Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Września 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Jan, Laurencjusz,
Marek, Nikita,
Wacław
Do końca roku 94 dni.
Start arrow Leszno arrow Komisja w sprawie oddziału neurologicznego

Albiński: nie ma bezrobotnych lekarzy...

Komisja w sprawie oddziału neurologicznego

20.06.2024. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Czy jest jeszcze szansa na uratowanie oddziału neurologicznego leszczyńskiego szpitala? - takim tematem zajmowali się leszczyńscy radni, którzy w tej sprawie zwołali posiedzenie Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej. Chociaż dyrektor Krzysztof Albiński zapewnia, że zarząd szpitala robi wszystko, aby nie dopuścić do zamknięcia, to jednak wizja tego jest coraz bardziej realna. Najprościej i w żołnierskich słowach sytuację określił radny sejmiku profesor Dawid Murawa. - Neurologia w Lesznie się rozp(...)liła, co nie oznacza, że szpital działa źle - skwitował. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Komisja Spraw Społecznych Rady Miejskiej Leszna z udziałem wszystkich radnych została zwołana na wniosek radnych Prawa i Sprawiedliwości. Na komisji oprócz przedstawicieli leszczyńskiego samorządu, pojawili się reprezentanci szpitala z dyrektorem Krzysztofem Albińskim na czele, a także reprezentanci rady społecznej szpitala oraz parlamentarzystów.

Dyskusja rozpoczęła się od bardzo emocjonującej wypowiedzi radnego Jacka Adamczaka, który wystosował kilka nieprzychylnych słów w stronę dyrektora placówki. - To jest już moja kolejna batalia o szpital, w którym pracuje już blisko 46 lat. Od dwóch lat nie widzę wizji rozwoju szpitala. Tak dużą placówką nie da się zarządzać widząc tylko cyferki i tabelki. Zabrakło przepływu informacji i wyjaśnienia sprawy stosunkowo wcześniej. Prowadzi to do narastającego kryzysu, który wisi także nad onkologią, SOR-em i innymi - wskazywał radny Adamczak.

Emocje nie opuszczały radnych ani na chwilę, tym bardziej, że podczas
zadawania pytań dyrektorowi Krzysztofowi Albińskiemu, w jego odpowiedziach można było doszukać się wielu rozbieżności. Jedna z nich dotyczyła nieobecności na komisji ordynatorki Oddziału Neurologicznego - Elwiry Kasprzak. Albiński początkowo odpowiadał, że nie otrzymała ona zaproszenia, aby po kilku chwilach zmienić zdanie, wskazując, że to on ją reprezentuje. Kolejną sprawą była ocena dyrektora dotycząca funkcjonowania pododdziału udarowego. Z jednej strony wykazywał on, że potrzeba ta jest bardzo duża, aby za chwilę wskazać, że według statystyk dziennie do leszczyńskiego szpitala przybywa jedynie 1,5 pacjenta z problemem udarowym. - To nie jest nawał pacjentów, możemy ich kierować do innych placówek - wyjaśniał.

W pewnym momencie komisja przybrała formę ,,ataku wszystkich na jednego”. Bardziej przypominała ona sejmową komisję śledczą, aniżeli spotkanie w temacie oddziału neurologicznego. Radni oraz zaproszeni goście pytali dyrektora o daty, szczegóły, dokładny przebieg kryzysu na neurologii, wskazując przy tym kolejne rozbieżności w jego relacji i niejako sugerując mu, że nic w tym temacie nie zrobił. - Rozmowy z lekarzami prowadzimy od stycznia. Oferty pracy prezentowałem kilkudziesięciu osobom. Co słyszę? Śmiech i słowa: ,,wołami mnie nikt do szpitala nie zaciągnie'', albo ,,jestem tak zapracowany w swoim szpitalu, że nie ma szans na prace w Lesznie’’. Niestety tak to już jest. Nie ma bezrobotnych lekarzy - wskazywal dyrektor.

Jego relację potwierdził Adrian Jędrzejewski - wicedyrektor ds. medycznych szpitala, który stwierdził, że pozyskanie lekarzy w Lesznie leżącym między Poznaniem, a Wrocławiem jest wyjątkowo trudne. - Pozyskanie specjalistów do Leszna graniczy z cudem. Dzwoniliśmy do wszystkich lekarzy, nawet do emerytów. W Lesznie prace podejmą albo rezydenci albo lekarze, którzy tutaj się urodzili, i ich sytuacja życiowa się zmienia i chcą zamieszkać w Lesznie. Innej drogi nie ma - uważa Adrian Jędrzejewski.

W trakcie dyskusji osoby zadające pytania często zbaczały z tematu, robił to też sam dyrektor Albiński, który pomimo kryzysu na neurologii, starał się ukazywać, że sytuacja szpitala nie jest beznadziejna. Głosem, który przełamał niejako dyskusję, było wystąpienie radnego Dawida Murawy, lekarza i radnego Sejmiku Wielkopolski, który wskazał, że jedyną szansą na ratunek dla neurologii w Lesznie jest błyskawiczne zaangażowanie w sprawę wojewódzkiego konsultanta w dziedzinie neurologii, który - co warte podkreślenia - do tej pory nie skontaktował się z leszczyńskim szpitalem, pomimo posiadania wiedzy dotyczącej sytuacji na oddziale. - Musi dojść do szybkiego spotkania konsultanta z zarządem województwa i ratowanie przyszłości tego szpitala. Jeśli ktoś się nie nadaje na konsultanta wojewódzkiego to wylot - wskazywał Dawid Murawa, który jednocześnie zasugerował, że na cały problem należy spojrzeć długofalowo. - Szpital w Lesznie powinien podjąć rozmowy z rektorem Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu w sprawie stałej współpracy z uczelnią. Część studentów poznańskiej uczelni powinna realizować zajęcia właśnie w szpitalu w Lesznie. Bo znaczna część studentów chce po dyplomie zostać tam, gdzie się kształcili. Szpital w Lesznie to duży szpital i na bazie takich właśnie jednostek powinno odbywać się szkolenie kadr medycznych - dodał Murawa.

Radny sejmiku wskazał również, że sytuacja leszczyńskiego szpitala nie jest odosobniona. - Neurologia w Lesznie się rozp(...)liła, ale to nie oznacza, że szpital funkcjonuje źle. To samo mogło spotkać każdy szpital w województwie wielkopolskim i każdy oddział - komentował.

Z informacji jakie przekazano na komisji wynika, że na tę chwilę na pewno zawieszony będzie pododdział udarowy. Pacjenci ze stwierdzonym udarem lub podejrzeniem udaru będą zawożeni przez leszczyńskie karetki do innych szpitali. Lecznica w Lesznie podpisała już umowy z trzema szpitalami w Puszczykowie, Śremie i kliniką przy ul. Przybyszewskiego w Poznaniu. Warto zaznaczyć, że dyrektor po raz pierwszy, publicznie przyznał, że powodem sytuacji na neurologii mogą być również kwestie związane z relacjami interpersonalnymi pomiędzy zespołem. Poinformował, że w tej sprawie rozpoczęto mediacje, jednak nie jest to główny czynnik kryzysu na oddziale.

 
Komentarze (61)
1. Dodane przez Prawda, w dniu - 20-06-2024 23:06
Prawda jest taka, że do niszczenia neurologii przyczyniła się pani ordynator dzieki której pouciekali lekarze ponieważ nie da sie normalnie z nią pracować, do tego też rękę przyłożył dyrektor, który nie powinien być dyrektorem(...). Zmieniając te dwie osoby jest szansa na normalnie funkcjonujący oddział
2. Dodane przez Na dyżurze czy nie?, w dniu - 20-06-2024 23:35
To jak to w końcu z panią ordynator, miała wczoraj ten dyżur czy nie? Pokazaliście jak kręcicie
3. Dodane przez PL, w dniu - 20-06-2024 23:37
Ten ,,Profesor" Dawid Murawa z tym poziomem wyrażania opinii, oceniania innych to jest po maturze czy tylko z chęcią szczerą?! 
Reportera te wulgarne ,,prawie" cytaty też nie usprawiedliwiają! 
Takie bezkrytyczne publikacje czemu mają służyć? 
Komisja bez obecności marszałka wojewódźtwa, bez tego konsultanta stała się tylko spotkaniem, które niczego nie może zmienić! 
Prezentowane wypowiedzi potwierdzają tylko, co toczy polskie środowiska medyczne! 
Hańba PANIE i PANOWIE LEKARZE! 
Przysięga ESKULAPA a rzeczywistość? 
Osoby odpowiedzialne za ten stan rzeczy powinny być natychmiast odwołane a organ zarządzający szpitalem czyli URZĄD MARSZAŁKOWSKI , deleguje awaryjnie lekarzy z innych placówek! 
Będzie czas na program naprawczy dla CAŁEGO SZPITALA W LESZNIE.
4. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 20-06-2024 23:42
Na zarządzaniu szpitalem się nie znam, ale Pana profesora Murawę polubiłem od razu. Lubię ludzi, którzy mówią to, co myślą. Tylko chyba teraz będą w Lesznie potrzebne dodatkowe karetki, bo chyba jedna lub dwie będą często kursowały pomiędzy Lesznem a Poznaniem i Puszczykowem.
reklama
5. Dodane przez pytanie, w dniu - 21-06-2024 00:13
Czy to prawda, że drektorem jest kuzyn posła Szłapki?
6. Dodane przez Lady Gaga, w dniu - 21-06-2024 00:20
Brawo. Nareszcie ktoś się odważył powiedzieć prawdęKKK
7. Dodane przez Ada, w dniu - 21-06-2024 05:12
"Albiński: nie ma bezrobotnych lekarzy..." tak samo jak nie ma bezrobotnych sędziów, notariuszy itd. i zawsze ci powiedzą, że jak nie dostaną 100 000 na rękę, to maja cię gdzie słońce nie dochodzi :) :) :) w tym kraju kształcimy rocznie 10 000 inżynierów, 100 000 pedagogów, 1 000 000 specjalistów od niczego i 1000 lekarzy, to macie co chcecie, i nie róbcie z lekarzy jakichś bogów większość do 5 zliczyć nie umie :) :) :)
8. Dodane przez Figa, w dniu - 21-06-2024 06:26
Do ortopedy Adamczaka przecież macie uśmiechniętą Polskę zarabiacie i w szpitalu i na prywacie oraz udzielając się również za kasę w radach miast i sejmików was jest wszędzie pełno może tak pobory sobie zmniejszyć?Ratować szpital trzeba! Ale co ja plotę ludzie dla pieniędzy sprzedadzą się jak nic ! Więc cieszmy się haaa uśmiechnięta Polska tusk was uratuje wraz z minister leszczyną !!!
9. Dodane przez xyz, w dniu - 21-06-2024 06:52
Gdyby nie radni PiS, prawdopodobnie nie byłoby żadnego spotkania. Dziękuję radnym PiS.
10. Dodane przez gdzie jest prezydent, w dniu - 21-06-2024 07:00
Już było coś o szpitalu trochę wcześniej ale ani słowa o szpitalu na ostatniej sesji. Dlaczego w tej sprawie nie wypowiedział się i nie wypowiada się prezydent? To nie jest tak, że jeżeli szpital pod województwem, to prezydent już nic nie musi. Musi, bo Go wybraliśmy.
11. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 21-06-2024 07:12
Usmiechnieta Polska, usmiechniety dyrektor, a ludzi maja w 4 literach. Skoro dyrektor nie potrafi dbac o personel to powinien zostac zmieniony. Ten szpital to budynek z nazwy a nie instytucja ktora dba o zdrowie mieszkancow regionu. Wojewodztwo i miasto rzadzone przez KO doprowadza do tej sytuacji. Adamczak niech nie zgrywa gieroja bo to partia ktora reprezentuje niszczy ten szpital.
12. Dodane przez abc, w dniu - 21-06-2024 07:30
Ja się nie dziwię, ze w leszczynskim szpitalu jest jak jest. Przez lata lekarze i pielęgniarki to była jedna wielka klika, nikogo nie dopuszczali do swoich układów. Młodzi pouciekali, teraz za pózno na powroty.
13. Dodane przez On..., w dniu - 21-06-2024 07:33
Dyrektor z KO, prezydent Leszna z KO, większość rady miejskiej z KO, marszałek województwa z KO, większość w sejmiku ma KO, większość lekarzy popiera KO, a nie potrafią zarządzać szpitalem. W innych miastach można, a w Lesznie nie.
14. Dodane przez emerytowany lekarz, w dniu - 21-06-2024 07:35
Szanowni państwo na kierowniczych stanowiskach powinni być zatrudnieni fachowcy a nie dyletanci tak jak jest w naszym szpitalu. 
To jest jedyny problem który można w bardzo prosty sposób rozwiązać.
15. Dodane przez j, w dniu - 21-06-2024 07:41
Jeżeli nie było ordynator to jest coś na rzeczy.
16. Dodane przez Mgr. inż. rolnictwa Witold Matysiak, w dniu - 21-06-2024 07:42
Jak można odbierać ludziom prawo do opieki zdrowotnej... jeszcze na oddziale neurologicznym! Zamknijcie w chjacynde jasną ten budynek, niech nie będzie niczego. Pacjenci udarowi będą transportowani do innych tak daleko oddalonych szpitali gdzie najważniejszy jest czas... paranoja. jakich my czasów dożyliśmy...
17. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 21-06-2024 07:54
Tylko prywatna opieka zdrowotna.
18. Dodane przez pacjent, w dniu - 21-06-2024 08:11
Oddziału nie tworzy budynek tylko personel medyczny, tutaj tragiczny. 
Wczoraj byłam pacjentką na konsultacji w jednym z oddziałów. Niestety człowiek wychodzi ze szpitala bardziej zdołowany obsługą niż chorobą.
19. Dodane przez les, w dniu - 21-06-2024 08:19
Panie Adamczak, ortopedia leszczyńska jest krytykowana przez Pana kolegów z Kościana i Poznania. Czas na zmianę.
20. Dodane przez Maria, w dniu - 21-06-2024 08:19
Po pierwsze wśród wielu zadawanych wczoraj pytań moim zdaniem zabrakło takiego: Skoro w styczniu podpisując nowe umowy/kontrakty lekarze oprócz jednego wspomnianego przez Pana Dyrektora wyrazili chęć dalszej pracy mając świadomość ilości dyżurów, relacji interpersonalnych itd.to co takiego się wydarzyło między styczniem, a kwietniem że zrezygnowali? Co ciekawe wszyscy, którzy odeszli podjęli pracę w Szpitalu w Puszczykowie. Po drugie zmarnowano sporo czasu ( spotkanie trwało ponad 2h) na pytania dotyczącego kondycji polskiej służby zdrowia. Odniosłam też wrażenie , że nie wszyscy obecni przygotowali się do tego spotkana chociażby Radna Rosik cytująca wypowiedzi Dyrektora Albińskiego kiedy ten był Dyrektorem Szpitala w Koninie, albo Radny Malepszy wychwalający to jak został zaopiekowany będąc pacjentem Oddziału. Po trzecie nie wszyscy wytrwali do końca spotkania chociażby Radny Borowiak czy też Prezydent Rusiecki chociaż w jego przypadku mogło być to związane z innymi zobowiązaniami służbowymi. Poza wszelką krytyką jest natomiast zachowanie Radnych, ale i zaproszonych gości wychodzących podczas gdy Radna Sadowska podsumowywała wczorajsze spotkanie wiem, że było dłuższe niż się wszyscy spodziewali ale trochę kultury i szacunku...Po czwarte brak głosu z samego Oddziału czyli nieobecność Pani ordynator, ale i też neurologów. Wczorajsze spotkanie było okazją do przedstawienia swojego stanowiska, powiedzenia w czym/w kim jest problem że nie chcą pracować w leszyńskim szpitalu szkoda że z tej okazji nie skorzystano.
21. Dodane przez Marek, w dniu - 21-06-2024 08:28
W całym szpitalu pracownicy mówią o kosie między ordynatorką oddziału a lekarzami. I taka jest prawda. Na sorze też zaczyna się złe dziać. Trzeba ściągać innych lekarzy bo co niektórzy pomylili zawody.
22. Dodane przez Ktoś, w dniu - 21-06-2024 08:33
Na pierwszym miejscu usunąć panią ordynator. To ona jest winna że lekarze odchodzą.
23. Dodane przez Pacjent, w dniu - 21-06-2024 08:40
Czas zmienić dyrektora szpitala bo nie ma wizji prowadzenia tej placówki no i te kłamstwo z panią ordynator...potrzebny dyrektor z chęcią i wizja
24. Dodane przez doktor ex, w dniu - 21-06-2024 08:48
Likwidacja (Nie, nie zawieszenie. Nie łudźmy się.) tak ważnego oddziału jak neurologia z poddziałem udarowym dobitnie pokazuje jak następuje degradacja Leszna i jego znaczenia jako ośrodka miejskiego.
25. Dodane przez do 13, w dniu - 21-06-2024 08:51
Witamy w uśmiechniętej Polsce :)
26. Dodane przez jeszcze cierpliwy pacjent, w dniu - 21-06-2024 09:11
Państwowa służba zdrowia w Polsce, a zwłaszcza działalność leszczyńskiego szpitala, to jest wielka tragedia i poraża, bo naprawdę trzeba mieć dużo szczęścia, zdrowia i wytrwałości aby cokolwiek załatwić. Płacę dwa razy składkę zdrowotną (z pracy na etacie i z dodatkowej własnej działalności gospodarczej), ale nawet nie pamiętam ile lat upłynęło abym leczył się w ramach NFZ, bo jeśli nawet uda się dodzwonić, to terminy proponowanych wizyt są bardzo odległe (po prostu odległości kosmiczne), a w przypadku chorób z krążeniem, cukrzycy,a w następstwie neurologicznych- czas niestety jest najważniejszy. W tej sytuacji pacjent aby jakoś funkcjonować skazany jest na płatne wizyty, za które musi słono płacić i dodatkowo też za wszelkie badania też płacić prywatnie. Lekarze na prywatnych praktykach wystawiają skierowania na płatne badania np. z USG, rezonansu magnetycznego, czy tomografii komputerowej, którą też oferuje Szpital w Lesznie. Kolejki też niestety są, a na wyniki znowuż trzeba czekać 2-3 tygodnie. Szpital w Lesznie to jest jakby znany z mitów greckim labirynt Minotaura na Krecie, co dla chorej osoby jest wielkim utrudnieniem i dodatkowym stresem.  
Reasumując organizacja służby zdrowia w Polsce już od wielu lat bardzo źle funkcjonuje, jest bardzo kosztowna i nieprzyjazna schorowanemu człowiekowi. Pewnie prawie wszyscy dobrze o tym wiedzą, ale nikt mądry nie chce tego jakoś naprawić, bo pewnie niektórym taki stan odpowiada i pewnie mój głos jest, tylko głosem wołającego na puszczy!?
27. Dodane przez Grzesiek, w dniu - 21-06-2024 09:28
Poziom leczenia na tym oddziale to cały czas był muł z dna. Ordynator w Poznaniu czy Wrocławiu nie znalazłaby pracy, ponieważ ma zbyt cienką wiedzę i doświadczenie a przede wszystkim nie ma podejścia i nosa do diagnoz. W Lesznie nie ma kadry na poziomie i to jest powód, że pacjenci tam nie chcą korzystać więc NFZ obcina kontrakty. Z tą walką o ten syf to puknijcie się w głowy ale niezbyt mocno, bo udarowy zamknięty!
28. Dodane przez do kom. 26, w dniu - 21-06-2024 09:48
Warto porównać jak to wygląda w innych krajach. Np. w Danii. Wydany przez OECD raport "Health at a Glance: Europe" informuje, że w 2018 roku w Polsce mieliśmy 6,54 łóżka szpitalnego na każdy tysiąc mieszkańców, natomiast w Danii liczba ta wynosiła 2,43. 
 
W Danii trudno jest się dostać do publicznego specjalisty. Lekarz rodzinny leczy pacjenta tak długo jak to jest możliwe. Dopiero gdy faktycznie wyczerpią się jego możliwości, wolno mu skierować pacjenta do specjalisty. W Polsce już pierwsza wizyta u rodzinnego potrafi skutkować kilkoma skierowaniami do specjalistów. A jest grono pacjentów, którzy mają 
nozofobię (paniczny, obsesyjny, irracjonalny strach przed zachorowaniem) i bardzo regularnie, profilaktycznie proszą lekarza rodzinnego o skierowania do specjalistów. I co istotne, często je dostają. Nic więc dziwnego, że przy braku specjalistów i przy ograniczeniach budżetowych NFZ, tworzą się kolejki.  
 
Częściowo problemem jest więc brak lekarzy, częściowo brak pieniędzy, nie najlepiej funkcjonujący system, ale w pewnej mierze także podejście wielu z nas - pacjentów.
29. Dodane przez pacjent, w dniu - 21-06-2024 10:08
Panie dyrektorze pacjent w szpitalu jest potrzebny lekarzom tylko po to aby skierowali go do wlasnej przychodni.Tam robia kase na tych ktorzy oplacaja skladki.Czy pan tego nie widzi jak w sateltach wokol szpitala lecza sie pana pacjenci.Czy pan tego nie widzi ze panscy lekarze niszcza ten szpital zeby ich przychodnie prosperowaly lepiej.Prosze otworzyc oczy i zaczac dzialac.
30. Dodane przez do kom. 8 , 11, 25, w dniu - 21-06-2024 10:08
Gdybyście nie wiedzieli, to Wam napiszę, że teksty o uśmiechniętej Polsce są po prostu żałosne i nie merytoryczne. Ja przynajmniej widząc te słowa, od razu pomijam dalszą część wpisu takiej osoby.
31. Dodane przez do 30, w dniu - 21-06-2024 10:21
usmiechnieta polska to frazes. pod przykryciem widac druga twarz, boli prawda? usmiechniety prezydent tez wiele obiecywal. narazie to jest masa zwolnien i ludzka krzywda ktora bedzie dlugo zapamietana. tyle mialo sie zmienic dla nas mieszkancow a poki co to leci jeszcze na decyzjach borowiaka. miasto zachwaszczone, inwestycje stoja. poki co tylko chwali air show ktore w 200% robi ekipa poprzedniego prezydenta. ciekawe kiedy tam wstawi swoich "fachowcow"
32. Dodane przez Do kom. 3, w dniu - 21-06-2024 11:35
Co to jest "przysięga eskulapa"?
33. Dodane przez Tomkin, w dniu - 21-06-2024 12:16
Czy ktoś wie jaki jest stosunek ilosciowy personelu administracji do białego personelu w naszym szpitalu? 
4:1 czy może 5:1. Może tam poszukać oszczędnosci.
34. Dodane przez Zniesmaczony, w dniu - 21-06-2024 12:22
Najwyraźniej pan profesor Murawa ma wykształcenie wyższe, ale brakuje mu podstawowego. Mam nadzieję, że jest lepszym operatorem niż oratorem. Wstyd.
35. Dodane przez Do 32 i 3, w dniu - 21-06-2024 12:25
Powonno być: przysięga Eukaliptusa!
36. Dodane przez Do 30, w dniu - 21-06-2024 12:28
Żałosne jest to że na uśmiechniętych hasłach, a nie programie wyborczym ktoś zbudował kapitał polityczny i wyborcze poparcie!
37. Dodane przez do kom. 31, w dniu - 21-06-2024 12:37
Takie uniki zazwyczaj stosują ci, którzy nie mają wiele merytorycznego do napisania. Mnie to nie boli, ale szanuję swój czas, dlatego pomijam dalszą część takiej wypowiedzi.
38. Dodane przez Kw do kom27, w dniu - 21-06-2024 12:44
Teraz przekonasz się człowieku jak jest gdzie indziej. Jak w ogóle dojedziesz.
39. Dodane przez Any emeryt, w dniu - 21-06-2024 13:35
przesunięto mnie wizytę w poradni gastro z czerwca tego roku na wrzesień 2025,a czekałem rok. myślałem że pomyłka okazało się że i ten termin może być zagrożony
40. Dodane przez do kom. 31, w dniu - 21-06-2024 13:35
Nie, nie jestem autorem kom. 30. Ale muszę się z jego autorem zgodzić. 
Wszelkiej maści wpisy zaczynające się od aluzji do uśmiechniętej buźki są zwyczajnie miałkie i niemerytoryczne. 
@
41. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 21-06-2024 13:40
Lekarze zarabiają krocie. Ciągle niezadowoleni. Przyjmują prywatnie , a badania robią na koszt Szpitala , a kasują w prywatnych gabinetach. Dawno Rząd powinien wydać ustawę o tym, że albo pracuje lekarz w Szpitalu, albo ma gabinet prywatny. Skończyły by się straty Szpitali. Nie mówię o tym, że opatrunki, czy leki wynosi się przez służbę zdrowia gratis. Młodym starzy lekarze obrzydzają zawód lekarza.
42. Dodane przez IREK, w dniu - 21-06-2024 13:41
Przy udarze ważna jest każda minuta , nie wyobrażam sobie szpitala bez neurologi. Pani Kasprzak jeden z najlepszych lekarzy jakich spotkałem. Neurologia jest bardzo ciężka w diagnozowaniu i leczeniu .
reklama
43. Dodane przez Do 20, w dniu - 21-06-2024 13:52
Z wszystkimi uwagami się zgadzam za wyjątkiem jednym. Jeżeli radna Sadowska uznała komisje zamknięta to ludzie wychodzili. Jak chciała podsumować choć trochę beblala byleby coś powiedzieć to trzeba było przed drugim punktem sprawy różne a nie po zamknięciu komisji.
44. Dodane przez Karolina, w dniu - 21-06-2024 14:05
Po pierwsze stwierdzenie, że półtora pacjenta dziennie to mało jest wielce krzywdzące. Bo nawet ten jeden zasługuje na możliwie szybką interwencję zwłaszcza w przypadku udaru. Nie odniosę się do tego jak szybko bądź dobrze pracuje kadra leszczyńskiego szpitala, jednak śmiem zauważyć, że zadziała szybciej niż będzie trwać przewiezienie pacjenta do Śremu, Puszczykowa bądź Poznania. 
 
Po drugie i co ważniejsze Pani ordynator jest jednym z najlepszych lekarzy tego szpitala. Tak oddanego pacjentowi lekarza jak ona już rzadko można spotkać. Konkretna, z ogromną wiedzą i sercem. I od dobrego lekarza właśnie tego powinno się oczekiwać. Możliwe, że kontakty interpersonalne między pracownikami oddziału się nie układały, nie wiem, uważam jednakże, że nie z winy Pani ordynator. Śmiem twierdzić, że w oczach wielu tam zatrudnionych była po prostu zbyt wymagająca bo przecież wiadomo, że każdy z nich chciał odbębnić dyżur i pójść zarabiać prywatnie. 
Ludzie, którzy poświęcają się pracy, wymagają i są kompetentni bardzo często są nieakceptowani, ponieważ nie godzą się na pracę po łebkach. 
 
Życzyłabym nam wszystkim takich lekarzy jak Pani dr Elwira Kasprzak
45. Dodane przez tusk, w dniu - 21-06-2024 15:19
szpitalem od wielu lat kierują ludzie związani z PO i Psl powoływani przez marszałka woj Wielkopolskiego, a z jakiej partii jest marszałek? wiadomo że z Partii Oszustów. Ciekaw jestem jak głosowali pracownicy szpitala .
46. Dodane przez nie popieram 44, w dniu - 21-06-2024 15:20
Z komentarza 44 bije sztuczność. Nie chce się wierzyć, że, cytuję, bo przecież wiadomo, że każdy z nich (lekarzy na oddziale) chciał odbębnić dyżur i pójść zarabiać prywatnie. Koniec cytatu. Żadnych konkretów poza ogólnikami. Ocena pracy lekarza jako Praca po łebkach? Co to ma znaczyć? Rzeczywiście, nic dziwnego, że lekarze pod kierownictwem wg komentarza 44 tam nie chcą pracować. Nie można zmienić ordynatora?
47. Dodane przez Edi, w dniu - 21-06-2024 16:13
Zatrudnienia tylko na umowę zlecenie to preferuje dyrektor szpitala
48. Dodane przez 1, w dniu - 21-06-2024 16:20
Pan Murawa super to podsumował. Ale nie ma wypowiedzi Dyrektora od tabelek i cyferek. Wszystko widze leży na plecach p. Albińskiego.
49. Dodane przez Doświadczona, w dniu - 21-06-2024 18:04
Rozumiem, że bliscy Dyrekcji i tych, którzy nie widzą podstaw do utrzymania oddziału neurologicznego , też będą odwozeni do okolicznych szpitali ? Przecież przy udarach i wylewach liczy się CZAS a wy chcecie ludzi wozić do oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów i godzinę i więcej jazdy od Leszna? Przeciez chociazby tromboliza  
wymaga specjalnych warunkow i szybkiego przeprowadzenia -na pewno nie w karetce. Czas jest tutaj kluczowy. Podpisujecie wyrok śmierci na leszczyniakow.
50. Dodane przez Aszmiana, w dniu - 21-06-2024 18:37
Zawsze można zamienić dyżur.Brak ordynatora na obradach komisji poświęconej problemom oddziału neurologicznego to dziecinada z jej strony.Niepoważne zachowanie.
51. Dodane przez popieram 49, w dniu - 21-06-2024 20:16
Czyli jest możliwość leczenia na miejscu dla swoich, po znajomości? Czyli na pozostałych czyli na nas jest wyrok śmierci. Kiedy pierwszy pacjent poniesie konsekwencje i jakie?
52. Dodane przez jak to, w dniu - 21-06-2024 20:18
Czyli jak teraz się ma akcja #planuję długie życie? Po co się starać zdrowo żyć?
53. Dodane przez Nick, w dniu - 21-06-2024 21:42
Prawda jest taka, że bez etatu w szpitalu, gdzie jest możliwość weryfikacji wiedzy lekarza nie powinno się pozwolić na prywatę. Kto i jak weryfikuje pracę prywatnych przychodni,?
54. Dodane przez Anioł, w dniu - 21-06-2024 23:04
Zostawcie Jacka A. Ciekawi mnie ten pan zdjęcie nr 4,nadanie z SLD,co on tam robi,to naprawdę żenada!!!
55. Dodane przez Zoja, w dniu - 21-06-2024 23:07
To jest jeden wielki burdel Pracujesz w szpitalu zapomnij o prywatnym gabinecie To tam sobie naganiasz pacjentów W Twoim gabinecie nie schodzi ci uśmiech z twarzy a w szpitalu odburkniesz coś w niezrozumialym języku Straciłam przez wasze niedbalstwo dwoje bliskich mi ludzi Nie ufam wam . Umiecie leczyć za pieniądze i mówicie o zdrowym jedzeniu ,może was stać za nasze pieniądze Nie pytacie czy po opłaceniu waszego rachunku wystarczy pacjentowi na chleb (ten najtańszy)Dokąd jechać z pacjentem z udarem?Liczy się czas i to wy powinniście o tym wiedzieć Karma wraca .
56. Dodane przez Kom. 46, w dniu - 22-06-2024 11:39
Praca po łebkach dotyczy pozostałych lekarzy a nie Pani ordynator. Ta lekarka należy właśnie do ludzi nie godzących się na taką pracę. I właśnie to większości pozostałych nie pasuje.
57. Dodane przez Neuron, w dniu - 22-06-2024 16:30
Wszyscy wskazują na panią ordynator jako powód odejścia lekarzy. Jakim fajnym człowiekiem musi być, że nikt nie chce z nią pracować? Jaki to musi być z niej wyjątkowy przypadek?
58. Dodane przez Jak to nie ma pacjentów??????, w dniu - 22-06-2024 18:49
A ja usłyszałam nie ma miejsc i ma ja mama nie została przyjęta. Nic nie rozumiem.
59. Dodane przez gorol, w dniu - 22-06-2024 21:35
Komentarz do wpisu nr.3. Żaden lekarz nie składa przysięgi Eskulapowi. 
Jaka hańba lekarzy??? Że nie chcą pracować na warunkach kontraktu jaki zaproponował im dyr. Albiński? Ja dziwię się, że byli jeszcze lekarze, że zgodzili się na warunki jakie im dyrektor zaproponował. Nie chodzi tu w ogóle o wynagrodzenie, tylko o warunki pracy jak i przerzucanie odpowiedzialności szpitala na lekarzy. Lekarzom, których kontrakty kończyły się 31/12/2023, dyrektor nie mógł przedstawić propozycji nowego kontraktu nawet ostatniego dnia roku. Więc o czym my tu mówimy/piszemy. A ilu lekarzy już wtedy jak i w następnych miesiącach odeszło? 
Obecność marszałka województwa na komisji była zbyteczna. Dyr. Albiński to jego człowiek (polecam wpisy 5 i 6) i został wysłany do Leszna przez niego z misją do wykonania. Podobną misję wykonał już między innymi w Szpitalu Wojewódzkim w Koninie. Więc jaki organ miałby ich odwołać?  
A skąd, z jakich placówek i jakich lekarzy oraz na jakiej podstawie prawnej ten marszałek miałby oddelegować do Leszna? Jedynym rozwiązaniem było by ich wydrukować na drukarce 3-D. 
Polecam wpis nr 33, świetnie tłumaczy dokąd idą pieniądze. Od czasu przyjścia obecnego dyrektora, administracja się rozrasta. A firmy zewnętrzne wykonują prace, które mogliby wykonywać pracownicy szpitala. 
Poza tym wielokrotnie pojawiały się wpisy o nieobecności pani kierownik odd. Neurologii, a czy ktoś rzetelnie sprawdził powód jej nieobecności? Ja bym się zainteresował wypowiedziami dyr. Albińskiego w tej kwestii, które spójnymi nie są.
60. Dodane przez Wera, w dniu - 23-06-2024 16:27
Na neurologię do Głogowa....
61. Dodane przez Wera, w dniu - 23-06-2024 16:52
Na neurologię do Głogowa....
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Lokale w centrum les... Leszno 34
GarażLeszno 350
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1200
Pokój do wynajęcia n... Leszno 500
Bliźniak102m2 gronow... Leszno 572000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj