Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
30
Listopada 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Andrzej, Justyna,
Konstanty

ANDRZEJKI
Do końca roku 31 dni.
Start arrow Leszno arrow Kontrowersje wokół "Złotych Godów"

USC w Lesznie: o medal trzeba wystąpić

Kontrowersje wokół "Złotych Godów"

14.10.2022. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
- Jak to jest, że w Lesznie osoby obchodzące jubileusz 50-lecia małżeństwa muszą same występować o medal, podczas gdy w innych gminach urzędy same się do nich zgłaszają? – pytał jeden ze słuchaczy w audycji „Temat dla reportera”. Zapytaliśmy o to w leszczyńskim Urzędzie Stanu Cywilnego. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W miniony wtorek w Lesznie odbyła się uroczystość, podczas której ponad dwadzieścia par otrzymało medale za długoletnie pożycie małżeńskie. Otrzymują je małżeństwa o 50-letnim „stażu”. Dzień później do audycji „Temat dla reportera” zadzwonił słuchacz, który zapytał o nadawanie odznaczeń. -Moi rodzice obchodzili Złote Gody już dwa lata temu i nie zostali zaproszeni - mówił - kiedy zadzwoniłem do Urzędu Stanu Cywilnego
usłyszałem, że te osoby muszą się same zgłosić
. Słuchacz nie krył, że był zbulwersowany taką odpowiedzią. -Zadzwoniłem też do urzędu we Włoszakowicach, gdzie mi powiedziano, że tam nie ma zgłoszeń, ale to wójt sam pisze do jubilatów pytając ich od zgodę na nadanie odznaczenia - powiedział - moim zdaniem to jest prawidłowe, a w Lesznie to rodzice sami się mają wpraszać do pana prezydenta na kawę? Podczas audycji inni słuchacze potwierdzali, że także w Osiecznej, Święciechowie, Górze czy Krobi inicjatywa w sprawie medali wychodzi od urzędów, jubilaci są tylko pytani o zgodę.

O sytuację w Lesznie zapytaliśmy więc kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Dominikę Mikołajczak. -Nie mamy szczegółowych danych na temat mieszkańców, w tym informacji o datach ślubów - opowiedziała pani kierownik - dane takie znajdują się w rejestrze mieszkańców, który znajduje się w Wydziale Spraw Obywatelskich, do którego pracownicy USC nie mają dostępu. Jak zapewniła Dominika Mikołajczak rozwiązania takie obowiązują we wszystkich większych miejscowościach. -W mniejszych gminach może być inaczej, tam jest kilka albo kilkanaście tysięcy mieszkańców - powiedziała. Poza tym, jak zaznaczyła pani kierownik, żeby wystąpić o nadanie odznaczenia państwowego, konieczna jest zgoda osoby zainteresowanej, a relacje rodzinne czasem bywają skomplikowane. -Jeśli mamy osobiste zgłoszenie kandydatów, mamy pewność, że mają one taką wolę - mówi Mikołajczak. Oczywiście o uczczenie Złotych Jubilatów mogą zadbać ich dzieci lub inni krewni, którzy mogą pobrać wnioski i dostarczyć je do urzędu, jednak konieczne jest osobiste ich podpisanie. Przy okazji kierownik USC zaznaczyła, że z wnioskiem o nadanie medali występuje wojewoda do prezydenta RP, jego rozpatrzenie trwa kilka miesięcy do roku, zaś samorząd miasta czy gminy organizuje tylko uroczystość nadania odznaczeń.
 
Komentarze (51)
1. Dodane przez Robotnik, w dniu - 14-10-2022 13:01
(...)Prezydent od 2024 to zmieni i sam będzie zapraszał na tę uroczystość
2. Dodane przez migdał, w dniu - 14-10-2022 13:03
Co za tłumaczenie: USC nie ma dostępu, ale WSO w tym samy Urzędzie Miasta już ma. Dla ciekawych - zarówno USC, jak i WSO urzędują w tym samym budynku na ul. Wałowej i mają jednego szefa - wręczającego medale p. Łukasza. Prezydencie szanowny interesuj się pan tym co do pana należy w tym mieście? Bo żeby staruszkowie sami biegali aby dostać medal to słabiutkie.
3. Dodane przez Jasiu, w dniu - 14-10-2022 13:15
Po co występować po jakiś głupi medal w ogóle ?
4. Dodane przez Benedykt XVII, w dniu - 14-10-2022 13:15
Myślę, że to naprawdę bardzo ważna kwestia. Bardzo. Fundamentalna.
5. Dodane przez do migdał, w dniu - 14-10-2022 13:21
To że dwa wydziały znajdują się w 1 budynku, to nie znaczy, że korzystają z tych samych baz danych i programów. Co więcej: pracownicy jednego wydziału nie mają prawa do obsługi tego w innym wydziale. I Prezydent nic tu nie zmieni. Każdy ma swoje zadania i swoje uprawnienia i działa w ich granicach.
reklama
6. Dodane przez Janusz, w dniu - 14-10-2022 13:26
Takie bajery w UM .. w innych gminach można. A w Lesznie z łaską.. nie dbacie o po jubilatów .. łaskawie mają prosić o coś co im się się należy.. p. Prezydencie wstyd.."
7. Dodane przez peterpan, w dniu - 14-10-2022 13:34
"panie to jest kiosk ja tu mięso sprzedaję" - mniej więcej coś takiego  
..... i prosiłbym aby nie niepokoić urzędników jakimiś obywatelami , oni tu w pracy są
8. Dodane przez mm, w dniu - 14-10-2022 13:37
do2. Tłumaczenie jest logiczne, urzędnicy nie będą przewracać ton papierów, żeby sprawdzić kto i kiedy brał ślub i czy nadal jest w związku i czy jeszcze żyje i mieszka . Im większe miasto, tym więcej ludzi i potencjalnych kandydatów. Poza tym 2 lata temu była pandemia i totalna izolacja. A słuchacz i kom. 2 to szczęśliwi ludzie, bo nie mają poważniejszych zmartwień niż to, czy ich rodzice dostaną jakąś blaszkę.
9. Dodane przez O rany, w dniu - 14-10-2022 13:50
O rany Leszno ale wstyd.
10. Dodane przez mira, w dniu - 14-10-2022 13:53
niech się nie ośmieszają
11. Dodane przez 13, w dniu - 14-10-2022 13:55
Ludzie nie mieszkają w tych samych gminach, powiatach od ślubu do rocznicy. Skąd Urząd ma wiedzieć, kto przybył i ma właśnie rocznicę? Kto się rozwiódł? Robicie Państwo z igły widły
12. Dodane przez mohito, w dniu - 14-10-2022 13:57
Żenada ekipy Prezia. Jakoś za rządów innych kierowników USC potrafili zapraszać. A tak na marginesie, czy ktoś widział jakie "podarki" dostali sseniorzy z okazji 50lecia małżenstwa.... plyta JUlii S.....buhahha obawiam się, ze promocja nie pracuje w UML .mogli ich do teatru zaproscić na przedstawienie z takiej uroczystej okazji a nie takie gadżety..
13. Dodane przez podatnik, w dniu - 14-10-2022 14:00
Kto oglądał "Krzyżaków"? Kuno Liechtenstein: "...pogański kraj, pogańskie obyczaje.."
14. Dodane przez XXL., w dniu - 14-10-2022 14:19
Popieram komentarz nr.2.Dla mnie jest to żenujące.Prosic się samemu o nadanie medalu.Jak starsi ludzie, niektórzy sami bez dzieci mają chodzić po urzędach.Przeciez urząd wie kiedy kto brał , ślub,czy dana osoba jeszcze żyje.KOMPUTERYZACJA....
15. Dodane przez Do 2;, w dniu - 14-10-2022 14:28
Przypominam, że mówisz o tej samej osobie, która jak w marcu 2020 wróciła z urlopu do Polski, była zdziwiona że ulice świecą pustkami :-)
16. Dodane przez Śmieszny medalik, w dniu - 14-10-2022 14:37
Znam jeden przypadek w rodzinie żony, kiedy jubilaci nie przyjęli świecidełka ze względu na osobę prezydenta, który ten medal miał im nadać. Chyba nie ma większego znaczenia, kto o taki medal wystąpi. Medal ten przysługuje obligatoryjnie, więc to żadne osiągnięcie .Trzeba tylko być bez rozwodu przez 50 lat. Znam małżeństwo, które go dostało chociaż nie mieszkali ze sobą od ok. 30 lat. Rozwód nie był im do niczego potrzebny i formalnie nadal byli rodziną.
17. Dodane przez Zizi, w dniu - 14-10-2022 14:38
Zobaczymy kto za 50 lat jeszcze będzie w związku??? Młodzi biorą ślub, rok, dwa, trzy i rozwód!!!
18. Dodane przez Ferdynand Kiepski i Jan Pospieszalski, czyli warto rozmawiać, w dniu - 14-10-2022 14:56
Warto o złotych godach rozmawiać i trzeba o nich rozmawiać. Tylko nie ma z kim rozmawiać. Bowiem warto o każdych godach rozmawiać.
19. Dodane przez Urzednik, w dniu - 14-10-2022 14:57
Nie zawracajcie urzędnika i prezydentowi głupotami głowy oni maja i tak dużo na głowie. Nowy prezio wprowadzi inne zwyczaje i urzędnicy znajda czas na szukanie w usc.
20. Dodane przez benny, w dniu - 14-10-2022 15:16
Oj widać pracownicy USC zasiedli do klawiatur. A może lepiej pomyśleć jak rozwiązać problem? Naprawdę w dobie komputeryzacji tak trudno ustalić złote pary mieszkające w Lesznie?
21. Dodane przez Petent, w dniu - 14-10-2022 15:26
I wyszła cała prawda o urzędnikach, którzy żądzą się swoimi prawami tj. spychologią, niekompetencją byle tylko jak najmmniej się napracować i traktować petenta jak zło konieczne! który jak się nachodzi od drzwi do drzwi to może zrezygnuje. 
Ale co się dziwić.  
Przykład idzie z samej góry. 
Jaki Pan taki folwark!
22. Dodane przez Leśny Władek, w dniu - 14-10-2022 15:40
Nikt z poczuciem godności osobistej sam się nie zgłosi 
To najlepsza wizytówka dla buraczanego urzędu miasta w Lesznie.
23. Dodane przez OZDROWIENIEC, w dniu - 14-10-2022 15:43
A za te medale to jest jakaś kasa, bo jak nie to szkoda czyścić buty i prasować spodnie od ubrania.
24. Dodane przez ABCD, w dniu - 14-10-2022 15:46
Skoro Wydział Spraw Obywatelskich dysponuje danymi umożliwiającymi identyfikację par małżeńskich z określonym "stażem", to żaden problem aby ten właśnie wydział przejął kompetencje od Urzędu Stanu Cywilnego w tym temacie i zapraszał złotych jubilatów. Pytanie tylko, czy od miłościwie nam panującego Anzeja warto cokolwiek przyjmować?:(
25. Dodane przez do 21, w dniu - 14-10-2022 16:16
O matko i córko w jakim mieście my żyjemy. Wiem, że na prawach powiatu, ale to co tu się wyrabia, to albo o pomstę do nieba woła albo do porządnego przewietrzenia całej tej sytuacji. Niech już w końcu przyjdą te wybory samorządowe bo tak dalej być nie może.
26. Dodane przez JanIII, w dniu - 14-10-2022 16:24
Szanowni obywatele miasta LESZNA nasze urzędy pracują tak jak pracują komu by się chciało dodatkowe zająć pofatygować się sprawdzić w Urzędzie Stanu Cywilnego śluby w danym roku .Wystarczy danemu pracownikowi nakazać służbowo wykonać to zadanie .Panie prezydencie trochę dobrej chęci i sprawa załatwiona
27. Dodane przez Izabela, w dniu - 14-10-2022 17:00
Czy to tak trudno sprawdzić w bazie danych w Urzędzie Stanu Cywilnego 
swoich jubilatów. Biurokracja w naszym kraju jest świetnie rozwinięta najlepiej w Europie, ale kompetencja zerowa.
28. Dodane przez Zzz, w dniu - 14-10-2022 17:04
Gdybym wiedział to bym zgłosił rodziców.skad miałem wiedzieć że się zgłasza? 
Moja babcia miała 95 lat i jakoś urząd sam do niej wysłał gratulacje.dzieci jej nie musiały tego faktu zgłaszać
29. Dodane przez Jaś, w dniu - 14-10-2022 19:42
Czy ten dzwoniący do elki naprawdę nie ma innych zmartwień.BOŻE CO ZA ŚWIAT I LUDZIE.
30. Dodane przez Do 25,27, w dniu - 14-10-2022 19:48
Tak trudno.Co urzędowi da sprawdzenie jak adres może być nieaktualny, osoby mogą już nie żyć.Pomyśl zanim coś głupiego napiszesz.A jak wyślą zaproszenia na niewłaściwe adresy to potem larum że pieniądze z moich podatków na znaczki listy itp.
31. Dodane przez Miki, w dniu - 14-10-2022 20:40
Roszczeniowy słuchacz powinien zawinąć 4 litery w troki i sam zgłosić swoich rodziców. Śmieszne jest porównywanie Góry, Osiecznej czy Włoszakowic z Lesznem. Zresztą jak tam jest tak dobrze to prosta droga nikt ich w Lesznie na siłę nie trzyma jak im tu tak źle.
32. Dodane przez los Ang, w dniu - 14-10-2022 20:46
przecież zaproszenia mogą rozwozić strażnicy miejscy ..i tak patroluja miasto
33. Dodane przez Ania, w dniu - 14-10-2022 22:43
Nawet jeśli dożyję wspólnych z Mężem 50 lat, to nie chcę tego typu obchodów, medalu itp. Uważam, że to każdego prywatna sprawa.
34. Dodane przez scorp, w dniu - 14-10-2022 23:18
A dla mnie szokujace jest, ze tak drobna sprawe musi zatwierdzic prezydent RP!
35. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 14-10-2022 23:47
Moi rodzice nie przyjęli propozycji bycia odznaczonym przez Bronisława Komorowskiego mającego powszechnie znany stosunek do Radia Maryja którego to słuchali. 
 
To chyba zrozumiałe? 
 
Być może władze Leszna mają podobny stosunek do obecnego prezydenta jak moi rodzice do poprzedniego. 
W Lesznie tęczowe ławeczki , Logo miasta na spacerku pod sądem w obronie sędziów i brak zapału do rozbioru pomnika wdzięczności Armii Radzieckiej. 
A prezydent jakby prawicowy. 
 
 
Tak więc zastanówcie się czy nie chcecie poczekać aż będzie inny prezydent (wasz PO-wski przykładowo.)
36. Dodane przez zxc, w dniu - 15-10-2022 07:07
Też uważam, że to prywatna sprawa każdego.
37. Dodane przez petent U.S.C., w dniu - 15-10-2022 09:06
To gdzie występuje się o odpis aktu ślubu, do Wydziału Spraw Obywatelskich, czy do U.S.C./ Można się tłumaczyć, tylko czemu od razu głupio.
38. Dodane przez info, w dniu - 15-10-2022 09:30
Skończyło się drukowanie informacji o zgonach, imiona i nazwiska, daty urodzenia i zgonu w prywatnej, lokalnej gazecie. Dane prawdopodobnie pochodziły z Urzędu Miasta Leszna i prawdopodobnie Urząd skończył z tym procederem. Nawet dziś nie powinno być żadnego nagabywania rodziny czy życzy sobie, żeby dane osoby zmarłej były umieszczane w gazecie. Żadne dane osoby zmarłej nie powinny być udostępniane z urzędu na zewnątrz, także w sposób pośredni. Kto chce uczcić pamięć, może zamieścić osobny nekrolog. Teraz w tej lokalnej, prywatnej gazecie dane zmarłych, zdaje się, pochodzą z Facebooka i to tylko niektórych, chyba tylko czterech leszczyńskich parafii. Czas zakończyć kościelne publikowanie informacji o zgonach, także na Facebooku oraz, w ślad za tym, w gazecie. W kościele wystarczy osobna modlitwa na najbliższym, niedzielnym nabożeństwie a i tak tylko i wyłącznie za osobną zgodą rodziny.
39. Dodane przez Ewa, w dniu - 15-10-2022 10:26
Straszny bałagan, wstyd by prosić się o tak wielkie osiągnięcie jak wytrzymanie we dwoje 50 lat . Naszemu preziowi już to nie ,,grozi" więc dla niego to jakby temat drugorzędny. Jeśli w innych gminach można zaprosić to dlaczego w Lesznie nie . Nie rozumem tego , w USC są na pewno rejestry daty ślubów w danym roku. Wystarczy tylko dane przkazać do Wydziału Obywatelskiego i sprawdzić czy dane osoby jeszcze funkcjonują i wysłać zapytanie .
40. Dodane przez Qwerty, w dniu - 15-10-2022 13:21
Do kom 39. Ja ci odpowiem na to pytanie, w mniejszych gminach pracują ludzie z tych gmin, załatwiać sprawy przychodzą mieszkańcy których się zna czy osobiście czy z widzenia i zależy "urzędowi" żeby sprawę załatwić jak najlepiej i jak najszybciej, natomiast w mieście panie nauczone są zlewania ludzi i odsyłania z okienka do okienka i do domu, bo nie przychodzą do pracy tylko żeby popić kawki obgadac innych pracowników i posiedzieć na pudełku. Jestem dość częstym gościem i niestety widzę "nieróbstwo" tych niektórych osob
41. Dodane przez info, w dniu - 15-10-2022 14:49
Lektura tej samej, prywatnej, lokalnej gazety zastanawia też, w jaki sposób Urząd Miasta Leszna organizuje publikacje niemal cotygodniowych, służbowych, urzędniczych nekrologów. Z czyich pieniędzy są opłacane. Czy urząd ma w tej gazecie jakiś abonament. Kto w urzędzie zajmuje się publikacjami urzędniczych nekrologów (centralnie czy każdy wydział osobno) i ile na to każdego tygodnia poświęca się urzędniczego, służbowego czasu, który w całości opłacają mieszkańcy.
42. Dodane przez Jarek, w dniu - 15-10-2022 21:05
A czy autor artykułu raczył chociaż wykonać choć JEDEN telefon do USC w jakimkolwiek większym mieście??!!! Gdyby to uczynił dowiedziałby się, że tam również to Jubilaci sami występują o przyznanie medalu. I wiem to z doświadczenia. Ale łatwiej pisać o rzeczach o których ktoś coś powiedział, w których nie trzeba ruszać swoich czterech liter zza biurka, dodatkowo oczerniać nie sprawdzając w całości danej sprawy. Oczywiście pan redaktor będzie się tłumaczył, że przecież to noe on, to lidzie pytają. Ale to ty człowieku piszesz.  
Ale może lepiej nie krytykować pana redaktora, bo znów strzeli focha i tym razem rzuci wypowiedzenie na ręce dyrektora rozgłośni radiowej. 
A może tak by było lepiej???
43. Dodane przez generał Paszkwil, w dniu - 15-10-2022 22:04
I znowu prezydent poczuł się urażony. Czy mi się wydaje czy w Lesznie nie ma już miejsca na wolne media?
44. Dodane przez Bednar, w dniu - 15-10-2022 22:09
Żałosne, że Jubilaci sami mają zgłaszać się po idznaczenie jakby nie można tego było zrobić "z l urzędu". Nie potrafią z bazy ewidencji ludności sprawdzić kto w danym roku obchodzi ZŁOTE GODY i zaprosić Jubilatów. Wystarczyłoby wyznaczyć jakiś termin i potwierdzić czy dana para będzie. Od czego jest ten urząd?
45. Dodane przez Bednar, w dniu - 15-10-2022 22:10
Żałosne, że Jubilaci sami mają zgłaszać się po odznaczenie jakby nie można tego było zrobić "z urzędu". Nie potrafią z bazy sprawdzić kto w danym roku obchodzi ZŁOTE GODY i zaprosić Jubilatów. Wystarczyłoby wyznaczyć jakiś termin i potwierdzić czy dana para będzie. Od czego jest ten urząd?
46. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 15-10-2022 22:34
Najgorzej, jak się pisze co się wie... 50-lecie małżeństwa...ślub brany w np. Bydgoszczy od 3 lat para zamieszkuje w Lesznie... Zatem urzędnik ma sprawdzać przy meldunku każdego nowego mieszkańca kiedy i gdzie zawierał związek małżeński? Urzędnik ma sprawdzać, czy np. w ostatnim roku nie rozwiódł się? Ludzie opamiętajcie się w negatywnych komentarzach.... Kolejny temat, ślub z pierwszą żoną przed 50 laty, po 20 latach rozwiódł się i zawarł nowy związek małżeński... W małych miejscowościach wszyscy znają się i pracownikowi USC łatwiej znaleźć tych dostojnych jubilatów... .
reklama
47. Dodane przez Popis, w dniu - 15-10-2022 22:54
Przesadzacie, a co z tymi, którzy się przeprowadzili? Jak ktoś bierze udział w "imprezie z medalami" trzeba zgłosić się na uczestnika....
48. Dodane przez AdamKrayeski, w dniu - 15-10-2022 23:23
JARKI lubią robić zamieszanie... 
Mówicie WOLNE MEDIA... ciekawe czy tak powiecie, gdy te wolne media źle napiszą lub powiedzą o Was...
49. Dodane przez zolo, w dniu - 16-10-2022 02:25
Warszawka rok sie boryka z takim wnioskiem. 
Zalatany ten gościu jest...
50. Dodane przez Leszno, w dniu - 16-10-2022 16:04
Wolne media to te, od których wynajmuje się powierzchnie biurowe ;)  
Oni piszą tylko dobrze i tylko prawdę ;)
reklama
51. Dodane przez Do 39, w dniu - 16-10-2022 20:30
Wolne żarty, przekazać informacje lub dokumenty z działu do działu w UrzEDzie? A kto to zrobi? No, mam ze wyślą sobie za potwierdzeniem odbioru
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę nową halę z ... Leszno 19440
Wynajmę nową halę z ... Leszno 19440
Działka w centrumLeszno 3194000
69 m mieszkanie - mo... święciech... 598000
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1200
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj