Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Żużel arrow Borowiak: to czyste szaleństwo

Oświetlenie stadionu im. Alfreda Smoczyka nie spełnia nowych wymogów PGE Ekstraligi

Borowiak: to czyste szaleństwo

23.01.2023. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

- Nie jesteśmy instytucją charytatywną, to szaleńczy wymysł - tak prezydent Leszna Łukasz Borowiak komentuje kolejne wymogi żużlowej PGE Ekstraligi. Po konieczności budowy odwodnienia liniowego, które budziło spore kontrowersje, teraz pod lupę poszło stadionowe oświetlenie. Według Ekstraligi, to na obiekcie im. Alfreda Smoczyka nie spełnia nowych wytycznych.  
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Włodarz miasta oraz Sławomir Kryjom, dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji byli gośćmi poniedziałkowego Magazynu Sportowego w Radiu Elka. Tematem przewodnim były właśnie nowe wymogi Ekstraligi. Największy problem dotyczy sztucznego oświetlenia. Jak przypomniał Kryjom, te obecne wybudowane zostało w 2005 roku i kosztowało 6 milionów złotych.

- Dziś wymogiem Ekstraligi czy też Polskiego Związku Motorowego, jest to, że oświetlenie musi mieć 1800 luxów. Oświetlenie
na naszym stadionie było zaprojektowane na 1400 luxów, a po latach eksploatacji natężenie spadło do około 1100 luxów. Pojawiły się głosy na ostatniej inspekcji Ekstraligi, że coś z tym oświetleniem musimy zrobić. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że technologicznie, aby uzyskać na stadionie im. Alfreda Smoczyka 1800 luxów, to musimy mieć dużo więcej źródeł światła, czyli tzw. naświetlaczy, czego istniejące słupy nie udźwigną. Oznacza to konieczność budowy nowego oświetlenia od podstaw. Mogą być to koszty minimum około 8-9 milionów złotych. Będziemy rozmawiać z klubem jak ten problem rozwiązać i ile otrzyma on czasu, aby tym problemem się zająć. Oczywiście start Unii Leszno w przyszłym sezonie jest niezagrożony -
mówił Sławomir Kryjom, dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Lesznie.

Oburzenia całą sprawą nie ukrywał prezydent Łukasz Borowiak, który przyznał wprost, że brakuje dialogu na poziomie Ekstraligi i samorządu.

- Są to w końcu stadiony miejskie. Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że zarząd PGE Ekstraligi czy ludzie odpowiedzialni za ten sport tak naprawdę nie chcą słuchać prezydentów miast. Nie jesteśmy dla nich partnerem, a wręcz instytucją charytatywną, która utrzymuje żużel na bardzo wysokim poziomie, nie tylko sportowym, ale też i biznesowym. Do momentu kiedy pan prezes Stępniewski wraz ze swoimi pracownikami nie zrozumieją, że samorządy mają inne ważne wydatki w tak trudnej sytuacji gospodarczej, to ten cały speedway się rozsypie - podkreślał włodarz.

Jak dodał, tylu milionów na inwestycję oświetleniową w budżecie nie ma i na pewno w przyszłym czasie nie będzie.

Absurdem nazwał też chociażby konieczność wypalenia trawy w odległości około metra od krawędzi toru, przez co praktycznie bezużyteczne stało się piłkarskie boisko.

- Młodzi zawodnicy Polonii mogą tam tylko trenować, ale nie odbywają się tam żadne rozgrywki, gdyż miejsca z których wykonuje się rzuty rożne zostały zlikwidowane - mówił Borowiak. Zapowiedział też, że przyszedł czas, aby po raz kolejny poprosić zarząd Ekstraligi o rozmowę.

 
Komentarze (112)
1. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 23-01-2023 21:06
Czy te naświetlacze nie są już obecnie bardziej wydajne? W ciągu 18 lat technologie poszły do przodu. Jeżeli nie, to ktoś będzie musiał mocno oczyma świecić ;)
2. Dodane przez SOUTYS, w dniu - 23-01-2023 21:07
Kiedyś mecze odbywały się za dnia i było dobrze. Niedziela była dniem żużlowym a wieczorem trzeba było zdążyć zrobić obrządek.
3. Dodane przez :), w dniu - 23-01-2023 21:24
Koszty powinien ponieść klub, a nie miasto. Jeśli nie są wstanie unieść kosztów to pora zakończyć działalność. Utrzymywanie nierentownego tworu to jakiś żart. Pieniądze które są marnotrawione na wspomaganie tego klubu powinny być wydane w inny, znacznie bardziej użyteczny sposób.
4. Dodane przez Miś, w dniu - 23-01-2023 21:26
Oni zrobią strejk, oni mają za ciemno w pracy.
5. Dodane przez Max, w dniu - 23-01-2023 21:29
Chyba nadszedł czas pożegnania z żużlem. Nie może być tak, że ten sport staje się utrapieniem dla miasta - bo w imię czego. Ekstraliga czerpie tylko korzyści a stadion na garnuszku naszym. Rezygnujemy ze wszystkiego - (basen , hala sportowa) żeby tylko utrzymać żużel - smutne.
6. Dodane przez gość, w dniu - 23-01-2023 21:33
zamknąć zburzyć i wyrównać z ziemią ten stadion bo szkoda kasy na to by miasto płaciło
7. Dodane przez heh, w dniu - 23-01-2023 21:36
zlikwidować cały ten zuzel i będzie to z pożytkiem dla wszystkich...
8. Dodane przez xD, w dniu - 23-01-2023 21:40
Tak, ale ładowanie tony hajsu w ten sam klub który sobie po tym torze jeździ to już się nie kłóci z tym "nei byciem instytucją charytatywną"
reklama
9. Dodane przez robi, w dniu - 23-01-2023 21:45
Pewnie znajome firmy upadają to trzeba coś wymyśleć na podtrzymanie za 4 bańki ten stadion zasypie będzie taniej
10. Dodane przez Ewa, w dniu - 23-01-2023 21:47
Dalsze wydatki miejskie na zuzel są bezsensowne. Miasto nie zarabia na klubie, dzierżawa stadionu to jakieś grosze. Dodatkowo przez wymogi żużlowe stadion stracił na użyteczności. Kibiców na meczach nie widać wiec zainteresowanie tym sportem jest mizerne. Jednak spodziewam się, że dziś włodarze miejscy mowia jedno a w budżecie przyszłorocznym koszt dodatkowego oświetlenia zostanie ujęty. Czy w tych decyzjach jest jakaś logika czy to bardziej prywatne zamiłowanie i bycie kibicem ma wpływ na inwestycje w przedsięwzięcie które miastu przynosi jedynie straty?
11. Dodane przez tomek, w dniu - 23-01-2023 21:50
moze w koncu warto juz te motorynki zaorac, ile mozna finansowac sport ktory odbywa sie 10 razy w roku?
12. Dodane przez Xyz, w dniu - 23-01-2023 22:03
Panie borowiak, przyszedł czas aby powiedzieć stanowcze NIE!!! Idzie kryzys ludzie powoli na jedzenie nie mają a miasto będzie wydawać 9 milionów aby parę osób jeździło sobie w kółko? Przecież to jest absurd! Ci pseudo sportowcy zarabiają ogromne pieniądze kosztem nas mieszkańców! Panie borowiak my ich nie chcemy utrzymywać czy Pan to rozumie! Przeciez to są zawodowcy to niech sobie sami to wszystko utrzymują! To jest ich zawód a żeby go wykonywać to niech zainwestują swoje pieniądze! Czy miasto pomaga innym prywatnym firma dając im pieniądze na działalność?
13. Dodane przez mgr inż. Adam T., w dniu - 23-01-2023 22:04
Kiedy w końcu miasto odetnie się od tego dziadoskiego żużla? Na nic kasy nie ma ,a tym się marzy nowe oświetlenie za 9 milionów. W .... wam się poprzewracało. Pływalnia czeka.
14. Dodane przez Dido, w dniu - 23-01-2023 22:07
Kogoś (...) I to zdrowo.
15. Dodane przez Antek, w dniu - 23-01-2023 22:16
Jakby pieniądze nie były wydawane na głupoty to było by na wszystko....
16. Dodane przez Ewa, w dniu - 23-01-2023 22:18
Za chwilę będą jęczeć że za prąd nie ma czym zapłacić jak dostaną rachunek. Co za.... ( i tu tylko można użyć niecenzuralnych słów). Pogonić tę bandę darmozjadów.
17. Dodane przez jaro, w dniu - 23-01-2023 22:19
Nie ma prywatny klub sportowy na lampy to niech wezmie kredyt a konto kontraktów z transmisji!!! A co to ma miasta ma obchodzic i mieszkancow ze klub nie ma na lampy!!!! (...)
18. Dodane przez Justyna, w dniu - 23-01-2023 22:20
Chcemy pływalnie dla naszych dzieci! Ludzie z Leszna jeżdżą do Kościana i Gostynia!
19. Dodane przez Ja, w dniu - 23-01-2023 22:29
Panie Borowiak. Mieszkam w lokalu komunalnym i właśnie dostałem dwie podwyżki czynszu, jedna od lutego druga od maja. W sumie będę płacił ponad stówę miesięcznie więcej. Niestety w moim budżecie tych wydatków nie zaplanowałem i ich nie udźwignę. Ale rozumiem, że innych już będzie stać, więc jakoś uzbieracie na te nowe żaróweczki. A redakcja Elki na ten temat audycji jakoś nie robi!!! Taki to paradoks.
20. Dodane przez Podpowiem, w dniu - 23-01-2023 22:30
Jakie rozmowy? DO WIDZENIA. Większość mieszkańców ma po dziurki w nosie tego żużla. Czas za uczciwą robotę się wziąć.
21. Dodane przez Tego już nie kupujemy., w dniu - 23-01-2023 22:31
Borowiak zatroskany o absurdy PZMot, szkoda że na własnym podwórku ich nie dostrzega.
22. Dodane przez Dzimi, w dniu - 23-01-2023 22:44
A czy rozważana była opcja dołożenia po prostu 2 masztów po jednym na łuk? Wtedy będą po 3 maszty więc i oświetlenie będzie miało większą moc. dodatkowo na dachu wierzy po długości dać coś ala właśnie jupiter i mamy oświetlenie pierwsza klasa. Na pewno wyszedłby mniejszy koszt czegoś takiego niż stawianie wszystkiego od nowa.  
Serdecznie pozdrawiam wszystkich 'zaoraczy' ,,',, ;) 
Zaorajcie sobie głowy i nie zapomnijcie o zdejmowaniu skarpetek do sandał. 
JLP!
23. Dodane przez Per, w dniu - 23-01-2023 22:53
To nie jest problem,tylko Leszna,a większości miast.Żużel to drogi sport,a wymogi Ekstraligii coraz wyższe. Tylko nieliczni i duże ośrodki jak Wrocław, czy Lublin na to stać. Tyle co jest wkładane w żużel to była by za to w takim Lesznie drużyna ekstraklasy w koszykówce i piłkę ręczną. Kibiców, aby było dobrze to co mecz powinno przychodzić 12 tys, jak dawniej,a nie jak w poprzednim sezonie 5,5 tys średnio. Jednak wszystko drożeje, a PGE ekstraliga szaleje.Mam nadzieję, że Unia zawsze będzie, bo to duma żużlowej Polski.
24. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 23-01-2023 22:56
Myślę, że czas pożegnania z żużlem w Lesznie powoli lecz nieubłaganie nadchodzi. Przynajmniej tego na poziomie ekstraklasy, bo wymogi i koszty są niewspółmierne do zysków z tego tytułu płynących do miasta i mieszkańców. 
 
Oficjalnie mówi się o promocji miasta przez sport, a w praktyce wszyscy wiemy, że poza bardzo wątpliwymi korzyściami z tzw. ekwiwalentu reklamowego, trudno wymienić realne pożytki. Nie licząc słit foci z zawodnikami i poparcia dla władzy jakiejś grupy mieszkańców przy urnach wyborczych. Ale i te korzyści są dla władzy wątpliwe, gdyż dofinansowanie klubu przez miasto powoduje anty-promocję samego klubu w samym Lesznie. A przy okazji władzy, która te praktyki popiera.  
 
Pytanie tyko brzmi kto będzie miał tyle odwagi, by podjąć decyzję o odcięciu tej pępowiny? Gdyby klub finansował się sam z pomocą sponsorów, to miałby w mieście większe grono sympatyków. Prezydent musiałby takie decyzje rzeczowo wytłumaczyć klubowi, a mieszkańcom zaproponować alternatywę mówiąc co od kolejnego roku otrzymają w zamian w ramach tych wydatków.
25. Dodane przez Filip, w dniu - 23-01-2023 23:02
Kiedyś nie było lamp i było ok ,mecze rano lub w południe i tyle .Koniec finansowania przez miasto są inne potrzeby .
26. Dodane przez Obywatel, w dniu - 23-01-2023 23:10
Ta całą ekstralige zdrowo popier..... 
Co roku wkładaja kij w szprychy.  
Jako mieszkaniec Leszna i pidatnik NIE wyrażam zgody aby miasto finansowało żużel !!!!!!!!!!!!
27. Dodane przez Obserwator, w dniu - 23-01-2023 23:12
w Australii zamiast band stoją snopki słomy a u nas wszystko musi być cacy. Wymysły ekstraligi i genialne pomysły PZM
28. Dodane przez Max, w dniu - 23-01-2023 23:20
W 100% POPIERAM !!! kom, 12. Klub UL przecież to firma,której produktem końcowym są mecze a jej pracownicy to zawodnicy.DLACZEGO więc tą firmę mamy CIĄGLE DOTOWAĆ !!! Pytanie ! czy pracownik podejmując prace w firmie dostaje Z GÓRY SETKI TYSIĘCY zloty za to że będzie pracował ??? Czy ten pracownik dostanie pensje nawet wtedy gdy przesiedzi miesiąc "w szatni " bo się przewrócił i boli go paluszek ??? Czas na przetarcie oczu .Przecież dzisiaj KAŻDY PRACUJE na swoje utrzymanie....
29. Dodane przez Wacek, w dniu - 23-01-2023 23:21
No i dobrze ! Ja płacę za zużyty prąd to czemu nie płacą właściciele klubu ? Nie zgadzam się aby miasto płaciło za prąd ! Dość tej pomocy !
30. Dodane przez Micho, w dniu - 23-01-2023 23:23
"Te" oświetlenie czy "to" oświetlenie?
31. Dodane przez Anty żużlowiec, w dniu - 23-01-2023 23:53
Żużel to nie sport!!! Kurtyna...
32. Dodane przez realia, w dniu - 23-01-2023 23:56
Nawiązując do wcześniejszych komentarzy. CZY ONI NIE MOGA JEŻDZIĆ W DZIEŃ? I to w dobie łupienia na cenach prądu i ocieplenia klimatu. :)
33. Dodane przez old school, w dniu - 24-01-2023 00:30
Krok po kroku, rok po roku, decyzja po decyzji, absurd po absurdzie władze żużlowe zabijają ten sport. Dziś cały światowy żużel trzyma się na głupich Polaczkach. Za kilka lat będziemy mieli to co dziś jest w Anglii i Szwecji, a może i dobrze wrócą stare piękne czasu żużlowych pikników, bez TV, bez decydentów w krawatach, po swojsku z wychowankami w składzie i kilkoma drużynami w lidze
34. Dodane przez Czarny Sport, w dniu - 24-01-2023 00:34
Witam 
Po pierwsze nikt nie musi robić zawodów po nocach.Godzina 15 jest ok .Miasto musi dać 8-10 MLN na żużel i koniec.Bez pitupitu.Jak nie to każdy właczy smartfona i każdy kibic to LUX więcej .Dlaczego w tym roku mogą jechać Polacy a rok temu nie mogą jechać ,,Polacy " ?Jedna wielka popierdółka...żeby za dekadę o SPEEDWAYu nie było dane nam czytać w wikipedii.Może wróćmy do tego normalnego żużla z lat 80 tych ub stulecia.Wtedy był pełen stadion ,po niedzielnym obiedzie całe Leszno i leszczyńskie ruszało na Smoka .A teraz co mamy ?żużel browarno-kanapowy .Za chwile w ogóle krzesełka nie bedą potrzebne a luksów i luksusów coraz więcej ,a sędzia i tak nie dowidzi...Czekamy na RETRO speedway
35. Dodane przez Xyz, w dniu - 24-01-2023 01:01
Stanowcze Nie na wydawanie pieniędzy miejskich na prywatny klub sportowy!!!
reklama
36. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 24-01-2023 01:21
Jestem Leszczynianinem, a żużel nigdy mnie nie interesował, tak jak wielu innych. Dlaczego miasto ma płacić ogromne sumy za coś co interesuje nieliczną grupę ludzi? Wydajcie pieniądze na coś bardziej pożytecznego dla mieszkańców Leszna. 
Może zróbcie zamiast stadionu klub szachowy, nauczycie się myśleć. Na każdy stolik z szachownicą wystarczy mała lampka, nawet na baterie i problemu z oświetleniem nie będzie.
37. Dodane przez Marek, w dniu - 24-01-2023 03:20
Śmiechu warte 
Niech jeżdżą w dzień jak jest jasno prąd jest drogi!!!
38. Dodane przez Michal, w dniu - 24-01-2023 04:11
Niech radni miasta z latarkami stoją i doświetlają, na coś by się wreszcie zdali.
39. Dodane przez PL, w dniu - 24-01-2023 05:21
Pamiętam mecze bez transmisji telewizyjnych, rozgrywane popołudniami a kończone w świetle reflektorów samochodowych bo zmierzch zapadał a mecz ciągnął się jak flaki w oleju! 
Teraz potrzeba chwili to właściciele SPÓŁKI AKCYJNEJ użyją aut z salonu i agregatów prądotwórczych do doświetlenia SMOCZYKA?!
40. Dodane przez Dgr, w dniu - 24-01-2023 05:55
Zlikwidować stadion. Komu to potrzebne.Sa ważniejsze sprawy.
41. Dodane przez adas, w dniu - 24-01-2023 06:57
zamknąć ten wiecznie dotowany i przynoszący straty klub...
42. Dodane przez fsgfg, w dniu - 24-01-2023 07:03
juz niedlugo w ekstralidze beda tylko kluby finansowane przez pisowskie spolki skarbu panstwa, czyli Lublin i Krosno + Torun Stepniewskiego i tak sie skonczy zuzel w Polsce
43. Dodane przez oburzony, w dniu - 24-01-2023 07:17
Miarka się przebrała...... widocznie nie stać nas na Ekstraligę w takim wydaniu. Ile jeszcze dyscyplin sportowych trzeba zniszczyć w tym mieście, aby pójść po rozum do głowy.... 
 
Trzeba skończyć to szaleństwo Ekstraligi... i może Leszno powinno zacząć.
44. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 24-01-2023 07:45
Moje oświetlenie w domu jest za słabe. Źle mi się czyta ksiazki i muszę wymienić żarówki. 
Proszeo wsparcie.
45. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 24-01-2023 07:53
Panie Borowiak! Myślę, że Pan wreszcie przetnie tę pępowinę. Zero finansowania żużla. Jest kryzys. Proszę się przejechać z dworca PKP w kierunku centrum ul. Kasprowicza lub dojechać Kiepury do szpitala. Można zęby stracić na tych dziurach. To jest wizytówka miasta.
46. Dodane przez Ktos, w dniu - 24-01-2023 07:55
Zamknąć ten cały biznes i tyle . A zuzlowcy nie idą jeździć do mzk . Tam też się robi kółka.
47. Dodane przez Xxx, w dniu - 24-01-2023 08:04
Absurdem Panie Borowiak , jako prezydenta to jest brak troski o bezpieczeństwo mieszkańców tego miasta- brak oświetlenia, bo oszczędności a tutaj Pan się martwi stadionem i ciągle klubem to jest ABSURD. Czas już odejść od tego korytka.
48. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 24-01-2023 08:07
Ani złotówki więcej na Unię, z pieniędzy miasta.
49. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 24-01-2023 08:08
Przecież miasto i tak zapłaci i wymieni co trzeba.  
 
Akwawit jak tam?
50. Dodane przez Xxx, w dniu - 24-01-2023 08:11
Absurdem Panie Borowiak , jako prezydenta to jest brak troski o bezpieczeństwo mieszkańców tego miasta- brak oświetlenia, bo oszczędności a tutaj Pan się martwi stadionem i ciągle klubem to jest ABSURD. Czas już odejść od tego korytka.
51. Dodane przez anon, w dniu - 24-01-2023 08:20
Najsmutniejsze jest to, że czytając między wierszami wypowiedzi panów polityków, można dojść do wniosku, że oni wcale nie mówią nie. Bardziej proszą o czas, oswajają mieszkańców miasta i liczą, że klub się dołoży co oczywiście nie będzie jak zwykle miało miejsca. Skończy się jak zwykle szantażem. Historia pokazuje, że biznes pcha się do spółek sportowych nie z sentymentu dla sportu tylko w celu zmylenia fiskusa.
52. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 24-01-2023 08:22
Dla mnie Ekstraliga i PZM-ot wymyślają takie przepisy , którym akurat podpada nasza drużyna , a sprostanie im graniczy z absurdem z uwagi na wielkość kosztów ,tak więc jak nie można Unii wykończyć na stadionie to można w sposób pozasportowy .To wydaje się jedyna metoda działaczy z innych klubów by dogonić Unię w ilości złotych medali za żużlu.- szacunek
53. Dodane przez Hmm...., w dniu - 24-01-2023 08:30
A kto powiedział, że klub ma jeździć w ekstralidze? To jest obowiązkowe, czy co?
54. Dodane przez mam plan, w dniu - 24-01-2023 09:02
A gdyby tak do żużlowych motórów założyć światła... białe z przodu a czerwone z tyłu... kierunkowskazy tudzież światła "stop" można pominąć.
55. Dodane przez Do 36, w dniu - 24-01-2023 09:19
Szachownice to Ty masz zamiast mózgu. Jeszcze Twojego dziadka,albo nawet pradziadka na świecie nie było jak żużel był w Lesznie.
56. Dodane przez do 54, w dniu - 24-01-2023 09:39
żużel i tak upadnie bo wprowadzą elektryczne żużlówki
57. Dodane przez Witek, w dniu - 24-01-2023 09:53
Won z tym klubem z naszego miasta !
58. Dodane przez Ewelina, w dniu - 24-01-2023 10:24
Prosta sprawa. Proszę zrobić sondę wśród mieszkańców i wtedy zobaczymy prawdę o tej całej "pożal się" Unii.
59. Dodane przez 0, w dniu - 24-01-2023 10:26
Jest kryzys, a chude lata dopiero przed nami. Zgadzam się z większością, każdy grosz trzeba oglądać po trzy razy i nie wydawać nawet na żużel, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. Sport może i fajny ale z tego nie ma "chleba". Pozdrawiam.
reklama
60. Dodane przez STOP ładowania naszej kasy!, w dniu - 24-01-2023 10:28
Od ponad 30-stu lat interesuje się tym sportem, dwa lata temu zawiesiłem buty ,,na kołek" I przestałem chodzić na stadion ze względu na ceny. Szczerze mówiąc żużel stał się poprostu nudny a te absurdalne wymagania tylko go dobiją. Koszty życia są teraz tak ogromne i jako mieszkaniec tego miasta mówię stanowcze NIE dla dokładania kolejnych pieniędzy do tego sportu! Panie Borowiak gdzie nasza obiecana pływalnia!? Mówię tylko o basenie nie ożadnym aquaparku! Dzieci nie mają gdzie pływać!
61. Dodane przez dosyć tego, w dniu - 24-01-2023 10:43
Dosyć prymatu prywatnego żużla w Lesznie.
62. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 24-01-2023 10:52
Z jednym się zgadzam z prezydentem Borowiakiem. Tak to czyste szaleństwo dotować z miejskiej leszczyniaków kasy na prywatny klub sportowy.NIE dla dotacji.
63. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 24-01-2023 10:55
Ale że jak nie będzie lepszego oświetlenia to chłopcy zgubią trasę czy co? A następny pomysł to będą ogrzewane fotele z masażem na trybunach? Niech sobie ta ekstraliga sama jeździ...
64. Dodane przez Moto, w dniu - 24-01-2023 11:13
Leszno bez żużla i ekstraligi da sobie świetnie radę, ale bez mieszkańców już nie.
65. Dodane przez OZDROWIENIEC, w dniu - 24-01-2023 11:17
Przecież wiadomo jest, że motorem napędzającym jest telewizja która stawia nowe wymagania. Albo będą zrealizowane albo nici z transmisji. No i wierchuszka w Warszawie nie chcąc stracić swoich gratyfikacji spuszcza się na miasto aby za sześć milionów zrealizowało zachcianki Polsatu i Canal+. Oczywiście miasto na tym nic nie zyska a tylko sześć baniek w plecy. To są jakieś kpiny aby w dobie takiej inflacji i kryzysu militarnego stawiać takie wymagania.
66. Dodane przez miki, w dniu - 24-01-2023 11:32
Szkoda, że w "ELKA" nie ma konieczności logowania przed wpisami. To by wyczyściło trochę mądrali. Wychodzi na to, że liczą się tylko prywatne interesy populistów. Unia to klub z Leszna i dla niego i tego miasta walczyło wielu sportowców i nie zawsze za wielkie pieniądze. Często łamali kości, a i wypadki śmiertelne się zdarzały, tego nikt nie pamięta? Najgorsze jest to, że najwięcej żądają tacy co niedawno zapach chlewika czuli , dziś weszli do miasta i ten zapach chcą też wprowadzić. Dla nich tylko kasa i swoje zachcianki się liczą, reszta to zbytek.
67. Dodane przez jan, w dniu - 24-01-2023 11:34
Sztuczny problem....Mecze mogą odbywać się w dzień...
68. Dodane przez Ja też przeciw takim wydatkom, w dniu - 24-01-2023 11:39
Bez sensu są te wydatki. Brawo panie Borowiak
69. Dodane przez Zalamany, w dniu - 24-01-2023 12:06
Ktoś chce leszczyniakow w bambuko zrobić? Minęło prawie 20 lat czyli przepaść technologiczną i chcecie nam wmówić że nie ma lżejszych mniejszych żarówek o większej mocy które można zamontować i cieszyć się dalej życiem za kilkaset tys zł? Plus oczywiście umycie kloszy od środka 
..
70. Dodane przez Robert, w dniu - 24-01-2023 12:12
Przecież z tym składem to unia po tym sezonie lub następnym to pierwsza liga więc po co tak inwestować w oświetlenie bo w przecież pierwsza liga nie ma takich wymogów
71. Dodane przez Fogo, w dniu - 24-01-2023 12:22
To nie klub chce oswietlenia tylko PGE jak by co czytajcie ze zrozumieniem kto chce wielcy znawcy od komentarzy .
72. Dodane przez klm, w dniu - 24-01-2023 12:44
Przede wszystkim naszemu miastu w trybie pilnym potrzebny jest basen,  
ale taki z prawdziwego zdarzenia. 
Taki jak na przykład jest już na Brochowie we Wrocku (lipiec 2022). 
Inwestycja na wrocławskim Brochowie kosztowała 43 miliony brutto  
( większość to dofinansowanie z Unii, nie mylić z Unią Leszno). 
:)
73. Dodane przez Psy szczekają, karawana &, w dniu - 24-01-2023 13:06
Według mnie Borowiak płacze pod publikę a i tak już wie, że będzie musiał zapłacić. Taka sama narracja przy odwodnieniu liniowym, jaka to ekstraliga zła bo coś tam chce ale 1,5 miliona miasto musiało położyć. Teraz jest podobnie, urząd kasę położy a Wy wchodzicie w narracje jak u Hołowni, płacz na zawołanie.
74. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 24-01-2023 13:41
Dokładniej pisząc PGE Estraliga ;) Co nie zmienia faktu, iż konstrukcja tego biznesu jest bardzo specyficzna. Klub dostaje dodatkowe pieniądze od telewizji, więc ta wymaga dobrych warunków oświetleniowych. Ale po stronie klubu nie widać chętnych do płacenia za te wymagania, tylko płacić ma miasto. Klub można więc przyrównać do dziecka, które ciągle trzeba karmić mimo, iż chciałby być traktowany jak dorosły, czyli zawodowy i profesjonalny.
75. Dodane przez do kom. 69, w dniu - 24-01-2023 13:54
Też nie jestem pewien, czy nie da się tego zrobić dużo taniej. Ale nie mając danych dot. obecnych słupów i naświetlaczy, trudno poszukać porównań. Na pierwszej lepszej stronie na jaką trafiłem są podane przykłady. Naświetlacz LED AMD-HBT36-STADION Moc znamionowa 300 W - 13,2 kg, 500 W 22,3 kg , 1000 W 38,5 kg. Odpowiednio Strumień świetlny dla w.w. to 37500-40500 lm , 62500-67500 lm ,125000-135000 lm. Ale jaka jest powierzchnia do oświetlenia, tego nie wiem.
76. Dodane przez Ader, w dniu - 24-01-2023 14:10
W każdym markecie można kupić takiej samej wielkości i kształtu żarówkę o różnych mocach. Np 5,7,9 czy 11 albo15 watt. Na nasze leszczyńskie maszty wyprodukowali jakieś superhiper lampy i mocniejszych na wymianę bez wymiany całych slupów i opraw nie da się założyć? Przeciętny uczeń koniora wam to wyjasni
77. Dodane przez Egon, w dniu - 24-01-2023 14:16
Zlikwidować ten żużel bo to dziura bez dna
78. Dodane przez do kom. 73, w dniu - 24-01-2023 14:31
Może i tak, ale jeżeli faktycznie te wydatki miałyby pochłonąć kwotę 8-9 mln zł, to łatwo z wysupłaniem tylu pieniędzy z miejskiej kasy nie będzie. I zapewne trafi tym razem na spory opór. Jednak 8-9 mln to nie 1. Jeszcze miesiąc temu byliśmy przecież informowani, że licencja warunkowa nie jest czymś wyjątkowym, bo z reguły aby otrzymać licencję zwykłą należy spełnić jakieś DROBNE wymogi formalne, lub techniczne. https://elka.pl/content/view/112703/695/ 
 
Jeśli się da, to prawdopodobnie Prezydent będzie chciał przeciągnąć sprawę do zakończenia wyborów i rozstrzygnięcia tegorocznych rozgrywek.
79. Dodane przez Grześ, w dniu - 24-01-2023 14:35
Mojej zgody na inwestowanie w doświetlenie stadionu też nie ma .... To są też moje pieniądze, które w podatku zostawiam dla naszego miasta . Ja słowa dotrzymam ....- Borowiak, wątpię.
80. Dodane przez Maxu420, w dniu - 24-01-2023 15:08
To są jakieś jaja , co jeszcze wymyśli PGE , może zadaszenie całego toru i klimatyzację , jak nie pałką to kijem , koniecznie chcą klub Unia Leszno zlikwidować , Leszno to malutkie miasto , gdzie sponsorów ze świeczką trzeba szukać , nie mamy się co porównywać do Wrocławia czy Lublina , przyjdzie czas likwidacji klubu. 
Po za tym może PGE sfinansuję montaż oświetlenia , kto jak nie oni mają forsę z naszych podatków.
81. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 24-01-2023 16:43
do 74 Ale jesteś odważny sugerując ,ze władze miasta są skorumpowane z PGE ekstraligą i poprzez brak środków , aż tak dużych i tak dostana je z TVP  
Otóż przyjacielu nie dostaną , gdyż nikt w Polsce nie nobilituje Unii jako klubu , aż tak ważnego ,ze musi jeździć w ekstralidze Mało tego inne kluby znając możliwości Unii i ich szkoleniowców chętnie się pozbędą takiego klubu z tradycjami z ekstraligi , gdyż same realizują swoją wielkość w lidze My UNIA musimy sami wywalczyć dalszą godność w tej ekstraligowej konfrontacji , albo przepadniemy w zapomnienie - pozdrawiam
82. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 24-01-2023 16:45
Borowiak co innego mówi a co innego myśli. I tak ten człowiek by przeznaczył miliony zł. z miasta na prywatny klub sportowy gdyby nie coraz więcej negatywnych opinii i komentarzy . I tak ten człowiek jest za prywatną spółką sportową jaką jest unia L. Mam nadzieje że już w następnych wyborach mieszkańcy Leszna temu panu podziękują.
83. Dodane przez kibic, w dniu - 24-01-2023 16:47
W Lesznie na każdej imprezie gości ważny i ten sam poseł PiS. Może załatwi dotacje dla klubu UNIA tak jak inni załatwili kase dla Motor Lublin.
84. Dodane przez Ha, w dniu - 24-01-2023 17:27
Spokojnie, to są ostatnie podrygi tego pseudo prezydenta. Podziękujemy mu przy urnach za jego butę i arogancję.
85. Dodane przez kiedy stadion lekkoatletyczny?, w dniu - 24-01-2023 17:39
A położony w sąsiedztwie stadion lekkoatletyczny w dalszym ciągu jest nieoświetlony. Dosyć finansowania leszczyńskiego żużla z miejskiej kasy.
86. Dodane przez do kom. 81, w dniu - 24-01-2023 19:51
Gdzie w kom. 74 jest sugestia dotycząca skorumpowania miasta z PGE Ekstraligą ??
87. Dodane przez Jasnowidz, w dniu - 24-01-2023 19:57
W moim odczuciu to może wyglądać tak, że teraz czytamy o konieczności wydania 8-9 milionów złotych, a gdy dojdzie do realizacji, to ktoś nagle wpadnie na "genialny" pomysł i tylko wymieni żarówki, ew. coś tam jeszcze. Niech zamknie się całość w powiedzmy 2-3 mln złotych, to będzie to można sprzedać to Radzie Miasta nie jako wydatek, tylko jako oszczędność 5-6 milionów. To zupełnie inaczej brzmi, a poprze się całość jeszcze 20-letnim okresem trwałości takiego rozwiązania i już chętnych do podniesienia ręki na tak, powinno być więcej.
88. Dodane przez kibic, w dniu - 24-01-2023 20:21
W Lesznie na każdej imprezie gości ważny i ten sam poseł PiS. Może załatwi dotacje dla klubu UNIA tak jak inni załatwili kase dla Motor Lublin.
89. Dodane przez Rany, w dniu - 24-01-2023 20:30
(...)http://www.mosirleszno.pl/obiekty/stadion-im-(...)freda-smoczyka/ 
Pod tym linkiem jest napisane, że "biekt posiada sztuczne oświetlenie o mocy 1800 lx". Ekstraliga nie nabrała się na to, że na stronie osir jest napisane 1800 lx. Zrobili badania i wyszło im mniej lx.
90. Dodane przez Antyszlaka, w dniu - 24-01-2023 21:08
Jakoś, niedawno nikomu nie przeszkadzał stan stadionu. Problem jest sztuczny.
91. Dodane przez dotacje, w dniu - 24-01-2023 21:27
Są dotacje z UNII i dotacje w UNIĘ ....Prawe to i Sprawiedliwe...ole
92. Dodane przez Bolo., w dniu - 24-01-2023 23:08
Płacę podatki nie po to żeby moje pieniądze szły na żużel.Nie zgadzam się.
93. Dodane przez Igor, w dniu - 24-01-2023 23:46
Chcieliście PiS to macie PiS i nie jeczcie o podatkach NNN
94. Dodane przez Xxmm, w dniu - 25-01-2023 07:36
Ja gdybym był prezydentem to bym powiedział tak. 
Stadion jest miasta i nam mieszkańcom takie wystarcza na organizowanie koncertów czy czegokolwiek. 
A jak wam nie pasują to zróbcie sobie sami. 
A najlepiej spaść ligę niżej i po kłopocie.tam chyba takich wymogów nie ma
95. Dodane przez stary kibic, w dniu - 25-01-2023 08:59
Ostatnio na meczach coraz trudniej pisało mi się program. Już chciałem iść do okulisty po mocniejsze szkła, ale teraz już wiem, że to przez te kiepskie stare żarówki. Przychylam się do wymagań PGE Ekstraligi. Na Smoku potrzebne są nowe lampy!
96. Dodane przez do kom. 94, w dniu - 25-01-2023 09:06
Nieraz już było pisane, że tego nie zrobią. Jak diabeł święconej wody, boją się, że ludzie im przyszyją łatkę grabarza żużla w Lesznie. To dla nich ważniejsze od twardych realiów gospodarczych.
97. Dodane przez Gdbby, w dniu - 25-01-2023 09:10
Jak ja słyszę słowo Kryjom to zaraz pewnie będzie o pieniądzach.Poprosić Exrtraligę o wystartowanie w 2 lidze i przepękać kilka lat w niej.
98. Dodane przez do kom 22., w dniu - 25-01-2023 09:45
Wróć do szkoły podstawowej i poćwicz swoją ortografię. Tego się nie da czytać.....
99. Dodane przez Sympatyk, w dniu - 25-01-2023 11:03
Pan Prezydent Borowiak przyszedł się wypłakać w rękaw mieszkańców Leszna, że Ekstraliga taka niedobra, nieugięta, wymagająca. 
Otóż, trafił na silniejszego od siebie, to tyle w tym temacie.  
(...) 
Teraz jednak nie ma zmiłuj i trzeba wydać pieniądze, nie mylić z inwestycją, i zamontować nowe oświetlenie. Ten cyrk i tania opera mydlana ma go usprawiedliwić w oczach mieszkańców Leszna.  
Niech zatem Pan Prezydent wykaże się umiejętnościami i zdolnościami, jakimi się zwykle chwali i przekona Ekstraligę, aby zmienili swoją decyzję - przecież biznes tak go chce i chwali, nich zatem się wykaże, he he.  
Czekamy na efekty.
100. Dodane przez Tomek, w dniu - 25-01-2023 11:40
Przecież to jest wasz stadion jak nie będzie remontowany to jakie koncerty tam się odbędą same bzdury tu są wypisywane
101. Dodane przez Do 36, w dniu - 25-01-2023 12:14
Na pewno nie jesteś leszczyniakiem z krwi i kości z dziada pradziada ale pewno twoi rodxice albo ty przybyliście tu w latach 50 -70 do leszczynskuch fabryk z wioski. Prawdziwy leszczynianin ma speedway we krwi. Oświetlenie tego stadionu to absurd jakiś to fakt. Widać ze czego nie dotknie się pan dyrektor to same obsuwy i problemy
102. Dodane przez do kom. 101, w dniu - 25-01-2023 15:53
Prawdziwy Polak, prawdziwy patriota, prawdziwy Leszczynianin. Co jeszcze ludzie wymyślą, żeby poprawić swoje ego i ograniczyć swoje pole widzenia świata?
103. Dodane przez do kom. 95, w dniu - 25-01-2023 15:56
Tak, to jest argument nie do pobicia. Zamiast porządnych okularów pozwalających na wypełnienie programu, lepiej wydać 8-9 mln zł z pustej, miejskiej kasy na światła, które będą lepiej wykorzystywane kilkanaście dni w roku.
104. Dodane przez ups, w dniu - 25-01-2023 16:06
Znowu borowiakowe gierki pod publiczkę jacy to wszscy źli a on jedyny prawy i sprawiedliwy. Wiadomo, że wyda ostatni grosz, aby dobrze zrobić UL. Jakie to jest ,żenujace...Mam prośbę do biznesu... Podobno tak go chcesz. Ty biznesie. Zabierz jego osobę od nas... Proszę.
105. Dodane przez ppus, w dniu - 25-01-2023 17:45
Popieram w całości komentarz 104.
106. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 25-01-2023 18:52
W następnym etapie - do wymiany niebo nad stadionem. Jamen.
107. Dodane przez Sympatyk do 104 i 105, w dniu - 25-01-2023 19:28
104, 105, brawo, tak trzymać. 
Pamiętajcie też, że, jak mawiali Bracia Marx: "najłatwiej odpowiada się na własne pytania", a Panu Prezydentowi zaczęli zadawać w temacie oświetlenia inni. 
Pozdrowienia i dziękuję Wam za zdrowy rozsądek.
108. Dodane przez Do kogo ta mowa?, w dniu - 25-01-2023 19:46
Masz Pan nas za głupków? Jakie wymagania? To wymagania dla klubu, NIE DLA MIASTA! Sprzedawaj te rewelacje swoim wyborcom, a nie ludziom myślącym. Stadion miejski, ok., ale miasto może sprzedać go (bo i tak służy tylko dla żużla). Niech Unia sobie organizuje infrastrukture!  
 
Trochę uczciwości Szanowna Władzo!
109. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 25-01-2023 21:08
Ale się frustratów zbiegło. Myślą, że jak miast nie zainwestuje w żużel to im się skapnie na piwo? :)
110. Dodane przez as, w dniu - 27-01-2023 08:20
Miałem piękny sen w którym klub w końcu kupił od miasta stadion i sam wydawał na niego zarobione pieniądze.
reklama
111. Dodane przez mm, w dniu - 27-01-2023 13:35
Chcemy nowej drogi na Chocimska 14c Szanowny Panie Borowiak.Proszę przyjść i zobaczyć jak tu mieszkamy.Jak w kołchozie w błocie i podziurawionej powierzchni drogi.I to się dzieje w XXI wieku.Wstyd dla leszczyńskiego rządu.
112. Dodane przez Marcin fan żużla, w dniu - 02-06-2024 20:49
Wy tutaj wszyscy jadem plujecie a każde kluby w polsce są utrzymywane przez miasta piłka nożna ręczna siatka itp ile kosztuje utrzymanie np Górnika Zabrze miliony plus budowę stariony odra opole stadion za 200 mln więc każdy sport kosztuje
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj