Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartGóra Pierwsze statystyki połączenia Góra - Rawicz
Ilu pasażerów skorzystało z przejazdów?
Pierwsze statystyki połączenia Góra - Rawicz
30.10.2023. Radio Elka, Filip Wybieralski
(Fot. Archiwum)
Urząd Marszałkowski we Wrocławiu podał pierwsze statystyki dotyczące funkcjonowania uruchomionej niedawno Kolejowej Komunikacji Autobusowej Góra - Rawicz, która połączyła komunikacyjnie gminę ze stolicą Dolnego Śląska. We wrześniu z przejazdów skorzystało 2982 pasażerów. - To tylko potwierdzenie tego, jak bardzo potrzebna jest rewitalizacja linii kolejowej - komentuje Irena Krzyszkiewicz, burmistrz Góry.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Z danych przedstawionych przez urząd wynika, że we wrześniu z połączenia Góra - Rawicz skorzystało 1840 pasażerów. Do tego dochodzą osoby, które podróżowały w przeciwnym kierunku, co łącznie daje wynik 2982. - Dane te nie uwzględniają pasażerów, którzy podróżowali dalej, do innych zakątków województwa dolnośląskiego. Można podejrzewać, że było ich jeszcze więcej - komentuje
Irena Krzyszkiewicz.
We wrześniu kupiono 1638 biletów jednorazowych, a także 1344 biletów okresowych. Największym zainteresowaniem cieszyły się kursy poranne z Góry, popołudniowe z Rawicza, a także weekendowe. - Po sprzedaży biletów ulgowych widać, że z przejazdów korzystają uczniowie, studenci, a także seniorzy. To pokazuje, jak bardzo potrzebne jest przywrócenie połączenia do Rawicza, Wrocławia, a także innych miejscowości - dodaje burmistrz.
Kolejowa Komunikacja Autobusowa ma obowiązywać aż do momentu zakończenia rewitalizacji linii kolejowej. Koszt uruchomienia linii od września do grudnia wyniesie około 700 tys. złotych, na co składają się trzy samorządy - gmina Góra (25%), powiat górowski (25%) oraz samorząd województwa (50%). Z informacji jakie przekazała burmistrz wynika, że urząd marszałkowski przygotowuje się obecnie do przetargu na realizację przejazdów na przyszły rok. - Zgodnie z porozumieniem, jakie gmina Góra oraz powiat górowski zawarły z urzędem marszałkowskim, przejazdy realizowane będą do 31 grudnia 2024. Po tym terminie nastąpi przedłużenie, aneksem, na okres nie dłuższy niż do 14 grudnia 2030 roku - deklaruje Krzyszkiewicz.
Warto dodać, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaakceptowała już koncepcję budowy wiaduktu kolejowego nad trasą S5, którą w imieniu marszałka przedstawiła Dolnośląska Służby Dróg i Kolei. Obecnie prognozuje się, że pierwszy pociąg z Góry wyruszy w trasę w 2026 roku.
1. Dodane przez Górowiak, w dniu - 30-10-2023 13:24 00 Tym autobusem to buja jak na statku jak jedzie po naszych "pięknych" drogach.
2. Dodane przez k, w dniu - 30-10-2023 13:57 00 Czyli z pierwszych informacji przez miesiąc 700 osób nie wróciło do Góry co może rocznie dać ponad 8000.
3. Dodane przez Do kom.1, w dniu - 30-10-2023 13:58 00 Ale jedziesz a nie idziesz pieszo,nie narzekaj
4. Dodane przez Alexis, w dniu - 30-10-2023 14:13 00 Dla naszych włodarzy organizacja takich połączeń to tak skomplikowane jak zorganizowanie misji na Marsa.
reklama
5. Dodane przez realia, w dniu - 30-10-2023 14:29 00 Nie wiem po co ludzie mieszkają w takich wioskach i całe życie narzekają, że nie ma pracy a jak jest za grosze, nie ma czym dojechać, bo nie ma na samochód... ludzie mieszkacie na końcu świata to czego się spodziewacie? Te większe wioseczki są by zarobił starosta z rodziną, czy inny wójt, lokalna przychodnia, notariusz, nawet dla nauczycieli jakiś etat, ale ludzie szukający roboty u prywaciarza? co wy tam robicie?
6. Dodane przez jo, w dniu - 30-10-2023 15:03 00 to jest niesamowite. W trakcie budowy S5 przecięto linie kolejową zamiast zrobić okno na przewyższeniu drogi, po 10 latach buduje się wiadukt kolejowy nad drogą S5. Czyli zburzyliśmy tory, żeby zbudować drogę, a teraz robimy tory nad wybudowaną drogą. Co to jest za absurd i nonsens... w Lesznie na wysokości obi/lotos jakoś tory w asfalcie nikomu od 30 lat nie przeszkadzają xD
7. Dodane przez xyz, w dniu - 30-10-2023 15:40 00 Ogromne marnotrawstwo publicznych pieniędzy. Zakładając 3000 biletów sprzedanych miesięcznie po 12,10 zł to wychodzi 36 300zł. Od września do grudnia możemy szacować 36 300*4 = 145 200 zł z biletów. Kto dopłaca brakujące 500 000?
8. Dodane przez Rychu, w dniu - 30-10-2023 15:52 00 Czyli prawie 80 zł dopłaty do biletu. Kogo na to stać? Taniej taxi wyjdzie jak utrzymywanie tego autobusu.
9. Dodane przez Do 5, w dniu - 30-10-2023 16:10 00 Nie wszyscy mogą mieszkać w miastach. Niby w czym? Ceny mieszkań tak wysokie, że szkoda gadać. Zresztą nie każdy lubi. Tym tokiem rozumowania wszyscy Polacy powinni dawno temu wyjechać z kraju, bo za granicą jest przecież lepiej. Nie tędy tok rozumowania.
10. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-10-2023 16:45 00 Mógłby mi ktoś powiedzieć, czym w Starostwie zajmuje się pan Sekretarz i pani Naczelnik Wydziału Komunikacji? I za co płacimy im pensje?
11. Dodane przez do kom 5, w dniu - 30-10-2023 16:45 00 Lepiej mieszkać na takiej wiosce niż być bezdomnym w dużym mieście. Myślisz że mieszkania to za darmo dają? Jak kogoś stać to się wyprowadza, jak nie to mieszka gdzie mieszka. Są ludzie, których nie byłoby stać nawet na wynajem na start w większym mieście.
12. Dodane przez Do 5, w dniu - 30-10-2023 16:46 00 Dokładnie. Po co są jeszcze takie wiochy jak Leszno.
13. Dodane przez liczby nie kłamią, w dniu - 30-10-2023 17:50 00 Średnio jeden bilet powinien kosztować 58,68 zł. Jeżeli kosztuje mniej to ktoś musi dopłacić
14. Dodane przez Wieśniak, w dniu - 30-10-2023 18:16 00 Ja mieszkam w domu na wsi, duży metraż ogródek, garaż, w lecie basen. Do pracy jadę autem 20 min, do sklepów ok 10 min, Cisza i spokój. Wcale nie zazdroszczę tym z miasta mieszkających jak kury w klatkach na kilku metach kwadratowych, których marzeniem jest zaparkować pod oknem, żeby czegoś z autka nie zakosili albo uszkodzili. No ale co kto lubi.
15. Dodane przez Do 12, w dniu - 30-10-2023 18:31 00 Daruj sobie wsioku z okolic Góry.
16. Dodane przez Rudolf, w dniu - 30-10-2023 18:37 00 Czyli do nierentownego połączenia autobusowego dorzucą nierentowną linię kolejową.
17. Dodane przez Matematyk, w dniu - 30-10-2023 18:52 00 Zdradzę wam tajemnicę. Za jednego przewiezionego pasażera do Bojanowa płacimy 60 zł. Jeśli jedzie on w obie strony, to kosztuje nas 120 zł. Dziękuję. Dobranoc. Do widzenia.
18. Dodane przez do kom 7,8, w dniu - 30-10-2023 19:09 00 "Dane te nie uwzględniają pasażerów, którzy podróżowali dalej" A więc wasze obliczenia są nic nie warte...
19. Dodane przez do kom nr 3, w dniu - 30-10-2023 19:15 00 On nie idzie pieszo. On idzie inaczej. Idzie samochodem, a właściwie jedzie.
20. Dodane przez Ula, w dniu - 30-10-2023 19:26 00 Czy myślicie, że w Warszawie na komunikacji miejskiej się zarabia? Otóż w 2022r. dofinansowanie do warszawskiej komunikacji wynosiło prawie 20 miliardów złotych ( ok. 1000 zł. na osobie). Dyskusyjne jest uruchomianie kosztownej kolei z Góry, może by starczyła niezawodna komunikacja autobusowa.
21. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-10-2023 19:58 00 Autobus powinien zatrzymywać się na żądanie w miejscowościach przez które jedzie, to jest Borszyn Mały,Wielki,oraz Zaborowice to chyba logicznie uzasadnione.
22. Dodane przez do 10, w dniu - 30-10-2023 19:59 00 Wpadnij do mnie i to ci odpowiem. Pozdrawiam Sekretarz
23. Dodane przez Bolek, w dniu - 30-10-2023 20:37 00 Koszty budowy "nowej" linii kolejowej do Góry oraz jej utrzymanie są niewspółmierne z kosztem utrzymania linii autobusowej. Ekonomia powinna zadziałać. Decyzja powinna być TYLKO JEDNA autobus skomunikowany z pociągami. Kolej poza horrendalnymi kosztami nie ma racji bytu. Czy któryś z tych mędrców pokazał ile ta inwestycja ma kosztować? Zachowują się jak dzieci tupiące przed witryną sklepową - bo ja chcę.
24. Dodane przez Do 6, w dniu - 30-10-2023 22:06 00 Błędne założenia projektowe. Mnie też to.sie w hoowie nie mieści. Spokojnie można było zrobić nasyp nad linia kolejową i droga do Bojanowa zamiast stawiać 2 wiadukty obok.siebie.
25. Dodane przez DGR, w dniu - 30-10-2023 22:11 00 Wiekszosć lokalnych przewozów pasażerskich( jak nie wszystkie ) są dotowane. Czy to MPK czy PKS, Koleje Dolnośląskie czy Wielkopolskie. Wystarczy spojrzeć na niektóre pociągi wożące powietrze. Ale tak funkcjonuje świat i odczepcie się od komunikacji Góry.
26. Dodane przez DGR, w dniu - 30-10-2023 22:12 00 Wiekszosć lokalnych przewozów pasażerskich( jak nie wszystkie ) są dotowane. Czy to MPK czy PKS, Koleje Dolnośląskie czy Wielkopolskie. Wystarczy spojrzeć na niektóre pociągi wożące powietrze. Ale tak funkcjonuje świat i odczepcie się od komunikacji Góry.
27. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-10-2023 23:23 00 Do kom. 22 A w którym Wydziale pana szukać? Komunikacji?
28. Dodane przez do kom 17, w dniu - 31-10-2023 00:01 00 Mietek, widać że studiowałeś matematykę. Więc jeśli od września i październiku zostanie w obie strony przewiezionych 7000 pasażerów w obie strony to znaczy że zapłacimy za nich 840 tysięcy. A przecież zapłacono za cztery miesiące 700 tysięcy. Według Twoich obliczeń im więcej osób się przewiezie tym więcej nas to będzie kosztować. Podpowiem Ci że działa to w drugą stronę - im więcej pasażerów tym koszt mniejszy bo część kosztów zostanie pokrytych z biletów.
29. Dodane przez do 27, w dniu - 31-10-2023 08:18 00 Zapytaj na dole w informacji, tam cię pokierują. Tylko tradycyjnie nie okaż się tchórzem i przyjdź, a nie tylko gadasz. Zapewne jak zwykle jesteś pieniaczem internetowy. Pozdrawiam sekretarz
30. Dodane przez Czego jeszcze nie rozumiecie?, w dniu - 31-10-2023 15:37 00 Bo według tych geniuszy pasażerowie są dla komunikacji, a nie odwrotnie.
31. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 31-10-2023 22:38 00 Do kom. 29
Byłem dzisiaj i pocałowałem klamkę. I po co pan zaprasza? Nie pozdrawiam ale życzę dużo szczęścia.
32. Dodane przez ja, w dniu - 01-11-2023 06:32 00 licząc dopłatę do osoby 60 zł to jak ktoś jeżdzi do pracy tylko 20 dni w miesiącu to jest liczony dziennie 2 razy jako pasażer czyli 120 zł razy 20 dni wychodzi 2400 zł miesięcznej dopłaty
33. Dodane przez do kom 32, w dniu - 01-11-2023 11:36 00 Za jeden kurs autobusu w obie strony samorządy płacą około 700 złotych. Licząc tak jak Ty liczysz jeśli takim autobusem pojedzie 10 osób to sama dopłata do biletów dla tych pasażerów wyniesie 1200 złotych. Kto dopłaci pozostałe 500 złotych do już zapłaconych 700? A co jeśli pojedzie 20 pasażerów? Coś u Ciebie nie tak z logiką, z matematyką jeszcze bardziej.
34. Dodane przez do kom 32, w dniu - 01-11-2023 11:41 00 We wrześniu w obie strony przejechało ok. 1 500 osób razy Twoje 2 400 wypłaty daje 3 miliony 600 tysięcy złotych samej dopłaty do biletów. A teraz najlepsze: " Koszt uruchomienia linii od września do grudnia wyniesie około 700 tys. złotych". Jak żeś to wyliczył że tylko we wrześniu dopłacono do biletów 3 miliony więcej niż 16 kursów dziennie będzie kosztowało w cztery miesiące?
35. Dodane przez liczyrzepa, w dniu - 01-11-2023 21:32 00 700 tys podzielić na 4 miesiące to 175 tys na miesiąc! 175 tys na 1840 pasażerów to 95,10 zł na jednego pasażera. Pasażerowie są liczenia jako "sztuki" czyli jeden w miesiącu może być liczony wielokrotnie!
36. Dodane przez Kamila, w dniu - 03-11-2023 13:32 00 Autobus "widmo" nie zatrzymuje się w małych miejscowościach przez co młodzież jest wykluczona a rodzice muszą sami dowozić dzieci z Zaborowic do Góry! Śmiechu warte!
37. Dodane przez pra, w dniu - 09-11-2023 09:01 00 gdyby doliczyć przystanki w borszynach i zaborowicach to ze sprzedanych biletów było by około 800 tysięcy rocznie
38. Dodane przez Karolina, w dniu - 09-11-2023 14:45 00 Do komc37chcialam właśnie napisać że gdyby po drodze gdzie i tak autobus przejeżdża i by się zatrzymywał gdzie wielu uczniów korzystało by z tego połączenia ,on się nie zatrzymuje . ....co powoduje utrudnienia z dojazdami.....ale chore jest to że i tak jedzie a nie zabierze ja rozumiem że pociąg nie przejeżdżał by przez te miejscowości ale na te chwilę jedzie!!!!!więc po co narażać na straty jak można zyskać czyż nie?????chociaż by do momentu uruchomienia linii kolejowej........Pani burmistrz kiepsko negocjuje z koleją by dojść do konsusu........może bliżej wyborów coś się bardziej uda zadziałać
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.