Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Janusz, Konrad

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Do końca roku 40 dni.
Start arrow Leszno arrow Sto dni Rusieckiego

Prezydent Leszna podsumowuje początek kadencji

Sto dni Rusieckiego

02.08.2024. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Mijają trzy miesiące od zaprzysiężenia Grzegorza Rusieckiego na prezydenta Leszna. Z tej okazji udzielił nam on wywiadu, w którym podsumowuje swoje pierwsze działania. Rozmawialiśmy między innymi o poszukiwaniu oszczędności w budżecie, o przenosinach wydziałów Urzędu Miasta i najważniejszych inwestycjach.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dokładnie dzisiaj mijają trzy miesiące od dnia, gdy złożył pan ślubowanie jako prezydent miasta. Był już taki moment, kiedy się pan zastanawiał: na co mi to było?
Nie, nie było ani razu. Nadal mam w sobie dużo pokory, ale też dużo szacunku i wdzięczności dla mieszkańców, którzy powierzyli mi ten zacny obowiązek i funkcję. Mam świadomość trudności i tej trudności czasami rzeczywiście doświadczam.

No bo rozumiem, że ta robota się różni od tej parlamentarnej. Ja nie mówię, że posłowie mają lekką robotę, natomiast ta różnica jest chyba jednak duża pod względem intensywności.

Intensywności, odpowiedzialności, wagi podejmowanych decyzji, zdecydowanie tak. I tak jak powiedziałem, mam też świadomość tych oczekiwań, które wobec mnie kierują mieszkańcy. Mam też świadomość pewnej niecierpliwości, bo to jest trochę tak, że mieszkańcy chcieli pewnie tej zmiany i teraz oczekują bardzo szybko pewnych korekt, natomiast trzeba pamiętać, że jesteśmy w trakcie roku budżetowego, pewne rzeczy już się dzieją, pewne decyzje już zapadły, pewne inwestycje zostały wpisane w budżet, pewne inwestycje zostały, na pewne inwestycje zostały już podpisane umowy, no i w tej rzeczywistości się obracam. Mam takie wewnętrzne przeświadczenie, że dopiero przy realizacji, czy planowaniu budżetu na 2025 rok i już jego realizacji, będę mógł powiedzieć, że wszystko w mieście jest poukładane tak, jakby prezydent Rusiecki sobie tego życzył.

Na razie może Pan zwalać na poprzednika.

Staram się tego nie robić, staram się bardzo oszczędnie, przynajmniej w tych publicznych swoich wypowiedziach, oceniać pewne działania poprzednika. Mam swoją ocenę, ona niejednokrotnie jest krytyczna, natomiast nie chciałbym się zachowywać jak ten fachowiec, który mówi, że to, co jest na ścianie, to, mówiąc kolokwialnie, sknocił poprzednik.

Mijają trzy miesiące, więc można się chyba zdobyć na pierwsze oceny, jakie miasto pan zastał, jak ono wygląda. Już mówił pan zresztą publicznie w czasie sesji Rady Miejskiej o tej dziurze budżetowej, którą mamy: 50 milionów złotych niedoboru w kasie.

Na tych dwóch pozycjach, czyli niedoszacowanie dochodów z sprzedaży nieruchomości i niedoszacowanie wydatków w ramach edukacji szeroko rozumianej i stąd jest ta dziura 55 milionów. Ona będzie niwelowana, czy już jest niwelowana przez inne dochody, bądź też oszczędności, które czynimy.

Skąd się ta dziura wzięła? Niedoszacowanie dochodów, wiadomo: nieruchomości, które się planuje do sprzedaży, a widać, że często nie ma chętnych na te grunty. Ale te 30 milionów wydatków? Przypominam, że Skarbnik Miasta Leszna jest ten sam.

Tak, jest ten sam, natomiast trzeba powiedzieć, że Skarbnik Miasta jest pracownikiem podległym prezydentowi i działa tak, jak prezydent zadecyduje. Projekt budżetu to wyłączna kompetencja prezydenta. Ja będę chciał zaproponować zupełnie inne podejście do wydatków na rok 2025. Być może nie jest to politycznie poprawne, ale mam też świadomość, że ocena mojej pracy nie będzie oceną dokonywaną po roku, tylko po pięciu latach i też chciałbym podchodzić do moich decyzji nie do końca politycznie czy wyborczo. Są pewne strategiczne decyzje, które należy podejmować nawet mając świadomość tego, że narażamy się części opinii publicznej. Tak jest chociażby z projektowanym przedszkolem za 20 milionów, tak zwanym „przedszkolem parkowym”. To bardzo trudna
decyzja, ale pragnę Państwa poinformować, że jeszcze na ten moment mamy prawie 300 miejsc wolnych w przedszkolach publicznych na terenie Miasta Leszna, w tym prawie 100 miejsc naszych samorządowych.

Czy to znaczy, że ten pomysł, ten projekt idzie w ogóle do lamusa?

Tak, mogę dzisiaj to powiedzieć, że ten projekt idzie absolutnie do lamusa. Powiem więcej, będziemy chcieli we wrześniu zaproponować radnym szeroką dyskusję na temat przyszłości oświaty w mieście, dlatego, że my już dzisiaj wiemy jak wygląda demografia, wiemy ile rodzi się dzieci, wiemy, że ilość tych dzieci jest o połowę mniejsza niż jeszcze 6 lat temu. A więc my już dzisiaj wiemy, jak będzie wyglądało obłożenie leszczyńskich szkół podstawowych za pięć lat. Będziemy mieli, mówiąc wprost, o połowę mniej dzieci w klasach pierwszych niż to jest jeszcze w tym roku.

Czy to oznacza, że pojawi się pomysł likwidacji jakiejś podstawówki?

Będziemy chcieli o tym dyskutować z radnymi. Tak jak powiedziałem, to jest bardzo odpowiedzialna decyzja.

Prezydent Leszna proponuje pewne rozwiązania.

Ja zawsze czerpię z mądrości bardziej doświadczonych od siebie. Pamiętam jeszcze kiedyś pan Sekretarz Leszna Antoni Mazankiewicz mówił, że z każdym tematem trzeba się przespać, więc my przygotowujemy taką informację, którą przedstawimy na Komisji Edukacji i damy czas również radnym, żeby się z tym przespali, a potem bez emocji będziemy chcieli rozmawiać o tym, jakiej edukacji chcemy, w jakich warunkach powinny uczyć się nasze dzieciaki. I pewnie wyjdzie nam z tego konkretne rozwiązanie.

Czy zamierza Pan w ogóle postawić taki temat likwidacji całkowitej podstawówki? Jednej, dwóch? Mówi Pan, że dzieci jest o połowę mniej, to może nawet połowy podstawówek?

Myślę, że jest to jeden z wariantów, który rozważymy. Nie chcę uciekać przed odpowiedzią na to pytanie, natomiast tak jak wspomniałem, my musimy się zastanowić. Edukacja to są z jednej strony subwencje. Od przyszłego roku tutaj są pewne zmiany ze strony Ministerstwa Finansów sygnalizowane odnośnie subwencjonowania generalnie samorządu terytorialnego. Póki co mamy subwencję oświatową, która nie starcza, mamy potrzeby edukacyjne, które są ogromne, mamy warunki kształcenia, które są bardzo różne w poszczególnych placówkach w zależności od tego, czy to są nowe szkoły, czy modernizowane. Czasami przez kilkadziesiąt lat nie dokonywano żadnych większych remontów. Co więcej, mając świadomość tego, że dzieciaków będzie coraz mniej, zderzymy się za parę lat z problemem etatów nauczycielskich i brakiem godzin dla nich. W związku z tym, mając pełną świadomość trudności, trzeba te wszystkie elementy przeanalizować i odpowiedzieć sobie, czy likwidujemy którąś ze szkół, czy ograniczamy nabory do pozostałych.

Ma pan już pomysł, z którym pan chce wyjść? Bo tak na razie na okrągło pan mówi, bo rozumiem, że tą atomową opcję pan chowa w kieszeni.

Tak jak powiedziałem, najpierw chciałbym, żeby radni zapoznali się z demografią, z pewnymi analizami finansowymi, a potem wspólnie zastanowimy się, jakie rozwiązania zaproponować.

Jeżeli idzie o szukanie oszczędności, żeby pokryć tę dziurę, były już pierwsze pańskie decyzje, na przykład zmniejszenie zatrudnienia w urzędzie.

Tak, do lipca przyszłego roku to zatrudnienie zmniejszy się o ponad 30 etatów. Mówię ponad, dlatego że to nie jest tak, że dla mnie pracownik nie jest ważną osobą i elementem w zarządzaniu miastem. Każdy etat, każde pół etatu jest analizowany, natomiast są takie sytuacje, że ktoś na przykład sam rezygnuje, przychodzi na emeryturę, wtedy robimy te przesunięcia. Na dzisiaj to jest dokładnie 32 etaty i to jest to zatrudnienie, które do lipca przyszłego roku na pewno zostanie zredukowane. Natomiast chcę powiedzieć, że pewnie jeszcze jakieś rezerwy są, natomiast uspokajam, nie planuję żadnych zwolnień. Jeżeli jakieś przesunięcia będą, będą one następowały wyłącznie w sposób naturalny.

Czy wszyscy ci, którzy mają odejść już wiedzą, że mają odejść?

Tak, wszystkie te osoby wiedzą.

Żadnych niespodzianek pan nie szykuje?

Żadnych niespodzianek nie będzie. Tak jak powiedziałem, pewna stabilność zatrudnienia jest też bardzo ważna. Ja bardzo szanuję, bardzo się cieszę i mówię to z pełną odpowiedzialnością. Mając świadomość, że czasami praca urzędników nie jest doceniana przez społeczeństwo, chcę powiedzieć, że naprawdę w Urzędzie Miasta pracują bardzo dobrzy fachowcy. Ja mogę liczyć na ich kompetencje codziennie, każdego dnia i nie planuję tutaj żadnych zwolnień, więc uspokajam, możemy spokojnie pracować w tym składzie osobowym. Proszę się nie martwić, koncentrujcie się tylko na pracy.

Ale z drugiej strony zatrudnia Pan ludzi, bo tworzy Pan nowe stanowiska. Inżynier miejski to jest nowe stanowisko.

Nie, to nie jest nowe stanowisko. Tak jak Państwo doskonale wiecie, w pierwszych dniach rozstałem się z Panią Naczelnik Wydziału Inwestycji. W związku z tym jest wakat. Na to miejsce został powołany Pan Bukowski. Z dniem 1 sierpnia powrócił do Urzędu. Ja jestem bardzo wdzięczny, że połączył bardzo wiele różnych jednostek w ramach jednego Wydziału Infrastruktury. Natomiast nie jest to stanowisko, którego nie było, kiedy obejmowałem funkcję. To znaczy, zmieniła się nazwa: zamiast naczelnika Wydziału Inwestycji mamy naczelnika Wydziału Infrastruktury.

Opozycja to panu wytykała, a konkretnie PiS, choć akurat nie radni miejscy, ale powiatowi, że pan tworzy nowe stanowiska, także koordynatora do spraw opieki społecznej. Radny Czesław Fedyk trochę złośliwie mówił, że tam są tylko dwie dyrektorki, które trzeba koordynować .

Jak tak słucham wypowiedzi pana Fedyka, to mam takie wrażenie, że polityka z poziomu miasta przeniosła się na poziom powiatu. Nie żebym rozpaczał, bo mam wrażenie, że my tutaj na poziomie miasta Leszna naprawdę przy wzajemnym szacunku potrafimy przynajmniej póki co w dużym konsensusie podejmować rozstrzygnięcia. Natomiast jak Państwo doskonale wiecie, pan Krzysztof Kurpisz był urlopowany na czas spełnienia funkcji w urzędzie w Bojanowie, w związku z tym powrócił. Ja tutaj nie zatrudniałem dodatkowego pracownika, pan Kurpisz miał prawo wrócić, więc powrócił. Natomiast mówiłem też o tym od samego początku, że widzę taką potrzebę, aby w strukturze Urzędu Miasta został stworzony Wydział Spraw Społecznych i taki wydział prawdopodobniej od 1 października zostanie utworzony. Natomiast będzie on utworzony wyłącznie na bazie tych pracowników, którzy do tej pory pracują w Urzędzie Miasta Leszna bądź w jednostkach miejskich. Nie będzie tutaj żadnych nowych etatów.

To ile urząd zaoszczędzi na tych zmianach personalnych? Czy to zasypie dziurę w budżecie?

Mam świadomość, że mamy podwyżki wynagrodzeń, które pan prezydent Borowiak przyznał pracownikom samorządu z początkiem kwietnia. To były dość duże podwyżki, średnio po 20 procent. I bardzo dobrze, że tak się stało, bo pracownicy administracji powinni zarabiać godnie. Ale w tym roku było to pokryte z tak zwanych wolnych środków, więc planując przyszłoroczny budżet, tą kwotę trzeba mieć już wpisaną w projekcie budżetu na rok 2025. Średnio licząc, średnio, tak bardzo ogólnie, jeden etat urzędniczy to jest kwota między 80 a 100 tysięcy złotych rocznie, a więc przy redukcji ponad 30 etatów oszczędności to jest kwota przynajmniej 3 milionów złotych. Ja, mówiąc uczciwie, nie sądzę, aby ta kwota była zaoszczędzona w budżecie 2025, dlatego, aspiracje płacowe związane z regulacją wynagrodzeń, chociażby w wysokości inflacji, spowodują, że będzie pewnie ta regulacja wynagrodzeń na poziomie trzech, czterech procent, być może więcej. Więc raczej oszczędności z likwidacji etatów będą przeznaczone na zwiększenie wynagrodzeń tych pracowników, którzy dzisiaj tę pracę wykonują. Przyglądam się zatrudnieniu również w jednostkach. Są takie zakłady czy jednostki, które mają to same zatrudnienie jak 10 lat temu, są takie, których budżety wzrosły ponad dwukrotnie.

Na przykład?

Na przykład biblioteka publiczna z budżetu 2 miliony 900 w 2015 roku do budżetu 5 milionów 600 w roku obecnym.

Chodzi o budżet na bieżącą działalność, nie mówimy o remoncie czy adaptacji.

Mówimy o bieżącej działalności, więc tutaj pewne rezerwy są. Będziemy też skrupulatniej podchodzić do wydatków w ciągu roku budżetowego. Ja przyznam szczerze, że w ciągu tych trzech miesięcy w zasadzie nie ma dnia, żeby ktoś nie przyszedł w sprawie jakichś dodatkowych środków. Podejrzewam, że tak byli nauczeni przez ostatnie 10 lat. Ja zdecydowanie tutaj deklaruję, że skończę z takim wydatkowaniem środków poza konkursami z tzw. małych grantów, z tzw. małych dotacji. Będą przewidziane od przyszłego roku konkursy np. na organizacje wydarzeń kulturalnych, czy na wydawnictwa i to będzie jeden nabór. Jak ktoś się nie załapie, to w ciągu roku już dodatkowych środków na te cele nie będzie.

Małe granty to np. są pieniądze dla różnego rodzaju klubów sportowych, na przykład kiedy wyjeżdżają dzieciaki gdzieś na zawody. Nie będzie takich środków?

Jeżeli to będą sytuacje, których nie dało się przewidzieć na początku roku, czyli tak jak pan redaktor mówi, na przykład zespół dostał się na jakieś mistrzostwa, wyjeżdża i trudno było przewidzieć to w styczniu, to na takie wydarzenia na pewno tak, natomiast nie może być tak, że stowarzyszenie dostaje pieniądze z małego grantu na 35. edycję swojego wydarzenia.

A pieniądze na różnego rodzaju inicjatywy lokalne, gdzie część wykładają mieszkańcy, a część budżet miasta, to będzie utrzymane?

W tym roku niestety w budżecie nie ma żadnych środków na inicjatywy lokalne, więc ja będę chciał powrócić do tego, dlatego że to jest doskonała forma do współfinansowania inwestycji miejskich przez samych mieszkańców.

Zaobserwowaliśmy też ostatnio sporo przeprowadzek wydziałów. Czasami to trochę śmiesznie wygląda, bo przeprowadzka jest na przykład na drugą stronę ulicy.

Czasami tak, ale chodzi o to, żeby konsekwentnie i docelowo zwalniać wszystkie powierzchnie, które wynajmujemy. My płacimy naprawdę grube pieniądze za wynajmy od prywatnych podmiotów, trudno się zresztą dziwić, no bo jeżeli zatrudnienie w Urzędzie Miasta przez 10 lat wzrosło o 50 etatów, to gdzieś ci pracownicy musieli znaleźć swoje miejsce.

Mamy dwa takie miejsca, oba są na ul. Słowiańskiej: w jednym, na rogu Grodzkiej, znajdował się Wydział Promocji i Rozwoju, tam jest jeszcze biuro Pełnomocnika ds. organizacji pozarządowych, tam teraz przenosi pan konserwatora zabytków. Drugie to budynek przy torach, na rogu z Tamą Kolejową, gdzie mieści się na przykład redakcja ABC. Oba te miejsca chce Pan zwolnić?

Ta lokalizacja przy torach będzie zwolniona we wrześniu, a więc Wydział Edukacji zostanie przeniesiony częściowo do pomieszczeń na ulicy Poniatowskiego. Natomiast jeżeli chodzi o drugi budynek przy ulicy Słowiańskiej, tam najem wygaśnie nam z końcem przyszłego roku, więc jeszcze docelowo będziemy tam starali się kanalizować te ruchy urzędników. Nie ukrywam, że pewnie idealnie byłoby wybudować nowy urząd, ale przy tych potrzebach inwestycyjnych miasta, zaproponowanie budowy urzędu za kwotę pewnie gdzieś dzisiaj 80, być może 100 milionów złotych, byłoby bardzo dużym nadużyciem. Więc chciałbym, żebyśmy docelowo zlokalizowali wszystkie wydziały w odległości 200-300 metrów od ulicy Karasia. Więc mówimy tutaj również o docelowym zwolnieniu pomieszczeń na Alejach Jana Pawła II, gdzie jest między innymi Wydział Architektury i Budownictwa. Mamy swoje powierzchnie w Pałacu Sułkowskich, całe piętro, którym gospodarujemy w tej chwili w imieniu Skarbu Państwa. Kosztuje nas to około 200 tysięcy złotych rocznie, teraz hula tam wiatr, więc to są pieniądze, mówiąc po młodzieżowemu, lekko przepalane. W tym tygodniu skierowałem do Ministra Skarbu pytanie o możliwość przejęcia na własność tego piętra. W przypadku zbudowania tam windy, a jestem po spotkaniu z Panią Wojewodą i jest taka wola ze strony Pani Wojewody, żeby taką windę w Pałacu Sukowskich zamontować, konsekwentnie będziemy również przynosić wydziały do Pałacu Sułkowskich, tak żeby te przestrzenie historyczne również miały swojego godnego właściciela.

A te dwa wydziały ze Słowiańskiej, czyli edukacja i kultura?

Trafią do budynku Urzędu Miasta na Poniatowskiego.

Czyli Bursy Międzyszkolnej. Ale tam jeszcze jest miejsce, czy się bursa wyprowadzi z bursy?

Jeżeli chodzi o bursę, to trzeba powiedzieć, że tutaj to jest kolejny temat, który trzeba będzie z radnymi przedyskutować. Budżet bursy to jest około 2 milionów 300 tysięcy złotych, czyli koszt uczestnictwa jednego ucznia w bursie to jest koszt 2600 zł miesięcznie przy założeniu, że uczniowie tam są przez 12 miesięcy, a wiemy, że są przez 10 albo krócej. Więc w tym roku nabór do bursy zostanie ograniczony o połowę, w związku z tym zwolnią się pomieszczenia na pierwszym piętrze od frontu ulicy Poniatowskiego. Do tej części zostanie przeprowadzony Wydział Edukacji, Wydział Kultury, Wydział Windykacji oraz Wydział Gospodarki Lokalowej.

Czas nas goni, więc jeszcze szybko chcę zapytać o najważniejsze inwestycje. Co z ulicą Święciechowską, co z ulicą Królowej Jadwigi, czy będą jakieś nowe inwestycje w najbliższym czasie?

Wystąpiliśmy do Prezesa Rady Ministrów o to, aby kwotę 5 milionów złotych, która była przeznaczona na remont Rynku przeznaczyć na remont Królowej Jadwigi i chciałbym, żeby w tym roku jeszcze ten przetarg został ogłoszony, tak żebyśmy w przyszłym roku ulicę Królowej Jadwigi mogli realizować. Jeżeli chodzi o ulicę Święciechowską, tutaj na cotygodniowych Radach Inwestycyjnych temat jest omawiany. Jesteśmy w tej chwili na etapie uzgadniania warunków środowiskowych. Jak tylko będziemy mieli warunki środowiskowe, a myślę, że nastąpi to do końca tego roku, to będziemy gotowi z tym, żeby ogłaszać przetarg na ulicę Święciechowską jeszcze w roku przyszłym. Natomiast w ubiegłym tygodniu dzięki uprzejmości również pana ministra Szczepańskiego miałem okazję uczestniczyć w Warszawie na spotkaniu z panem ministrem Malepszakiem (wiceminister infrastruktury odpowiedzialny m.in. za PKP) w kontekście przejęcia dawnej linii kolejowej na Grzybowo. I tutaj jest taka deklaracja, że do końca sierpnia ze strony ministra wyjdzie deklaracja o tym, że te tereny nie są potrzebne ministerstwu. To pozwoli z kolei spółce kolejowej podpisać umowę z miastem. Jestem takim być może niepoprawnym, ale jednak optymistą, że w ciągu trzech miesięcy przejmiemy te tereny po byłej bocznicy kolejowej, po torach kolejowych, a to z kolei pozwoli nam na realizację dwóch bardzo ważnych inwestycji, a mianowicie kolektora deszczowego i budowy łącznika Rondo Antoniny z Gronowem. Natomiast odnośnie tych inwestycji, które są możliwe do realizacji już w przyszłym roku, Pani wojewoda ogłosiła właśnie nabór na projekty drogowe. Jesteśmy gotowi z ulicą Henrykowską i w zasadzie po uzgodnieniach ze szpitalem, jeżeli chodzi o prawo dysponowania gruntem, będziemy chcieli składać również wniosek na ulicę Kiepury.

Odnośnie ulicy Kiepury: prezydent Borowiak mówił, najpierw musi być zbudowana droga do szpitala od Ronda Roszarnia, żeby był dojazd dla karetek. Rozumiem, że tu się coś też zmieniło.

W zeszłym tygodniu miałem również spotkanie z panem marszałkiem i jest wstępna deklaracja akceptacji realizacji tej inwestycji. Pan marszałek nie wyklucza również możliwości współfinansowania, bo przecież droga ta będzie w ponad 50% przebiegać przez tereny szpitala. Niezależnie będziemy realizować jedno i drugie przedsięwzięcie. Pamiętajmy, że mamy jeszcze dojazd do szpitala od strony ulicy Sygietyńskiego.

Dziękuję, Panie Prezydencie.

Dziękuję również.

 
Komentarze (65)
1. Dodane przez ja, w dniu - 02-08-2024 11:04
Pochwalam pisemną wersję wywiadu.
2. Dodane przez Z boku patrząc, w dniu - 02-08-2024 11:09
Panowie już trochę czasu rządzicie, a jedyną załatwioną sprawą KO istotną z punktu widzenia Leszna jest pociąg Leszno-Warszawa, żeby Wiesiek miał jak dojeżdżać
3. Dodane przez Panie Prezydencie, w dniu - 02-08-2024 11:25
Co do dojazdu do szpitala- budują się nowe apartamentowce na Szpitalnej a dojazd do szpitala i dla mieszkańców bez zmian. 
Za chwilę ruszą inwestycje na terenie po magazynie Goplany na Dekana- to też część obecnego dojazdu do szpitala. 
Co do ul. Sygietyńskiego- jej stan jest tylko ciut lepszy od ul. Kiepury. To są wąskie, osiedlowe ulice.  
Proszę o poważne podejście do budowy łącznika między ul. Szpitalną a Rondem Roszarnia
4. Dodane przez Vice, w dniu - 02-08-2024 11:28
No to ludzie gęby na kłódkę i do roboty. 
Prezydent pracuje ciężko, na razie słabo idzie bo Borowiak zostawił bałagan.  
Ale w kolejnej kadencji, jeśli grzecznie zagłosujecie na Rusieckiego, to jakąś tam drogę czy ścieżkę rowerową nam wybuduje. 
O remoncie Święciechowskiej możecie zapomnieć.
reklama
5. Dodane przez abc, w dniu - 02-08-2024 11:33
Panie Prezydencie wszystko super..ale pamiętajmy, że przy szpitalu powstają bloki na 195 rodzin, co licząc, po 2wa auta na rodzinę..przejazd ul. Kiepury czy Sygietyńskiego będzie bardzo utrudniony. Dlatego łącznik do szpitala od roszarni, który przez wiele lat był blokowany, to PRIORYTET. Karetki już teraz mają problem, ponieważ często napotykają na tych ulicach traktory czy inne ciężkie auta jadące na budowę lub wyjeżdżające z niej. Powodzenia.
6. Dodane przez Mirek, w dniu - 02-08-2024 11:45
Jednak poprzednik więcej działał i zmieniał. Ten zmienia ale obsady stołókow w urzędach i spółkach.
7. Dodane przez radosny, w dniu - 02-08-2024 11:48
Teraz zaciskanie pasa rzekomo spłacając poprzednikow. I pamiętaj bidoku że jak cię zwolnią masz się szeroko uśmiechać bo jest tak pięknie w obecnej Polsce
8. Dodane przez BlackCat, w dniu - 02-08-2024 11:50
I co się zmieniło? Nic. Obstawianie stołków swoimi i tyle. Zero powtarzam zero szans na pracę w UM, MZKB, MZO, MZWiK bez wcześniejszych ustalań poza kulisowych przed ogłoszeniem w bip. Daj szansę ludziom człowieku.
9. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 02-08-2024 12:07
To jest jakiś dramat, zero inwestycji, wszystko chce zatrzymać. Nigdy więcej głosu na Rusieckiego nie oddam. Już żałuję
10. Dodane przez Hanna, w dniu - 02-08-2024 12:08
Biblioteka działa bardzo dobrze a obecny prezydent chce to zniszczyć. Wstyd i brak szacunku do pracowników biblioteki
11. Dodane przez Obserwator, w dniu - 02-08-2024 12:09
Jeszcze zatęsknimy za Borowiakiem. Starał się zrobić jak najwięcej a obecny prezydent tylko rezygnuje z kolejnych remontów jak na przykład rynku. Chyba dlatego że chce mieć mniej roboty
12. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 02-08-2024 12:09
Xastała podj3ta decyzja , jedynka i siudemka do likwidacji. 
Siudemka w całości szkołą specjalną
13. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 02-08-2024 12:10
100 uśmiechów na 100 dni. Tak to widzę.  
I tak będzie przez kolejne lata do końca kadencji.
14. Dodane przez Wkurzony, w dniu - 02-08-2024 12:11
Moje dzieci miały mieć nowe przedszkole i poprzedni prezydent przecież nawet podpisał umowę żeby je budować. Głosowałem na Rusieckiego ale to był duży błąd. NIGDY WIĘCEJ GŁOSU NA RUSIECKIEGO!!!
15. Dodane przez Benny, w dniu - 02-08-2024 12:13
Przecież jedyne czym zajmuje się obecny prezydent to spotkaniami z jakimiś ludźmi w swoim gabinecie o czym informuje regularnie na Facebooku. Dramat
16. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 02-08-2024 12:37
Nie wiedziałem ze w ostatnich wyborach mieszkańcy wybierali specjalistę od organizacji funkcjonowania urzędu. Jak urzednik ma się nie narobić a sowicie zarobic
17. Dodane przez buba, w dniu - 02-08-2024 12:48
Zaledwie lewak posiadł Leszno w posiadanie nigdy to miasto nie było tak zarośnięte Tak żle jeszcze nie było.
18. Dodane przez XXX, w dniu - 02-08-2024 12:54
Panie Prezydencie kiedy ZZM zadba o zieleń w mieście nawet przy głównych ulicach chaszcze do 1 metra?
19. Dodane przez XXX, w dniu - 02-08-2024 13:01
Jeszcze zatęsknicie za Borowiakiem. Przydałby się komisariat w Śródmieściu a Prezedent mógłby się zająć patologią
20. Dodane przez piotr, w dniu - 02-08-2024 13:07
niemiec przez 3 miesiące nic nie zrobił tylko pensje pobiera o inwestycji w lesznie
21. Dodane przez piotr, w dniu - 02-08-2024 13:09
pozamyka i zlikwiduje wszystko to jest niemiec w niemczech otworzy placówki
22. Dodane przez klamca, w dniu - 02-08-2024 13:10
Tama Kolejowa prognoza zrobienia jej to lata 2030-2034 czyli moze w tym czasie już nie rządzic. I tyle to jest z obietnic przedwyborczych. Tylko glosy dostac a reszte w nosie,
23. Dodane przez Konrad, w dniu - 02-08-2024 13:20
PAX między chrześcijany !
24. Dodane przez abc, w dniu - 02-08-2024 13:25
Ale się ubawiłam. Do konca roku nic , tylko czekamy, czekamy. To taka fajna praca jak w kabarecie TEY.
25. Dodane przez Iga, w dniu - 02-08-2024 13:26
Dużo emerytów ciała pedagogicznego odesłać do domu nie tylko w podstawówkach dyr szkół i przedszkoli okroic wynagrodzenia bo rozpędzili się niemiłosiernie !!!!
26. Dodane przez jako tako, w dniu - 02-08-2024 13:31
Jak wygląda budowy drogi z Gronowa do Konstytucji? Rondo w Gronowie praktycznie cały czas zakorkowane więc taka droga byłaby bardzo potrzebna. Na co nowa ulica ze Strzyżewic do ul Wolińskiej? Zapowiada się jakaś budowa? Święciechowska to już kompletna farsa. Cotygodniowe narady i co? Nic. Lata mijają a rozpoczęcia prac nie widać. O zakończeniu nie wspomnę. Co z naprawą nawierzchni ulic? Np Kasprowicza. Łata na łacie. A takich ulic w centrum miasta jest wiele.  
Biblioteka na Metziga zapewne jest potrzebna. A co z filiami? Czy jest ich aż tyle potrzebnych?  
A może na wjeździe do Leszna zamieścić ograniczenie do 30 km/h? Wówczas żadne dziury nie będą problemem.
27. Dodane przez Adi, w dniu - 02-08-2024 13:34
Co to ma znaczyć? "Głosowałem na Rusieckiego ale to był duży błąd", wcześniej byliście ślepi i głusi.
28. Dodane przez piotr, w dniu - 02-08-2024 13:38
Co z Akwawitem,bo chciałbym jeszcze przed śmiercią jestem po 50 tce jeszcze popływać w tej pływalni i zobaczyć końcowy efekt po remoncie.
29. Dodane przez Xd, w dniu - 02-08-2024 13:47
,, będę mógł powiedzieć ,że wszystko w mieście jest poukładane tak,jakby prezydent G.R. sobie tego życzył ".To prezydent będzie spełniał swoje własne fanaberie?Pytam się gdzie są w tym wszystkim wyborcy i ich postulaty,nie życzenia bo to prezydencie nie koncert życzeń.Prezydencie jesteś wybrany przez wyborców i proszę ich brać pod uwagę i to czego oni oczekują od prezydenta miasta.Do pracy ,,wodzu".
30. Dodane przez Luntrucer, w dniu - 02-08-2024 14:04
PAN przeprowadzka i obcinarka,ale to norma w tej POrtyjii
31. Dodane przez Xxx, w dniu - 02-08-2024 14:30
Proszę się w przyjrzeć ilu emerytów pracuje w szkołach i może za nich należy się zabrac
32. Dodane przez Prosze, w dniu - 02-08-2024 14:31
Panie Prezydencie.a ja PROSZE O WIECEJ PATROLII POLICJI BO ZEBY W WLASNYM MIESCIE BAC SIĘ WRACAC Z PRACY PO 22 to już kpina
33. Dodane przez Luntrucer, w dniu - 02-08-2024 14:40
Chyba czas na tabletkę PO ....i szeroki uśmiech,w tym są debeściaki;))
34. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 02-08-2024 14:43
Rozsądnie brzmią wypowiedzi Prezydenta Rusieckiego i dobrze, że można ten wywiad przeczytać. Przynajmniej lepiej ta treść indeksu je się w wyszukiwarkach internetowych i łatwiej ja będzie można znaleźć w razie potrzeby.
35. Dodane przez Mirek, w dniu - 02-08-2024 15:19
Kto głosował na niego? Młodzi którzy uwierzyli czy obywatele niezbyt rozgarnięci? W Lesznie będzie zwijanie. Mam dla rządzących prostą dewizę żeby rynek był bezpieczny i czysty. Za te 30 etatów zwolnionych z um i zaoszczędzone 3 mln zrobić mobilny komisariat w Śródmieściu. Jeszcze zostanie zctych 3 mln dla swoich.
36. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 02-08-2024 16:36
Ciesz się, że chcą nadal uczyć, bo w wielu dużych miastach choćby o emerytach marzą. Są miesiące, gdzie niektóre szkoły nie mają żadnego nauczyciela jakiegoś przedmiotu w obsadzie.
37. Dodane przez Kajko, w dniu - 02-08-2024 16:38
Nie rozumiem was ludzie, wpierw głosujecie na ludzi, którzy są anty Polscy i na tygrysków z klaunem TVN a później narzekacie! Owszem klaun oszukał młodzież z tygryskiem, ale niech głupia młodzież uczy się na błędach.
reklama
38. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 02-08-2024 16:43
Poprzednik był dwie kadencje, czyli 9 lub 10 lat, a ten jest 3 miesiące. I na tej bazie podejmuje się Pan porównania? Przecież to tylko źle o Panu świadczy. Mnie nie interesuje ilość zmian, tylko ich jakość. Zmiana dla zmiany i zadłużająca miasto, to kiepska zmiana.
39. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 02-08-2024 16:56
To proszę dbać o swoje zdrowie i eliminować wszystkie szkodliwe nawyki, skracające życie.
40. Dodane przez Zmartwiony, w dniu - 02-08-2024 17:17
Najgorsze że Grabianowski dostał się do (...)
41. Dodane przez wydatki miasta, w dniu - 02-08-2024 18:04
Na przykład biblioteka publiczna z budżetu 2 miliony 900 w 2015 roku do budżetu 5 milionów 600 w roku obecnym. 
 
Brawo. W latach 2014 do 2019 wydatki miasta na bieżącą działalność biblioteki rosły szybciej niż na bieżącą działalność komunikacji miejskiej. To jest absurd, tak nie powinno być. Już dosyć tego bibliotecznego Bizancjum. Po pierwsze zlikwidować filię na dworcu. Po drugie ukrócić biblioteczne niekończące się zapędy inwestycyjne, to swoiste oplatanie biblioteki kolejnymi inwestycjami choć jesteśmy po zakończeniu budowy nowej siedziby. Ukrócić dodatkowe biblioteczne aplikowanie do rządowych projektów (poza zakupami książek), gdzie jest potrzebny co najmniej 20-procentowy finansowy udział miasta. Ukrócić dodatkowe dotowanie biblioteki na koniec roku.
42. Dodane przez Hehe, w dniu - 02-08-2024 18:12
Proszę powtórzyć wybory i zobaczymy kto by wygrał teraz
43. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 02-08-2024 18:26
Tragedia.........
44. Dodane przez Pan drut., w dniu - 02-08-2024 18:41
Nie tylko wy w Lesznie otwieracie oczy po zmianach ,jest tragediaaaa!
45. Dodane przez coto, w dniu - 02-08-2024 18:57
Dobrze, że Pan Prezydent przygląda się różnym instytucjom i szuka oszczędności. Ma Pan zbyt dobre zdanie o urzędnikach. Gdyby zwolnić sześćdziesięciu też nikt by tego nie zauważył. Szkoły? Można już wielu nauczycieli i dyrektorów zwolnić, bo to emeryckie wakaty. Czarna dziura jaką jest biblioteka. Gdy się wejdzie do budynku, to cisza jak makiem zasiał, wiatr hula. No tak! W bibliotece powinna być cisza. Namnożyło się etatów. Ambitniejszych książek próżno szukać, chyba że są to prawicowe i skrajnie prawicowe pozycje, bo biblioteka to siedlisko tych opcji. Prawie 6 mln budżetu, to mówiąc delikatnie lekka przesada. Niepotrzebne dotacje na jakieś dziwne, amatorskie imprezy tzw kulturalne, które służą głównie organizatorom.
46. Dodane przez bcxz, w dniu - 02-08-2024 19:43
Najwyższy czas zlikwidować stypendia studenckie. To była bardzo kosztowna pomyłka od samego początku. To samo dotyczy stypendiów doktoranckich.
47. Dodane przez do kom. 31, w dniu - 02-08-2024 19:46
A kogo Pan/i się tak boi? Czy nie jest to przypadkiem urojony lęk wymagający bardziej pomocy lekarza specjalisty niż policjanta? Którędy Pan/i wraca po pracy do domu, że jest tak strasznie? Może wystarczy iść z kimś w towarzystwie żeby ograniczyć swe lęki?
48. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 02-08-2024 19:56
Szkoda gadać!!! Bardzo się zawiodłem. Człowiek nie ma pomysłu na Leszno. Przez całą kadencję nic nie zrobi będzie szukał tylko zaczepek.
49. Dodane przez Nowy, w dniu - 02-08-2024 20:00
100 dni kojarzy mi się ze 100 obietnicami koalicji 13 grudnia, czyli tragedia.
50. Dodane przez Realista, w dniu - 02-08-2024 20:15
Mili Państwo, trzeba było myśleć przed oddaniem swojego Drogocennego Głosu. To, że ktoś wielkości ściany mojej sypialni jeździł na przyczepce samochodowej i szczerzyl swe zeby ...w niekoniecznie szczerym uśmiechu....to Absolutnie nie namaszczali tego gościa aby objął fotel prezydenta Miasta. Widzę, że gros z Was szczerze żałuję takich a nie innych decyzji....nie dziwię się. Ideałów NIE MA ale poprzedni Włodarz był dobrym gospodarzem, z wizją i pomysłem. Zastępców miał niezłych. Krótko mówiąc: EFEKTY BYLY WIDOCZNE, były plany, była nadzieja. Powodzenia
51. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 02-08-2024 21:18
ALEŻ TEN ELEKTORAT KO-KOALICJI KŁAMCÓW JEST PUSTY !!!
52. Dodane przez Xxx, w dniu - 02-08-2024 21:52
Jak to PO przez 100 dni 100 konkretnych osób wyczyści zmiany w urzędach aby swoich wpuścić
53. Dodane przez Xxx, w dniu - 02-08-2024 21:55
A co myśleliście że PO dam wam to co obiecało chodziło o przejęcie władzy to normalne PiS czy PO się śmieje bo od 30 lat ich wybieracie możecie mieć pretensje do siebie a wy wierzycie jak w naszych piłkarzy że teraz już teraz już będzie lepiej haha tzn ze nie myślicie i tacy jak wy głosują PO co i na co
54. Dodane przez mates, w dniu - 02-08-2024 22:06
Najgorszy rok w historii Leszna, Rusiecki prezydentem i spadek Unii do 1 ligi.
55. Dodane przez do kom. 46, w dniu - 02-08-2024 23:31
Znasz przyszłość? Mógłbyś mi jakoś podesłać szczęśliwe numery w toto lotka na sobotnie losowanie?
56. Dodane przez oświadczenia majątkowe radnych, w dniu - 03-08-2024 07:09
Nareszcie, bo dopiero 26 lipca br. w Biuletynie Informacji Publicznej zostały opublikowane oświadczenia majątkowe leszczyńskich radnych.
57. Dodane przez dosyć tego, w dniu - 03-08-2024 07:22
Skończyć z pośrednictwem PISOP (organizacja pozarządowa organizacji pozarządowych) w przydzielaniu dotacji dla leszczyńskich organizacji pozarządowych. To kosztowne pośrednictwo (np. 10.000 zł?) to nic innego jak marnowanie publicznych pieniędzy. Typowy pośrednik. Podzielić pieniądze potrafi też urząd miasta.
58. Dodane przez Xxx, w dniu - 03-08-2024 10:24
Proszę powtórzyć wybory i by teraz widział Pan R czy by go wybrali.Panie prezydencie proszę sobie obciąć pensje bo też jest za duża jak wszyscy to i Pan
59. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 03-08-2024 12:04
Wszyscy się czepiają a wiecie co to jest dług publiczny? Niestety Malepszy narobił długów to teraz trzeba kombinować żeby wpaść w jeszcze większy. Mam wrażenie że wy to byście chcieli tylko dostawać nie patrząc na przyszłość miasta. Pozdrawiam kumatych co do byłego prezydenta przez pierwszą kadencję było spoko później obrósł w piórka i skumał się z malepszym czego ja osobiście mu nie wybaczę dlatego dla mnie jest przegrany
60. Dodane przez wydatki miasta, w dniu - 03-08-2024 15:28
Także w MOPR są olbrzymie możliwości cięcia wydatków miasta. Oto kolejny hit nad hity. W zeszłym roku MOPR przydzielił organizacji pozarządowej czyli Stowarzyszeniu Pracownia Profilaktyki, Psychoterapii i Rozwoju Osobistego Bliżej Siebie, właściwie już nie wiadomo komu, na elka.pl mowa o beneficjencie pani Alina Niewiadomska psychoterapeutka 10.000 zł na Telefon zaufania dla seniorów od maja do końca roku. 10.000 złotych! W tym roku MOPR przeszedł samego siebie bo już w lutym i znów na Telefon zaufania dla seniorów, tym razem przyznał 20.000 zł! Samorząd Wielkopolski uruchomił infolinię dla seniorów i ich opiekunów. W kraju oraz na poziomie województw mamy wiele możliwości darmowych telefonów zaufania w różnych sprawach, dostępne o różnych porach dnia, także całodobowe a tutaj znów wydajemy i to 20.000 zł!? Absurdalne! Oprócz tego Stowarzyszenie Pracownia Profilaktyki, Psychoterapii i Rozwoju Osobistego Bliżej Siebie otrzymało w styczniu br. 30.000 zł tytułem Realizacja zadania publicznego pt. Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym i w marcu br. otrzymało 32.000 zł jako zadanie publiczne pt. Z diagnozą w życie. (BIP, Urząd Miasta, Rejestry umów 2024) Razem w 2024 roku, jak dotąd, z Urzędu Miasta Leszna dla Stowarzyszenia Bliżej Siebie 82.000 złotych! To jest absurd! 
 
Stowarzyszenie posiada dwie siedziby. Przy ul. Leszczyńskich 32 oraz Ośrodek Psychoterapeutyczny ul. Średnia 11. 
 
Idziemy na FB tego stowarzyszenia Pracownia Profilaktyki, Psychoterapii i Rozwoju Osobistego Bliżej Siebie.  
 
Oto wpisy od początku roku. 1/10 stycznia reklama PISOP z podaj dalej, 2/30 marca Życzenia Wielkanocne, 3/20 kwietnia reklama z polecenie Leszczyńska Rada Seniorów, 4/16 maja post rodzinnego domu dziecka z Bydgoszczy, 5/20 maja piknik (ośmioro uczestników/foto?) w Karczmie Borowej ze środków projektu Z diagnozą w życie (32.000 zł), 6/4 czerwca Dzień Dziecka w WMB grupa socjoterapeutyczna (znów ośmioro uczestników/foto) z pieniędzy Miasta Leszna (32.000 zł), 7/14 czerwca polecenie PISOP, 8/21 czerwca wakacje! Jest 3 sierpnia. Od początku roku jedynie 8 wpisów, w tym tylko dwa dotyczą działalności Stowarzyszenie Bliżej Siebie. To wszystko na 7 lub 8 miesięcy tego roku z przyznanych 82.000 zł. I ani słowa o Telefonie zaufania.  
 
Najwyższy czas skończyć z tym deszczem pieniędzy dla organizacji pozarządowych. Skończyć z tym finansowaniem telefonu zaufania. Przyjrzeć się wszystkim wydatkom MOPR.
reklama
61. Dodane przez adas, w dniu - 03-08-2024 19:32
Dziesiątki etatów, słaba aktywność i 5 600 000 zł na bibliotekę?! Kiepski żart. Przepraszam. To nie jest żart. To rozpasanie.
62. Dodane przez pytania i foto, w dniu - 03-08-2024 21:34
W 2017 roku zakończył się remont basenu odkrytego. Wymieniono stary, skorodowany beton, wyrównano nawierzchnię w nieckach (w nieckach!). Wykonano podwójną membranę żywiczną i położono warstwę niebieskiego polimocznika (!), co miało zabezpieczyć obiekt na następnych 15 lat czyli do roku 2032, choć polimocznik (także na posadzce basenu) powinien wytrzymać znacznie dłużej. Remont (lata 2016, 2017) dwóch etapów miejskiego basenu kosztował 500 tys. zł. Pan dyrektor MOSiR w tym roku wspominał na elka.pl o klejeniu szczelin basenu. Dlaczego była taka konieczność? Dziś posadzka basenu jest uszkodzona? Jak to jest możliwe? Po wielu latach samorządowego niedasizmu i imposybilizmu, bojach o basen i brodzik jest załatwiona sprawa brodzików to teraz (przedtem brodzik) wymyślamy jako zakładnika basen, który miał wystarczyć do 2032 roku, żeby go znów remontować albo może najlepiej zamknąć? Ktoś się bawi miastem?
63. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 03-08-2024 21:49
Prezydent z PO i nie ma się co dziwić, że wszystko jest odkładane "na potem"... Koalicja 13 Grudnia tak ma , nie spieszy się ze spełnianiem obietnic i z inwestycjami. wystarczy spojrzeć na rząd ....
64. Dodane przez Bogdan, w dniu - 04-08-2024 18:59
Proszę przyglądnąć sie Stowarzyszenie Wygraj Siebie  
Tyle dotacji dla 16 starszych pań i pani prezes wychowanki Odzewu
65. Dodane przez XXX, w dniu - 04-08-2024 21:09
A taki ładny amerykański był... Szkoda,,, Leszno wybrało kolejnego ściemniacza. Obiecanki cacanki...A głupiemu szkoda...
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj