Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Za nami kolejna debata przed drugą turą wyborów samorządowych. Zaproszenie do studia Radia Elka przyjęli kandydaci na burmistrza Bojanowa - Paulina Wolsztyniak i Marcin Triebs, którzy przedstawili swoje wizje rozwoju gminy, a także odnieśli się do kwestii jej największych bolączek.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W Bojanowie dotychczasowy włodarz Maciej Dubiel uzyskał dopiero trzeci wynik i nie weźmie udziału w drugiej turze - zabrakło mu do tego 35 głosów. W szranki staną ze sobą absolutni debiutanci w polityce samorządowej - 36-letnia Paulina Wolsztyniak oraz 34-letni Marcin Triebs.
Kandydaci przyjęli zaproszenie do naszego studia i podczas debaty sterali się przekonać do siebie mieszkańców gminy Bojanowo. W niektórych aspektach byli ze sobą bardzo zgodni, w szczególności jeżeli chodzi o ocenę ostatnich pięciu lat zarządzania gminą. - Rozwój gminy Bojanowo został bardzo mocno zahamowany. Mamy ogromny potencjał jeżeli chodzi o nasze położenie, ponieważ znajdujemy się między Poznaniem, a Wrocławiem. Mamy połączenia kolejowe, sąsiadujemy z trasą S5. Co prawda w ostatnich latach powstała u nas mała strefa inwestycyjna, jednak nie jest ona przeznaczona
na inwestycje, które mogłyby zwiększyć znacząco nasze wpływy do budżetu - komentowała Wolsztyniak.
- Przez ostatnie lata widzieliśmy dużą stagnację jeżeli chodzi o nasz samorząd. Uważam, że nie wszystkie inwestycje jakie były realizowane w naszej gminie były potrzebne. Nasza gmina miała przede wszystkim problem z priorytetami. Strefa inwestycyjna potrzebna jest w innym miejscu, mamy do tego ogromny potencjał - wskazywal Triebs.
Kandydaci mówili o swoich planach oraz priorytetach jakie zamierzają się kierować w nadchodzących pięciu latach. Marcin Triebs uważa, że największą bolączką gminy Bojanowo są wodociągi. - Wiele miejscowości na terenie naszej gminy ma problem z bieżącą dostawą wody, sprawa ta została przez ostatnie lata zaniedbana. Musimy inwestować w infrastukturę, przede wszystkim w wymianę rur azbestowych, których na ternie gminy mamy około 25 km. Z wodą wiąże się jeszcze jeden problem - pozyskiwanie nowych mieszkańców, którzy się budują i nie mogą uzyskać zgody na przyłącza. Wodociągi to temat kluczowy - deklaruje.
Paulina Wolsztyniak swój największy akcent kładzie z kolei na aspekt finansowy gminy. - Aby móc realizować jakiekolwiek zadanie, musimy odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytanie - za co? Jeżeli chodzi o priorytety, to są nimi przede wszystkim pozyskanie terenów pod inwestycje, a także zatrzymanie migracji młodych osób. Zgadzam się z tym, że ważny jest temat wodociągów, ale przy tym nie możemy zapominać o Zakładzie Usług Komunalnych, który również ma swoje duże potrzeby. Do tego dochodzi kwestia boiska sportowego. Trudno określić, które zadania są ważne, a które mniej. Największym wyzwaniem włodarza jest przede wszystkim rozwiązywanie kilku problemów jednocześnie - mówiła, przekonując, że wiele z problemów rozwiąże pozyskanie środków z Krajowego Programu Odbudowy.
Kandydaci mieli także okazję zadawania pytań. Paulina Wolsztyniak zapytała Triebsa, czy gdy wygra wybory na burmistrza, ten będzie z nią współpracował w radzie. - Jestem otwarty na wszelką współpracę. Zarówno ja, jak i pani Paulina zapewne mamy taki sam cel - chcemy coś dla tej gminy zmienić. Na pewno nie będą wobec niej w kontrze, bo to nie przyniesie żadnych korzyści - odpowiadał.
Z kolei Marcin Trebs zapytał Wolsztyniak, o poruszaną przez nią w kampanii kwestię wynajmu świetlic. - Mówiła pani na jednym ze swoich filmików, że wynajem dla mieszkańców będzie za darmo. Skąd chce pani wziąć na to pieniądze?
- Nie wszystko ma być za darmo. Chodzi wyłącznie o czynsz najmu w wysokości 400 zł jaki wpływa do budżetu gminy. Mieszkańcy sołectw nie powinny tych pieniędzy przekazywać do gminy, częściowo powinny one zostawać w sołectwach, aby te mogły poczynić kolejne inwestycje - odpowiadała Wolsztyniak.
Prowadzący debatę Jarek Adamek zadał również pytania, które sformułowali słuchacze. Jedno z nich dotyczyło przyszłości szkoły w Gościejewicach. - Ta szkoła przez lata ulegała degradacji, chociażby ze względu na to, że nieustannie snuto wizję jej zamknięcia. Nie można oszczędzać na edukacji, jednak są pewne granice. Na początek chciałbym wprowadzić plan naprawczy, bo poprzednia władza była zbyt mocno skoncentrowana na jej zamknięciu. Granica ,,opłacalności” to 40-45 uczniów - odpowiadał Triebs.
- Do tematu Gościejewic trzeba podejść globalnie. Nie zadeklaruję, że zamknę szkołę, na pewno dam jej szansę. Aby to zrobić należy przeanalizować koszty w całej oświacie. Przeprowadzony audyt wykazał, że możemy zaoszczędzić ponad 800 tys. zł rocznie. Możemy wdrożyć takie zadania, które nie spowodują redukcji etatów, a także nie wpłyną na jakość szkolnictwa - wskazywała Wolsztyniak.
Druga tura wyborów odbędzie się 21 kwietnia. Lokale wyborcze czynne będą od godz. 7:00 do godz. 21:00.
1. Dodane przez Wyborca, w dniu - 15-04-2024 17:39 00 Uważam, że pani Paulina wygrała tą debatę i mam nadzieję że to Ona wygra w niedzielę.
2. Dodane przez Wyborca2, w dniu - 15-04-2024 17:51 00 Również uważam, że Pani Pauina wypadła lepiej w tej rozmowie. Idealnie byłoby gdyby dwoje tych Państwo zasiedli w gminie, Pan Marcin w Radzie a Pani Paulina na miejscu burmistrza. Każdy zadowolony. Proponuję Panią Dominikę na zastępcę i w końcu Bojanowo zmieni się na lepsze!
3. Dodane przez Zaborowice, w dniu - 15-04-2024 18:02 00 powodzenia pani Paulino
4. Dodane przez Za miedzy, w dniu - 15-04-2024 18:07 00 powodzenia pani Paulino
5. Dodane przez Obserwator, w dniu - 15-04-2024 18:09 00 Słuchałam i rzeczywiście, Wolsztyniak po mistrzowsku. Triebs, jak już nie ma Życia Rawicza i Asi, to dużo słabiej.
6. Dodane przez Józek, w dniu - 15-04-2024 18:17 00 Kandydat Triebs ma "świadomość braków samorządowych" - cytuję. Jezu następny będzie ściągał pomoc - może niech od razu zatrudni dotychczasowego zastępcę, skoro sam się okreslił, jako ten, co ma braki. Dramat Chłopcze. My nie chcemy kolejnego ucznia.
7. Dodane przez obiektywny, w dniu - 15-04-2024 18:20 00 obojetnie kto wygra prosze zrobic cos z z boiskiem zeby Ruch na jesien mogl grac w Bojanowie bo licencji nie czarujmy sie raczej nie dostanie obym sie mylil
8. Dodane przez Jola, w dniu - 15-04-2024 18:23 00 Tylko Paulina, realne sprawy nas interesują a nie Dubielowe kopie. Przykro mi ale nie przemawia Pan do mnie.
9. Dodane przez Z nim, w dniu - 15-04-2024 18:23 00 Oczywiście, że Pan Marcin. Pytanie o świetlice coś pani Paulinie nie poszło :/ obiecała, że będzie za darmo a teraz co?
10. Dodane przez Mieszkaniec Bojanowa, w dniu - 15-04-2024 18:24 00 Tylko Pani Paulina. Pan Triebs kompletnie nie nadaje się do kierowania gminą, rury to nie wszystko!
11. Dodane przez Zawiedziony, w dniu - 15-04-2024 18:25 00 Jedna z gorszych debat w tych w wyborach. Kandydaci błądzą jak dzieci we mgle, wypowiedzi demagogiczne i "na okrągło". Brak konkretnej odpowiedzi na temat zastępcy. Chcą swoją ewentualną kadencje rozpocząć od ukrywania prawdy przed wyborcami. Stanowisko burmistrza wymaga podejmowania trudnych i nie zawsze lubianych decyzji, a Państwu zabrakło tzw.odwagi cywilnej. Trudny wybór dla mieszkańców.
