Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Listopada 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Adela, Klemens
Do końca roku 38 dni.
Start arrow Leszno arrow Neurologia w leszczyńskim szpitalu: wciąż bez konkretów

Wicemarszałek odpowiedziała radnym

Neurologia w leszczyńskim szpitalu: wciąż bez konkretów

16.10.2024. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Kiedy zostanie przywrócona działalność oddziału neurologicznego w leszczyńskim szpitalu? – takie pytanie skierował do zarządu Województwa Wielkopolskiego wiceprzewodniczący Sejmiku Marek Sowa. Odpowiedź nie jest optymistyczna. Przy okazji innej interpelacji dowiedzieliśmy się, jaka jest sytuacja finansowa placówki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Interpelację w sprawie leszczyńskiego szpitala Marek Sowa złożył pod koniec września. Zapytał w niej o to, kiedy zostanie przywrócona działalność oddziału neurologicznego z pododdziałem udarowym. Jak zaznaczył, działalność oddziału przynosiła szpitalowi 1,8 miliona złotych zysku rocznie. Z odpowiedzi, której udzieliła Katarzyna Kretkowska, członkini zarządu Województwa Wielkopolskiego, nie dowiadujemy się właściwie niczego nowego. Poinformowała, że zmienił się dyrektor szpitala - na miejsce Krzysztofa
Albińskiego zarząd powołał jako p.o. dyrektora dotychczasowego zastępcę Piotra Stawnego. Jeśli zaś chodzi o wznowienie działalności neurologii, to „kontynuowane są procedury rekrutacyjne, jednak o ich wynikach wicemarszałek nie informuje. -Obecnie nie sposób wskazać konkretnego terminu przywrócenia funkcjonowania Oddziału - napisała Kretkowska - Liczę jednak, że wysiłek nowo powołanego kierownika jednostki przyniesie wymierne skutki w bliskiej przyszłości.

Wiceprzewodniczący Sowa nie ukrywa, że jest rozczarowany odpowiedzią. -Ona nic nie wnosi ponad to, co już wiedziałem - powiedział Radiu Elka. Sowa, który jest członkiem rady społecznej szpitala poinformował, że na ostatnim posiedzeniu dowiedział się, że są prowadzone rozmowy z lekarzami, którzy przeszli do pracy z Leszna do innych placówek. -Dyrektor Stawny mówił, że ich obecne umowy kończą się w grudniu, mam więc nadzieję, że od nowego roku neurologia wznowi działalność, ale pewności co do tego nie ma - mówi radny.

To nie jedyna interpelacja dotycząca leszczyńskiego szpitala. Inny radny klubu PiS w Sejmiku Michał Zieliński zapytał bowiem o sytuację finansową wszystkich placówek medycznych, które podlegają samorządowi województwa. Jest ich prawie dwadzieścia. Z odpowiedzi, udzielonej także przez Katarzynę Kretkowską wynika, że po ośmiu miesiącach tego roku cztery z nich są na „minusie”. Wśród tych czterech jest Wojewódzki Szpital Wielospecjalistyczny w Lesznie. Strata na koniec sierpnia wynosi ponad 1,4 miliona złotych. To o tyle ciekawe, że kiedy na początku września rozmawialiśmy z ustępującym dyrektorem WSW Krzysztofem Albińskim, chwalił się on tym, że zostawia szpital „na plusie”. -Po siedmiu miesiącach tego roku mamy dodatni wynik finansowy, to coś, czego w szpitalu nie widzieliśmy od kilkunastu lat - mówił wtedy Radiu Elka. Bilans na koniec lipca wynosić miał 1,3 miliona złotych. Powstaje więc pytanie, czy przez miesiąc szpital stracił prawie trzy miliony złotych, czy ktoś ma problemy z arytmetyką?

 
Komentarze (35)
1. Dodane przez Ło, w dniu - 16-10-2024 12:14
Albański jesteś nie przygotowany siadaj pała .
2. Dodane przez oświecony, w dniu - 16-10-2024 12:38
Przecież ten system jest chory. Neurolog to zwykły internista leczący tabletkami. Póki 10 neurologów nie będzie czekało za bramą, to zawsze będzie patologia typu, poniżej 100 000 zł na rękę się nie zatrudnię. Mamy tysiące inżynierów budownictwa co w Castoramie podają puszki z farbą i kilku neurologów na województwo. System patologiczny.
3. Dodane przez info, w dniu - 16-10-2024 12:41
Czy mógłby ktoś nas uspokoić, jakiej pomocy udzielono chorym, którzy doznali udaru a już nie ma pododdziału udarowego? Ilu to było chorych czyli jak powszechny jest ten problem? Do którego szpitala (miasto) i po jakim czasie od wezwania zostali chorzy prze/do-wiezieni? W jakim dziś są stanie?
4. Dodane przez Nelli, w dniu - 16-10-2024 12:50
Szkoła tuska likwidować, zamykać, sprzedawać!!!
5. Dodane przez popieram 2, w dniu - 16-10-2024 13:01
Wydaje się, że największymi hamulcowymi zmian w ochronie/służbie zdrowia są sami lekarze, na najwyższych szczeblach, również zawodowych. Jak to jest ze specjalizacjami po studiach medycznych? Tak długo, jak lekarze będą zasiadać w sejmie i senacie.
reklama
6. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 16-10-2024 13:30
Uśmiechamy się! 
 
Pieniędzy nie ma i nie będzie.
7. Dodane przez Lekaż, w dniu - 16-10-2024 13:52
Problem jest większy tylko boją się Państwu o tym powiedzieć . 
Decyzja o totalnej redukcji oddziałów wisi na włosku
8. Dodane przez Czy, w dniu - 16-10-2024 13:53
Ludzie czy wy nie widzicie że dla władzy ważniejsza jest dotacja dla prywatnego klubu żużlowego o gdzie dany zawodnik przejdzie i ile zarobi niż pomoc dla szpitala. Patologia.
9. Dodane przez POLAK, w dniu - 16-10-2024 13:57
CZARODZIEJSKA RÓŻDŻKA GDZIE JEST ?
10. Dodane przez Zdrowy, jeszcze., w dniu - 16-10-2024 14:38
Uśmiechnięta Polska.
11. Dodane przez Rolnik, w dniu - 16-10-2024 14:54
No to teraz leszczyniaki prosimy o uśmiech .
12. Dodane przez pacjent, w dniu - 16-10-2024 16:52
Szanowni panstwo w/g ostatnich informacji Klub Sportowy Unia Leszno przekaze na szpital prawie 2 miliony zlotych.Tak trzymac.
13. Dodane przez Tak - likwidacja.!!!, w dniu - 16-10-2024 18:24
Tak jak już publicznie wypowiedział się Min.Finadow tego Rządu -43 -letni p. DOMANSKI ....: Budżetu nie stać na zapłatę za wszystkie tzw. NAD WYKONANIA ZABIEGOW MED. SZPITALI . - za mijający rok, nadto Oddziały Szpitalne nie w pełni obciążone chorymi czy rodzącymi mamami...będą zamykane i mamy już pobliski przykład z Gostynia...( dziennie średnio muszą być co najmniej 2 porody..- a jeśli nie ..przyszłe mamusie będą odsyłane do innych szpitali). .Dużo będzie zamknięć tzw Porodówek ..zatem nie będzie Oddziału w Gostyniu,Górze,Wschowie i innych w kolejnych Regionach. Pozdrawiam Justyna ...mamusia dwojga.
14. Dodane przez Czesio, w dniu - 16-10-2024 18:35
O Sofa się obudził. Powiedz kiedy będą obiecane przystanki. Kiedy to bylo gdzieś ok 2018 roku pamietasz miting z p.K.
15. Dodane przez Podatnik, w dniu - 16-10-2024 19:33
Ludzie właścicielem Szpitala w Lesznie i zarządcą jest Marszałek Woj. Wielkopolskiego. To do niego pretensje a nie do Prezydenta Leszna.  
Leszno co roku pomaga szpitalowi, ale nie jest właścicielem i zarządcą.
16. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 16-10-2024 19:47
PiS przez 8 ostatnich lat dobijał służbę zdrowia, podnosząc jednocześnie daniny na NFZ od przedsiębiorców. Teraz mamy efekty!...rozkradli na swoje fundusze co mogli. Mam nadzieję że sprawiedliwość ich dosięgnie.
17. Dodane przez medyk senior, w dniu - 16-10-2024 19:53
Kompetentny neurolog do pracy w oddziale szpitalnym - to efekt 6 lal studiów, kolejnych 6-7 lat specjalizacji, i optymalnie kilku lat doświadczenia zawodowego - już w roli specjalisty. Na etapie pracy w szpitalu to konieczność całodobowych dyżurów - co najmniej kilku w miesiącu. Taki rytm pracy zniechęca przede wszystkim kobiety - lekarki, a tych wśród neurologów jest większość. Dlatego jest kłopot ze skompletowaniem zespołu do prowadzenia oddziału. Podobnie zresztą będzie za chwilę z oddziałami zabiegowymi. A odpowiedzialność olbrzymia, roszczenia pacjentów i ich oczytanych w internecie rodzin - bezgraniczna.
18. Dodane przez Udarówka?, w dniu - 16-10-2024 20:28
Udarówka ?  
To podstawa.
19. Dodane przez Do 16, w dniu - 16-10-2024 20:50
Do 16. Co ty opowiadasz, to już stan umysłu dla jakiegoś psychiatry. Porównujesz okres pandemii z dziś, ręce opadają. Patologią dzisiejszych czasów jest to, że publicznie mogą wypowiadać się osoby bez jakiejkolwiek wiedzy czy znajomości faktów i liczb. To ten rząd, mimo rekordowego deficytu, nie ma już w październiku pieniędzy (a nawet wcześniej) m.in. na refundację szpitalom wykonanych zabiegów. Przestań wierzyć tvn i tvp i zacznij czytać niezależne media.
20. Dodane przez Do Koment. nr 17., w dniu - 16-10-2024 20:59
Czyli w domyśle...powiadasz drogi Doktorze- seniorze ( ale chyba nie- doktorze ,otóż mylisz się w latach uzyskiwania specjalizacji.Jest tak ..6 lat studiów medycznych + 2 letni staż odbywany na wszystkich Oddziałach Szpitala..który może i zgodził się prowadzić specjalizacje lekarza potem egzaminy i wybór specjalizacji w której pracuje lekarz ale to 3 lata max + egzaminy specjalizacyjne na Uniw. Med. i po tych 11 latach jesteś pełnoprawnym specjalista. Podobnie jak inżynierowie po Politechnikach ( Wydz. o specj. budownictwa,) : 5 lat - studia+ 2 lata na bud.+ 3 lata w projektowaniu i wtedy masz upr. budowl. bez ogranicz. ( kierow.robotami,nadzór,projektowanie,) ..tak to moja żona. Pozdrawiam p.nie,- doctorku. ( dr n. med.Sebastian C.).
21. Dodane przez do 20. Dodane przez Do Koment. nr 17, w dniu - 16-10-2024 21:41
po pierwsze panie ekspercie staż po studiach medycznych, realnie bezsensowne łażenie po oddziałach i marnowanie czasu na zostanie ekspertem od wszystkiego, skrócono do jednego roku, zdobywanie uprawnień budowlanych to już w ogóle pic na wodę, musisz zgromadzić wpisy w dzienniczku stażu, wcale po stażu nie musisz mieć większego doświadczenia niż przed nim
22. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 16-10-2024 21:41
Wiceprzewodniczący Sowa nie ukrywa, że jest rozczarowany odpowiedzią? A co sam by odpowiedział w podobnej sytuacji braku pewności? Nie myli Pan zarządu Województwa Wielkopolskiego z gabinetem jasnowidza?
23. Dodane przez do 17. Dodane przez medyk senior, w dniu - 16-10-2024 21:45
dlatego w cywilizowanych krajach system pracy w szpitalu jest zmianowy, 3 zmiany na dzień i noc, żadnego marudzenia, że w nocy mi się robić nie chce, jak się komuś nie podoba, to niech się zatrudni w szkole lub urzędzie, oni w nocy śpią
24. Dodane przez Multi-kulti, w dniu - 16-10-2024 21:46
Proszę bez paniki, lekarze już płyną. 
Uśmiechać się.
25. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 17-10-2024 06:17
Ponieważ mieszkańcy mojej Wschowy i okolic, często korzystają z pomocy leszczyńskiej lecznicy, bardzo interesuje nas jej los. Podpowiadam komentatorowi nr 13 - u nas tych oddziałów nie trzeba zamykać, ponieważ porodówki i pediatrii, dawno już u nas nie ma. Nie trzeba być menadżerem służby zdrowia, by wiedzieć iż problem tkwi w braku lekarzy. Zarząd województwa lubuskiego ze wszystkich sił, stara się [z różnym skutkiem] to zniwelować stypendiami dla przyszłych medyków. W tym roku będzie to kwota prawie 1.8 mln zł, a od początku 2018 roku, to prawie 10 mln zł. Co nie znaczy, że w lubuskim nie ma problemów jeżeli chodzi o służbę zdrowia. Przykładem niech będzie trzy letnia Marysia z wioski pod Wschową. Otóż Marysia musi mieć pilnie usunięte trzy migdałki, ponieważ mocno "sieją" choroby na cały organizm. Mama Marysi obdzwoniła wszystkie placówki wykonujące te zabiegi, w bliższej i dalszej okolicy. To pilne, w rzeczywistości oznacza ponad dwa lata czekania. Owszem, może być wykonane "od ręki" w prywatnym gabinecie za ok. 8 tys zł - Marysi rodzice tych pieniędzy po prostu nie mają. By skrócić tę smutną opowieść - dzięki łańcuszkowi ludzi dobrej woli, dziecko 29 października, będzie miało zabieg w poznańskiej lecznicy. Wreszcie! Taka jest rzeczywistość naszej służby zdrowia. Żaden rząd nie może się z tym uporać. Był kiedyś w rządzie Leszka Millera minister zdrowia, prof. Jacek Żochowski. Na drzwiach swego gabinetu powiesił kartkę: "Polityce wstęp wzbroniony". Niestety, szybko tę kartkę musiał zdjąć. Obyśmy zdrowi Drodzy Państwo byli!
26. Dodane przez Janina, w dniu - 17-10-2024 07:21
Pora umierać.
27. Dodane przez do kom 24, w dniu - 17-10-2024 07:25
tak tak donald nam to załatwi
28. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 17-10-2024 09:16
PIS nam to już załatwił. Złodziejstwo kasy.
29. Dodane przez ad 28, w dniu - 17-10-2024 13:29
PiS!? Tylko PiS-owi należy zawdzięczać, że refundowany jest najdroższy lek świata i wreszcie skończyły się na ten cel zbiórki.
30. Dodane przez Www, w dniu - 17-10-2024 13:32
O co chodzi
31. Dodane przez tak, w dniu - 17-10-2024 18:03
dlatego tak pilnie chcą pozamykać te nowo uruchomione kierunki lekarskie ponieważ skończy się dyktatura lekarzy
32. Dodane przez DlaCzEgO, w dniu - 17-10-2024 20:25
Powinny być zgłaszane petycje zbiorowe w sprawie rozdzielenia służby zdrowia na NFZ i prywatnych gabinetów a warunkiem zatrudnienia w służbie zdrowia na NFZ, który wszyscy dodatkowo musimy utrzymywać poza ministerstwami, departamentami zdrowia itd.. powinno być potwierdzenie, ze nie prowadzi i nie będzie prowadził przez cały okres zatrudnienia żadnych prywatnych gabinetów lekarskich ani nie będzie tam zatrudniony. Wszyscy pamiętamy czasy, jak po godzinie 12 00, 13 00lekarze pokątnie wymykali się ze szpitali, żeby jak najszybciej przyjmować w gabinetach prywatnych a ministerstwa udawały, że nic się nie dzieje...i żywność walczmy o zdrowe jedzenie i domagajmy się informacji co podsuwają nam do jedzenia i czy a jeśli tak to ile jest składu żywności modyfikowanej genetycznie od której choroby kwitną i skutki uboczneerwowanych leków..czytaj..Dlaczego lekarz nie ma prawa wyboru specjalizacji, do której czuje sie powołany tylko musi brać co dają?
33. Dodane przez A, w dniu - 18-10-2024 12:52
Do komentarza nr 20- nie ma Pan bladego pojęcia na temat kształcenia lekarzy w przeciwieństwie do Medyka seniora, którego pan atakuje, a który ma pełną rację. Wykształcenie neurologa (i każdego innego specjalisty) to 6 lat studiów, 13 miesięcy a nie dwa lata stażu na niektórych, nie wszystkich oddziałach (np nie ma stażu z neurologii), po stażu Lekarski Egzamin Państwowy i REKRUTACJA wg punktów z egzaminu, a nie żaden wybór na specjalizację. Na jedną rekrutację w danej specjalizacji przypada od zera do kilku miejsc w danym województwie i to te kilka miejsc bija się wszyscy zainteresowani. Czasem zaś nie ma o co się bić, bo konsultant wojewódzki nie otwiera żadnego miejsca specjalizacyjnego z danej dziedziny. Jak już się kandydat dostanie, to specjalizacja z neurologii trwa 5 lat. Więc proszę przestać opowiadać te bzdury o jakiś 2 czy 3 latach, nie wiem skąd to się panu w ogóle wzięło. Może i jest pan dr n med, ale na pewno nie lekarzem- ewentualnie jeszcze starszym od seniora, którego pan obśmiewa. Tak więc pełen cykl kształcenia dający prawo do posługiwania się tytułem specjalisty neurologa wynosi 12 lat. Po tych 12 latach w 5 roku specjalizacji zdaje się Państwowy Egzamin Specjalizacyjny- dopiero po jego pozytywnym wyniku otrzymuje się tytuł specjalisty. 
Co do problemów leszczyńskiego szpitala, w którym całe szczęście od lat nie pracuje- nie wiem jak to się dzieje, że inne szpitale w województwie lepiej lub gorzej, ale sobie radzą. Szpital w Lesznie, obojętnie przez kogo zarządzany, wiecznie na minusie. Być może to kwestia wieloletniego zwyczaju utrzymywania bezsensownych etatów dla starych znajomych i brak chęci prawdziwego rozwoju, a jedynie utrzymywania status quo. Dobrze, że w ostatnich latach kadra jest powoli zastępowana ludźmi, którym się chce i którzy przede wszystkim nie wywodzą się stąd, a otrzymali porządną szkołę szpitalnego zycia w dużych miastach. 
Problemem na neurologii bynajmniej nie są pensje, o czym było wielokrotnie już mówione. Najzwyczajniej w świecie neurolodzy nie chcą pracować w tym szpitalu, do czego mają prawo oczywiście. Zadaniem dyrekcji, a także samorządu jest stanąć na głowie by zrekrutować nowy zespol- stawanie na głowie nie polega na siedzeniu w gabinecie i oczekiwaniu, że może jakiś neurolog będzie akurat przechodził pod oknem, ale tak jest przecież najwygodniej prawda?  
Co do braku pieniędzy, który rzekomo nastąpił przez obecną władzę. Jest to absolutna bzdura. Nowa minister zdrowia zastała NFZ z długiem na kwotę, o jakiej nie śniło się nawet filozofom. Jest to pokłosie nieudolnych rządów PiS, który standardowo zajął się rozdawaniem tego, czego nie ma, nie było i nie będzie- dla każdego umiejącego liczyć do 3 sytuacja nagłego uwalniania limitów w ochronie zdrowia była podejrzana. Więc teraz jest tak, że nie tylko nie ma za co rozwijać dalej koszyków świadczeń, ale nie ma nawet z czego zapłacić za już wykonane procedury- o czym akurat przekonałam się na własnej skórze. Problem obecnego rządu polega na tym, że boi się otwarcie komunikować, że weszli do ministerstwa i zastali to, co wszędzie po PiS- bezdennie pustą kasę. Rozliczni z państwa śmieją się z cytatu pieniędzy nie ma i nie będzie. Ale to jest po prostu prawda- tak było wtedy, tak było za PiS i tak jest teraz. Różnica polega na tym, że PiS udawał, że pieniądze są jednocześnie zadłużając państwo na niespotykane dotąd sumy. Czy ktoś, kto w banku wziął kredyt na pieniądze? Fizycznie tak, bo mu pożyczono, w rzeczywistości nie ma tych pieniędzy jeszcze bardziej, niż wczesniej- bo się zadłużył. Prościej tłumaczyć już nie mogę.  
Ad meritum- jako lekarz i mieszkanka Leszna jestem przerażona brakiem oddziału neurologicznego, nie tylko dlatego, że utrudnia mi to pracę i diagnostykę moich pacjentów, ale również z troski o zdrowie swoje i najbliższych. Ktoś w końcu powinien w tym szpitalu poczuć się do odpowiedzialności i przestać liczyć na gruszki na wierzbie, a wziąć się do poważnej roboty.
34. Dodane przez A, w dniu - 18-10-2024 12:58
Do komentarza 33- tak, oczywiście taki scenariusz, że lekarz będzie pracował tylko na NFZ lub tylko prywatnie byłby najlepszy. Ale się nie zdarzy z dwóch prostych powodów: 
1/dziesieciolecia zaniedbań w ilości kształconych lekarzy oraz przede wszystkim blokowanie szkoleń specjalizacyjnych, co dzieje się do dziś i będzie się działo dopóki decydujący głos w ilości miejsc specjalizacyjnych mają lekarze-konsultanci wojewódzcy, czyli najczęściej profesorowie w danej dziedzinie, w wieku wskazującym na czasy słusznie minione, którzy zamiast obliczać zapotrzebowanie na daną specjalizację obliczają głównie ilość nowej konkurencji 
2/NFZtu nie stać na to, by utrzymywać odpowiednią ilość specjalistów pracujących w ramach ubezpieczenia- systemowi prywatne praktyki są po prostu na rękę, tak jak i kolejki do leczenia na NfZ- im mniej pacjenta skorzysta z państwowej ochrony zdrowia, tym dla zrujnowanego budżetu lepiej, po prostu
reklama
reklama
35. Dodane przez Medyk - senior, w dniu - 18-10-2024 15:27
Do komentarza 20 - porównywanie specjalizacji w medycynie do uprawnień budowlanych - bez sensu. Egzaminy specjalizacyjne w medycynie są bardzo trudne, wielu lekarzy zdaje je dopiero za drugim, trzecim razem. Albo i się poddaje. Formalna specjalizacja, nawet zdana w pierwszym terminie, to jeszcze nie samodzielność zawodowa w warunkach pracy w szpitalu. 
Inwektywy personalne zupełnie nie na miejscu, bo jestem specjalistą w swojej dziedzinie i doktorem nauk medycznych.  
Dziękuję za wpis nr 33, autorka wie, o czym pisze.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj