SSA partnerem Ekstraligi na wieki.
80. Dodane przez Jac, w dniu - 25-06-2021 17:27
Jak nie ma skąd podnieść ceny biletów na dwie stówy ci co tak bardzo chcą żużla niech płacą dlaczego mają płacić ludzie których żużel nie interesuje
81. Dodane przez M, w dniu - 25-06-2021 17:32
Niech żużlowcy złożą się na taką inwestycję. Chcą jeździć po torze to niech płacą nieudaczniki.
82. Dodane przez Johny Rambo, w dniu - 25-06-2021 17:49
Jako kibic żużla również nie jestem za tym żeby tyle kasy pchać w fanaberie PZM. Tyle lat nie było to potrzebne to po co to teraz robić. To są niewyobrażalne pieniądze. Jakby wszyscy się postawili że nie będą tego robić to PZM zmieniłby zdanie. A jeśli nie zmieni to trudno nie musimy być w ekstralidze. I tak ten żużel zrobił się nudny. Twarde tory, zero ścigania.
83. Dodane przez żużlowy kibic, w dniu - 25-06-2021 17:58
Leszno i region to żużel. Leszno to żużel, żużel to Leszno.Komu się nie podoba,a to jest nieliczna grupa to wyjazd z Leszna.Tysiące mieszkańców są za Unią na zawsze z pokolenia na pokolenie i nikt tego nie zmieni.
84. Dodane przez Do 38 Pawel, w dniu - 25-06-2021 17:59
Problem o którym piszesz jest w tym,że szefowie MZZ nie mają zielonego pojęcia o dbałości obiektów,o dbałości o zieleń odpadają się tylko do zwolnienia.Ale czy to świetni radni widza????
85. Dodane przez Darek PL, w dniu - 25-06-2021 18:13
Żadnej kasy dla Unii.Już wystarczy
86. Dodane przez dokąd zmierzamy, w dniu - 25-06-2021 18:33
W innych miastach Wielkopolski myślą o rozwoju, samorządowcy wymieniają doświadczenia na temat działalności miast a w Lesznie żadnych dyskusji, do jakiego miasta zmierzamy. W Lesznie albo żużel (prezydent) albo konferencja Leszno po traktacie wersalskim (zastępca prezydenta, dziś w tv). Leszno cywilizacyjnie cofa się i wygasza.  
 
Jutro pierwszy dzień wakacji szkolnych. Jaką ofertę na lato dla dzieci i szkolnej młodzieży przygotował Miejski Ośrodek Kultury i Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji?
87. Dodane przez Pełen stadion!, w dniu - 25-06-2021 18:36
Ilu mieszkańców miasta Leszno chodzi na żużel? Myślę, że z 2tysie to jest max. Z czego 500 fanatycznych. Trochę nie fair, że Leszno czerpie profity z promocji miasta poprzez żużel kosztem reszty województwa, wiesz ocb.
88. Dodane przez xxxxx, w dniu - 25-06-2021 18:54
Do kom.83 Pijusie jakie TYSIĄCE ??? Moja rodzina i znajomi nie mamy zamiaru tą całą twoją łunie L. więcej już utrzymywać z naszych podatków. A Borowiak niech się tym razem porządnie zastanowi nim kolejny raz przeleje jakąś kasę miejską na tą prywatną spółkę .
reklama
89. Dodane przez Do kom 87, w dniu - 25-06-2021 19:03
Na ostatnim meczu z Częstochową mimo obstrzezen było dobre 6 tys.Gdy będzie można wpuścić wszystkich chętnych to będzie jak zawsze 10,15 tys,a jak pojadą w finale jak zawsze ponad 20 tys.Jeśli twierdzisz,że w Lesznie interesuje się tylko 2 tys to śmieszny jesteś. Żużlem w Lesznie interesuje się tak naprawdę ponad połowa miasta,choć wielu woli oglądać w TV.Leszno i region żyje żużlem. Leszno sobie i tak poradzi,bo żużel jest tu mocno zakorzeniony od 1938 i ma najwięcej tytułów, medali,jedyna królowa ma się czym chwalić!
90. Dodane przez Do 87, w dniu - 25-06-2021 19:20
Spokojnie,pojadą w finale to jak zawsze będzie pełen stadion,a chętnych i tak zawsze jest więcej, ale stadion mimo,że duży i tak nie pomieści wszystkich chętnych. Pamiętam finał w 2007 na stadionie był nadkomplet 26 tys,a chętnych było 15 tys więcej.
91. Dodane przez On, w dniu - 25-06-2021 19:21
Remontuje itp właściciel czyli miasto proste. A dzięki zuzlowi przynajmniej Polska i Swiat wie gdzie jest Leszno. Połowa komentujących mieszka i dzierzawi mieszkania, ciekawe czy wy odnawiacie bloki czy właściciel
92. Dodane przez Tomek, w dniu - 25-06-2021 19:22
Jak by się wszystkie kluby postawiły to żaden PZMot nikogo nie zmusi
93. Dodane przez Mam prawo głosu., w dniu - 25-06-2021 19:26
W Lesznie jest potrzebny prezydent i rada miejska która oddzieli finansowanie spółki akcyjnej, bo tłumaczenie że to promocja miasta zmęczyła już chyba najbardziej zagorzałych zwolenników.
94. Dodane przez Zrobić sondę, w dniu - 25-06-2021 19:45
Elka !!!!!! 
 
 
Może w Większości Artykułów zrobić sondę kto  
 
Za !!!!!!! 
 
Kto  
 
Przeciwko !!!!!  
 
Będzie przejrzyście !!!!
95. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-06-2021 19:49
Czy to się komuś podoba czy nie, temat i tak będzie klepnięty. Miasto sfinansuje koszty, jakie powinien ponieść prywatny klub sportowy. W tym miejscu zasadnicze wydaje się zadanie pytania, jakie oszczędności i kroki zostały podjęte przez okres czterech lat, aby przygotować się na ten wydatek? Raczej nie wierzę w to, że zainteresowani nic w temacie nie zrobili. 
 
Najlepiej byłoby się zbuntować w kilku żużlowych miastach i mieć gdzieś ten wymóg. Miał być żużlowy okrągły stół, zdaje się nasz prezydent był tam głównodowodzącym, ale chyba nic z tego nie wyszło. Może działacze PZMot przejrzeli by na oczy. Tworzy to niebezpieczny proceder, ponieważ byle jaki ich kaprys, który zostanie wpisany do regulaminu, będzie obligował kluby do ponoszenia kolejnych kosztów. A te cały czas rosną. A taki niebezpieczny proceder już trwa, ponieważ jest tylko jeden dostawca plandek. Skoro tak jest, to producent ma monopol i może dyktować ceny wg własnego widzimisię bo nie ma konkurencji, ale też musi mieć jakieś bardzo dobre układy w PZMot, że taki pomysł z plandekami się w ogóle pojawił w głowach włodarzy.
96. Dodane przez do kom. 83, w dniu - 25-06-2021 19:55
Kim ty jesteś, że śmiesz ludziom narzucać skojarzenia ze swoim miastem i jeszcze bezczelnie pisać im żeby opuścili swoje rodzinne miasto?? Więcej kultury i mniej buty! Chcesz ludziom dyktować co mają myśleć i gdzie żyć?? Lepiej się z kibicami piłkarskimi dogadajcie, bo ciągle zamazujecie nawzajem te swoje bazgroły i wyzywacie wzajemnie od najgorszych. Jak smarkacze, które tych z sąsiedniego podwórka nie potrafią polubić.
97. Dodane przez Życie, w dniu - 25-06-2021 19:55
A tak nawiasem: Ile płaci UNIA za korzystanie z całego kompleksu stadionowego!!!. Pewnie jakieś grosiki. A do tego dostaje dotacje z naszych podatków od Miasta. Na to my nie zgadzamy się. Ulice, uliczki, przejścia i wiele innych miejsc jest zaniedbanych bo nie ma mamony, a na to widzimisię Unii ma być kasa. Obrośli w piórka chłopaki i trochę woda się wylewa.
98. Dodane przez Do 88, w dniu - 25-06-2021 20:05
Trolliku, podpisujący się Z Leszna.Sam napisałeś tu połowę negatywnych komentarzy, a że Ty nie chodzisz na żużel to wiemy . TY jesteś zawsze ze wszystkim co się dzieje w Lesznie na NIE.Ale twoje zdanie nie liczy się nic.
99. Dodane przez do kom. 94, w dniu - 25-06-2021 20:07
Guzik, a nie przejrzyście. Sonda niczego nie wyjaśni. Pamiętam jak była sonda bodajże w sprawie nazwy Rondo Inka. Kibice z Leszna przez FB skrzykiwali zaprzyjaźnionych kibiców z innych miast żeby głosowali w tej sondzie. Z tego co pamiętam m.in. Głogów wtedy chętnie potwierdzał udział w głosowaniu. Tacy niby lokalni patrioci, a przeciwko mieszkańcom swojego miasta, armię zaciężną ściągnęli z innych terenów.
100. Dodane przez do kom. 91, w dniu - 25-06-2021 20:12
Pokrętna logika. Jeżeli remontuję mieszkanie, to czerpię z tego korzyści. Bo albo zarabiam na wynajmie, albo sam dla siebie warunki życia poprawiam. A tutaj my wszyscy płacimy, nawet ci najbiedniejsi, ale poprawiamy warunki tylko grupce majętnych osób.  
 
Nie wie o Lesznie cała Polska, tylko Polska żużlowa. Poza tym co z tego, że wiedzą, gdzie leży Leszno? Co takim miastom jak Bełchatów, czy Radom, że ja wiem, gdzie leżą?
101. Dodane przez do kom. 89, w dniu - 25-06-2021 20:17
Tak, jestem jednym z tych, którzy interesują się żużlem w Lesznie. Wiesz jak bardzo się interesuję? Sprawdzam kiedy jest mecz, żeby wiedzieć kiedy okolic stadionu unikać. Raz po raz sprawdzam też wynik meczu i składy leszczyńskiej drużyny, żeby wiedzieć, czy kolega krytykuje zawodnika z Leszna, czy z innego miasta?
102. Dodane przez PL, w dniu - 25-06-2021 20:22
Stadion miejski czyli na naszym garnuszku wcale nie musi oznaczać finansowania celowych inwestycji pod komendę PZM-otu z budżetu Leszna! 
Telewizja gwarantuje klubom ekstra-ligowym wiele milionów za prawo do relacji i to właśnie z tych środków S.A. Unia Leszno, za zgodą właściciela - miasta Leszna będzie mogła dokonać tej pracy z nakazu! 
Kryjom szukał oszczędności na ograniczaniu statutowych obowiązków spółki wobec mieszkańców, w zarządzanym MOSiR-em Leszno i to były towarzyskie tematy/operaty w nieoficyjalnych rozmowach Zarządu Leszna z właścicielami Unii Leszno?! 
Kto kontroluje skuteczność działań spółek miejskich?! 
Radni też będą chodzić za darmo na baseny, lodowiska czy inne imprezy miejskie? Ich decyzje o tym świadczą?!
103. Dodane przez Do kom 100, w dniu - 25-06-2021 20:31
Leszno jest doskonale znane z żużla, szybownictwa,pokazów lotniczych,są też inne kluby w ekstraklasie jak futsal.Twiom tokiem myślenia, kto wie gdzie leży np.Sieradz,który się z niczym nie kojarzy,a jest większy od Leszna i tak by można wymieniać wiele miast.
104. Dodane przez do kom. 95, w dniu - 25-06-2021 20:33
Będzie obligował kluby do ponoszenia kolejnych kosztów? Może i kluby, ale niektóry kluby przerzuciły koszt na miasta.
105. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 25-06-2021 20:39
WARA OD NASZYCH PIENIĘDZY Z PODATKÓW !!!!!!! 
Prywatna firma sama sobie poradzi albo zwija majdan. 
Jest w Lesznie wiele innych dyscyplin gdzie dzieciaki czekają na dotacje która pozwoli dojechać na zawody. SKANDAL!!!!!
106. Dodane przez Unia, w dniu - 25-06-2021 21:41
Tylko Unia!
107. Dodane przez Ania, w dniu - 25-06-2021 21:49
Wszyscy mieszkańcy Leszna powinni wyjść na ulicę z protestem,bo i tak zrobią pewnie co będą chcieli. Bo ileż to można finansować, wszystko zarośnięte,miasto zaniedbane,nic w tym mieście nie ma. Młodzi ludzie uciekają z miasta, sami staruszkowie za chwilę zostaną.
108. Dodane przez do kom. 103, w dniu - 25-06-2021 21:51
Teraz już nie napiszę, że to pokrętna logika tylko, że to (prawdopodobnie) celowa manipulacja i wprowadzanie ludzi w błąd. Sieradz jest większy od Leszna?? Przecież łatwo sprawdzić, że ma 42 tys. tysiące mieszkańców, a Leszno ma prawie 64 tys. mieszkańców. Po co więc piszesz bzdury?  
 
A skoro już podałeś przykład tego miasta, to zauważ, że ma ono przychód roczny na poziomie 217 mln zł, a Leszno ma prawie 490 mln zł. Tyle tylko, że Sieradz ma zadłużenie na poziomie 19%, a Leszno prawie 50%. I to tylko te bezpośrednie. Bo z pośrednim ma ok. 60%. Dostrzegasz różnice?
109. Dodane przez Do kom 13, w dniu - 25-06-2021 22:06
Policz czas Antenowy. Ile razy w TV jest powiedziane Leszno !! Jakby nie Unia to by w TV nasze miasto nie było wymienione nigdy. Przelicz ten czas na pieniądze :) jeśli potrafisz
110. Dodane przez inka, w dniu - 25-06-2021 22:07
w najlepszym wypadku miasto może wydać zgodę na inwestycję we własny stadion przez użytkujący go klub... Leszna nie stać na basen za 150 tys czyli nie stać też na milion wpakowany w piach i trawę... no chyba że Prezydent przedstawi wyliczenia, że np z tego zainwestowanego miliona w ciągu kilku lat zwróci się np dwa miliony...
111. Dodane przez do kom. 109, w dniu - 25-06-2021 22:31
Już kiedyś v-ce Prezydent próbował tak tłumaczyć rzekome korzyści. Ale dla mnie to totalnie nieakceptowalne tłumaczenie, bo nikt nie potrafi tego czasu antenowego przekłuć na realne korzyści dla miasta. Jedynie klub na tym może zyskiwać. Poza tym czasami nazwa była kojarzona z negatywnymi wydarzeniami.
112. Dodane przez Tomek, w dniu - 25-06-2021 22:34
Prowadzę działalność gospodarczo w zakresie sieci wod- kan za 200 tys. Zrobię tom robotę.
113. Dodane przez do kom. 109, w dniu - 25-06-2021 22:37
Z tym czasem antenowym jak trochę tak jak z kaloriami. Słone chipsy, paluszki też mają kalorie. Tylko, że zwane są puste, bo nic pożytecznego z nich nie wynika. Ale niektórzy je nadal zachwalają.
114. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 25-06-2021 22:44
Wole by pieniądze poszły na coś pożytecznego, a nie znowu na Unie. Miasto ma inne wydatki, niech te pieniądze zainwestuje w akwawit, by znowu był basen dla mieszkańców. A za to niech zapłaci Unia albo PZN skoro takie coś wymyśla. Mówicie, że Unia to reklama, a jaką antyreklamą jest zamknięty basen? To jest wstyd dla miasta...
115. Dodane przez Do kom 108, w dniu - 25-06-2021 22:51
O przepraszam,miałem na myśli Siedlce,które liczą ponad 70 tys i z niczym się nie kojarzą. Takich miast,które z niczym się nie kojarzą jest wiele.Leszno ma zadłużenie na poziomie 43 %,A najbardziej zadłużone miasta na poziomie 98 % . Widzisz różnice ? W Lesznie żużel zawsze był i będzie,bo to więcej znaczy w Naszym Kraju jak sport,a Unia to żużlowa potęga!
116. Dodane przez do kom. 114, w dniu - 25-06-2021 22:56
No, może jednak nie przekonujmy nikogo, aby Polski Związek Narciarski albo Polski Związek Niewidomych za to miał płacić ;)
117. Dodane przez Marek, w dniu - 25-06-2021 22:56
Zamykać stadion otwierać basen!!!
118. Dodane przez Olek, w dniu - 25-06-2021 23:19
Od 6 lat mieszkam w prawie dwukrotnie większym mieście w innym sąsiednim województwie. Jak pytają mnie skąd pochodzę to nikt nie wie gdzie jest Leszno. Za to wszyscy wiedzą gdzie jest Sława bo to popularna tam miejscowość urlopowa. I tyle jest ze znajomości miasta dzięki żużlowi. Nikt nie widział, nikt nie słyszał. Miasto nie powinno pakować w to kasy bo jak widać korzyści żadnych.
119. Dodane przez JARO, w dniu - 25-06-2021 23:22
ZROBIC REFERENDUM I POGONIC PREZYDENTA !!! NIECH GO UNIA PRZYGARNIE NA ETAT BO W MIESCIE SIE WYPALIŁ!!! CZY WSZYSCY W LESZNIE SĄ FANAMI ŻUŻLA??????? CZY NIE MOŻE BYĆ NORMARLNIE TYLKO ZUŻEL ZUŻEL 1200000 NA STADION SIE ZNAJDZIE A 150000ZŁ BYŁ PROBLEM1!!1 NA STADIONIE PANDEMI NIE MA WSZYSCY BEZ MASECZEK OBOK SIEBIE GDZIE SANEPID ???
120. Dodane przez do kom. 115, w dniu - 25-06-2021 23:32
Dobrze, Panie Jarząbek ;) 
Swoją drogą ciekawe, że Siedlce z niczym się nie kojarzą, a w 2019 roku z noclegów tam skorzystało ponad 54 tys. osób, w tym ponad 10 tys. z zagranicy. W Lesznie w tym czasie tylko ok. 11 tys. osób, z czego tylko niecałe 2 tys. z zagranicy. Nawet podczas ubiegłorocznego lockdownu, gdzie ilość turystów w Siedlcach spadła o ponad 40%, było ich i tak kilka więcej niż w Lesznie. Pewnie przypadkowo tam przechodzili. Z tragarzami ;) 
 
To, że jakieś miasto Tobie się nie kojarzy, to nie znaczy, że nie potrafi przyciągnąć do siebie skutecznie ludzi. I to bez tak "cennego" czasu antenowego. 
 
Źródła danych: 
https://warszawa.stat.gov.pl/opracowania-biez(...)lcach-w-2020-r-,115,2.html 
https://www.leszno.pl/Dane__o_miescie.html
121. Dodane przez Buncywal, w dniu - 25-06-2021 23:35
A pamiętacie artykuł o stadionie ze schody trzeba też wyremontowac
122. Dodane przez Kontroli!, w dniu - 25-06-2021 23:37
A ja myślę, że tymi niekontrolowanymi wydatkami miasta powinien się wreszcie zająć NIK. Od razu zrobi się czysto i przejrzyście. Wtedy decydenci dwa razy pomyślą zanim zrobią dobrze komuś za pieniądze podatników.
123. Dodane przez Pracodawca prywaciarz, w dniu - 26-06-2021 00:33
Ja tez potrzebuje dla swojej firmy 1 mln złotych. Czy Samorząd tez mi się dołoży ????
124. Dodane przez Do 20, w dniu - 26-06-2021 01:30
Przeciez w przyszłym roku kazdy klub dostanie po 7 milionow.
125. Dodane przez Kibic, w dniu - 26-06-2021 02:52
Zaorać basen i inne nonsensy, TYLKO UNIA!!
126. Dodane przez dokąd zmierzamy?, w dniu - 26-06-2021 05:27
W innych miastach Wielkopolski myślą o rozwoju, samorządowcy wymieniają doświadczenia na temat działalności miast a w Lesznie żadnych dyskusji, do jakiego miasta zmierzamy. W Lesznie albo żużel (prezydent) albo konferencja Leszno po traktacie wersalskim (zastępca prezydenta, w tv). Leszno cywilizacyjnie cofa się i wygasza.  
 
Dziś pierwszy dzień wakacji szkolnych. Jaką ofertę na lato dla dzieci i szkolnej młodzieży przygotował Miejski Ośrodek Kultury i Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji?
127. Dodane przez odn. 111, w dniu - 26-06-2021 05:29
To tłumaczenie korzyści przypominało nic innego jak mowę obrońcy wydatków a nie troskę o miasto.
128. Dodane przez Abc, w dniu - 26-06-2021 06:55
Bardzo lubię dyskusję o obniżaniu kosztów,a później okazuje się, że za te drobne 1mln200 nikt się nie chce podjąć wykonania i trzeba dorzucić kilka setek tysięcy.
129. Dodane przez Do 109, w dniu - 26-06-2021 06:55
Sugerujesz, że czas antenowy przynosi korzyści dla Leszna podaj jedną ? Ile powstało miejsc pracy, ile wybudowano dróg, przeszkoli, a no ZERO ! Więc nie ma realnych korzyści a co rok średnio dwa miliony idą w błoto ! Dobry gospodarz widzi zależność między pieniędzmi, które zainwestuje i które się zwrócą !
130. Dodane przez Tyka, w dniu - 26-06-2021 07:05
A ja się pytam.Jakie są korzyści z promocji miasta przez żużel?Jakie?
131. Dodane przez Grzech, w dniu - 26-06-2021 07:30
Basen dla młodzieży otworzyć a nie wydatki na dziadowski pseudo sport
132. Dodane przez Zauha, w dniu - 26-06-2021 07:58
Łolac tom Unie, a kase pżeznaczyc na cros w Zaborowie.
133. Dodane przez edward, w dniu - 26-06-2021 09:18
dot.13 kom.O to zapytaj właściciela tylko ze on uzna ze to tajemnica handlowa
134. Dodane przez anon, w dniu - 26-06-2021 09:22
Żużel promuje Leszno...ale wśród kibiców żużla którzy i tak wiedzą gdzie ono leży. I co z tego wynika? Nic. Większość ludzi w PL nie wie co to żużel bo ich to nie interesuje, więc też o Lesznie się nie dowiedzą. Potem i tak prezydent decyduje którego inwestora chce wpuścić, a którego nie bo to on decyduje o ofercie czy działka będzie uzbrojona czy nie i on subiektywnie ocenia kto jest wiarygodnym inwestorem a kto nie. A co się dzieje w tle można się domyślać. 
Skończy się na tym, że wybory w Lesznie wygra ten, którego pierwszym punktem programu będzie ban na kasę dla Unii. 
 
Dużych inwestorów interesuje, jaką działkę dostaną, jak daleko do eski. Jakie duże miasto, ile bezrobocia jakie zwolnienia z podatków lokalnych.
reklama
135. Dodane przez do kom. 127, w dniu - 26-06-2021 09:27
Dokładnie miałem takie samo odczucie. Wtedy jeszcze - z tego co pamiętam - ten pan pełniąc już funkcję v-ce prezydenta, nie był jeszcze wykreślony z KRS jako członek zarządu Unii.
136. Dodane przez mgr inż. Adam T., w dniu - 26-06-2021 09:49
Chyba Was p........o. Czy tam jest ktoś normalny? 
Szpital potrzebuje pieniędzy, a na bzdety chcecie wydać.
137. Dodane przez Egon, w dniu - 26-06-2021 09:56
Żadnych pieniędzy na Unię to jakaś przesada to dziura bez dna razem z Borowiakiem
138. Dodane przez Szczerbaty, w dniu - 26-06-2021 10:37
To może mi miasto zasponsoruje mi implanty bym godnie je reprezentował jako mieszkaniec Leszna z pełnym uzębieniem skoro pompuje publiczne pieniądze na prywatny klub ..........
139. Dodane przez do 118, w dniu - 26-06-2021 10:39
to napisz jakie to miasto Olku,trollku,podpisujący się Z Leszna,a także jako Inka i wieloma innymi imionami i wyrazami.To trollu gdzie w końcu mieszkasz w Kościanie,czy w Górze,czy w mieście dwukrotnie większym od Leszna.Leszno jest doskonale znane nie tylko z żużla,ale także z szybownictwa,baloniarstwa,pokazów lotniczych.Jest też futsal w ekstraklasie.
140. Dodane przez Proponuję, w dniu - 26-06-2021 10:45
Kiedy opozycyjny radny zapytał merytorycznie co ma Leszno w zamian za 400k które daje na klub to zakrzyczeli go. Przed wyborami proponuję opozycji zrobić solidny sondaż ilu wyborców z miasta jest za żużlem, klubem i finansowaniem tego wszystkiego z budżetu a ile jest przeciw lub ma to w d... Może priorytety mieszkańców uległy zmianie a grupa fanatyków nie jest tak liczną a tylko głośna
141. Dodane przez wydatki miasta, w dniu - 26-06-2021 10:53
Pan Prezydent Borowiak - ( & ) 18 mln zł miasto wydało w okresie 10 lat na modernizację tego stadionu. (&) [Protokół z Sesji Rady Miasta Leszna, 27.02.2020 r. str. 40/77]
142. Dodane przez do kom. 135, w dniu - 26-06-2021 11:03
Niedawno pan poseł A.Szłapka nazwał urząd Prokuratora Generalnego adwokaturą rządu (Pan Prokurator Generalny prosił, żeby go nie obrażać. Nie jest adwokatem. Jest prokuratorem). Spróbujcie napisać, że odpowiednio nie jest tak w Lesznie.
143. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 26-06-2021 11:10
a jak ta ekstraliga zażyczy sobie złotego dachu na stadionie bo inaczej się obrazi to też miasto zrobi??? a może niech ta liga sobie jeździ w innych miastach... przecież żużel istnieje tylko w kilku miastach i tylko w nich są kibice i to się nie zmieni... może czas się postawić???
144. Dodane przez popieram 134, w dniu - 26-06-2021 11:15
I dlatego w Lesznie prezydentem powinien być ktoś w rodzaju obecnej pani Burmistrz Góry albo pani Prezydent Ostrowa Wielkopolskiego. Gdyby moja osoba kandydowała na prezydenta miasta Leszna, pierwszym punktem programu wyborczego byłoby uwolnienie mieszkańców od wydatków na sport prywatnej firmy żużlowej.
145. Dodane przez popularność żużla, w dniu - 26-06-2021 12:21
Popularność żużla. Jakiś czas temu w teleturnieju Jeden z dziesięciu padło następujące pytanie: jaką dyscyplinę sportu reprezentuje Janusz Kołodziej (podpowiedziano tytuły lub nagrody). Padła odpowiedź: zapasy.
146. Dodane przez Kibic żużla, w dniu - 26-06-2021 12:24
Haloooo....w przyszłym roku UNIA LESZNO S.S.A. ma otrzymać 4-5 milionów złotych z tytułu praw telewizyjnych i umowy ze sponsorem tytularnym rozgrywek - dlaczego z tej kwoty nie może sfinansować lub znacząco partycypować w tych wydatkach?!?! Zaznaczam, że jestem kibicem żużla, ale w obecnej sytuacji chyba są ważniejsze wydatki dla kasy miasta..........
147. Dodane przez do kom. 128, w dniu - 26-06-2021 12:36
Liczy się wrażenie, jakie chce się zrobić na innych :)
148. Dodane przez do kom. 140, w dniu - 26-06-2021 12:41
Nie wiem czy chodzi o rozmowę byłego radnego, Pana Marka Wachowskiego z byłem sternikiem klubu - Panem Dworakowskim, ale pamiętam taką sytuację. Prezes wtedy wyglądał na oburzonego, że ktoś mu się każe tłumaczyć, co ma miasto z tych pieniędzy, które klub dostaje.
149. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-06-2021 12:58
Czasami odnoszę wrażenie, że ta nasza droga Unia ma jakąś tajemniczą moc przyciągania. Gdy władze miasta i radni słyszą tą nazwę, to jak zaklęci na wszystkie wydatki się zgadzają. Tak jakby na nich jakiś strach nagle padał lub coś w rodzaju pomroczności jasnej. Albo czarno-księżne zaklęcie. I wtedy głosy i potrzeby mieszkańców nagle przestają być ważne.  
 
Żeby nie było - mi w ogóle nie przeszkadza żużel. Niech sobie jeżdżą chłopaki, ile dała maszyna i umiejętności. Ale jeżeli lepsze wyniki mają odbywać się tak dużym kosztem mieszkańców, to już pojawia się u mnie opór. I niezrozumiałe dla mnie jest, dlaczego u władz miasta i u radnych, którzy powinni dbać o interesy mieszkańców, jest zupełnie inna reakcja.
150. Dodane przez Xxx, w dniu - 26-06-2021 13:03
Ten stadion to i tak już prawie ruina i wstyd dla miasta. W przyszłym roku kluby dostaną więcej z tytułu transmisji i pewnie pierwszy teks Unii AD2022 to : klub nie ma pieniędzy.
151. Dodane przez do 144, w dniu - 26-06-2021 14:36
i to pokazuje, jak bardzo się nie znasz na mieszkańcach, na zarządzaniu miastem i wielu jeszcze innych aspektach. Unia Leszno, to marka znana w całej Polsce. Poza tym, magistrat wspiera UL nie bezpośrednio finansami, ale: udostępnieniem stadionu, który należy do miasta; udostępnieniu infrastruktury okołostadionowej; finansuje tyko i wyłącznie młodych zawodników ze szkółki - i to także w postaci sprzętu. Jak widzisz więc, do bycia prezydentem, trzeba dorosnąć.  
Zrób sobie test i wystartuj z takimi postulatami. Będziesz miał mniejszy wynik, niż owa pewna Pani, co to chciała referendum.  
Zapamiętaj sobie, że to dzięki Unii, ludzie w Polsce wiedzą gdzie jest Leszno. Nie odwrotnie.
152. Dodane przez Moim zdaniem, w dniu - 26-06-2021 14:44
Ten klub nas tyle kosztuje, że aż trudno uwierzyć, że nie ma tam dobrych drenów? Tam jest przecież systematyczny drenaż miejskich pieniędzy :)
153. Dodane przez Do kom 150, w dniu - 26-06-2021 14:48
Stadion Leszczynski prezentuje się bardzo ładnie. Leszno nie ma się czego wstydzić. Nasz stadion dużo lepiej się prezentuje jak zielonogórski, a prawdziwa ruina to stadion w Pile.Ostatnio podczas transmisji z Leszna jeden gość w studio powiedział zapraszamy na piękny stadion Leszczynski.
154. Dodane przez Jeżeli, w dniu - 26-06-2021 14:51
Jeżeli faktycznie tak jest jak niektórzy z przedmówców piszą, że klub w przyszłym roku dostanie dodatkowe kilka milionów złotych z telewizji i po to m.in ma być to odwodnienie, żeby telewizja miała większą pewność, że mecz się odbędzie, to aż zawstydzające powinno być dla klubu, sięganie po dodatkowe, miejskie pieniądze. Nikt nie ma w mieście odwagi powiedzieć klubowi szczerze, że muszą sobie te koszty pokryć? Skąd ten strach? Przychody dla klubu, a koszty dla miasta?? Nikomu nie wstyd?
155. Dodane przez do kom. 151, w dniu - 26-06-2021 15:17
Przestańcie wreszcie pisać, że ludzie wiedzą, gdzie jest Leszno, bo tej propagandy czytać się już nie da! Zacznijcie wreszcie zwracać uwagę na to, co ważne. Na dochody mieszkańców i budżetu, na poziom zadłużenia miasta. Na to jak wydawane pieniądze na siebie zarobią? Pisanie o tym, że dzięki tym milionom złotych Leszno jest znane to mantra, która ma ogłupić ludzi i uspokoić sumienia rządzących.
156. Dodane przez Kuba, w dniu - 26-06-2021 16:52
Najlepiej dać nierobom żeby Buszowali po rynku i galeri
157. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-06-2021 17:15
Dosyć już wysysania publicznych pieniędzy dla prywatnego klubu!!!Tylko Unia, cała reszta leży.
158. Dodane przez Do kom 155, w dniu - 26-06-2021 17:56
Każdy dzieciak w szkole podstawowej taki 15 latek wie doskonale gdzie leży przynajmniej każde miasto w Polsce,które liczy ponad 50 tys mieszkańców, nie mówię o małych miasteczkach 20 tys,ale o większych miastach 50 tys wzwyż. Jeśli Ty tego nie wiesz to znaczy,że ukończyłeś 3 klasy szkoły podstawowej.
159. Dodane przez do 158, w dniu - 26-06-2021 18:36
Przysłowiowy Jarząbku łubu dubu..., ty dalej swoje?
160. Dodane przez do 158, w dniu - 26-06-2021 18:55
Nie. Nie każde. Większość nie wie.
161. Dodane przez ile tego?, w dniu - 26-06-2021 18:56
Zwróćcie uwagę, całkiem niedawno lawina naszych komentarzy na temat po pierwsze ni stąd ni zowąd skandalicznego asfaltowania parku. Wydawało się, że sprawa asfaltowania parku będzie poruszona podczas sesji a tu kolejne, jeszcze przed sesją, zaskoczenie mieszkańców i radnych nieuruchomieniem pływalni odkrytej i kolejne nasze komentarze wyrażające naszą zdecydowaną niezgodę. Następnego dnia (dlaczego nie w dniu sesji?) kolejna lawina naszych komentarzy na temat nagłej (pilnej! bo mijają cztery lata!) potrzeby ponad miliona złotych z pieniędzy mieszkańców miasta. Co to jest za rządzenie? Co to za polityka informacyjna i dezinformacyjna stosowana przez Urząd Miasta Leszna, którym kieruje prezydent miasta? Każdemu, kto nie ma mentalności niewolnika, nie da się spokojnie żyć w tym mieście. Cały czas my, mieszkańcy, jesteśmy wikłani w nagłe problemy, których w ogóle nie powinno być, gdyby miastem dobrze zarządzać. Ile tego jeszcze?
162. Dodane przez do kom. 158, w dniu - 26-06-2021 19:06
A gdzie ja napisałem, że tego nie wiem?
163. Dodane przez spacerowicz PL, w dniu - 26-06-2021 20:25
Byłem się wczoraj przejść na plac Kościuszki .Czytałem ,że ławki są już zamówione u jakiegoś projektanta - architekta i zostaną może zamontowane jeszcze tego lata. Widziałem ludzi starszych co opierały się o płotki od stawków i młodzież siedząca na trawie a w koło pojemnika na psie odchody pełno śmieci. Czy do czasu zamontowania nowych ławek i śmietników nie można było postawić z jakieś 2-3 tymczasowe stare ławki i dwa śmietniki ? Czy ktoś w tym mieście ( nasze Leszczyńskie VIP-y ratuszowe :( ) jeszcze troszkę myśli ???
164. Dodane przez spacerowicz PL, w dniu - 26-06-2021 20:38
Byłem się wczoraj przejść na plac Kościuszki .Czytałem ,że ławki są już zamówione u jakiegoś projektanta - architekta i zostaną może zamontowane jeszcze tego lata. Widziałem ludzi starszych co opierały się o płotki od stawków i młodzież siedząca na trawie a w koło pojemnika na psie odchody pełno śmieci. Czy do czasu zamontowania nowych ławek i śmietników nie można było postawić z jakieś 2-3 tymczasowe stare ławki i dwa śmietniki ? Czy ktoś w tym mieście ( nasze Leszczyńskie VIP-y ratuszowe :( ) jeszcze troszkę myśli ???
165. Dodane przez sportfun, w dniu - 26-06-2021 21:30
Ja i cała moja rodzina płacimy podatki w mieście Lesznie. W obecnej sytuacji finansowej miasta nasze stanowcze NIE dla takich wydatków!! 
Po prostu miasta Leszna na to nie stać! Wolne środki przeznaczać na aktywizację, sport, rekreację mieszkańców, szczególnie młodych - to inwestycja w zdrowe społeczeństwo i odciążenie służby zdrowia. 
Pozdrawiam wszystkich zdrowo myślących:).
166. Dodane przez Bart, w dniu - 26-06-2021 21:33
Podnieść dzierżawę i Unia ma to zapłacić. Kocham żużel, ale bez przesady. To ich warunki, jak się nie podoba niech wybudują stadion od nowa. Trochę tutaj zgrzyta na linii wymagający, używający a udostęniający. Dużo tu piszących ma rację, żę też chce z urzędu milion dla siebie.
167. Dodane przez odn. 163, w dniu - 27-06-2021 08:09
Pełno ławek ma w magazynach Miejski Zakład Zieleni Sp. z o.o. i te właśnie ławki miały powrócić do parków Jonstona, Heermanna, Kościuszki, bo są jeszcze całkiem dobre, wygodne, drewniane, kultowe, pasujące do tych parków. Ale nie, Urząd Miasta Leszna, którym kieruje prezydent, zdecydował o wymianie ławek. Swoją drogą ciekawe, ile kosztowały nowe ławki z tych trzech parków.
168. Dodane przez odn. 163, w dniu - 27-06-2021 08:15
W 2017 roku, tam, gdzie dziś stoi dmuchany balon lodowiska, zbudowano boisko do koszykówki. Zamontowano tam nowe kosze do tego boiska. Mieszkańcy korzystali z tego boiska rok. A potem postawiono balon i nie ma boiska. Od trzech lat te kosze leżą w magazynie MOSiR (Twojemojeleszno/FB 22.06.20201r.). Czy radni o tym wiedzą?
169. Dodane przez odn. 163, errata, w dniu - 27-06-2021 08:28
W komentarzu podano datę 22.06.20201r.. Winno być 22.06.2021r.
170. Dodane przez Pablo, w dniu - 27-06-2021 09:02
Unia to Leszno, Leszno to Unia. tak było jest i będzie. historia tworzona przez lata
171. Dodane przez Białe jest białe, w dniu - 27-06-2021 11:47
Pieniądze dla ludzi nie dla prywatnego klubu i piszę to będąc kibicem tego sportu .
reklama
172. Dodane przez do 139, w dniu - 28-06-2021 08:49
W Wałbrzychu gamoniu, który wszędzie widzisz troli. A te komentarze, o których piszesz pewnie sam napisałeś. Wszędzie widzisz tylko troli.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajem mieszkania -... święciech... 2000
Wynajem garażu ? les... Leszno 400
Mieszkanie na sprzed... Leszno 425000
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1050
świadectwa charakter... Leszno 200
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj