Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Listopada 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Erazm,
Katarzyna
DZIEŃ
KOLEJARZA
Do końca roku 36 dni.
Start arrow Leszno arrow Fajne to rondo, ale...

Temat dla reportera

Fajne to rondo, ale...

16.05.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Arek Wojciechowski)
Otwarte w sobotę dla ruchu nowe rondo na skrzyżowaniu ul. Szybowników z Wolińską budzi kontrowersje wśród kierowców. W poniedziałkowym wydaniu audycji „Temat dla reportera” kilka osób skarżyło się na zbyt „ciasny” zjazd z ronda w ulice Wolińską i Wyszyńskiego. Ich zdaniem może tam dochodzić do kolizji.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kierowcy zasadniczo są zadowoleni z zakończenia prac i przejezdności ulicy Szybowników i nowego ronda. Jednak nie do końca podoba się im rozwiązanie przy zjeździe w Wolińską.
Chodzi o to, że jadąc od strony wiaduktu mamy dwa pasy, oboma można jechać na wprost, z prawego natomiast skręcamy w Wolińską. Tam jednak, zaraz za rondem, mamy zjazd w ul. Wyszyńskiego. -Chcący jechać prosto Wolińską muszą szybko zjechać na lewy pas, miejsca ten manewr jest bardzo niewiele, może tam dochodzić do korków albo nawet kolizji - mówił jeden ze słuchaczy. Inny dodał, że jeszcze większe problemy mogą mieć jadący od zachodu ul. Szybowników, którzy na samym rondzie muszą zmienić pas na zewnętrzny. Pojawiły się nawet opinie, że poprzednie rozwiązanie komunikacyjne w tym miejscu, czyli skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną było o wiele lepsze i niepotrzebnie wyznaczono tu rondo.

 
Komentarze (117)
1. Dodane przez Wojtek, w dniu - 16-05-2022 13:02
Jak ktoś szuka pomysłu na biznes to proponuje kupić lawetę i stanąć niedaleko ronda :) Patrząc na rondo przy OBI to sukces gwarantowany :)
2. Dodane przez LUq, w dniu - 16-05-2022 13:19
Nom tak w Lesznie ludzie nie umieją jeździć po rondach z dwoma pasami ruchu. Myślę że trzeba je przemalować na jeden pas ;)
3. Dodane przez X, w dniu - 16-05-2022 13:22
Tylko błagam, uważajcie tam. Jak będzie dużo wypadków to zrobią to samo co z Gronowem - a to będzie jedna wielką tragedią.
4. Dodane przez Uzytkownik, w dniu - 16-05-2022 13:25
To rondo jest naprawdę mało bezpieczne.
5. Dodane przez Ben, w dniu - 16-05-2022 13:26
Dokladnie!! 
Taka kiche zrobili ze szok . Czy tego niemozna jakos przerobic.
6. Dodane przez jupi, w dniu - 16-05-2022 13:28
Jeszcze dzisiaj będzie tam stłuczka.
7. Dodane przez onno, w dniu - 16-05-2022 13:40
Bo kierowcom ogólnie ostatnio jest za wąsko, za wolno, za szybko, za słonecznie, za deszczowo i za mało u nich pomysłów na jazdę autem : (i za "źle"!
8. Dodane przez jan, w dniu - 16-05-2022 13:41
Brak słów ciągle w d źle, ludzie kupcie sobie rowery to się zmieścicie
9. Dodane przez Nemo, w dniu - 16-05-2022 13:48
Poczekajcie, aż na Szybowników wrócą TIR-y ! 
To będzie dopiero meksyk. Cała ta trasą to jeden wielki bubel.Proponuję zmianę nazwy na Trasa Borowiaka. Tak aby potomni nie zapomnieli komu to zawdzięczją. (...)
reklama
10. Dodane przez co na to, w dniu - 16-05-2022 13:49
Co na to pani projektantka ronda i leszczyńscy urzędnicy?
11. Dodane przez Haha, w dniu - 16-05-2022 13:52
Jak zwykle Leszczyńskie dziadki znawcy od wszystkiego mają swoje,, ALE"...moja rada jest taka: jak jeden dziadek z drugim nie potrafi jeździć to oddać prawo jazdy i siedziec w domu i nie sprowadzać zagrożenia dla tych który potrafią jeździć...
12. Dodane przez Wojtek, w dniu - 16-05-2022 13:54
Ma ktoś lawetę na sprzedaż? Czuje, że czeka mnie złoty interes na tym rondzie :)
13. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 16-05-2022 13:54
Może warto poczytać przepisy i nauczyć się jeździć...... Same marudy co znaleźli prawo jazdy w chipsach. Jakoś w innych miastach są ronda po 3 pasy i jeździć wszyscy umieją.
14. Dodane przez !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, w dniu - 16-05-2022 14:09
Oczywiście średnica rond na tak ważnej i obciążonej ruchem ulicy tranzytowej zbyt mała, ale za to na ul. Fabrycznej bardzo okazałe rondo przy prawie zerowym ruchu z ul. Magazynowej.W pewnych sytuacjach mówisz i masz. Od ronda za wiaduktem do Strzyżewic ( do firmy Majster jezdnie w obu kierunkach tylko z jednym pasem ruchu ograniczone z obu stron linią ciągłą.Nie daj Boże od wiaduktu do Strzyżewic spotkać przed sobą ciągnik rolniczy, wtedy jazda za nim z prędkością 25 - 30 km. Szerokości. Droga techniczna od strony budynków przy ul. Szybowników bardzo szeroka wykonana z kostki brukowej, tylko dlaczego już teraz z tyloma garbami i nierównościami, przecież to chyba zwyczajna fuszerka. W kosztorysie jest wykonanie zieleni i to za grube tysiące złotych .Nie chodzi o to, aby tylko było zielono, ale aby zasiano trawę odpowiedniej jakości, a nie jakieś pozagatunkowe odmiany trawy i innych roślin. To już teraz razi i szpeci.Tak to wygląda inwestycja realizowana chyba prawie z dwuletnim opóźnieniem w oparciu o mnogą ilość aneksów do umowy pierwotnej, chyba 11. .
15. Dodane przez Oddać prawa jazdy!, w dniu - 16-05-2022 14:11
Może dzwoniący oddadzą prawo jazdy? Tak dla bezpieczeństwa wszystkich. 
Skoro jadąc z wiaduktu do Święciechowy mamy lewy pas do jazdy prosto w szybowników, a prawy w Wolińską to jakim cudem po wjechaniu na Wolińską przy koniecznej zmianie pasa na lewy żeby jechać do Święciechowy może dochodzić do kolizji skoro na lewym pasie nikogo nie ma prawa być przed nami? No chyba, że należycie do tych, którzy potrzebują 10min na zmianę pasa i ktoś jadący za wami zrobi to szybciej, a wy mu zajedziecie drogę.
16. Dodane przez JA1, w dniu - 16-05-2022 14:12
W ulicę wolińską powinien być możliwy zjazd z zewnętrznego pasa ronda tylko na główną nitkę ulicy wolińskiej a dopiero z niej powinna istnieć możliwość odbicia na zjazd w ul Wyszyńskiego. Z kolei jadąc wewnętrznym pasem ul szybowników powinno się wjeżdżać na wewnętrzny pas ronda , ale przy założeniu że z zewnętrznego pasa ul wolińskiej można tylko skręcić w ulicę szybowników. Jazda z tego pasa po rondzie powinna być zablokowana. Podobne rozwiązanie jest na rondzie przy zjeździe do OBI.
17. Dodane przez jar, w dniu - 16-05-2022 14:13
szkoda ze zlikwidowano bezposredni skret w prawo do Akwawitu
18. Dodane przez asd, w dniu - 16-05-2022 14:16
Po co jadacy od zachodu mają zmieniac pas na zewnetrzny chcac jechac na wiadukt? Z obu pasów można jechać prosto przecież...
19. Dodane przez Tata Muminka, w dniu - 16-05-2022 14:32
O tym samym dziś rano pomyślałem jadąc tamtędy
20. Dodane przez Jan, w dniu - 16-05-2022 14:33
Maruderom proponuję nauczyć się korzystać z rond w ogóle szczególnie w Lesznie.Od zachodu dwa pasy na wprost /na wiadukt/ plus z lewego w lewo w Wolińską .Zmiany pasa ruchu na rondzie jeżeli jest to konieczne / w tym przypadku jadąc na wiadukt z zachodu nie jest potrzebna/ dokonuje się tak jak poza rondami. .
21. Dodane przez Leszczyniak z urodzenia!, w dniu - 16-05-2022 14:38
Spokojnie, kierowcy i słuchacze. Już niedługo będą stały pachołki i będą zwężenia jak na rondzie Gronowo przy OBI.
22. Dodane przez Kierowca, w dniu - 16-05-2022 14:45
Jak dla mnie bardzo ładne dobrze zrobione rondo.. Tylko kierowcy co wydzwaniają DO SPRAWY DLA REPORTERA . Są słabi jak słyszę głównie starsi ludzie co PRAWO Jazdy jeszcze w latach 80 zdawali masakra. 
Z TYM RONDEM JEST WSZYSTKO OK TYLKO NAUCZCIE SIĘ JEŹDZIĆ. I MYŚLEĆ
23. Dodane przez asdf, w dniu - 16-05-2022 14:50
nie wiem kto w mieście zajmuje się projektowaniem ruchu na rondach, ale na pewno jest yhym d..., .... niemądry. Dławienie ruchu na rondzie Fabryczna i Gronowo do jednego pasa to szczyt głupoty!
24. Dodane przez Do malkontantów, w dniu - 16-05-2022 14:55
Dla narzekających na nasze rozwiązanie proponuje przejechać się w Poznaniu nowo oddanym rondem Starołęka ze skrętem na lewo (trzeci zjazd z ronda) na zmianę pasów jest może trzy metry plus światełka. 
https://gloswielkopolski.pl/poznan-jak-bezpie(...)32280/zd/595991
25. Dodane przez Jechałem, w dniu - 16-05-2022 14:56
Jechałem wczoraj przez to rondo od wiaduktu do Szybowników. Ogólnie wrażenia pozytywne.  
Poraża ile zapasu terenu wzięto pod tą inwestycję i... nie wykorzystano. Z powodzeniem mogła powstać dwupasmowa droga. Szkoda że nie odważono się na takie rozwiązanie. 
Poza tym otwarte pozostaje pytanie o obwodnicę Leszna w ciągu DK12
26. Dodane przez GIENEK, w dniu - 16-05-2022 15:04
KOLEJNE W LESZNIE, RONDO NIEPOROZUMIENIE. 
KTO TO PROJEKTUJE?
27. Dodane przez do 14, w dniu - 16-05-2022 15:17
A może to ty oddasz prawo jazdy. Na lewym pasie ul. Woliśkiej znajdą się auta jadące tam z Szybowników
28. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 16-05-2022 15:17
Ale przecież skręcając w prawo z zewnętrznego pasa ronda mamy prawo zająć dowolny pas ruchu (tak jak na skręcie np. z Kąkolewskiej w Al. Konstytucji). Planując jechać w kierunku Święciechowy możemy zjechać na lewy pas Wolińskiej a w Wyszyńskiego na prawy pas Wolińskiej.
29. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 16-05-2022 15:18
Przyznaje trochę racji piszącym tutaj malkontentom - otóż jadąc z wiaduktu po stronie prawej stoi stara rudera niezamieszkała i nigdy nie będzie zamieszkała to pozostałość po nieżyjącej już Pani P... (znałem) należąca teraz do Akwawitu , gdyby ją wyburzyć tak jak inne budynki w tym rejonie to rozciągłość możliwości skrętu w prawo za wiaduktem byłaby tak szeroka ,że bezpieczeństwo byłoby gwarantowane .Nikt jednak nie przyjrzał się sytuacji , aby ten szpecący obiekt zlikwidować Przecież on nie ma sensu , a i kosztować jego likwidacja nie będzie duża Przy czym teraz to muszczarda po obiedzie niech sobie stoi i szpeci - pozdrawiam
30. Dodane przez Ronda w Polsce, w dniu - 16-05-2022 15:21
KOLEJNE RONDO WPROWADZAJĄCE KIEROWCÓW W BŁĄD. 
RONDO JAK NAJBARDZIEJ KOLIZYJNE.
31. Dodane przez edit do kom 23, w dniu - 16-05-2022 15:31
Pomyłkowo wpisałem nazwę ronda ma być RATAJE
32. Dodane przez PL, w dniu - 16-05-2022 15:40
Tak jak w kom.1, jeden kierujący zjeżdża z ronda w ulicę Wolińską, ale ... 
Nie tylko miejscowi kierowcy korzystają z naszych ulic? 
Zgodnie z prawem skręcam w prawo i jestem na prawym pasie tego odcinka. 
Lewy pas jest oddzielony linią ciągłą i to ona stwarza zagrożenie właśnie! 
Tę linię zlikwidować bo kierowcy znając już to dzisiejsze rozwiązanie, zjadą w lewy pas prawej jezdni Wolińskiej i zdarzy się, że będą kolizje z kierującymi, który zjechał na prawy pas a chce jechać na ŚWIĘCIECHOWĘi wjedzie w tego na lewym pasie!  
Wina tego z prawej, zmieniającego pas tuż za linią ciągła oczywiście! 
 
Jesteśmy mądrzy przed szkodą? 
Zjazd z ronda w Wolińską możliwy jest tylko z jednego/prawego pasa, po co dwa pasy odchodzące? Ten szeroki pas gwarantowałby bezpieczeństwo! 
Kto jedzie na wprost to pojedzie kto skręca w prawo to też bez problemu!
33. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 16-05-2022 15:43
Już widzę te ciągłe kłótnie po stłuczce ! 
Kto miał pierwszeństwo. 
Ten co z wiaduktu jechał w stronę Święciechowy czy ten co od Wschowy w stronę Święciechowy. 
Nadzwyczajna kasta już rączki zaciera. 
Roboty sondom nie zabraknie. 
Lepiej od razu do kościoła skręcić jak udowadniać w sądzie , że nie jest się wielbłądem. 
Dziwne, że znaki tak blisko jezdni ? 
Tyle prywatnych posesji po bokach, można na nich znaków naustawiać..
34. Dodane przez driver, w dniu - 16-05-2022 15:43
W Belgi mają mniejsze ronda i kierowcy nie mają problemów nawet z t/z Tirów.Ale złej tanecznicy to i zawadza rąbek spódnicy
35. Dodane przez Perfekt, w dniu - 16-05-2022 15:44
Brakuje tylko zjazdu do Eurolajnu i Obi z ronda.
reklama
36. Dodane przez Do kom 21, w dniu - 16-05-2022 15:51
A Ciebie kto uczył jeździć po drogach publicznych nie czasem instruktor, który robił prawo jazdy w latach 80-tych?  
Mało tego znam takich instruktorów co poza Lesznem i ościennymi gminami nigdzie w Polsce nie byli, a co dopiero w komunikacyjnym świecie. 
Wadą obecnie złego uczenia jazdy jest zasada "wykucia", a nie myślenia i9 jak coś się nie zgadza to jest "zawieszka" i ogłupienie.
37. Dodane przez FAB, w dniu - 16-05-2022 15:57
TYLE miejsca a tak spier(...)....bezkolizyjny skret w prawo z wiaduktu w wolinska .......BRAWO WY !!!!! BEDZIE CO PARE dzionkow dzwon !!!
38. Dodane przez Uzup do kom 23 - zasady poprawnej jazdy, w dniu - 16-05-2022 16:03
Zdecydowanie bardziej musimy uważać, gdy na rondzie jedziemy w lewo. Przykład: z ulicy Zamenhofa w kierunku mostu Dworcowego (na naszej mapce w stronę centrum). Dojeżdżając zajmujemy pas lewy lub środkowy i czekamy na zielone światło. Gdy się zapali - jedziemy. 
 
- Już po skręcie w lewo musimy ustąpić pierwszeństwa tramwajom, które jadą po Jana Pawła II - mówi Ryszard Tomczak z Nadzoru Ruchu w MPK. 
 
I gdy już przepuścimy tramwaj, nadal musimy uważać. Bo samochodom dojeżdżającym do ronda od strony Jana Pawła II w każdej chwili może się zapalić zielone (lub nawet już się ono zapaliło). Musimy je przepuścić. A co później? 
 
- Koniecznie trzeba uważać na pieszych przy dworcu autobusowym - ostrzega naczelnik poznańskiej drogówki, Józef Klimczewski. - Gdy zapala im się zielone światło, to nie patrzą, tylko wchodzą na jezdnię. 
Reklama 
 
Jeżdżąc po tym rondzie trzeba więc zapa
39. Dodane przez do 11. Dodane przez Wojtek,, w dniu - 16-05-2022 16:20
obejrzyj sobie filmik z tego artykułu, ta żółta laweta będzie wkrótce do klepania, takiego ma drajwera
40. Dodane przez Driver, w dniu - 16-05-2022 16:27
Noga z gazu zachować szczególną uwagę przestańcie pieprzyć głupoty do KADUKA !
41. Dodane przez Jo, w dniu - 16-05-2022 16:52
No tak w Lesznie jeszcze 19 wiek. Kierowcy kolorów nie rozróżniają bo jeżdżą na czerwonym a tu im dwupasmowe rondo wybudowali i tragedia.
42. Dodane przez Egon, w dniu - 16-05-2022 17:13
To jest prawda że kierowcy nie umieją jeździć po radach tak dla przykładu zabierałbym prawo jazdy i posadził na rower
43. Dodane przez Majk, w dniu - 16-05-2022 17:27
Ciekawe kiedy wykonawca poprawi zjazd przed Pieprzykiem do Serwisu CB bo jak na razie różnica poziomów to tylko 30cm...
44. Dodane przez Ryszard, w dniu - 16-05-2022 17:37
Do kom.21. Z czego wnioskujesz że głównie kierowcy starsi mają problem z pokonywaniem tego ronda. Ja zdawałem w latach 70tych i pewnie byś kiepsko przy mnie wypadł.
45. Dodane przez brylant, w dniu - 16-05-2022 17:38
rondo jest super ale nie wszyscy kierowcy potrafią korzystać z ronda.
46. Dodane przez xxx, w dniu - 16-05-2022 18:02
Polecam oddac prawo jazdy jak sie nie umie po 2 pasmowym rondzie jezdzic
47. Dodane przez Właśnie, w dniu - 16-05-2022 18:04
Chyba z tym wyjazdem w stronę Święciechowy coś poszło nie tak.
48. Dodane przez kierujący, w dniu - 16-05-2022 18:36
Rondo jest ok.Jeździć trzeba umieć.Prawo jazdy mam od 31 lat i zrobiłem ok.600 tys ( nie jeżdżę zawodowo ) wychodzi ok.20 tys rocznie.Obecnie młodzi słabo jeżdżą, oczywiście nie wszyscy.Młodym się wydaje,że tylko gaz do dechy,a gaz to i by małpa dodała jakby ją nauczyć.
49. Dodane przez Rafal, do kom 14., w dniu - 16-05-2022 18:44
Jadąc z wiaduktu i skręcając w prawo w Wolińską może nadjechać cały sznur aut, które będą na środkowym pasie, czyli jadąc od Strzyżewic, z drogi osiedlowej też wjeżdżają bezpośrednio na środkowy pas a także zawracający na rondzie z ulicy Wolińskiej. Tak więc Pana teoria trochę upadła. Naprawdę trzeba uważać przy tak krótkiej zmianie pasa ruchu. Oczywiście do ogarnięcia jest to rondo na spokojnie, ale przypuszczam, że po kilku miesiącach będą zmiany na poszczególnych pasach :-(
50. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 16-05-2022 19:24
Na tym rondzie wystarczy przepuścić wszystkich znajdujących się na rondzie i problem z głowy oczywiście jeszcze wlaczyc myślenie .
51. Dodane przez ?, w dniu - 16-05-2022 20:03
Najwieksze RONDO w Polsce to te słynne w "łogowie? Trzy pasy ruchu na nim i mniej znaków poziomych niż na tym małym, nowym w Lesznie! Tam jest miejsce na znaki informacyjne! 
U nas przed rondem powinien być osobny zjazd do pływalni i Wyszyńskiego!  
Przy okazji, zjazd z Piłsudskiego w Mickiewicza w Lesznie, dojeżdżamy nitką do znaku ,,Ustąp pierwszeństwa przejazdu"!  
W Nowej Polsce byłby jeden ,,LEWY" pas ruchu od skrzyżowania z sygnalizacją (są dwa, po co?) i jadący ,,PRAWYM" pasem, od ORLENU miałby pierwszeństwo!
52. Dodane przez Dawid, w dniu - 16-05-2022 20:29
Typowo leszczyńskie narzekania, a najbardziej krzyczą te osoby, które nie potrafią poruszać się po rondzie. Jechałem w sobotę tą drogą i wszystko jest w jak najlepszym porządku. W Lesznie jest tyle szkół nauki jazdy, że każdy może zapisać się na kurs doszkalający i wałkować te ronda przez cały czas. Przestańcie narzekać, bo rozwiązania komunikacyjne w Lesznie są na prawdę przemyślane.
53. Dodane przez jan, w dniu - 16-05-2022 20:54
dlaczego ronda na wylocie z leszna do Poznania tj kolo Obi i w Gronowie nie są dwupasmowe????jesli jeśli ktoś nie umie jeździć po takich 2 pasmowych rondach to jego problem ja jako kierokierowca chce jechać a nie stać w korku przed rondem bo ktoś wymyślił że jak sa stluczki to likwidujemy rondo 2 pasmiowe!! !
54. Dodane przez wstyd, w dniu - 16-05-2022 21:29
Nikt jakoś nie zwrócił uwagi na to, że zostawiono bez remontu 150 m ulicy Szybowników bo nie należy do DK 12. Może4 i nie należy ale zostawić taki s.f to nie po wielkopolsku. Zarząd miasta Leszna krótko mówiąc dał ..... .
55. Dodane przez do 50.?, w dniu - 16-05-2022 21:29
Mamy już "Nową Polskę" - przedstawiona przez Ciebie życzeniowo organizacja ruchu jest aktualna - niedawno na taką właśnie zmieniono "słabą" poprzednią :-)
56. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 16-05-2022 22:23
Fajnie , że ta inwestycja się już zakończyła, ale niestety zmarnowali pieniądze podatników i nasze, bo to my płaciliśmy swoim czasem i extra kilometrami na objazdach. Niestety projekt, i wykonanie, to totalne dno, a już autobus skręcający z Kochanowskiego w drogę osiedlową z kostki... . Parking działkowców i ścieżka rowerowa są szersze od drogi DK 12.... Po kiego grzyba Pan Borowiak robił konsultacje społeczne , a później i tak nie brano pod uwagę głosu mieszkańców. Zamiast udrożnić przejazd , to stworzono komunikacyjny koszmar. No ale czego się spodziewać . Leszno wieś z ratuszem.
57. Dodane przez obserwator, w dniu - 16-05-2022 23:16
W końcu dwupasmowe rondo w mieście. Ale czy na pewno wszyscy będą potrafili po nim jeździć?
58. Dodane przez Jak, w dniu - 16-05-2022 23:33
1.Z którego pasa od strony Święciechowy mam wjechać na wiadukt? Patrzcie na strzałki. 2. W którym miejscu mam zmienić pas jadąc z wiaduktu w stronę Święciechowy? 3. Kiedy mogę przejechać rowerem a kiedy mam zejść z rowera przedostając się od strony ogródków w stronę basenu?
59. Dodane przez Do 54, w dniu - 16-05-2022 23:57
Tak?! Super, sprawdzę to! To byłoby po ,,europejsku"! 
Przez lata wadził mi ten archaizm!  
Obok WORD i ten kwiatek!
60. Dodane przez Haha, w dniu - 17-05-2022 00:12
Dobre, Leszno wieś z ratuszem
61. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 17-05-2022 00:52
Dziękujemy P.Prezydencie piekne rondo .Bezpieczne a kierowcy uczyć się. A jeżeli chodzi o fabryczna to światła są tam niepotrzebne. Po co czekać i smrodzić jak tam wogole nie ma ruchu .
62. Dodane przez Do 51 i wszystkich którzy twierdzą że jest OK., w dniu - 17-05-2022 03:55
Nic na tym rondzie nie jest ok.Po pierwsze w ulicę Wolińską i Wyszyńskiego mogli zrobić łącznik omijający to rondo.Po drugie w szczycie sezonu jak auta będą wracać z Boszkowa, a ja jadąc z wiaduktu wewnętrznym pasem, chcąc zjechać w drogę techniczną przy ul.Szybowników muszę zmienić pas na zewnętrzny i to na bardzo krótkim odcinku.Do tego zakorkowanym przez samochody wjeżdżające od strony Boszkowa.Mam jeszcze to utrudnione przez auta wjeżdżające od Strzyżewic na wiadukt.Jak mnie nikt nie wpuści to sobie będę tak wkoło jeździł aż nadarzy się okazja.Projektant niestety tego nie przewidział.Mogli wjazd na drogę techniczną zrobić w innym miejscu.
63. Dodane przez Do 50, w dniu - 17-05-2022 04:02
Jesteś w błędzie, prawy pas ul Mickiewicza przed skrzyżowaniem jest wyłączony z ruchu, więc pomimo że masz znak ustąp pierwszeństwa nie musisz się tam zatrzymywać.Wjeżdżasz prawym pasem bezkolizyjnie.Widac że dawno tam nie jechałeś albo tego nie zauważasz.
64. Dodane przez Do 14, w dniu - 17-05-2022 04:08
Może faktycznie poprzednicy mieli rację, abyś oddał prawo jazdy zanim komuś zrobisz krzywdę na tym rondzie. Na lewy pas ul. Wolińskiej wjeżdżają auta jadące z ul. Szybowników.
65. Dodane przez Niedzielny kierowca, w dniu - 17-05-2022 06:55
A wystarczy zwracać uwagę na znaki F-10 i rondo będzie normalne i zwyczajne....
66. Dodane przez Łukasz, w dniu - 17-05-2022 07:56
Ludzie nauczcie się jeździć , a nie narzekać że " rondo jest niebezpieczne " , jest bardzo bezpieczne tyle że mieszkańcy jak słoiki nie wyjeżdżają za granice powiatu i takie są efekty
reklama
67. Dodane przez Do 55, w dniu - 17-05-2022 07:58
Takiego prezydenta wybrałeś.
68. Dodane przez zatorzanin, w dniu - 17-05-2022 09:30
Ludzie, ale wy macie problemy... "rynce opadają". Jak chce zjechać w Wolińską z zamiarem jazdy prosto to zjeżdżam lewym pasem a nie prawym. A jak z Wolińskiem dalej w Wyszyńskiego to trzymam się prawej. Rozrysować ???!!!
69. Dodane przez do 66, w dniu - 17-05-2022 10:08
Pudło. Głosowałem Na Rusieckiego :lol:
70. Dodane przez do Zatorzanin, w dniu - 17-05-2022 10:12
No problem.... Jeśli wewnętrznym pasem pojedzie kierowca zamierzający również jechać na Wolińską, to kto pojedzie pierwszy? Zastanowiłeś się? Będzie kolizja i tyle
71. Dodane przez aaaaa, w dniu - 17-05-2022 10:30
jechałem przez te rondo i całkiem przyzwoicie oczywiście mają problemy co nie umia jeździć po rondach wysłać ich do poznania na rondo kaponiery tam by się po zabijali
72. Dodane przez do kom 67, w dniu - 17-05-2022 10:36
Już byś stracił prawo jady za ten manewr...Nie możesz zjeżdżać z lewego na rondzie na prawy, na zdjęciu głównym masz strzałeczki na drodze jak jechać.
73. Dodane przez do 67, w dniu - 17-05-2022 10:36
Bardzo sprytnie. Czyli skręcisz z pasa, na którym nie ma namalowane, że można w ten sposób i zajedziesz drogę temu z twojej prawej, który wybrał aby jechać przez rondo prosto bo jego pas na to pozwala.
74. Dodane przez anon, w dniu - 17-05-2022 10:57
Zjeżdżając z wiaduktu w lewo trzeba zmienić pas na rondzie, co dla przeciętnego leszczynianina jest rzeczą niewyobrażalną.
75. Dodane przez anon, w dniu - 17-05-2022 10:59
Skręcając z Szybowników w Wolińska trzeba najpierw zmienić pas na rondzie. W tym wariancie nie można zjechać z wewnętrznego.
76. Dodane przez do 68, w dniu - 17-05-2022 11:19
Jakim wewnętrznym pasem?? Wewnętrzny jest TYLKO do jazdy na wprost i w lewo. Ja pisałem, żeby jechać cały czas zewnętrznym (jazda na wprost i w prawo) i odpowiednio zjechać z Wolińską w lewy lub prawy pas... Chyba jednak narysuje =]
77. Dodane przez do 71, w dniu - 17-05-2022 11:21
nic nie pisałem o zajmowaniu pasa wewnętrznego =]
78. Dodane przez rowerzysta, w dniu - 17-05-2022 13:13
na chodniku w stronę lotniska zabrakło żwiru, w trakcie jazdy rowerem kostka aż dudni. Zresztą naFabrycznej podobnie
79. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-05-2022 14:02
A próbował już ktoś skręcić i przejechać ul.Dąbrówki ? Do tego "plac zabaw" w takim miejscu, proponuję niech ktoś z urzędu puści swoje dziecko żeby ul.Dąbrówki poszło na ten " plac zabaw", a jak już dojdzie, to niech bawi się w tych spalinach! :Trawniki" będą tak szerokie, że tylko owce wypasać, a nie zazdroszczę mieszkać przy Szybowników, jak będą upały... Ciekawe jak będzie z przejściami dla pieszych (nie chodzę w tamtą stronę), ale montowali monitoring, sygnalizacji świetnej chyba nie, a to droga do szkoły i przedszkola...
80. Dodane przez Obserwator, w dniu - 17-05-2022 14:52
Przecież ten plac zabaw był wybudowany zgodnie z głosami mieszkańców w Budżecie obywatelskim
81. Dodane przez Yossarian, w dniu - 17-05-2022 14:58
Niektórym się wydaje, że potrafią jeździć po rondzie. Osoby piszące, że to bezpieczne rondo, to chyba mają na myśli przejazd nim gdy nie ma ruchu. BARDZO NIEBEZPIECZNE RONDO. Jest to chyba jeden z najgorszych wariantów ronda dwupasmowego. Każdy z krótkich fragmentów ronda jest kolizyjny, zbyt mało miejsca na zmianę pasa. W przypadku godzin szczytu można liczyć na wiele kolizji. Kolega chętny do rozrysowania sam się już pogubił. Tak, weź rozrysuj. Jadąc od strony wiaduktu pasem wewnętrznym, chcąc zjechać an Wschowę, czyli prosto należy uważać na jadących od strony Święciechowy (bo mogą jechać prawym pasem prosto!). Ja, jeżdżący 20 lat autem, po przejechaniu 300 tys. km po wielu krajach muszę się mocno zastanowić jak bezpiecznie przejechać takim rondem, a co dopiero taki zwykły człowiek który przyjechał ze wsi raz do roku do miasta. To rondo powinno zostać przeprojektowane.
82. Dodane przez Do 70 i 71, w dniu - 17-05-2022 18:56
A co za problem jechać z wiaduktu lewym i na rondzie zrobić nawrotów i na Wolińska wiechać.
83. Dodane przez Jarq, w dniu - 17-05-2022 21:42
O czym Ci ludzie gadają? Jaka zmiana pasa na zewnętrzny jakie kolizje?  
Ludzie patrzcie na znaki ale nie tylko te pionowe. Przecież jadąc z wiaduktu w prawo możemy skręcić tylko z pasa zewnętrznego więc opuszczając rondo po lewej nie mamy prawa mieć nikogo. Jadąc od Szybowników oba pasy służą do jazdy na wprost więc po co ktoś chce zmieniać pas?
84. Dodane przez Kirk, w dniu - 17-05-2022 21:50
rondo zmiany
85. Dodane przez anon, w dniu - 17-05-2022 22:15
I ta zabawna malowanka na wjeździe z Wolińskiej - lewy do skrętu w lewo, prawy do skrętu w prawo i jazdy na wprost. A kto mi z prawego zabroni skręcić w lewo skoro jestem na zewnętrznym pasie ronda? Jak będę chciał to będę w kółko jeździł.
86. Dodane przez brawo, w dniu - 17-05-2022 23:12
rondo stłuczka w Lesznie, namiastka Poznania ;)
87. Dodane przez Do 81, w dniu - 18-05-2022 00:04
To ty kolego nie wiesz co gadasz.Jadąc od Szybowników wewnętrznym pasem wjeżdżam w Wolińską lewym pasem a ty jadąc z wiaduktu jesteś po mojej prawej stronie.I TU UWAGA, zgodnie ze zmianami przepisów obowiązuje tu jazda na tzw. SUWAK i moim obowiązkiem jest umożliwienie Ci wjazdu na lewy pas.
88. Dodane przez Do 82, w dniu - 18-05-2022 00:15
Coś Ty za durne linie namalował?Ja jadąc od Strzyżewic do Święciechowy którędy miałbym się tam dostać?
89. Dodane przez do 85., w dniu - 18-05-2022 07:40
Przeanalizuj przepisy dotyczące jazdy na suwak (kiedy się stosuje jazdę na suwak), bo z taką wiedzą aktualnie stanowisz na drodze zagrożenie dla innych kierowców.
90. Dodane przez do kom 83, w dniu - 18-05-2022 08:15
gdzie kupiłeś prawo jazdy? na rondzie nie można zmieniać pasa z zewnętrzny na wewnętrzny!
91. Dodane przez do 86, w dniu - 18-05-2022 09:22
linie durne ale zewnętrznym pasem spokojnie dojedziesz :)
92. Dodane przez do 85, w dniu - 18-05-2022 09:29
Jak nie znasz definicji jazdy na suwak to proszę nie pisz nic. Jazda za suwak obowiązuje dopiero jak się robi zator i to z dodatku na pasie jazdy z pierwszeństwem, do chwili kiedy na nim ruch jest płynny to nie masz obowiązku nikogo wpuszczać!
93. Dodane przez Adma do 85, w dniu - 18-05-2022 09:40
I dziwić się że są stłuczki... Chcesz udzielać porad to najpierw zrozum przepis jazdy "na suwak". Jadąc lewym pasem Wolińskiej nie musisz nikogo z prawego wpuszczać, do czasu aż na lewym nie ma "korka". Często tak samo myślą ludzie przy zjazdach z "eski" że jak się łączą dwa pasy w jeden to jest jakaś jazda na suwak - nic podobnego! Nie ma utrudnień na pasie z pierwszeństwem to obowiązują Cię standardowe przepisy zmiana pasa ruchu i ustąp pierwszeństwa choćby na pasie "wjazdowym" stało 1000 aut!
94. Dodane przez Kierowca, w dniu - 18-05-2022 09:42
Nie myślący kierowcy. Rondo jest czytelne. Zacznijcie myśleć. Za chwilę zrobią wam rondo jak na Gronowie i będzie syf. Specjalnie pojechałem i nie MAm zastrzeżeń. 
Poprostu GŁOŚNO MUSIMY POWIEDZIEĆ POLACY I LESZCZYNIaCY NIE POTRAFIĄ JEŹDZIĆ PO RONDACH.prawda boli. No trudno. Do uczcie się bo w Polsce jest dostałem prawko jestem mistrzem kierownicy. A tak nie jest.
95. Dodane przez Yossarian, w dniu - 18-05-2022 09:46
Pierwsze lepsze zdjęcie z Wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe 
Czy nie można było zrobić takiego ronda?
96. Dodane przez Do 88, w dniu - 18-05-2022 10:14
A to od kiedy ;P Nie pisze takich głupot :) jak nie ma linii ciągłej to sobie możesz zmieniać.
97. Dodane przez do 88, w dniu - 18-05-2022 10:35
Nie pisałem o zmianie pasa z zewnętrznego na wewnętrzny. Tylko o tym że jadąc Wolińska na prawym pasie mogę skręcać w lewo czyli na wiadukt, bo przecież jadę zewnętrznym pasem ronda. Ta strzałka mailowana przed rondem mnie iw żaden sposób nie wiąże. Mijając dożynkową będąc na zewnętrznym pasie jestem w takiej samej sytuacji jakbym wjechał zewnętrznym pasem z Dożynkowej. Malowanie przed wjazdem co można robić z zewnętrznego na tym rondzie jest bezcelowe, bo można zrobić wszystko czyli skręcić dowolnie, zawrócić lub zrobić 5 kółek. Malowanie na Wolińskiej że skręt na wiadukt możliwy tylko z lewego pasa tylko wprowadza zamieszanie.
98. Dodane przez do 93, w dniu - 18-05-2022 10:37
Władza w tym mieście chce mieć koniecznie pełnoprawne dwupasmowe rondo. Teraz jeszcze tylko prawidłowo je oznaczyć i wytłumaczyć ludziom że jest coś takiego jak zmienianie pasów na rondzie.
99. Dodane przez do 96, w dniu - 18-05-2022 11:53
...ale zmienianie pasów na rondzie przy dużym ruchu i tak małym rondzie jest po pierwsze niebezpieczne, a po drugie niweluje korzyści, jakie rondo powinno przynieść. To jest robienie czegoś na siłę dla młodych, sprawnych kierowców z oczami wokół głowy. Osoby starsze, z mniejszym refleksem mogą sobie nie poradzić.
100. Dodane przez do 97, w dniu - 18-05-2022 13:27
To teraz trzeba wytłumaczyć władzy, że może jednak warto to wszystko przemalować, jak to do tej pory działo się z innymi rondami w Lesznie.
101. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 18-05-2022 19:24
w moim Koscianie moga aby pomazyc o takim rondzie
102. Dodane przez obiekt, w dniu - 19-05-2022 22:10
problem jest w tym ze mamy drogowy konflikt który będzie skutkował stłuczkami, zjeżdżający z ronda od strony Szybowników w stronę Wolińskiej spotykają się na jednym pasie z zjeżdżającymi w tym samym kierunku kierowcami jadącymi od strony wiaduktu którzy mają tylko kilka metrów by zmienić pas dodatkowo muszą ustąpić bo to oni włączają się na rondo i uważać by w tym czasie nie zatrzymać się komuś w bagażniku lub nam ktoś zajrzy do schowka czyli masz czas reakcji na dwa obroty głową i stłuczka gotowa, niestety nie trzeba wiele by doszło tam do wypadku rondo przestrzenne ale zjazdy do bani...
103. Dodane przez Adam do 100, w dniu - 20-05-2022 09:05
Następny... po co chcesz z wiaduktu wjeżdżać na prawy pas Wolińskiej i potem zmieniać pas na lewy? Jaki problem wjechać od razu na lewy pas? Tak ciężko ogarnąć poruszanie się po rondzie?
104. Dodane przez all30, w dniu - 20-05-2022 10:09
Rondo imienia Leszczyńskich Partaczy :oops:
105. Dodane przez Do 91, w dniu - 21-05-2022 09:37
jak zauważyć można, zewnętrzny pas służy do jazdy w prawo i na wprost, a nie na Wolińską
106. Dodane przez do 105, w dniu - 21-05-2022 21:51
A dlaczego nie? coś ci tego zabrania?
107. Dodane przez Blog MrErdek1, w dniu - 10-06-2022 15:56
Za tą całkowicie wadliwą, wręcz patologiczną organizację ruchu czyli oznakowanie tego ronda poza projektantem odpowiadają solidarnie także inwestor, organ zarządzający ruchem drogowym na tej drodze oraz nasza leszczyńska POLICJA, która pozytywnie zaopiniowała ten projekt. Dziwię się, bo przekazałem poza red. Adamkiem także leszczyńskiej drogówce moją książkę na temat patologii w znakowaniu budowli typu rondo, ale najwyraźniej dwie wzajemnie wykluczające się organizacje ruchu na jednym rondzie to dla naszych policjantów bardzo wygodna opcja. Każdemu będzie można przypisać winę. Jadącemu zgodnie z nakazem znaku C-12 czyli okrężnie biegnącą jezdnią można zarzucić, że zlekceważył strzałki kierunkowe, szczególnie temu, który wjeżdżając wlotem jednopasowym nawet ich na oczy nie widział. Temu który wjechał lewym pasem ze strzałką i skręcił w prawo wprost z lewego pasa ruchu będzie można wmawiać, że zlekceważył nakaz znaku C-12, który tego zabrania (art. 22.2.1 ustawy Prawo o ruchu drogowym). Odpowiedzialni za organizację ruchu i BRD oraz przestrzeganie prawa najwyraźniej nie wiedzą czym jest nakazany znakiem C-12 "ruch okrężny" oraz zmiana kierunku jazdy, której nie odróżniają od zmiany kierunku ruchu. Nie wyciągają nawet wniosków z przegranych spraw w sądach. Zatem poczekajmy do pierwszej stłuczki i pierwszego mandatu licząc na to, że nikt tam nie zginie lub nie zostanie kaleką. Opiszę to chętnie na blogu. (...)
108. Dodane przez Ryszard, w dniu - 10-06-2022 16:51
Doskonałe miejsce do stłuczek. Dwie sprzeczne ze sobą organizacje ruchu na jednej budowli typu rondo. Policja, która pozytywnie zaopiniowała projekt stałej organizacji ruchu wie co robi. W przypadku kolizji winnym będzie ten kto się do tego przyzna. Szczególnie ten kto wjechał jednopasowym wlotem i na oczy nie widział strzałek na dwupasowych wlotach. Genialne świadectwo kompetencji dla tych którzy stoją na straży poszanowania prawa oraz deklarowanej troski o poprawę BRD na polskich drogach. Dajemy się ogłupiać egzaminatorom WORD, wcześniej ogłupionych przez swoich kolegów, których nauczono prawa zwyczajowego zamiast ustawowego, a teraz organizatorowi ruchu. I wszystko rzekomo w majestacie prawa!!! Na zdjęciu takie samo rondo o okrężnej i o kierunkowej organizacji ruchu. Na jednym jedzie się tak jak to pokazują strzałki na znaku C-12 , a na drugim tak jak strzałki na jezdni. Jedynie poprawnie oznakowane ronda w Lesznie, to okrężnie zorganizowane ronda jednopasowe.
109. Dodane przez Ryszard, w dniu - 10-06-2022 17:24
Kierunkowa i okrężna organizacja ruchu tej samej budowli typu rondo.
110. Dodane przez xyz, w dniu - 27-06-2022 16:42
https://www.youtube.com/watch?v=9CaiNjD899A 
 
polecam wszystkim mądralą do zapoznania się z filmikiem bo warto
111. Dodane przez rys. Ryszard R. Dobrowolski, w dniu - 06-08-2022 12:36
Jadąc od os. Zatorze w kierunku Święciechowy można jechać na wprost z prawego pasa ruchu, a od ul. Wolińskiej w kierunku wiaduktu dwoma pasami ruchu, zatem wbrew szefowi naszej leszczyńskiej drogówki, który pozytywne zaopiniował wadliwą organizację ruchu wg której bezsensownie ograniczono przepustowość ronda oraz zmuszono jadących od strony wiaduktu na os. Zatorze do zmiany kierunku jazdy w prawo z lewego pasa ruchu. Na dodatek Policja straszy karaniem tych, którzy z Wolińskiej pojadą na wiadukt prawym pasem ruchu.
112. Dodane przez MrErdek1, w dniu - 06-08-2022 12:37
Wysłałem do Pana Prezydenta wniosek o zmianę stałej organizacji ruchu ronda przy wiadukcie na BEZPIECZNA i JEDNOZNACZNĄ, zgodną z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym. Sekretariat Pana Prezydenta nie raczył nawet potwierdzić otrzymania pisma, ale mam nadzieję, że w trosce o poprawę BRD potraktuje to pismo poważnie.
113. Dodane przez MrErdek1, w dniu - 06-08-2022 12:42
Do XYZ - To o czym mówi Marek Dworak dotyczy okrężnej organizacji ruchu budowli typu rondo, a nasze przy wiadukcie ma dwie sprzeczne ze sobą organizacje ruchu, jedna okrężna, a druga kierunkowa, które ze sobą nie mają nic wspólnego, co pokazałem na rysunkach.
114. Dodane przez Yossarian, w dniu - 08-08-2022 13:52
Trochę odgrzewane kotlety, ale pokrótce WIELKI BUBEL przy wsparciu policji.
115. Dodane przez Do 114, w dniu - 13-08-2022 23:33
WIELKI BUBEL też jest ze strony wykonawcy, skąd te koleiny już na rondzie?
116. Dodane przez Do 110, w dniu - 13-08-2022 23:59
Pan Dworak bzdury opowiada.Można z wewnętrznego pasa zjechać z ronda.Przykład lewym pasem z wiaduktu w stronę Strzyżewic, musisz tylko ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu prawym pasem z Wolińskiej.To samo dotyczy pojazdu który jedzie z wiaduktu w oś Zatorze.Tam na zmianę pasa na zewnetrzny jest zbyt mało miejsca.
reklama
117. Dodane przez KRET, w dniu - 16-05-2023 22:01
Czepiacie się ronda a nie przeszkadzają Wam te malunki z 4 stron świata na trzech rondach przy DK 12 ? Mnie to rozprasza, nigdzie w Polsce tego nie widziałem ,co to za magik wymyślił i kto za to zapłacił? Proszę sprawdzić Panowie urzędnicy od dróg, czy to nie koliduje z prawem drogowym, tym trzeba się pilnie zająć , chyba ,że puścimy to do Rankingu MAZURA do Telewizji na najlepsze malunki drogowe. Promocja dla Leszna , przyda się !!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1050
świadectwa charakter... Leszno 200
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj