Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Cyberprzestępcy nie ustają w wysiłkach. Leszczyńska policja odebrała wczoraj kilka zgłoszeń o próbach oszustw. Jedna z nich zakończyła się fatalnie dla 27-letniego mieszkańca gminy Lipno. Młody mężczyzna stracił blisko 30 tysięcy złotych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na jego telefonie wyświetlił się numer infolinii banku. Rozpoczął rozmowę z rzekomym pracownikiem placówki, który poinformował 27-latka, że
jego pieniądze są zagrożone przez ataki cyberprzestępców.
- Nakazano pokrzywdzonemu zainstalowanie aplikacji, która przejmowała pulpit smartphona lub innego urządzenia i tak na konto przestępców wpłynął pokaźny zastrzyk gotówki, gdyż blisko 30 tysięcy złotych. Co ważne, takie rozmowy prowadzone są pod presją czasu, tak aby nie dać odbiorcy chwili do namysłu. Po raz kolejny apelujemy o rozwagę - mówi Daria Żmuda z leszczyńskiej komendy.
Jak przypomina, pracownicy banku nie proszą nigdy o zainstalowanie jakichkolwiek aplikacji.
1. Dodane przez BonifacyStopka, w dniu - 13-12-2022 13:50 Gratulacje, naprawdę, szczere od serca. Mógł je równocześnie wyrzucić przez okno efekt byłby ten sam... tyle się o tym mówi a ludzie dalej robią swoje... takie sprawy z urzędu nie powinny być ścigane właśnie za głupotę ludzi. Raz ktoś straci drugi raz się nauczy
2. Dodane przez Jan, w dniu - 13-12-2022 14:11 Niestety ostatnie zdanie nie jest prawdą. Będąc jakiś miesiąc temu w oddziale banku Milenium w Lesznie pracownica odmówiła wypłacenia gotówki, a powód jaki podała to właśnie brak aplikacji w telefonie. Pani stwierdziła, że taka jest polityka banku, który chce aby klienci byli jak najbardziej mobilni i powiedziała, że zawsze można sobie zwiększyć limit wypłat w bankomacie.
3. Dodane przez joe, w dniu - 13-12-2022 14:16 Tak to kazde IP namierza rejestracjia kart SIM a tu nie moga dojsc kto , gdzie i kiedy he he Polacy jestescie okradani na rozne sposoby za przyzwoleniem rzadzacych i finansjery!
4. Dodane przez ?, w dniu - 13-12-2022 14:19 I jego pieniądze są zabezpieczone na wieki?! Ani policja ani komornik ich nie zabierze! Trwała lokata dla cierpliwych!
5. Dodane przez m, w dniu - 13-12-2022 14:33 operator sieci komórkowej powinien w całości pokryć straty poniesione przez swojego klienta przyzwolenie na spoofing numerów komórkowych powinno być surowo karane
6. Dodane przez M., w dniu - 13-12-2022 14:35 Kiedyś tym ludziom współczułem... Teraz już nie. Głupota i jeszcze raz głupota.
7. Dodane przez Zizi, w dniu - 13-12-2022 14:44 Czyli traktura nie bedzie!!!
8. Dodane przez iga, w dniu - 13-12-2022 16:12 A więc nie tylko starsi ale i młodzi dają się nabrać!
9. Dodane przez Star, w dniu - 13-12-2022 17:23 Jestem starszym facetem i dziwie sie ze młody dał sie zrobić w jajo na tak dużą kwote. Należy mu współczuć. Podoba mi sie kom 1 i kom 4
reklama
10. Dodane przez Co do nauki do końca zycia, w dniu - 13-12-2022 18:37 Znam ja taki przypadek kiedy raz pan został nabrany na wnuczka, a za pół roku na policjanta. W obu przypadkach pan niczego się nie nauczył. Bywają przypadki niezwykle odporne na naukę. Od tego czasu pan został pozbawiony przez rodzinę dostępu do kasy. Na wszelki wypadek. Dostaje tygodniówki wydzielane ma życie. Bywa niestety i tak.
11. Dodane przez Jak zwykle, w dniu - 13-12-2022 19:08 Jak to jest ,że ZAWSZE bronicie złej strony? Może zamiast jechać po chłopaku który zaufał drugiemu człowiekowi napiszcie coś złego o ..... którzy robią takie świństwa.
12. Dodane przez Do 11, w dniu - 13-12-2022 19:31 Ok, masz rację. Ten zły to złodziej, a ten dobry, to człowiek poczciwy, który zaufał drugiemu człowiekowi. Jak miałam 10 lat też wierzyłam w taki świat. Mam ich teraz nieco więcej i już nie ufam nikomu. Tylko mojemu partnerowi życiowemu i nikomu więcej. Taki life. Przykre to, że chłopak dał się nabrać. Niestety wszyscy, którzy trochę sobie z niego żartują mają rację. Przecież ile można trąbić na okrągło o takich przypadkach? Jeszcze rozumiem, gdyby metoda, którą na nim wypróbowano była nowa. Ale to wciąż ta sama śpiewka. Współczuję chłopakowi, szczególnie jeśli na te pieniądze ciężko pracował i nie przyszły lekko jak niektórym tłustym kotom. I cóż? I tyle. Easy come easy go, świat idzie do przodu. Ktoś kto go oszukał będzie miał piękne święta. Raczej marne szanse na wykrycie sprawcy.
13. Dodane przez Ben, w dniu - 13-12-2022 21:37 A ja się pytam, Gdzie jest państwo, które powinno chronić obywatela,?
14. Dodane przez Piotr, w dniu - 13-12-2022 23:47 Witam. Non stop nagonka na to, żeby instalować aplikacje bankowe, płacić blikiem itd. Jest coraz więcej takich akcji z oszustwami w ten, czy podobny sposób. Jeżeli banki czy państwo wymagają bezgotówkowości, to niech ponoszą odpowiedzialność za takie przypadki, bo sami ludzi przyzwyczaili do tego, że co chwila wydzwaniają z ofertami itp. Moim zdaniem takie coś jak karta płatnicza w zupełności rozwiązuje problem z wydawaniem reszty przy kasach w różnych miejscach tupu market, a nakłanianie do aplikacji i bezgotówkowości to już skok na naszą prywatność, w sumie po to tylko żeby państwo i instytucje które chcą nam różne rzeczy sprzedawać mogły nas inwigilować i tworzyć nasze profile pod kątem skuteczniejszego wyciskania nam swoich produktów. Pozdrawiam.
15. Dodane przez Piotr, w dniu - 13-12-2022 23:54 Ja bym w takiej sytuacji spróbował podać bank do sądu. Jeżeli dzwonili w trakcie posiadania przez Pana rachunku u nich z propozycjami kredytów, ofertami itp, to mogło to uśpić Pana czujność. Więc w sumie można powiedzieć, że ich polityka częściowo przyczyniła się do zaistnienia tej sytuacji. Moim zdaniem bank powinien poczynić kroki lub zapłacić firmie prywatnej, albo zwrócić się do organów pańswowych, które powinny namierzyć sprawców. Bo prawda jest taka że po działalności w Internecie czy dzwonienie tym bardziej zostają ślady w serwerach oraz bazach danych sieci telekomunikacyjnych więc nie rozumiem dlaczego nikt nie potrafi z tym nic zadziałać. Dziwne.
16. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-12-2022 07:26 Co tu dużo pisać (...) jakich mało .....................................
17. Dodane przez Do 2, w dniu - 14-12-2022 08:48 Aplikacja mobilna banku to co innego, jest to autoryzowana aplilacja, która nie jest zdalnym pulpitem.
18. Dodane przez Do 15, w dniu - 14-12-2022 10:14 1. Aplikacja, o ile pobrano oczywiście tą właściwą, bo z tym też różnie bywa, jest bezpieczna . Pobierać najlepiej w banku przy asyście pracownika banku, mamy pewność, że to ta właściwa.
2. Płatności blikiem są tak samo bezpieczne jak płatności kartą. Chyba, że sami z własnej woli zapłacimy blikiem za trefną transakcje w olx albo na innym portalu, albo prześlemy kasę niby znajomemu z Facebooka.
3. Ilość danych związana z wyrobieniem karty nie różni się od tych związanych z aplikacją.
4. Ściganie przestępstw tego typu wydaje się proste tylko z pozoru. Gdyby tak było, gdyby tak prosto było ich namierzyć, nie byłoby tego problemu. Informatycy na pewno nam by to pięknie objaśnili. Ślady są bardzo ładnie pozacierane. Jest jeszcze coś, co nazywa się darknet. Tam już nic nie znajdziemy.
4. Tutaj było połączenie telefoniczne. Tak jak umieją się podszyć pod stronę banku w necie, tak i umieją podszyć się pod inny telefon. Cyfryzacja. No i ten zdalny pulpit. Żaden bank nie dzwoni do klienta i nie każe mu nic w ten sposób instalować.
5. Próbować walki z bankiem można, bo jak ktoś ma za dużo czasu i pieniędzy to może robić na co ma ochotę. Ale obecnie dla własnego bezpieczeństwa banki na swoich stronach zamieszczają ostrzeżenia i instrukcje dotyczące tego rodzaju przestępstw. Sprawa jest przegrana. Tak jak z koncernem farmaceutycznym, który wymienia tyle skutków ubocznych stosowania danego leku, że jest kryty w każdej sytuacji i jak ktoś się przekręci po zażyciu leku nic im nie zrobią. Podobnie rozwiązały to banki. Każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża naszemu życiu lub zdrowiu.
Doradzam w takich przypadkach zasadę ograniczonego zaufania, chwilę zastanowienia, odrzucenie emocji. To wszystko jest rozgrywane na naszych emocjach. Rozłączyć się i samemu zadzwonić do banku. Najlepiej z innego aparatu i dopytać co się dzieje.
Dobrze, że elka to nagłaśnia, dzięki temu może będzie mniej okradzionych.
19. Dodane przez Do 14, w dniu - 14-12-2022 10:16 Przypominam,że nie ma obowiązku instalowania aplikacji, płacenia kartą czy blikiem.
20. Dodane przez xyz, w dniu - 14-12-2022 14:23 Co za durne komentarze, bank ma odpowiadac za glupete ludzi, albo operator komorkowy? skad ona ma niby wiedziec kto w jakiej sprawie dzwoni? to co chcecie zeby jak za komuny rozmowy byly kontrolowane? Namierzyc po ip tez nie jest prosto, jesli robia to ludzie ktorzy maja pojecie, to jest to praktycznie nie wykonalne (szczegolnie przez nasze sluzby) a nawet jesli to sa czesto ludzie zza wschodniej granicy i co mądralo jeden z drugim zrobisz? Telefony i konta na slupa (menele, pijaczki) niestety tylko myslenie i rozsadek moze zabezpieczyc przed takimi sytuacjami.
21. Dodane przez Eryk, w dniu - 14-12-2022 15:08 dlaczego w Polsce funkcjonuje możliwość zadzwonienia z dowolnie wybranego numeru telefonu? nie można tego odgórnie zablokować? do kom. 15 a co winien Bank, że klient sam dał się podejść, on zainstalował aplikacje przejmującą telefon.
22. Dodane przez Do 21, w dniu - 14-12-2022 18:44 Nie rozumiem pierwszej części pytania. Oni się podszyli pod bank. Mają specjalne oprogramowanie, które im to umożliwia. To jest nielegalne. Jak zablokować przestępców? Jak zablokować hackerów? Gdyby ktoś to wiedział, to nie byłoby takich sytuacji. I nie dotyczy to tylko Polski,ale całego świata. Hakerzy tworzą programy hakujące, a inni specjaliści tworzą programu antyhakerskie i wciąż wyścig trwa. Tak się składa, że hakerzy z reguły są szybsi i o krok do przodu.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.