Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Grzegorz, Jakub,
Rufin, Zdzisław
Do końca roku 33 dni.
Start arrow Leszno arrow Petycja w sprawie dostępu do wody złożona

Wiceprezydent Leszna w Sejmie

Petycja w sprawie dostępu do wody złożona

28.09.2023. Radio Elka, Jarek Adamek

Wiceprezydent Piotr Jóźwiak złożył w Sejmie w imieniu samorządu Leszna petycję w sprawie zmiany prawa dotyczącego dostępu do linii brzegowej jezior. -Chodzi o zmianę obecnych przepisów, które są nieskuteczne – powiedział Radiu Elka. Rozpatrzeniem petycji zajmie się już po wyborach Sejm nowej kadencji.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Petycja samorządu Leszna jest owocem konferencji, która odbyła się w czerwcu w Brennie. Samorządowcy i specjaliści zajmowali się różnymi problemami dotyczącymi jezior naszego regionu. Jedną z poruszanych kwestii były problemy z egzekwowaniem prawa dostępu do wody
i coraz powszechniejszego procederu grodzenia plaż. Prawo Wodne wprawdzie zabrania grodzenia w odległości mniejszej niż 1,5 metra od brzegu, ale egzekwowanie tego przepisu jest bardzo trudne. Po pierwsze złamanie prawa jest tu wykroczeniem, za które ukarana może być tylko osoba fizyczna, a nie prawna, po drugie gdy sprawa trafi do sądu, postępowanie jest bardzo skomplikowane i czasochłonne.

Dlatego samorząd Leszna zaproponował zmianę przepisów, polegającą na tym, że kara za uniemożliwianie dostępu do brzegu byłaby nakładana w trybie administracyjnym, tak jak kara za nielegalną wycinkę drzew, nakładałby ją na przykład starosta powiatu, na terenie którego znajduje się jezioro. Petycja w tej sprawie trafiła już do Sejmu, złożył ją wiceprezydent Piotr Jóźwiak. -Zdajemy sobie sprawę, że obecny Sejm już się nią nie zajmie, ponieważ kończy się kadencja - powiedział Radiu Elka Jóźwiak - jednak w sprawie petycji nie obowiązuje zasada dyskontynuacji prac legislacyjnych, co oznacza, że będzie musiała być rozpatrzona zaraz wyborach przez nowy skład Izby.
 
Komentarze (41)
1. Dodane przez Haha, w dniu - 28-09-2023 13:46
Tuż przed wyborami Panu Jóźwiakowi przypomniało się o petycji. Niestety ten sejm już nie działa, a Pana petycja... lepiej zamilknąć.
2. Dodane przez eda, w dniu - 28-09-2023 14:01
Do 1 ! Najgorsze jest to, kiedy taka istota jak ty, wypowiada się w sprawie, której nie zna ! Ubolewać nad tym, bo u nas takich mędrców mnóstwo. 
Do rzeczy. Temat jest wielki i dziwnie przez lata celowo komplikowany (zapewne ktoś na tym korzysta).  
Chwała tym, którzy za ten temat się wreszcie zabrali !!
3. Dodane przez Ania, w dniu - 28-09-2023 14:02
Dobrze że chociaż teraz a co robią Ci pod których polegają takie tereny, zero egzekwowania prawa. To się chyba nazywa niedopełnienie obowiązków. Rauty imprezy to tak a do pracy to już problem
4. Dodane przez od linii brzegowej w stronę stratosfery, w dniu - 28-09-2023 15:00
A ja myślałam ,że Pan Prezydent bardziej interesuje się ciepłownictwem, rada nadzorcza mpec: Dariusz Bartosik Zatrudniony/a w: Rada Nadzorcza  
Juliusz Gosieniecki Zatrudniony/a w: Rada Nadzorcza  
Krzysztof Styziński Zatrudniony/a w: Rada Nadzorcza  
Michał Lichaj Zatrudniony/a w: Rada Nadzorcza  
Piotr Jóźwiak Zatrudniony/a w: Rada Nadzorcza  
Sławomir Szczot Zatrudniony/a w: Rada Nadzorcza
5. Dodane przez Szwantrapa, w dniu - 28-09-2023 15:17
A czy jakiś urzędas poniósł za to jakąś karę? Kiedy się ta bezkarność urzędników skończy? Robią co chcą i nie ponoszą żadnej odpowiedzialności. To co dzieje się w Osiecznej pod kierownictwem truskawki prosi się o pomstę do nieba.
6. Dodane przez cxz, w dniu - 28-09-2023 15:39
Sama zmiana przepisów nie wystarczy. Czy nowe przepisy uwolnią dostęp do jeziora w Boszkowie? Widmo kary i sama kara, choćby wymierzona w innym trybie, uwolni dostęp do jeziora w Boszkowie czy chodzi jedynie o sztukę dla sztuki?
7. Dodane przez taka prawda, w dniu - 28-09-2023 16:43
Po co wam dostęp do jeziora na czyjejś działce? W Osiecznej na plaży jest kamera: 
 
https://streaming.airmax.pl/systemri1/embed.html?version=1 
 
90% czasu nawet jak jest 30 stopni Celsjusza nie ma tam żywego ducha a pchacie się na prywatne działki tylko przez czystą złośliwość, bo inni mają :)
8. Dodane przez Gość, w dniu - 28-09-2023 16:59
Kłamstwa, układy, układziki. Nic się w tym temacie nie zmieni. To problem całego kraju. Kolesiostwo.
9. Dodane przez aaa, w dniu - 28-09-2023 17:17
o czym wy gadacie:):):). prawo wodne i tak nie pozwala korzystać nikomu z tego 1,5m. nie wolno tylko grodzić, żeby był dostęp i na tym koniec. przebywanie na prywatnej własności jest przestępstwem z kk. więc o co tyle hałasu. jeziora i tak nie da się obejść ...jest to fizycznie nie możliwe. więc tylko zatruci jadem mogą ciągle wywoływać zamieszanie. po co na teren dawnego sułkowskiego zakradać się przez stertę kamieni skoro można za 20 zł normalnie wejść i korzystać z uroków jak cywilizowany człowiek. przejścia i tak dalej nie ma bo natura na to nie pozwala więc darujcie sobie komentarze w stylu potrzeby swobodnego przejścia dookoła jeziora.
10. Dodane przez tak sobie interpretuję, w dniu - 28-09-2023 17:49
Karę miałby wymierzać Starosta ! W związku z tym mam pytanie kto dał pozwolenie na budowę dwóch betonowców na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego tuż przy brzegu odcinając dojście do jeziora Dominickiego. Należy zwykłemu zjadaczowi chleba domniemać ze to wieloletnie zaniedbania zaniedbania i zaniechania władz gminnych i powiatowych. Teren mógł być prywatny co nie znaczy ze właściciel musi dostać pozwolenie na budowę apartamentowców. Chyba że ? Pokłosie tych urzędniczych zaniedbań to obecny stan terenów przyjeziornych . Z perełki turystycznej bezmyślni i nie myślący perspektywicznie urzednicy zrobili ogrodzony grajdoł . Boszkowo zostalo turystycznie i wypoczynkowo zdewastowane !
reklama
11. Dodane przez OJ, w dniu - 28-09-2023 18:13
A w Kórniku zrobili porządek i jest WIĘCEJ TURYSTÓW i widać życie wokół jeziora .
12. Dodane przez Do 10, w dniu - 28-09-2023 18:25
I jeszcze czarny gniot zrzuca ścieki opadowe z parkingu i klimatyzacji i oczysxczalni wody wprost do jeziora,a wylot rury przykryli gruzem i odpadami organicznymi, go na to WODOBPOLSKIE i OCHRONA ŚRODOWISKA, a to PARK KRAJOBRAZOWY
13. Dodane przez hmmm, w dniu - 28-09-2023 18:49
Zakaz sprzedaży, budowy czegololwiek poza obiektami hydrologicznymi i nacjonalizacja terenów 50 m wokół linii brzegowej. Nie może być tak, że cwaniak wykupi 2 mterowy pas wokół jeziora by stać się jego jedynym dysponentem/właścicielem.
14. Dodane przez do 10, w dniu - 28-09-2023 18:58
podaj jeden powód dlaczego prywatny właściciel nie powinien dostać pozwolenia na budowę czegokolwiek na swojej działce. nawet gdyby nic nie wybudował to wystarczy żeby ją ogrodził i tak by nie było przejścia. plaż w Boszkowie jest pełno. poza tym boszkowo tylko zyskuje turystycznie ...bo takie inwestycje przyciągają...tak działa gospodarka na całym świecie.
15. Dodane przez Pan Prezydent (...), w dniu - 28-09-2023 19:10
Zgodnie z polskim prawem nie wolno odgradzać przejścia do wody, w pasie 1,5 metra. Linia brzegowa powinna być ogólnie dostępna. Pełna zgoda. ALE!!! Tutaj zachęcam do kontaktu z Polskimi Wodami, czy jak się tam ta instytucja nazywa, wtedy wam potwierdzą moje słowa ( i wszelkie wyśmiewanie, podważanie tutaj nie ma żadnego znaczenia) 
Jeżeli zbiornik wodny, rzeka, jezioro, staw, graniczy z terenem prywatnym, to właściciel nie powinien odgradzać linii brzegowej, ale w owym pasie żaden obcy, nie upoważniony przez właściciela, także nie może przebywać. Jest to pas, przez który mamy prawo przejść, ale nie wolno rozłożyć kocyka, biwakować, czy zarzucić wędki, czy naruszać w jakikolwiek sposób niedozwolony przez właściciela gruntu, miru.  
W praktyce oznacza to, że wolno nam przejść, i to proponowałbym w szybszym tempie. Mało tego! jeżeli właściciel nieruchomości w porywie fantazji zbuduje sobie drewniany pomost, to jest to tylko i wyłącznie jego własność.  
A teraz od razu odpowiem tym, którzy zaczną wymyślać, "a jeżeli ja wolno chodzę", "a jezeli ja sobie stoję w wodzie"... Każde takie zachowanie interpretuje właściciel. A ten ma prawo do tego, aby wezwać służby i zostaniecie wyprowadzenie przez te służby, z zarzutami o wykroczenie/bądź przestępstwo.  
Więc: jeżeli hotele w Boszkowie zostaną zobligowane do demontaży tych wszystkich zapór, i komuś się wydaje, że sobie wejdzie na ich teren, to życzę powodzenia.
16. Dodane przez dron, w dniu - 28-09-2023 19:50
Kiedyś można było obejść Jezioro Łoniewskie dookoła albo objechać rowerem.
17. Dodane przez max, w dniu - 28-09-2023 19:52
Cóż takie są uroki kapitalizmu. Macie wolność, ale nie dla szaraka kiełbasa.
18. Dodane przez Koscianiak, w dniu - 28-09-2023 20:08
...dlatego ja od 40 lat nie jezdze do Boszkowa. W odleglosci ok 40-50km mam inne,pol dzikie, z czysta woda,cisza i lasem. Pity,kebabu i innego szajsu jesc nie musze, wiktualy i napoje zabieram z domu.
19. Dodane przez Zbyszko, w dniu - 28-09-2023 20:13
Brawo Panie Prezydencie. Od lat walczę na moim blogu, aby zwykli ludzie odzyskali dostęp do jeziora w Boszkowie. A tu wszyscy dalej grodzą dostęp, zwalają kamienie, ustawiają płoty. Pomysł aby ułatwić karanie tych co nielegalnie grodzą jest OK, ale zostaje jeszcze kwestia tej granicy 1,5 metra. To zdecydowanie za mało. Linia brzegowa ciagle się zmienia i zawsze będą jakieś wymówki tych co ustawiają płoty. Moim zdaniem wolne przejście wokól jezior powinno mieć przynajmniej 10 metrów szerokości. Wtedy jeziora znowu będą należały do wszystkich, a nie tylko dla bogatych. Zbigniew Greźlikowski
20. Dodane przez PL, w dniu - 28-09-2023 20:14
Miasto Leszno leżące nad pięknym, niedostępnym dla mieszkańców, zbiorniku pożwirowym, z inicjatywą prawną do czegoś, co nas nie tyczy?! 
Oddał Borowiak ten akwen Polskiemu Związkowi Wędkarskiemu i o co biega? 
Jóźwiak tłumaczy obecnego na sali prezydenta, zgłasza petycję bo pryncypał mu karze? 
Żenada!
21. Dodane przez Do kom.10 Boszkowo umiera, w dniu - 28-09-2023 21:58
.Pełno plaz wokół jeziora ? To przyjedź do Boszkowa w upalne weekendowe dni ! Gminna plaza z z ca 4 metrowym dojsciem do wody ? Pseudoplaza na Pudelkowie ? Wszyscy sobie chodza po glowach !  
Dwie male dzikie plaze na Pudełkowie. I tysiace ludzi w upalne weekhendy.! Przekonasz się naocznie jak jest faktycznie. A wiesz przyjacielu co to jest plan zagospodarowania przestrzennego i jeśli to zlekceważyli i zaniedbali urzędnicy to mamy taki bałagan jaki mamy. Ma racje autor kom.13. Właściciel terenu może z powodzeniem zrobić płatna plażę a nie zaśmiecac terenu i krajobrazu budowa betonowych apartamentowców na sprzedaz dla jednostek ! Dobrana narodowe w demokratycznym kraju są dla wszystkich a nie dla jednostek ! Wolny rynek nie musi kojarzyć się co niektórym z wolnoamerykanka ! Prezentujesz przyjacielu podejście typowe dla aroganckiej mniejszości obecnej społeczności polskiej dzialajacej na zasadzie i co mi zrobisz !  
W demokratycznych krajach obowiązują zasady społecznego współżycia w oparciu o obowiązujące prawo a nie bezprawie wynikające z arogancji , stanu posiadania i związanej z tym siły przebicia.
22. Dodane przez do 19, w dniu - 28-09-2023 22:12
jak człowiek sobie zarobił i kupił niech ma. co cię tak gryzie że ktoś jest bogaty. tobie się nie udało to byś nacjonalizacje pewnie wprowadził i rozdał. janosik się znalazł.......normalnie brak słów
23. Dodane przez Kpina, w dniu - 28-09-2023 23:01
Jedna wielka ściema. W Starkowie w majestacie prawa na lipnym oświadczeniu powstał ośrodek wypoczynkowy w miejscu do tego nieprzeznaczonym. Starostwo, gmina, nadzór budowlany nie zrobili nic, chociaż kilka lat wcześniej sypali mandatami na prawo i lewo za altanki i drewniane kible. Jak był sprawa złożona koleś siedział cicho, a po ich zakończeniu cyk i kwatery na booking com. Starostwo, Gmina i nadzór mimo , że o tym wiedzą dalej mają to w pompeczce. Lepiej pierdzieć w stołki i siedzieć cicho, bo i co pilnować prawa i przepisów. Kaska leci, w biurze ciepło. Po co się pedałować z ludźmi , którym cwaniak zruinował dorobek życia. Skoro kolejne urzędy przyklepują samowolkę budowlaną, to nie liczcie na to że jakiś Jóźwiak cokolwiek załatwi.
24. Dodane przez mistyfikacja plus, w dniu - 29-09-2023 01:55
Zwykła łobuzerka, wszystkich stron od urzędników po nienasyconych deweloperów, którzy z bandą głodnych sprzedawczyków, i całej szajki interesantów stawiają te kwiatki architektury z brakiem poszanowania do uwarunkowań naturalnych, do przyrody, do stanu zastanego. Ze wszystkiego zrobią jarmark, wpierw zarobić, chociaż nad piękne jezioro, cud natury, bo to właśnie są nasze skarby, przyjeżdżają tłumnie. Pan Prezydent zapewne nie odnosi się jedynie do Boszkowa, ale wielu podobnych sytuacji. Jednak to jest jedynie walka o dostęp do wody, lub zakaz grodzenia dostępu, czyli każdy ma prawo do swobodnego dostępu do tego naszego polskiego naturalnie pięknego akwenu. Niestety nic nie słychać o tych petycjach, które przyczyniły by się do ochrony dziedzictwa przyrodniczego, już chronionych obszarów. Na co nam dostęp do brudnej wody, dawniej pewnie po to by chociaż krowy mogla się napić. Przykro mi, ale jest to wątek rozmiaru co najwyżej kładki a nie solidnej konstrukcji. Problem leży zupełnie gdzie indziej, w moim przekonaniu planiści wiejscy, lub krótkowzroczni zajęci sobą, pazerni planiści urzędów szczebla wyższego tak sobie to widzieli. I niestety obecni rządzący do tego się przyczynili , którzy tworzą tak prawo by sprzyjać tym samowolką, zuchwałką budowlanym, szkaradą. Śmiem twierdzić nawet, że jest to typowe zagranie, w stylu obecnie panujących by gasić własne pożary, ale jedynie małą strzykawką, smutna to jest i bezduszna historia.
25. Dodane przez do kom 23, w dniu - 29-09-2023 05:53
Kochani kolego PiS tak nagrzebał w przepisach budowlanych, że teraz można wszystko i o zgodę nawet się nie trzeba pytać. Tego burdelu co oni w budownictwie i zagospodarowaniu przestrzennym narobili to i przez 30 lat nie uprzątniesz tak (...) namieszali
26. Dodane przez Pini, w dniu - 29-09-2023 06:17
Mam pomysł zostawmy to Boszkowo w spokoju niech tam siedzą sami właściciele jest tyle pięknych jezior w okolicy wolne od zabudowy,ogrodzeń i płotów zostawmy im te zabudowane przestrzenie niech tam siedzą sami ,wyjedźmy nad wolne wody są takie zapewniam was !!!
27. Dodane przez korekta do kom.21, w dniu - 29-09-2023 07:14
Ten komentarz to odpowiedż autorowi kom.14 a nie jak napisano kom 10.
28. Dodane przez do 9, w dniu - 29-09-2023 07:51
20 zł od osoby?
29. Dodane przez do 21, w dniu - 29-09-2023 10:24
czyli jesteś za nacjonalizacją.....tylko pamiętaj że przyjdą tez do ciebie i dokoptują tonbie do mieszkania jakiegoś lokatora. tylko wtedy bedziesz płakał za prawem własności itp. to o czym ty piszesz już było przerabiane. jakie dobra narodowe? to są prywatne działki włascicieli hotelu i innych i wara tobie od nich.....was powinni leczyć z chciwości i uzurpowania sobie praw do cudzych własności. chodze na plaze place 20 zl i ma swiety spokój...zycie trzeba brać w swoje ręce i sobie radzić a nie tylko daj i mi się należy. nie gadaj o prawdziwej demokracji bo tego nie ma...a w usa dostal bys kulke za włażenie na cudzy teren...i to jest porzadek.
30. Dodane przez do kom.2, w dniu - 29-09-2023 10:35
To jest kiełbasa wyborcza, no ale wiara czyni cuda.
31. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 29-09-2023 11:06
Skoro prawo mówi o dostępie do linii brzegowej, to nie rozumiem Twojego wywodu, czy oni też kupili jezioro? Może wszystko sprzedajmy, lasy, jeziora i wtedy będziesz 20 zł a może i 50 zł płacił by gdziekolwiek wejść, bo nowobgaccy, którzy wzbogacili się najczęściej na wałkach będą mieli akt własności. No i jesteś do tyłu trochę, bo nie było już przerabiane a nadal jest, gdyż ustawa wprowadzona przez piss zakłada, ze konfiskują działkę, dom, cokolwiek masz, jeśli leży na złożach strategicznych dla państwa.
reklama
32. Dodane przez Aleksander, w dniu - 29-09-2023 12:29
Przydała by się też petycja w sprawie budowy wodociągów i kanalizacji w drogach prywatnych.Nie może tak być że nie uregulowane ale lub sprzeciw paru osób blokuje prawo dostępu ludzi do sprawdzonego źródła wody pitnej.
33. Dodane przez ara, w dniu - 29-09-2023 12:31
W sądach wszystko jest skomplikowane i czasochłonne a przed wyborami dziwne westchnienia słyszymy i po co to :( przepadło, było dużo czasu na działania dla ogółu i sie kończy dobry czas :) nareszcie!
34. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 29-09-2023 12:45
do 15 Nie masz racji przyjacielu , o ile prawo gwarantuje przestrzeń 1,50 m od linii brzegowej jako pas wolny to nie ma sensu go barykadować , gdyż prawo jest wyższe niż posiadanie własności .Tutaj wychodzi kwestia nieudolnych przepisów , gdyż możliwość samego zakupienia działki graniczącej z wodą (plaża Boszkowo) musi zostać zobligowane do terenu o 1,50 metra od linii brzegowej i wtedy nie ma konfliktu , a jak prawo jest takie jakie jest to znowu mamy konflikty i niepotrzebnie się kłócimy Otóż dla samego bezpieczeństwa plażowiczów wolna przestrzeń od linii brzegowej jest ważna , gdyż może się zdarzyć szybka ewakuacja plażowiczów z plaży i co wtedy ?Ktoś tutaj powie ,że prywatne to Twoje Otóż nie w Polsce jak u Ciebie znajdą na działce ropę naftową to Twoje jest tylko 50 centymetrów ziemi rodzimej reszta głębiej to państwowe i dadzą Tobie wszystko to co posiadasz w innym miejscu , ale "arabem ropy" nie zostaniesz CODA -złe prawo czyni z nas idiotów" - pozdrawiam Eugeniusz
35. Dodane przez wybory 2018r., w dniu - 29-09-2023 13:27
Kampania wyborcza, wybory samorządowe 2018 r. Obietnice wyborcze kandydata Piotra Jóźwiaka.
36. Dodane przez do 35., w dniu - 29-09-2023 14:48
Dobre! 10/10. Bezpośredni dowód realizacji obietnic wyborczych M
37. Dodane przez Do kom. 29, w dniu - 29-09-2023 15:25
Czytaj uważnie komentarze które wskazują na zaniedbania urzędnicze w miejscowosciach wypoczynkowych ! Twoje rozumowania to rozumowanie tych budowlanych arogantow. Można mieć działki dokoła jeziora i nie dostać pozwolenia na budowę czegokwiek ! Widac ze jestes przemarzałym. ekspertem. od wszystkiego I niczego !
38. Dodane przez do 37, w dniu - 29-09-2023 20:07
od kiedy to jakies dziwne komentarze są wyznacznikiem prawa. jakie zaniedbania? konkretnie? sama merytoryka a nie gdybania i uzurpowanie sobie czegoś pod siebie...bo ja tak uważam itp . dlaczego niby ma byc po twojemu a nie po myśli tych arogantów. może to ty jesteś arogantem bo się dostawiasz do czyjejś własności. jeziora nikt nie grodzi...możesz korzystać do woli. poza tym trzeba było wykupić sułkowskiego jak był do sprzedaży i zrobić ogólnodostępne miejsce. dlaczego tego nie zrobiłeś razem z twoimi współtowarzyszami z podobnych komentarzy
39. Dodane przez Do 34; kolega z 15 ma racje., w dniu - 30-09-2023 09:05
Wolna linia brzegowa nie oznacza, że możesz sobie tam robić pikniki, rozkładać koce, jeżeli linia brzegowa graniczy z terenem prywatnym. Możesz to zrobic tylko za zgodą właściciela.owe mityczne 1,5m nie powoduje, że jest to ziemia niczyja. Jest to dalej teren prywatny, a wszelka infrastruktura stojąca w granicach działki, prywatna. Właściciel jest zobowiązany do zachowania przejścia i nic ponadto. To co napisałeś, to twoja spora nadinterpretacja przepisów osób, którym na serio się wydaje, że mogą sobie wszystko robić. Mam dzialkę graniczącą z linią brzegową i przez cały sezon kilkukrotnie policja wyprowadzała niepokornych. Gdybym się upierał, nie skończyłoby się na mandatach, ale na grzywnach i godzinach prac spolecznych. Przepisy wg mnie są ok.
reklama
40. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 30-09-2023 14:13
do 39 , a jednak nie przyjacielu NIE MA POJĘCIA LINII BRZEGOWEJ , gdyż ona się zmienia Są okresy ,że woda w jeziorze na skutek suszy się cofa i linia brzegowa jest coraz dłuższa , ale kiedy są opady to może się stać to co w 2010 roku , że nawet nie tylko zalało plażę , ale i drogę do Syreny Co spowodowało podwyższenie drogi do poziomu bezpieczeństwa komunikacji z odciętą osadniczą drogą od strony drogi głównej Reasumując właścicielem od strony jeziora jesteś w takim zakresie jak Tobie geodeci wbija pachołki graniczne i co ważne za co płacisz podatek od nieruchomości i to oni winni przedstawić mapkę Twojej własności z uwzględnieniem tego 1.50 metra wolnego na dzień pomiarów i to wtedy jest prawo właściwe rozumiesz kolego - pozdrawiam Eugeniusz
41. Dodane przez Do Eugeniusza, bo odlatujesz., w dniu - 30-09-2023 18:00
Jak najbardziej jest pojęcie linii brzegowej, i oczywistym jest, że ona się zmienia. Jeżeli twoja działa 20 lat temu graniczyła z wodą, a dzisiaj masz do niej 10 metrów, nie zmienia to NIC. W dalszym ciągu, nie możesz w takiej sytuacji organizować sobie pikniku. rozkładać kocyka, jeżeli nie dostaniesz zgody od właściciela gruntów położonych przy owej linii. Właśnie tacy jak ty najczęściej odmawiają opuszczenia takich gruntów i policja wyprowadza za teren. Tacy jak ty odmawiają przyjęcia mandatu, i dopiero w sądzie dowiadują się, że oprócz grzywny, są zobowiązani do zapłacenia nawiązki. Przez ostatnie wakacje, dzięki takim jak ty, zarobiłem ekstra 6k (trzy sprawy). Pięć spraw przed sądem grodzkim ogólnie. Jeżeli więc widzisz, że ktoś stawia tabliczkę "teren prywatny", to możesz tylko przejść poza granicę owej działki. Nie pouczaj już nikogo Eugeniuszu, bo to już się żenujące robi z twojej strony.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
69 m mieszkanie - mo... święciech... 598000
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1200
Słoneczne mieszkanie... Leszno 1500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 355656
Lokal handlowo biuro... Leszno 1500
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj