Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Na leszczyńskim lotnisku trwają Ultralight Days Leszno – targi samolotów ultralekkich połączone z konferencją na temat tej wciąż rozwijającej się branży lotniczej. Uczestnicy mogą nie tylko zapoznawać się ofertą producentów i dealerów samolotów, ale także wypróbować je w locie. „Gwiazdą” imprezy jest replika RWD-8, najpopularniejszego przedwojennego polskiego samolotu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jest to już trzecia edycja Ultralight Days Leszno, impreza z roku na rok gromadzi coraz większą liczbę wystawców, przede wszystkim producentów i sprzedawców małych samolotów. -Jest to tak zwany test event, czyli nasi goście mają możliwość przetestowania samolotów w powietrzu - mówi Michał Graczyk, prezes spółki Lotnisko Leszno, która organizuje targi. Do dyspozycji jest aż 26 maszyn
różnych typów. Prezentacjom tradycyjnie już towarzyszy część konferencyjna, podczas której właściciele i miłośnicy ultralightów biorą udział w wykładach na temat bezpieczeństwa, obsługi samolotów, komunikacji i meteorologii.
Samoloty ultralekkie stają się coraz bardziej popularne i coraz lepiej dostępne, choć ich ceny podawane są raczej w liczbach sześciocyfrowych i to w euro, jednak są to też bardzo nowoczesne maszyny z bogatym wyposażeniem. Na gościach targów największe wrażenie robi jednak zupełnie inny samolot: dwuosobowy górnopłat ze skromnie wyposażoną otwartą kabiną, bez żadnej elektroniki. To replika RWD-8, słynnego przedwojennego samolotu służącego zarówno celom wojskowym, jak i w cywilnych aeroklubach. -Wyprodukowano ich aż 560, to rekord pobity dopiero przez PZL 104 Wilga - mówi Henryk Wicki, który go zbudował, a właściwie odbudował od podstaw. -Mimo że był produkowany seryjnie w aż dwóch zakładach, nie zachowała się żadna dokumentacja, odtwarzałem go na podstawie 40-stronicowej książeczki z opisem technicznym i starych fotografii - mówi pan Henryk. Replika bardzo mocno przypomina oryginał nie tylko pod względem wyglądu, ale też zachowania w powietrzu. -Jest idealna do szkolenia, bardzo prosta i przyjemna - mówi pilot Kamil Kruszczak - wybacza też błędy, wiele osób próbowało go uszkodzić przy lądowaniu, ale jak dotąd nikomu się to nie udało.
Ultralight Days potrwają do niedzielnego popołudnia. Impreza jest biletowana - szczegóły można znaleźć na stronie uldl.lotniskoleszno.pl
1. Dodane przez Anna, w dniu - 25-05-2024 14:21 Wszystko fajne, tylko wstęp 50 zł to lekka przesada.
2. Dodane przez Do 1, w dniu - 25-05-2024 15:45 To nie jest impreza pod zwykłego Nowaka czy Kowalskiego . Mysle ze nie taki jest zamysl organizatora. Skoro to sa targi i szkolenia i takie samoloty kosztują milion czy wiecej euro to bilety maja swoja cenę i raczej nie zależy w tym przypadku na tlumach osob postronnych. Impreza masowa bedzie raptem za miesiąc i tez w cenie 50 zł. To w tym drugim przypadku wydaje się cena wręcz bardzo niska przy tylu atrakcjach jakie bywają na Antidotum.
3. Dodane przez Romek, w dniu - 25-05-2024 15:53 To nie impreza dla Januszy, chciałeś przetestować samolot i szkoda ci 50zl ?
4. Dodane przez Polo Prawica do 2,3, w dniu - 25-05-2024 19:23 Zwróćcie uwagę na ten niebieski samolocik.
Całkiem się wam pomieszało. Pewnie też wam lotnisko w Berlinie starcza. Tak samo jak właścicielom jachtów przekop Mierzei Wiślanej przeszkadza.
Świat już nie mógł dłużej czekać musiał zasponsorować II Wojnę Światową. Polska stawała się zbyt silna. Dziś na szczęście rządzi Donald - świat spokojnieje. jedynie Januszy będzie przybywać.
RWD oznaczenie polskich samolotów konstruowanych w okresie międzywojennym przez zespół konstruktorów lotniczych: Stanisława Rogalskiego, Stanisława Wigurę i Jerzego Drzewieckiego, pochodzące od ich inicjałów nazwisk. Później w skład zespołu RWD weszli także inni konstruktorzy. W latach 19271939 powstały konstrukcje od RWD-1 do RWD-25; przeważającą część stanowiły lekkie jednosilnikowe samoloty sportowe, szkolne lub turystyczne. Większość była budowana w niewielkich seriach, masowo produkowano RWD-8, RWD-13 i RWD-14 Czapla. Od 1933 roku zespół RWD projektował i budował samoloty w ramach spółki Doświadczalne Warsztaty Lotnicze (DWL). Działalność wytwórni zakończyła się wraz z wybuchem II wojny światowej.
W 1930 roku warsztaty Sekcji Lotniczej zostały przeniesione na Okęcie, do budynków wzniesionych z funduszy społecznych LOPP[10][11]. W tym roku też samoloty RWD-2 i RWD-4 wzięły udział w międzynarodowych zawodach samolotów turystycznych Challenge 1930[12][13]. Pierwszym samolotem zbudowanym na Okęciu był sportowy górnopłat z przeszkloną kabiną RWD-5, jego zmodyfikowana jednomiejscowa odmiana RWD-5bis zasłynęła późniejszym przelotem Stanisława Skarżyńskiego nad Atlantykiem (łącznie zbudowano 18 sztuk tych maszyn)[11][12]. Istotnym osiągnięciem było zwycięstwo kolejnego samolotu sportowego RWD-6 w międzynarodowych zawodach Challenge 1932 (z Wigurą w charakterze mechanika)
Po śmierci inż. Wigury do biura doszli: inż. Leszek Dulęba, Andrzej Anczutin,
Bronisław Żurakowski
i Tadeusz Chyliński, zaś w 1939 roku także inż. Henryk Tomaszewski, Jan Idźkowski i Henryk Millicer
Bronisław Żurakowski (ur. 26 czerwca 1911 w Maciejówce nad Donem, zm. 4 października 2009) samolotowy i śmigłowcowy konstruktor lotniczy, obliczeniowiec, pilot szybowcowy, szybowcowy pilot doświadczalny.
Był ostatnim, żyjącym konstruktorem DWL-RWD i ostatnim żyjącym przedwojennym konstruktorem lotniczym. Zmarł 4 października 2009 r. w wieku 98 lat, został pochowany w Warszawie, na Wawrzyszewie (cmentarz przy ul. Wólczyńskiej).
Był rodzonym bratem pilota myśliwskiego i słynnego pilota doświadczalnego Janusza Żurakowskiego, który wsławił się w zakresie akrobacji na samolotach odrzutowych (figura Koło Zurabatyczne na samolocie Meteor) i oblataniem kanadyjskiego naddźwiękowca Avro Arrow.
Czy ktoś w Polsce nakręcił jakiś film o Januszu Żurakowskim???????! nawet o jego bracie filmu nie ma. za to TVP kupiło prawo do emisji filmu Nasze matki nasi ojcowie.
Więc proszę łaskawie o.........ć się od Januszy. Taka prośba.
5. Dodane przez Janusz, dam nawet stówę ale:, w dniu - 25-05-2024 19:52 Odbudowywuje latające zabytki, by znów mogły wznieść się w powietrze! - Podcast z Henryk Wicki https://www.youtube.com/watch?v=PhzOkb17Wnk
Wczoraj w Mielcu odbyła się unikatowa uroczystość odsłonięcia repliki polskiego bombowca PZL-37 Łoś. Od wielu miesięcy projekt ten wzbudzał ogromne emocje nie tylko w środowisku lotniczym czy modelarskim, ale także u ludzi, którzy na co dzień nie pasjonują się samolotami. Wreszcie w południe 29 września 2012 nastąpił dzień, na który cała Polska czekała 73 lata.
Marzenie tysięcy Polaków po 71 latach od wybuchu II wojny światowej postanowiono zrealizować w Mielcu czyli w jednym z dwóch miejsc, w których powstawał najlepszy polski samolot z czasów II RP. Z inicjatywą zbudowania modelu samolotu wyszli dwaj młodzi pracownicy zakładów PZL Mielec Kazimierz Nowakowski i Jakub Skrzypek. Początkowo Łoś miał być pomnikiem w skali 1:4, ale za sprawą prezesa zakładów Janusza Zakręckiego zdecydowano się otworzyć sylwetkę bombowca w oryginalnych wymiarach. http://samolotypolskie.blogspot.com/2012/09/r(...)dsumowanie.html
Nowy prezydent Leszna taki mocny. Może wydobędzie z zakładów Łosia na piknik? Ja wiem, że to drogie rzeczy a kapitał zagraniczny w pewnej sprzeczności z promowaniem polskiej produkcji. Ale jak się dobrze posmaruje to może wypożyczą na dwa dni.
6. Dodane przez Duma, w dniu - 26-05-2024 10:47 Jeśli chodzi o lotnisko sportowo szybowcowe to od wielu lat Leszczyńskie jest najlepsze w Europie.Liczne zawody szybowcowe,balonowe, paralotniarzy,targi samolotowe,pokazy lotnicze,gdzie w dwa dni gromadzi się 45 tys widowni,w tym roku szacuje się 60 tys.Leszno może być dumne.
7. Dodane przez On..., w dniu - 26-05-2024 20:14 Czy dobrze myślę, że Kowalski ma zrezygnować z samochodu spalinowego, a państwo będą sobie latać dla przyjemności samolocikami na paliwo kopalne?
8. Dodane przez do 7, w dniu - 27-05-2024 16:28 Ale kogo to wina. Właścicieli samolotów? Chyba nie. To byli właściciele kaszlaków chcą być europeiczykami w kaźdym calu (mimo że Anglia celowo wyszła z UE).
9. Dodane przez do 6, w dniu - 27-05-2024 16:52 Przytaczając za słowami klasyka z PO który jest idolem większości leszczynian: Po co nam lotnisko w Lesznie ? jak jest w Poznaniu a i pewnie w Berlinie.
Lotnisko sportowe Aeroklubu Poznańskiego im. Wandy Modlibowskiej
Poznań/Kobylnica EPPK Lotnisko czynne w porze dziennej okresowo, w terminach i godzinach ustalonych przez zarządzającego lotniskiem. Informacje do użytku operacyjnego na temat lotniska znajdziesz w AIP Polska.(...)
10. Dodane przez Do 9, w dniu - 27-05-2024 19:32 Zapewne po to, by lądować i startować, jak to na lotnisku... Jeszcze można kołować...
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.