12. Dodane przez Zatroskany o gmine, w dniu - 15-04-2024 18:26 00 Tylko Pani Paulina. Pan Triebs kompletnie nie nadaje się do kierowania gminą, rury to nie wszystko!
13. Dodane przez Do kom 1, w dniu - 15-04-2024 18:28 00 Ha ha dobre w jaki sposób wygrała nadużywając słowa globalnie tak jakby nie znała jego znaczenia
14. Dodane przez JBokanowanik, w dniu - 15-04-2024 18:34 00 Myślę że dla dobra gminy powinien wygrac Pan Trieps ponieważ jest to człowiek godny zaufania.
reklama
15. Dodane przez Wyborca, w dniu - 15-04-2024 18:36 00 Szanowni kandydaci na burmistrza Bojanowa prosimy o odpowiedzi na komentarze skierowane w waszą stronne zadane przez mieszkańców przed debatą w radiu kazdy z kandydatów może ustosunkować się na swoim profilu fejsbukowym czekamy na odpowiedzi
16. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 15-04-2024 18:45 00 Zdecydowanie Pani Paulina! Ten wywiad mi tylko uświadomił. Wielkie brawa!
17. Dodane przez Mirek, w dniu - 15-04-2024 18:50 00 Żadnych konkretów na temat szkoły w Gościejewicach. Z wypowiedzi pani Pauliny wynika że jedyną możliwością szukania oszczędności w gminie jest oświata. Podobno dobra dziecka nie przelicza się na pieniądze. Mam nadzieję że pan Marcin jako teoretyk oświaty zdaję sobie sprawę jakie czeka go wyzwanie w kwestii szkoły w Gościejewicach.
18. Dodane przez Zaborowice, w dniu - 15-04-2024 19:02 00 Pani Paulino gdzie obiecana woda.
19. Dodane przez Anna, w dniu - 15-04-2024 19:04 00 Pani Paulina burmistrzem a p.Triebs przewodniczącym rady. Głosujmy na mądrą kobietę. Panie na wybory! Wybierzmy jedną z nas. Dosyć patryjarchatu!!
20. Dodane przez Bojanowo, w dniu - 15-04-2024 19:06 00 Pani Paulino, pełen profesjonalizm, przygotowanie, znajomość problemów. Imponująco, niejeden obecny Burmistrz mógłby czuć się zawstydzony. Gratuluję, oby nasza Gmina doceniła. Powodzenia
21. Dodane przez były pracownik, w dniu - 15-04-2024 19:17 00 Brakowało Darii, Asi z Życia Rawicza i wszystkich przyjaciółek dlatego Kandydat odstawał od kontrkandydatki. No, ale jest świadomy swoich braków. Tylko czy Bojanowo musi mieć znowu burmistrza, który ma się uczyć?
22. Dodane przez Aniela, w dniu - 15-04-2024 19:21 00 Pani Paulina konkretną kobieta jest! Będziemy głosować
23. Dodane przez Ona, w dniu - 15-04-2024 19:32 00 Na prawdę nie widzicie, że pani Paulina jest sterowana? Nie ma swojego zdania. A swoją kampanię prowadzi na tym co jest w danym momencie na topie
24. Dodane przez Mieszkaniec., w dniu - 15-04-2024 19:46 00 A jednak wynajem świetlic będzie płatny.A miało być inaczej.Juz się zmienia niektóre obietnice.
25. Dodane przez Mieszkaniec Bojanowa, w dniu - 15-04-2024 19:51 00 Pani Paulina merytorycznie i ogromną wiedzą pozamiatała Pana Triebsa brawo, brawo . Taki wlodarz słuchający Ludzi i dla Ludzi może reanimować tą gminę. Pan Triebs widać że nastawiony na rządzenie nie chcemy 2 takiego wlodarza Więcej pokory!!!
26. Dodane przez Bogdan, w dniu - 15-04-2024 19:56 00 Obserwuję co się dzieje w z Bojanowem od lat. Mieszkam tu. Pan Marcin widać że chce i ma konkrety. Ma Pan mój głos. Ta woda to ważna sprawa!
27. Dodane przez Z Bojanowa, w dniu - 15-04-2024 19:57 00 To ma być za darmo czy nie ma być? Pani Paulina coś niezdecydowana
28. Dodane przez Przekonany, w dniu - 15-04-2024 20:00 00 Brawo panie Marcinie za wskazanie potrzeby konkursu na stanowisko sekretarza gminy mam nadzieję że będzie transparentny i wybierze pan osobę która pomoże panu w tym wyzwaniu. Myślę że w naszej gminie znajdą się kompetentne osoby które chciałyby piastować to stanowisko i pomóc panu realizować cele. Pani Paulina jak napisał wcześniej jeden z przedmówców nie ma odwagi cywilnej aby przyznać się kogo ma w swojej głowie.
29. Dodane przez Ktoś, w dniu - 15-04-2024 20:10 00 Tylko i wyłącznie Pan Marcin! Nie pozwólmy by tą gminą rządziła osoba, która gubi się w swoich wypowiedziach i nie wie sama co z czym. Często miesza się z tym, co mówiła wcześniej
30. Dodane przez Matmiszcz, w dniu - 15-04-2024 20:11 00 Lepiej mieć burmistrza z własną wizją na gminę mającego własne zdanie niż osobę, która realizuje czyjeś niespełnione ambicje polityczne.
31. Dodane przez Tak, w dniu - 15-04-2024 20:12 00 Bojanowo! Otworzycie oczy i głosujcie na Pana Triebsa. W Górze już się pewna pani chwali, że będzie vice w Bojanowie!
32. Dodane przez Figa, w dniu - 15-04-2024 20:15 00 Pchają się na stołki nie mają wiedzy bądź mają nadzieję,że ja posiądą ,a jak coś spartaczą to i tak nie poniosą konsekwencji i stąd apetyt na stanowiska ,a wy tam wyborcy myślę,że znowu kandydat z PO od tuska wy to lubicie za chwilę stracicie nawet swoje własności!!!
33. Dodane przez Xyz, w dniu - 15-04-2024 20:16 00 Już ze zdjęcia widać, że Pani Paulina zbyt pewna siebie i źle jej z oczu patrzy.
reklama
34. Dodane przez Jarek, w dniu - 15-04-2024 20:18 00 Dajmy szansę kobietom, to wspaniali włodarze. Widać po innych miejscowościach. Każdy ma swój czas.. jeśli się nie uda to za 5 lat to zmienicie. Pani Paulino. Bardzo bym chciał aby pokazała Pani ludziom,że można wiele zmienić. Trzymam kciuki!!!
35. Dodane przez Do kom 28., w dniu - 15-04-2024 20:20 00 To,że Pani Paulina ma kogoś w głowie nie oznacza,że nie będzie ogłoszony konkurs!!!! Ludzie ogar. Łapiecie za słówka....
36. Dodane przez Tak, w dniu - 15-04-2024 20:20 00 Oczywiście to będzie pani vice od Pani Pauliny
37. Dodane przez Do 21, w dniu - 15-04-2024 20:22 00 Kogoś boli, że ludzie mają przyjaciół? Czyżby pani Paulinie brakowało takich osób?
38. Dodane przez Lidka, w dniu - 15-04-2024 20:23 00 Pani Paulina!!!! Piękny i merytoryczny plan naprawczy miasta.
39. Dodane przez Ona, w dniu - 15-04-2024 20:23 00 Wszyscy mówią,że Triebs to drugi Dubiel. Zauważam.
40. Dodane przez Kobieta, w dniu - 15-04-2024 20:37 00 Inaczej się słucha i inaczej ogląda. Odbiór Pani Pauliny brak szczerości, nerwowość, podpieranie się notatkami. Jako księgowa żadnych konkretów. Pan Marcin wygrywa osobowością i zjedna sobie ludzi. Gmina to nie burmistrz, ale ludzie. Pani Paulina zniechęca i nie zyskuje przy bliższym spotkaniu. Argument kobiety ... Zawsze może to być zastępca.
41. Dodane przez Mieszkaniec., w dniu - 15-04-2024 20:39 00 Nie miał kto Pani Paulinie podpowiadać,co mówić i jak się zachowac
42. Dodane przez Lol, w dniu - 15-04-2024 20:41 00 Panie Marcinie, nie zna pan żadnych kwot dotyczących miasta
43. Dodane przez Gabriela, w dniu - 15-04-2024 20:48 00 Pani Paulina po tej "debacie" straciła mój głos. Na spotkaniach z mieszkańcami mówiła co innego, w swoich filmikach co innego, a teraz jeszcze coś innego. Obiecała zająć się wodą, teraz nie jest to dla niej priorytet. Świetlice miały być za darmo, teraz już też nie. Osoby, które śledziły jej kampanię od początku powinny otworzyć oczy.
44. Dodane przez Wstyd mi za komentujących, w dniu - 15-04-2024 20:48 00 Poziom jaki pokazują te komentarze utwierdza mnie w przekonaniu, że Gminie było dobrze z brakiem szacunku Pana Dubiela i chyba mocno biorą właśnie z niego przykład. Poziom tej kampanii mnie mocno zawiódł. Przecież to dwoje ludzi, którzy pokazują swoją koncepcję na Gminę. Albo się to Wam podoba i głosujecie albo nie. Zdajecie sobie sprawę, że to są ludzie, którzy mają emocje i zapewne ich też to jakkolwiek dotyka? Takiej Gminy chcecie? Osoby piszące o ewentualnych zastępcach pokazują bardzo niski szacunek do obu kandydatów. Jak właściwie oni mogą się odnieść do ewentualnych typów nie mając pewności wygranej? Skazując takiego "potencjalnego" kandydata na zachwianie zaufania u obecnego pracodawcy. Zaufanie do włodarza sprawia, że on zatrudni takiego zastępcę, któremu sam uzna za wsparcie i pomoc. Tak samo jak Skarbnika, jak kierowników...
45. Dodane przez Robert, w dniu - 15-04-2024 20:49 00 Toć raj na ziemi stworzyć każdy chce. Ale czy forsę ma? ...
46. Dodane przez Wiesław, w dniu - 15-04-2024 20:50 00 Poziom komentarzy przeraża... ale widać która strona ze strachu zrobi wszystko. Pani Paulino proszę się nie przejmować, ludzie wiedzą swoje a tu pisze tylko klika
47. Dodane przez Zdezorientowana, w dniu - 15-04-2024 20:54 00 Na początku Pani Paulina mówiła : świetlice za darmo teraz już mówi co innego, na zebraniach z rodzicami mówiła, że nie widzi przyszłości szkoły w Gościejewicach przy tak niskiej liczbie uczniów teraz mówi, że nie chce zamykać ale kręci i mówi bardzo nie jasno. W gminie chce realizować w sumie nie wiadomo co bo mówi takimi ogólnikami,że nic z tego nie wynika. Boisko na 1 miejscu bo teraz to temat na topie. Za chwilę będzie coś innego to co coś innego będzie ważne dla niej takie mam wrażenie. Pan Marcin mówi jasno po pierwsze woda bez niej nie mamy nowy h inwestorów bez nich nie mamy kasy w budżecie a co za tym idzie nie mamy skąd wziąć na żadną inwestycje.
48. Dodane przez Normalny, w dniu - 15-04-2024 20:56 00 Nie trzeba być geniuszem że wiedzieć, że dostęp do wody jest potrzebny, że trzeba zacząć od rzeczy ważnych które są źródłem problemów.Jak brak wody. Więc nie dziwiem się Panu Marcinowi że stawia na konkrety. Jeżeli znacznie się robić wszytsko po trochu, to na końcu nic z tego nie będzie. Pewnością oddam głos na Pana Marcina, które wydaje się osobą z wizją i wie co jest dobre gminy. Pani Paulina widać że czuje się jak ryba wodzie, pewność siebie wylatuje jej z kieszeni, a czy poważnie będzie tratować ludzi , nie sądze
49. Dodane przez Laska, w dniu - 15-04-2024 20:59 00 No i kogo Pani Paulina ma w głowie???Jak myślicie.Oby się to nie sprawdziło.
50. Dodane przez Xyz, w dniu - 15-04-2024 21:01 00 Myślę, że Pani Paulina dużo tylko mówi.. obiecanki cacanki. Pan Marcin przynajmniej konkretnie u na temat
51. Dodane przez Anonimowo, w dniu - 15-04-2024 21:16 00 Pani Paulina w zależności od tego co mówią mieszkańcy tak szybko zmienia swoje piorytety. Szkoła w Gościejewicach? Najpierw była za zamknięciem, ale zobaczyła, że ludziom zależy więc szybka zmiana zdania. To samo ze świetlicami. Miały być za darmo, ale jednak nagła zmiana zdania. Większość pomysłów do których się odnosi w swojej kampanii jest zainicjowanych przez jednego pana. Ten pan zaczyna temat, a następnie Pani Paulina nagrywa filmy czy dodaje wpisy o tej samej tematyce. Ciekawe. Pan Marcin cały czas trzyma się swoich pomysłów, jest konsekwentny. Bije od niego szczerość.
52. Dodane przez Wyborca z gminy, w dniu - 15-04-2024 21:17 00 Pani Paulina pogubiła się już w swoich obietnicach...co i dla kogo powinno być za darmo, jakie są priorytety w gminie. Niestety straciła Pani mój głos...
53. Dodane przez do 51, w dniu - 15-04-2024 21:25 00 Naprawdę prawdziwy włodarz ma się trzymać swoich pomysłów? Czy słuchać ludzi i właśnie te priorytety do nich dostosowywać?
54. Dodane przez Elo, w dniu - 15-04-2024 21:31 00 Notatki są dowodem na to,że ktoś wykonał swoją pracę. Nie jak Pan Triebs, który nie ma pojęcia o kwotach. W tym przypadku notatki by świadczyły o tym,że cokolwiek zrobił... Taxi dla seniora? W Bojanowie? Tu ledwie autobusy jeżdżą.
Co za porażka! Tylko Paulina realnie ocenia potrzeby i wdraża odpowiednie pomysły. Otwórzcie oczy!!!!
55. Dodane przez Joanna, w dniu - 15-04-2024 21:31 00 Nie zazdroszczę wam presji jaka ludzie na was narzucają! Powodzenia. Niech wygra lepszy program.
56. Dodane przez Marian Paździoch, w dniu - 15-04-2024 21:32 00 Głosuje na Paulinę!
57. Dodane przez Ilona, w dniu - 15-04-2024 21:33 00 Głosuje z całą moją rodziną na Paulinę Wolsztyniak!
58. Dodane przez Maniek, w dniu - 15-04-2024 21:37 00 Brawo Paulina, tylko ty zrozumiesz problemy ludzi. Trzymam kciuki Lü
59. Dodane przez Kamil, w dniu - 15-04-2024 21:38 00 Szacunek,że Pani Paulina spotkała się z nami. Rozmawiała o problemach. Tylko krowa nie zmienia swojego zdania. Brawo,że potrafi Pani zmienic zdanie w porozumieniu z mieszkańcami. Dialog buduje....
60. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 15-04-2024 21:53 00 Pani Paulina już mocno zachłysnęła się wizją fotela burmistrza Jej mowa i niespójne i chaotyczne deklaracje sprawiają ,że mam ogromny niepokój do dalszych losów Bojanowa.Natomiast p.Marcin bardzo opanowany i trzyma się założonego celu.Może dla innych stare rury czy brak wody to coś naturalnego?Najważniejsze zająć się jedną a najważniejszą sprawą aby później realizować inne cele.Nikt z kandydatów nie piastował stanowiska w gminie i każdy z nich dopiero zderzy się z rzeczywistością.Panie Marcinie mój głos jest dla Pana.
61. Dodane przez Marek, w dniu - 15-04-2024 21:53 00 Mieszkańcy mają już dość "tego jednego Pana". Nikt nie może mieć innego zdania. Króluje zasada kto nie jest z nami jest przeciwko nam. Pani Paulina ewidentnie przygotowywana, ale chyba coś nie wyszło. Pan Marcin chociaż szczery i bez zadęcia. To że ktoś poznał techniki manipulacji i wywierania wpływu na ludzi nie znaczy że umie ich używać. Nawet uśmiech można wyćwiczyć. Ale szczerości w odbiorze już nie.
62. Dodane przez Obrzydzona, w dniu - 15-04-2024 21:53 00 Oj towarzystwo Pana M. się oburzyło. Pokazali chyba klasę i styl.. Łącznie z szanowną Małżonką, która uważa wyborców P. Pauliny za pozbawionych inteligencji. Gratulacje. Pan Dubiel chociaż mówił otwarcie o swoich odczuciach. Pan M i jego team działa po ciuchu.
63. Dodane przez Krystyna, w dniu - 15-04-2024 21:55 00 Nie mam przekonania ani do jednego ani do drugiego... Ale zaglosuje sercem i wybiorę osobę od której moim zdaniem bije ciepło i szczerość. Będzie to Pan Triebs. Głosowanie na kobietę, tylko dlatego, że jestem jedną z nich, absolutnie do mnie nie przemawia. Poza tym kobieta miała zawodów od sasa do lasa, co według mnie może też swiadczyc o słabości.
64. Dodane przez Pra, w dniu - 15-04-2024 22:04 00 Dla mnie p. Paulina . Przede wszystkim, że pracuje od lat w finansach . Nie można obiecywać wszystkiego bo póki co nie stać na to gminy .
65. Dodane przez Bogdan, w dniu - 15-04-2024 22:06 00 Wybór między dżumą a tyfusem. Kandydaci merytorycznie nieprzygotowani do pełnienia funkcji publicznej. Pani Paulina mocniejsza ekonomicznie. Widać, że ma jakieś pojęcie. Oczywiście zarządzanie gminą to nie słupki w prywatnej firmie, ale bez solidnych podstaw ekonomicznych nie można być dobrym włodarzem.
Pan Marcin ewidentne braki i chyba jednak niemerytoryczny. Powtarzał komunały o wodzie. W porządku to jest ważne, ale to nie jest jedyny problem tej gminy. W przypadku takich inwestycji potrzebne jest planowanie strategiczne i chyba ta pani coś tam o tym przebąkiwała, a może mi się tylko wydawało.
Zgadzam się, że do problemów Bojanowa trzeba podejść całościowo, holistyczne, a nie wybiórczo. Trzeba mieć na gminę cały plan działania. Jaki to plan tego się nie dowiedzieliśmy. Usłyszeliśmy tylko jakieś bzdury o szkole w Gościejewicach. Niestety, jeśli dzieci jest mało, a szkoła nie spełnia standardów, musi zostać zlikwidowana i co do zasady nie powinno być żadnej dyskusji z tym związanej. Kierowanie gminą nie powinno polegać na tym, żeby jakiejś konkretnej grupie, w tym przypadku zapewne nauczycielom, robić przyjemność, że utrzymają pracę w tym miejscu. Gmina nie może ponosić kosztów tylko dlatego, że jakaś niewielka grupa ludzi sobie tego życzy. Trzeba mieć na uwadze dobro finansów całego samorządu i nie można bać się podejmować niepopularnych decyzji. A tu było wicie, rozumicie, może jak będzie 40 albo 45 dzieci to będziemy likwidować, a może jednak nie, bo tak w sumie to sami nie wiemy co i jak.
Czy kandydaci w ogóle mają pojęcie o przepisach? Bo dowiadujemy się, że tu sobie zrobimy strefę gospodarczą, a tam nie. Że jest fajnie, bo mamy linię kolejową i bocznicę, no i przecież to załatwia sprawę. Czy pan kandydat mówiący o bocznicy w ogóle ma pojęcie z czym to się je? Czy wie jakie są przeprawy ze spółkami PKP? Czy pan w ogóle widział tę bocznicę?
Odnoszę wrażenie, że pani Paulina ma większe pojęcie o działaniu samorządu niż pan Marcin. Większe nie znaczy duże. Ale skoro znaleźliśmy się w takiej a nie innej sytuacji, to wynik debaty świadczy minimalnie na korzyść tej pani.
Pan Marcin buja w obłokach, coś mu się tam wydaje, ale zarządzanie gminą wymaga szerokiej wiedzy nie tylko o charakterze ekonomicznym, ale też społecznym i socjologicznym. Argument o współpracy można przyjąć za dobry omen, ale to za mało. Widzę zbyt małą decyzyjność i brak konkretów. Co do pani Pauliny nie wiemy, czy ta pani faktycznie jest taka kumata czy tylko dobrze się sprzedaje.
Co do samej wypowiedzi pani Paulina wyglądała na lepiej przygotowaną. Potrafi budować wypowiedzi. Pan Marcin ma z tym ewidentny problem być może jest to kwestia stresu.
Oboje mają jednak braki w zakresie znajomości ustawy o samorządzie gminnym. Jeśli ktoś chce piastować takie stanowisko, musi znać te przepisy.
Osobiście oddałbym głos jednak na tę panią, chociaż wolałbym na panią Dominikę, która przegrała, a która rozumie samorząd i porusza się swobodniej w tym obszarze.
66. Dodane przez Obserwator, w dniu - 15-04-2024 22:06 00 Ludzie opamiętajcie się z tą szkołą w Gościejewicach oraz tematem świetlic wiejskich. Co do samej szkoły w Gościejewicach to z roku na rok jest tam co raz mniej dzieci, a koszty utrzymania tej placówki są ogromne. Mamy niż demograficzny i to się już nie zmieni. Spodziewajcie się że tę szkołę zlikwidują. Żaden plan naprawczy tu nie pomoże. Co do świetlic wiejskich powinny być płatne. Dla przykładu idziesz do prywatnego przedsiębiorcy gdzie zamawiasz lokal na przyjęcie/imprezę to płacisz. Nie ma nic za darmo. PS. Głosuję na Paulinę bo kolejnego karierowicza po Dubielu nam nie potrzeba.
67. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 15-04-2024 22:08 00 800 tys rocznie na szkole !! A w klasie jest kilkoro uczniow . kilka lat temu tez byly malo liczne klasy . Nie bedzie wiecej !!!! Toż to nie Warszawa
68. Dodane przez Boja, w dniu - 15-04-2024 22:14 00 Wszędzie się płaci za świetlicę ! Dlaczego mam ponosić koszty czyjes imprezy ?? Wiadomo jak jest np Dzień Dziecka to oczywiście powinno być za darmo ale jak np 18 ....
69. Dodane przez Krzysztof Jarzyna, w dniu - 15-04-2024 22:21 00 Pani Paulina jak widać przygotowała się do debaty, ma wiedzę z zakresu finansów i jeszcze nie wygrała wyborów a już szuka gdzie znaleźć środki na inwestycje, oburzacie się że zmienia zdanie ale jest to dobry znak bo widać że bierze pod uwagę nastroje społeczne w danej kwestii i potrafi wsłuchać się w głos mieszkańców, u Pana Marcina odrzucają mnie niestety jego konotację z aktualnym Urzędem co zapewne spowoduje że nic się w tej materii nie zmieni i dalej będzie ta sama klika jak za czasów Dubiela.
70. Dodane przez obserwator, w dniu - 15-04-2024 22:25 00 Czy można jeszcze gdzieś odtworzyć debatę?
71. Dodane przez Janusz, w dniu - 15-04-2024 22:38 00 Widać anonimowe ramię Triebsa w komentarzach działa prężnie, szykujcie się na Dubielowo V2 jeżeli wygra.
72. Dodane przez Bojanowo, w dniu - 15-04-2024 22:41 00 Niech zostanie Pan Marcin i będzie tylko jeszcze gorzej
73. Dodane przez Ola, w dniu - 15-04-2024 22:59 00 Daria jest najlepsza. DARIA KROLOWA JEST TYLKO JEDNA. RAZEM Z PANIA MARKOWSKA TWORZA TEAM NAJBARDZIEJ ODDANYCH PRACOWNIKOW DUBIELA. NIEZWYKLE LOJALNE PANIE
74. Dodane przez Ona, w dniu - 15-04-2024 23:01 00 Ale Triebs zaorał tymi świetlicami Wolsztyniak - brawo, może wkońcu ludzie się obudzą że ona nie dość że jest sterowana to wymyśla, obiecuje niestworzone rzeczy ktoeych nie jest w stanie napewno nawet zaczac bo jak sama stwierdzila gmina nie ma pieniedzy wiec z czego ona chce zrobic te swoje obiecanki, a później zmienia zdanie bo akurat co innego na topie i o trzeba zaświecić boiskiem ale w sumie zrozumiałam że jednak nie jest za wybudowaniem nowego tylko najpierw naprawi stary
75. Dodane przez Zdzisia, w dniu - 15-04-2024 23:12 00 Radni i kółko różańcowe od Pana kandydata hejtowac Grażynę, bo oficjalnie napisała,że glosuje na Paulinę
76. Dodane przez Ręce opadają, w dniu - 15-04-2024 23:19 00 Widzę że w tych komentarzach słodzi się obu kandydatom . Jak wiemy na dzień dzisiejszy priorytetem jest wodociąg boisko i strefa inwestycyjna . Raczej to będzie wałkowany temat do niedzieli . Jak wiemy szkoła w gosciejewicach to temat zamknięty tylko czekać jak powstanie na miejscu tej szkoły jakiś slams . Pani Wolsztyniak jak i pan Triebs świetnie zdają sobie z tego sprawę że szkoła w gosciejewicach będzie jednak do zamknięcia i głośno o tym nie mówią . W mojej ocenie na dzień dzisiejszy priorytetem jest wodociąg i ulice do remontu . Od kilku lat większość ulic w Bojanowie nie jest zamiatanych i nie są czyszczone przykanaliki które odbierają wodę o zarwanym asfalcie lub jego ubytkach nie wspomnę . I tu nie pomoże żaden burmistrz jeśli się sami nie weźmiemy . Pozdrawiam komentujących którzy wypisują tu bzdury na pana Marcina i panią Paulinę
77. Dodane przez jaaaaaaa, w dniu - 15-04-2024 23:41 00 obojętnie kto wygra - nie ma Dubiela jest bosko
78. Dodane przez sąsiad, w dniu - 15-04-2024 23:42 00 Żenada jeszcze raz żenada. Poziom tej debaty urąga funkcji burmistrza. Współczuję mieszkańcom Bojanowa dokonywać takiego wyboru. Ci kandydaci nie są przygotowani do pełnienia takiej funkcji. Miałem do czynienia z Dubielem jako radnym powiatu, też jakiś piorunujący nie był, ale przynajmniej zastępcę wziął sobie merytorycznego. No i te głosy w tej dyskusji "tylko pani Paulina" "tylko pan Marcin". Żenada!!!
79. Dodane przez Pytanie, w dniu - 15-04-2024 23:50 00 Panie Triebs obiecał Pan profesjonalistę na stanowisku z-cy i sekretarza. Mam rozumieć, że to nie będzie znajomy, znajomy znajomego, itp. Tylko osoba z doświadczeniem, znajomością procedur, przepisów, itd. Tak?
80. Dodane przez zboku, w dniu - 16-04-2024 00:11 00 obserwując z boku to wszystko odnoszę wrażenie, że z Triebsem będzie miło i przyjemnie a z Pauliną konkretnie i ta temat - ja bym mimo to postawił na Paulinę bo są potrzebne zmiany a nie politykowanie, przygotowanie pauliny było duuuuużo lepsze a pan się chyba nie przygotował bazował na wiedzy z głowy to już widać jak podchodzi do tematu i całego burmistrzowania.
81. Dodane przez jarek, w dniu - 16-04-2024 01:09 00 równowaga musi być i kontrola.....pan Triebs rada miejska pani Wolsztyniak fotel Burmistrza, w przeciwnym wypadku nic się nie zmieni.... władza absolutna deprymuje....
82. Dodane przez nika, w dniu - 16-04-2024 03:33 00 Lepiej wybierzcie p. Wolasztyniak nie znam kobiety, ale Triebs to drugi Dubiel albo i gorzej bo za duzo ma przyjaciółeczek które będą mu doradzały bzdety za drobne "przysługi"
83. Dodane przez szklanka na czystą, w dniu - 16-04-2024 07:33 00 Najważniejsze ze skończyło się dubielowanie powodzenia obu
84. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 16-04-2024 08:05 00 Nie głosowałem na żadnego w I turze (na MD też nie). Z decyzją czekałem do tej rozmowy, bo zagłosować to obowiązek. I moje wnioski są takie, że żadne z nich wiedzy o samorządzie nie ma żadnej. Trochę teorii oderwanej od rzeczywistości. Pani Paulina z wiedzą eknomiczną i dobrym zastępcą praktykiem przynajmniej nie da sobie w kaszę dmuchać przez zarozumiałą skarbniczkę. Co do Pana Marcina to po raz kolejny mam wrażenie, że jest to połączenie MD i KK. Pycha, buta i agresor włączający się gdy ktoś ma inne zdanie. Powiedzieć publicznie, że chce być przewodniczącym rady tylko to potwierdza. Rada to nie Sejm, tu nie ma dyscypliny klubowej. Radni głosują zgodnie ze swoim przekonaniem o dobrym działaniu dla gminy. Ma nadzieję, że starsi radni i ci z doświadczeniem nie dopuszczą tego człowieka do bycia przewodniczącym rady. A i z wiedzą samorządową u pana kiepściutko. A księgowa z OPS i dyrektorka GC, które w tak haniebny sposób naganiają panu elektorat ( i poniosą tego konsekwencje prawne z tego co wiem) w niczym nie pomogą, bo za dużo czasu spędzają na papierosku zamiast na pracy. Podsumowując z dwóch teoretyków wybieram tego, który jest mniejszym złem.... I kochani radni z komitetu pana MT pamiętajcie, że to dzięki wam on może startować na burmistrza i nic mu nie jesteście winni. Ale mieszkańcom już tak.
85. Dodane przez SaulGoodman, w dniu - 16-04-2024 08:20 00 Zdecydowanym minusem obu kandydatów jest brak doświadczenia w samorządzie. W związku z tym kwestia wyboru zastępcy będzie kluczowa. Szkoda, że kto nim zostanie dowiemy się dopiero po wyborach. Jak widać po sondzie walka o głosy wyborców będzie wyrównana. Myślę, że temat szkoły w Gościejewicach jest zbyt mocno grzany w tej kampanii. Dotyczy on wąskiej grupy osób. Trzeba skupić się na kwestiach dotyczących wszystkich mieszkańców gminy czyli przykładowo właśnie taka strefa inwestycyjna. Co do samej debaty to wg mnie troszkę lepiej wypadła pani Paulina. W I turze głosowałem na pana Marcina, ale jestem skłonny zmienić front Pani Paulino! Może zorganizuje Pani jakiś Live na Facebooku typu sesja Q&A? Na pewno pomoże to przekonać niezdecydowanych na swoją stronę
86. Dodane przez asd, w dniu - 16-04-2024 08:25 00 Oboje kandydatów tak naprawdę nie wie nic o zarządzaniu gminą. Opierają się na zatrudnieniu osoby z zewnątrz, która wszystko poprowadzi. Dubiel wynajmował kancelarie adwokackie mając P.Andrzejewską(radce prawną) i topił olbrzymie pieniądze podatników mimo sporego zadłużenia. Tutaj historia się powtórzy.Brak doświadczenia,nie będzie atutem.p.Marcin-za dużo rodziny i kolesiostwa dookoła, P.Paulina -sterowana osobą z zewnątrz, niestety nie jest sobą w wypowiedziach,słucham jej i mam przed oczami tekst jej doradcy.
87. Dodane przez do 83, w dniu - 16-04-2024 08:44 00 Skończyło się dubielowanie-zacznie się spłacanie długów. Milion zł samych odsetek, za Burmistrza Zutera to było nie do pomyślenia.Piszecie o nowym stadionie, a ulicami nie da się swobodnie przejść z wózkiem.Wodociągi to pierwsza rzecz, druga strefa inwestycyjna-coś co przyniesie dodatkowe pieniądze, oczywiście w dogodnym miejscu a nie gdzieś gdzie będzie problem z dojazdem.Nie jestem za budową stadionu, ilu mieszkańców z niego będzie korzystać? 1% Chyba,że chcecie się pochwalić tak jak Dubiel przedszkolem, którego remont kosztował 2 razy więcej niż wybudowanie nowego.Co z małymi i średnimi przedsiębiorcami. Czy nadal na terenie gminy nie będą miały pracy,tak jak przez ostatnie 10 lat (...)Także stadion mamy wystarczy go wyremontować za kwotę dużo niższą niż wybudowanie nowego. Uporajcie się najpierw z zadłużeniem gminy i problemami jej mieszkańców.
88. Dodane przez Niezdecydowana, w dniu - 16-04-2024 08:52 00 Cóż.. szału nie ma.. Żaden z kandydatów nie odpowiedział na zadane pytanie, nie usłyszałam żadnych konkretów. Chciałam rozwiać swoje wątpliwości i chyba utwierdziłam się w wyborze.. Co prawda nie jestem ani za jednym ani za drugim kandydatem ale wybiorę lepsze zło czyli kobietę, która wydaje się bardziej konkretna, merytoryczna a nie chaotyczna jak Pan Marcin. Zdecydowanie przeważa na jej stronę fakt, iż nie ma wokół siebie ludzi z bliskiego otoczenia pracowników i współpracowników gminy czyli tzw. cichych pomocników Pana Marcina.
reklama
89. Dodane przez Bojanowianka, w dniu - 16-04-2024 09:29 00 Niewiem co kto lepiej domnie przemawia pani Paulina .rok temu miała być robiona droga powstańców Wielkopolskich i chodniki cisza cisza obiecanki cacanki .
90. Dodane przez Bojanowski Maurycy, w dniu - 16-04-2024 09:54 00 Symbole klęski starej władzy niech będzie ten odklejony od rzeczywistości samochód &
91. Dodane przez M., w dniu - 16-04-2024 10:22 00 Mam wrażenie, że p. Paulina dużo poważniej podchodzi do stanowiska o jakie walczy. Jest merytoryczna, przygotowana do rozmowy, moim zdaniem będzie lepszym burmistrzem niż jej kontrkandydat.
92. Dodane przez lolo, w dniu - 16-04-2024 10:31 00 do 90 masz dobre wrażenie
93. Dodane przez Wodnik, w dniu - 16-04-2024 10:49 00 Pani Paulina na FB ukryła swoje posty i filmiki. Dlaczego? Żeby nie porównać tego co mówiła wcześniej? I tak na marginesie - siostra męża Pani Pauliny pracuje w wodociągach ( to chyba też rodzina?).
94. Dodane przez Do 91, w dniu - 16-04-2024 11:35 00 Można napisać komentarz nie obrażający nikogo! Brawo! Ja uważam, że pan Marcin ma lepszy plan działania i to na niego będzie mój głos. Każdy z nas ma prawo oddać na swojego faworyta! Wygra ten, kto będzie miał więcej głosów a nie ten co będzie mniej zhejtowany, więc odpuśćmy to
95. Dodane przez Do 93., w dniu - 16-04-2024 11:59 00 Przecież wszystko normalnie widać. Po co siać zamęt i niepotrzebne plotki. Sam też miałem dzisiaj problem ze swoim kontem na fb, więc to chyba problem techniczny. Nie wyszło ci.
96. Dodane przez bojanowianka, w dniu - 16-04-2024 12:06 00 Oddaje głos na Panią Paulinę moja sąsiadka także, rodzina prawie cała też, zdecydowanie najlepszy kandydat, pozdrawiam mieszkanka Bojanowa Kobiety - kobietom.
97. Dodane przez Przeciwnik manipulacji, w dniu - 16-04-2024 12:19 00 Z tego co zdążyłem zauważyć jestem zdania, ze skoro kandydat potrafi w dobry sposob przygotować sie na debate przedwyborczą, posiweca ku temu swoj czas, siły oraz swoje zycie prywatne, to może oznaczać, że na zasiadanym stanowisku bedzie rownież przedstawiał wymienione wczesniej cechy, bedzie sie poswiecal ku temu do czego został wybarany, niestety, ale moim zdaniem Pan triebs podszedl do tematyki debaty troche w sposob oleczy, mając na uwadze to, że my czyli glosujący bedzięmy w znaczny sposob sie na niej opierać, na dzien dzisiejszy uważam, ze tematyka wodociągów jest istotna, jednakże są inne ważniejsze tematy na których należałoby sie skupic, tak jak Pani Paulina wspomniała, lepiej skupic sie na paru mniejszcych sprawach rownoczesnie je realizując niż na jednym temacie, którego przebudowa i plan naprawczy potrwać może nawet do kilku lat, sam Pan triebs zaznaczył to w swoim monologu, odnosząć sie ze wodociągi są sprawą pierwszorzędną, czy jezeli rewitalizacja miałaby potrwać kilka lat, miesiecy to inne tematy gminy będą odstawiane na bok? ze wzgledu na trwajacy aktualnie projekt? Burmistrz powinien być osobą elastyczną, ambitną oraz zmotywowaną, czego zabrakło mi w osobie Pana Triebsa. Głosujcie mądrze, to od nas zależy nasze dalsze życie!
98. Dodane przez Michał, w dniu - 16-04-2024 12:28 00 Do 87.Zuter zostawił 10,5 mln zł za kanalizację do spłacenia.. To są długi gminy i obecna władza będzie spłacała pożyczki Dubiela. Tak się to toczy..Zuter ponad 20 lat temu zlikwidował szkółki wiejskie, bo tego wymagał interes publiczny gminy.Nie róbcie z niego anioła a z Dubiela diabła. Co do wyborów - mój głos dla Pani Pauliny. Poukładana, rzeczowa i merytoryczna/finanse/ Co do reszty będzie musiała dogadać się z radą gminy/ Triebs i radni/. Jutro nie zacznie budować stadionu bo za co? Dubiel załatwił 1,5 ha pod budowę. Zobaczymy co nowa władza zdziała. P. Triebs robi na mnie złe wrażenie- król-słońce i Dyzio marzyciel w jednym. Myslę,że Pani Paulina lepiej gminę ogarnie. Poza tym czas na kobietę-burmistrza!!!!!
99. Dodane przez Anna, w dniu - 16-04-2024 12:29 00 do 96. My też na Panią Wolsztyniak. Babka ma jaja. Takich w tej gminie potrzeba.
100. Dodane przez Danuta, w dniu - 16-04-2024 13:02 00 Po pierwsze, rządy Pana Dubiela się skończyły.Teraz mamy szanse na nowe rozdanie...kto wygra, to wygra. I tak przypuszczam ,że jak wygra Marcin to będzie rozliczany tak samo jak był Dubiel i tak samo będzie z Pauliną. Uważam za zbędne komentarze typu, że ktoś przez kogoś jest sterowany. Gdybyscie tak nie słuchali tego goscia z fb , albo ta jego koleżaneczka nie cisnełaby im na tych sesjach. To byscie za Dubielem dalej głosowali. A to ,że Marcin albo Paulina mają największe szanse na wygrana to tylko i wyłącznie zasługa tych dwóch co najgłośniej szczekali. Choc osobiście za nimi nie przepadam.To tylko dzięki nim nie ma Dubiela i za to im mogę podziękować.
101. Dodane przez Widz, w dniu - 16-04-2024 13:54 00 Merytoryczna& Jedną kwotą rzuciła pewnie nie wie czy to netto czy brutto. Przypuszczam, że za panią Pauliną stoją osoby, którym bardzo zależy żeby gmina wpadła w ich łapy. Druga tura kampanii tej pani piarowo wygląda dobrze. Uczy się na pamięć tych regułek co trzeba zrobić i że rozumie każdego mieszkańca. Oczy się otworzą wszystkim jak już będzie za późno dla gminy&
102. Dodane przez Do 101, w dniu - 16-04-2024 14:36 00 Super komentarz! Tylko Pan Marcin
103. Dodane przez Wyborca, w dniu - 16-04-2024 14:44 00 Idę na pop corn wrócę po wyborach
104. Dodane przez Anna, w dniu - 16-04-2024 15:13 00 Do 87. Budowa nowego przedszkola to kwota ok. 22 mln- patrz Miejska Górka, Rawicz. Więc nie pisz,że było by taniej bo remont budynku na Drzymały kosztował 11,5 mln. Mamy piękny budynek i jest to sukces Macieja Dubiela. Zobaczymy czy nowa ekipa chociaż tyle zrobi. Oczywiście,życzę jej/ jemu/ jak najlepiej.
105. Dodane przez Wybrany, w dniu - 16-04-2024 19:39 00 Szkoła w gosciejewicach dawno powinna być zamknięta ale wizjoner czosneczek się odpalił i nabrał "pożytecznych idiotow"
106. Dodane przez Obserwator, w dniu - 16-04-2024 22:54 00 Im dłużej przyglądam się i przysluchuję Pani Paulinie to tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jest ona przygotowywana i sterowana przez mieszkańca gminy, który wyrządził już dosyć zła. Naprawdę tego nie widzicie? Jeśli ona wygra te wybory to ów mieszkaniec nie odpuści. Dalej będzie udzielał jej "cennych" podpowiedzi, wskazówek. Nawet sposób wypowiadania się mają już podobny.
107. Dodane przez Brawo Marcin, w dniu - 16-04-2024 23:09 00 (...)zrobił dobrą robotę. Takiego przeczyszczenia w urzędzie jeszcze nie było. Resztę dzieła dopełni Pan Marcin. Zacznie od męskiej rozmowy z urzędnikami i powie im czego od nich oczekuje. Kto się nie podporządkuje może szukać sobie innej pracy. To samo dotyczy jednostek podległych a zwłaszcza wodociągów i komunalki. Podniesienia jakości nauczania wymaga też oświata, Marcin jako nauczyciel się na tym zna i nie będzie taryfy ulgowej dla nierobów. Wszystko będzie chodzić jak w zegarku.
108. Dodane przez Do 106, w dniu - 17-04-2024 00:55 00 Dalej głosuję na PaniąPaulinę ,Powinna byś strefa inwestycyjna żeby młodzi nie wyjeżdżali z?tąd ,nowych inwestorów nabyć ,zciągnąć tu nowych inwestorów Realnych DZIAŁAŃ aby żyło się lepiej
109. Dodane przez do kom 101, w dniu - 17-04-2024 08:26 00 Pani Paulina jest księgową; wie co to netto, a co to brutto
110. Dodane przez Mieszkanka Bojanowa, w dniu - 17-04-2024 08:43 00 Zdecydowanie powinien wygrać Pan Marcin Triebs, może nie miał przed sobą liczb, ale Pani Paulina ma nie szczerość w oczach, i wcale nie stawia jej to w lepszym świetle bo zrobiła sobie jakieś tam ściągi. Tak jak większość tutaj pisze... na spotkaniach co innego a na debatach też co innego, a należałoby się konkretnie określić, prawda? Wiadomo, że nie da się zrobić od razu wszystkiego, jeżeli poprzednicy pozostawili długi, które trzeba spłacić. Pan Marcin ma lepsze spojrzenie na stronę oświaty i konkretnie się wypowiedział, ale niech Pan nie zapomina o inicjatywie ze strony sportu, gdzie przechwycila to w swojej wypowiedzi Pani Paulina, a chyba to w Pana drużynie były osoby, które postarały się o to, aby odpowiednio się z tej strony zaprezentować jaka jest potrzeba. Niech Pan działa krok po kroku.... TRZYMAMY KCIUKI!!!! Oczywiście ma Pan Nasz głos
111. Dodane przez Madzia, w dniu - 17-04-2024 09:22 00 Pani Paulino kobiety kobietom. Ma Pani nasze głosy.
112. Dodane przez Ewe, w dniu - 17-04-2024 09:26 00 Jak na nich patrzę to mam wrażenie, że to jakby wybierać zło ze złego. Oboje merytorycznie słabiutcy. Przeraża mnie wszystko wiedzącą ekspertka Pani Paulinka. Odraża mnie ten ton eksperta, nigdy nie pracowała w samorządzie, a wszystko wie. Trochę pokory. A Pan Triebs to zagubiony, majaczący jak dziecko we mgle. Buta Pani Pauliny kontra brak charyzmy Pana Triebsa. A co do szkoly w Gościejewicach. Coś się zaczyna, coś się kończy. Myślę, że szkoly nie trzeba likwidować. Sama się wygasi, bo dzieci mniej i mniej. Wczesniejsze decyzje Pana Dubiela sprawiły, że część rodziców już zabrała swoje dzieci. Kolejni, bojąc się likwidacji ,dzieci nie dają. Zlikwidowana zerówka=brak naboru. Pan Dubiel rozłożył tę szkołę koncerowo, nie udało mu się proceduralnie to wykończył ją od środka. Bez emocji. Przyszłość tej szkoly, o ile da ktoś jej szansę, zależy od rodziców. Dadzą dzieci czy poślą do Bojanowa? Czas pokaże. Moim zdaniem podstawa programowa wszędzie taka sama. I ani ta w Bojanowie anj ta w Gościejewicach w nim sobie nie ustępują. Są rzeczy, ktorych nie należy przeliczać na pieniądze. I to właśnie jest szkola, basen itp.....trzymam kciuki za szkołę w G., a przede wszystkim za mądre decyzje rodziców. Ja zagłosuję na Triebsa. Potrzebuję burmistrza a nie showmena! A w tym przypadku showmenki!
113. Dodane przez Kobieta, w dniu - 17-04-2024 09:50 00 Pani Paulino trzymamy Kciuki. Ma Pani głos o demnie i od kobiet, które znam. Nasi mężowie też na Panią będą głosować. Powodzenia!!!!!!!!!!
114. Dodane przez Do 107, w dniu - 17-04-2024 10:13 00 Pan Marcin dokona przeczyszczenia w urzędzie i jednostkach podleglych? Jakiego? Jak tam rodzina i znajomi.
115. Dodane przez Obserwujacy, w dniu - 17-04-2024 20:53 00 Tylko jeden Pan sieje zamieszanie w Gminie Bojanowo. Jest to Pan, który jest takim hipokrytą że nie da się przejść neutralnie wobec Jego wypowiedzi. Myśli że zna się na samorządzie, a tak naprawdę rzuca hasłami jak przystało na trenera, który robi ludziom wodę z mózgu. Naprawdę dajecie się nabrać ? Nikt nie mówi tu o wielkiej obronie dotychczasowej władzy, bo każdy samorząd ma swoje plusy i minusy. Czy to Bojanowo czy mniejszy czy większy. Każdy stara się dla mieszkańców robić co najlepsze a taki hejt jaki ukazywał się przez całą kampanię był spowodowany nagonką tylko jednej osoby. Pan ten najpierw obsmarował dotychczasową władzę, można nazwać jego zachowanie stalkowaniem, chodził krok w krok za każdą czynnością wykonaną przez Burmistrza żeby wytknąć nawet najmniejszy błąd. On żył tym żeby hejtować, tak to właśnie jest hejt. A ma czelność teraz twierdzić że nie rozumie ile jadu wylewa się podczas kampanii na drugą turę. Ludzie otwórzcie oczy! Kto do tego doprowadził. Pan jest w wielu rzeczach niedoinformowany i lepiej będzie jak zwyczajnie zajmie się swoimi socjologicznymi zagrywkami pośród swoich klientów, studentów czy jak można inaczej ich nazwać, w rządzenie w Gminie pozostawi przyszłemu Burmistrzowi, chyba że w ciągu następnej kadencji będzie kolejne 5 lat chodził za następna władza i szukał dziury w całym. Jestem mieszkańcem innej Gminy, ale niektórych zachowań nie da się nie zauważyć. Współczuję obecnej i przyszłej władzy.
116. Dodane przez Karola, w dniu - 17-04-2024 21:34 00 Pan Marcin biega z dzienikarzamipo gminie robi sobie fotki i udaje że coś.chce zr bardzo zrobic zdobyć.wladze
117. Dodane przez Maciek, w dniu - 17-04-2024 21:35 00 Do kom 115 brawo wkońcu ktoś napisał prawdę od kogo i czego to wszystko się zaczęło, mam nadzieję że ludzie się opamiętają i przestaną przyklaskiwać temu Panu, i skończą wkońcu w pisaniu tych bzdur w tak obrażliwy sposób, Niech każdy kto czyta komentarze przeczyta ze zrozumieniem komentarz 115 jest najbardziej najmądrzejszym komentarzem pod tym artykułem. Brawo
118. Dodane przez Nie dla hejtu, w dniu - 17-04-2024 22:19 00 Jeżeli pani Paulina nie odetnie się od tego pana to przegra. Wiele osób by na nią zagłosowało ale zwyczajnie się boją. My chcemy tu spokojnie mieszkać i żyć a nie ciągłe niepokoje i afery.
119. Dodane przez Do 93, w dniu - 17-04-2024 22:59 00 To ta Pani , która niby jest księgową a rządzi wodociągami? Trzeba się bliżej przyjrzeć co ona tam robi.
120. Dodane przez Xxx, w dniu - 18-04-2024 04:52 00 Do komentarza 115 Popieram w 100%%%%%% Słowa wyjęte mi z ust
121. Dodane przez do 115, w dniu - 18-04-2024 08:16 00 Komentarz 115 - szacun. Szkoda że takiego głosu nie było wcześniej
122. Dodane przez zen, w dniu - 18-04-2024 08:41 00 Niech nowy burmistrz zrobi coś żeby Bojanowo nie było sypialnią Ponieca Rydzyny Góry Leszna czy Rawicza mamy dość dojeżdżania do pracy .
123. Dodane przez 115, w dniu - 18-04-2024 09:06 00 115 ktoś prawdę napisał . teraz ten Pan i jego ,,przeszkoleni'' ludzie zaczną robić aferę...
124. Dodane przez H2, w dniu - 18-04-2024 09:49 00 Ale jesteście wszyscy naiwni Triebs to tylko ma władze w głowie a Wolsztyniak kasę na zobowiązania . Obydwoje Bojanowo mają gdzieś. I zero wiedzy samorządowej!
125. Dodane przez bojanowianka, w dniu - 18-04-2024 11:04 00 Zero konkretnych komentarzy. Jeden człowiek pisze hejtujące komentarze o Darku. Ponadto raz pisze zle na Triebsa, drugi raz na Wolsztyniak i próbuje mącić i napuszczać. Zabawne i głupie.
126. Dodane przez były pracownik, w dniu - 18-04-2024 11:44 00 Tak, mąciciel, zdruzgotany, zrozpaczony, wariuje! Napuszcza jednych na drugich. Zeby skłócić. Bawi go ta zemsta. Intryguje i tylko już tyle może.
127. Dodane przez do 115, w dniu - 18-04-2024 14:36 00 Brawo!!!!!!!!!!!!!!
128. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 18-04-2024 19:19 00 Kto by się spodziewał takich wyborów w Bojanowie. Nie ma się co oszukiwać, mamy do wyboru 2 niedoświadczonych kandydatów, do mnie bardziej przemawia Marcin pomimo, że jestem przeciwny ratowania szkoły w gościejewicach i budowy nowego stadionu. No chyba, że znajdzie się zewnętrzny sponsor. Co do pani Pauliny to niestety totalnie nie budzi mojego zaufania, za dużo obietnic beż pokrycia mówi jak typowy polityk. Najgorszy w niej jest jej cień czyli pan "czosneczek" ta osoba utwierdza mnie w mojej decyzji. Nieoficjalnie prowadzi jej kampanie wyborczą i wydaje mi się, że bardziej jej szkodzi niż pomaga, teraz piszę na swoim profilu o jakimś hejcie, a sam podczas wyborów do parlamenty poniżał wiekszość mieszkańców. Dużo można By było o tym napisać, ale trochę dziwie się, że pani Paulina jakoś delikatnie nie odcięła się od tej osoby...
129. Dodane przez @128 mieszkaniec, w dniu - 18-04-2024 20:47 00 Nie sposób się nie zgodzić z rozmachem, wybory w naszej gminie prawie jak w stolicy małopolski Również zgodzę się z tym, że mamy dwóch mimo wszystko niedoświadczonych w samorządzie kandydatów ale z chęcią przekonam się co nam zaoferują w najbliższej pięciolatce. Głosowałem w I turze na pana Czerwińskiego w II zagłosuje na pana Triebsa. Pani Wolsztyniak niestety nie zaufam, w polityce ogólnokrajowej mam dosyć sterownia z tylnego siedzenia - mi lokalny Jarek Kaczyński nie jest potrzebny. Jak mieszkaniec napisał cień to bardziej niedźwiedzia przysługa dla pani kandydatki ale każdy ma prawo prowadzić swoją kampanię jak chce. Habibi
130. Dodane przez M>M, w dniu - 18-04-2024 21:06 00 Bojanowo potrzebuje włodarza z pełnym zaangażowaniem w sprawy Gminy i rozwoju w zakresach tworzenia miejsc dla przemysłu, bo przemysł daje miejsca pracy i podatki za które można rozwijać inwestycje. Nie da się utrzymać obiektów na siłę. Bo budżet Gminy Bojanowo, to nie jest poziom Gminy Długołęka, która buduje przedszkola i szkoły z własnych środków. Pamiętajmy koszt budowy obiektu szkolnego nowego to 9000 - 12000zł /m2 z całą infrastrukturą. W ciągu 20 lat nie zmieniło się w Bojanowie za dużo w tej sprawie. Wzrost przychodów do kasy gminy i subwencje z programów, które już się pojawiają i należy się przygotować - wnioski projekty i konkrety. Ale problemem jest czasami że Gmina musi mieć wkład własny i tu też czasem należy użyć instrumentów finansowych. Dla tego uważam z całym szacunkiem dla wszystkich, Paulina ma potencjał i zacięcie do ciężkiej pracy i umie liczyć. A patrząc na finanse Bojanowa to nowego Burmistrza budżet nie będzie rozpieszczał. Kilka inwestycji jest realizowanych z POLSKIEGO ŁADU. Bo gdyby nie to, to by nic nie było. A z komentarzy można tylko wywnioskować że Bojanowo to świetlice i szkoła w Gościejewicach. Dla mnie to krótko wzroczne.
131. Dodane przez Ola, w dniu - 18-04-2024 22:01 00 Tak agresywna kampania z kobiecych rak nie wrozy dobrego a zawistnego gospodarza w spódnicy,pan Triebs chyba lepszy wybór.
132. Dodane przez Marcin, w dniu - 19-04-2024 07:02 00 Kampania jest rzeczowa i nic zwistnego nie widzę w kandydatce. Paulina ma chęć do działania. Wydaje mi się że jednak ona może wprowadzić gminę na nowy tor. A zmiana była potrzebna.
133. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 19-04-2024 09:43 00 Ciekawe starcie. W niedziele wszystko się okaże.
134. Dodane przez bbbb, w dniu - 19-04-2024 09:50 00 Pani Paulina gruszki na wierzbie obiecuje, jak kazdy polityk przed wyborami brrr. Pan Marcin odpowiadał krótko zwięzle i na temat, a Pani Paulina mówiła byle mówic, jak by nie rozumiała pytania
135. Dodane przez Zaborowice, w dniu - 19-04-2024 10:21 00 Muszę się nie zgodzić Pan Marcin nie ma pojęcia o samorządzie i finansach. Rzuca puste obietnice. Zapewne przy jego Panowaniu będzie jak za poprzedników czyli tylko w stronę ciemności heheh. Kobieta łatwiej się dogada z sąsiednimi gminami i będzie więcej miał zapału do męczenia wojewody czy marszałka o środki. A Panią Paulinę atakujecie bo jest kobietą czy co. Dla mnie to historyczne starcie bo w gminie nigdy kobiety nie było. A Pan Marcin co takiego obiecał i czym się wykazał w programie gruszkami i turniejami sorry ale to też słabe.
136. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 19-04-2024 12:21 00 Pan (...) odpalił się dzisiaj na maxa z promowaniem na swoim fejsie Pani Pauliny, ciekawe co wyjdzie z takiej promocji prowadzonej przez osobę która gardzi większością mieszkańców. Jeżeli pani Paulina przegra to tylko z jego winy.
137. Dodane przez BOJANOWO, w dniu - 19-04-2024 12:28 00 Jako członek społeczności inżynierskiej, ufam Pani Paulinie jako kandydatce na burmistrza. Jej zdolności przywódcze i zaangażowanie w rozwój technologiczny sprawiają, że jest idealną osobą do reprezentowania naszego miasta i podejmowania decyzji, które będą służyć jego mieszkańcom.
138. Dodane przez MAT, w dniu - 19-04-2024 12:53 00 Zastanawiam się skąd Ci ludzie, którzy tak popierają panią kandydatkę ją w ogóle znają. Czy da się kogoś poznać w trakcie 10 min rozmowy? Jestem mieszkańcem Bojanowa kilka lat, moja żona mieszka tu od urodzenia. Często bierzemy udział w imprezach organizowanych przez Gminę i nigdy tej pani na nich nie widzieliśmy. Nawet Dzień Dziecka, który co roku odbywa się w Tarchalinie w jej wiosce. Tam też nigdy się nie pokazała. Skąd teraz ta jej troska o Gminę? Czy ona zna ludzi i ich potrzeby skoro tej pani nikt nie zna? Ważne, że zna jednego mieszkańca, który ładnie prowadzi ja przez tą kampanię. Żal
139. Dodane przez Prorok mniejszy, w dniu - 19-04-2024 13:39 00 Bracia, zaprawdę powiadam wam, że p. Dubiel niedługo się będzie cieszył sławą najgorszego burmistrza w historii gminy.
140. Dodane przez Do 138, w dniu - 19-04-2024 13:41 00 Mieszkam w gminie Bojanowo i o Panu Marcinie też nigdy nie słyszałam przed ruszeniem kampanii. Pokazywanie się w czasie dnia dziecka dla samego pokazywania dla mnie nie ma sensu, lepiej w czasie 10 minutowej rozmowy zapytać co kogo trapi.
141. Dodane przez Bojanowo moje miejsce na ziemi, w dniu - 19-04-2024 14:24 00 Dzień dziecka dla dzieci i zdala od polityki . To mam rozumieć że kandydat ma poparcie bo pokazał się na imprezie. Co Pan Marcin zrobił dla gminy. Oprócz promocji swojej osoby
142. Dodane przez Michał, w dniu - 19-04-2024 15:50 00 Do 139, Burmistrzów było do tej pory dwóch. Każdy z nich ma swoich zwolenników. Głosowanie w niedzielę to loteria. Niewiele wiemy o kandydatach. W I turze odpadli dobrzy, znający samorząd kandydaci. Wybieram p. Paulinę. Mam nadzieję,że będzie samodzielnie rządzić gminą. Bo Pan T. jako wróg ustępującego burmistrza pokazał co to znaczy hejt. Władza w ręce KOBIET!!
reklama
143. Dodane przez Do 142, w dniu - 19-04-2024 17:36 00 Mam nadzieję, że słowa pan T., wróg burmistrza i hejt odnoszą się do mieszkańca Gościejewic stojącej za Panią Pauliną bo idealnie do niego pasują te słowa, ktoś nieznający sytuacji może błędnie pomyśleć, że Pan T. to Triebs.
144. Dodane przez Poprawka 142, w dniu - 19-04-2024 17:52 00 Miało być mieszkańca Wydartowa.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.